کار در سوئیس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سوئیس
  • ویزای کار در سوئیس
  • مدارک مورد نیاز کار در سوئیس
  • نرخ بیکاری در سوئیس
  • مشاغل مورد نیاز 2020 سوئیس
  • میزان حقوق برای کار در سوئیس
  • نحوه کاریابی در سوئیس
  • مؤسسات کاریابی در سوئیس
  • بررسی ویزای همراه سوئیس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سوئیس
  • سخن پایانی کار در سوئیس
✅ کار در سوئیس ✅ راه های اخذ ویزای کاری سوئیس توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور دراین مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرارخواهد گرفت.

کار در سوئیس و مقدمه ای بر آن

کار در سوئیس، راه های اخذ ویزای کاری سوئیس و شرایط لازم دراین مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرارخواهد گرفت. مشاغل مورد نیاز در سوئیس چیست؟ حداقل مدرک تحصیلی برای کار در سوئیس چه مدرکی می باشد؟ آیا می توان برای کار در سوئیس ویزای همراه نیز دریافت کرد؟ ما در این مقاله بر آنیم تا پاسخ سوالات شما را در ارتباط با مهاجرت کاری به سوئیس و اخذ ویزای کاری سوئیس بدهیم. ما در این مقاله به موضوع ویزای همراه سوئیس، چگونگی کاریابی و نرخ بیکاری در این کشور خواهیم پرداخت. اگر شما پس از مطالعه مقاله حاضر سوالی در رابطه با موضوع کار در سوئیس دارید می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه  حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور اتریش تماس برقرار نمایید. ما برای آسان شدن راه مهاجرت برای شما محصولی بی نظیر را تحت عنوان راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت تهیه نموده ایم که با مشاهده این ویدیو از هر وکیلی در زمینه مهاجرت بی نیاز خواهید شد و خودتان در این زمینه صاحب نظر خواهید بود.

شرایط عمومی کار در سوئیس:

کشور سوئیس در غرب اروپا قرار دارد و جزو کشورهای حوزه اسکاندیناوی است. کشور سوئیس با کشورهای اتریش، ایتالیا، فرانسه و آلمان هم مرز است. پایتخت این کشور شهر برن است ودوشهر ژنو و زوریخ مهمترین قطب اقتصادی این کشور هستند. سوئیس یکی از بهترین کشورهای اروپایی است. برابری اجتماعی در این کشور زیبا، بسیار اهمیت دارد. کشور سوئیس کشوری ثروتمند است و مردم آن از رفاه بالای اقتصادی برخوردارند. تا اینجا کمی با کشور سوئیس و موقعیت جغرافیایی آن اشنا شدیم در ادامه به بحث کار در سوئیس و نحوه کاریابی در این کشور می پردازیم.

کشور سوئیس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سوئیس

ویزای کار در سوئیس:

در کشور سوئیس 3 نوع ویزای کاری وجود دارد که با توجه به شرایط مختلف، متفاوت هستند و کاربردهای متفاوتی دارند:

  • ویزای کاری کوتاه مدت نوع L:

    مدت زمان این ویزا همانطور که از اسمش مشخص است کوتاه است و به مدت یک سال صادر می گردد. این ویزا بسته به مدت قرارداد شما صادر می گردد و به صورت سالیانه در صورت تمدید قرارداد کاری تمدید می شود.

  • ویزای کاری کوتاه مدت نوع B:

    این نوع ویزا هم ویزای یک ساله است اما تفاوتش با ویزای قبلی این است که اجازه اقامت در شهری خاص را به شما می دهد و شما اجازه زندگی در شهرهای دیگر سوئیس را نخواهید داشت.

  • ویزای بلند مدت نوع C:

    این نوع ویزا، ویزای اقامت دائم کشور سوئیس است و برای کسانی صادر می گردد که قبل از این به مدت 10 سال در سوئیس ساکن بوده اند و یکی از ویزاهای کار در سوئیس را داشته اند. این ویزا برای افراد خارج از اتحادیه اروپا پس از 10 سال و برای افراد آمریکایی و کانادایی، پس از 5 سال صادر می گردد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در سوئیس:

برای کار در سوئیس و دریافت ویزای کاری ابتدا شما باید از یک کارفرمای سوئیسی دعوتنامه کاری داشته باشید تا بتوانید برای ویزای کار سوئیس اقدام نمایید. در غیر این صورت به هیچ روش دیگری امکان اقدام برای ویزای کار سوئیس وجود ندارد. در صورت داشتن دعوتنامه کاری یا همان جاب آفر باید مدارکی را برای ویزای کار تیهه و تحویل سفارت دهید که درادامه به آن خواهیم پرداخت:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک تحصیلی
  • سابقه کار مرتبط بارشته تحصیلی
  • مدرک زبان
  • فرم درخواست ویزا
  • دعوتنامه کاری

نرخ بیکاری در سوئیس:

برای کار در کشور سوئیس باید به نرخ بیکاری این کشور توجه نمایید. نرخ بیکاری در کشورها با میزان خوبی یا بدی کشورها برای مهاجرت کاری رابطه مستقیم دارد. نرخ بیکاری پایین در هر کشوری نشان دهنده نیاز به نیروی کار در آن کشور است و مشخص می شود که در آن کشور افراد بیکار کمتری وجود دارند. اقتصاد کشور سوئیس رشد یافته و پویاست وبه همین دلیل نیز نرخ بیکاری دراین کشور پایین است و ظرفیت نیروی کار مهاجر را دارد. در ادامه نمودار نرخ بیکاری در سوئیس را مشاهده می نمایید.

نرخ بیکاری سوئیس

با توجه به اطلاعاتی که این جدول ارائه می دهد، متوجه می شویم که نرخ بیکاری در این کشور بین 2 تا 3 درصد می باشد، که این یک آمار عالی و فوق العاده برای این کشور به حساب می آید. با توجه به آمار از هر 100 نفر که قصد کار در سوئیس را دارند تقریبا 97 نفر مشغول به فعالیت و کار هستند.

مشاغل مورد نیاز 2020 سوئیس:

کشور سوئیس به دلیل داشتن اقتصاد پویا، همه ساله مهاجرین متخصص را برای کار در مشاغل مختلف تخصصی جذب می کند. بنابراین هر ساله لیستی از عنوان های شغلی مورد نیاز خود را اعلام می کند که با توجه به نیازش درآن سال این لیست در سال های مختلف متفاوت است. در جدول زیر لیستی از مشاغل مورد نیاز 2020 سوئیس را ذکر نموده ایم:

مشاغل مورد نیاز 2020 سوئیس
مدیریت برنامه  تحلیلگر خطر و مخاطرات طبیعی
 مدیریت اجرایی خودرو  مدیریت همکاری های متقابل
 پروفسور و استاد برق  مامور ثبت سرمایه گذاری
 مدیریت بحران و جبران خسارت  مدیریت امور دولتی
 مدیریت توسعه برنامه  مدیریت اجرایی

میزان حقوق برای کار در سوئیس:

در سوئیس تقریبا برابری حقوق وجود دارد و اختلاف سطح حقوق در مشاغل مختلف بسیار ناچیز است. بنابراین هر شخص بسته به تخصصی که دارد ممکن است کمی میزان حقوقش با بقیه متفاوت باشد. در جدول زیر لیست حقوق مشاغل مختلف در سوئیس را می توانید مشاهده نمایید.

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه
مدیر مالی 158000 دلار
مدیریت فناوری اطلاعات 156000 دلار
مدیریت منابع طبیعی 167000 دلار
مدیر 167000 دلار
مدیریت پروژه فناوری اطلاعات 142000 دلار
مدیریت بازاریابی 149000 دلار
تحلیلگر اقتصادی 104000 دلار
مدیر پروژه 123000 دلار
مهندس نرم افزار 140000 دلار
دکتر 234000 دلار

نحوه کاریابی در سوئیس:

برای یافتن کار در سوئیس باید به سایت ها و مؤسسات کاریابی در این کشور مراجعه نمایید. در سایت های کشور سوئیس لیستی از سایت ها و مؤسسات کاریابی سوئیس قراردارد که شما می توانید به این سایت ها و مؤسسات مراجعه کرده و رزومه خود را وارد نمایید. در صورت یافتن پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمایی درسوئیس به مدت سه ماه در کشور سوئیس و سه ماه نیز پس از آن در اتحادیه اروپا آگهی می شوند و چنانچه شخصی مناسب با عنوان شغلی در سوئیس و اتحادیه اروپا پیدا نشود، کارفرماها می توانند نیروی کار خود را از خارج از اتحادیه اروپا جذب نمایند. در بخش بعدی به مؤسسات و سایت های کاریابی در سوئیس می پردازیم.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در سوئیس:

برای کاریابی از طریق موسسات کاریابی شما ابتدا باید در این سایت های بین المللی ثبت نام بفرمایید که معمولا ثبت نام در آنها به طور رایگان صورت می پذیرد. پروفایلی که شما در این سایت تشکیل می دهید باعث می شود تا کارفرماها با رزومه و سابقه کار شما آشنا شوند. همچنین شما نیز با آگهی های شغلی آشنا می شوید تا اگر شغل مورد نظر خود را پیدا کردید، بتوانید نسبت به آن اقدام نمایید و درخواست خود را برای دریافت آن ارائه نمایید. در جدول زیر برخی از این سایت ها را ملاحظه می فرمایید:

  • https://www.glassdoor.com/Job
  • https://www.thelocal.ch/jobs
  • http://www.jobsinzurich.com
  • https://www.swisslinx.com
  • https://www.expatica.com/ch/jobs/

بررسی ویزای همراه در سوئیس:

برای افراد متاهل بحث ویزای همراه یکی از مهمترین مسائل است. طبق قوانین در کشور سوئیس همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال گفته می شود و شخص می تواند در صورتی که ویزای کاری بلند مدت دارد برای همراهانش نیز درخواست ویزا نماید و همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به سوئیس ببرد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سوئیس:

سوئیس شرایط نسبتا سختی برای دریافت اقامت دائم و تابعیت برای افراد خارجی ایجاد کرده است، چرا که این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست و تنها قسمت های شمالی این کشور عضو شنگن است. به همین خاطر شرایط اخذ اقامت و تابعیت این کشور با کشورهای اروپایی متفاوت است و برای اعطای اقامت دائم، باید برای مدت 10 سال در کشور سوئیس مشغول به کار و زندگی مداوم باشید. سپس برای دریافت تابعیت و شهروندی کشور سوئیس باید مدت 12 سال اقامت دائم این کشور را داشته باشید. نکته قابل ذکر این است که اگر در این مدت، شخص خارجی با اتباع سوئیس ازدواج کند و یا صاحب فرزند شود، این مدت زمان می تواند کاهش پیدا کند. پاسپورت این کشور از اعتبار و درجه بسیار بالایی برخوردار است که با دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور، می توانید به اکثر کشورهای دنیا سفر کنید و یا زندگی کنید.

کار در سوئیس و سخن پایانی:

کار در سوئیس و شرایط اخذ ویزای کاری و انواع ویزاهای کاری را در این مقاله ی علمی مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم. دانستیم که برای کار در سوئیس باید یک پیشنهاد شغلی از داخل خاک این کشور داشته باشید و می توانید برای پیدا کردن این کارفرما ها به سایت ها و موسسات بین المللی کاریابی استفاده نمایید. رزومه و سابقه کار شما باید کاملا منطبق با رشته تحصیلی شما باشد تا بتوانید برای کار در سوئیس اقدام نمایید. شما عزیزان می توانید برای بررسی شرایط خود جهت کار در سوئیس با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور، همکار موسسه حقوق بین الملل ملک پور اتریش تماس برقرار نمایید تا از مشاوره ی رایگان کارشناسان بهره مند گردید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در سوئیس

✅ چگونه می توان ویزای کار سوئیس را اخذ کرد؟

برای این کار نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور است.

✅ نرخ بیکاری در کشور سوئیس چه میزان است؟

نرخ بیکاری در این کشور بین 2 تا 3 درصد می باشد، که این یک آمار عالی و فوق العاده برای این کشور به حساب می آید.

✅ امکان اخذ ویزای همراه در سوئیس وجود دارد یا خیر؟

بله. فرد در صورتی که ویزای کاری بلند مدت دارد برای همراهانش نیز درخواست ویزا نماید و همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به سوئیس ببرد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *