کاریابی در قرقیزستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در قرقیزستان
  • ویزای کار قرقیزستان
  • مدارک مورد نیاز کار در قرقیزستان
  • نرخ بیکاری در قرقیزستان
  • لیست مشاغل مورد نیاز قرقیزستان 2021
  • میزان حقوق کار در قرقیزستان
  • نحوه کاریابی در قرقیزستان
  • مؤسسات کاریابی در قرقیزستان
  • بررسی ویزای همراه قرقیزستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در قرقیزستان
  • کاریابی در قرقیزستان و سخن پایانی
✅کاریابی در قرقیزستان ✅ شرایط کار در قرقیزستان ✅و اقامت قرقیزستان

کاریابی در قرقیزستان و مقدمه ای بر آن

کاریابی در قرقیزستان، شرایط کار در قرقیزستان و اقامت قرقیزستان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. اقامت قرقیزستان به چه نحو است؟ کاریابی در قرقیزستان به چه صورتی می تواند انجام بگیرد؟ شرایط کار در قرقیزستان چیست؟ قرقیزستان یک کشور آسیایی بوده که در این مقاله ما فرآیند و روال کاریابی در قرقیزستان را قرار داده ایم. مخاطبان این متن می توانند افرادی باشند که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند ویا افرادی که به دنبال کار در یک کشور خارجی هستند. تا پایان این متن شما با تمام جزئیات کار در قرقیزستان آشنا می شوید. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله کار در کشور های دیگری را نیز مورد مطالعه قرار دهید. در صورت داشتن هر گونه سؤال مهاجرتی و یا کاریابی در قرقیزستان می توانید با مشاوران مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس برقرار کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کاریابی در قرقیزستان:

قرقیزستان، که به قرقیزیا معروف بوده، در آسیای مرکزی واقع شده است. این کشور با قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و چین همسایه است. پایتخت این کشور بیشکک است. زبان های رسمی قرقیزی و روسی هستند و جمعیت کشور حدود 6 میلیون نفر است. اقوام اصلی قرقیز، ازبک و روسی هستند. اسلام دین اصلی کشور بوده و 11 درصد مردم مسیحی هستند. پنج شهر اصلی این کشور بیشکک، اوش، جلال آباد، کاراکول و توکموک هستند. بیشکک بزرگترین شهر کشور است. این شهر به دلیل آپارتمان ها و ساختمان های مرمر به سبک شوروی مشهور است. اقتصاد این شهر مبتنی بر کشاورزی است. ارز سام (KGS) به عنوان واحد پول در این کشور استفاده می شود. 199،951 کیلومتر مربع مساحت این کشور است. اشتغال جوانان یکی از مهم ترین زمینه های توسعه اقتصادی و اجتماعی قرقیزستان است. مهاجرت نیروی کار امروز یک پدیده طبیعی است و به تعادل در بازار کار در قرقیزستان با مازاد عرضه نیروی کار کمک می کند. نیروی کار در قرقیزستان حدود 2،7 میلیون نفر است.

درباره قرقیزستان پایتخت قرقیزستان مساحت و جمعیت قرقیزستان زبان رسمی قرقیزستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

ویزای کار قرقیزستان:

اگر در قرقیزستان کار پیدا کرده اید و اجازه کار گرفته اید می توانید برای ویزای کار قرقیزستان اقدام کنید. کارفرمای شما این کار را برای شما ترتیب می دهد. استخدام در قرقیزستان از طریق قرارداد کار کتبی انجام می شود. توافق می تواند به هر زبانی تنظیم شود اما یک نسخه قرقیزی از آن یک الزام است. قرارداد کار باید شامل اطلاعات تاریخ و مکان قرارداد کار، اطلاعات تماس طرفین، محل کار که در آن کار باید انجام شود، نام موقعیت کاری، حرفه، مشاغل نشان دهنده صلاحیت ها متناسب با کارکنان سازمان یا کار خاص، تاریخ شروع کار، مدت قرارداد کار، نحوه عملکرد، حقوق و تعهدات کارمندان و کارفرمایان، شرایط پرداخت (از جمله میزان نرخ تعرفه یا حقوق و دستمزد کارمند، کمک هزینه ها و پاداش ها، جبران شرایط کار خطرناک و مضر)، ویژگی های شرایط کار قابل اعتماد، جبران خسارت و مزایای کارکنان برای کار در شرایط سخت، خطرناک یا خطرناک و امضای طرفین باشد. در ادامه دو نوع از ویزا های کار در قرقیزستان را توضیح داده ایم.

  • ویزای استخدام W1:

    برای متقاضی دریافت مجوز کار یا کارآفرینی فردی صادر می شود. این نوع ویزا به متقاضی اجازه می دهد تا 60 روز بدون اجازه کار و کارآفرینی فردی، وارد جمهوری قرقیزستان شود. پس از گرفتن اجازه کار، خدمات کنسولی یا نمایندگی وزارت امور خارجه در قلمرو جمهوری قرقیزستان ویزای اشتغال چندگانه متقاضی W1 را برای مدت اعتبار مجوز کار صادر می کند

  • ویزای استخدامW2:

    برای متقاضیانی صادر می شود که طبق قانون جمهوری قرقیزستان در مورد مهاجرت کار خارجیروش فعالیت متفاوتی برای فعالیت کارگری، بدون گرفتن اجازه کار، تا 90 روز برای آن ها وجود دارد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار قرقیزستان:

پس از کاریابی در قرقیزستان برای اخذ ویزا نیاز است مدارک خود را آماده کنید. هنگامی که مجموعه کاملی از اسناد، از جمله مجوز ویزا را ارائه می دهید، معمولاً حدود 7 روز کاری طول می کشد تا سفارت درخواست ویزای شما را پردازش کند. اگر از طریق پست اقدام می کنید، زمانی که برای ارسال مدارک نیاز است را در نظر بگیرید و قبل از سفر مورد نظر خود اقدام کنید. هزینه ویزای قرقیزستان به دلیل سفر شما، تعداد دفعات مجاز به استفاده از آن و همچنین اینکه از کدام کشور می آیید بستگی دارد. شرایط ویزای قرقیزستان در ادامه بیان شده است. توجه داشته باشید کسانی که از شرایط ویزا معاف هستند یا واجد شرایط ویزا در بدو ورود هستند، نیازی به نامه مجوز ویزا ندارند.

  • نامه مجوز از وزارت امور خارجه
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده است.
  • یک تصویر اندازه گذرنامه از خود، که به فرم درخواست ویزا پیوست شده است.
  • گذرنامه، باید حداقل 90 روز دیگر پس از انقضا ویزا اعتبار داشته باشد و حداقل یک صفحه ویزای خالی دیگر داشته باشد.
  • مدارک سفر مانند بلیط پرواز و اثبات محل اقامت

نرخ بیکاری در قرقیزستان:

نموداری که در ادامه مشاهده می کنید نرخ بیکاری در قرقیزستان را نشان می دهد که یکی از عوامل مهم پیش از کاریابی در قرقیزستان است و باید قبل از هر کاری به بررسی این موضوع بپردازید. این مهم، نه تنها برای قرقیزستان بلکه برای تمامی کشور های دیگر قبل از کاریابی، باید بررسی شود. نرخ بیکاری در قرقیزستان از 3.10 درصد در سپتامبر 2020 به 3 درصد در ماه اکتبر کاهش یافته است. این نرخ در 7 دوره قبل از اندازه گیری آن در اکتبر بر روی 3،1 درصد ثابت مانده است. از این مطالب می توان نتیجه گرفت که نرخ بیکاری در این کشور پایین بوده و شما می توانید برای ادامه روند کارتان موارد دیگری را همچون مشاغل مورد نیاز قرقیزستان و حقوق آن ها را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که به نتیجه دل خواهتان رسیدید، می توانید برای کاریابی در قرقیزستان اقدام نمائید.

نمودار نرخ بیکاری قرقیزستان کار در قرقیزستان

لیست مشاغل مورد نیاز قرقیزستان 2021:

اقتصاد قرقیزستان به شدت به صادرات صنعتی وابسته است. بخش خدمات بیش از پنجاه درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد در حالی که این صنعت حدود 30 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. بازار کار در قرقیزستان نیز به طور عمده به این دو بخش وابسته است. خدمات و بخش صنعت به طور منظم حجم خوبی از مشاغل ایجاد می کنند. نرخ بیکاری در کشور قرقیزستان خیلی زیاد نیست، که نشانه روشنی درباره مثبت بودن در بازار کار کشور است. علاوه بر این، تعداد فزاینده ای از مشاغل به طور قابل توجهی از بازار کار در قرقیزستان استقبال کرده اند. صنعت نساجی، صنایع فرآوری مواد غذایی و صنایع سیمان از جمله مواردی هستند که حجم خوبی از مشاغل را ایجاد می کنند. بنابراین، متقاضیان کار علاقه مند به این صنایع می توانند فرصت های مطلوبی را در کشور قرقیزستان بدست آورند. این کشور دارای ذخایر زیادی از طلا، اورانیوم، جیوه و سایر فلزات کمیاب خاکی است که صنعت قابل توجهی را در کشور تشکیل می دهد. جویندگان کار که به دنبال فرصت در این صنعت هستند، می توانند برای کار در این کشور اقدام کنند. علاوه بر این، شرایط کار در قرقیزستان بسیار خوب است که چندین متقاضی کار را از مناطق مختلف جهان جذب می کند تا در این کشور مستقر شوند. به طور کلی، قرقیزستان یک مقصد مطلوب برای کار در منطقه آسیای میانه است.

میزان حقوق برای کار در قرقیزستان:

برای ساعت کاری در قرقیزستان به طور کلی، هفته کاری 40 ساعت به صورت 5 روز و روزی 8 ساعت کار است. کارمندان معمولاً 4 هفته مرخصی استحقاقی سالانه دریافت می کنند که می تواند همه آن ها را یک باره بگیرند و یا طی دو بار و هر بار 2 هفته بگیرند. همچنین، کارمندان از مرخصی استعلاجی با حقوق برخوردار می شوند. کارمندان باید 10 درصد از دستمزد خود را در تأمین اجتماعی تأمین کنند و مالیات پرداخت کنند. شخصی که در قرقیزستان مشغول به کار است به طور معمول حدود 19،500 KGS در ماه درآمد دارد و حداقل و حداکثر حقوق به ترتیب 4،930 و 86،900 KGS می باشد. این مقادیر برای مشاغل مختلف و شرایط کاری مختلف متفاوت می باشد. برای اطلاع بیشتر از حقوق شغل مورد نظرتان می توانید به طور اختصاصی آن شغل را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه لیستی از حقوق ماهیانه یک سری از مشاغل این کشور را بیان کرده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد(KGS)
حسابدار 14،000
معمار 24،600
مهندس عمران 19،100
مدیر ساخت و ساز 32،100
پرستار 15،400
دندانپزشکی 49،100
برنامه نویسی 19،100
داروساز 26،500
مدیر فروش 35،700

نحوه کاریابی در قرقیزستان:

پس از بررسی مواردی که گفته شد، نوبت به آشنایی با نحوه کاریابی در قرقیزستان می رسد. شما می توانید مشاغل آزاد در قرقیزستان شامل مشاغل IT در قرقیزستان، مشاغل بین المللی در قرقیزستان، شغل های پردرآمد در قرقیزستان، مشاغل موجود در قرقیزستان، تازه ترین شغل ها در قرقیزستان، مشاغل رانندگی در قرقیزستان، مشاغل نیمه وقت در قرقیزستان و مشاغل آنلاین در قرقیزستان را در سایت های کاریابی این کشور و یا از طریق آژانس های کاریابی مشاهده نمائید. پس از مشاهده و بررسی این موارد می توانید رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنید و منتظر نتیجه تأیید یا عدم تأیید خود در آن شغل باشید. در صورتی که تأیید شوید از شما برای مصاحبه دعوت می شود و در نهایت می توانید برای بستن قرارداد و گرفتن ویزای کار اقدام نمائید. در ادامه تعدادی از این سایت هایی را که برای کاریابی می توانند به خوبی به شما کمک کنند را قرار داده ایم. تا شما عزیزان بتوانید راحت تر به بررسی مشاغل بپردازید.

  • learn4good
  • LinkedIn
  • glassdoor

مؤسسات کاریابی در قرقیزستان:

مشاغل در قرقیزستان را می توانید در مؤسسات یا آژانس های کاریابی این کشور جستجو کنید. جاهای خالی شغلی در قرقیزستان پس از رضایت کارفرمایان در قرقیزستان و درخواست آن ها می تواند در این آژانس ها قرار بگیرد. از طرف دیگر، نامزد های متقاضی کار در قرقیزستان می توانند رزومه خود را برای کارفرمایان در قرقیزستان ارسال کنند تا با آن ها تماس بگیرند. بنابراین، می توان گفت که این مؤسسات واسط بین متقاضیان و کارفرمایان هستند. کاریابی از این طریق همانند سایت های کاریابی و شبکه های مجازی کاریابی می تواند مفید باشد. فقط دقت کنید که رزومه شما می تواند مهم ترین نقش را برای استخدام شدن شما ایفا کند. بنابراین، رزومه نویسی و چگونگی آن را بیاموزید. شما در ادامه لیستی از مؤسسات کاریابی در قرقیزستان را مشاهده می کنید.

موسسات کاریابی در  قرقیزستان

Civil Aviation Agency of Kyrgyz Republic

Osce

United Nations Development Program

United Nations Children’s Fund (UNICEF) Osh Office

GIZ Bishkek

Kalikova End Essoshiyeyts

بررسی ویزای همراه در قرقیزستان:

ویزای خانوادگی F برای اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان زیر سن قانونی و والدین وابسته یک شهروند خارجی، مقیم جمهوری قرقیزستان صادر می شود. فرزندان باید زیر 18 سال سن داشته باشند. از این طریق خانواده متقاضی می توانند مهاجر را در سفر کاریش همراهی کنند و در این کشور باهم زندگی کنند. غیر از این ویزا، ویزای ویزیت خانواده نیز وجود دارد. که برای اقوام یا دوست قرقیزستانی افرادی صادر می شود که مایل به دیدار با یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان مقیم این کشور هستند. برای دریافت این ویزا لازم است متقاضیان علاوه بر سایر مدارک لازم، نامه دعوت نامه شخصی را که به دیدار او می روید را به همراه داشته باشید. اگر به عنوان یک متقاضی کار در قرقیزستان دغدغه همراهی خانواده تان را با خودتان دارید، این دو نوع ویزا می توانند نیاز های شما را برآورده کنند و شما را به هدفتان نزدیک کنند. مقاله کاریابی در قرقیزستان توسط متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته شده و کپی برداری از آن شرعاً حرام می باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در قرقیزستان:

اقامت دائم و تابعیت قرقیزستان ممکن است. در صورتی که به طور مداوم، بدون وقفه در طول پنج سال در قلمرو جمهوری قرقیزستان زندگی کنید می توانید برای اقامت و تابعیت این کشور درخواست دهید. شما باید ثابت کنید می توانید به زبان ایالتی یا رسمی به اندازه کافی برای برقراری ارتباط صحبت کنید. متعهد به رعایت قانون اساسی و قانون جمهوری قرقیزستان باشید و منبع معیشت داشته باشید. در صورتی که دستیابی به دستاوردهای بالا در زمینه علم، فرهنگ و همچنین یک حرفه یا صلاحیت را که در جمهوری قرقیزستان بسیار مورد تقاضا است، را به انجام برسانید، مدت اقامت لازم شما از 5 سال به 3 سال کاهش پیدا می کند. همچنین شما نیاز دارید که مدارکی را آماده سازی کنید. این مدارک می تواند شامل این موارد باشد: گذرنامه فرم درخواست، اثبات وضعیت اقامت که سندی است که گواهی می دهد 5 سال است که در این کشور زندگی می کنید.

کاریابی در قرقیزستان و سخن پایانی:

کاریابی در قرقیزستان ، شرایط کار در قرقیزستان و اقامت قرقیزستان در این نوشتار بررسی شد. این نوشته توسط تیم مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته شده و به دلیل اختصاص داشتن آن به این مجموعه کپی برداری از آن ممنوع است. سعی شد در این مقاله شرایط کار در قرقیزستان و کار در قرقیزستان را از تمام ابعاد بررسی کنیم و کاریابی در قرقیزستان را به شما آموزش دهیم. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص کاریابی در قرقیزستان با همکاران ما ارتباط تلفنی برقرار کنید و مشاوره رایگان بگیرید. علاوه بر این، اگر قصد مهاجرت و کار در کشور های خارجی را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم کشور های اروپایی سطح بالا را که شرایط و کیفیت زندگی و کار بهتری دارند را بررسی کنید. با امتیاز دهی ستاره ای از ما می توانید حمایت کنید و در کادر انتهای متن می توانید نظرات و سوالات خود را بیان کنید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باش د و استفاده خوبی از آن داشته باشید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در قرقیزستان

✅با استفاده از چه روش هایی می توان برای کار در قرقیزستان اقدام کرد؟

سایت های کاریابی همچون لینکدین و آژانس های کاریابی مانند United Nations Development Program برای کاریابی در قرقیزستان مورد استفاده قرار می گیرند.

شرایط کار در قرقیزستان برای مهاجران چیست؟

داشتن پیشنهاد شغلی و اخذ ویزای کار قرقیزستان برای کار در این کشور ضروری است.

بازار کار در قرقیزستان و نرخ بیکاری این کشور چگونه است؟

بازار کار در قرقیزستان نیز به طور عمده به این دو بخش وابسته است. خدمات و بخش صنعت به طور منظم حجم خوبی از مشاغل ایجاد می کنند. نرخ بیکاری در کشور قرقیزستان خیلی زیاد نیست، که نشانه روشنی درباره مثبت بودن در بازار کار کشور است.

اقامت قرقیزستان به صورت دائم پس از چند سال امکانپذیر است؟

در صورتی که به طور مداوم، بدون وقفه در طول پنج سال در قلمرو جمهوری قرقیزستان زندگی کنید می توانید برای اقامت و تابعیت این کشور درخواست دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *