کار در عمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در عمان
  •  ویزای کاری عمان
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار عمان
  • نرخ بیکاری عمان
  • لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021
  • میزان حقوق در عمان
  • نحوه کاریابی در عمان
  • مؤسسات کاریابی در عمان
  • بررسی ویزای همراه عمان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در عمان
  • سخن پایانی کار در عمان
✅ کار در عمان ✅ مهاجرت کاری به عمان ✅ اخذ ویزای کار عمان توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفته است.

کار در عمان و مقدمه بر آن

کار در عمان، مهاجرت کاری به عمان و اخذ ویزای کاری عمان در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. آیا مهاجرت کاری به عمان منجر به دریافت اقامت دائم و پاسپورت می شود؟ مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری عمان چه می باشد؟ شرایط کار در عمان برای ایرانیان چگونه است؟ لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021 کدام است؟ با توجه به شرایط کار در عمان 2021 و همینطور نزدیکی آن به ایران و آشنایی تعدادی از هموطنان به زبان عربی، کار در عمان و مهاجرت کاری به عمان در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. تلاش ما در این مقاله این بوده است که سوالات شما را در زمینه کار در عمان پاسخ گفته باشیم. این مقاله توسط کارشناسان باتجربه موسسه حقوقی ملک پور، همکار ملک پور اتریش تهیه و تنظیم شده است و سعی دارد که به شما شرایط مهاجرت کاری به عمان و شرایط کار در عمان برای ایرانیان را به طور کامل توضیح دهد. اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در عمان دارید می توانید می توانید عبارت کار در عمان ملک پور را سرچ فرموده و اطلاعات کاملی در این خصوص در وب سایت های موسسه مشاهده کنید. 

شرایط عمومی کار در عمان:

کشور عمان کشوری در خاورمیانه است که یکی از کشورهای حوزه عربستان می باشد و نام عربی آن نیز سلطنته عمان می باشد. پایتخت عمان، شهر مسقط است. کشور عمان با کشورهای امارات و یمن و عربستان همسایه است. عمان و ایران از طریق دریا با یکدیگر هم مرز می باشند. زبان رسمی کشور عمان، عربی است و اکثریت مردم عرب زبان می باشند. البته تعدادی از مردم نیز قادر به صحبت با زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم نیز هستند. مساحت عمان بالغ بر 500،309 کیلومتر مربع می باشد و جمعیت آن نزدیک به پنج میلیون نفر می باشد. واحد پول عمان، ریال عمان است. در سال های اخیر افراد زیادی تمایل به کار در عمان دارند و از افرادی شنیده اند که این کشور بستر مناسبی برای کار می باشد. حال ما تمامی این شنیده ها را به صورت علمی برای شما تحلیل می کنیم. بسیاری از افراد در تکاپوی مهاجرت کاری به عمان و کار در این کشور هستند اما نکته خیلی مهم این است که افراد متخصصی که برای کار به عمان می آیند، باید در نظر داشته باشند که کار در عمان منجر به دریافت اقامت دائم و پاسپورت در این کشور نمی شود. به همین دلیل اگر قصد مهاجرت کاری به عمان را دارید، حتما اطلاعات کافی پیرامون موضوعاتی مانند شرایط کار در عمان برای ایرانیان، لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021 و روش های کاریابی در عمان به دست آورید.

عمان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور عمان

ویزای کاری عمان:

افرادی که جویای کار در عمان هستند، می بایست جهت ورود به این کشور، ویزای کار عمان را دریافت کنند. برای دریافت ویزای کار عمان شما بایستی واجد شرایط دریافت آن باشید و مدارکی را به سفارت ارائه دهید. در نظر داشته باشید که دریافت ویزای کار عمان راحت نمی باشد و متقاضیان باید پیشنهاد شغلی از این کشور داشته باشند. افرادی می توانند برای ویزای کار عمان درخواست دهند که از یک کارفرمایی در عمان پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند. با ارائه آن پیشنهاد شغلی و قرارداد کاری و دیگر مدارک مورد نیاز، ویزای کاری عمان را دریافت کنند. کارفرمایان عمانی برای استخدام نیروی خارجی باید از اداره کار و اداره پلیس عمان تائیدیه دعوتنامه شغلی را دریافت کنند. برای کار در عمان متقاضیان باید سن بین 21 سال تا نهایت 60 سال داشته باشند و به زبان عربی یا انگلیسی تسلط داشته باشند. قوانین استخدام در عمان محدودیت های زیادی دارد و بیشتر این قوانین سخت برای غیر عمانی هاست. شرایط کار در عمان برای ایرانیان نیز تفاوتی با اتباع سایر کشورها نخواهد داشت. دلیل وجود این قوانین سخت این است که کارفرمایان در ابتدا نیروی کار عمانی را استخدام کنند و در صورتی که شخص عمانی برای انجام کار واجد شرایط نبود، از افراد غیرعمانی دعوت به کار کند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

مدارک مورد نیاز ویزای کار عمان:

از جمله شرایط کار در عمان 2021، تهیه کامل مدارک لازم جهت ارائه به سفارت عمان می باشد. مدارک مورد نیاز ویزای کار در عمان را در زیر ذکر کرده ایم. متقاضیان پس از اینکه دعوتنامه شغلی را دریافت کردند، می توانند برای اخذ ویزای کار عمان اقدام کنند. مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای کار در عمان در زیر قابل مشاهده است :

  • پاسپورت معتبر و کپی آن
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • دو قطعه عکس متقاضی 4*6
  • شرح شغل درخواست شده
  • گواهی ازدواج و تولد برای وابستگان
  • ارائه مدارک شرکت حامی
  • ارائه قرارداد کاری
  • اثبات مکانی جهت زندگی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه مدارک کارفرما

نرخ بیکاری عمان:

هنگامی که شما مهاجرت کاری به عمان را به عنوان راهی برای مهاجرت و کار در آن انتخاب می کنید، به عامل مهمی که باید توجه کنید، مبحث نرخ بیکاری آن کشور است. نرخ بیکاری در عمان در سال های اخیر پایین بوده است و همین دلیل سبب شده است که متقاضیان زیادی جهت کار در عمان داوطلب شوند و بخواهند که برای این کشور اقدام داشته باشند. بر اساس آمار رسمی، درست است که نرخ بیکاری این کشور در سال های اخیر با کاهش خوبی روبرو بوده است ولی در نظر داشته باشید که آیا شما که از کشوری غیر از عمان می خواهید برای کار در عمان اقدام کنید، شرایط برای شما هم مشابه شرایط یک عمانی می باشد؟ برای کار در عمان شما باید به زبان این کشور تسلط داشته باشید و آگاه باشید که شرایط کار در این کشور برای شما راحت نخواهد بود. افرادی که تخصص آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز در عمان می باشد، شانس بیشتری برای کاریابی در عمان را خواهند داشت. در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری عمان را در سال های اخیر مشاهده نمایید :

نرخ بیکاری عمان

لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021:

هنگامی که شما برای کار در عمان اقدام می کنید، باید در نظر داشته باشید که رشته تحصیلی و تخصص شما در لیست مشاغل مورد نیاز در عمان باشد. لیست مشاغل مورد نیاز را هر کشوری سالیانه اعلام می کند. موقعیت های شغلی که سالیانه اعلام می شود، براساس تقاضاهای کارفرمایان و اقتصاد آن کشور است. از آنجایی که کشور عمان در صنعت نفت و گاز پیشرو است، تعداد بسیاری از مشاغل درخواستی در لیست مشاغل مورد نیاز در عمان پیرامون این حوزه می باشد. اما در کنار این صنعت، صنایع فعال دیگری هم هستند که شغل های درخواستی دارند. در ژانویه سال 2017، دولت عمان حدود 90 شغل را جهت استخدام افراد غیر عمانی ممنوع اعلام کرد. دلیل این سیاست واضح بود. اینکه متخصصان عمانی در این دسته از مشاغل می توانستند ظرفیت موردنیاز را تکمیل کنند و احتیاجی به استخدام اتباع سایر کشورها نیست. اما به دلیل اینکه حقوق اینگونه مشاغل پایین است، به همین دلیل زیاد مورد تقاضای متقاضیان قرار نمی گیرد.
در زیر تعدادی از مشاغل مورد نیاز این کشور که وزارت کار و اتاق بازرگانی این کشور به عنوان مشاغل مورد نیاز اعلام کرده است را می توانید مشاهده کنید:

پزشک دندان پزشک
متخصص در زمینه فناوری اطلاعات مدیر پروژه
جوشکار نجار
برق کار کار در رستوران

میزان حقوق در عمان:

در خصوص کار در عمان مساله مهمی که وجود دارد میزان حقوق دریافتی است که یک متقاضی بنا به کاری که انجام می دهد، می تواند داشته باشد. همانگونه که میدانید واحد پول کشور عمان ریال است. ریال عمان پس از دینار کویت، با ارزش ترین پول دنیاست. هر ریال عمان معادل 35 الی 38 هزار تومان می باشد که نزدیک به سه برابر دلار آمریکا است. درآمد یک کارمند عالی ماهیانه حدود 300 الی 350 ریال عمان می باشد. در عین حال که ارزش پول این کشور بالاست، به همان نسبت هزینه های زندگی نیز در این کشور بالا می باشد و بسیاری از افراد پس از چند سال کار در این کشور نمی توانند پس اندازی داشته باشند و اگر بخواهیم سطح کیفیت عمان را با کشورهای دیگر اروپایی مانند آلمان، اتریش، سوئیس، دانمارک و… بسنجیم، اصلا قابل مقایسه نمی باشد. در زیر به صورت میانگین حقوق و درآمدی که در مشاغل مختلف به صورت سالانه می توان به دست آورد ذکر شده است :

  • حسابداری : 14.272 ریال عمان سالیانه
  • مهندسی برق : 19.219 ریال عمان سالیانه
  • مدیر مالی : 34.221 ریال عمان سالیانه
  • مدیریت منابع انسانی : 26.385 ریال عمان سالیانه

نحوه کاریابی در عمان:

در خصوص کار در عمان شما می توانید از دو طریق کاریابی انجام دهید. روش اول به این صورت است که شما از طریق اینترنت سایت های کاریابی مختلفی که در این کشور وجود دارد را پیدا می کنید و به مشاغل موردنیازی که این کاریابی ها نیاز به نیروی کار دارند، رجوع می کنید و در صورت یافتن شغلی با تخصص شما، تقاضایتان را برای آن کاریابی و یا مستقیماً برای کارفرما از طریق ایمیل ارسال می کنید و منتظر پاسخ از سمت آنان می مانید. در صورت دریافت تائیدیه و اثبات تخصص خودتان به کارفرما، پیشنهاد شغلی از سمت آنان دریافت می کنید و می توانید پس از آن برای دریافت ویزای کار در عمان اقدام کنید.

روش دیگر به این صورت است که افراد از طریق یک ویزای توریستی وارد عمان می شوند و شخصاً به صورت مستقیم با کارفرمایان و کمپانی های مختلف صحبت می کنند و مهارت خود را به نمایش می گذارند تا بتوانند از آن ها پیشنهاد شغلی را دریافت کنند و استخدام شوند. برخی از افراد روش اول را قبول دارند و می خواهند قبل از هرگونه اقدامی خیالشان از بابت کار راحت باشد و برخی دیگر تمایل دارند که ابتدا در محیط حضور پیدا کنند و سپس برای شغل شان درخواست بدهند.

مؤسسات کاریابی در عمان:

متقاضیانی که قصد پیدا کردن کار در عمان از طریق کاریابی ها دارند، می بایست لیستی از این کاریابی ها در کشور عمان را داشته باشند تا بتوانند با ارسال رزومه، پیشنهاد شغلی از کارفرمایان دریافت کنند. این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور نگارش شده است و هرگونه کپی از آن بدون دریافت اجازه، غیرقانونی است. تعدادی از مؤسسات کاریابی در عمان را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

  • Work Circle Oman
  • Competence HR
  • Oxygen Oman
  • Randstad Middle East
  • MENA HR Solutions LLC
  • Al-Miladi Global Human Resources Management
  • Talent Development LLC
  • Global Business Network LLC (GBN)
  • Budge Talent

اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در عمان دارید می توانید می توانید عبارت کار در عمان ملک پور را سرچ فرموده و اطلاعات کاملی در این خصوص در وب سایت های موسسه مشاهده کنید. 

بررسی ویزای همراه در عمان:

متقاضیانی که برای کار در عمان اقدام می کنند و متاهل هستند، می توانند همسر و فرزندان خود را با خود همراه کنند. منظور از همراه برای کسانی که ویزای کار در عمان را دارند، همسر و فرزندان زیر 21 سال به شرط اثبات وابستگی مالی می باشد. برای دریافت ویزای همراه، نفر اصلی باید به عمان برود و پس از اینکه اقامت آن را دریافت کرد، می تواند برای پیوستن همراهان خود درخواست بدهد. برای اینکه شخص متقاضی بتواند خانواده اش را با خود بیاورد، باید حتما حقوقی که دریافت می کند، جزو حداقل حقوق ها باشد و بتواند اثبات کند که می تواند هزینه های زندگی خودش و خانواده اش را پرداخت کند و مکانی برای اقامت خانواده اش دارد. این مکان می تواند در اجازه شخص و یا کارفرمای شخص باشد.  اثبات تمکن مالی برای هزینه های زندگی از طریق پرینت حساب شخص متقاضی صورت می گیرد. لازم به ذکر است که همراه در کشور عمان اجازه کار در این کشور ندارد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در عمان:

در عناوین قبل در مورد شرایط کار در عمان مطالبی را مطالعه فرمودید. در نظر داشته باشید که کشور عمان در حال حاضر شرایط خوبی از لحاظ اعطای اقامت به ایرانیان ندارد. به عنوان مثال افراد بسیاری هستند که سالیان طولانی در این کشور مشغول به کار هستند و اقامت دائم را دریافت نکرده اند. عموماً مدت زمان اقامت و ویزای فرد متقاضی کار در عمان، به مدت زمان قرارداد کاری وی ارتباط دارد و تمدید می شود و اقامت دائم داده نخواهد شد. اینکه افرادی که تبعه عمان نیستند بخواهند برای دریافت پاسپورت اقدام کنند، بسیار پروسه سخت و پیچیده ای دارد و باید از قبل بدانند که احتمال اینکه با درخواست آنها موافقت نشود، بسیار بالاست.

 زیرا عموما کشورهای حوزه خلیج فارس، به راحتی به خارجیان اقامت دائم و تابعیت نمی دهند. بنابراین توصیه می شود که از همان ابتدا برای کشورهای بهتری همچون آلمان، اتریش، سوئیس، دانمارک، هلند، کانادا، انگلستان و … اقدام نمایید. در حال حاضر، افراد واجد شرایط و تحصیل کرده می توانند برای ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش و همینطور اسکیل ورکر کانادا و استرالیا اقدام نمایند.

کار در عمان و سخن پایانی:

کار در عمان و شرایط دریافت کار در عمان در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. همانگونه که مطالعه فرمودید شرایط کار در عمان شرایط مساعدی نمی باشد و کار در این کشور منجر به دریافت اقامت دائم و پاسپورت نمی شود. در حال حاضر ایرانیان نیز از شرایط خوبی در این کشور برخوردار نیستند و هر لحظه ممکن است اقامت آنها لغو شود. اگر شما شرایط اولیه کار مانند سن، تحصیلات، سابقه کار و دیگر موارد را دارید و برای امر مهاجرت مصمم هستید، می توانید با کارشناسان متخصص ما در مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید و شرایط خود را برای کشورهای دیگر دنیا که دریافت اقامت و پاسپورت آن نیز بهتر است اقدام نمایید. اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در عمان دارید می توانید می توانید عبارت کار در عمان ملک پور را سرچ فرموده و اطلاعات کاملی در این خصوص در وب سایت های موسسه مشاهده کنید. 
شما در قسمت انتهایی همین مقاله می توانید دیدگاه و نظرات خود را بیان کنید و سوالات خود را در زمینه کار در عمان و کشورهای دیگر مطرح کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ مناسب دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در عمان

✅ افراد در چه صورت امکان دریافت ویزای کاری عمان را خواهند داشت؟

کسانی که برای ویزای کاری عمان درخواست می دهند لازم است از یک کارفرمایی در عمان پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند.

✅ آیا امکان همراه با کار در عمان وجود دارد؟

برای دریافت ویزای همراه، نفر اصلی باید به عمان برود و پس از اینکه اقامت آن را دریافت کرد، می تواند برای پیوستن همراهان خود شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال به شرط اثبات وابستگی مالی درخواست دهد.

✅ اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در عمان تحت چه شرایطی امکان پذیر است؟

کشور عمان در حال حاضر شرایط خوبی از لحاظ اعطای اقامت دائم ندارد. مدت زمان اقامت و ویزای فرد متقاضی کار در عمان، به مدت زمان قرارداد کاری وی ارتباط دارد و تمدید می شود و اقامت دائم داده نخواهد شد.

جستجوی کار در عمان از چه طرقی امکان پذیر است؟

جستجوی کار در عمان از طریق موسسات و وب سایت های کاریابی معتبر در این کشور بهترین روش برای کاریابی در عمان است.

2 پاسخ
  1. farzin
    farzin گفته:

    سلام
    کسی که قبلا اقامت کاری عمان رو داشته و به ایران برگشته و در حال حاضر اقامت ندارد، الان می تواند برای بازگشت و تمدید اقامت خود اقدام کند؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب دوست عزیز
      معمولا کار در عمان منجر به اقامت دائم وتابعیت نخواهد شد و با اتمام کارت اقامت فقط در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور امکان اخذ مجدد ویزا وجود دارد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *