کار در هلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در هلند
  • ویزای کار هلند
  • مدارک مورد نیاز کار در هلند
  • نرخ بیکاری در هلند
  • مشاغل مورد نیاز 2020 هلند
  • میزان حقوق کار در هلند
  • نحوه کاریابی در هلند
  • مؤسسات کاریابی در هلند
  • بررسی ویزای همراه هلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در هلند
  • سخن پایانی
✅ کار در هلند ✅ چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری هلند توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور  در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

کار در هلند و مقدمه ای بر آن

کار در هلند و چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری هلند در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. آیا هلند مکان خوبی برای کار است؟ اقامت گرفتن در هلند چه مراحلی دارد؟ شرایط اخذ ویزای کار در هلند چگونه است؟  در این مقاله شرایط کار در هلند را به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین برای کار در این کشور، باید در مورد قوانین ویزا هلند، مجوزهای کار هلند، بازار کار فعلی، و چگونگی یافتن شغل در هلند اگاهی داشته باشید. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب اقامت کاری هلند خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به کار در هلند با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در هلند:

کشور هلند یک کشور اروپای غربی است که به کشور آسیاب‌های بادی مشهور است. این کشور با آلمان و بلژیک همسایه است. در حدود 20 درصد از مساحت آن را آب تشکیل داده است. کشور هلند کشور هنرمندان است و نقاشی در آن رتبه بالایی دارد. این کشور در زمینه فولادسازی و صنایع غذایی و دارویی توانسته در دنیا رتبه خوبی داشته باشد. در این کشور پتروشیمی از دیگر بخش‌های ارزشمند محسوب می‌شود. هلند جزء کشورهایی به‌شمار می‌رود که سالانه افراد زیادی در جهان علاقه‌ مند به مهاجرت به این کشور هستند. در سال‌های اخیر این کشور توانسته بهترین شرایط رفاهی را برای مردم و مهاجران فراهم کند. ارز رسمی هلند، یورو، است که معادل 100 سنت می باشد و با کد EUR آن را نشان می دهند. برای کار در هلند و گرفتن اقامت یک سری شرایط عمومی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کرد. از جمله:

  • گذرنامه معتبر
  • گواهی سوء پیشینه
  • انجام آزمایش مربوط به سل
شرایط عمومی هلند درباره هلند پایتخت هلند جمعیت و مساحت هلند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور هلند

ویزای کار در هلند:

قانون مهاجرت در هلند پیچیده است و برای زندگی و کار در این کشور به ویزا و مجوز کار نیاز دارید، و ممکن است لازم باشد مراحل سختی را طی کنید. کسانی که از اتحادیه اروپا یا سوییس می‌آیند برای ورود به هلند به ویزا نیاز ندارند. شهروندان کشورهای دیگر نیاز به درخواست ویزای کوتاه‌ مدت دارند. که این ویزا اجازه اقامت 90 تا 180 روزه را برای کسب و کار به مهاجران می دهد. از کشور شما باید درخواست ویزا داده شود، بعد از آماده کردن مدارک مورد نیاز، ظرف 2 تا 3 هفته ویزا صادر می شود. همچنین در رابطه با مجوز کار، برای شهروندان غیر اروپایی، این امکان وجود دارد که کارفرما برای مجوز کار درخواست دهد. به این صورت که کارفرما با روش TEV یا ((tewerkstellingsvergunning ثابت کند برای شغل مربوطه، شما کاندید مناسبی هستید. طبق این روش یک مجوز ترکیبی برای اقامت و کار وجود دارد. که به مدت ۳ سال معتبر است.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار هلند:

برای درخواست ویزا به هلند، باید مجموعه‌ای از اسناد را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به سفارت هلند در کشور خود ببرید. در صورتی که سفارت هلند در کشور شما وجود نداشته باشد، باید تحقیق کنید که در کجا می توانید درخواست ویزا دهید. نیاز است تمام مدارک شما به زبان هلندی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی باشند، پس در صورت نیاز باید مدارک خود را ترجمه کنید. مدارکی که برای ویزای هلند مورد نیاز است شامل مدارک زیر است:

  • گذرنامه (باید تا سه ماه بعد از تاریخ پایان ویزا اعتبار داشته باشد.)
  • فرم درخواست ویزا در هلند (از وب سایت سفارت می توانید آن را دانلود کنید.)
  • عکس پاسپورتی (در طول شش ماه گذشته با پس زمینه سفید عکاسی شده باشد.)
  • مجوز اقامت
  • قرارداد کار
  • بیمه پزشکی سفر
  • اثر انگشت
  • اسنادی که توانایی مالی شما را نشان دهد.

نرخ بیکاری در هلند:

نرخ بیکاری فصلی در کشور هلند در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ به میزان ۴.۶ درصد بوده و نسبت به ماه گذشته که ۴.5 درصد بوده، 0.1 افزایش یافته است. این نرخ بالاترین نرخ از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون بوده است.  همچنین اشتغال از میزان ۴ هزار تا ۸.۹۱ میلیون دلار افزایش یافته است و تعداد بیکاران هم از ۷ هزار تا ۴۲۶ هزار نفر افزایش یافته است. طبق مدل‌های کلان تجاری جهانی اقتصاد و دیدگاه تحلیلگران، انتظار می‌رود نرخ بیکاری در هلند تا پایان این ماه به ۵.۲۰ درصد برسد. همچنین پیش بینی می شود که طی 12 ماه آینده نرخ بیکاری در این کشور به ۵.۵۰ درصد برسد. مطابق با مدل‌های اقتصادسنجی در بازه طولانی‌مدت، نرخ بیکاری در هلند در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۰.۵ درصد رشد خواهد کرد.

مشاغل مورد نیاز 2020 هلند:

تعداد زیادی از بخش‌های شغلی پر رونق و رو به رشد در هلند وجود دارد. که شامل کشاورزی و غذا، صنایع خلاق، مواد شیمیایی، انرژی، فن ‌آوری اطلاعات و صنعت خدمات می‌شوند. دیگر مشاغل مورد نیاز در هلند شامل افراد متخصص و فارغ التحصیلان شاغل در بخش مراقبت‌های بهداشتی، مالیات، مدیران موقت و آموزش است. کارگران ماهر در حال حاضر تقاضای زیادی برای اشتغال در هلند دارند. تعدادی از مشاغلی که در هلند مورد نیاز هستند در جدول ذیل ذکر شده اند:

مشاغل مورد نیاز 2020 هلند
مهندس شبکه (CCNP)
مدیر توسعه تجارت
طراح IC
مهندس ارشد عمران (پروژه راه)
حسابدار
برنامه نویس
مدیر رستوران
پیشخدمت
سرآشپز
طراح گرافیک
تحلیل گر داده
مدیر مالی
معلم

میزان حقوق برای کار در هلند:

در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته، حقوق در هلند در سطح متوسط ​​قرار دارد، و مالیات بر درآمد در سطح بالایی است. بدیهی است دستمزدها متناسب با عواملی چون کارفرما، موقعیت کار و میزان تجربه کارجو، باهم متفاوت اند. کارمندان در هلند حداقل 20 روز در سال تعطیل هستند. متوسط ​​حقوق ناخالص سال 2020 در هلند 36500 یورو است. میزان خالص حقوق ماهیانه در حدود 2150 یورو است. بالاترین دستمزد های ماهانه مربوط به شغل دندان‌ پزشکی 4000 یورو و داروخانه ۳۳۰۰ یورو هستند. پایین‌ترین حقوق برای پست‌های تخصصی، رقص و موسیقی 1200 یورو و هنر و طراحی 1300 یورو می باشد.

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
مدیر مالی 68،089
حسابدار 37،730
مهندس سازه 43،143
مهندس نرم افزار 47،680
طراح گرافیک 31،148
مهندس برق 45،921
مهندس مکانیک 40،667
تحلیل گر داده 40،385
دستیار مالی 31،832
مدیر دفتر 32،881
مدیر رستوران 26،283
سرآشپز 10،41
پیشخدمت 9،28
طراح آموزشی 30،357
معلم دبستان 30،837
طراح داخلی 34،275
کارگردان هنری 47،609

نحوه کاریابی در هلند:

هلند یک کشور کوچک و پر از صنعت است. بنابراین مشاغل زیادی در آن پیدا می شود. در این کشور مجموعه ای از شرکت های بین المللی مانندING ، ShelT،Unilever ، Philips و Heineken برای کار وجود دارد. اگر به دنبال کار در هلند هستید، از روش های اینترنتی مختلفی می توانید استفاده کنید. زیرا اینترنت فضایی است که شما در آن شانس زیادی را برای پیدا کردن شغل های مورد نظر خود را دارید. وب سایت‌های مربوط به جستجوی کار در هلند از جمله LinkedIn و فیس بوک منابع بسیار خوبی برای کاریابی هستند. برای افرادی که به دنبال کار در حوزه مدیریت، امور مالی و حقوقی هستند، Intermediair مناسب است، و همچنین Werk.nl سرویس استخدام دولتی هلند است.

مؤسسات کاریابی در هلند:

پیدا کردن شغل در سطح بین المللی همیشه کار آسانی نیست، اگر به دنبال شغل در هلند هستید، دیر یا زود باید به مؤسسات و آژانس های کاریابی مراجعه کنید. فرصت ‌های شغلی بسیاری برای مهاجران در هلند وجود دارد. همچنین تعداد زیادی از آژانس‌های استخدام فقط در حوزه کاریابی برای کارگران خارجی مشغول به کار هستند. یک آژانس دولتی در هلند Immigratie en Naturalisatiedienst ( اداره مهاجرت و تابعیت) است که پذیرش اتباع خارجی در هلند را مدیریت می کند. این آژانس زیر مجموعه ای از وزارت امنیت و دادگستری است. همچنین Undutchables یک آژانس استخدام بین‌المللی متمرکز بر مهاجر در هلند است، که در خصوص بازار کار بین‌المللی تخصص دارد و به متخصصان حرفه‌ ای و غیرحرفه‌ ای کمک می‌کنند که در کار خود پیشرفت کنند.

بررسی ویزای همراه در هلند:

اگر می خواهید با خانواده خود در هلند زندگی کنید، به مجوز اقامت نیاز دارید، که اخذ این مجوز بستگی به موقعیت شغلی شما و اینکه شما و اعضای خانواده تان از اتحادیه اروپا یا خارج از اتحادیه اروپا هستید دارد. به عبارت دیگر برای برخی از مشاغل امکان گرفتن این مجوز وجود ندارد. همچنین همسرو فرزندان زیر 18 سال شما در صورتی که مجرد باشند می توانند اقامت هلند را اخذ کنند. بسته به وضعیت شریک شما، کارت اجازه اقامت، می‌تواند حداکثر با اعتبار ۵ سال صادر شود. به علاوه، شما و شریک تان باید شرایط زیر را رعایت کنید:

  • شما و شریک زندگی‌تان با هم ازدواج کرده‌اید.
  • سن شما و شریک زندگی‌تان هر دو حداقل 21 سال است.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در هلند:

اگر برای حداقل مدت 5 سال متوالی، مجوز اقامت موقت هلند را داشته باشید و مجوز اقامت فعلی شما معتبر باشد، می‌توانید درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشید. همچنین شما باید با زبان هلندی صحبت کنید. توجه داشته باشید که اقامت دائم ۵ سال معتبر بوده و پس از آن باید اقامت خود را تمدید کنید. ساکنان دائمی می توانند بدون مجوزکار، مشغول به کار شوند. برای تابعیت هلند افرادی با اقامت دائم، که مدت ۵ سال در هلند زندگی کرده‌اند واجد شرایط گرفتن تابعیت هلندی هستند. پس از گرفتن تابعیت هلند شما ممکن است مجبور شوید از تابعیت قبلی خود دست بکشید چون هلند در موارد محدودی اجازه تابعیت دوگانه را می‌دهد. شهروندان هلند می‌توانند گذرنامه هلندی را درخواست بکنند که به عنوان یکی از بهترین اسناد مسافرتی دنیا در نظر گرفته شده است.

کار در هلند و سخن پایانی:

کار در هلند و چگونگی اخذ ویزای کاری هلند در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در هلند، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، مشاغل مورد درخواست این کشور برای مهاجران کار و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به اقامت کار در هلند مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. همانطور که گفته شد در هلند شرایط کاری به صورت درخواست از طرف کارفرما است و شرایط اقامتی و تابعیتی خوبی دارد ولی از طرف دیگر نرخ بیکاری بالایی دارد و این نرخ هر ساله در حال افزایش است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و از طریق سایر کشور های اروپایی که اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است برای کار اقدام کنید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص کار در هلند را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در هلند

✅ در چه صورت کارفرما می تواند به فرد خارجی پیشنهاد کار دهد؟

کارفرما با روش TEV یا (tewerkstellingsvergunning) ثابت کند برای شغل مربوطه، شما کاندید مناسبی هستید.

✅ اجازه کار در هلند چگونه است؟

با اخذ مجوز استخدام، یک مجوز ترکیبی برای اقامت و کار صادر می شود که به مدت ۳ سال معتبر است.

✅ مشاغل مورد نیاز در هلند شامل چه مشاغلی است؟

مشاغل در حوزه های کشاورزی و غذا، صنایع خلاق، مواد شیمیایی، انرژی، فن ‌آوری اطلاعات و صنعت خدمات، مراقبت‌های بهداشتی، مالیات، مدیران موقت و آموزش از جمله حوزه هایی که در آن به نیروی متخصص نیاز است.

✅ اقامت دائم هلند از طریق کار در هلند چگونه امکان پذبر است؟

اگر برای حداقل مدت 5 سال متوالی، مجوز اقامت موقت هلند را داشته باشید و مجوز اقامت فعلی شما معتبر باشد، می‌توانید درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *