کار در دانمارک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در دانمارک
  • ویزای کار در دانمارک
  • مدارک مورد نیاز کار در دانمارک
  • نرخ بیکاری در دانمارک
  • مشاغل مورد نیاز دانمارک 2021
  • میزان حقوق برای کار در دانمارک
  • نحوه کاریابی در دانمارک
  • مؤسسات کاریابی در دانمارک
  • بررسی ویزای همراه دانمارک
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در دانمارک
  • سخن پایانی کار در دانمارک
✅کار در دانمارک ✅ مهاجرت کاری به دانمارک و سایر قوانین کار در این کشور توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفته است.

کار در دانمارک و مقدمه ای بر آن

کار در دانمارک، ویزای کار دانمارک 2021، کار در دانمارک برای ایرانیان، و روش های دریافت ویزای کار دانمارک در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفته است. سوالات زیادی در مورد شرایط کار در دانمارک برای متقاضیان مطرح است که در این مقاله سعی شده است به اکثر سوالات شما پاسخ داده شود. مدارک مورد نیاز برای کار در دانمارک و اخذ ویزای این کشور چیست؟ نحوه کاریابی در دانمارک چگونه است؟ میزان حقوق در مشاغل مختلف چگونه است؟ همانطور که ذکر شد در این مقاله سعی شده است به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شود. برای آگاهی از تمام مسائل مربوط به کار در دانمارک می توانید این مقاله را مطالعه فرمایید و در صورت داشتن سوالات دیگر با مؤسسه  حقوقی ملک پور تماس گرفته و در این زمینه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در دانمارک:

یکی از روش های اقامتی پرطرفدار کار در دانمارک می باشد که منجر به اقامت آن کشور می شود. این کشور یکی از کشورهای برتر برای مهاجرت بوده و به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری و نیاز به برخی رشته های تحصیلی، مورد تقاضای بسیاری از افراد می باشد. یکی از روش های رایج برای کار در دانمارک از روش پیشنهاد شغلی بوده و افراد می توانند از این روش ویزای کار دانمارک را اخذ کنند. ولی همانطور که می دانیم پروسه اخذ پیشنهاد شغلی بسیار طولانی بوده و افراد می توانند از روش های کم هزینه  اقدام کنند و سریعتر از پیشنهاد شغلی به نتیجه برسند. یکی دیگر از روش ها، دریافت ویزای تحصیلی دانمارک می باشد. افراد می توانند بعد از اتمام تحصیل، ۱ سال در این کشور حضور داشته باشند، تا ویزای خود را به کاری تبدیل کنند. یکی دیگر از روش ها این است که افراد متاهل می توانند از طریق تحصیل اقدام کرده و با این ویزا برای همسر خود ویزای همراه گرفته و بهانه ای برای ورود این کشور می باشد.  در این مقاله در قسمت های بعدی به توضیح مفصل شرایط کار در دانمارک و هر کدام از روش ها خواهیم پرداخت.

دانمارک

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار دانمارک

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور دانمارک

 ویزای کار در دانمارک:

بر اساس قوانین، ویزای کار دانمارک 2021 ، از روش های مختلف قابل اخذ بوده و افراد می توانند از این طرق وارد بازار کاری شوند.

  • روش جستجوی کار:

    به طور کلی یکی از روش های اخذ ویزای کاری دانمارک از طریق ویزای جستجوی کار بوده و افراد می توانند به مدت محدود در این کشور حضور داشته و خود در جستجوی کار باشند. ولی به طور کلی ۳ کشور به ایرانی ها ویزای جستجوی کار داده و این کشورها شامل آلمان، اتریش و آفریقای جنوبی می باشد. بنابراین کار در دانمارک برای ایرانیان از طریق ویزای جستجوی کار وجود ندارد و برای متقاضیان کار در دانمارک امکان اخذ ویزای جستجوی کار وجود نداشته و باید روش های دیگر را اقدام کنند.

  • داشتن پیشنهاد شغلی:

    روش دیگر برای کار در این کشور پیشنهاد شغلی است. کار در دانمارک برای ایرانیان از این روش امکان پذیر است و افراد می توانند با اخذ پیشنهاد شغلی از یک کارفرما پیشنهاد کار بگیرند. ولی همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، این روش پروسه ای زمانبر بوده و فرصت های شغلی در این کشور ۳ ماه آگهی شده و در صورت نبودن نیروی کار واجد شرایط، ۳ ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می شود. اگر مجدد نیروی کار مرتبط با آگهی در این کشورها نبود، به کارفرماها اجازه داده می شود از سایر کشورها نیروی کار برای فرصت شغلی آگهی شده انتخاب کنند. برای کوتاه شدن مسیر در کاریابی شما عزیزان می توانید از روش های دیگر مانند تحصیل برای کار در دانمارک اقدام کنید.

  • تحصیل در دانمارک:

    همانطور که ذکر شد یکی دیگر از روش های کاریابی و اخذ ویزای کار دانمارک 2021 روش تحصیل می باشد که به دو صورت امکانپذیر است:

    • یکی از روش های تحصیل این است که شخص خود متقاضی اصلی بوده و با توجه به سن، تحصیلات و زبان مقطعی را برای تحصیل انتخاب کند. بعد از اتمام تحصیل دولت کشور دانمارک ۱ سال به عنوان زمان جستجوی کار اجازه می دهد که در این کشور اقامت داشته باشند و ویزای خود را به کاری تبدیل کنند.
    • یکی دیگر از روش های اقدام از طریق تحصیل به این صورت می باشد که شخص به عنوان همراه بوده و در جستجوی کار باشد. در این روش شخص از همان ابتدا اجازه کار تمام وقت داشته و بعد از پیدا کردن کار ویزای همراه خود را به کاری تبدیل می کند و شرایط کار در دانمارک را دارند. مشاغل ایرانیان دانمارک در حال حاضر بیشتر در رشته هایی است که در دانمارک تحصیل کرده اند.
  • معادل سازی مدرک پزشکی:

    راه دیگر برای کاریابی در دانمارک مربوط به پزشکان بوده و افرادی که در رشته های مربوط به پزشکی تحصیل کرده اند ابتدا باید مدرک خود را در کشور مقصد معادل سازی کنند تا اجازه کار و تحصیل داشته باشند. کشور دانمارک این ویزا را به ایرانی ها می دهد که برای معادل سازی وارد این کشور شده و در ۲ سال زبان این کشور را یاد بگیرند. بعد از یادگیری زبان دانمارکی وارد پروسه معادل سازی شده و در صورت قبولی از امتحان می توانند در رشته تحصیلی خود کار کنند. مشاغل پزشکی و پرستاری یکی از مشاغل ایرانیان دانمارک است که در سال های اخیر طرفداران زیادی داشته است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در دانمارک:

یکی از پروسه های مهم در موضوع کار در دانمارک موضوع تهیه مدارک لازم برای ویزای کار دانمارک 2021 می باشد. این مرحله یکی از مراحل مهم بوده زیرا ویزای بیشتر افراد به دلیل ارائه ناقص مدارک و یا چیدمان نادرست آنها در این مرحله رد شده و باید مجدد روش مورد نظر را اقدام کنند. برای این مرحله پیشنهاد می کنم با یک وکیل خوب مشورت کرده تا به طور دقیق شما را در زمینه تهیه مدارک لازم برای ویزای کار دانمارک 2021 راهنمایی کنند ولی به طور کلی به مدارک مورد نیاز در این مرحله اشاره کرده ایم:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه مدارک شناسایی با ترجمه
  • ارائه ترجمه شده مدارک تحصیلی
  • ارائه نامه کاری از کارفرما

نرخ بیکاری در دانمارک:

اگر شما عزیزان علاقمند به کار در دانمارک می باشید باید به نرخ بیکاری در این کشور توجه  داشته باشید. به طور کلی  یکی از عوامل مهم برای کار در کشورها و همچنین کار در دانمارک ، بررسی نرخ بیکاری بوده و باید به طور دقیق در مورد آن تحقیق کنیم. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید نرخ بیکاری در کشور دانمارک زیر ۴ درصد بوده و این جمله به این معنی می باشد که از هر ۱۰۰ نفر بیشتر از ۹۵ نفر مشغول به کار می باشند. بنابراین افراد در رشته های تحصیلی مختلف بخصوص در رشته های مربوط به پزشکی، مدیریت، مکانیک و سایر رشته های مهندسی می توانند سریع وارد بازار کار شده و درآمد خوبی داشته باشند. ولی افراد علاوه بر نرخ بیکاری باید قبل از اقدام در مورد مشاغل مورد نیاز و رشته های دانشگاهی مورد تقاضا نیز تحقیق کنند تا در این کشور از نظر کاری موفق شوند. برای اینکار می توانید در زمینه مهاجرت و به طور کلی در زمینه شرایط کار در دانمارک با وکیل خوب مشورت کنید تا به نتیجه قطعی تر برسید.

نرخ بیکاری در دانمارک

مشاغل مورد نیاز دانمارک 2021:

یکی از موارد مهمی که متقاضیان کار در دانمارک باید به آن توجه کنند موضوع مشاغل مورد نیاز در این کشور می باشد. به طور کلی، قبل از اقدام برای کار در دانمارک متقاضی باید از لیست مشاغلی که مورد نیاز می باشند آگاهی کامل پیدا کرده و طبق آن لیست اقدام کرد. به عبارت ساده تر، اگر رشته تحصیلی متقاضی در لیست مشاغل مورد تقاضا در کشور دانمارک نباشد به مشکل برمی خورد. پیشنهاد ما به عزیزان این است قبل از شروع کار در کشور دانمارک، یک دوره تحصیلی کوتاه مدت را در آنجا بگذرانند. در این صورت سریعتر از سایر متقاضیان موفق به کاریابی می شوند. در این قسمت سعی شده است به لیست مشاغلی که بسیار مورد تقاضا می باشند، اشاره کنیم. به این لیست، لیست مثبت یا positive lists می گویند. لیست مثبت لیستی از مشاغلی است که در دانمارک با کمبود متخصصین واجد شرایط روبرو هستند. اگر شغلی در لیست مثبت به شما پیشنهاد شده است ، می توانید بر اساس طرح لیست مثبت درخواست اقامت و اجازه کار دانمارک را بدهید. البته برای به دست آوردن این مشغل لازم است شما دارای تحصیلات و سابقه کاری مرتبط باشد. لیست مثبت هر ساله دو بار به روز می شود

بیشتر مشاغل ایرانیان دانمارک در زمینه مشاغل مورد نیاز این کشور است. چرا که این مشاغل نیاز به نیروی کار بیشتری دارد و شانس دریافت پیشنهاد شغلی و اخذ ویزای کاری دانمارک در این زمینه ها بیشتر است. به طور کلی در کشور دانمارک به رشته های پزشکی،دندانپزشکی، پرستاری، رشته های مهندسی و مدیریتی نیاز داشته و از متقاضیان واجد شرایط استقبال می کنند.

با توجه به آخرین تغییرات لیست مثبت دانمارک، شامل مشاغل در زمینه های زیر می باشد.

مشاغل مورد نیاز دانمارک 2021
مهندسی الکتروتکنیک و برق مهندسی مکانیک
پزشکی دندانپزشکی
پرستاری مدیریت مالی
مهندسی  و مخابرات  IT  مهندسی کامپیوتر
مدیریت تجاری مدیریتIT
مهندسی شیمی معلم
داروسازی روانپزشک

میزان حقوق برای کار در دانمارک:

میزان حقوق در دانمارک برای کار در این کشور یکی دیگر از گزینه های مهم بوده و افراد قبل از اقدام باید تحقیق کلی در این مورد داشته باشند. همانگونه که ذکر شد نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و افراد می توانند در کمترین زمان وارد بازار کاری شده و مشغول به کار در دانمارک شوند. نکته مهم این است که اگر متقاضیان زبان دانمارکی را نیز یاد بگیرند مزیت بسیار مهمی در کاریابی در دانمارک می باشد. در این قسمت به درآمد سالیانه برخی از مشاغل اشاره کرده ایم ولی برای تحقیق کلی تر شما باید با وکیل خوب و مجرب مشورت کنید. میزان حقوق در دانمارک برای مشاغل مختلف بسته به ساعت کار، سختی کار، نوع کار و اهمیت آن متفاوت است. در جدول زیر میزان درآمد و حقوق در دانمارک برای برخی از مشاغل بیان شده است.

متوسط حقوق سالانه عنوان شغلی
 حدود ۷۴۰۰۰ دلار مهندس مکانیک
حدود ۸۰۰۰۰ دلار مهندس کامپیوتر
حدود ۷۰۰۰۰ دلار معمار
حدود ۹۵۰۰۰ دلار مدیر بازاریابی
حدود ۹۵۰۰۰ دلار مدیر IT
حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار کارگردان
حدود ۷۰۰۰۰ دلار تحلیلگر مالی

نحوه کاریابی در دانمارک:

افرادی که متقاضی کار در دانمارک می باشند باید در مورد نحوه کاریابی در این کشور آشنایی کافی داشته باشند. در این مقاله در مورد سایت های کاریابی در دانمارک صحبت شده است. متقاضیان می توانند با استفاده از سایت کاریابی دانمارک ، از مشاغل مورد نیاز و فرصت های شغلی آگاهی پیدا کرده و رزومه خود را به آدرس های ذکر شده ارسال کنند. این شرکت ها آگهی کار در دانمارک را برای جویندگان کار منتشر می کند. متقاضیان در صورتی که شرایط ذکر شده در آگهی کار در دانمارک را داشته باشند، می توانند برای این کار درخواست دهند. روش دیگر این است که افراد می توانند از طریق آشنایانی که در این کشور دارند پیشنهاد شغلی دریافت کرده و مشغول کار در دانمارک شوند. یکی دیگر از بهترین روش ها در کاریابی، تحصیل می باشد. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند راحت تر توسط کارفرماها پیشنهاد شغلی دریافت می کنند. بنابراین پیشنهاد ما به شما عزیزان این است قبل از اقدام با وکیل مجرب مشورت کنید تا بهترین روش کاریابی در دانمارک را برای شما عزیزان پیشنهاد دهند. مشاوران مؤسسه ملک پور با توجه به سن،مدرک تحصیلی و سن شما بهترین روش را برای شما پیشنهاد می دهند.

مؤسسات کاریابی در دانمارک:

یکی از روش های کاریابی در دانمارک روش تحقیق در سایت های کاریابی می باشد. به عبارت دیگر افراد می توانند از طریق سایت های کاریابی و ارسال رزومه، از کارفرما پیشنهاد شغلی گرفته و از این طریق موفق به اخذ ویزای کاری دانمارک شوند. به عبارت دیگر، آگهی کار در دانمارک برای برخی فرصت های شغلی در این سایت های کاریابی آگهی شده و شما عزیزان می توانید با پیگیر بودن در این سایت ها و تحقیق در رشته تحصیلی خود،  کار خوبی در این کشور برای خود پیدا کنید. ولی قبل از هر چیز شما عزیزان باید به زبان انگلیسی و یا دانمارکی آشنایی کافی پیدا کرده تا در کار خود بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

متقاضیان می توانند رشته تحصیلی خود را در سایت های زیر تحقیق کنید تا از فرصت های شغلی کشور دانمارک آگاه شوند.

  • https://www.jobindex.dk
  • Stepstone
  • IT Jobs
  • OFiR
  • Public Sector Jobs
  • State Sector Jobs
  • Copenhagen Jobs for Professional English
  • Jobs in Southern Jylland

بررسی ویزای همراه در دانمارک:

یکی از مزیت های کار در دانمارک این است که افرادی که موفق به اخذ ویزای کار و یا تحصیل در  این کشور می شوند، می توانند برای همراهان خود نیز اقدام کنند. همراهان شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد که همراه اجازه کار فول تایم داشته و فرزند زیر ۱۸ سال حق تحصیل رایگان دارد. یکی از بهترین مزیت های این کشور این است که متقاضی اصلی و همراهان امکان ورود همزمان به کشور دانمارک را دارند. همه افراد می توانند بعد از ۵ سال برای اقامت دائم درخواست دهند. و شرایط اخذ اقامت دائم این کشور این است که افراد باید دارای عدم سوء پیشینه بوده و مالیات را پرداخت کرده باشند. برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه کار در دانمارک با موسسه تماس بگیرید و همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ویزای همراه در دانمارک را با کلید واژه ملک پور سرچ کنید تا در این زمینه اطلاعات جامع تر دریافت نمایید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در دانمارک:

افراد با کار در کشور دانمارک می توانند اقامت و تابعیت این کشور را بدست آورند. همانطور که ذکر شد متقاضی  با کار در این کشور می تواند برای اقامت و تابعیت خود و همراهان اقدام کنند. همراهان شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال هستند. کار متقاضی بعد از ۵ سال منجر به اقامت دائم شده و حدود ۱ الی ۲ سال بعد می توانند برای پاسپورت این کشور اقدام کنند. افرادی که از طریق تحصیلی وارد این کشور می شوند، نمی توانند از این طریق برای اقامت دائم اقدام کنند و باید ابتدا ویزای خود را به کاری تبدیل کرده تا منجر به اقامت دائم شود. نکته مهم دیگر این است که همراه اجازه کار فول تایم داشته و فرزندان نیز می توانند رایگان تحصیل کنند. اگر بتوانند زبان دانمارکی را یاد بگیرند در دانشگاه نیز تحصیل رایگان خواهند داشت. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید تحصیل در دانمارک را با کلید واژه ملک پور سرچ کنید تا اطلاعات دقیقتر در این زمینه کسب کنید.

کار در دانمارک و سخن پایانی:

کار در دانمارک، کار در دانمارک برای ایرانیان، مشاغل ایرانیان دانمارک، شرایط اخذ ویزای کار دانمارک و مدارک لازم برای ویزای کار دانمارک به طور کامل مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. همانطور که مطالعه فرمودید در این مقاله در مورد کار در دانمارک، نحوه اخذ ویزای کاری و روش های کاریابی صحبت کردیم. ما سعی کردیم در این مقاله به شرایط همراه و وضعیت اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در دانمارک اشاره کنیم. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت ما مراجعه فرموده و کار در دانمارک را سرچ کنید تا اطلاعات رایگان در این زمینه دریافت نمایید. یکی دیگر از روش های کسب اطلاعات دقیقتر در مورد کار در دانمارک تماس با مشاوران موسسه بوده و شما می توانید مشاوره رایگان دریافت نمایید. در صورتی که مشاوران ما شرایط شما را برای اقدام تایید کنند، می توانید تایم مشاوره تخصصی دریافت نمایید. برای دریافت پاسخ سریعتر به سوالاتتان می توانید سوال خود را درزمینه کار در دانمارک در انتهای این مقاله و یا در بخش پرسش و پاسخ سایت بنویسید تا مشاوران در اسرع وقت پاسخ دهند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در دانمارک

✅ آیا تحصیل در دانمارک نیز می تواند منجر به اخذ ویزای کار دانمارک شود؟

بله دانشجویان خارجی در کشور دانمارک بعد از اتمام تحصیل،۱ سال می توانند در این کشور حضور داشته باشند، تا ویزای خود را به کاری تبدیل کنند.

✅ چه مشاغلی در دانمارک شانس بیشتری برای اخذ ویزای کار دانمارک 2021 را دارند؟

افراد در رشته های تحصیلی مختلف بخصوص در رشته های مربوط به پزشکی، مدیریت، مکانیک و سایر رشته های مهندسی می توانند سریع وارد بازار کار شده و درآمد خوبی داشته باشند.

✅ آیا امکان دریافت ویزای همراه با کار در دانمارک برای ایرانیان وجود دارد؟

بله فرد اصلی می تواند برای الحاق همراهان خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال درخواست دهد. یکی از بهترین مزیت های این کشور این است که متقاضی اصلی و همراهان امکان ورود همزمان به کشور دانمارک را دارند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      از آنجا که کشور دانمارک به نیروی کار پزشک نیاز دارد شانس کاریابی بسیار زیاد است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *