مهاجرت کاری پزشکان به عمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی مهاجرت کاری پزشکان به عمان
  • ویزای کار پزشکان در عمان
  • آزمون پرومتریک پزشکی
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در عمان
  • مشاغل مورد نیاز عمان در حوزه درمان
  • حقوق پزشکان در عمان
  • هزینه های زندگی در عمان
  • نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به عمان
  • نحوه کاریابی در عمان
  • خدمات مؤسسه ملک پور در مهاجرت کاری پزشکان به عمان
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در عمان
  • مهاجرت کاری پزشکان به عمان و سخن پایانی
✅مهاجرت کاری پزشکان به عمان✅ شرایط مهاجرت پزشکان به عمان ✅ آزمون پرومتریک عمان توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور  در این نوشتار بررسی شد.

مهاجرت کاری پزشکان به عمان و مقدمه ای بر آن

مهاجرت کاری پزشکان به عمان، شرایط مهاجرت پزشکان به عمان و آزمون پرومتریک عمان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. مهاجرت کاری پزشکان به عمان به چه صورت امکان پذیر است؟ شرایط استخدام پزشک در عمان چیست؟ آزمون پرومتریک عمان به چه نحو است؟ عمان، مانند سایر کشورهای عربی، به طور سنتی به نیروی کار مهاجر در تمام بخش ها، از جمله مراقبت های بهداشتی وابسته بوده است. با این حال، در اواخر سال، بهبود بخش های دولتی و خصوصی در بهداشت و درمان افزایش یافته است، که منجر به عدم امنیت شغلی برای متقاضیان خارج از کشور شده است. با وجود این مطالب، مهاجرت کاری پزشکان به عمان یکی از موضوع های مهم در زمینه ی کار در این کشور بوده و ما در این متن این عنوان را با جزئیات کامل بیان می کنیم. شما در صورت داشتن هر گونه سؤالی در این مورد می توانید از کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ مشاوره رایگان دریافت کنید. برای این کار کافی است از طریق تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

شرایط عمومی مهاجرت کاری پزشکان به عمان:

سلطان نشین عمان، که به آن عمان نیز می گویند، توسط آب های دریای عرب و خلیج فارس محدود شده است، عمان ملتی متنوع با جمعیت مهاجر زیادی است و بیش از 45 درصد از کل ساکنان آن مهاجر هستند. پایتخت این کشور، مسقط یک شهر بزرگ و پر رونق است که بیش از 1.3 میلیون نفر ساکن دارد. علاوه بر مسقط، صلاله شهر بزرگ دیگری است که تعداد زیادی از مهاجران را در خود جای داده است. اگر چه عربی زبان رسمی کشور است، اما انگلیسی نیز در آن بسیار صحبت می شود. ریال ارز (OMR) این کشور می باشد. بیش از 5 میلیون نفر جمعیت این کشور بوده و مساحت 309،501 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. طی نیم قرن گذشته عمان شاهد جهشی در حوزه های پزشکی و حقوقی خود بوده است. تحولات خدمات بهداشتی و درمانی در کشور به موازات تحولات آگاهی حقوقی در مورد ایمنی بیمار و یکپارچگی بدنی صورت گرفته است. عمان در بخش های مختلف مانند مراقبت های بهداشتی، آموزشی، حقوقی و سایر بخش های توسعه گام های مهم توسعه ای برداشته است. نسبت اشتغال به جمعیت نسبت جمعیت هر کشوری است که شاغل است. سنین 15 سال به بالا به طور کلی جمعیت در سن کار در نظر گرفته می شوند. نمودار زیر این نسبت را در عمان نشان می دهد.

درباره عمان پایتخت عمان مساحت و جمعیت عمان واحد پول عمان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار پزشکان در عمان:

همه متخصصان حوزه پزشکی از جمله پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران، تکنسین های پزشکی و غیره که مشتاق مهاجرت پزشکی به عمان هستند باید توسط OMSB (هیئت تخصص پزشکی عمان) گواهی دریافت کنند. آن ها باید همراه با گرفتن مجوز از وزارت بهداشت در امتحان Prometric عمان شرکت کنند. متخصصان بهداشت، پزشکان، پرستاران ثبت نام شده و تکنسین های پزشکی که به دنبال استخدام در عمان هستند، فقط تحت برنامه حمایت از ویزا می توانند این کار را انجام دهند. برای واجد شرایط شدن در این برنامه، متقاضی باید بین 21 تا 60 سال سن داشته باشد و باید یک پیشنهاد کار تأیید شده از یک بیمارستان یا کلینیک در عمان داشته باشد. کارفرما اسپانسر ویزا است. به محض انتخاب شغل، کارفرما باید از وزارت نیروی انسانی مجوز دریافت کند و کارمند باید چندین معیار تأیید را داشته باشد. این معیار ها شامل ترخیص از یک انجمن بهداشت حرفه ای، تأمین سهمیه عمانی سازی (این حداقل تعداد شهروندان عمان است که یک شرکت باید استخدام کند) و موارد دیگر می باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

آزمون پرومتریک پزشکی در عمان:

برای مهاجرت کاری پزشکان به عمان متقاضیان حتماً باید آزمون پرومتریک عمان را انجام دهند. آزمون Prometric یک آزمون برای پزشکان، داروسازان و پرستارانی است که مایل به سفر به یکی از کشورهای عربی و کار در آنجا هستند. عمان نیز به عنوان یک کشور عربی برای متقاضیان این آزمون را برگزار می کند. پس از گذراندن آزمون، مصاحبه با کمیته وزارت بهداشت و سپس اخذ مجوز مورد نیاز است، تا متقاضی بتواند این حرفه را در عمان انجام دهد. این امتحان یک ساعت طول می کشد و پس از اتمام امتحان، نتیجه مستقیماً در همان روز صادر می شود. به دلیل دشوار بودن این آزمون، شما به تهیه و مطالعه منابع برای سوالات مختلف و یادآوری اطلاعات نیاز خواهید داشت. نمره قبولی در آزمون Prometric بالای 60 درصد است. مدارک مورد نیاز برای تأیید و مستند سازی صلاحیت های این آزمون شامل گواهی فارغ التحصیلی، گواهی تجربه، رونوشت درجه تحصیلی، گذرنامه، عکس و متن مدارک تحصیلی برای آخرین مدرک دانشگاهی می باشد. در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا، گواهینامه مربوط به آن نیز الزامی است. آزمون Prometric شامل 9 برنامه آموزش تخصصی است که در جدول زیر شرح داده شده است.

9 برنامه آموزش تخصصی آزمون Prometric در عمان
بیهوشی اطفال پوست
اشعه ها سلامت روانشناختی جراحی چشم
جراحی عمومی جراحی ارتوپدی جراحی گوش، حلق و بینی

شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در عمان:

پزشک باید پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد، تخصص یا پزشکی عمومی و در صورت دندانپزشک بودن پس از پنج سال دندانپزشکی سه سال تجربه داشته باشد. همچنین، وی باید تمام گواهینامه های خود را از وزارت امور خارجه کشور خود و سفارت عمان در کشورش را تأیید کند. اخذ گزارش ممیزی گواهینامه (Data Flow) و پیوست آن به گواهینامه های وی مورد نیاز است و همانطور که گفته شد، پزشکی که برای کار در سلطنت می آید، باید آزمایش Prometric عمانی را با نمره بیشتر از 60 درصد گذرانده باشد و یک سال از اخذ آن گذشته باشد. برای مهاجرت کاری پزشکان به عمان داشتن پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس، مجوز پزشکی در عمان و ارائه مدارک تحصیلی مربوطه مورد نیاز است. قبل از هرگونه اقدامی حتماً مدارک مورد نیاز را به طور دقیق تری بررسی کنید. این نوشته توسط متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ خدمت شما عزیزان ارائه می شود و کپی برداری از آن ممنوع می باشد.

مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در عمان:

مشاغل عمان در سایت OpenSooq بازار کار در سلطان نشین عمان از تنوع شغلی خوبی برخوردار است که از یک سو به همه رشته های علمی و از طرف دیگر به نیازهای عملی خود بازار خدمت می کند. با گسترش دامنه سرمایه گذاری ها و تعدد فرصت های شغلی در دسترس همه فارغ التحصیلان دانشگاه و جویندگان کار با تجربه، یافتن شغل به موضوعی مرتبط با موارد خاصی تبدیل شد که هر متقاضی باید در اختیار داشته باشد. پزشک به شخصی گفته می شود که تحت آموزش و تعلیماتی قرار گرفته باشد که به وی امکان می دهد بیماران را معاینه، بیماری های آنها را شناسایی کرده و با داروهای مناسب به آن ها مشاوره دهد. از جمله مهمترین تخصص های پزشکی مورد نیاز مشاغل در سلطان نشین عمان، دندانپزشک، چشم پزشک، ارتوپد، آسیب شناس داخلی، فیزیوتراپیست و پرستاری می باشند. بنابراین، مهاجرت کاری پزشکان به عمان برای دارندگان این تخصص ها می تواند مفید واقع شود.

میزان حقوق پزشکان در عمان:

پزشکی یکی از مشاغل پر درآمد در عمان بوده و حقوق پزشکان در عمان به طور متوسط 4،160 ریال است. این حقوق با توجه به نوع تخصص و محل کار پزشکان متفاوت است و امکان دارد از 7،020 ریال که بیشترین مقدار حقوق پزشکان در این کشور است، بیشتر باشد. ساعات کاری هفتگی بیش از 45 ساعت در هفته با دو روز مرخصی استحقاقی هفتگی تعیین شده است. مرخصی استحقاقی سالیانه به مدت یک ماه و مرخصی استعلاجی پرداخت شده با گزارش های پزشکی حداکثر برای مدت 15 روز تأیید می شود. پزشکان دارای مدرک تحصیلی دکترا از بالاترین میانگین حقوق ناخالص در عمان برخوردار هستند. آن ها با دریافت درجه دکترا، 20،521 ریال را کسب می کنند. در حالی که پزشکان با تحصیلات کارشناسی با درآمد ناخالص متوسط ​​17،327 ریال کمترین درآمد را دارند. این مبلغ 18،42 درصد کمتر از درآمد دارندگان مدرک دکترا می باشد. بنابراین مهاجرت کاری پزشکان به عمان می تواند از نظر پرداخت حقوق مناسب باشد.

هزینه های زندگی در عمان:

هزینه زندگی در عمان 1006 دلار است که 1.36 برابر گرانتر از متوسط ​​جهانی است. عمان از نظر هزینه های زندگی از بین 197 کشور در رتبه 58 و رتبه 34 را در بین بهترین کشور ها برای زندگی قرار دارد. متوسط ​​حقوق پس از پرداخت مالیات در عمان 1،764 دلار است که برای تأمین هزینه های زندگی 1.8 ماه کافی است. بودجه مواد غذایی برای هر نفر در ماه در عمان

به طور متوسط ​ حدود 112 دلار هزینه دارد که در مقایسه با سایر نقاط جهان کاملا مقرون به صرفه است. این مورد نیازهای شما مانند میوه، سبزیجات، لبنیات و آب آشامیدنی را پوشش می دهد. هزینه های زندگی بسته به محل زندگی شما که در کدام شهر و کدام منطقه زندگی می کنید می تواند متفاوت باشد. برای داشتن یک استاندارد زندگی مناسب، یک خانواده 4 نفره می توانند با پرداخت حدود 2،732 دلار در ماه، هزینه های یک ماه زندگی را در عمان تأمین کنند که از نظر متوسط ​​در سراسر جهان کاملا مقرون به صرفه است.

نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به عمان:

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود شما بخواهید به کشور عمان بروید. بسیاری از مردم به عمان جذب می شوند زیرا این کشور، کشوری امن است و میزان جرم و جنایت در آن بسیار کم است، به همین دلیل این کشور مکانی عالی برای تربیت فرزندان محسوب می شود. گذشته از این موضوع، یک جامعه بزرگ مهاجران در عمان وجود دارد و شبکه سازی شغلی نیز بسیار آسان است، زیرا بسیاری از افراد در بخش های خاصی به ویژه در آموزش و پزشکی شغل پیدا می کنند. اگر این مکان برای شما جذاب به نظر می رسد، با نگاهی به هزینه زندگی در آن بیشتر مردم متوجه می شوند که عمان مکانی نسبتاً مناسب برای زندگی است، به ویژه که درآمد بدون مالیات است. بازار کار برای مهاجران ماهر سالم است، با این وجود، صنایع خاصی وجود دارد که به موجب آنها می توانید به راحتی کار کنید. که پزشکی یکی از شایع ترین مشاغل این حوزه های کاری می باشد.

نحوه کاریابی در عمان:

با ادامه رشد و گسترش کشور، تقاضای نیروی متخصص در عمان وجود دارد. با این حال، قبل از سفر به کشور دریافت پیشنهاد شغلی ضروری است. زیرا مهاجران قادر به کار در ویزاهای بازدید کننده نیستند. یافتن کار در عمان بسیار دشوار است. به متقاضیان کار توصیه می شود با شرکت های استخدام در کشور خود صحبت کنند یا از طریق وب سایت ها یا بخش های منابع انسانی مستقیماً از شرکت ها درخواست دهند. به طور کلی، آژانس های استخدام در عمان فعالیت نمی کنند. با این حال، آژانس های استخدام بین المللی اغلب با مشاغل عمانی برای استخدام کارگران بین المللی همکاری می کنند. اگر در کشور تماس محلی دارید، این امر می تواند در جستجوی کار نیز مفید باشد. تماس محلی به معنی شبکه های کاریابی است که در محیط دوستان و آشنایان وجود دارد. سایت های برتر کاریابی در عمان در جدول زیر ذکر شده اند:

سایت های برتر کاریابی در عمان
Bayt Tanqeeb Oman Indeed
Naukrigulf LinkedIn GulfTalent
Wisdom Jobs Gulf Google for Jobs Monster
خدمات مؤسسه ملک پور در مهاجرت کاری پزشکان به عمان:

مهاجرت کاری پزشکان به عمان و استخدام پزشک در عمان یک موضوع مهم بوده که به تنهایی نمی توانید مراحل آن را پیش ببرید. شما می توانید از وکلای حقوقی ما کمک بگیرید و یا از بسته های آموزشی ما استفاده کنید. این بسته ها این قابلیت را دارند که با دیدن آن ها بتوانید به تنهایی روند کار خود را پیش ببرید و به مقصود نهاییتان یعنی مهاجرت پزشکی به عمان برسید. همچنین، مجموعه ما می تواند در مورد آزمون پرومتریک عمان به شما خدماتی ارائه دهد که بتوانید با امتیاز بالایی در این آزمون قبول شوید. برای استفاده از این خدمات می توانید با ما تماس برقرار کنید تا مشاوران حقوقی ما در سریع ترین زمان ممکن شما را راهنمائی کنند و روال کار را در اختیار شما همراهان همیشگی مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ قرار دهند.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت در عمان:

در بسیاری از موارد اقامت در عمان به صورت موقت بوده و اقامت دائم در آن تقریباً غیر ممکن است. تا زمانی که بتوانید در این کشور کار کنید، می توانید در این کشور اقامت داشته باشید و اقامت شما به وضعیت کارتان بستگی خواهد داشت و اقامت دائم و تابعیت این کشور در صورتی پس از 8 تا 10 سال به دست می آید که از طریق ازدواج در این کشور اقامت داشته باشید. در نتیجه می توان گفت که عمان به راحتی اقامت و تابعیت نمی دهد. یکی از عوامل مهم هنگام اخذ اقامت دائم تسلط بر زبان عربی و ارتکاب نکردن جنایات کیفری، مدنی، سیاسی و غیره است. در صورتی که این شرایط و شرایط مهاجرت پزشکان به عمان را داشته باشید، شاید بتوانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. عمان مانند کشور های اروپایی نیست که پس از کمتر از 10 سال کار و زندگی تابعیت را به افراد بدهد و حداقل 20 سال زندگی به طور مداوم برای متقاضیان تابعیت این کشور مورد نیاز است.

مهاجرت کاری پزشکان به عمان و سخن پایانی:

مهاجرت کاری پزشکان به عمان ، شرایط مهاجرت پزشکان به عمان و آزمون پرومتریک عمان در این نوشتار بررسی شد. مقاله مهاجرت کاری پزشکان به عمان را کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته اند و ممنوعیت کپی برداری را برای شما عزیزان به همراه دارد. مهاجرت پزشکی به عمان به دلیل با ارزش بودن واحد پولش و مناسب بودن هزینه های زندگی در آن مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار می گیرد. ولی با وجود داشتن شرایط سخت ورود به این کشور و استخدام پزشک در عمان و یا ادامه دادن کار در آن و همچنین شرایط اقامتی و تابعیتی سخت آن ما به شما پیشنهاد می دهیم که در مورد مهاجرت پزشکی بیشتر مطالعه کرده و کشور های اروپایی را مورد تحلیل قرار دهید. شما می توانید با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. در کادر ثبت دیدگاه می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک گذاشته و یا با امتیاز دهی از طریق 5 ستاره از ما حمایت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت کاری پزشکان به عمان

شرایط مهاجرت پزشکان به عمان به چه صورت امکان پذیر است؟

مهاجرت دائمی به عمان سخت بوده و شما تا زمانی که در این کشور مشغول به کار باشید می توانید در آن زندگی کنید.

✅شرایط استخدام پزشک در عمان چیست؟

با قبولی در آزمون پرومتریک و دریافت مجوز پزشکی در عمان و سپس دریافت پیشنهاد شغلی، می توانید به عنوان پزشک در این کشور استخدام شوید.

آزمون پرومتریک عمان برای چه کسانی است؟

برای مهاجرت کاری پزشکان به عمان متقاضیان حتماً باید آزمون پرومتریک عمان را انجام دهند. آزمون Prometric یک آزمون برای پزشکان، داروسازان و پرستارانی است که مایل به سفر به عمان و کار در آنجا هستند.

حقوق پزشکان در عمان چقدر است؟

پزشکی یکی از مشاغل پر درآمد در عمان بوده و حقوق پزشکان در عمان به طور متوسط 4،160 ریال است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *