شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ
  • ویزای کار پرستاران و ماما ها در نروژ
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ
  • لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان نروژی برای متقاضیان
  • مراحل معادلسازی مدرک پرستاری و مامائی در نروژ
  • میزان حقوق در نروژ
  • هزینه های زندگی در نروژ
  • نکات مثبت و مزایای مهاجرت پرستاران و ماما ها به نروژ
  • شرایط اخذ اقامت و پاسپورت نروژ
  • استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ و شرایط ویزا همراه
  • شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ و سخن پایانی
✅شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ ✅درآمد پرستاران و ماما ها در نروژ✅، ویزای کار نروژ

شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ و مقدمه ای بر آن

شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ ، درآمد پرستاران و ماما ها در نروژ و ویزای کار  نروژ را در این نوشتار به صورت مفصل مورد بررسی علمی قرار می دهیم. شرایط اخذ ویزای کار در نروژ چگونه است؟ درآمد پرستاران و ماما ها در نروژ در چه سطحی قرار دارد؟ هزینه های زندگی در نروژ به طور متوسط چه میزان می باشد؟ شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ چگونه است؟ در ادامه این نوشتار به بررسی این گونه سوالات و نکات مهم در رابطه با شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ می پردازیم. نروژ کشوری ثروتمند و توسعه یافته و پادشاهی در شمال غربی قاره اروپا می باشد. سطح بهداشت در این کشور بسیار بالا بوده و دولت نروژ برای پزشکان و پرستاران و همچنین ماما ها اهمیت بالایی قائل است. از این رو، پرستاران و ماما های مجرب و با سابقه می توانند به منظور زندگی در رفاه بالاتر، به کار در این کشور بپردازند. در ادامه به بررسی ویزای کار نروژ می پردازیم. شما همراهان گرامی می توانید به منظور اطلاع از جدید ترین روش های مهاجرتی به بررسی سایر مقالات در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور بپردازید. همچنین می توانید برای کسب مشاوره رایگان در زمینه شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ با مشاورین این موسسه تماس تلفنی برقرار نمایید.

شرایط عمومی استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ:

نروژ با نام رسمی پادشاهی نروژ کشوری ثروتمند و توسعه یافته در شمال غربی قاره اروپا و در بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. مساحت کشور نروژ در 385,178 کیلومتر مربع و با کشور های فنلاند، سوئد و روسیه همسایه است. جمعیت کشور نروژ بیش از 5.3 میلیون نفر و زبان رسمی در این کشور نروژی می باشد. پایتخت کشور نروژ شهر اسلو و وجه رایج در آن کرون نام دارد. بهداشت در کشور نروژ در سطح بالای جهانی می باشد و به دلیل شرایط مساعد زندگی در این کشور، افراد زیادی برای مهاجرت درخواست ارائه می نمایند. پرستاران و ماما ها می توانند از طریق تحصیل و کار به کشور نروژ مهاجرت نمایند و پس از مدتی اقامت این کشور را دریافت کنند. به دلیل پایین بودن جمعیت کشور نروژ، نیروی متخصص در زمینه های بهداشت از جمله پرستاری و مامایی پایین می باشد. به همین دلیل دولت نروژ هر ساله برای برطرف کردن این مشکل، به پرستاران و ماما ها با داشتن سابقه کار و مدرک زبان نروژی این اجازه را می دهد تا در این کشور به کار مشغول شوند. این کار به دلیل تامین نیروی کار در زمینه بهداشت می باشد و درآمد پرستاران و ماما ها در نروژ در این زمینه بسیار بالا است. به همین منظور افراد باید ویزای کار نروژ را دریافت نمایند. در ادامه به بررسی ویزای کار و نحوه معادل سازی مدارم متقاضی می پردازیم. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تهیه گشته است و هر گونه کپی برداری از آن حرام بوده و پیگرد قانونی دارد.

رشته های پولساز در آمریکا پرستاری در آمریکا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار پرستاران و ماما ها در نروژ:

شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ بسته به این که این افراد شهروند اتحادیه اروپا یا EFTA هستند یا خیر متفاوت است. افرادی که شهروند اتجادیه اروپا یا EFTA می باشند می توانند به راحتی و با پیدا کردن کار و پس از تایید وزارت بهداشت کشور نروژ در این کشور به کار مشغول شوند. داشتن مدرک زبان نروژی برای متقاضیان کار در زمینه بهداشت بسیار ضروری بوده و افراد باید بتوانند با بیماران ارتباط برقرار نمایند. متقاضیان خارج از کشور های اتحادیه اروپا همچنین در صورت داشتن مدرک زبان نروژی می توانند برای دریافت ویزای کار نروژ اقدام نمایند. ویزای کار نروژ به صورت آنلاین به متقاضیان ارائه می شود و به همین دلیل افراد باید مدارک خود را پیش از درخواست به وزارت بهداشت این کشور جهت معادل سازی ارائه نمایند. پرستاران و ماما ها در صورت نداشتن مدرک زبان می توانند به مدت 2 سال در این کشور اقامت داشته باشند و در این مدت مدرک زبان خود را دریافت نمایند. پس از آن افراد می توانند در دوره های آموزشی در زمینه پرستاری و مامایی مشغول شوند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

شرایط و مدارک مورد نیاز برای استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ:

برای استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ افراد باید ویزای کار نروژ را دریافت نمایند. به همین دلیل افراد باید مدارک این درخواست را پس از معادل سازی به اداره مهاجرت نروژ ارائه نمایند. این مدارک باید به صورت رسمی و معتبر به زبان نروژی ترجمه شوند و هر گونه نقص در این مدارک موجب رد درخواست متفاضی می شود. این مدارک باید همراه با مدرک زبان نروزی ارائه شود. مدارک لازم برای استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ به شرح زیر می باشد

  • تکمیل وامضا فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • ارائه مدارک تحصیلی به منظور معادل سازی
  • معادل سازی مدارک تحصیلی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 2سال اعتبار
  • اثبات پرداخت هزینه دوره های زبان نروژی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • تمکن مالی برای زندگی در نروژ به مدت 2 سال
  • بیمه نامه برای تمام اعضای خانواده
  • مدارک پزشکی مبنی بر سلامت فیزیکی و روان متقاضی

لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان نروژی برای متقاضیان:

یادگیری زبان نروژی یکی از مهم ترین راه ها برای دریافت ویزای کار نروژ می باشد. این زبان به صورت سطح بندی می باشد و به صورت A1 ,A2 ,B1 ,B2, C1 ,C2 می باشد. از جمله شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ این است که افراد باید مدرک زبان این کشور را دریافت نمایند. مدرک مورد نیاز برای کار در زمینه پرستاری و مامایی حداقل B2 می باشد و افراد می توانند این مدرک را پیش از استخدام یا در کشور نروژ دریافت نمایند. پرستاران و ماما ها در صورتی که مدرک زبان نروژی خود را پس از درخواست ویزای کار نروژ دریافت نمایند دارای شرایط آسان تری برای مهاجرت به این کشور می باشند. با داشتن مدرک زبان افراد می توانند بلافاصله پس از ورود به کشور نروژ به دوره های آموزشی در زمینه پرستاری و مامایی بپردازند و پس از آن به کاریابی در نروژ مشغول شوند. در طرف دیگر، پرستاران و ماما ها در صورت نداشتن مدرک زبان، باید به مدت 2 سال در دوره های آموزشی در کشور نروژ مشغول شوند و پس از دریافت مدرک زبان خود در سطح B2 می توانند در دوره های آموزشی در رشته پرستاری و مامایی شرکت کنند.

مراحل معادلسازی مدرک پرستاری و مامائی در نروژ:

بخش بهداشت و از جمله پرستاران و ماما ها دارای تقاضای بالایی در نروژ می باشند و کشور نروژ از افراد در زمینه بهداشت استقبال می نماید. در این شغل متقاضیان باید مدرک زبان نروژی خود را دریافت کنند و بتوانند با بیماران ارتباط برقرار نمایند. یکی از شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ که بسیار حائز اهمیت است، معادل سازی و دریافت اجازه کار است. در واقع افراد باید مدارک تحصیلی خود را در این زمینه در کشور نروژ معادل سازی نمایند. متقاضیانی که در کشور های اتحادیه اروپا و EFTA مدرک تحصیلی پرستاری و مامایی خود را دریافت کرده اند، شرایط آسان تری برای معادل سازی دارند و می توانند به راحتی در کشور نروژ مشغول به کار شوند. با دریافت مدرک پرستاری و مامایی در کشور نروژ افراد می توانند به صورت مستقیم در این کشور مشغول به کار شوند. دوره های تحصیلی در زمینه مامایی و پرستاری در نروژ در حدود 4 الی 5 سال به طول می انجامد و افراد باید مدرک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند. افراد در خارج از کشور های اتحادیه اروپا باید در زمان معادل سازی مدارک خود، تسلط خود را به زبان نروژی نشان دهند. پس از معادل سازی مدارک پرستاری و مامایی و دریافت ویزای کار نروژ، افراد باید به مدت 2 سال در نروژ مشغول به تحصیل برای دریافت مدرک B2 زبان نروژی باشند. در پایان، متقاضیان کار در زمینه پرستاری و مامایی باید به مدت 18 ماه دوره های کار آموزی در خصوص رشته مرتبط خود را سپری نمایند. در این مدت، افراد حقوق و مزایا دریافت می نمایند. به دلیل درخواست بالا در زمین های مرتبط، کاریابی برای پرستاری و مامایی آسان می باشد و در واقع شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ برای متقاضیان فراهم است. متقاضیان می توانند پس از پایان دوره های کار آموزی در بیمارستان ها و مراکز بهداشت در نروژ مشغول به کار شوند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

میزان حقوق پرستاران و ماماها در نروژ:

میزان درآمد پرستاران و ماما ها در نروژ برای متقاضیان این زمینه بسیار دارای اهمیت است. پرستاران و ماما ها در نروژ درآمد متفاوتی دارند و میزان درآمد پرستاران و ماما ها در نروژ به سابقه کار این افراد بستگی دارد. درآمد پرستاران و ماما ها در نروژ یکی از درآمد های بالا در این کشور به حساب می آید و افراد با کار در این زمینه ها می توانند رفاه بالایی داشته باشند. کم ترین میزان درآمد در نروژ برای پرستاران 211 هزار کرون در سال می باشد. از سوی دیگر، بیشترین میزان درآمد در این کشور برای پرستاران 729 هزار کرون در سال است. متوسط درآمد در نروژ برای پرستاران 459 هزار کرون در سال می باشد که این میزان می تواند با توجه به سابقه کار افراد افزایش یابد. نمودار میزان درآمد پرستاران بر سابقه کار به شرح زیر است:

درآمد پرستاران نروژ بر اساس تجربه کار- میزان حقوق و درآمد پرستاران نروژ بر اساس سابقه کار

از طرف دیگر درآمد ماما ها در نروژ به نسبت پرستاران بالا تر می باشد. بیشترین میزان درآمد برای ماما ها در حدود 1.1 میلیون کرون در سال می باشد. اما، کم ترین میزان درآمد برای ماما ها سالیانه بیش از 660 هزار کرون است. متوسط درآمد ماما ها در نروژ 944 هزار کرون می باشد که بر طبق پیش بینی ها این میزان در 5 سال آینده به بیش از 987 هزار کرون می رسد. نمودار زیر نشان دهنده میزان افزایش درآمد برای ماما ها در 5 سال آینده است:

افزایش درآمد ماماها در 5 سال آینده در نروژ

هزینه زندگی در نروژ:

هزینه های زندگی در نروژ یکی از مسائلی است که متقاضیان کار در نروژ به آن توجه خاصی دارند. هزینه های زندگی در نروژ به موارد متعددی همچون شهر محل زندگی، تعداد اعضای خانواده و همچنین سبک زندگی در نروژ بستگی دارد. هرینه زندگی در نروژ بسیار بالا می باشد ولی درآمد بالای افراد این میزان را جبران می کند. هزینه های زندگی در نروژ بیش از 155 درصد از ایران بالا تر می باشد اما درآمد افراد نیز به این نسبت افزایش یافته است. در شهر اسلو، که یکی از شهر های گران در نروژ به حساب می آید، متوسط هزینه زندگی در حدود 20 تا 40 هزار کرون در ماه می باشد که این میزان با توجه به محل سکونت و همچنین سبک زندگی می تواند افزایش یا کاهش یایند. قیمت برخی از اقلام ضروری زندگی در کشور نروژ به شرح زیر است:

اقلام قیمت بر حسب کرون
مسکن
کرایه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 10,285.25
کرایه آپارتمان 1 خوابه در خارج شهر 7,979.34
خرید آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 59,460.40
خرید آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر 41.546.44
خاروبار و مواد غذایی
1 لیتر شیر 18.60
500 گرم نان 28.09
12 عدد تخ مرغ 39.21
1 کیلو مرغ 124.20
1 کیلو گوشت گوساله 262.46
1 کیلو گوجه فرنگی 33.63
1 کیلو پیاز 22.70
1 کیلو برنج 26.90
1 کیلو سیبزمینی 20.71
خدمات رفاهی
هزینه برق و آب و غیره 1,645.93
اینترنت 492.30
بلیط ماهیانه اتوبوس 750
1 کیلو متر مسیر تاکسی 15
1 لیتر بنزین 16.02
خرید ماشین فولکس واگن گولف 329.466.70
مراقبت از کودکان
مدرسه پیش دبستانی ماهیانه برای 1 فرزند 3,184.65
مدرسه ابتدایی سالیانه برای 1 فرزند 54,578.44

نکات مثبت و مزایای مهاجرت پرستاران و ماما ها به نروژ:

نروژ یکی از کشور ههای ثروتمند و توسعه یافته در دنیا به حساب می آید و دارای منابع طبیعی فراوان و طبیعیتی بکر می باشد. این کشور به دلیل نزدیک بودن به قطب، داری آب و هوایی سرد است و به عنوان میعاد گاهی برای عاشقان اسکی به حساب می آید. دولت نروژ به دلیل ثروت بالا، بخشی از درآمد خود را به ذخیره سازی می سپارد و این درآمد را برای آسایش شهروندان خود هزینه می نماید. میزان رضایت مردم از کشور نروژ در سطح بالایی قرار دارد و افراد این شکور، یکی از راضی ترین و در عین حا خوشحال ترین مردم در جهان به حساب می آیند. سطح بهداشت و توسعه بخش های گوناگون در کشور نروژ باعث شده است که امید به زندگی در این کشور به سن 81 سال برسد که در دنیا رقم بالایی به حساب می آید. آب و هوای کشور نروژ سرد بوده و میزان آلایندگی در این کشور در سطح پایینی قرار دارد. همچنین افراد با داشتن اقامت این کشور می توانند به اکثر کشور های اروپایی بدون داشتن ویزای دیگری مسافرت نمایند. از آنجا مشاغل پرستاری و مامایی از جمله مشاغل مورد نیاز در این کشور است، با کسب اطلاعات از شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ می توانید برای معادل سازی و استخدام در این کشور اقدام کرده و از مزایای اقامت در این کشور بهره مند گردید.

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت نروژ:

اقامت در نروژ برای پرستاران و ماما ها می توانید بسیار متناسب باید. افراد با داشتن ویزای کار نروژ می توانند پس از سپری کردن دوره زبان این کشور و کارآموری به صورت 1 ساله باشد که این ویزا قابل تمدید است. همچنین پرستاران و ماما ها می توانند در صورت داشت 3 سال اقامت در کشور نروژ به صورت موقت، برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایند. اقامت دائم در کشور نروژ بدین صورت است که افراد می توانند بدون تمدید ویزای خود در این کشور اقامت داشته باشند. همچنین پرستاران و ماما ها در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، می توانند برای تابعیت نروژ اقدام نمایند. برای دریافت تابعیت، افراد باید 3 سال در کشور نروژ اقامت دائم داشته باشند و به زبان رسمی این کشور مسلط باشند. همچنین این افراد باید با فرهنگ مردم در کشور نروژ تلفیق شومد کار مناسب با درآمد بالا داشته باشند.

استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ و شرایط ویزای همراه:

یکی از مواردی که پرستاران و ماما ها برای مهاجرت به نروژ به آن توجه دارند، داشتن ویزای همراه است. این افراد می توانند همراه با همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به کشور نروژ مهاجرت نمایند. درخواست برای ویزای همراه باید همراه با ویزای کار باشد و افراد باید بتوانند هزینه های حمایت از خود و خانواده را به مدت حداقل 1 سال نشان دهند. همچنین افراد می توانند در صورت اثبات وابستگی فرزند بالای 18 سال به خانواده، برای او ویزای همراه دریافت نماید.

شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ و سخن پایانی:

شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ ، درآمد پرستاران و ماما ها در نروژ، ویزای کار نروژ و هزینه های زندگی در نروژ را در این نوشتار به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار دادیم. نروژ کشوری ثروتمند و توسعه یافته در شمال غربی قاره اروپا می باشد. این کشور به دلیل بالا بودن سطح بهداشت و همچنین پایین بودن تعداد متخصصین در ای زمینه، هر ساله پذیرای پرستاران و ماما ها می باشد. این افراد در کشور نروژ درآمد بالایی دارند و سطح رفاه آن ها بسیار مناسب است. برای کار در زمینه پرستاری و مامایی افراد پس از معادل سازی مدرک تحصیلی خود، باید 2 سال به آموز زبان نروژی و سپس 18 ماه به عنوان کار آموزی در زمینه تخصصی مرتبط مشغول شوند. همچنین افراد می توانند پس از سپری کردن مدت معلوم، اقامت دایم و تابعیت کشور نروژ را دریافت نمایند. شما همراهان عزیز می توانید به منظور دریافت جدید ترین روش های مهاجرتی به بررسی سایر مقالات در وب سایت های رسمی در فضای مجازی موسسه حقوقی ملک پور بپردازید. همچنین می توانید با برقراری تماس با مشاورین این موسسه مشاوره رایگان در خصوص شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ دریافت نمایید. شما می توانید سوالات خود را در خصوص شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ در قسمت پرسش و پاسخ مطرح کنید تا در کم ترین زمان ممکن، جواب آن از سوی کارشناسان ما دریافت نمایید. در صورت رضایت از این نوشتار کارشناسان ما را برای نوشتن بیشتر این گونه مقالات با ثبت امتیاز پنج ستاره ترغیب نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ

✅شرایط اخذ ویزای کار در نروژ چگونه است؟

افراد پس از معادل سازی مدرک پرستاری و مامایی خود می توانند این ویزا را دریافت نمایند.

درآمد پرستاران و ماما ها در نروژ در چه سطحی قرار دارد؟

درآمد پرستاران و ماما ها در نروژ بیش از 459 هزار کرون در سال می باشد.

هزینه های زندگی در نروژ به طور متوسط چه میزان می باشد؟

هزینه های زندگی در نروژ بر اساس سبک زندگی و تعداد اعضای خانواده متفاوت بوده و بیش از 20 هزار کرون در ماه است.

شرایط استخدام پرستاران و ماما ها در نروژ چگونه است؟

پرستاران و ماما ها برای کار در نروژ باید پس از معادل سازی، مدرک زبان B2 نروژی خود را دریافت کنند و پس از 18 ماه کار آموزی، می توانند در مناطق مختلف استخدام شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *