کار در نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در نروژ
  • ویزای کار در نروژ
  • مدارک مورد نیاز کار در نروژ
  • نرخ بیکاری در نروژ
  • مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ
  • میزان حقوق برای کار در نروژ
  • نحوه کاریابی در نروژ
  • مؤسسات کاریابی در نروژ
  • بررسی ویزای همراه نروژ
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در نروژ
  • سخن پایانی کار در نروژ
✅ کار در نروژ ✅ شرایط اخذ ویزای کار در نروژ توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق علمی قرار می گیرد.

کار در نروژ و مقدمه ای بر آن

کار در نروژ ، شرایط اخذ ویزای کار در کشور نروژ و نحوه اخذ اقامت از طریق کار در این کشور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق علمی قرار می گیرد. متقاضیان با چه شرایطی می توانند ویزای کار نروژ را دریافت نمایند؟ آیا جهت دریافت ویزای کار در نروژ به مدرک زبان نیاز می باشد؟ مشاغل مورد نیاز به منظور دریافت ویزای کار این کشور چیست؟ نروژ از جمله کشورهای واقع در اسکاندیناوی در اروپاست که به علت شرایط اقتصادی عالی که دارد متقاضیان بسیاری سالانه خواهان مهاجرت کاری به این کشور می باشند. در این مقاله موضوع کار در نروژ را بسط داده و به طور کامل بررسی می کنیم، پس از مطالعه این مطالب، چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتری در این مورد و یا سایر زمینه های مهاجرت داشته باشید، می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه  حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور اتریش بهره بگیرید.

شرایط عمومی کار در نروژ:

یکی از مهم ترین موضوعات برای متقاضیان کار در نروژ می تواند شناخت خود کشور می باشد. نروژ از جمله کشورهای عضو اسکاندیناوی است که جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر را در خود جای داده است. این کشور از غرب با کشور سوئد و از شرق با روسیه و فنلاند همسایه می باشد. طبق آخرین آمار که از این کشور بدست آمده است حدود ۲۱ هزار ایرانی به کشور نروژ مهاجرت نموده اند. این کشور دارای ذخایر بسیار بزرگی است و برای متقاضیان کار در نروژ که در حوزه نفت خام و گاز طبیعی، آب شیرین و معدن فعالیت دارند، مقصد مناسبی به منظور اشتغال می باشد. زبان محلی این کشور نروژی و غالب مردم مسیحی هستند. واحد پول این کشور کرون است. به لحاظ آب و هوایی نیز این کشور دارای آب و هوایی نسبتا سرد و کوهستانی است. نرخ بیکاری این کشور ۳.۴٪ درصد می باشد که درصد بسیار پایینی را نشان می دهد که بیانگر اوضاع اقتصادی خوب این کشور است.

پایتخت و مساحت نروژ جمعیت نروژ درباره نروژ

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور نروژ

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

ویزای کار در نروژ:

تمامی ایرانیانی که به واسطه ی کار در نروژ برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند نیاز به یک پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای نروژی دارند. این کشور برای ایرانیان در حال حاضر ویزایی به نام جستجوی کار ارائه نمی کند اما طبق برخی از شرایط خاص، امکان اخذ ویزای جستجوی کار در نروژ برای ایرانیان نیز وجود دارد. ایرانیانی که اخیراً در کشور نروژ مشغول به تحصیل می باشند و هنوز اقامت تحصیلیشان پایان نیافته است، یا به عنوان محقق تمایل به کار در نروژ دارند، می توانند برای ویزای جستجوی کار این کشور درخواست نمایند. همچنین این افراد باید هزینه زندگی خود در کشور نروژ را برای مدت اقامت از طریق ویزای جستجوی کار در حساب بانکی خودشان داشته باشند. این هزینه معادل 20,248 کرون نروژ برای هر ماه است که معادل 242,966 کرون سالیانه می باشد.

ویزای کار در کشور نروژ به متقاضی اقامت یک ساله را می دهد که وی می تواند در این مدت به جستجوی کار نیز بپردازد . متقاضی در تمامی این مدت که به جستجوی کار مشغول می باشد اجازه دارد به صورت پاره وقت و یا تمام وقت به هر کاری بپردازد و مشغول شود تا زمانی که شغل مورد علاقه و همچنین مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیاید . متقاضیان در صورتی می توانند اقامت موقت خود را تمدید کنند که در طول این یک سال مشغول به کار شده باشند .

مدارک مورد نیاز ویزای کار در نروژ:

مدارک مورد نیاز جهت یافتن کار در نروژ که بر اساس سیستم پیشنهاد کاری می باشد، به ترتیب در بندهای زیر برای شما عزیزان نام برده شده است. تمامی مطالب مربوط به این مقاله متعلق به موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور  اتریش می باشد و هرگونه کپی برداری از این مطالب به لحاظ قانونی جرم و شرعاً نیز حرام می باشد. برای اقدام به دریافت ویزای کاری می بایست مدارک زیر را به کنسولگری ارائه نمود.

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه بیمه نامه
  • داشتن پاسپورتی با حداقل اعتبار ۶ ماهه و حداقل دارای ۳ صفحه خالی
  • ارائه تمکن مالی
  • ۶ قطعه عکس
  • رزرو هتل یا اقامتگاه
  • قرارداد استخدام

نرخ بیکاری در نروژ:

یکی از نکات مهمی که متقاضیان مهاجرت از طریق کار به کشور نروژ می باید به آن توجه کنند، نرخ بیکاری این کشور است. بالاترین نرخ بیکاری کشور نروژ در سال های اخیر، معادل ۴٫۹ % بوده که  زمانی که با دیگر کشورها مقایسه می کنیم نرخ بالایی نیست . در حال حاضر نرخ بیکاری به ۳٫۵ % رسیده است که نسبتا نرخ بسیار پایینی می باشد .

نرخ بیکاری در نروژ

در اکثر کشورها بخشی از درآمد افراد، به عنوان مالیات به دولت آن کشور پرداخت می شود . در کشور نروژ و دیگر کشورهای اسکاندیناوی، مالیات بر درآمد با مالیات بر سرمایه متفاوت است. مالیات هر شخصی، به میزان درآمد، متاهل یا مجرد بودن، سن، داشتن یا نداشتن فرزند و عوامل دیگری بستگی دارد و متغیر می باشد . در سال 2018 آخرین گزارشی که در باب نرخ مالیات بر درآمد ارائه شده است،  کشور نروژ را ۲۱% نشان می دهد .

مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ:

توجه کردن به شغل هایی که دارای بازار کار مناسب و درآمد خوب می باشد، یکی از راه ها و روش های جست جوی کار در کشور نروژ می باشد. تمایل کارفرمایان به استخدام افراد بومی و شهروندان نروژی یک واقعیت است که افزایش مهارت های خود یا داشتن یک تخصص در رشته پرتقاضا می تواند نکته مهمی برای اخذ ویزای کار در نروژ باشد. یکی از امتیازات لازم، مهارت در زبان نروژی می باشد. در ادامه صنایع و مشاغل و کارهایی که در این کشور رایج می باشد مورد بررسی قرار می گیرد تا شما با توجه به مهارت و تخصص خود بتوانید جهت کار در نروژ اقدام نمایید. صنایع در نروژ بخش بزرگی از اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد.

مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ
انرژی نفت و گاز
کشاورزی مواد شیمیایی
صید ماهی فراوری مواد غذایی
فلزات معدن
محصولات کاغذی حمل و نقل دریایی
منسوجات

کارفرمایان نروژی در اغلب موارد از استخدام نیروی کار خارجی اجتناب می کنند و ترجیح می دهند فرصت های شغلی را برای شهروندان کشور خود امکان پذیر سازند.با این حال، تا زمانی که شما بدانید کمبود نیروی متخصص در این کشور در چه بخش هایی می باشد همچنان شانس فرصت کار در نروژ برای نیروی کار ماهر بین المللی در دسترس می باشد .

میزان حقوق برای کار در نروژ:

نکته قابل توجه درباره ی کار در نروژ و میزان درآمد و حقوق مشاغل مختلف، این است که در کشور نروژ و در پایتخت این کشور  بعد از کم کردن مالیات، حقوق ماهانه به صورت میانگین ۲۸۰۰۰ کرون می باشد . این میزان معادل دریافتی ۳۵۰۰ دلار در ماه می باشد که یکی از بالاترین دستمزدها در پایتخت های اروپا می باشد. بیشترین درآمد برای متخصصین حوزه نفت و مدیر پروژه IT  می باشد. در جدول زیر نمونه هایی از درآمد و حقوق مشاغل مختلف ارائه می گردد.

عنوان شغلی میانگین حقوق در سال
مهندس نفت و گاز ۱۰۲٫۱۳۲
مدیر IT ۱۰۵٫۰۶۹
مهندس نرم افزار ۷۹٫۳۷۶
مهندس مکانیک ۸۰٫۵۸۷
مدیر ۱۲۶٫۰۸۲
مهندس ۷۹٫۱۱۰

نحوه کاریابی در نروژ:

برای دریافت ویزای کار نروژ، اولین قدم یافتن شغل و پیشنهاد شغلی می باشد. برای پیدا کردن شغل مناسب، جستجو کردن در سایت های کاریابی و ارسال رزومه و سابقه کاری و تحصیلی، مراحلی است که می باید شانس خود را جهت یافتن کار مناسب امتحان کنید. از پایگاه ها و سایت های داده های شغلی معتبر سایت  NAV.NO  را می توان نام برد. مشاغل در اروپا ۳ ماه در هر کشور و ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی می شود وبعد از ۶ ماه اگر نیروی کاری در اتحادیه اروپا شرایط مورد نیاز برای آن شغل را نداشته باشد، نیروی کار بین المللی می توانند برای دریافت شغل اقدام نمایند.

  • در مورد مدارک و توانایی های خود اطمینان حاصل کنید.
  • هنگام درخواست شغل باید خلاق باشید.
  • بازار کار و فرصت های شغلی را تجزیه و تحلیل کنید.
  • موقعیت های خالی کاری را پیدا کنید.
  • یک CV کامل و جامع تنظیم کنید. .
  • یک برنامه شغلی مناسب بنویسید و در آن دلایل خود را برای دریافت این شغل بنویسید.
  • پس از بررسی کلیه مدارک ارائه شده در سایت از طرف کارفرما مصاحبه کاری آنلاین یا حضوری دعوت می شوید.
  • پس از مصاحبه اگر موفق به متقاعد کردن کارفرما شدید برای شما جاب آفر تنظیم میگردد و از شما دعوت رسمی به عمل خواهد آمذ.

مؤسسات کاریابی در نروژ:

پیدا کردن کار در نروژ برای متقاضیان ویزای کاری به وسیله موسسات کاریابی در این کشور می تواند یکی از راحت ترین، سریع ترین راه های مهاجرت کاری به کشور نروژ باشد. البته قبل از هر چیز متقاضیان باید توجه نمایند که موسسات کاریابی معتبر را برای این کار انتخاب نمایند. این کار تنها با ارسال نمودن رزومه به این موسسات کاریابی امکان پذیر است. شما می توانید با ارسال رزومه  به سایت های کاریابی، برای مشاغلی که در این کشور آگهی شده، درخواست کار نمایید. از جمله بزرگترین و معتبر ترین موسسات کاریابی در کشور نروژ می توان در زیر مشاهده نمایید:

  • موسسه کاریابی necon
  • موسسه کاریابی jonzone
  • موسسه کاریابی omega
  • موسسه کاریابی Adecco JOBB DIREKTE

بررسی ویزای همراه در نروژ:

متقاضیان کار در نروژ که دارای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال و وابسته می باشند، در صورت یافتن کارفرما و شغلشان می توانند درخواست ویزای همراه برای خانواده خود را داشته باشند. طبق قانون این اجازه را به افراد می‌دهد که بتوانند از طریق ویزای الحاق، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را با خود همراه سازند. اما بهتر است گرفتن ویزای همراه با چند ماه فاصله با ویزای اصلی انجام شود؛ زیرا اگر همزمان درخواست ویزا برای متقاضی اصلی و همراهان شود، این ایراد می تواند به پرونده وارد شود که متقاضی کار در نروژ قصد پناهنده شدن در خاک این کشور را دارند. طبق قانون افرادی که قصد دارند خانواده خود را به این کشور ببرند، می‌بایست حقوق ثابتی که برابر با ۱۰۰۰ یورو به ازای هر نفر به صورت ماهانه هست را نشان دهند. این حقوق باید جدا از خدمات و حقوق اجتماعی که از سمت دولت دریافت می کنند باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در نروژ:

معمولا متقاضیان کار در نروژ بعد از اخذ ویزای کار در کشور نروژ و ادامه زندگی در این کشور نیز با توجه به سطح بالای زندگی و رفاه اجتماعی در این کشور به دنبال اقامت و تابعیت این کشور می روند .متقاضیان کار در نروژ که برای دریافت اقامت دائم کشور نروژ می توانند بعد از 3 سال کار در این کشور جهت دریافت اقامت دائم نروژ به اداره مهاجرت این کشور درخواست بدهند. اداره مهاجرت این کشور با بررسی مدارک متقاضیان و مستندات کاری و همچنین بر اساس ضوابط و قانون کشور نروژ اقامت دائم این کشور را اعطا می کنند. همچنین اگر شما در طی یک بازه زمانی ۱۰ سال، 7 سال را در کشور نروژ اقامت پیوسته داشته باشی،د تابعیت نروژ می تواند به به شما تعلق گیرد. از جمله شروط لازم برای دریافت تابعیت و اقامت کشور نروژ گذراندن حدود ۳۰۰ ساعت دوره زبان نروژی و تسلط کافی به این زبان می باشد. در این مقاله سعی بر آن است که شرایط کار در نروژ و نحوه دریافت ویزای کاری را برای اطلاع هرچه بیشتر شما عزیزان بررسی نماییم. شما عزیزان به منظور بررسی شرایط خود جهت کار در کشور نروژ می توانید با مشاورین مؤسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.‍

کار در نروژ و سخن پایانی:

در این مقاله] کار در نروژ مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفته شد. امید بر این است که شما عزیزان با مطالعه این مقاله بتوانید هر آنچه در باب کار در نروژ است را فرا گیرید و با اگاهی تمام در این راه قدم گذارید. با توجه به اطلاعاتی که راجع به کار در نروژ ارائه گردید دریافتیم، برای کار در این کشور در صورتی می توان اقدام نمود که نه تنها از مهارت و تخصص برخوردار باشیم بلکه کارفرمایی شما را استخدام و دعوتنامه کاری ارائه نماید. متقاضیان می توانند پس از دریافت کار در نروژ ، خانواده خود، را همراه سازند و پس از ۵ سال کار کردن مداوم و پرداخت بیمه و مالیات اقامت دائم نروژ را دریافت نمایند. نکته ای که می توان به آن اشاره نماییم، سختی دریافت این ویزا در نروژ می باشد. در صورتی که متقاضیان می توانند از طریق ویزای جست و جوی کار در آلمان و اتریش بدون نیاز به کارفرما اقدام نمایند. در این راستا می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور اتریش جهت مشاوره تلفنی رایگان تماس حاصل فرمایید و تمامی سوالات خود، در باب کار در نروژ و مهاجرت به نروژ بیان نمایید تا مشاوران حقوقی شما را راهنمایی نمایند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در نروژ

✅ چگونه می توان ویزای کار کشور نروژ را اخذ نمود؟

در کار در نروژ و دریافت ویزای کار، متقاضی کار می باید از کارفرما یی در این کشور پیشنهاد شغلی (job offer) داشته باشد.

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور نروژ در حال حاضر به چه میزان بوده است؟

در حال حاضر نرخ بیکاری به ۳٫۵ % رسیده است که نسبتا نرخ بسیار پایینی می باشد.

✅ آیا امکان واقامت دائم در ویزای کاری نروژ وجود دارد؟

جهت دریافت اقامت دائم کشور نروژ پس از  ۳ سال کار کردن در این کشور می توانید برای دریافت اقامت دائم نروژ اقدام نمایید.

2 پاسخ
  1. سارا
    سارا گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    توی کشور نروژ ویزای جستجوی کار وجود داره؟ چطور میشه به این کشور مهاجرت کاری داشت؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      خیر کشور نروژ ویزای جستجوی کار ندارد و برای مهاجرت کار نیاز به پشنهاد کار در طرف کارفرمایی در این کشور دارید. یکی از راه های کاریابی در این کشور تحصیل در نروژ است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *