شرایط استخدام پزشک در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط استخدام پزشک در آلمان
  • ویزای کار پزشکان در آلمان
  • لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان های آلمانی برای متقاضیان
  • مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در آلمان
  • هزینه های زندگی در آلمان
  • نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به آلمان
  • شرایط اخذ اقامت و پاسپورت آلمان
  • شرایط استخدام پزشک در آلمان و شرایط ویزای همراه
  • مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در آلمان
  • شرایط استخدام پزشک در آلمان و سخن پایانی

تحصیل و معادل سازی رایگان پزشکان در آلمان با تضمین کار در 30 ثانیه

شرایط استخدام پزشک در آلمان و مقدمه ای بر آن

شرایط استخدام پزشک در آلمان،  بررسی هزینه های زندگی در آلمان، شرایط اخذ ویزای پزشکان آلمان، بررسی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت و کار تخصص پزشکی در آلمان و دیگر موارد مربوط به استخدام پزشک در آلمان را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. شرایط استخدام پزشک در آلمان چگونه است؟ برای کار تخصص پزشکی در آلمان چه مدارکی مورد نیاز است؟  درآمد پزشکان در آلمان چه مقدار است؟ این سوالات اصلی ترین سوالات متقاضیان مهاجرت پزشکان به آلمان می باشد که ما در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه کار و فعالیت در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا از کشور های مطرح جهان می تواند به شما عزیزان خدمات عالی را ارائه نماید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه تماس حاصل نمایید و به صورت رایگان به دریافت اطلاعات شرایط استخدام پزشک در آلمان و دیگر اطلاعات مهاجرتی بپردازید و همچنین با دادن اطلاعات مهاجرتی خود از بهترین روش برای مهاجرت خود مطلع گردید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص تحصیل و معادل سازی پزشکان و پرستاران در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

شرایط استخدام پزشک در آلمان:

آلمان از کشور های اروپا و از صنعتی ترین کشور های جهان به شمار می آید. این کشور که در اروپای مرکزی و اروپای غربی واقع گردیده با جمعیتی نزدیک به 84 میلیون نفر از پرجمعیت ترین کشور های اروپا به شمار می رود. زبان رسمی در این کشور زبان آلمانی می باشد که بیشتر از 95 درصد از مردمان آلمان به این زبان صحبت می کنند. از همسایگان کشور آلمان می توان به اتریش، سوئیس، چک، لهستان، لوکزامبورگ، فرانسه، هلند و بلژیک اشاره کرد. پایتخت آلمان شهر بزرگ برلین است و از دیگر شهر های مهم آلمان می توان به هامبورگ، مونیخ اشاره نمود. تولید ناخالص داخلی کشور آلمان 3.73 ترلیون دلار می باشد که این کشور را بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد برتر جهان تبدیل کرده است. این کشور به دلیل بالا رفتن میانگین سنی جامعه و افزایش جمعیت مسن و همچنین با بالا رفتن سن نیرو های کادر درمان، نیاز جدی به نیروی پزشکی و کادر درمان دارد. به همین دلیل شرایط استخدام پزشک در آلمان برای متقاضیان فراهم گردیده است.

فایل تصویری توضیحات موسسه ملک پور  در رابطه با کاریابی رایگان پرستاران در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار پزشکان در آلمان:

 همان گونه که گفته شد به دلیل بالا رفت سن جمعیت در کشور آلمان و افزایش سن کادر درمان و پزشکی کشور آلمان و کمبود نیروی متخصص و ماهر در اکثر زمینه ها مخصوصاً پزشکی برای متقاضیانی که واجد شرایط کار در زمینه پزشکی می باشند شرایطی را فراهم آورده تا آن ها بتوانند پس از گذراندن دوره های معادل سازی به عنوان پزشک در کشور آلمان به کار مشغول شوند. به صورت کلی برای مهاجرت پزشکان و کار آن ها در کشور آلمان، به این صورت می باشد که  در ابتدا مجوز کار پزشکی(Approbation) توسط دولت این کشور صادر می گردد و به پزشک متقاضی اجازه فعالیت در زمینه تخصصی خود را خواهد داد. این مجوز کاری به صورت مادام العمر می باشد و در تمام نقاط کشور آلمان قابل استفاده است. جهت دریافت این مجوز برای پزشکان خارج از اتحادیه اروپا، در ابتدا متقاضی باید درخواست خود را به یک کلینیک و یک مرکز پزشکی معتبر که کار معادل سازی مدارک پزشکان خارجی را انجام می دهد ارسال نماید و پس از بررسی این مدارک توسط این موسسات و تایید مدارک، برای پزشکان دعوت نامه ای جهت گذراندن دوره های زبان تخصصی پزشکان و سپس آزمون معادل سازی ارسال می گردد. با دریافت این دعوت نامه کاری پزشک متقاضی می تواند برای اخذ ویزای کاری کشور آلمان اقدام نماید.

کاریابی برای پرستاران در آلمان. کار تضمینی پرستار در آلمان

لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان های آلمان برای متقاضیان:

همان گونه که گفته شد یاد گیری زبان آلمانی برای معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان و شروع کار در تخصص پزشکی در آلمان مهمترین نیاز می باشد. در کشور آلمان رابطه بین بیمار و پزشک مبتنی بر احترام و اعتماد است و تشخیص های پزشکی باید به روشی قابل درک و حساس منتقل شوند و به همین دلیل یادگیری زبان آلمانی به صورت تخصصی بسیار ضروری می باشد. همان طور که گفتیم یکی از شرایط استخدام پزشک در آلمان داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح C1 می باشد، اما این امکان برای پزشکان وجود دارد تا در صورتی که مدرک زبان آن ها A2 باشد در کشور آلمان دوره های تکمیلی زبان را بگذرانند و به سطح C1 برسند، در کشور آلمان در هر ایالت و استان مقررات خاص خود را برای پزشکان دارند و جهت دریافت تاییدیه سطح زبان خود ممکن است نیاز به قبول شدن در آزمونی به نام Fachsprachenprüfung داشته باشند. موسسه حقوقی ملک پور برای پزشکان عزیزی شرایط استخدام پزشک در آلمان را دارند و تنها در سطح زبان آلمانی خود مشکل دارند، شرایطی را فراهم آورده تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن دوره های مقدماتی زبان آلمانی را بگذرانند، شما عزیزان می توانید با خریداری دوره های زبان آلمانی موسسه حقوقی ملک پور در سریع ترین زمان ممکن به سطح مقدماتی و سطح A2 زبان آلمانی برسید.

مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در آلمان:

پزشکانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند باید دارای مدارک تحصیلی و سابقه کار باشند و دوره تحصیل پزشکی را در کشور خود با موفقیت گذرانده باشند و دارای پروانه نظام پزشکی باشند.  افرادی که دارای این شرایط می باشند باید از جانب موسساتی در آلمان که مورد تایید نظام پزشکی این کشور می باشند و تخصص آن ها آماده سازی پزشکان برای معادل سازی می باشد دعوت نامه دریافت نمایند. پزشکان پس از دریافت این دعوت نامه کاری از سمت این موسسات در آلمان می توانند  جهت اخذ ویزا اقدام نمایند و به آلمان مهاجرت کنند و شروع به انجام دوره معادل سازی خود نمایند. از مهم ترین شرایط مورد نیاز که متقاضیان باید از آن بهرمند باشند داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح C1 می باشد، خبر خوب برای پزشکان متقاضی این است که آن ها می توانند در کشور خود به سطح A2 زبان آلمانی برسند و پس از ورود به آلمان در دوره های زبان شرکت نمایند و به سطح C1 برسند و برای آزمون زبان اقدام نمایند، قابل ذکر است که متقاضی پس از اتمام دوره معادل سازی می تواند هزینه دوره زبان را از دولت آلمان دریافت نماید. در صورت قبولی در آزمون زبان پزشکان برای ورود به بازار کار دو راه پیش روی خود دارند، در مسیر اول پزشک متقاضی می تواند به صورت مستقیم برای شرکت در آزمون معادل سازی اقدام نماید و در مسیر دوم پزشک می تواند پس از اتمام دوره زبان خود وارد دوره کار ورزی شود و پس از گذراندن دوره برای آزمون اقدام نماید، قابل ذکر است که پزشکانی که در دوره های کار ورزی شرکت می نمایند می توانند در بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز پزشکی به صورت دستیار، دوره کارورزی خود را به اتمام رسانند و در این مدت از حقوق و مزایا بهرمند باشند. متقاضیان 2 سال وقت دارند تا مراحل معادل سازی و آزمون دانش پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذارند تا مدارک آن ها مورد تایید واقع گردد و اجازه کار به صورت دائم صادر شود. پزشکانی که این مراحل را با موفقیت می گذرانند این امکان برایشان به وجود می آید تا به عنوان رزیدنت در مراکز پزشکی و کلینیک ها مشغول به کار شوند و پس از گذراندن 5 سال این امکان را دارند تا به عنوان پزشک فعالیت خود را شروع نمایند.

فایل تصویری توضیحات موسسه ملک پور در خصوص معادل سازی مدرک پزشکان

فایل صوتی این ویدئو

هزینه های زندگی در آلمان:

پس از بررسی شرایط استخدام پزشک در آلمان، متقاضیانی که واجد شرایط مهاجرت به این کشور می باشند باید موارد گوناگونی را مورد بررسی قرار دهند، مواردی چون شرایط معادل سازی، نحوه اخذ ویزای کاری آلمان، میزان حقوق و درآمد پزشکان در آلمان، هزینه های زندگی در آلمان، بررسی فرصت های شغلی برای پزشکان در آلمان و .. از مهم ترین عناوین جهت بررسی می باشند. در این قسمت قصد داریم تا به بررسی هزینه های زندگی در کشور آلمان بپردازیم، با بررسی هزینه های زندگی پزشکان متقاضی می توانند نسبت به میزان درآمد پزشکان در آلمان به مقایسه بپردازند و در صورتی که شرایط را مناسب دیدند می توانند به بررسی دیگر موارد بپردازند و در انتها کشور آلمان را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب نمایند، در جدول زیر هزینه برخی از اقلام مصرفی و هزینه مسکن در شهر های مختلف آلمان را قرار داده ایم:

 نوع جنس  مقدار شهر برلین  شهر مونیخ شهر دورتموند شهر هامبورگ
برنج  1 کیلو EURO 1.90 EURO 2 EURO 2 EURO 2
آب معدنی  1.5لیتر EURO 0.54 EURO 0.60 EURO 0.40 EURO 0.50
سیب زمینی  1 کیلو  EURO 1.50 EURO 1.90 EURO 1.20 EURO 1.50
پرتغال  1 کیلو  EURO 2.50 EURO 2.20 EURO 1.90 EURO 2.40
پنیر  1 کیلو EURO 9.20 EURO 13.20 EURO 7.70 EURO 7.80
نان  500گرم EURO 1.30 EURO 1.85 EURO 1.30 EURO 1.60
موز  1 کیلو EURO 1.55 EURO 1.70 EURO 1.54 EURO 1.70
سیب  1 کیلو EURO 2.45 EURO 2.50 EURO 2.40 EURO 2.22
تخم مرغ  12عدد EURO 2.20 EURO 2.50 EURO 2.30 EURO 2.50
گوشت  1 کیلو EURO 11.50 EURO 13.70 EURO 9.50 EURO 10

در جدول زیر هزینه اجاره و خرید مسکن در شهر های مختلف آلمان را برای شما در قالب یک جدول قرار داده ایم:

نوع اندازه مونیخ برلین هامبورگ
اجاره آپارتمان 1 خواب. مرکز شهر 1000 تا 1500 EURO 700 تا 1200 EURO 700 تا 1200 EURO
اجاره آپارتمان 1 خواب. خارج مرکز شهر 700 تا 1000 EURO 500 تا 900 EURO 500  تا 700 EURO
اجاره آپارتمان 3 خواب. مرکز شهر 1800 تا 3000 EURO 1300 تا 2500 EURO 1400 تا 2500 EURO
اجاره آپارتمان 3 خواب. خارج مرکز شهر 1400 تا 2200 EURO 900 تا 1800 EURO 1000 تا 1700 EURO
خرید آپارتمان هر متر مرکز شهر 825 تا 1390 EURO 380 تا 745 EURO 465 تا 900 EURO
خرید آپارتمان هر متر. خارج از مرکز شهر 600 تا 930 EURO 240 تا 465 EURO 325 تا 560 EURO

نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به آلمان:

کشور آلمان صنعتی ترین کشور اروپا و کشوری مهاجر پذیر در اتحادیه اروپا به شمار می آید. این کشور پهناور به دلیل اقتصاد قوی و پر رونق همراه با نرخ بیکاری پایین شرایط خوبی برای کار و مهاجرت نیرو های ماهر دارد. به دلیل بالا رفتن سن جمعیت در آلمان و افزایش سن نیرو های کادر درمانی، این کشور به مرکز مهاجرت نیرو های ماهر و متخصص تبدیل شده است. افرادی که از شرایط استخدام پزشک در آلمان بهرمند می باشند و موفق می شوند به این کشور مهاجرت کنند پس از موفقیت در پروسه معادل سازی می توانند از شرایط مناسبی بهرمند گردند و حقوق و درآمد بالایی داشته باشند. به صورت میانگین حقوق پزشکان در آلمان برای هر سال کار بین 65000 تا 80000 یورو برای هر سال کار می باشد. این مقاله توسط مشاورین و کارمندان تیم آی تی موسسه حقوقی ملک پور مورد نگارش و تدوین قرار گرفته شده است، کپی برداری و استفاده از این مطالب خلاف مقررات و قوانین است و شرعاً حرام است.

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت آلمان:

مهاجرت به دیگر کشور ها از 6 روش اصلی تشکیل گردیده و مهاجرت از روش کار از اصلی ترین روش های مهاجرت می باشد که به دلیل پایین بودن هزینه های این روش از متقاضیان زیادی برخوردار است. افرادی که شرایط استخدام پزشک در آلمان را دارند و موفق به معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان می شوند می توانند با گذشت 5 سال جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایند، پزشکانی که موفق به گذراندن دوره معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان می شوند و به مدت 5 سال در آلمان به کار و زندگی مشغول می باشند پس از دریافت اقامت دائم این کشور می توانند جهت دریافت تابعیت آلمان پس از گذشت 8 سال اقدام کنند و در صورتی که قوانین و مقررات کشور آلمان را رعایت کرده باشند و در این مدت در آلمان دچار جرم و جنایت نشده باشند و با جامعه و فرهنگ کشور آلمان ادغام شده باشند در صورت قبولی در آزمون تابعیت آلمان می توانند تابعیت این کشور را دریافت نمایند. افرادی که موفق به اخذ تابعیت آلمان می شوند باید از تابعیت قبلی خود خوداری نمایند.

.

فایل تصویری موسسه ملک پور در رابطه با معادلسازی مدرک پزشکان و پرستاران در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

کار پزشکان در آلمان و شرایط ویزای همراه:

یکی از دغدغه های هر شخص هنگام مهاجرت به کشور های دیگر امکان اخذ ویزا برای همراهان می باشد. همراهان در مهاجرت به همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضیان گفته می شود. افرادی که دارای شرایط استخدام پزشک در آلمان می باشند و تمایل دارند تا جهت معادل سازی به کشور آلمان مهاجرت نمایند، پس از دریافت دعوت نامه از سمت موسسات پزشکی که کار معادل سازی مدارک پزشکان را انجام می دهند، این امکان را دارند تا به صورت همزمان برای همراهان خود درخواست ویزای همراه کنند و این امکان برای آن ها وجود دارد تا به صورت خانوادگی به کشور آلمان مهاجرت کنند. با توجه به این موضوع که این امکان برای پزشکان وجود دارد تا به صورت همزمان درخواست ویزای همراه را دهند اما توصیه ما به شما عزیزان متقاضی این می باشد که جهت کمتر شدن ریسک ریجکتی ویزا به صورت جداگانه این اقدام را انجام دهید و پس از قبولی شخص اصلی برای همراهان نیز درخواست ویزای همراه داده شود. البته باید به این موضوع توجه داشت که جهت اخذ ویزای همراه شخص اصلی باید دارای شرایطی باشد که در این قسمت به بررسی آن خواهیم پرداخت، از اصلی ترین شرایط داشتن تمکن مالی کافی برای شخص اصلی و همراهان می باشد، متقاضی باید محل زندگی مناسبی برای خود و خانواده داشته باشد همچنین همسر شخص اصلی باید دانش اولیه زبان آلمانی را داشته باشد. در ادامه مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه را برای شما قرار داده ایم:

  • گذرنامه دارای اعتبار
  • عکس پاسپورت
  • تمکن مالی
  • اثبات محل زندگی
  • ارائه سند ازدواج
  • مدارک هویتی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای همراه
  • بیمه نامه پزشکی

مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در آلمان:

متقاضیان دارای شرایط استخدام پزشک در آلمان پس از بررسی موارد گوناگون مانند هزینه های زندگی در آلمان، معادل سازی مدارک در آلمان و.. باید به بررسی مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان بپردازند، با بررسی این موضوع می توان متوجه شد که کشور آلمان در کدام بخش ها بیشتر به نیروی پزشکی نیاز دارد تا نسبت به تخصص خود برای آن اقدام نمایند. همان طور که گفته شد حقوق و درآمد پزشکان در آلمان از بالاترین حقوق ها در مشاغل این کشور  می باشد، گفته شد که متوسط حقوق پزشکان در آلمان بین 65000 تا 80000 یورو می باشد. البته مشاغل درمانی مورد نیاز تنها با پزشکان خلاصه نمی شود و این کشور به کادر درمانی نیازمند است. در قسمت زیر رشته های درمانی مورد نیاز در کشور آلمان را برای شما قرار داده ایم:

مشاغل درمانی مورد نیاز
دستیار مراقبت از سالمندان
دندان پزشکی
دستیار دندان پزشکی
پزشک آزمایشگاه
پرستار
مدیر پرستاری
پرستار کودک
ماما
شرایط استخدام پزشک در آلمان و سخن پایانی:

شرایط استخدام پزشک در آلمان، شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان، بررسی شرایط برای کار تخصص پزشکی در آلمان، میزان درآمد پزشکان در آلمان، هزینه زندگی در آلمان و دیگر مواردی که به شرایط استخدام پزشک در آلمان مربوط می باشد را در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دادیم. کشور آلمان از کشور های اروپایی پیشرفته با اقتصادی قوی می باشد، این کشور به دلیل افزایش سن جمعیت و بالا رفتن سن نیرو های کاری شرایط مناسبی را برای مهاجرت نیرو های متخصص فراهم آورده است. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه کار و فعالیت در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا از کشور های مطرح جهان می تواند به شما عزیزان خدمات عالی را ارائه نماید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه تماس حاصل نمایید و به صورت رایگان به دریافت اطلاعات شرایط استخدام پزشک در آلمان و دیگر اطلاعات مهاجرتی بپردازید و همچنین با دادن اطلاعات مهاجرتی خود از بهترین روش برای مهاجرت خود مطلع گردید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط استخدام پزشک در آلمان

مراحل مهاجرت پزشکان به آلمان چیست؟

پزشکان برای مهاجرت به آلمان باید در ابتدا مدارک خود را برای کلینیک و مراکز پزشکی در آلمان که کار معادل سازی را انجام می دهند ارسال نمایند و در صورت تایید از سمت این مراکز برای آن دعوت نامه ارسال می گردد.

پزشکان باید در چه سطحی زبان آلمانی را بلد باشند تا بتوانند برای معادل سازی اقدام نمایند؟

پزشکان باید برای شروع معادل سازی در آلمان به سطح C1 زبان آلمانی رسیده باشند.

متوسط حقوق پزشکان در آلمان برای یک سال کار چه مقدار است؟

پزشکان در کشور آلمان برای یک سال کار تحت عنوان پزشک به صورت میانگین 65.000 تا 80.000 یورو درامد کسب می کنند.

پزشکان در هنگام مهاجرت به آلمان برای معادل سازی باید حداقل در چه سطحی با زبان آلمانی آشنا باشند؟

پزشکان می توانند حداقل با مدرک A2 زبان آلمانی برای مهاجرت به آلمان اقدام نمایند و پس از ورود به این کشور در کلاس های زبان آلمانی که دولت آلمان قرار داده شرکت نمایند و به سطح C1 برسند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *