لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آلمان
  • ویزای کار آلمان
  • مدارک مورد نیاز کار در آلمان
  • نرخ بیکاری در آلمان
  • لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021
  • میزان حقوق کار در آلمان
  • نحوه کاریابی در آلمان
  • مؤسسات کاریابی در آلمان
  • بررسی ویزای همراه آلمان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آلمان
  • لیست مشاغل مورد نیاز آلمان و سخن پایانی

کمک موسسه و اجازه کار در آلمان در 30 ثانیه

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان ، ویزای کاری آلمان، شرایط کاریابی در آلمان و نرخ بیکاری در آلمان را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می دهیم. تخصص های مورد نیاز در آلمان کدام هستند؟ ساعت کاری در آلمان چگونه است؟ چند ویزای کاری برای آلمان وجود دارد؟ شرایط ویزای کاری آلمان چگونه است؟ سطح درآمد مشاغل در آلمان چگونه است؟ در ادامه این مطلب به این قبیل سوالات و نکات مهم در ارتباط با لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021 و ویزای کار آلمان خواهیم پرداخت. آلمان کشوری قدرتمند در قاره اروپا است که هم بزرگترین وارد کننده و هم بزرگترین صادر کننده است. بزرگترین شرکت های دنیا در این کشور وجود دارند و از پانصد شرکت برتر دنیا، 37 عدد از آن ها در این کشور قرار دارند و همه ساله درخواست برای کارگر مجرب در این کشور موجود است. وبسایت های رسمی و مقالات متنوع در فضای مجازی ممؤسسه حقوقی ملک پور می توانند مراجع معتبری در رابطه با شرایط کاریابی در کشور های مختلف باشند. شما می توانید با برقراری تماس تلفنی، مشاوره رایگان در خصوص لیست شغل های مورد نیاز آلمان و همچنین ویزای کاری آلمان و سایر کشور ها دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در آلمان:

آلمان کشوری قدرتمند از نظر اقتصاد و صنعت است که در مرکز قاره اروپا واقع شده است.این کشور با کشورهای دانمارک، بلژیک، اتریش، لهستان، جمهوری چک، سوئیس، فرانسه و هلند است. پایتخت آلمان شهر برلین می باشد و مساحت این کشور بالغ بر 357,386 کیلومتر مربع و دارای جمعیت 83 ملیون نفری و پرجمعیت ترین کشور قاره اروپا است. زبان رسمی این کشور آلمانی و وجه رایج آن یورو می باشد. آلمان دارای قوی ترین اقتصاد در دنیا و همچنین دومین پاسپورت معتبر در دنیا را دارا می باشد. آلمان کشوری صنعتی است و به دلیل نرخ کهنسالی بالا در این کشور همه ساله نیروی جوان و ماهر را پذیرش دارد و می کوشد این نرخ را کمتر کند. سطح رفاه در این کشور به گونه ای است که بهداشت و درمان و همچنین تحصیلات رایگان است و افراد زیادی به دلیل سطح رفاه به این کشور مهاجرت می کنند. همه ساله  لیستی از مشاغل مورد نیاز در آلمان انتشار پیدا می کند و افراد می توانند در صورت داشتن شرایط همچون داشتن سابقه کاری، تخصص و همچنین تحصیلات متناسب با شغل برای دریافت ویزای کار اقدام نمایند.

درباره آلمان پایتخت آلمان مساحت و جمعیت آلمان واحد پول آلمان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کمک موسسه ملک پور و اجازه کار در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آلمان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار در آلمان:

آلمان کشوری قدرتمند از لحاظ اقتصادی است ولی جمعیت کهنسال آن هر ساله در حال افزایش می باشد. بدین منظور دولت آلمان برای جذب نیزوی کاری جوان و ماهر به این کشور ویزا های کاری در نظر گرفته است:

  • ویزای blue card

    این نوع ویزا برای افراد فارغ التحصیل دانشگاهی و یا کالج  که دارای کار با درآمد بیشتر از ۴۵ هزار یورو در سال می باشد، تعریف شده است. مدت زمان اعتبار این کارت به مدت چهار سال است ولی اگر میزان قرار داد کمتر از این مدت باشد، به صورت خودکار اعتبار این کارت به سه ماه بیشتر از مدت ذکر شده در قرارداد می رسد. بعد از گذشت ۳۳ ماه از اقامت موقت توسط این کارت افراد می توانند درخواست اقامت دائم را دارا باشند ولی اگر مدرک B1 زبان آلمانی را دارا باشند این مدت به ۲۱ ماه کاهش پیدا می کند. همچنین افراد خانواده دارنده کارت آبی می توانند بدون هیچ محدودیتی در این کشور کار کنند. افراد می توانند با گذشت هشت سال از اقامت خود درخواست تابعیت کشور آلمان را داشته باشند و در صورتی که مدرک B1 زبان آلمانی را داشته باشند یا بتوانند در مدت کمتر از دوسال آنرا دریافت کنند زودتر می توانند درخواست تابعیت خود را به دولت آلمان ابلاغ کنند.

  • ویزای job seeker

    ویزای جویای کار یا job seeker برای آلمان یک مجوز اقامت بلند مدت است که به شما اجازه می دهد به مدت شش ماه در این کشور بمانید و به دنبال کار بگردید. اگر در پایان شش ماه کار مناسبی پیدا کردید، ویزای کار آلمان به شما تعلق می گیرد و اجازه کار و زندگی در این کشور را خواهید داشت. پس از پیدا کردن کار مورد نظر و پیشنهاد کار و بستن قرارداد با کارفرما، ویزای جستجوی کار به ویزای پیشنهاد کاری یا job offer تبدیل می شود. اگر قرارداد شما بیشتر از یکسال اعتبار داشته باشد و می توان برای یکسال دیگر آن را تمدید نمود. بعد از تمدید دومین بار این ویزا به شما مجوز سه سال اقامت و کار و بعد از سپری کردن پنج سال در این کشور می توان اقامت دائم دریافت نمود. هزینه ویزا ۷۵ یورو می باشد و باید سن بالای ۱۸ سال داشته باشید. حداکثر سن در این ویزا تعریف نشده است اما بهتر است حداکثر 40 ساله باشید. سن بالاتر به دلیل داشتن ریسک بیشتر ویزا و کاریابی توصیه نمی شود. از شرایط دریافت این ویزا:

    • داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم معتبر و مورد تأیید دولت آلمان
    • داشتن حداقل پنج سال سابقه کار در زمینه کاری مورد نظر
    • اثبات اینکه در مدت حضور در آلمان و پیدا کردن کار بودجه لازم را دارا هستید.
    • تا زمان دریافت مجوز کار در آلمان بیمه مسافری پزشکی دارید .
  • ویزای پیشنهاد کاری یا job offer

    یکی از سخت ترین ویزا ها برای دریافت اقامت کاری در آلمان، ویزای پیشنهاد کاری یا job offer می باشد. شما برای دریافت این ویزا باید کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کنید و با آن قرارداد کاری امضا کنید و درخواست پیشنهاد کاری کنید. اما شرایط پیشنهاد شغلی بدین صورت است که کارفرما شغل مورد نظر را به مدت سه ماه در آلمان و سه ماه دیگر در کل اتحادیه اروپا به نمایش بگذراد. اگر در این مدت فرد با صلاحیت خواسته شده پیدا نشد می توان آن کار را به شما داد یعنی اولویت با افراد مقیم آلمان و سپس اتحادیه اروپا است.

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص سن مناسب برای ویزای کار آلمان

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار آلمان:

در تمامی ویزا های کاری در آلمان داشتن دانش کافی در زبان آلمانی بسیار واجب است و اگر هیچ دانشی در این زمینه نداشته باشید با مشکلاتی مواجه شوید و در بعضی موارد امکان رد شدن ویزا ها برای افراد نیز وجود دارد. داشتن صلاحیت در انجام کار و همچنین مدارک تحصیلی و سابقه کار از اهمیت بسیار بالایی در این ویزا ها برخوردار است.

مدارک لازم برای ویزای پیشنهاد کاری و همچنین ویزای جستجوی کاری:

  • دو نسخه امضا شده از قرار داد کاری
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • اثبات سکونت
  • بیمه سلامت
  • قرار داد کاری یا پیشنهاد کاری
  • تأیید آژانس فدرال استخدام
  • رزومه مناسب
  • اثبات صلاحیت کاری
  • نامه شخصی
  • اثبات عدم سو پیشینه
  • اثبات پرداخت حق ویزا

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص ملاک سابقه کار در مهاجرت کاری

نرخ بیکاری در آلمان:

از جمله مواردی که برای مهاجرت کاری به کشور دیگر مورد نیاز است، بررسی نرخ بیکاری آن کشور می باشد. هرچه نرخ بیکاری در یک کشور کمتر باشد، میزان کار و درخواست کار برای افراد ماهر خارجی بیشتر است. آلمان کشوری است که جمعیت کهنسالی دارد و نرخ بیکاری در آن کم می باشد. از آن جا که رفاه در این کشور در سطح بالایی قرار دارد افراد زیادی برای دریافت ویزای کاری و هرگونه ویزا در این کشور درخواست می دهند که باید شرایطی همچون تخصص در زمینه کاری و دانش زبان آلمانی را دارا باشند. به همین دلیل نرخ بیکاری در کشور آلمان هرساله در حال کاهش بوده و در سال ۲۰۰۴ با نرخ بیکاری ۱۱ درصد به ۵٫۲ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور آلمان را مشاهده می کنید:

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021:

همان طور که گفته شد، دولت آلمان هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را ابلاغ می‌کند که متخصصان و افراد ماهر و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند با ارائه درخواست خود ویزای کاری نظیر جستجوی کار، کارت آبی و همچنین پیشنهاد شغلی دریافت کنند. کشور آلمان، کشوری بسیار صنعتی با نرخ بیکاری پایین است و همچنین جمعیتی کهنسال را دارا است. همچنین این کشور دارای بزرگترین و معروفت ترین کارخانه های تراز اول جهان همچون بنز، آدیداس، بی ام و و… می باشد که هرساله افراد متخصص را در زمینه های مختلف مورد پذیرش قرار می دهند. در جدول زیر تعدادی از مشاغل مورد نیاز کشور آلمان در سال 2021 را مشاهده می کنید. این لیست را با نام لیست سفید مشاغل آلمان (White List) یا لیست مثبت (Positive List) نیز می شناسند. علاوه بر روش های گفته شده برای مهاجرت کاری به کشور آلمان، بسیاری از افراد ترجیج می دهند راه مطمئن تری را انتخاب کنند. راهی که علاوه بر دریافت اقامت، تضمین کار نیز داشته باشد. شرکت در دوره های کار تحصیل یکی از این روش هاست. دوره های کار تحصیل عموما در زمینه مشاغل مورد نیاز آلمان برگزار می شود، و افراد با شرکت در این دوره ها برای کسب مشاغلی که در آلمان به شدت مورد نیاز است، رقابت می کنند. شرکت در این دوره ها تضمینی برای شغل آینده است و گارانتی کار دارد. به علاوه شرکت کنندگان در دوره های کار تحصیل آلمان در حین تحصیل نیز به کار پاره وقت مشغول شده و حقوق دریافت می کنند.

مشاغل مورد نیاز آلمان 2021
توسعه دهنده نرم افزار دستیار فروش
برنامه نویس مدیر فروش
پرستار مدیر محصول
مهندس برق نماینده فروش
برق کار معمار
اتصالات برقی مهندس عمران
آنالیزور IT تست کننده بازی ویدیویی
مشاورIT تست کننده نرم افزار
اقتصاد دان مدیر خدمات مهماندارس
مدیریت کسب و کار طراح سایت
مشاوران مشتری آنالیزور تهدیدات اینترنتی
مدیریت حساب مدیر پروژه
دستیار فروش دستیار تولید
کاریابی برای پرستاران در آلمان. کار تضمینی پرستار در آلمان

پادکست توضیحات کارشناس ارشد ملک پور در رابطه با اقامت با گارانتی کار در آلمان 

میزان حقوق برای کار در آلمان:

از دیگر فاکتور های مهم برای مهاجرت به یک کشور می توان به سطح درآمد در آن کشور دانست که پس از دانستن شغلهای مورد نیاز آلمان به این مهم می پردازیم. هرچه سطح متوسط و کمترین درآمد در یک کشور بالا باشد، سطح رفاه در آن کشور مناسب تر است و می تواند مقصد مناسب تری برای مهاجرت کاری قرار گیرد. دولت آلمان هرساله سطح متوسط و‌ کمترین درآمد در این کشور را اعلام می کند و همچنین می توان در وب سایت رسمی این کشور، درآمد هر شغل را مشاهده نمود. هر فرد به طور معمول ۳٫۸۱۰ یورو در ماه می تواند درآمد داشته باشد. کمترین سطح درآمد در آلمان ۹۶۰ یورو و بیشترین سطح ۱۷٫۰۰۰ یورو در ماه است. به طور متوسط، ۷۵ درصد مردم در آلمان درآمدی کمتر از ۱۱هزار یورو در ماه دارند. در زیر لیستی از مشاغل با درآمد ماهیانه را مشاهده می فرمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد
پزشک ۷۰۵۴
خلبان ۶۹۲۷
دستیار پزشک ۵۶۶۷
وکیل ۵۵۰۶
مهندس مکانیک ۵۲۰۱
فیزیکدان ۵۱۶۳
ریاضیدان ۵۱۶۳
مهندس برق ۵۱۶۰
دانشمند کامپیوتر ۴۵۸۳
مهندس عمران ۴۳۴۹
معلم ۴۱۲۳
مترجم ۴۰۵۳
آتشنشان ۴۰۵۳
مکانیک هواپیما ۳۷۹۱
طراح و گرافیست ۳۶۸۰
قصاب ۳۰۹۲
پرستار ۲۴۰۵

متوسط ساعت کاری آلمان ۴۰ ساعت در هفته می باشد. همچنین بیشترین ساعت کاری می تواند تا ۴۸ ساعت در هفته افزایش یابد. اگر میانگین ساعت کاری در ۲۴ ساعت بیشتر از ۸ ساعت نباشد یک کارمند می تواند تا ۱۰ ساعت در روز کار کند. کمترین تعطیلات سالیانه در آلمان ۲۰ روز در سال است. کارمندان در آلمان از مزایای همچون دستمزد بیکاری و حقوق بارداری بهره مند شوند.

✅ لیست مشاغل مورد نیاز در آلمان ✅ شرایط کار یابی در آلمان و نرخ بیکاری در آلمان توسط کارشناسان موسسه ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

نحوه کاریابی در آلمان:

آلمان به داشتن کار فراوان و نرخ پایین بیکاری معروف است و می توان از طریق راه های مختلف در این کشور کار جستجو کرد. بهترین راه برای پیدا کردن راه در این کشور استفاده از ویزای جستجوی کار یا job seeker است که می توان به صورت حضوری در آلمان کار مورد نظر خود را پیدا کنید و با ارائه رزومه خود و مدارک معتبر ویزای کاری و اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید. اگر شما در این کشور از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید فرصت های بسیار مناسبی برای کاریابی در این کشور را دارا هستید. همچنین شما می توانید از طریق ویزای جستجوی کار و ارتباط با کارفرما به صورت شخصی یا از طریق شرکت های کاریابی شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

مؤسسات کاریابی در آلمان:

آلمان کشوری صنعتی است و اگر شما شرایط لازم از جمله تخصص و دانش زبان را دارا هستید می توانید درخواست کار خود را ارائه دهید. در آلمان وب سایت ها و مؤسسات کاریابی وجود دارند که می توان از طریق آن ها با کارفرمای مورد نظر ارتباط بر قرار کرد و رزومه خود را ارائه داد و قبل از درخواست ویزای کار جستجوی کار، شغل مورد نظر خود را یافت. ویزای جستجوی کار می تواند بهترین گزینه برای پیدا کردن کار و ارتباط با این موسسات و وب سایت ها باشد. در زیر چند نمونه از وب سایت های جستجوی کاری را مشاهده می کنید:

  • Www.monster.de
  • Www.stepstone.de
  • Career folio
  • Jobserve
  • Jobreset
  • Xing
  • Job gero

بررسی ویزای همراه در آلمان:

روش های متنوعی برای پیدا کردن کار در آلمان را مورد بحث و بررسی قرار دادیم از این رو روش هایی همچون ویزای جستجوی کار برای دریافت ویزای همراه دارای شرایط هستند. در شش ماه اول که شما به آلمان مسافرت می کنید و در جستجوی کار هستید اجازه همراه بردن خانواده خود و فرزندان زیر ۱۸ سال را ندارید. پس از پیدا کردن کار مورد نظر و دریافت اقامت موقت و سپس دائم می توانید همسر و فرزندان و همچنین نامزد خود را به همراه ببرید. اما در مورد ویزای پیشنهاد کاری این روند متفاوت است. اگر از طریق ویزای پیشنهاد کاری یا job offer اقدام می کنید، در ابتدا می توانید فرم درخواست خود مبتنی بر اجازه اقامت همسر و فرزندان خود را ارائه دهید و با تأیید ویزای پیشنهاد کار خود، ویزای همراه نیز مورد تأیید قرار می گیرد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آلمان:

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره شد، بهترین روش برای دریافت ویزای کاری در آلمان، ویزای job seeker می باشد، اما در ابتدا اخذ این ویزا اقامت دائم به شما داده نمی شود و باید اقامت یک ساله اولیه خود را تمدید کنید. بدین صورت که بعد از دومین بار تمدید ویزا به شما اجازه اقامت سه ساله و سپس پنج ساله داده می شود. بعد از گذشت حداقل چهارسال از اقامت موقت خود می توانید درخواست اقامت دائم داشته باشید. اگر بیشتر از سه سال از اقامت دائم خود گذشته باشد طبق شرایطی نظیر داشتن دانش بالا در زبان آلمانی، آشنایی با فرهنگ جامعه آلمان، داشتن اطلاعات تاریخی درمورد کشور آلمان و همچنین پرداخت مالیات در طی سال های اقامت خود در این کشور تابعیت آلمان را دریافت نمایید.

کار در آلمان و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان، ویزای کاری آلمان، مهاجرت از طریق ویزای کاری به آلمان را در این مطلب مورد تفحص و بررسی قرار دادیم. آلمان کشوری قدرتمند در قاره اروپا است و کشوری صنعتی با درآمد بالا محسوب می شود. این کشور دارای بزرگترین شرکت ها و کارخانه های تراز اول موجود در جهان است، اما به دلیل وجود جمعیت کهنسال در این کشور همه ساله پذیرای کارگران ماهر و متخصص در زمینه های شغلی فراوان می باشد و می توانید لیست مشاغل مورد نیاز آلمان را در وب سایت رسمی دولت این کشور مشاهده نمایید. آلمان دارای ویزای کاری متنوعی از جمله ویزای جستجوی کار، ویزای پیشنهاد کاری و کارت آبی می باشد که هرکدام از این ویزا ها دارای شرایط متفاوت و مزایای مختلفی هستند. ویزای جستجوی کاری با دارابودن فرصت های مناسب و همچنین شرایط متعادل می تواند شانس کاریابی در آلمان را برای شما عزیزان فراهم سازد. با مطالعه وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور و همچنین برقراری تماس تلفنی با موسسه حقوقی ملک پور، مشاوره رایگان در ارتباط با لیست مشاغل مورد نیاز آلمان و ویزای کاری آلمان دریافت کنید. اگر از مطالب فوق رضایت دارید می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن مقالات بیشتر تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

✅ چه روش هایی برای کار در آلمان وجود دارد؟

  1. ویزای blue card
  2. ویزای job seekr
  3. ویزای پیشنهاد کاری یا job offer

✅ دریافت بلوکارت آلمان در چه صورت امکان پذیر است؟

این نوع ویزا برای افراد فارغ التحصیل دانشگاهی و یا کالج که دارای کار با درآمد بیشتر از ۴۵ هزار یورو در سال می باشد، تعریف شده است.

✅ ویزای جستجوی کار آلمان چیست؟

ویزای جویای کار یا job seeker برای آلمان یک مجوز اقامت بلند مدت است که به شما اجازه می دهد به مدت شش ماه در این کشور بمانید و به دنبال کار بگردید.

✅ درآمد ماهیانه مشاغل در آلمان چه میزان است؟

هر فرد به طور معمول ۳٫۸۱۰ یورو در ماه می تواند درآمد داشته باشد.

2 پاسخ
  1. سیما نوابی
    سیما نوابی گفته:

    سلام
    اگر از روش دیگه ای مثل تحصیل وارد آلمان بشیم هم بعدش فرصت برای جستجوی کار داریم؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      بله پس از اتمام تحصیل در آلمان هم به دانشجویان فارغ التحصیل فرصت برای کاریابی خواهند داد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *