کار در لتونی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در لتونی
  • ویزای کار لتونی
  • مدارک مورد نیاز کار در لتونی
  • نرخ بیکاری در لتونی
  • لیست مشاغل مورد نیاز لتونی 2021
  • میزان حقوق کار در لتونی
  • نحوه کاریابی در لتونی
  • مؤسسات کاریابی در لتونی
  • بررسی ویزای همراه لتونی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در لتونی
  • کار در لتونی و سخن پایانی
✅ کار در لتونی ✅ اخذ ویزای کاری لتونی (لاتویا) توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت.

کار در لتونی و مقدمه ای بر آن

کار در لتونی و شرایط اخذ ویزای کاری لتونی (لاتویا) در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. شرایط اخذ ویزای کاری لتونی برای مهاجران چیست؟ برای کار در لتونی چه مدارکی مورد نیاز است و چه اقداماتی باید صورت گیرد؟ احتمال موفقیت در ویزای کاری لتونی چقدر است؟ شرایط کار در لتونی چگونه است و از چه راه هایی می توان شغل مورد نظر خود را پیدا کرد؟ در این مقاله به این سوالات و سوالات دیگر حول محور اخذ کار در لتونی و اخذ ویزای کار این کشور پاسخ داده و نکات مهم در این زمینه را بیان می کنیم. از شما دعوت می شود تا مقاله زیر را مطالعه کرده و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی ملک پور، تماس حاصل نموده و به صورت تخصصی، در جهت کار در لتونی و کسب ویزای کاری لتونی مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در لتونی:

به دلیل شرایط خوب اقتصادی کشور لتونی، مهاجرت به این کشور از طریق ویزای کاری، یکی از موضوعات محبوب برای مهاجران در چند سال اخیر بوده است. هرچند که بسیاری از اقتصاد دانان و مردم، لتونی را یکی از کشورهای فقیر حوزه اروپا بدانند، اما اقتصاد این کشور در پایتختش بسیار قوی عمل می کند. حقوق بالا و مالیات های ناچیز بسیاری از افراد را به این کشور جذب کرده است. لذا اگر در مورد اخذ ویزای کاری لتونی در سال 2020 اطلاعاتی ندارید و در پی کسب آگاهی در این باره هستید می توانید این مقاله را مطالعه کنید. لاتویا یا لتونی در امتداد سواحل دریای بالتیک و خلیج ریگا قرار دارد. کشور ساتنی از شمال، کشور لیتوانی از جنوب روسیه و بلاروس از شرق با لتونی هم مرز هستند. شهر ریگا پایتخت این کشور است و لتونیایی زبان رسمی مردم این کشور است. لتونی با مساحت  ۶۴٬۵۸۹ کیلومتر مربع در حدود 1،886،198 نفر جمعتی دارد. با توجه به مساحت و جمعیت می توان گفت این کشور یکی از کم‌ تراکم ‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا است. هم چنین اگر می خواهید بدانید که با توجه به خصوصیات و شرایطتان توانایی مهاجرت از طریق ویزای کاری و کار در لتونی را دارید یا خیر، به تمامی نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید. اطلاعاتی مانند نرخ بیکاری، شرایط کاریابی، مشاغل مورد نیاز، نحوه کاریابی در لتونی در این مقاله بیان شده است.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در لتونی:

کار در لتونی برای اتباع ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوزیلند، استرالیا، اسرائیل، ژاپن، سوئیس و اتحادیه اروپا به راحتی امکان پذیر است و این افراد پس از ورود به لتونی می توانند درخواست اجازه اقامت خود را ارائه دهند. افرادی غیر از اتباع کشورهای مذکور برای انجام کار در این کشور، قبل از ورود به لتونی می بایست برای دریافت ویزای کار و اجازه کار و اقامت در این کشور اقدام کنند. افراد برای دریافت ویزای کار نیاز است که از قبل یک پیشنهاد کار از کارفرمایی در لتونی داشته باشند. کارفرما نیز در صورتی که تمایل به استخدام فرد خارجی دارد، می بایست اجازه استخدام نیروی کار خارجی از از دولت لتونی اخذ کند. چرا که اولویت استخدام کارفرمایان در این کشور با افراد بومی و سپس با اتباع کشورهایی است که قبلا ذکر شد. البته اگر مدیر شرکتی هستید و شرکت شما نماینده یک شرکت خارجی است، یا سهامدار یک شرکت در لتونی هستید، به این اجازه کار نیاز نخواهید داشت. هم چنین افراد دارای اقامت دائم لتونی نیز می توانند آزادانه به دنبال کار بگردند.

زمان کار منظم روزانه یک کارمند در لتونی از هشت ساعت تجاوز نمی کند و زمان کار هفتگی یک فرد در این کشور ممکن است بیشتر از 40 ساعت باشد. در بیشتر موقعیت های شغلی می توان کار پاره وقت داشت. مطالعات ویژه ای در مورد بعد جنسیتی کار در لتونی وجود ندارد، اما لتونی در گزارش اتحادیه اروپا، در لیست کشورهای دارای برابری جنسیتی و استقلال اقتصادی گنجانده شده است. با رعایت قانون کار، در صورتی که یک هفته کاری پنج روز (زمان کار عادی) برای کارکنان مشخص شود، دو روز در آخر هر هفته، زمان استراحت هستند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار لتونی:

پس از اطلاع از شرایط کار در لتونی، در صورتی که شرایط مذکور را برآورده کرده باشید و پیشنهاد کار مورد تایید دریافت کرده باشید، لازم است مدارک ذیل را در هنگام ارائه درخواست ویزای کار لتونی، آماده و تحویل دهید.

  • فرم افزوده شده به درخواست مطابق با سند اصلی ، که حاوی اطلاعات نادرست و جعلی نباشد
  • اثبات درآمد قانونی کافی دارنده ویزای کار
  • قرارداد بیمه سلامت
  • درخواست اجازه اقامت موقت
  • دعوت نامه از سوی دارنده ویزای کار
  • اطلاعات مربوط به خویشاوندان نزدیک و خانواده
  • مدارک هویتی
  • عکس رنگی دیجیتال
  • سند پرداخت هزینه ویزا
  • سند ازدواج‌ در خارج از لتونی

نرخ بیکاری در لتونی:

کسانی که می خواهند به قصد سرمایه گذاری و کارآفرینی وارد لتونی شوند این مسئله را می دانند که اقتصاد و درآمد زایی این کشور به سرعت رو به پیشرفت است. نرخ بیکاری بلند مدت در این کشور 10،10% اعلام شده بود که اکنون به 3% کاهش یافته است. بسیاری از شاخص های کیفیت زندگی در لتونی در طول سال های اخیر بهبود یافته است. به عنوان مثال، رضایت از زندگی از 5،6 در سال 2003 به 6،5 درسال 2017 افزایش یافته است. به همین ترتیب شادی در همین مدت از 6،5 به 7 افزایش یافت. بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ نرخ بیکاری برای همه رده ها به ویژه جوانان به شدت کاهش یافت. میزان کل بیکاری در سال ۲۰۱۸ ، ۷٫۴٪ بود، در حالی که میانگین نرخ بیکاری اعلام شده توسط اتحادیه اروپا برای آن سال (۶٫۸٪) بوده است. نرخ بیکاری در لتونی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا به ۸٫۶٪ افزایش یافت.

مشاغل مورد نیاز لتونی 2021:

اگر به دنبال کار در لتونی هستید، بهتر است در زمینه یکی از مشاغل مورد نیاز این کشور، تخصص داشته باشید. مشاغل مورد نیاز معمولاً مشاغلی هستند که در آن ها بحران نیروی کار وجود دارد و برای رفع نیازمندی کشور مورد نظر، نیروی کار بیشتری مورد نیاز است.

بیشترین مشاغل مورد نیاز در لتونی که نیاز به نیروی کار در آن حوزه ها وجود دارد به شرح زیر می باشد:

  • مدیران پروژه
  • مشاور فناوری اطلاعات
  • مهندسان نرم افزار
  • معماران سیستم

یکی دیگر از گزینه های شما تدریس زبانی به جز زبان مادری و زبان رسمی آن کشور است. این گونه کارها تقریبا در هر کشوری به طور گسترده در دسترس هستند و فرصت خوبی برای شروع کار در یک کشور جدیدند. آموزش زبان انگلیسی به افرادی که این زبان، زبان مادری آنها نیست و مهاجرانی که نیاز به دوره های زبان دارند یک موقعیت خوب شغلی ست. حتی اگر شما با زبان مادری یک کشور غریب باشید، راه های زیادی برای پیدا کردن یک شغل مناسب با زمان کوتاه و درامد به صرفه هست. یکی دیگر از کارهای پردرآمد این کشور شغل های مدیریتی است. افرادی که با این شغل وارد کشور می شوند می توانند از نظر مالی و شغلی رتبه خوبی داشته باشند. شغل های فنی هم در لیست شغل های پردرآمد این کشور قرار می گیرند. کار آنلاین نیز می تواند گزینه خوبی باشد که بستگی به مهارت های شما و درآمد مد نظرتان دارد.

میزان حقوق برای کار در لتونی:

در سال 2020 میزان حقوق در لتونی برای هر ماه،حداقل 430 یورو به طور متوسط 791 یورو و برای هر سال 5،160 یورو مشخص شده است. این در حالی است که متوسط هزینه های زندگی ماهانه در لتونی هم بسته به نوع اقامت (خوابگاه دانشجویی یا مسکن) بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ یورو تخمین زده می شود. این مقادیر با در نظر گرفتن هزینه غذا، محل اقامت، تاسیسات، حمل و نقل و هزینه های دیگر است.

از سال 2017 تا کنون دستمزد کارکنان در لتونی 35.2% افزایش یافته است. بالاترین میزان افزایش دستمزد و حقوق در کشور لتونی مربوط به بخش اطلاعات و ارتباطات و فعالیت های مالی و کمترین میزان افزایش دستمزد در این کشور مربوط به بخش حمل و نقل، برق، گاز، فعالیت های علمی و فنی و حرفه ای بوده است. در جدول زیر مشاغل با حداکثر درآمد را در لاتویا مشاهده می کنید.

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
جراح/پزشک 4,840
قاضی 4,070
وکیل حقوقی 3,290
مدیریت بانک 3,100
مدیرعاملان 2,900
اردتودنتیست 2,610
خلبان 1,940
مدیریت بازاریابی 1,740

نحوه کاریابی در لتونی:

کار و کاریابی در لتونی ساده نیست اما ایجاد کسب و کار شخصی در لتونی سرمایه زیادی نمی خواهد. شما می توانید با ویزای توریستی وارد این کشور شده و پس از صحبت با کارفرمایان و عقد قراردادهای کاری، برای دریافت اجازه کار و اخذ ویزای کار اقدام نمایید. علاوه بر ویزای توریستی و کاریابی حضوری، یکی از راه های پیدا کردن کار در لتونی، درخواست از طریق وبسایت های مربوط به کاریابی در این کشور است که از طریق آن ها می توان در تمام زمینه ها شغل مناسب پیدا کرد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مؤسسات کاریابی در لتونی:

همانطور که گفته شد یکی از بهترین و راحت ترین راه برای کاریابی در کشورهای خارجی و از جمله لتونی، مراجعه به وب سایت های کاریابی کشور مقصد است. با مراجعه به وب سایت های کاریابی می توانید از موقعیت های شغلی کشور لتونی آگاه شوید و برای کاریابی و ارتباط با کارفرمایان درخواست دهید. در اینجا تعدادی از بهترین سایت ها برای پیدا کردن کار در لتونی را میبینیم:

موسسات کاریابی در  لتونی
CV.LV موسسه کاریابی
SS.LV موسسه کاریابی
Latvian government job portal موسسه کاریابی
European job mobility portal موسسه کاریابی

بررسی ویزای همراه در لتونی:

با گذشت یک سال از زندگی و کار در لتونی و اخذ ویزای این کشور، در صورتی که وضعیت اقتصادی خوبی داشته باشید می توانید همسر و فرزندان خود را نیز وارد این کشور کنید. در صورت ارتکاب جرم در این دوره شما مجاز به اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندانتان نخواهید بود، همچنین در صورت نداشتن گردش مالی مطلوب برای اخذ این ویزا قطعا به مشکل می خورید. برای اخذ ویزای همراه در مهاجرت از طریق ویزای کاری به لتونی، فرد اصلی که ویزای کار را اخذ نموده است، باید بتواند هزینه زندگی همسر و فرزندان زیر سن قانونی (18 سال) خود را تامین کند و از شغل و درآمد خوبی برخوردار باشد. البته افراد در هنگام مهاجرت از طریق ویزای کاری معمولا با مشکلی در این زمینه مواجه نمی شوند. مدت زمان مورد نیاز برای رسیدگی به درخواست ویزای همراه، حداقل 30 روز کاری می باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در لتونی:

پس از پنج سال، دارنده اجازه اقامت موقت می تواند درخواست اقامت دائم کند. فرد باید چهار سال از این دوره پنج ساله را به صورت فیزیکی در این کشور حضور داشته و در نهایت موفق به قبولی در آزمون زبان شود.  پس از ده سال اقامت دائم، شما و خانواده تان می توانید از این کشور درخواست تابعیت کنید. لتونی به شما اجازه بهره مندی از شهروندی دوگانه را می دهد. بنابراین شما نیازی به دست کشیدن از شهروندی فعلی خود برای تبدیل شدن به یک شهروند لتونی را ندارید.

کار در لتونی و سخن پایانی:

کار در لتونی و اخذ ویزای کاری در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. همان گونه که توضیح داده شد کشور لتونی دارای منابع بسیار زیادی است و همانطور که گفته شد وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری در این کشور رشد بسیار خوبی داشته است. شاخص های اقتصادی در این کشور رتبه خوبی دارند و لتونی در جهت توسعه اقتصادش به نتایج خوبی رسیده است. لتونی توانسته از طریق حمل و نقل و محصولات غذایی سیستم اقتصادش را با رشد خوبی همراه کند. با این حال بدون داشتن پیشنهاد کار امکان اخذ ویزای کار وجود ندارد. توصیه می کنیم که برای مهاجرت از طریق ویزای کاری کشورهایی نظیر آلمان، اتریش و کانادا را نیز مورد بررسی قرار دهید. این امکان برای شما وجود دارد که سوالات خود در زمینه کار در لتونی را در بخش پرسش و پاسخ همین سایت مطرح نموده تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند یا با موسسه ملک پور تماس حاصل کرده و از مشاوره کاملا رایگان استفاده کنید. در انتهای مقاله و بخش دیدگاه ها هم می توانید سوالات و نقطه نظرات خود را مطرح نمایید یا در صورت رضایت از این مبحث به آن امتیاز دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در لتونی

شرایط کار در لتونی و دریافت ویزای کاری چیست؟

افراد برای دریافت ویزای کار نیاز است که از قبل یک پیشنهاد کار از کارفرمایی در لتونی داشته باشند و قبل از ورود می بایست برای دریافت ویزای کار و اجازه کار و اقامت در این کشور اقدام کنند

✅ کارفرما در لتونی در چه صورت اجازه دارد به یک خارجی پیشنهاد کار دهد؟

کارفرما نیز در صورتی که تمایل به استخدام فرد خارجی دارد، می بایست اجازه استخدام نیروی کار خارجی از از دولت لتونی اخذ کند.

✅ برای مهاجرت به لتونی از طریق کار چه مواردی را می بایست بررسی کرد؟

موضوعات مهمی که می بایست برای بررسی شرایط کار در لتونی بررسی گردد عبارتند از: نرخ بیکاری لتونی، مشاغل مورد نیاز لتونی، درآمد کسب و کار در لتونی و روش های کاریابی در لتونی

تابعیت لتونی پس از چه مدت زمان امکان پذیر است؟

پس از ده سال اقامت دائم، شما و خانواده تان می توانید از این کشور درخواست تابعیت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *