کار در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در کانادا
  • ویزای کاری کانادا
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا
  • نرخ بیکاری در کانادا
  • مشاغل مورد نیاز کانادا 2021
  • میزان حقوق در کانادا
  • نحوه کاریابی در کانادا
  • مؤسسات کاریابی در کانادا
  • بررسی ویزای همراه کانادا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کانادا
  • سخن پایانی کار در کانادا
✅ کار در کانادا ✅ شرایط ویزای کار ✅ نحوه کاریابی در کانادا توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این نوشتار مورد تحلیل و برر سی قرار می گیرد.

کار در کانادا و مقدمه بر آن

شرایط کار در کانادا برای ایرانیان، شرایط ویزای کاری کانادا و نحوه کاریابی در کانادا در این نوشتار مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. آیا از نرخ بیکاری در کانادا آگاهی دارید؟ آیا از مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2021 اطلاع دارید؟ آیا از میزان حقوق در کشور کانادا مطلع هستید؟ در این نوشتار سعی شده است که تمامی نکات مهم در خصوص کار در کانادا برای شما عزیزان به تفصیل شرح داده شود. در صورتی که پس از بررسی و مطالعه مقاله نیاز به اطلاعات خاص در ارتباط با کار در کانادا دارید، این امکان وجود دارد که با کارشناسان مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور، ملک پور اتریش تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید. همچنین در انتهای مقاله در قسمت پرسش و پاسخ، می توانید سؤالات خود در خصوص کار در کانادا را با ما در میان نهاده و پاسخ خود را از کارشناسان مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در کانادا :

کار در کانادا به عنوان یکی از راه های ارزان و مناسب برای مهاجرت به کشور کانادا مطرح می باشد. کانادا کشوری می باشد که مهاجرین زیادی را در خود جای داده است و با توجه به مساحت زیاد و جمعیت کمی که دارد، در استان های مختلف این کشور روش های مختلفی برای جذب نیروی کار وجود دارد. کانادا کشوری در قاره آمریکا است که شامل 10 استان و 3 قلمرو می باشد. جمعیت کانادا در سال 2019 بیش از 35.675 میلیون نفر به ثبت رسیده است. کانادا دومین کشور پهناور جهان است؛ وسعت آن حدود 9.98 میلیون کیلومتر مربع می باشد. واحد پول کانادا دلار کانادا است. انگلیسی و فرانسه زبان رسمی کشور کانادا می باشد. سیستم مهاجرت به کانادا از طریق کاریابی به صورت امتیاز بندی می باشد. امتیازات فرد متقاضی بر اساس سن، مدرک تحصیلی، سوابق کاری و نمره زبان محاسبه می گردد و افرادی که در این سیستم امتیازات بالایی کسب کنند؛ می توانند وارد کشور کانادا شوند. کار در کانادا از طریق سیستم امتیاز بندی با توجه به پروسه زمانی آن که در بعضی موارد تا دو سال به طول می انجامد, و این باعث می شود فرد برخی از امتیازات خود مانند سن به دلیل افزایش سن را از دست بدهد. موضوع دیگر پیدا کردن کار در کانادا با توجه به تحصیلات و سوابق کاری فرد می باشد که این موضوع نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر می باشد.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در روش های کار در کانادا

فایل صوتی این ویدئو

کار در کانادا درباره کانادا پایتخت کانادا مساحت و جمعیت کانادا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کانادا

ویزای کاری کانادا: 

اخذ ویزای کار در کانادا یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد. با توجه به پیر شدن نیروی کار محلی موجود در کانادا این کشور با کمبود نیروی کار مواجه شده است. از این رو افرادی که تمایل به کار در کانادا دارند، در یکی از ۴ گروه نیروی تجربی دولت فدرال، نیروی متخصص دولت فدرال، نیروی تجربی کانادایی و برنامه های پذیرش استان های این کشور قرار می گیرند. در این روش ها سیستم امتیاز بندی وجود دارد و افراد برای کار در کانادا باید امتیازات لازم را کسب کنند.

یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق کاریابی و دریافت پیشنهاد شغلی است. اگر پس از کاریابی در کانادا موفق به دریافت پیشنهاد کار شدید، در صورت ارزیابی و تایید این پیشنهاد کار می توانید برای ویزای کاری کانادا درخواست دهید. در صورتی نتیجه ارزیابی مثبت خواهد شد که دولت کانادا به این نتیجه برسید که کار شما در کانادا تاثیر منفی ندارد. در این روش شما ممکن است امکان تغییر کارفرما یا محل کار را نداشته باشید و عموما اقامت شما به اندازه مدت زمان قرارداد کاری شماست. در مقابل یک سری ویزاهایی هستند که دارای اقامت کاری باز هستند. افرادی که به واسطه تحصیل، کار یا سرمایه گذاری همسرشان وارد کانادا می شوند، می توانند ویزای کاری باز دریافت کنند. باز بودن ویزای کار به این معناست که به کارفرما یا محدوده خاصی محدود نیستید و می توانید آزادانه برای هر کارفرمایی کار کنید. یکی از مهم ترین روش های اخذ ویزای کار در کانادا اقدام از طریق روش نیروی متخصص فدرال یا اقامت کاری دولت فدرال می باشد که این برنامه بر اساس سیستم امتیاز بندی می باشد و بصورت کاملاً آنلاین بررسی می شود. این سیستم کار در کانادا شامل 2 مرحله می باشد که فرد برای ورود به مرحله اول 67 امتیاز از 100 امتیاز مورد نیاز را باید کسب نماید؛ امتیاز بندی این روش به صورت زیر می باشد:

  • مدرک تحصیلی و سطح آموزش: بعنوان مثال فوق لیسانس 23 امتیاز
  • سطح زبان: نمره زبان آیلتس 7 به بالا بیشترین امتیاز را دارد که حداکثر آن 28 امتیاز می باشد.
  • سوابق کاری: بیشترین امتیاز برای سابقه کاری 6 سال به بالا می باشد.
  • سن: بیشترین امتیاز را سن بین 18 تا 35 سال دارد.
  • سازگاری با محیط (داشتن مدرک تحصیلی یا سابقه کاری کانادایی) نیز شامل امتیاز خواهد شد.

با به دست آوردن امتیازات این مرحله شخص متقاضی کار در کانادا واجد شرایط محسوب شده و وارد استخر الکترونیکی این روش می شود و مرحله دوم امتیاز بندی که معیار آن 1200 امتیاز است آغاز می شود. متقاضیان در استخر الکترونیکی به مدت یک سال باقی خواهند ماند و در صورت عدم دریافت دعوتنامه باید از ابتدا با پروفایل جدید اقدام نمایند.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

آخرین تغییرات برنامه نیروی کار ماهر دولت فدرال کانادا:

همانطور که می دانید برنامه نیروی کار ماهر دولت فدرال کانادا یکی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت کاری برای افراد واجد شرایط است. در این ویدئو مشاور رسمی مهاجرت دولت کانادا آقای افضلی در خصوص آخرین تغییرات برنامه federal skilled worker یا نیروی کار ماهر دولت فدرال کانادا که تحت عنوان سیستم اکسپرس اینتری اقدام می کنید را ارائه می دهند.

با دیدن این ویدئو اطلاعات زیر را کسب خواهید کرد.

میزان تمکن مالی طبق آخرین به روز رسانی قوانین برای برنامه اکسپرس اینتری چه مقدار است؟

در صورت داشتن همراه میزان تمکن مالی به چه مقدار افزایش می یابد؟

تمکن مالی به چه صورت و چگونه می بایست به دولت ارائه شود؟

آیا در مرحله ایجاد پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری نیاز به ارائه مدرک تمکن مالی می باشد؟

پس از دریافت دعوتنامه چه مدارک مالی می بایست ارائه گردد؟

نامه تمکن مالی چه شرایطی دارد و چه اطلاعاتی را نشان می دهد؟

کف امتیازی برای انتخاب شدن در این سیستم چقدر است؟

در چه صورت شانس بیشتری برای انتخاب شدن خواهیم داشت؟

  • 6 دقیقه
  • 15 K
  • ارسال

مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا: 

جهت کار در کانادا فرد می بایست ویزای کاری دریافت نماید و از این طریق وارد کشور کانادا شود. برای این منظور مدارک خاصی مورد نیاز می باشد که به صورت زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جهت شخص اصلی و همراهان (اعضای خانواده)
  • دعوتنامه یا پیشنهاد کاری
  • ارائه مدارک و مستندات مثبته به منظور نشان دادن رابطه فرد با خانواده خود
  • تکمیل فرم درخواست مجوز کار (IMM 1295) برای افراد خارج از کشور کانادا
  • فرم اطلاعات تکمیل شده شخص اصلی
  • فرم اطلاعات تکمیل شده همراهان شخص اصلی

شخص اصلی، همسر و فرزندان زیر 18 سال می بایست فرم اقامت موقت را تکمیل کنند و در صورتی که این کار توسط وکیل قانونی انجام می شود می بایست فرم مخصوص این مورد نیز توسط متقاضی تکمیل گردد.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص شرایط سابقه کار در برنامه اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

نرخ بیکاری در کانادا:

یکی از نکات مهم و تأثیر گذار جهت کار در کانادا آگاهی از نرخ بیکاری در این کشور می باشد. نرخ بیکاری در کانادا در آخرین ارزیابی به میزان 9.4 درصد گزارش شده است؛ ولی شرایط بازار کار در این کشور بسیار مناسب می باشد و همین موضوع افراد زیادی را از کشورهای مختلف برای کار به کانادا رهسپار نموده است. این نوشتار توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش ) تحریر شده است و هر گونه استفاده از آن بدون ذکر منبع غیر قانونی می باشد. نمودار زیر نرخ بیکاری کشور کانادا را در ادامه مشاهده می نمایید.

نرخ بیکاری در کانادا

 پاسخ استاد ملک پور به سوال یکی از کاربران در خصوص مهاجرت از طریق کار آتش نشانی در کانادا

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021:

فرد جهت کار در کانادا می بایست به این نکته توجه کند که آیا مدرک تحصیلی و زمینه شغلی وی جزء مشاغل مورد نیاز در کشور کانادا می باشد یا خیر؟ چرا که با توجه به این موضوع، فرد می تواند شانس خود را برای یافتن کار در کانادا بسنجد. مشاغل مورد نیاز در کانادا بر اساس دسته بندی NOC به چهار زیر گروه O، A، B و C تقسیم بندی می شود و همواره توسط اداره مهاجرت کانادا سالیانه به صورت آپدیت شده ارائه می گردد. این تقسیم بندی به صورت زیر می باشد:

  • گروه O شامل رشته های کاری مدیریتی می باشد که این زیر گروه جز مشاغل مورد نیاز است و بیشترین درخواست ها را دارد.
  • گروه A شامل زمینه های کاری از جمله پزشکی، دندان پزشکی، وکیل، مهندسی، معماری و… می باشد که نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارد.
  • گروه B که شامل مشاغل فنی می باشد و نیاز به مدارک فنی و حرفه ای یا کالج می باشد.
  • گروه C شامل مشاغلی خدماتی مانند راننده کامیون، نجار و غیره می باشد که برای این گروه شغلی نمی توان از خارج کانادا درخواست فرستاد.

همچنین لازم به ذکر می باشد که فرد باید مرتبط با رشته تحصیلی خود سوابق کاری معتبر و مستدل داشته باشد تا بتواند برای کار در کانادا اقدام کند. در زیر برخی از رشته های مورد نیاز بازار کار کانادا در سال 2020 ذکر شده است:

    مهندسی مکانیک     مدیران تعمیر و نگهداری تاسیسات
  مدیریت کسب و کار  متخصصان منابع انسانی
   مهندسین برق و الکترونیک مهندسی شیمی
    مهندسی نفت     مهندسی نرم افزار
    مهندس هوا فضا     برنامه نویسی کامپیوتر
مدیران کشاورزی     معماران
    مهندسی کامپیوتر، رشته های آی تی مهندسی صنایع
    تکنسین حسابداری و حسابداران    طراحان وب و توسعه دهندگان
   مدیران تولید     مهندسی معدن

 میزان حقوق در کانادا:

در ادامه بررسی شرایط کار در کانادا برای ایرانیان به میزان حقوق و درآمد در کانادا می پردازیم. یکی از گزینه های مهم و اساسی برای کار در کانادا که توسط متقاضیان دنبال می شود؛ حداقل میزان حقوق و درآمد شخص می باشد. این میزان حقوق بسته به زمینه شغلی، تخصص و مهارت فرد کاملاً متفاوت می باشد؛ به طور کلی نکته مهمی که می بایست جهت اخذ ویزا و اقامت کاری در کانادا به آن توجه نمود این است که میزان حقوقی دریافتی فرد نباید از حداقل حقوق تصویب شده در قانون کانادا برای آن کار کمتر باشد، این موضوع با پرداخت مالیات در کانادا توسط شخص ارتباط مستقیم دارد. در جدول زیر حداقل حقوق ساعتی ارائه شده در استان های مختلف کانادا آورده شده است:

استان های کانادا میزان حقوق (ساعتی- دلار کانادا)
ساسکاچوان 11.6
آلبرتا 15
بریتیش کلمبیا 13.9 برای کارکنان عمومی
مانیتوبا 13.4
انتاریو 14
کبک 12
نوا اسکوشیا 11
نیوبرانزویک 11.3
پرنس ادوارد 12.6

نحوه کاریابی در کانادا:

فرد جهت کاریابی در کانادا می بایست با کارفرمایان کانادایی مصاحبه شغلی داشته باشد. قبل از هر چیز فرد باید به صورت قانونی به کشور کانادا وارد شود. افراد و اتباع غیر کانادایی می بایست مجوز کار در کانادا که معمولاً از دو طریق دریافت می شود را داشته باشند: 1- اخذ مجوز کار بعد از دوره تحصیلی 2- اخذ مجوز کار به صورت مستقیم. جهت اخذ مجوز کار فرد پس از ورود به کانادا می بایست کد SIN دریافت نماید. فرد جهت پیدا کردن کار در کانادا نیاز به رزومه قوی از خود دارد که در آن تجربیات کاری، مهارت ها و توانایی های فرد به طور کامل شرح داده شده باشد. یکی از راه های ساده جهت کاریابی در کانادا استفاده از وبسایت های کاریابی از قبیل Indeed می باشد. دیگر وبسایت کاریابی وبسایت Job bank می باشد که موقعیت های کاری جدیدی برای متقاضیان کار در کانادا ارائه می دهد. فرد می تواند با توجه به سوابق و مهارت های خاص خود از طریق این وب سایت ها اقدام به کاریابی نماید. همچنین برای آسان سازی کاریابی افراد مهاجر، مراکز بسیار زیادی وجود دارد که به متقاضی برای یافتن کار در کانادا و کاریابی در این کشور آموزش های لازم را ارائه می نماید.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص دعوتنامه کاری جهت اقامت دائم کانادا

فایل صوتی این ویدئو

مؤسسات کاریابی در کانادا:

کار در کانادا مستلزم جستجو و کاریابی اصولی می باشد؛ یکی از این روش های اصولی مراجعه به مؤسسات کاریابی معتبر بین المللی در کشور کانادا می باشد. این مؤسسات کاریابی با توجه به رزومه متقاضیان کار از جمله رشته تحصیلی، سوابق کاری مرتبط با تحصیل و سطح زبان، شرایط آنها را بررسی کرده و با استفاده از سابقه خود در این زمینه با مشاوره تخصصی به متقاضیان شغل مناسب با رزومه و سوابق کاری آنها را معرفی می کنند. اخذ ویزای کار در کانادا و کاریابی در این کشور موضوعی مهم و تخصصی می باشد؛ که برای کسب اطلاعات جامع می بایست با کارشناسان و مشاوران مجرب در این زمینه ارتباط برقرار شود.

 این مقاله توسط کارشناسان مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور(Mie اتریش) طبق قوانین به روز و آموزش های استاد ملک پور نگارش شده است؛ لذا هرگونه استفاده از آن بدون ذکر منبع امری غیر قانونی و حرام می باشد. برخی از وبسایت های کاریابی در کشور کانادا به صورت زیر می باشد:

  • www.callcentrejob.ca
  • www.allstarjobs.ca
  • www.monster.ca
  • www.jobwings.ca
  • www.accountingjobs.ca
  • www.salesrep.ca
  • www.winterjobs.ca
  • www.summerjobs.ca
  • www.temporaryjobs.ca

سایت های کاریابی استانی:

  • www.bcjobs.ca برای کاریابی در ایالت بریتیش کلمبیا
  • www.saskjobs.ca برای کاریابی در ایالت ساسکاچوان
  • www.albertajobcentre.ca برای کاریابی در ایالت آلبرتا
  • www.emploiquebec.gouv.qc.ca برای کاریابی در ایالت کبک

بررسی ویزای همراه در کانادا:

بحث ویزای کاری همواره این نکته را برای افراد متأهل به همراه دارد که آیا با کار در هر کشوری از جمله کار در کانادا می توان به صورت همزمان خانواده شخص اصلی به همراه وی باشند. یکی از مهم ترین نکات و مزایای ویزای کاری کانادا این است که فرد می تواند در ابتدا خانواده خود را به همراه داشته باشد یا با فاصله زمانی کمی بعد از ورود درخواست الحاق برای آنها ارائه نماید. به طور کلی در ویزای کاری کانادا همراهان شخص اصلی همسر و فرزندان وابسته و مجرد زیر ۱۸ سال و یا فرزندان بیش از ۱۸ سال و وابسته مالی به پدر و مادر، می باشند.

در روش اقامت کاری فدرال کانادا که یکی از بهترین روش های مهاجرت کاری می باشد؛ فرد همزمان با خانواده می تواند ویزا دریافت نموده و وارد کانادا شود. همچنین لازم به ذکر می باشد که برای درخواست ویزای همراه شخص اصلی، مدارک آنها نیز باید همزمان ارائه گردد؛ به دلیل اینکه امکان اضافه کردن همراه بعد از روند اخذ ویزا امکان پذیر نمی باشد. مدارک لازم جهت ویزای همراه برای کار در کانادا به صورت زیر می باشد.

  • فرم درخواست
  • پاسپورت معتبر
  • تمکن مالی مناسب
  • تعیین محل اقامت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

فایل صوتی موسسه ملک پور‌ در خصوص شرایط همراه در برنامه اسکیل ورکر کانادا

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کانادا:

کار در کانادا یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد؛ را ه های اخذ ویزای کاری کانادا از طرق مختلفی امکان پذیر می باشد که یکی از این روش ها کار در کانادا از طریق روش اقامت کاری دولت فدرال می باشد؛ افرادی که از این طریق برای کار در کانادا اقدام می نمایند به صورت مستقیم می توانند اقامت دائم 5 ساله کشور کانادا را بدست آورند و برای کار در کانادا وارد این کشور شوند و به کاریابی مبادرت نمایند. فرد پس از پیدا کردن شغل مورد نظر با توجه به سوابق تحصیلی و کاری خود در صورتی که در طول این 5 سال به مدت 3 سال بیمه و مالیات بر درآمد پرداخت نماید می تواند اقامت خود را تمدید کند و پس از 6 سال درخواست پاسپورت و تابعیت کشور کانادا را ارائه دهد.

کار در کانادا و سخن پایانی:

کار در کانادا، مدارک ویزای کاری کانادا، وضعیت اقامت و تابعیت با کار در کانادا در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. به طور کلی فرد در صورتی که شرایط لازم از قبیل سن، مدرک تحصیلی، سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی و سطح زبان عالی داشته باشد می تواند برای کار در کانادا از طریق روش اقامت کاری دولت فدرال کانادا و سایر روش های استانی اقدام نماید. بر این اساس سعی شد به جوانب مهم این موضوع از قبیل میزان حقوق و ویزای همراه برای کار در کانادا اشاره شود. عزیزان چنانچه سؤالات دیگری در این مورد یا مهاجرت کاری به سایر کشورها دارید، می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور، ملک پور اتریش تماس برقرار نموده و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید. همچنین در پایان این نوشتار می توانید نظرات و ابهامات خود را مطرح نمایید و پاسخ آنها را توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در کانادا

✅ میزان حقوق مشاغل در کانادا به چه صورت است؟

میزان حقوق بسته به زمینه شغلی، تخصص و مهارت فرد متفاوت است؛ حقوق دریافتی فرد نباید از حداقل حقوق تصویب شده در قانون کانادا برای آن کار کمتر باشد. حداقل حقوق ساعتی در استان های مختلف کانادا متفاوت است.

✅ سیستم کاری کانادا برای افراد خارجی به چه صورت است؟

در کانادا سیستم امتیاز بندی وجود دارد و افراد برای کار در کانادا باید امتیازات لازم را کسب کنند.

✅ اخذ تابعیت و پاسپورت از طریق کار در کانادا تحت چه شرایطی امکان پذیر است؟

فرد پس از اخذ اقامت دائم و پس از 6 سال می تواند درخواست پاسپورت و تابعیت کشور کانادا را ارائه دهد.

1 پاسخ
  1. hasan
    hasan گفته:

    سلام
    اگر از طریق پیشنهاد کار به کانادا مهاجرت کنم باز هم امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت رو دارم یا فقط با اسکیل ورکر باید اقامت دائم گرفت؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *