کار در سوئد

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سوئد
  • ویزای کار در سوئد
  • مدارک مورد نیاز کار در سوئد
  • نرخ بیکاری در سوئد
  • لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021
  • میزان حقوق برای کار در سوئد
  • نحوه کاریابی در سوئد
  • مؤسسات کاریابی در سوئد
  • بررسی ویزای همراه سوئد
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سوئد
  • کار در سوئد و سخن پایانی
کار در سوئد، روشهای مهاجرت کاری به سوئد در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور موردتحلیل و بررسی علمی قرار گرفته است.

کار در سوئد و مقدمه ای بر آن

کار در سوئد، روشهای مهاجرت کاری به سوئد و چگونگی اخذ ویزای کار در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می گیرد. آیا می توان برای سوئد ویزای جاب سیکر دریافت نمود؟ مدارک مورد نیاز برای ویزای کار در سوئد چیست؟ شرایط مهاجرت کاری به سوئد چیست؟ ما در این مقاله به سوالات شما در رابطه با کار در سوئد پاسخ خواهیم داد. کشور سوئد به دلیل شرایط خوب از لحاظ برابری اجتماعی مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. همچنین وجود شرکت های بزرگ از برند های برتر دنیا امکان کار در این کشور را برای متخصصین فراهم اورده است.  شما در صورتیکه پس از مطالعه مقاله کار در سوئد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید برای مشاوره رایگان با مشاورین موسسه  حقوقی ملک پور (همکار ملک پور اتریش) تماس حاصل نمایید. ویدیوی راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت نیز برای کسانی که قصد جدی در امر مهاجرت دارند به شدت توصیه می گردد. با دیدن این ویدیو خودتان وکیل خود باشید.

شرایط عمومی کار در سوئد:

کار در کشور سوئد به دلایل زیادی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت مورد توجه قرار دارد. کشور سوئد یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که در آن برابری حقوق اجتماعی وجود دارد و مردم آن از رفاه بالایی در زندگی برخوردارند. وجود شرکت های بزرگی نظیر ولوو، ایکیا، الکترولوکس، اوریف لیم و … در کشور سوئد باعث شده که کار در این کشور متقاضیان زیادی داشته باشد. کار در سوئد یکی از راه های قانونی ورود به این کشور است. برای دریافت ویزای کار کشور سوئد باید حتما از یک کارفرمای سوئدی، نامه پیشنهاد کاری داشته باشید تا بتوانید ویزای کار این کشور را دریافت نمایید. در غیر این صورت امکان مهاجرت کاری به سوئد را نخواهید داشت. کشور سوئد دارای آب و هوایی سرد است و بیشتر ماه های سال روزها در سوئد خیلی کوتاه هستند بنابراین زندگی در سوئد نیازمند دقت نظر و تامل بیشتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی است.

درباره سوئد پایتخت سوئد مساحت سوئد جمعیت سوئد زبان رسمی سوئد

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سوئد

ویزای کار در سوئد:

افراد اتحادیه اروپا برای کار در سوئد نیاز به ویزا ندارند و فقط بایدمجوز کار دریافت نمایند اما افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا هستند برای کار در کشور سوئد نیاز به ویزای کار کشور سوئد دارند. همانطور که در سطحهای بالا قید نمودیم برای اقدام برای ویزای کار سوئد باید از یک کارفرمای سوئدی پیشنهاد کاری داشته باشید تا بتوانید برای ویزای کار سوئد اقدام کنید. کارفرمای سوئدی در صورتی می تواند برای شما دعوت نامه کاری ارسال کند که فردی با مشخصات شما برای کار در شغل مورد نظر در سوئد و اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد. کارفرما باید شغل مورد نظر را به مدت سه ماه در سوئد و پس از ان سه ماه در اتحادیه اروپا اگهی نماید و اگر شخصی برای شغل مورد نظر پیدا نشود می تواند برای افراد خارج از اتحادیه دعوتنامه کاری ارسال کند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد

مدارک مورد نیاز ویزای کار در سوئد:

برای دریافت ویزای کار سوئد باید مدارکی را تهیه و به سفارت سوئد در کشور خود ارائه نمایید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار سوئد به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزا
  • نامه پیشنهاد کاری (جاب آفر)
  • اثبات امکان گذران زندگی با حقوق پیشنهادی کارفرما
  • داشتن مدرک آیلتس
  • حداقل داشتن حداقل مدرک لیسانس مرتبط با شغل مورد نظر
  • حداقل2 سال سابقه کار مرتبط با شغل مورد تقاضا

نرخ بیکاری در سوئد:

برای مهاجرت کاری یکی از مهمترین مسائلی که باید مد نظر قرار داد و توجه ویؤه به آن داشت، نرخ بیکاری در کشورهاست. هر چه میزان بیکاری در کشوری کمتر باشد، شانس پیداکردن کار نیز به همان نسبت بالا می رود. در کشور سوئد به دلیل عدم وجود هماهنگی در بین مشاغل و تخصص ها در بعضی از رده های شغلی کمبود نیروی کار وجود دارد. بر اساس آخرین آمار جهانی، نرخ بیکاری در سوئد در سال 2019 به 6.5 درصد رسیده است.

در نمودار زیر می توانید آخرین آمار نرخ بیکاری در کشور سوئد را مشاهده نمایید.

نرخ بیکاری سوئد

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021:

هر ساله کشور سوئد لیست مشاغلی را که در آنها با کمبود نیروی کار مواجه است اعلام می دارد که این عناوین در سال 2020 به شرح زیر است:

مشاغل مورد نیاز 2020 سوئد
پرستار خدمات روان پزشکی
معلم تکنسین اتاق عمل
پرستار اورژانس رادیولوژیست
طراح آی تی مهندس فنی و برق
مربی مهد کودک پرستار سالمند
پرستار کودک مهندسی سازه و عمران
مهندسی ساختمان و تأسیسات مددکار اجتماعی
برنامه نویس نرم افزار ماما
مهندسی مخابرات

طبق سایت اداره کار کشور سوئد مشاغلی که نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد و کشور سوئد درسال 2020 در آن ها کمبود نیرو دارد به شرح زیر می باشد.

مشاغل مورد نیاز 2020 سوئد بدون نیاز به مدرک دانشگاهی
آشپز مکانیک خودرو
مکانیک خودروهای سنگین آرماتوربند
عایق ساز شیشه بر
لوله کش راننده جرثقیل
بهیار بازاریاب تلفنی
ابزار ساز کاشی کار
برق کار قصاب
نانوا نقاش ساختمان
نجار بنا
نصاب کف پوش تکنسین اتوماسیون

میزان حقوق برای کار در سوئد:

معمولا سوئدی ها 25 روز از سال را در تعطیلات به سر می برند. واقعیت این است که افراد مشغول به کار در کشور سوئد از بالاترین مزایای تسهیلاتی در جهان از لحاظ تعطیلات، مراقبت های بهداشتی، طرح های بازنشستگی و امنیت شغلی بهره می برند. میانگین حقوق در کشور سوئد در مشاغل مختلف را در جدول زیر برای شما آورده ایم:

شهر متوسط حقوق سالانه به کرون متوسط حقوق سالانه به دلار امریکا
استکهلم 546،959 70،691
گوتبورگ 490،470 61،912
مالمو 476،281 60،503
لند 530،447 69،424
اوپسالا 434،145 60،123
لینشوپینگ 411،841 53،036
هلسینگ 496،112 65،328
وسترس 448،114 55،682

نحوه کاریابی در سوئد:

برای جستجوی کار در سوئد می توان به سایت های معتبر کاریابی در این کشور مراجعه نمود. همچنین می توان از طریق مؤسسات کاریابی اقدام کرد. در هر دوی این روش ها شخص باید رزومه تحصیلی و کاری خود را برای کارفرمایان سوئدی از طریق ایمیل ارسال کند و کارفرمایان در صورت تایید رزومه با وی از طریق ایمیل مکاتبه و برایش دعوتنامه ارسال خواهند کرد.  یکی دیگر از روش های یافتن کار در سوئد، داشتن آشنا و معرف است که ایشان می تواند از دوستان یا اقوام شما در سوئد باشد. برای دانشجویانی که در سوئد هستند نیز مراجعه حضوری می تواند مفید باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در سوئد

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در سوئد

مؤسسات کاریابی در سوئد:

همانطور که بیان شد، مراجعه به سایت مؤسسات کاریابی یکی از راهکارهای منطقی برای کاریابی در کشور سوئد است. به همین دلیل در اینجا لازم دانستیم شما را با تعدادی از سایت های معتبر در این زمینه آشنا کنیم. در ذیل می توانید لیست از سایت های کاریابی معتبر در سوئد را مشاهده کنید.

  • stepstone.se
  • monster.se
  • metrojobb.se
  • studentjob.se
  • jobbsafari.se
  • jobb.blocket.se
  • careerbuilder.se

بررسی ویزای همراه در سوئد:

همراه در قانون کشور سوئد به همسر و فرزندان زیر 21 سال اطلاق می گردد. اما اگر شخص فرزند بالای 21 سال دارد که به وی وابستگی مالی دارد می تواند او را هم به عنوان همراه به سوئد بیاورد. کشور سوئد با کار به فرد اجازه می دهد که خانواده اش را نیز به همراه بیاورد. در صورتی که مدت قرارداد کاری شخص بالای 6 ماه باشد، همسر وی نیز می تواند مجوز کار تمام وقت گرفته و کار کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سوئد:

وقتی شخصی مهاجرت کاری به سوئد دارد در صورت تمدید قرارداد کاری اش به مدت 5 سال و پرداخت بیمه و مالیات می تواند درخواست اقامت دائم نماید و پس از آن نیز بعد از گذشت 6 تا 9 سال که بستگی به عوامل مختلفی دارد که وابسته به دولت سوئد است می تواند برای تابعیت این کشور درخواست دهد و تابعیت دریافت نماید. برای دریافت تابعیت شخص باید نشان دهد که با جامعه سوئد تطبیق پیدا نموده و جرمی مرتکب نشده و به زبان سوئدی نیز تسلط دارد.

کار در سوئد و سخن پایانی:

کار در سوئد، شرایط دریافت ویزای کار مدارک مورد نیاز برای کار در سوئد و نحوه پیدا کردن کار در این کشور مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. ما در این مقاله به بررسی نرخ بیکاری در سوئد، شرایط دریافت ویزای کار سوئد، مشاغل مورد نیاز در سوئد و سایت ها و موسسات کار یابی در این کشور پرداختیم. کار در سوئد مورد علاقه افراد بسیاری قرار دارد چون این کشور از سطح رفاه بالایی برخوردار است. شما نیز در صورتی که تمایل به کار در این کشور را دارید می توانید مقاله حاضر را مطالعه نموده و شرایط را با جزییات مورد بررسی قرار دهید.
کشور سوئد با توجه به نرخ پایین بیکاری شرایط خوبی را برای کار دارد. اما کشور سوئد تنها متخصصین ماهر را استخدام می نماید ودر صورتی که در زمینه شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود تجربه خوبی دارید می توانید شانس خود را برای کار در این کشور زیبا و منحصر به فرد امتحان نمایید. در پایان اگر سوالی درمورد کار در سوئد دارید که در این مقاله پاسخ آنرا دریافت نکردید در انتهای مقاله در قسمت دیدگاه ها ثبت کنید تا متخصصین ما در اسرع وقت پاسخ دهند و در صورتی تمایل به مشاوره رایگان نیز با موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان در چه صورت ممکن است؟

کار در سوئد برای ایرانیان در صورت به دست آوردن پیشنهاد کار از کارفرمایی در این کشور ممکن خواهد بود.

✅ با توجه به نرخ بیکاری در سوئد آیا کاریابی در سوئد توصیه می شود؟

کشور سوئد با توجه به نرخ پایین بیکاری شرایط خوبی را برای کار دارد. اما کشور سوئد تنها متخصصین ماهر را استخدام می نماید و بهتر است متخصصان به زبان سوئدی نیز مسلط باشند.

✅ پس از دریافت اجازه کار سوئد، افراد برای دریافت تابعیت کشور سوئد چه شرایطی باید داشته باشند.؟

فرد پس از کسب اقامت دائم و گذشت 6 تا 9 سال از کار و پرداخت مالیات در سوئد، برای دریافت تابعیت باید نشان دهد که با جامعه سوئد تطبیق پیدا نموده و جرمی مرتکب نشده و به زبان سوئدی نیز تسلط دارد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب دوست عزیز
      استفاده از سایت های موسسات کاریابی یکی از بهترین منابع برای یافتن موقعیت های شغلی مناسب است. در این مقاله لیست برخی از این موسسات آمده است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *