مهاجرت کاری پرستاران به عمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در عمان
  • ویزای کار پرستاری در عمان
  • آزمون پرومتریک پرستاری
  • مدارک مورد نیاز مهاجرت کاری پرستاران به عمان
  • نرخ بیکاری در عمان
  • مشاغل مورد نیاز عمان 2021 در حوزه درمان
  • حقوق پرستاران در عمان و هزینه های زندگی در این کشور
  • نحوه کاریابی در عمان
  • خدمات موسسه ملک پور در مهاجرت کاری پرستاران به عمان
  • بررسی ویزای همراه در عمان
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در عمان
  • سخن پایانی
✅ مهاجرت کاری پرستاران به عمان✅نحوه استخدام پرستار ایرانی در عمان توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله به تفصیل و به صورت علمی بیان شده است.

مهاجرت کاری پرستاران به عمان و مقدمه ای بر آن

مهاجرت کاری پرستاران به عمان ، نحوه استخدام پرستار ایرانی در عمان ، درآمد پرستاران در عمان، شرایط و مدارک لازم در خصوص مهاجرت به عمان برای پرستاران و ماماها در عمان در این مقاله به تفصیل و به صورت علمی بیان شده است. آیا استخدام پرستار ایرانی در عمان امکان پذیر است؟ حقوق ماهیانه پرستار در عمان چه میزان است؟ برای کار پرستاران در عمان چه شرایط و مدارکی مورد نیاز است؟ آزمون پرومتریک پرستاری عمان به چه صورت است؟ نسبت هزینه های زندگی به حقوق پرستار در عمان چقدر است؟ آیا با مهاجرت کاری پرستاران به عمان ، امکان اخذ اقامت و تابعیت وجود دارد؟ این سوالات بخشی از پرسش های پرستاران علاقه مند به مهاجرت کاری به عمان است. در این مقاله تلاش کرده ایم که به تمامی این سوالات و سایر سوالات شما درخصوص شرایط کار پرستاری در عمان پاسخ دهیم.

 شغل پرستاری همواره یکی از مشاغل بسیار مهم و ضروری در هر جامعه و کشوری است. کشورهای زیادی در دنیا با کمبود نیرو در زمینه پرستاری مواجه هستند. یکی از این کشورها عمان است. حقوق بالای پرستاران در این کشور عاملی است که سبب شده است افراد بسیاری علاقه مند به مهاجرت کاری به این کشور باشند. اما شرایط اخذ تابعیت و اقامت از طریق کار در این کشور وضعیت چندان خوبی ندارد. برای بررسی شرایط خود می توانید با کارشناسان ما در مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در عمان:

کشور عمان که یکی از کشورهای حوزه عربستان می باشد، که دارای حکومت سلطنتی است. کشورهای امارات، عربستان و یمن نیز همسایگان این کشور هستند. این کشور با ایران مرز آبی دارد. عربی، زبان رسمی مردم این کشور است و پایتخت آن شهر مسقط می باشد. این کشور با مساحتی در حدود  500،309 کیلومتر مربع، جمعیتی 5 میلیون نفری را در خود جای داده است. واحد پول این کشور ریال است و جزو یکی از با ارزش ترین واحدهای پولی دنیاست. بالا بودن ارزش پول کشور عمان، یکی از دلایل اصلی برای علاقه مند شدن بسیاری از افراد به کار در این کشور است. کار در عمان، تنها مورد علاقه پرستاران، ماماها و پزشکان نیست. افراد زیادی در همه حوزه های کاری، تمایل به مهاجرت کاری به کشورهای حوزه خلیج فارس و خصوصاً عمان را دارند. حتی مشاغل موقت و فصلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مهاجرت پرستار به عمان در سال های اخیر مورد توجه افراد بیشتری قرار گرفته است و ما در این مقاله به آن می پردازیم.

عمان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور عمان

ویزای کار پرستاری در عمان:

همان طور که اشاره شد، ارزش بالای پول این کشور دلیل مهمی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرتی و مهاجرت به عمان برای پرستاران است. از آنجا که روابط سیاسی ایران و عمان نیز در شرایط خوبی است، نیروهای کاری و متخصصان بسیاری به دنبال اخذ ویزای کار عمان هستند. پرستاری، پزشکی و رشته های پیرا پزشکی از جمله مشاغل مورد نیاز عمان است که دارای درآمد بالایی در این کشور است. حقوق پرستاران در کشور عمان نیز مبلغ قابل توجهی است. برای مهاجرت کاری پزشکان، پرستاران و مشاغل پیرا پزشکی به عمان ، لازم است که ابتدا مدرک تحصیلی فرد معادل سازی شود. قبولی در آزمون پرومتریک پرستاری، یکی از شروط اصلی استخدام پرستار در عمان است. معادل سازی مدارک تحصیلی پرستاران و دریافت اجازه کار در این کشور پس از قبولی در آزمون پرومتریک عمان امکان پذیر می شود. معادل سازی مدرک در اغلب کشورها می بایست به زبان رسمی همان کشور انجام شود. در واقع متقاضی لازم است که به زبان کشور مقصد مسلط گردد. اما در کشور عمان این گونه نیست. آزمون پرومتریک عمان که در واقع آزمون معادل سازی است، به زبان انگلیسی می باشد. بنابراین تسلط به زبان عربی برای اخذ ویزا کاری پرستاری در عمان ضروری نمی باشد.

آزمون پرومتریک پرستاری عمان:

همانطور که گفته شد، یکی از شرایط مهاجرت پرستاران به عمان، معادل سازی مدرک تحصیلی است. برای معادل سازی مدارک تحصیلی پرستاران در عمان، در ابتدا لازم است که در آزمون پرومتریک پرستاری عمان قبول شوند. این آزمون در کشورهای امارات، عمان، ترکیه، مالزی و … برگزار می گردد و افراد می توانند با تسلط نسبی به زبان انگلیسی در آزمون شرکت کنند. برای شرکت در این آزمون لازم است که پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. هر کس فقط سه بار مجاز به شرکت در این آزمون است. در واقع اگر فرد بار اول و دوم در آزمون پرومتریک پرستاری عمان پذیرفته نگردد تنها یک بار دیگر، فرصت معادل سازی مدرک خود را خواهد داشت. بنابراین اگر شما هم یکی از علاقه مندان به مهاجرت کاری به عمان هستید، بهتر است از قبل برای شرکت در آزمون آمادگی لازم را کسب کنید. متقاضیان هم چنین می بایست در یک مصاحبه نیز شرکت کنند که در این مصاحبه سوالاتی در ارتباط با مسائل بالینی را پاسخ می دهند.

با قبولی در این مصاحبه، یافتن شغل و کارفرما بسیار راحت تر انجام خواهد شد. علاوه بر قبولی در آزمون، داشتن سابقه کار با بیمه نیز برای دریافت اجازه کار پرستاران در عمان ضروری می باشد. هم چنین مدارک تحصیلی نیز ارزیابی می گردد. افراد در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند برای جستجوی کار و دریافت پیشنهاد شغلی برای استخدام پرستار در عمان اقدام کنند. منابع این آزمون بر اساس رشته و تخصص افراد متفاوت است. نمونه سوالات آزمون پرومتریک پرستاری و مامایی عمان ممکن است که در برخی از سایت ها برای فروش وجود داشته باشد که علاقه مندان می توانند تهیه کرده و خود را برای آزمون آماده کنند. در واقع این سوالات ممکن است که تا حدودی مشابه نمونه سوالات آزمون پرومتریک پرستاری عمان باشد.

مدارک مورد نیاز مهاجرت کاری پرستاران به عمان:

در پروسه مهاجرت به عمان برای پرستاران پس از انجام مراحل معادل سازی مدرک و دریافت پیشنهاد کار از کارفرمایی در کشور عمان، نوبت به تهیه مدارک لازم می رسد. این مرحله همواره از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ چرا که نقص مدارک ممکن است سبب ناموفق بودن اخذ ویزای کار گردد. می توان گفت که مرحله تهیه مدارک یکی از مراحل مهم در پروسه مهاجرت کاری پرستاران به عمان است که بهتر است با دقت انجام گردد. کار پرستاران در عمان به این صورت است که ابتدا معادل سازی انجام می گیرد. مرحله بعد یافتن کارفرما و دریافت پیشنهاد شغلی است. با توجه به شرایط استخدام پرستار در عمان ، کارفرما پس از ارائه پیشنهاد شغلی، باید از اداره کار عمان اجازه استخدام یک نیروی کار خارجی را اخذ نماید.  مدارکی که برای ویزای کاری عمان مورد نیاز شامل موارد زیر می باشد:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • عکس
  • مدارک هویتی فرد
  • قرارداد کار
  • مدارک سلامت پزشکی فرد
  • مدارک تحصیلی
  • سوابق کاری و ...

نرخ بیکاری در عمان:

برای بررسی بهتر شرایط کار پرستاری در عمان نرخ بیکاری عمان را بررسی می کنیم. یکی از فاکتورهای مهم در بررسی که در امر مهاجرت می بایست بررسی گردد، نرخ بیکاری کشور مقصد است. این فاکتور دید بهتری برای درک شانس کاریابی و شرایط اقتصادی کشور به شما خواهد داد. نرخ بیکاری نمایانگر درصد افرادی است که توانسته اند در کشور مقصد به شغل مورد نظر برسند. نرخ بیکاری با تعداد افراد واجد شرایط اما فاقد شغل، نسبت مستقیم دارد. به این معنا که هر چه نرخ بیکاری کمتر باشد، افراد فاقد شغل در کشور کمتر هستند و بر عکس. کشور عمان به واسطه اقتصاد قوی مبتنی بر نفت و گاز، دارای نرخ بیکاری پایینی است. این عدد طی سال های گذشته روند نزولی طی کرده است. بنابراین پرستارانی که به دنبال مهاجرت کاری به عمان هستند، می توانند نسبت به استخدام پرستار ایرانی در عمان امیدوارتر باشند. بررسی نمودار نرخ بیکاری کشور عمان نشان می دهد که وضعیت اقتصادی و اشتغال این کشور رو به بهبودی و پیشرفت بوده است. نرخ بیکاری کشور عمان را در ده سال گذشته می توانید در تصویر زیر مشاهده فرمایید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

مشاغل مورد نیاز عمان 2021 در حوزه درمان:

در حال حاضر کشور عمان نیاز مبرم به نیروی پرستار و پزشک دارد. بر اساس آماری که دولت این کشور اعلام کرده است، بیش از 13000 پرستار و پزشک را تا سال 2040 نیاز دارد. با نگاه به این چشم انداز 20 ساله می توان متوجه ضرورت استخدام نیروی پرستار و پزشک در عمان شد. این نیاز سبب سهولت در صدور ویزای کار پرستاری در عمان شده است. به طور کلی می توان گفت پرستاران، پزشکان عمومی، متخصص زنان، متخصص اطفال، دندان پزشکان، رادیولوژیست ها از جمله مشاغل مورد نیاز در حوزه درمان در عمان است. بنابراین این افراد در کشورهای مختلف شانس بالایی برای اخذ ویزای کار عمان را خواهند داشت. در ادامه به صورت دقیق تری مشاغل مورد نیاز در حوزه درمان را مورد بررسی قرار داده ایم و با تهیه یک لیست از این مشاغل، این اطلاعات را در اختیار شما همراهان عزیز قرار خواهیم داد. توجه داشته باشید که تمامی مطالب مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تحقیق و نگارش شده است و کپی از مطالب این مقاله بدون ذکر منبع حرام و نغیر قانونی است.

مشاغل مورد نیاز عمان 2021 در حوزه درمان
پرستار جراح عمومی
رادیولوژیست پزشک ارتوپدی
کار درمان متخصص زنان و زایمان
دستیار دندانپزشک قلب و عروق
ماما جراح مغز و اعصاب
تکنسین آزمایشگاه متخصص اطفال
پزشک داخلی بیهوشی
چشم پزشک

میزان حقوق پرستاران در عمان و هزینه های زندگی در این کشور:

درآمد پرستاران در عمان چقدر است؟ آیا حقوق ماهیانه پرستار در عمان برای گذران زندگی در این کشور کافی است؟ اگر شما هم به دنبال مهاجرت کاری به کشور عمان هستید، حتما این سوالات برایتان پیش آمده است. در این بخش به بررسی حقوق پرستاران در کشور عمان می پردازیم. از آنجا که افراد برای داشتن زندگی بهتر و رفاه بیشتر مهاجرت می کنند، لذا حقوق و درآمد مولفه ای تاثیر گذار در انتخاب مقصد مهاجرتی است. کشور عمان دارای اقتصاد قدرتمند و ارزش پول بالایی در دنیاست. تا کنون دریافتیم که کدامیک از مشاغل حوزه درمان در عمان مورد نیاز است. هم چنین از میزان نیاز به شغل پرستاری نیز در این کشور مطلع شدیم. بنابراین می توان گفت با توجه به نیاز مبرم این کشور به پرستار و اقتصاد قدرتمند، درآمد پرستاران در عمان قطعاً مبلغ مناسبی است. برای اطلاع علاقه مندان به پرستاری در عمان در جدول ذیل حقوق ماهیانه پرستار در عمان و هم چنین سایر مشاغل در حوزه پزشکی را بیان کرده ایم.

عنوان شغلی میزان حقوق/ریال عمان
پرستار 600
دندانپزشک عمومی 1467
تکنسین پزشکی 700
رادیوگرافی 429
تکنیسین آزمایشگاه 660
پزشک عمومی 1540
دستیار داروساز 770
متخصص جراحی 3088

پس از اطلاع از میزان حقوق پرستار در عمان ، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که هزینه های زندگی در عمان به چه میزان است و آیا با این درآمد می توان زندگی مرفهی در عمان داشت؟ هزینه های دقیق کالا و خدمات مختلف را در جدول ذیل می توانید مشاهده کنید.

اقلام هزینه ها/ریال عمان
گوشت قرمز (1 کیلوگرم) 3
برنج (1 کیلوگرم) 0.76
غذا در رستوران ارزان قیمت 2
غذا برای 2 نفر در رستوران معمولی 10
وعده غذایی در مک دونالد 2.5
فیله مرغ (1 کیلوگرم) 2.12
تخم مرغ (12عدد) 0.99
هزینه اینترنت 28.77
هزینه خدمات مصرفی(آب، برق، گاز و ..) 23.22
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 0.5
هزینه حمل و نقل ماهانه (قیمت معمولی) 15
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر 219.51
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز 144.88
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 402.14
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 265.24
اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخر هفته) 9.47
باشگاه بدنسازی ، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 22.44
سینما ، اکران بین المللی ، 1 صندلی 3.5
شلوار جین 35 15.35
یک جفت کفش مردانه چرمی 22.44
یک جفت کفش نایک 26.77
متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از مالیات) 634.88

نحوه کاریابی در عمان:

پرستاران پس از قبولی در آزمون پرومتریک عمان و معادل سازی مدرک خود، می بایست برای پیدا کردن کارفرما اقدام کنند. پس از برآورده کردن شرایط استخدام پرستار در عمان ، یکی از روش های کاریابی در عمان این است که فرد به صورت توریستی وارد این کشور شود در در یک بازه زمانه 10 روز تا یک ماه امور مربوط به معادل سازی و کاریابی را انجام دهند. اما به احتمال زیاد این فرصت برای انجام همه این مراحل کافی نیست. راه دیگری که پرستاران می توانند برای کاریابی اقدام کنند، مراجعه به موسسات کاریابی در عمان است. برای سر زدن به این موسسات و پیدا کردن کارفرما نیازی به حضور در عمان نیست. اکثر موسسات کاریابی دارای وب سایت یا شبکه های مجازی هستند که از این طریق می توانید بدون حضور در عمان نسبت به کاریابی و ارتباط با کارفرما اقدام کنید. توجه داشته باشید که بدون قبولی در آزمون پرومتریک عمان و ارزیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی، حتی با پیدا کردن کارفرما امکان اخذ ویزای کار عمان وجود ندارد.

 

خدمات موسسه ملک پور

موسسه حقوقی ملک پور در امور ثبت نام آزمون پرومتریک عمان و هم چنین کاریابی در عمان می تواند به پزشکان و پرستاران علاقه مند به کار در این کشور ، یاری رساند. هم چنین شما عزیزان می توانید با تهیه محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور با تدریس استاد ملک پور، تمامی اطلاعات ضروری برای کاریابی در هر کجای دنیا را یاد بگیرید. اطلاعاتی مانند قوانین کاری و جذب نیروی کار کشورهای مختلف، چگونگی نوشتن رزومه حرفه ای، ارتباط با موسسات کاریابی، یافتن کارفرما و … به صورت جامع در این محصول به شما آموزش داده خواهد شد.

بررسی ویزای همراه در عمان:

ویزاه همراه یا ویزای الحاق خانواده همواره در روش های مختلف مهاجرتی مورد توجه متقاضیان است. خصوصاً اگر متقاضی متاهل باشند، به این موضوع اهمیت ویژه ای می دهد. ایرانیان علاقه مند مهاجرت و کار در عمان معمولاً دو دسته هستند. دسته اول کسانی که صرفاً به منظور تقویت اوضاع مالی خود اقدام به کار در این کشور می کنند و قصد ندارند به اتفاق همه خانواده در این کشور زندگی کنند. دسته دوم افرادی هستند که عمان را مقصد مهاجرتی خود می دانند و امکان زندگی در کنار خانواده برایشان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. این افراد حتی با اطلاع از میزان درآمد پرستاران در عمان، باز هم امکان ویزای همراه را مهم تر می دانند. پرستاران با کار در عمان می توانند برای دریافت ویزای همراهان خود با موافقت کارفرمایشان اقدام کنند. منظور از همراه همسر و فرزندان وابسته زیر 21 سال می باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در عمان:

پرستاران در عمان، ابتدا مجوز اقامت دو ساله در عمان را دریافت می کنند. با موافقت کارفرما و تمدید قرارداد کاری امکان تمدید مدت اقامت نیز در عمان وجود دارد. با این حال اخذ اقامت دائم و پاسپورت در کشور عمان بسیار سخت و پیچیده است. کار در کشور عمان، آثار اقامتی و تابعیتی ضعیفی دارد. کشور عمان امکان اخذ پاسپورت را حتی با اقامت طولانی مدت در این کشور به مهاجران نمی دهد. اگر به دنبال مقصد مهاجرتی دائمی هستید، لازم است بدانید حتی با سال ها کار کردن در عمان باز هم شانس زیادی برای به دست آوردن تابعیت این کشور را ندارید. بهتر است شرایط خود را در کشورهایی که علاوه بر نیاز به پرستار و پزشک، آثار تابعیتی دارند اقدام کنید. کشورهایی چون دانمارک، سوئد یا نروژ. با وجود آثار تابعیتی و اقامتی ضعیف باز هم مهاجرت به عمان برای پرستاران یک گزینه ایده آل است چرا که درآمد پرستار در عمان در سطح مناسبی قرار دارد.

سخن پایانی:

مهاجرت کاری پرستاران به عمان ، بررسی مشاغل مورد نیاز حوزه درمان، حقوق پرستار در عمان ، نحوه کاریابی در عمان ، معادل سازی مدرک تحصیلی و اطلاعات آزمون پرومتریک عمان برای پرستاران در این نوشتار به تفصیل بیان شد. کشور عمان که به عنوان یک کشور امن و قدرتمند از لحاظ اقتصادی شناخته می شود، دارای ارزش پول بالایی است. این عوامل سبب شده است که مهاجرت کاری پرستاران به عمان به یک موضوع پرطرفدار تبدیل شود. دانستیم که کشور عمان طی یک چشم انداز بیست ساله، میزان نیاز خود به پرستاران و پزشکان را بررسی کرده است. با توجه به نیاز مبرم این کشور به پرستار، مهاجرت کاری پرستاران به عمان امکان پذیر است. پرستاران با قبولی در آزمون پرومتریک و سپس کاریابی و دریافت پیشنهاد کار از کارفرمای دولتی یا خصوصی در این کشور، می توانند برای اخذ ویزای کاری عمان اقدام نمایند. حقوق پرستاران در کشور عمان را نیز به همراه هزینه های زندگی در این کشور مورد بررسی قرار دادیم.
اگر شما هم یکی از علاقه مندان به مهاجرت کاری به عمان هستید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرموده و نسبت به بررسی شرایط خود اقدام کنید. موسسه ملک پور با داشتن سال ها تجربه می تواند در پروسه ثبت نام در آزمون پرومتریک پرستاری و هم چنین یافتن کارفرمای معتبر به شما علاقه مندان خدمت رسانی نماید. در صورتی که سوالات بیشتری در ذهن شماست می توانید در انتهای همین مقاله و یا در صفحه سوالات مهاجرت، سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح نمایید و در اولین فرصت پاسخ خود را بیابید. در انتها می توانید با دادن امتیاز پنچ ستاره میزان رضایت خود را از این مقاله بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت کاری پرستاران به عمان

✅ آیا استخدام پرستار ایرانی در عمان امکان پذیر است؟

با توجه به نیاز مبرم این کشور به پرستار، استخدام پرستار ایرانی در عمان پس از برآورده کردن شرایط لازم، امکان پذیر است.

✅ برای کار پرستاران در عمان چه شرایطی مورد نیاز است؟

پرستاران با قبولی در آزمون پرومتریک و سپس کاریابی و دریافت پیشنهاد کار از کارفرمای دولتی یا خصوصی در این کشور، می توانند برای اخذ ویزای کاری عمان اقدام نمایند.

حقوق ماهیانه پرستار در عمان چه میزان است؟

درآمد پرستاران در عمان در حدود 600 ریال در ماه است.

آزمون پرومتریک عمان به چه صورت است؟

آزمون پرومتریک عمان در کشورهای امارات، عمان، ترکیه، مالزی و … برگزار می گردد و افراد می توانند با تسلط نسبی به زبان انگلیسی در آزمون شرکت کنند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز برای معادل سازی نیازی به سابقه کار نیست اما برای پیدا کردن کارفرما طبیعتا داشتن سابقه کار می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. افراد بهتر است در صورت اقدام برای پرستاری در عمان حداقل سه سال سابقه کار داشته باشند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *