بازار کار برنامه نویسی در اروپا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسی در اروپا
  • بررسی بازار کار برنامه نویسی در اروپا
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به اروپا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسان در اروپا
  • میزان درآمد برنامه نویس در اروپا
  • اخذ ویزای کار اروپا برای برنامه نویسان
  • اخذ اقامت اروپا از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس
  • نحوه کاریابی برای برنامه نویس در اروپا
  • بازار کار برنامه نویسی در اروپا و سخن پایانی
✅ بازار کار برنامه نویسی در اروپا✅ درآمد برنامه نویسی در اروپا ✅ بهترین زبان برنامه نویسی در اروپا

بازار کار برنامه نویسی در اروپا و مقدمه ای بر آن

بازار کار برنامه نویسی در اروپا، درآمد برنامه نویسی در اروپا و بهترین زبان برنامه نویسی در اروپا در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. بازار کار برنامه نویسی در اروپا به چه صورت است؟ برای برنامه نویسی در اروپا چه کشور هایی بیشترین تقاضا را دارند؟ درآمد برنامه نویسی در اروپا چقدر است؟ از آنجایی که شغل برنامه نویسی در اروپا و جهان به صورت غیر حضوری نیز قابل انجام شدن است، با همه گیر شدن ویروس کرونا درصد زیادی از افراد به دنبال مهاجرت کاری برنامه نویس و یافتن شغل در این بخش هستند. از آن جایی که بهترین کشور ها از نظر برنامه نویسی و توسعه در اروپا وجود دارند، ما در این مقاله قصد داریم بازار کار برنامه نویسی در اروپا را برای شما عزیزان بیان کنیم. با تحلیل شغل برنامه نویسی در اروپا امیدواریم سؤال بی پاسخی برای شما عزیزان در این خصوص باقی نماند. در پایان مقاله و پس از مطالعه کردن آن در صورت داشتن هر نوع سؤالی راجع به بازار کار برنامه نویسی در اروپا می توانید از طریق تماس از مشاوران مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ کمک بگیرید.

شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسی در اروپا:

قاره اروپا ششمین قاره بزرگ جهان است و در نیم کره شمالی زمین واقع شده است. قاره مذکور ارتباط خود را از طریق خشکی با قاره آسیا برقرار کرده است و با هم اوراسیا را تشکیل داده اند. اروپا در شمال به اقیانوس منجمد شمالی و در غرب توسط اقیانوس اطلس که دریای شمال و دریای بالتیک به آن متصل می شوند، می رسد. اروپا را می توان به هفت منطقه جغرافیایی اسکاندیناوی، جزایر انگلیس، اروپای غربی، اروپای شرقی، اروپای جنوبی، اروپای شمالی و اروپای مرکزی تقسیم بندی کرد. بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، در حال حاضر 44 کشور در اروپا وجود دارد. جمعیت مردم در این قاره حدود 11 درصد جمعیت کل جهان است و بیش از 743 میلیون نفر در سال جاری جمعیت داشته است. همچنین، مساحت تقریبی این قاره با تقریب 10 میلیون کیلومتر مربع، یک پانزدهم از مساحت کل جهان را به خود اختصاص داده است. شرکت ها و خانواده های اروپایی به طور فزاینده ای به فناوری اطلاعات وابسته هستند. توسعه نرم افزار در ظهور این جامعه دیجیتال مبتنی بر IT نقش اساسی داشته است. صنایع و بخش های پیشرفته باعث ایجاد هزینه های تجاری و مصرفی برای فناوری می شوند، خصوصاً به دلیل اینکه شرایط اقتصادی در سال های اخیر خوب بوده است. پیشرفت مداوم اقتصادی در کشورهای اروپایی می تواند شاخص خوبی برای ارائه دهندگان توسعه نرم افزار باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

کار در اروپا ویزای کار اروپا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

بررسی بازار کار برنامه نویسی در اروپا:

متخصصان برنامه نویسی علاقه مند به مهاجرت کاری حتما می خواهند بدانند که بهترین کشور ها برای برنامه نویسان کدامند؟ برای اینکه بدانید کدام کشور برای شما مناسب تر است حتما در انتخاب مقصد مهاجرت کاری خود به نکات زیر دقت کنید:

  • تخصص و شغل شما در کدام کشور مورد نیاز است؟
  • نرخ بیکاری و سطح اقتصاد کدام کشور بهتر است؟
  • کدام وب سایت ها و موسسات کاریابی معتبرند؟
  • چگونه سی وی و رزومه مناسب و کاملی تهیه کنید؟

بیشترین مشاغل برنامه نویسی و توسعه نرم افزار در اروپای شرقی وجود دارد. تعداد کل متخصصان فناوری اطلاعات در این منطقه 700،000 نفر بوده که در 2،000 شرکت مشغول به کار هستند و این تعداد به دلیل حضور سالانه 60،000 فارغ التحصیل فناوری اطلاعات در حال افزایش است. هر کشوری بر روی فناوری های خاصی تمرکز دارد و به مشتریان بالقوه مجموعه متنوعی از فناوری های مختلف برای انتخاب را ارائه می دهد. به عنوان مثال، توسعه دهندگان رومانیایی در fintech تبحر دارند، لهستان روی راه حل های سازمانی تمرکز دارد و توسعه دهندگان اوکراینی با پیشرفته ترین فناوری ها مانند هوش مصنوعی یا بلاکچین کار می کنند. بازار اروپا برای خدمات توسعه نرم افزار و برنامه نویسی در حال رشد است. اکثر اقتصادهای اروپا عملکرد خوبی در این زمینه دارند و پذیرش فناوری در آن بسیار زیاد است. از آنجا که کمبود توسعه دهنده اکثر کشورهای اروپایی را رنج می دهد، شرکت ها به طور منظم توسعه دهندگان خارج از اتحادیه اروپا را جذب می کنند. بازار های اتحادیه اروپا که بیشترین فرصت ها را برای برنامه نویسان توسعه نرم افزار از کشورهای در حال توسعه فراهم می کنند، کشور های فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، انگلستان و اسپانیا هستند. نرخ بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا 17.1 درصد است. کمترین میزان در آلمان (6.0٪) و چک (8.1٪) مشاهده شده، در حالی که بالاترین نرخ در اسپانیا (40.4٪)، یونان (37.8٪) و ایتالیا (29.7٪) ثبت شده است. بنابراین آلمان و جمهوری چک می توانند گزینه های مناسبی برای کار در بازار کار برنامه نویسی در اروپا باشند. در زیر نمودار نرخ بیکاری کشور های اتحادیه اروپا و منطقه یورو را قرار داده ایم.

نمودار مقایسه ای نرخ بیکاری کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه یورو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به اروپا:

برای استخدام شدن در شغل برنامه نویسی در اروپا نکاتی چون، مهارت شما در دو تا چهار زبان برنامه نویسی، در برخی موارد تسلط به زبان رسمی کشور مقصد، داشتن تجربه کاری، داشتن مدرک تحصیلی سطح بالا و تخصص اهمیت ویژه ای دارد. اگر این شرایط را داشته باشید می توانید در بهترین شرکت ها برای کار حضور داشته باشید. جدا از این موارد برخی از کشور های اروپایی هستند که مدرک تحصیلی را مورد ارزیابی قرار نمی دهند و تجربه و مهارت شما به تنهایی بنای پذیرفتن شدنتان به عنوان یک کارمند است. بنابراین، چک کردن قوانین کشور های مورد نظرتان برای کار بسیار مهم است. علاوه بر این بسیاری از کشور ها برای ورود متقاضی و تبدیل شدن او به مهاجر کاری، از یک سیستم امتیازی استفاده می کنند. این سیستم به شکلی طراحی شده که در صورت اکتساب امتیاز بالا شما حق کار در کشور مربوطه را دارید و باید برای ویزای کار آن اقدام نمائید.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسان در اروپا:

زبان های برنامه نویسی بسیار سریع در حال تکامل هستند. هر روز که می گذرد، زبانی جدید برای پاسخگویی به نیازهای امروزی به بازار می آید. طیف گسترده ای از زبان ها برای انتخاب وجود دارد، که ویژگی های مختلف و قابلیت های عملکردی مختلف را برای توسعه برنامه ها، وب سایت ها، الگوریتم ها و بازی ها ارائه می دهد. بنابراین برای کار در بازار کار برنامه نویسی در اروپا به زبان های برنامه نویسی زیادی نیاز است. 256 زبان برنامه نویسی شناخته شده وجود دارد. که بیشترین تقاضای زبان برنامه نویسی در سال جاری برای زبان های درج شده در جدول زیر می باشد این زبان ها جزء بهترین زبان برنامه نویسی در اروپا هستند که درآمد زیادی برای این مشاغل وجود دارد.

عناوین شغلی برنامه نویس در اروپا
برنامه نویس C#
برنامه نویسC ++  
برنامه نویسJava
برنامه نویس Javascript
برنامه نویس Python
برنامه نویس PHP
برنامه نویس Swift
برنامه نویس Ruby (on Rails)
برنامه نویس Kotlin

یک برنامه نویس باید در کار خود تمرکز داشته باشد و با دقت به حل مسائل و نوشتن برنامه بپردازد.در جدول زیر شرح وظایفی را که یک برنامه نویس در حرفه ی خود باید رعایت کند را قرار داده ایم.

مشاغل موجود در زمینه برنامه نویسی در هلند
برنامه ها را با استفاده از زبان های رایانه ای مانندXTML ، JAVA ، ABAP ، Visual Basic و C ++ بسازند و توسعه دهند.
طراحی و کدگذاری برنامه ها برای حل مسائل تجاری
توسعه، آزمایش و تجزیه و تحلیل برنامه های کاربردی برنامه نویسی
مشخصات نرم افزار را در طول چرخه عمر تولید تعیین، توسعه و مستند کنند.
تجزیه و تحلیل و اصلاح خطاهای نرم افزار و ارائه گزارش های دقیق وضعیت به موقع
اسناد فنی را برای پشتیبانی از نگهداری برنامه تهیه کنید.

میزان درآمد برنامه نویس در اروپا:

با رونق فعلی صنعت فناوری، افراد بیشتری برنامه نویسی توسعه نرم افزار و مهندسی را به عنوان شغل انتخاب می کنند. کشورها و مناطق از نظر رفاه اقتصادی متفاوت هستند، که متناسب با تغییرات بازار بر دامنه حقوق ارائه شده برای برنامه نویسان توسعه دهندگان نرم افزار تأثیر می گذارد. بنابراین درآمد برنامه نویسی در کشور های مختلف متفاوت است. حتی در داخل یک کشور نیز نوساناتی را خواهیم دید که کارفرمایان نسبت به هم حقوق های متفاوتی را به کارمندهای خود می دهند. همچنین باید به یاد داشته باشید که حقوق توسعه دهندگان می تواند به صورت سالانه، ماهانه یا ساعتی نشان داده شود و می تواند ناخالص یا خالص بوده یا با در نظر گرفتن یا نگرفتن مالیات باشد. بنابراین در کشور های اروپایی بسته به زبان برنامه نویسی که فرد برای آن مشغول به کار است و همچنین عواملی چون میزان تجربه و محل کار فرد، مبالغ پرداختی کاملاً متفاوت هستند. با مقایسه درآمد برنامه نویسی در کشور های مختلف متوجه تفاوت در دستمزدها خواهیم شد. به طور مثال متوسط ​​حقوق برنامه نویس و توسعه دهنده نرم افزار در آلمان 55 هزار دلار است در حالی كه در هلند این حقوق به 51 هزار دلار در سال می رسد. متوسط ​​دستمزد توسعه دهندگان نرم افزار در سوئد، فنلاند و فرانسه از 41 هزار تا 45 هزار دلار در سال است. متوسط ​​حقوق توسعه دهندگان نرم افزار در انگلیس 40 هزار دلار است و میزان حقوق در میان سایر کشورهای اروپا معمولا کمتر از این مبالغ است. در نمودار زیر میانگین حقوق برنامه نویس تعدادی از کشور های اروپایی ، مقایسه شده است.

نمودار مقایسه ای میانگین حقوق برنامه نویس در برخی از کشورهای اروپایی

اخذ ویزای کار اروپا برای برنامه نویسان:

شهروندان ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزیلند، سوئیس و همچنین شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به درخواست ویزای کار برای ورود به بازار کار برنامه نویسی در اروپا ندارند. با این حال، پس از ورود به کشوری که در آن کار خواهند کرد، باید برای اقامت و اجازه کار خود درخواست دهند. شهروندان کشور های ثالث به طور معمول برای کار در یکی از کشور های اروپایی باید قبل از ورود به آن کشور ویزای کار را از یکی از دو روش زیر اخذ کنند:

ویزای کار توضیحات
Job Offer یا پیشنهاد کار

متقاضی باید قبل از درخواست ویزای کار کشور مقصد، یک پیشنهاد کار مورد تایید اداره کار کشور مقصد داشته باشد. این روش در همه کشورهای اروپایی مورد استفاده است.

Job Seeker یا جستجوی کار

کشورهای آلمان و اتریش ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار تعریف کرده اند که افراد واجد شرایط بدون نیاز به پیشنهاد شغلی می توانند برای کاریابی در این کشورها اقدام کنند.

روند کار دریافت ویزا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما شرایط استاندارد ویزای کار در اروپا شامل دو نسخه از فرم درخواست تکمیل شده، دو عکس یکسان، گذرنامه معتبر، رزرو سفر، بیمه مسافرت و پزشکی، اثبات محل اقامت و اشتغال است. همچنین در بعضی موارد قرارداد و مدارک تحصیلی یا شغلی شما درخواست می شود. این نکته حائز اهمیت است که بسته به کشور مورد انتخاب شما گاهی به مدرک زبان کشور میزبان نیاز است و شما باید بتوانید با زبان رسمی آن کشور صحبت کنید. اکثر ویزاهای کاری اروپا به مدت یک سال اعتبار دارند. هنوز هم، در اکثر کشورها، دارندگان ویزا این فرصت را دارند که با اتمام انقضای آن، درخواست تمدید ویزا کنند.

اخذ اقامت اروپا از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس:

برای کار در یکی از کشور های اروپایی شما حتما به اطلاعاتی راجع به اقامت دائم کشور مربوطه نیاز خواهید داشت. زیرا ممکن است بخواهید که از طریق کار اقامت دائم یکی از کشور های اروپایی را دریافت کنید. برای اقامت طولانی مدت شخص در صورتی می تواند اقدام کند که به مدت 5 سال بدون وقفه در یکی از کشور های اتحادیه اروپا کار و زندگی کرده باشد و اقامت موقت داشته باشد. در کنار این موضوع شخص باید منبع درآمد ثابت و منظم داشته باشد، مالیات پرداخت کرده باشد و دارای بیمه درمانی باشد. متقاضیان همچنین نباید تهدیدی برای امنیت عمومی یا سیاست های عمومی ایجاد کنند. در صورت رعایت این شرایط، اتباع غیر اتحادیه اروپا اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا، را دریافت می کنند که این اجازه اقامت قابلیت تمدید شدن را دارد. لازم به ذکر است که برای کشور هایی چون دانمارک و ایرلند شرایط فرق می کند و امکان اقامت دائم وجود ندارد. در برخی از کشورها فرد با به دست آوردن اجازه اقامت دائم می تواند از حقوقی مشابه شهروندان آن کشور برخوردار شود. این حقوق می توانند شامل دسترسی به اشتغال و فعالیت خود اشتغالی، آموزش و حرفه آموزی و دسترسی به کالاها و خدمات و غیره باشند.

نحوه کاریابی در اروپا برای برنامه نویسان:

بازار کار برنامه نویسی در اروپا برای اکثر کشور ها خوب است و در تعدادی از کشور ها تقاضای زیادی برای برنامه نویسان وجود دارد. پس از در نظر گرفتن نرخ بیکاری این کشور ها می توانید کشوری چون آلمان را که برای این رشته تقاضا دارد و هم از نرخ بیکاری پایینی برخوردار است را انتخاب کنید و به کاریابی در آن بپردازید. برای کاریابی در اروپا قوانین کشور ها با هم فرق دارد و به طور کلی دو نوع روش کاریابی وجود دارد. یکی اینکه از طریق شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn ، Facebook و Twitter یا سایت های شغلی و آژانس های کاریابی از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید و روش دیگر این است از طریق ویزای جستجوی کار به کشور مقصد سفر کنید و به کاریابی بپردازید. برای اطلاع از نوع کاریابی که باید انجام دهید حتما اطلاعاتی را راجع به کاریابی در کشور مد نظر خود به دست بیاورید. آژانس های استخدام از راه دوری مانند DistantJob وجود دارند که تقریباً مشاغل را برای تمامی کشور ها دسته بندی کرده اند. در جدول زیر محبوب ترین و بهترین سایت های کاریابی را که برای اروپا مورد استفاده هستند را قرار داده ایم.

وب سایت های کاریابی در  اروپا
Remote.co
LinkedIn
AngelList
EU Remote Jobs
بازار کار برنامه نویسی در اروپا و سخن پایانی:

بازار کار برنامه نویسی در اروپا، درآمد برنامه نویسی در اروپا و بهترین زبان برنامه نویسی در اروپا در این نوشتار بررسی شد. اروپا و کشور های اروپایی طی سال های زیادی است که مورد توجه ویژه مهاجران برای کار و زندگی قرار گرفته اند. از آن جایی که دنیا به سمت فناوری میروند مشاغل زیادی در حوزه برنامه نویسی و فناوری اطلاعات برای متقاضیان وجود دارد. همچنین به دلیل زیاد بود زبان های برنامه نویسی و کاربرد آن ها در بخش های مختلف، کمتر برنامه نویسی پیدا می شود که برای او شغلی پیدا نشود. بنابراین با بررسی بازار کار برنامه نویسی در اروپا و برنامه نویسی در اروپا شما به راحتی می توانید کاریابی کنید. شما برای اخذ مشاغل مربوطه کافی است مواردی چون نرخ بیکاری کشور های اروپایی، فرصت های شغلی در کشور های آن و روش های صحیح کاریابی را دنبال کنید. طبق مطالعات انجام گرفته کشوری مانند آلمان یکی از بهترین بازار کار برنامه نویسی در اروپا را دارد. زیرا هم نرخ بیکاری پایینی دارد و هم تقاضای زیادی را برای برنامه نویسی در اروپا به خود اختصاص داده است. ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ به شما پیشنهاد می دهیم که این کشور و سایر کشور های اروپایی را به صورت کامل تری بررسی نمائید. در صورت نیاز داشتن به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار برنامه نویسی در اروپا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. شما می توانید با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما امتیاز دهید یا در قسمت کادر دیدگاه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار برنامه نویسی در اروپا

✅ برای برنامه نویسی در اروپا چه زبان هایی مورد تقاضا است؟

بیشترین تقاضا در اروپا برای زبان های برنامه نویسی c#، c++، جاوا، جاوا اسکریپت و پایتون و php است.

✅ چگونه برای شغل برنامه نویسی در اروپا کاریابی کنم؟

در اروپا روش های مختلفی برای کاریابی وجود دارد که آژانس های کاریابی و سایت های کاریابی از این دسته هستند. بسیاری از این سایت ها به طور تخصصی مشاغل برنامه نویسی را قرار داده اند.

✅یک برنامه نویس برای کار در اروپا به چه شرایطی نیاز دارد؟

برای برنامه نویسان بسته به کشوری که قصد دارند برای کار به آنجا بروند، شرایط متفاوت است. مهارت کافی، تجربه، مدرک تحصیلی به طور کلی نیاز است. لازم به ذکر است که بعضی از کشور ها به مدرک تحصیلی نیاز ندارند.

✅چه کشور هایی در اروپا به برنامه نویس نیاز دارند؟

بازار های اتحادیه اروپا که بیشترین فرصت ها را برای برنامه نویسان توسعه نرم افزار از کشورهای در حال توسعه فراهم می کنند، کشور های فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، انگلستان و اسپانیا هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *