کار در استرالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در استرالیا
  •  ویزای کاری استرالیا
  •  مدارک مورد نیاز ویزای کار استرالیا
  •  نرخ بیکاری در استرالیا
  •  مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021
  •  میزان حقوق در استرالیا
  •  نحوه کاریابی در استرالیا
  • مؤسسات کاریابی در استرالیا
  • بررسی ویزای همراه استرالیا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در استرالیا
  • سخن پایانی کار در استرالیا
کار در استرالیا، نحوه اخذ ویزای کار در این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مورد بررسی علمی قرار می گیرد.

کار در استرالیا و مقدمه بر آن

کار در استرالیا، نحوه اخذ ویزای کار در استرالیا و شرایط اخذ اقامت و در نهایت تابعیت از طریق کار در کشور استرالیا در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق علمی قرار می گیرد. شرایط اخذ ویزای کار در استرالیا چیست؟ متقاضیان با چه شرایطی می توانند ویزای کار استرالیا را کسب کنند؟ آیا متقاضیان برای دریافت ویزای کار این کشور نیازمند ارائه مدرک زبان می باشد؟ مشاغل مورد نیاز به منظور دریافت ویزای کار این کشور چیست؟ استرالیا از جمله کشورهای بسیار پیشرفته می باشد که می توان کشوری مهاجرپذیر ازآن یاد نماییم. این کشور با توجه به کمبود نیروی کار ماهر در برخی از مشاغلی که داراست، سالانه با ویزای کاری که ارائه می دهد مهاجران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. استرالیا ویزاهای مختلفی را با عنوان ساب کلس ها ارائه می نماید و طبق امتیازاتی که دارد متقاضیان می توانند این ویزا را دریافت نمایند. در این مقاله سعی بر آن است که شرایط کار در استرالیا و نحوه دریافت ویزای کاری را برای اطلاع هرچه بیشتر شما عزیزان بررسی نماییم. شما عزیزان به منظور بررسی شرایط خود جهت کار در کشور استرالیا می توانید با مشاورین مؤسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.‍

شرایط عمومی کار در استرالیا:

از آنجا که کشور استرالیا یکی از کشورهای بسیار پیرفته در دنیا محسوب می گردد، متقاضیان بسیاری خواهان کار در استرالیا می باشند. استرالیا کشوری است توسعه یافته که در نیمکره جنوبی با آب و هوای مطبوع و مشابه کشور ایران که ششمین کشور پهناور جهان از نظر وسعت می باشد. نکته بسیار مهم برای متقاضیان کار در استرالیا نرخ بیکاری این کشور می باشد که نرخ بیکاری استرالیا کمتر از 5% می باشد. این نرخ پایین نشان دهنده شرایط مناسب کاری برای یافتم مشاعل مورد نیاز متقاضیان است. افراد در مشاغل تخصصی نیز حقوق های بالایی در این کشور می توانند دریافت کنند. نکته ای که وجود دارد، هزینه زندگی در استرالیا  99.74% گران تر از کشور ایران است که این نکته ای بسیار مهم، برای  متقاضیانی است که قصد کار در استرالیا و مهاجرت کاری به این کشور را دارند، محسوب می شود. افراد برای اخذ ویزای کار در استرالیا نیازمند ارائه رزومه بسیار قوی و کسب امتیازات متناسب این ویزا می باشند. امتیازاتی که استرالیا برای ویزای کار ماهر در نظر دارد بسیار دقیق و با توجه به مهارت متقاضیان برنامه ریزی شده است.

کار در استرالیا درباره استرالیا جمعیت استرالیا مساحت استرالیا واحد پول استرالیا زبان رسمی استرالیا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور استرالیا

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

ویزای کاری استرالیا:

کار در استرالیا ویزاهای مختلفی دارد که متقاضی با توجه به مدارک و شرایطی که دارد، می تواند برای هر کدام اقدام نماید. ویزای کار در استرالیا سیستمی با امتیاز بندی خاص دارد که متقاضیان تنها در صورتیکه توانایی کسب امتیاز را داشته باشند امکان ثبت درخواست برایشان فراهم می گردد. ویزای کار استرالیا اسکیل ورکر نام دارد و به دلیل مهاجرپذیر بودن این کشور، متقاضی می تواند با کسب امتیاز پروسه اقامت دائم این کشور را پشت سر بگذارد. این امتیاز بندی بر اساس سن افراد، تحصیلات، سابقه کار با بیمه و سطح زبان تعیین می شود. متقاضیان می بایست 60 امتیاز از 100 امتیاز را کسب نمایند. در زیر امتیزات این ویزا برای مطالعه دقیق شما عزیزان آورده شده است. توجه داشته باشید که در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا در صورتی که موفق به اخذ هر یک از ویزاهای کاری استرالیا شوید، به محض ورود می بایست به مدت دو هفته در قرنطینه باشید.

سن متقاضی سن مدرک زبان امتیاز زبان سابقه کار امتیاز سابقه کار تحصیلات امتیاز تحصیلات
18-24 25 ایلتس 6 0 1سال 5 کارشناسی 10
25-32 30 ایلتس 7 10 3سال 10 کارشناسی ارشد 15
32-39 25 ایلتس8 20 5سال 15 امتیاز دکتری 20
40-44 15 _ _ _ _ _ _

شرایط ویزا کاری 189 کشور استرالیا :

این ویزا برای متقاضیان کار در استرالیا در صورت داشتن شرایط و امتیازات قابل دسترسی می باشد و متقاضیان می توانند با توجه به این ویزا در صورتی که امتیازات مربوطه را داشتند، درخواست اقامت دائم بدهند. این ویزا برای افرادی مناسب می باشد  که از طرف دولت استرالیا، کارفرما و خانواده خود حمایتی نمی شوند. نکاتی در مورد ویزای کار ۱۸۹ استرالیا وجود دارد که متقاضیان باید توجه کاملی به آن داشته باشند. از جمله می توان به ارائه دعوت نامه کاری و اسپانسر شیپ در استرالیا اشاره نمود. در این پروسه سن درخواست کنندگان بسیار حائز اهمیت است و الزامی است که متقاضیان زیر 45 سال باشد. نکته جالبی که در باب این ویزا می توان به آن اشاره نماییم، این است که ویزا کار ۱۸۹ استرالیا، تمکن مالی فرد متقاضی ملاک دریافت ویزا نمی گردد. مدارک مورد نیاز ویزا 189 استرالیا عبارت است از :

  • باید شغل و مهارت متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز در دوره آتی استرالیا باشد.
  • سن متقاضیان حدکثر 45 سال باشد.
  • در امتحان ارزیابی مهارت امتیاز لازم را کسب کند و دعوتنامه ارسال شود.
  • ارائه مدرک زبان ایلتس حداقل 7 .

ویزای کاری 462 کشور استرالیا :

ویزای کاری ۴۲۶ کشور استرالیا برای متقاضیانی مناسب است که می خواهند در تعطیلات مشغول به کار شوند. بنابراین این ویزا به ویزای کار در تعطیلات در استرالیا معروف شده است. نکته مهمی که در مورد این ویزا وجود دارد متوجه فرد متقاضی کار در استرالیاست که می بایست 18 تا 30 سال سن داشته باشد. این ویزا به متقاضی کار در استرالیا، امکان جست و جوی کار به مدت 12 ماه در کشور را اعطا می نماید. مدارک مورد نیاز این ویزا به شرح ذیل می باشد:

  • پاسپورت معتبر که توسط یک کارفرما مورد حمایت واقع شده باشد
  • تسلط به زبان انگلیسی

ویزا کار 417 استرالیا :

این ویزا صرفا برای متقاضیانی صادر می گردد که شغلشان در لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا قرار گرفته باشد. شغل متقاضی کار در استرالیا می بایست مرتبط با مدرک تحصیلی و سابقه کاری فرد باشد که پروسه اقامتی از طریق ویزا 417 استرالیا به 2 صورت است :

  • اگر جزء مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا باشد، متقاضی کار در استرالیا بعد از 2 سال می تواند به دولت درخواست اقامت دهد.
  • اگر جزء مشاغل مورد نیاز این کشور نباشد، متقاضیان می توانند پس از 4 سال به کشور درخواست اقامت دهند.

مدارک مورد نیاز ویزا 417 استرالیا عبارت اند از :

  • پاسپورت معتبر که توسط یک کارفرما مورد حمایت واقع شده باشد
  • تسلط به زبان انگلیسی

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط ورود به استرالیا با پیشنهاد کار

مدارک مورد نیاز ویزای کار استرالیا:

به منظور کار در استرالیا، متقاضیان نیازمند مدارک خاصی می باشند. شخص با ارائه این مدارک امکان درخواست ویزا نیرو کار ماهر استرالیا را خواهد داشت. این مدارک عبارتند از :

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس 3 در 4
  • دعوت نامه کاری یا اسپانسر شیپ
  • ارائه مدارک زبان
  • ارائه مدارک مرتبط با سلامت روحی و روانی
  • ارائه سابقه کاری با بیمه ترجمه شده
  • ترجمه سند ازدواج و مدارک هویتی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • تکمیل فرم آنلاین
  • مدرک رسمی ازدواج
  • عدم سوء پیشینه کیفری

نرخ بیکاری در استرالیا:

کار در استرالیا روشی است که متقاضیان بسیار زیادی به دلیل اخذ اقامت و ارزان بودن مسیر، خواهان آن می باشند. افرادی که به منظور کار در استرالیا اقدام می نمایند، می بایست از شرایط بازار کاری این کشور اطلاعات درستی داشته باشند و پس از آن برای کار در استرالیا اقدام نمایند. کشور استرالیا با نرخ بیکاری کمتر از 5%  که دارد جزء کشورهای پیشرفته صنعتی در جهان به حساب می آید. بنابراین تعداد افراد شاغل در این کشور هر ساله با افزایش رو به رو است. بنابراین فضای مناسبی برای افراد مجرب و متخصص در جستجوی کار فراهم شده است. در سال 2019 دولت استرالیا اعلام کرده است که 242 هزار شغل خالی از نیروی کار متخصص می باشد و نیاز به نیروی کار ماهر در برخی مشاغل خاص را دارد. بنابراین افراد متخصص در رشته های خاص و مورد نیاز در صورت واجد شرایط بودن می توانند برای کار در استرالیا اقدام نمایند. از لحاظ کاریابی نیز با توجه به نرخ پایین بیکاری در کشور استرالیا افراد دچار مشکل نمی باشند. نمودار نرخ بیکاری در سال 2020 در استرالیا به شرح ذیل می باشد:

نرخ بیکاری استرالیا

مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021:

مشاغل مورد نیاز جهت کسب امتیاز در سیستم امتیاز بندی برای متقاضیان کار در استرالیا هر سال توسط خود دولت استرالیا اعلام می گردد. متقاضیان کار در استرالیا می توانند با آگاهی از این مشاغل امتیاز خود را محاسبه نموده تا شانس خود را برای کار در استرالیا ارزیابی نمایند. مشاغل مورد نیاز در کشور استرالیا اغلب مشاغلی تخصصی است و این بدین معناست که شخص مستلزم ارائه سابقه کاری بسیار معتبر با بیمه از کشور مبدا می باشد. از جمله موضوعات مناسب این پروسه آن است که اشخاص با کار در استرالیا در مشاغل خاص می توانند درآمد های قابل ملاحظه ای داشته باشند. لیست مشاغل مورد نیاز کار در استرالیا در جدول زیر آمده است:

مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021
حسابدار مدیران کسب و کار
پاتولوژی زبان گفتاری مدیریت املاک مسکونی
پرستار مدیران پروژه مدیران سایت
تکنسین آزمایشگاهی مدیر تسهیلات
مربی فیزیک افراد معلول معماران
مهندسی پزشکی مهندس عمران
ریاضیدان متخصص و جراحان
متخصص بیهوشی مدیر مالی

میزان حقوق در استرالیا:

کار در استرالیا برای متقاضیان با توجه به تخصص فردی و  شرایطشان تعیین می گردد. حداقل دستمزد افراد با مهارت پایین جهت کار در استرالیا به طور میانگین 3021 دلار به صورت ماهیانه می باشد. متقاضی می تواند با این میزان حقوق زندگی معمولی را در این کشور سپری کند. دستمزد برخی از مشاغل تخصصی در کشور استرالیا حدودا 6120  دلار در هر ماه است. افراد با موقعیت های شغلی بالاتر می توانند دریافت حقوق بالاتر را تجربه نمایند. در نتیجه موقعیت شغلی افراد و میزان درآمدشان ارتباط مستقیمی با تحصیل، میزان سابقه کاری و سطح زبانشان دارد. هزینه زندگی در استرالیا به نسبت دیگر کشورها بالاتر می باشد می توان هزینه ها را در حدود 2790 دلار در ماه تخمین زد. این میزان بسته به کیفیت و نوع زندگی افراد متفاوت است و می تواند کمتر یا بیشتر باشد. هزینه های زندگی برای یک نفر در کشور استرالیا 1770 دلار استرالیا در ماه تخمین زده شده است. به طور کلی هزینه های زندگی در استرالیا ۱۵ تا 20 هزار دلار استرالیا در یک سال می باشد که این میزان در شهر ها و ایالت های مختلف تفاوت هایی دارد. افراد با کار در استرالیا می توانند هزینه های خود را کامل پوشش دهند.

حرفه میانگین حقوق و دستمزد ناخالص به یورو به دلار آمریکا
توسعه دهنده نرم افزار 55،410 67،450  
معمار 33،125 40،799  
مدیر منابع انسانی 56،098 70،037  
مدیر پروژه 53،100 67،658  
مدیر 80،000 91،430  
مدیر بازاریابی 62،050 77،010  
مهندس برق 44812 54،148  
مدیر فناوری اطلاعات 89،046 102،496  
مدیر پروژه IT 57،333 70،596  
مدیر توسعه کسب و کار 56،610 71،117  

نحوه کاریابی در استرالیا:

از جمله سهل ترین طرق در باب کاریابی برای متقاضیانی که به منظور کار در استرالیا اقدام می نمایند، درخواست کمک از طریق سایت ها و روزنامه های مختلف است. فرصت های شغلی که در کشور استرالیای جنوبی موجود است از طریق سایت ها و روزنامه های مختلف، آگهی می شوند و چنانچه تخصص شما در زمینه های مورد نیاز کشور استرالیا نباشد، این امکان وجود دارد که شما بتوانید از میان فرصت های آگهی شده، به دنبال شغل مناسب باشید. نکته مهم در مورد ویزای کار در استرالیا، نوع ویزاست و در صورتی که از طریق ویزای کاری مهارت های خاص اقدام نمایید، فرصت حضور در محیط و ارتباط مستقیم با موسسات کاریابی برای شما فراهم می شود. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور و طبق آموزش های استاد ملک پور در باب کار در استرالیا به نگارش علمی درآمده است و هرگونه انتشار و کپی بدون ذکر منبع حرام می باشد.

مؤسسات کاریابی در استرالیا:

اشخاص واجد شرایط به منظور بدست آوردن کار در استرالیا و کاریابی در این کشور می توانند با مراجعه به سایت های کاریابی این کشور و دریافت دعوتنامه کاری از کارفرمای مشخص و شرکت های استرالیایی مشغول به کار در استرالیا شوند. این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور، همکار مؤسسه ملک پور اتریش در باب کار در استرالیا به نگارش درآمده است. در این راستا جهت بالا بردن اطلاعات شما عزیزان در باب مهاجرت، مؤسسه حقوقی ملک پور، ویدیو راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا با آگاهی کامل نسبت به مسیر مهاجرت خود گام بردارید. در زیر سایت های مربوط به کاریابی برای شما عزیزان آورده شده است:

  • /http://www.hippo.com.au/
  • https://jobsearch.gov.au
  • https://au.indeed.com/
  • https://www.indeed.com
  • https://www.betterteam.com
  • https://oneshift.com.au/

بررسی ویزای همراه در استرالیا:

شخصی که با ویزای کاری وارد کشور استرالیا می شود و قصد کار در استرالیا را دارد، می تواند تقاضای ویزا همراه استرلیا را داشته باشد. خانواده شخص متقاضی کار در استرالیا می توانند به صورت همزمان در خواست همراهی دهند. خانواده (همراه) شامل همسر و فرزند زیر 18 سال متقاضی می باشد. همراه در صورت موافقت اداره مهاجرت استرالیا، اجازه کار در استرالیا را به صورت پاره وقت یا تمام وقت می تواند دریافت کند. اگر درخواست همراه با کمی فاصله از شخص متقاضی مطرح شود برای شانس ویزا می تواند بهتر باشد. همراه نیز مانند خود متقاضی برای کار در استرالیا باید شرایط خاصی را دارا باشد. مدرک زبان با نمره قابل قبول و رزومه قوی که لازمه کاریابی در استرالیا است، نیز برای همراه الزامی است.

 در غیر این صورت به همراه ویزا توریستی به منظور دیدار با خانواده اعطا می گردد. تحصیل فرزندان در استرالیا کاملا رایگان می باشد و از این جهت شرایط عالی برای خانواده شخص می تواند فراهم آید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در استرالیا:

کار در استرالیا از روش های مهاجرت به این کشور است که متقاضیان از این طریق می توانند اقامت و در نهایت تابعیت استرالیا را دریافت نمایند. متقاضیان با اقدام از طریق ویزای کار در استرالیا و پرداخت مالیات می توانند پس از مدت 4 سال اقامت دائم استرالیا را درخواست نمایند. متقاضیان کار در استرالیا جهت اخد اقامت استرالیا می بایست حداقل 1 سال در استرالیا حضور پیوسته نشان دهند. در نهایت برای درخواست اقامت باید مواردی را رعایت شود که مهم ترین موضوع اثبات عدم داشتن سابقه کیفری است. برای درخواست تابعیت باید مسائلی همانند اشتغال، ثبات مالی، چگونگی پیوستن به جامعه استرالیا، تطابق و آگاهی از فرهنگ و جامعه استرالیا، و توانایی دانش کافی از زبان مد نظر قرار گیرد.

همچنین متقاضی کار در استرالیا ملزم به امضای اعلامیه است که در آن وفاداری اش به استرالیا، احترام و رعایت قوانین استرالیا را اعلام داشته باشد. در واقع فرد برای اخذ تابعیت باید در آزمون مربوط به شهروندی شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب نماید. افراد با کسب تابعیت استرالیا، شهروند استرالیا به حساب می آیند و از مزایایی همچون حق رای، خدمات رفاهی و درمانی رایگان، تحصیل رایگان و غیره بهرمند خواهند شد.

مدارک مورد نیاز اخذ تابعیت استرالیا عبارتند از :

  • ارائه شناسنامه، پاسپورت و مدارک هویتی
  • ارائه مدارک پزشکی روحی و روانی
  • ارائه مدارک اقامت دائم
  • ارائه تاییدیه از اداره پلیس مبنی بر عدم سوء سابقه
  • کسب امتیازات لازمه در آزمون مربوط به شهروندی
کار در استرالیا و سخن پایانی:

کار در استرالیا در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفته شد. با توجه به اطلاعاتی که در باب کار در استرالیا ارائه گردید دریافتیم، برای کار در استرالیا در صورتی می توان اقدام نمود که از مهارت و تخصص درستی بهره مند باشیم. استرالیا باتوجه به نیازی که به نیروی کار ماهر پیدا کرده است به متقاضیانی که شرایط خوبی مانند، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، سابقه کاری مناسب، دانش کافی از زبان و هم چنین سن متناسبی دارند ویزای جست و جوی کار را ارائه می نماید. در این راستا می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور اتریش جهت مشاوره تلفنی رایگان تماس حاصل فرمایید و تمامی سوالات خود، در باب کار در استرالیا و مهاجرت به استرالیا بیان نمایید تا مشاوران حقوقی شما را راهنمایی نمایند.
هم چنین می توانید در قسمت دیدگاه نظرات و پرسش های خود را بیان کرده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان دریافت نمایید تا شما را در این امر مهم یاری نمایند .

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در استرالیا

✅ در چه صورت امکان دریافت ویزای کار استرالیا وجود دارد؟

ویزای کار در استرالیا سیستمی با امتیاز بندی خاص دارد که متقاضیان تنها در صورتی که توانایی کسب امتیاز را داشته باشند، امکان ثبت درخواست برایشان فراهم می گردد.

✅ نرخ بیکاری کشور استرالیا بر اساس آخرین آمار چه میزان است؟

نرخ بیکاری در سال 2020 در استرالیا به عدد 5.3 درصد رسیده است.

✅ حداقل حقوق برای کسانی که با ویزای کار و مهارت استرالیا به این کشور مهاجرت می کنند، چقدر است؟

حداقل دستمزد افراد با مهارت پایین جهت کار در استرالیا به طور میانگین 3021 دلار به صورت ماهیانه می باشد.

✅ شرایط لازم برای اخذ ویزای 189 استرالیا چه شرایطی می باشد؟

باید شغل و مهارت متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز در دوره آتی استرالیا باشد. سن متقاضیان حدکثر 45 سال باشد. در امتحان ارزیابی مهارت امتیاز لازم را کسب کند و دعوتنامه ارسال شود. ارائه مدرک زبان ایلتس حداقل 7 از جمله شرایط لازم برای اخذ ویزای 189 استرالیا است.
2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      از آنجا که دریافت ویزای کار استرالیا بر اساس سیستم امتیازبندی می باشد، لذا بر اساس جدول امتیاز بندی آیتلس 6 هیچ امتیازی ندارد و با داشتن آیلتس 7 می توانید حداقل امتیاز را کسب کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *