کاریابی در لتونی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در لتونی
  • ویزای کار لتونی
  • مدارک مورد نیاز کار در لتونی
  • نرخ بیکاری در لتونی
  • مشاغل مورد نیاز لتونی 2021
  • میزان حقوق کار در لتونی
  • نحوه کاریابی در لتونی
  • مؤسسات کاریابی در لتونی
  • بررسی ویزای همراه لتونی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در لتونی
  • کاریابی در لتونی و سخن پایانی
✅ کاریابی در لتونی ✅نرخ بیکاری در لتونی ✅موسسات کاریابی در لتونی توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مورد بررسی قرار گرفت.

کاریابی در لتونی و مقدمه ای بر آن

کاریابی در لتونی ، ویزای کاری لتونی، مشاغل مورد نیاز لتونی و مهاجرت به لتونی از طریق ویزای کار را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. سطح درآمد در کشور لتونی به چه میزان است؟ نرخ بیکاری در لتونی چقدر است؟ مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری لتونی کدام اند؟ نحوه کاریابی در کشور لتونی چگونه است؟ در ادامه به این گونه سوالات و نکات مهم در ارتباط با کاریابی در لتونی خواهیم پرداخت. لتونی کشوری در شمال اروپا است که در زبان فرانسوی و فارسی آن را لتونی و در انگلیسی آن را لاتویا می خوانند. این کشور اقتصادی نسبتا مناسبی در اروپا دارد و اولین کشور از لحاظ اقتصادی در حوزه بالتیک می باشد. نرخ بیکاری در این کشور در حد قابل قبولی قرار دارد. شما عزیزان می توانید جهت شناسایی راه های مهاجرت از مقالات در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور استفاده نمایید. همچنین می توانید با تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در زمینه کاریابی در لتونی دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در لتونی:

لتونی یا با نام رسمی جمهوری لتونی و در زبان انگلیسی لاتویا، کشوری در شمال قاره اروپا و کشوری میانی در بین سه کشور حوزه دریای بالتیک می باشد. لتونی با کشور های روسیه، استونی، لیتوانی، بلاروس و دریای بالتیک همسایگی دارد. پایتخت این کشور شهر ریگا است، مساحت لتونی 64,589 کیلومتر مربع و جمعیت آن 1،886،198 نفر می باشد که از کم جمعیت ترین و متراکم ترین کشور های اتحادیه اروپا است. واحد پول لتونی، یورو و زبان رسمی این کشور لتونیایی است. این کشور تا قبل از سال 1991 عضو اتحادیه جماهیر شوروی بوده و از این سال به بعد اقتصاد دستوری خود را به سمت اقتصاد آزاد سوق داده است. اقتصاد این کشور نسبتا مناسب است و نرخ بیکاری در این کشور در حد متوسط اتحادیه اروپا می باشد. فراورده‌های صادراتی این کشور شامل چوب و محصولات چوبی، ماشین‌آلات و تجهیزات، فلزات، منسوجات و مواد غذایی است که به کشورهای لیتوانی، استونی، روسیه، آلمان، بریتانیا، سوئد، و دانمارک صادر می‌شود. واردات لتونی شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، سوخت و وسایل نقلیه است که از کشورهای آلمان، لیتوانی، روسیه، استونی، لهستان، فنلاند، سوئد، و بلاروس وارد می‌شود. لتونی از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا بوده است. افراد خارجی برای کار در این کشور باید ویزای کاری این کشور را داشته باشند که برای دریافت این ویزا حتما متقاضی از سوی کارفرمای داخل این کشور پیشنهاد کاری دریافت کند. در ادامه به بررسی ویزای کاری و مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری می پردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در لتونی:

افراد برای اقامت های بیشتر از ۹۰ روز باید درخواست ویزای نوع D یا بلند مدت داشته باشند. این نوع اقامت برای اقامت کاری یا تحصیلی مناسب است و خارجیان حتما باید این ویزا را قبل از ورود به کشور لتونی داشته باشند. افراد خارجی باید قبل از درخواست برای ویزای کار در لتونی، پیشنهاد کاری از یکی از شرکت ها یا کارفرمایان داخل این کشور را داشته باشند. متقاضیان می توانند اجازه اقامت و ویزای کاری لتونی را در اداره امور شهروندی و مهاجرت درخواست کنند. کارفرما موظف است یک ماه پیش از استخدام فرد خارجی، فرصت شغلی خالی خود را در اداره SEA ثبت کند. اگر متقاضی قصد دارد برای بیشتر از یک کار فرما کار انجام دهد، باید برای هر کدام از فرصت های شغلی ویزای جداگانه دریافت کند. همچنین متقاضی برای داشتن اقامت در این کشور باید درخواست اقامت را در کنار ویزای کاری این کشور ارائه دهد. ویزای کار برای متخصصین و معلمان و استادان دانشگاه، متخصصین فناوری اطلاعات و هر کسی که بتواند برای تخصصی در این کشور کار پیدا کند صادر می شود. مجوز اقامت این کشور توسط اداره OCMA صادر می شود و پس از تحویل مدارک و انجام شرایط مورد نیاز، پردازش این ویزا پنج روز کاری طول خواهد کشید. ویزای بلند مدت لتونی یک سال اعتبار دارد که می شود این مدت را تمدید نمود. افراد خارجی به عنوان سهامداران شرکت ها در لتونی احتیاجی به دریافت ویزای کاری لتونی ندارند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار لتونی:

افراد متقاضی ویزای کاری لتونی باید مدارک مورد نیاز این ویزا را تهیه کرده و به دفتر امور شهروندی و مهاجرت لتونی به صورت آنلاین تحویل دهند. این مدارک باید معتبر و به زبان لتونی ترجمه شده باشند. برای درخواست اجازه اقامت و ویزای کاری لتونی، متقاضی باید فرم درخواست را کامل، چاپ و به امضا برساند. این فرم به همراه مدارک مورد نیاز که همه باید محضری و قانونی شوند، به سفارت یا نماینده دیپلماتیک لتونی در کشور مبدا تحویل داده شوند. بعد از درخواست اقامت متقاضی باید درخواست ویزای طولانی مدت خود را به سفارت لتونی ارسال کند. مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری و اقامت کشور لتونی به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر که حداقل دو صفحه خالی و حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • مدارک تایید اجازه اقامت از اداره OCMA
  • اثبات بیمه مسافرتی
  • کپی اطلاعات پرواز متقاضی برای سفر به لتونی.
  • اثبات پرداخت هزینه ویزا
  • اثبات محل اقامت در لتونی
  • رزومه
  • نامه از طرف کار فرما
  • مدارک تحصیلی

نرخ بیکاری در لتونی:

یکی از مواردی که متقاضیان باید قبل از مهاجرت کاری به کشور مقصد مورد بررسی قرار دهند، نرخ بیکاری در کشور مبدا است. با بررسی این نرخ متقاضی متوجه می شود که کشور مقصد بازار کار مناسبی برای متخصصین خارجی دارد یا خیر. هرچه این نرخ کمتر باشد می توان فهمید که این کشور دارای بازار کار مناسب تری است. نرخ بیکاری لتونی در چند سال اخیر در حال کاهش بوده است. کم ترین نرخ بیکاری که در این کشور اتفاق افتاده نرخ 6 درصد بوده است. از سوی دیگر بیش ترین نرخ بیکاری اتفاق افتاده در این کشور در سال 2010 و با نرخ 19.48 درصد بوده است که پس از آن این نرخ در حال کاهش می باشد. البته در سال 2020 نرخ بیکاری به دلیل شیوع بیماری کرونا افزایش داشته است و بر اساس اخرین آمار نرخ بیکاری لتونی به عدد 8.6 درصد رسیده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور لتونی را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز لتونی 2021:

یکی دیگر از مواردی که متقاضیان ویزای کاری باید به آن توجه داشته باشند، مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. در ابتدا متقاضیان باید حرفه و تخصص و همچنین مدرک تحصیلی خود را مورد بررسی قرار دهند. بیشترین مشاغل مورد نیاز کشور لتونی به دلیل خارج شدن از اقتصاد دستوری، خدمات می باشد. متقاضیان‌ ویزای کاری لتونی می توانند با بررسی این لیست که همه ساله توسط دولت لتونی ارائه می شود، می توانند شغل مورد نظر و مرتبط با تخصص خود را پیدا کرده و برای آن درخواست دهند. این لیست به متقاضیان و همچنین کارفرمایان اجازه می دهد افراد حرفه ای و دارای تخصص بالا را استخدام کنند که برای کشور لتونی و کارفرما دارای سود دهی و کارایی بالا باشد. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز کشور لتونی را مشاهده می‌کنید:

مشاغل مورد نیاز لتونی
مدیریت برنامه ریزی حسابداری
متصدی داروخانه مدیر تامین کالا
بازاریابی اینترنتی متخصص فناوری اطلاعات
برنامه نویس توسعه دهنده نرم افزار
مدیر کیفیت مدیر پروژه

میزان حقوق برای کار در لتونی:

یکی از موارد بسیار با اهمیت برای متقاضیاین ویزای کاری، میزان درآمد در کشور مبدا می باشد. این میزان هر چقدر که بیشتر باشد، می تواند رفاه بیشتری برای افراد تامین کند. به همین دلیل متقاضیان باید بررسی کنند که آیا شغل مورد نظر آن ها از لحاظ درآمد چگونه است و همینطور سطح درآمد در این کشور چقدر است. متوسط درآمد در کشور لتونی نزدیک به ۱۱ دلار در ساعت یا ۲ هزار دلار در ماه می باشد که رقم مناسبی برای درآمد در این کشور است. البته این میزان بستگی به سبک زندگی و هزینه های زندگی دارد و هر چه تعداد خانواده بیشتر باشد، این میزان می تواند کم ارزش تر باشد. افزایش و کاهش درآمد به نوع کار، محل کار و میزان تخصص فرد بستگی دارد و هرچه تخصص متقاضی در این زمینه کمتر باشد، میزان حقوق دریافتی نیز کمتر می شود. در زیر میزان درآمد بعضی از مشاغل در لتونی را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به دلار
مدیر فناوری اطلاعات 3,195
روزنامه نگار 2,049
پرستار 1,637
خلبان 2,396
عکاس 1,317
متصدی داروخانه 2,347
مدیر هتل 3,125
معلم 1,497
افسر پلیس 1,640
حسابدار داخلی 2,167
مدیر منابع انسانی 2,711
مهندس 1,922
طراح گرافیک 1,431
پیشخدمت 1,168
صندوقدار 1,136
منشی 1,038
معمار 1,829
حسابدار 1,394
دندان پزشک 4,751

نحوه کاریابی در لتونی:

همان طور که اشاره کردیم، برای دریافت ویزای کاری لتونی به پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایان این کشور احتیاج است. به همین دلیل متقاضی می تواند از روش های متعددی این پیشنهاد را دریافت نماید. یکی از اصلی ترین قسمت های کاریابی در لتونی نوشتن رزومه مناسب به زبان لتونیایی می باشد. سپس از وب سایت های کاریابی و یا موسسات موجود در این کشور برای پیشنهاد کاری می توان استفاده کرد. بدین صورت که متقاضی ویزای کاری می تواند رزومه خود را برای وب سایت های کاریابی ارسال کند یا از طریق آگهی های کار در این گونه وب سایت ها رزومه خود را برای کارفرمای مورد نظر ارسال کند و پس از انجام مصاحبه های کاری و تست های تخصص از طرف کارفرما پیشنهاد کاری و یا قرار مورد نظر را دریافت نمایید. در جدول زیر لیست وب سایت های کاریابی در کشور لتونی را مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در  لتونی
State Employment VisiDarbi.lv
Inbox Work Workingday.lv
SS.LV Darbs un bizness Reclama.lv
ZIP.lv DaDa.lv
Pardod DELFI Prodai Rabota
Job.lv Prime.lv

مؤسسات کاریابی در لتونی:

در کشور لتونی موسسات کاریابی وجود دارد که متقاضی می تواند به کمک آن ها پیشنهاد کاری مناسبی دریافت کند. پس از این که متقاضی رزومه خود را برای این موسسات ارسال نمود، موسسات کاریابی برای کارفرمایانی که به دنبال استخدام متخصصین خارجی می گردند رزومه را ارسال می کنند و برای افراد مصاحبه کاری ایجاد می کند. متقاضی پس از انجام مصاحبه و تست های مورد نظر می تواند پیشنهاد کاری خود را دریافت کند. ناگفته نماند که این موسسات در قبال خدمتی که به متقاضی ارائه می دهند بر اساس نوع کار و شهر مقصد، وجه مناسبی را دریافت می کنند. در زیر لیست موسسات کاریابی لتونی را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در  لتونی
Talentor International workingDay
Eiro personals PRIME Recruitment SIA
Simplika Oxy HR
Zalaris Recruit.Camp
Runaway Financial Intelligence
Prime Locations Ltd

بررسی ویزای همراه در لتونی:

ویزای همراه، یکی از مواردی است که متقاضیان ویزای کاری که دارای همسر و فرزند هستند به آن توجه می کنند. از این رو، متقاضیان ویزای کاری لیتونی می توانند برای همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال خود ویزای همراه لتونی را دریافت کنند. در این صورت بهتر است که درخواست این ویزا را وقتی انجام دهند که ویزای اصلی صادر شده است. مدت اعتبار این ویزا به ویزای اصلی یا همان کاری بستگی دارد و اگر ویزای اصلی به هر دلیلی لغو گردد، ویزای همراه نیز لغو می گردد و خانواده ها ملزم به بازگشت به کشور مبدا می باشند. متقاضی باید درخواست خود را به مبنی بر ویزای همراه لیتونی را به اداره مهاجرت ریگا ارسال کند که این درخواست باید به زبان لتونیایی باشد. همچنین برای این درخواست باید تمام هزینه های ایالتی و دولتی پرداخت گردد. مدارک زیر برای درخواست ویزای همراه لتونی باید به اداره مهاجرت لتونی ارائه گردند:

  • کپی پاسپورت تمام اعضای خانواده
  • درخواست ویزای همراه
  • بیمه سلامت مسافری یا هرنوع بیمه ای
  • تاییدیه از کارفرما مبنی بر اینکه یکی از اعضای خانواده در آن محل مشغول به کار است.

همچنین باید اطلاعات زیر به صورت دقیق اعلام گردند:

  • مدت اقامت (تعداد روز)
  • رابطه با فرد متقاضی ویزا
  • دلیل دعوت
  • آدرس محل سکونت در لتونی
  • اطلاعات درمورد کسی که هزینه های اقامت در لتونی را تامین می کند.
  • نام و نام خانوادگی فرد
  • تاریخ و محل تولد و تابعیت مطابق با پاسپورت
  • آدرس محل سکونت در کشور مبدا

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در لتونی:

متقاضیان ویزای کاری کشور لتونی می توانند اقامت دائم و تابعیت این کشور را دریافت نمایند. ویزای کاری لتونی در ابتدا اعتبار یک ساله دارد که می شود آن را تمدید نمود. افراد برای دریافت اقامت دائم کشور لتونی باید به مدت پنج سال در این کشور اقامت موقت و به صورت مستمر داشته باشند. یعنی این افراد باید پنج سال بدون این که از لتونی خارج شوند، در این کشور به کار مشغول باشند و‌ مالیات بپردازند. بعد از اینکه اقامت دائم متقاضی ثبت گردید، پس از گذشت پنج سال از اقامت دائم در کشور لتونی طی شرایطی همچون دانش بالا در زبان لتونیایی، پرداخت مالیات، نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری در کل مدت اقامت و همچنین ادغام شدن با فرهنگ کشور لتونی، می توانند تابعیت کشور لتونی را دریافت کنند. از مزایای داشتن پاسپورت کشور لتونی می توان به رفتن به کشور های اتحادیه اروپا بدون داشتن هیچ گونه ویزا دیگری و امکان تحصیل در کشور های عضو اتحادیه اروپا می توان اشاره کرد.

کاریابی در لتونی و سخن پایانی:

کاریابی در لتونی ، ویزای کار لتونی، نرخ بیکاری در لتونی، موسسات کاریابی در لتونی و تابعیت لتونی از طریق ویزای کار را مورد بررسی قرار دادیم. لتونی کشوری در شمال قاره اروپا است که دارای اقتصادی نسبتا مناسب می باشد. از طرف دیگر نرخ بیکاری در این کشور به نسبت بعضی کشور های اروپایی پایین بوده و سطح درآمد در این کشور مناسب می باشد. این کشور به دلیل تغییر جهت اقتصاد دستوری خود و همچنین جمعیت کم، در حال تلاش برای جذب نیروی متخصص خارجی در بخش خدمات و فناوری اطلاعات می باشد که می توان نکته مثبتی در ارتباط با این کشور باشد و کاریابی در لتونی را ساده تر کرده است. همچنین متقاضیان برای دریافت پیشنهاد کاری در این کشور می توانند از طریق وب سایت های کاریابی، برای ویزای این کشور اقدام کنند. با داشتن ویزای کاری این کشور می توان تابعیت لتونی را دریافت کرد که از آن به عنوان پلی به سمت کشور های تراز اول اروپایی اشاره نمود. شما عزیزان می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور از آخرین نکات در ارتباط با مهاجرت به کشور های تراز اول جهان مطلع شوید. همچنین شما دوستان گرامی می تواین با برقراری تماس با مشاورین خبره این موسسه، مشاوره رایگان در زمینه کاریابی در لتونی و سایر کشور های تراز اول جهان دریافت کنید. در صورت مطرح کردن سوالات خود در ارتباط با این مقاله در قسمت دیدگاه ها، پاسخ خود را در کم ترین زمان ممکن دریافت کنید. اگر از این مقاله رضایت دارید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر این گونه مقالات سوق دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در لتونی

✅ سطح درآمد در کشور لتونی به چه میزان است؟

متوسط درآمد در کشور لتونی نزدیک به ۱۱ دلار در ساعت یا ۲ هزار دلار در ماه می باشد.

✅ نرخ بیکاری در لتونی چقدر است؟

در سطح متوسط اروپا و کمی بیشتر از 6 درصد است.

✅ مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری لتونی کدام اند؟

پاسپورت معتبر که حداقل دو صفحه خالی و حداقل سه ماه اعتبار داشته باش، تکمیل فرم درخواست ویزا، یک قطعه عکس پاسپورتی، مدارک تایید اجازه اقامت از اداره  OCMA، اثبات بیمه مسافرتی، کپی اطلاعات پرواز متقاضی برای سفر به لتونی، اثبات پرداخت هزینه ویزا.اثبات محل اقامت در لتونی، رزومه، نامه از طرف کار فرما، مدارک تحصیلی،

✅ نحوه کاریابی در کشور لتونی چگونه است؟

وب سایت و موسسات کاریابی بهترین روش برای کاریابی در لتونی هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *