کاریابی در فیلیپین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در فیلیپین
  • ویزای کار فیلیپین
  • مدارک مورد نیاز کار در فیلیپین
  • نرخ بیکاری در فیلیپین
  • لیست مشاغل مورد نیاز فیلیپین 2021
  • میزان حقوق کار در فیلیپین
  • نحوه کاریابی در فیلیپین
  • مؤسسات کاریابی در فیلیپین
  • بررسی ویزای همراه فیلیپین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در فیلیپین
  • کاریابی در فیلیپین و سخن پایانی
کاریابی در فیلیپین

کاریابی در فیلیپین و مقدمه ای بر آن

کاریابی در فیلیپین، ویزای کار فیلیپین و اقامت در فیلیپین در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. فرایند کاریابی در فیلیپین به چه صورت است؟ شرایط کار در فیلیپین به چه نحو است؟ اقامت در فیلیپین چگونه است؟ آب و هوای استوایی و اقتصاد پررونق فیلیپین این کشور را به مکانی محبوب برای مهاجران و شرکت های در حال گسترش در سطح جهانی تبدیل کرده است. اما مانند هر کشور دیگری، فیلیپین قوانین خاصی را در مورد ویزا برای اتباع خارجی که مایل به زندگی و کار در مرزهای آن هستند، دارد. ما در این نوشته که به قلم متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته شده است و مجاز به کپی برداری از آن نیستید، به کاریابی در فیلیپین، ویزای کار فیلیپین و چگونگی اخذ آن می پردازیم. همچنین کارشناسان ما در این مجموعه از طریق خدمات رایگانی که برای شما عزیزان در نظر گرفته اند، آماده ارائه مشاوره در این زمینه هستند. برای استفاده از این خدمات کافی است با ما تماس برقرار کنید.

شرایط عمومی کاریابی در فیلیپین:

فیلیپین در شرق ویتنام، بین دریای فیلیپین و دریای چین جنوبی واقع شده است. این کشور با داشتن بسیاری از جزایر، 36289 کیلومتر خط ساحلی را ارائه می دهد. این زمین بیشتر کوهستانی است و دارای مناطق کم ارتفاع گسترده در امتداد ساحل است. این کشور در غرب اقیانوس آرام واقع شده و از حدود 7،641 جزیره تشکیل شده است. پایتخت فیلیپین مانیل و پرجمعیت ترین شهر کوزون سیتی است که هر دو در یک منطقه واحد شهری مترو مانیل واقع شده اند. فیلیپین از شمال با تایوان، از شمال شرقی با ژاپن، از شرق با پالائو و اندونزی از جنوب دارای مرزهای دریایی است. مالزی و برونئی در جنوب غربی، ویتنام در غرب و چین در شمال غربی این کشور قرار دارد. این کشور دارای منابع طبیعی متنوعی و سطح جهانی قابل توجهی از تنوع زیستی است. مساحت فیلیپین در حدود 300،000 کیلومتر مربع با جمعیتی در حدود 109 میلیون نفر است. از سال 2020، این هشتمین کشور پرجمعیت آسیا و سیزدهمین کشور پرجمعیت جهان است. زبان های فیلیپینی و انگلیسی زبان های رسمی این کشور محسوب می شوند. پزوی فیلیپین (₱) (PHP) واحد پول این کشور می باشد. اتباع خارجی که قصد کار به مدت 3 ماه یا بیشتر در فیلیپین را دارند باید اجازه کار بگیرند. کسانی که وظایف کوتاه مدت برای موقعیت های موقت 3 تا 6 ماهه دارند باید مجوز کار ویژه (SWP) را دریافت کنند. کارمندی که بیش از 6 ماه در فیلیپین کار کند به مجوز استخدام بیگانگان (AEP) نیاز دارد. برای دوره های طولانی تری مانند این، کارمند همچنین ملزم به داشتن ویزای کار در فیلیپین است.

درباره فیلیپین پایتخت فیلیپین مساحت و جمعیت فیلیپین

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

ویزای کار فیلیپین:

انواع مختلف ویزا وجود دارد که ممکن است هنگام انتقال به فیلیپین برای شما اعمال شود. ما در این نوشته ویزای مورد نیاز برای اشتغال را بررسی می کنیم. هر تبعه خارجی که قصد کار در فیلیپین را دارد لازم است که برای مجوز استخدام بیگانگان (AEP) به اداره کار و اشتغال فیلیپین (DOLE) گزارش دهد. این سند توسط وزارت کار و استخدام صادر شده است که به یک تبعه خارجی اجازه کار در فیلیپین را می دهد. این مجوز به طور کلی برای اتباع خارجی که مدت طولانی ساکن فیلیپین بوده اند صادر می شود. اگر به فیلیپین می روید و قبلاً ویزای غیر مهاجرتی خود را تأمین کرده اید، می توانید برای تقاضای AEP در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری خود اقدام کنید. با این حال، اگر قبلاً کارفرمایی در فیلیپین داشته باشید، معمولاً اگر از طرف شما در نزدیکترین دفتر منطقه ای DOLE تقاضا کنند، کار شما راحت تر است. مدت اعتبار AEP شما به قرارداد کار و موقعیت شما در شرکتی که در آن کار خواهید کرد بستگی دارد.

علاوه بر این، 9 (g) ویزای تجاری کارکنان از پیش تنظیم شده است. این نوع ویزا برای اتباع خارجی بوده که برای کار شغلی به فیلیپین می آیند و صادر می شود. برای درخواست این ویزا، کارمندان ابتدا باید مجوز استخدام بیگانگان را دریافت کنند. درخواست ویزای کار 9 (g) باید توسط کارفرما حمایت شود و می تواند از طریق اداره مهاجرت ثبت شود. ویزای کار 9 (g) ممکن است در ابتدا بسته به مدت زمان قرارداد کار برای یک تا سه سال صادر شود. ویزا بعداً می تواند برای یک دوره اضافی از یک تا سه سال تمدید شود. اگر کارمندی نیاز به شروع کار قبل از اتمام مراحل اخذ ویزا داشته باشد، می تواند برای اجازه کار موقت درخواست کند. درخواست این اجازه را می توان به محض ثبت درخواست AEP توسط کارمند و مجوز را در کمتر از دو هفته صادر کرد. مانند ویزای 9 (g)، این مجوز توسط اداره مهاجرت صادر می شود. کارمندان باید توجه داشته باشند که AEP آن ها فقط برای موقعیتی که هنگام تقاضا در اختیار داشتند معتبر است. اگر کارمند با شرکتی دیگر در فیلیپین کار کند یا حتی موقعیت دیگری را در همان شرکت قبول کند، باید درخواست AEP جدید بدهد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار فیلیپین:

پس از اینکه کاریابی در فیلیپین را انجام دادید. در صورتی که تمامی شرایط کار در فیلیپین را برآورده کنید، برای درخواست ویزا باید مدارکی را آماده سازی کنید. شرایط ویزا برای فیلیپین بسته به هدف و مدت اقامت شما به میزان قابل توجهی شرایط متفاوتی را دارد. اگر قصد دارید به همراه خانواده به فیلیپین بروید، باید هرگونه شناسنامه و یک سند ازدواج را نیز ضمیمه کنید. این اسناد باید محضری شوند. اگر به زبانی غیر از انگلیسی درخواست می دهید، به یاد داشته باشید که مدارک خود را با ترجمه های معتبر انگلیسی ارائه دهید. با این حال، به عنوان مثال، مدارک لازم برای ویزای کار از قبل تنظیم شده، شامل موارد زیر است:

  • گذرنامه ای که حداقل شش تا دوازده ماه معتبر باشد.
  • دو فرم درخواست تکمیل شده
  • یک نسخه از قرارداد کار شما
  • کارنامه تحصیلی شما
  • چندین عکس به اندازه گذرنامه
  • گزارش معاینه پزشکی توسط پزشک مجاز (شامل عکسبرداری از قفسه سینه، گزارش آزمایشگاه و گواهی منفی بودن HIV)
  • هزینه درخواست ویزا

نرخ بیکاری در فیلیپین:

نرخ بیکاری معیار مهمی است که قبل از کاریابی در فیلیپین باید به آن توجه داشته باشید. در میان رکود اقتصادی ناشی از بحران ویروس کرونا، نرخ بیکاری در فیلیپین در سه ماهه دسامبر سال 2020 از 8.5 درصد در سه ماهه مشابه سال قبل به 8.7 درصد رسید. تعداد افراد بیکار با 1.77 هزار نفر افزایش به 3.81 میلیون نفر افزایش یافت. در حالی که تعداد شاغلان با کاهش 2.70 هزار نفر به 39.84 میلیون نفر رسید. در همین حال، میزان مشارکت در نیروی کار در سه ماهه چهارم از 61.4 سال قبل به 58.7 کاهش یافت. در میان افراد شاغل، کارگران بخش خدمات 57.2 درصد از کل اشتغال را تشکیل می دهند و پس از آن ها در بخش کشاورزی (24.5 درصد) و صنعت (18.3 درصد) قرار دارند. نمودار زیر برای راهنمائی بهتر و مقایسه این نرخ قرار داده شده است. تا شما مخاطبان عزیز بتوانید تصویر بهتری از این موضوع داشته باشید.

نمودار نرخ بیکاری در فیلیپین کار در فیلیپین

لیست مشاغل مورد نیاز فیلیپین 2021:

فیلیپین در بخش های مختلف شغلی به نیروی کار نیاز دارد و اطلاعات بسیاری در زمینه مشاغل این کشور در دسترس می باشد. به طور کلی، این کشور برای مشاغل پشتیبانی فنی و مشتری، مشاغل مرتبط با مراقبت های بهداشتی و مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات و کامپیوتر درخواست زیای دارند و شما در این بخش ها شانس کاریابی خوبی را در این کشور می توانید داشته باشید. در ادامه لیستی از مشاغل مورد تقاضا در فیلیپین آورده شده است. اگر در حال حاضر به دنبال شغل هستید و مهارت های لازم را دارید، شاید وقت آن رسیده است که به این لیست نگاهی بیاندازید. اگر قبلاً در این نوع مشاغل مشغول به کار بوده اید، به فکر پیشرفت مهارت های خود باشید تا به پیشرفت شغلی خود کمک کنید. توجه داشته باشید که داشتن تجربه کاری در این مشاغل می تواند چند گام شما را به جلو ببرد.

لیست مشاغل مورد نیاز فیلیپین 2021
بازاریاب دیجیتال طراح گرافیک
توسعه دهنده نرم افزار پرستاری
پزشکی داروسازی
مدیر ساخت و ساز نمایندگان فروش
معلمان دبیرستان حسابداری

میزان حقوق برای کار در فیلیپین:

در فیلیپین، کارفرمایان مسئول نگهداری مالیات از حقوق کارمندان خود هستند. به این ترتیب، شرکت باید قبل از توزیع حقوق آن ها، درآمد مشمول مالیات کارکنان خود را محاسبه کند. هرچه درآمد مشمول مالیات کارمند بالاتر باشد، نرخ مالیات نیز بالاتر است. با این حال توجه داشته باشید که کارکنانی که دستمزد سالانه آن ها بالغ بر 250،000 PHP یا کمتر است از مالیات معاف هستند. کارفرمایان به طور ماهانه یا نیمه ماهانه مالیات را از کارمندان کسر می کنند. ساعات کار در فیلیپین بدون احتساب اجباری یک ساعته ناهار، نمی تواند بیش از هشت ساعت در روز باشد، اگر کارمند بیش از هشت ساعت کار می کند، باید دستمزد اضافه کار را دریافت کند. کارفرمایان باید نرخ دیفرانسیل شیفت شب را نیز یادداشت کنند. نرخ دیفرانسیل شیفت شب برای کارمندانی که در هر نقطه بین ساعت 10:00 تا 6:00 صبح کار می کنند اعمال می شود. میانگین حقوق شخصی که در فیلیپین کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 44،600 PHP می باشد.

عنوان شغلی متوسط درآمد(PHP)
طراح گرافیک 26،900
توسعه دهنده نرم افزار 44،100
پرستار 32،600
داروساز 52،700
مدیر ساخت و ساز 69،300
نمایندگان فروش 27،500
معلمان دبیرستان 35،300
حسابدار 30،100

نحوه کاریابی در فیلیپین:

کاریابی در فیلیپین مورد توجه بسیاری از متقاضیان کار در خارج از کشور است. این افراد باید کاریابی خود را از طریق جستجو در وب سایت ها و یا از طریق آژانس های استخدام و کاریابی انجام دهند. بسیاری از این منابع مشاغل را به صورت تمام وقت، پاره وقت، دائم و موقت قرار داده اند. بعضی از آن ها به طور اختصاصی به بخش ها و حوزه های شغلی می پردازند و آن ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهند. ما در ادامه تعدادی از این وب سایت ها را که معتبر هستند و فیلتر هایی را برای بهبود کیفیت کار خود قرار داده اند را ذکر می کنیم. پس از پیدا کردن شغل مورد نظرتان باید برای آن درخواست دهید. در صورتی که رزومه کاری شما خوب باشد، می توانید با کارفرما ها ارتباط برقرار کنید و در صورت پذیرفته شدن شما ماین امکان وجود دارد که برای مصاحبه دعوت شوید.

وب سایت های کاریابی در  فیلیپین
Facebook Jobs Neuvoo
Jobstreet Upwork
OnlineJobs.PH LinkedIn Jobs
LinkedIn Jobs Indeed
GrabJobs FlexJobs
FlexJobs  

مؤسسات کاریابی در فیلیپین:

همانطور که بیان شد آژانس های کاریابی در فیلیپین یکی از راه های کاریابی در فیلیپین بوده که با وجود آمدن این آژانس ها گام مهمی در رابطه با کاریابی صورت گرفته است. زیرا از طریق این مراکز متقاضیان در هر کجای دنیا که باشند می توانند به جستجوی مشاغل این کشور بپردازند و شرایط کار در فیلیپین را بررسی کنند. این موسسات به سود کارفرما ها نیز بوده وباعث شده که دسترسی بهتری به جویندگان کار ماهر داشته باشند و قوی ترین نیرو را برای مشاغل خود استخدام کنند. نکته ای که در انتخاب این مراکز برای استفاده وجود دارد این است که دقت داشته باشید معتبر ترین آن ها را انتخاب کنید. زیرا برخی از سودجویان هزینه ای رابرای کاریابی از شما دریافت می کنند ولی به شما خدماتی را ارائه نمی دهند. با بررسی هایی که انجام داده ایم تعدادی از این آژانس ها را که مورد تأیید کاربران بوده اند را برای شما قرار داده ایم.

موسسات کاریابی در  فیلیپین
Ignite Careers
Excellent Skills Unlimited Local Employment Agency Corporated
Canada Manpower Services Philippines
Webcast Technologies, Inc
Happy World Human Resource and Recruitment Agency, Inc.
Warwick International Recruitment Agencies Philippines Incorporated

بررسی ویزای همراه در فیلیپین:

خارجیانی که ویزای کار دارند می توانند اعضای خانواده را در طول اقامت در فیلیپین با خود همراه کنند. ویزاهای کاری 9 (g) یکی از ویزا هایی است که برای همسر کارگر خارجی و هر کودک مجرد زیر 21 سال قابل صدور و تمدید است. برای اخذ این ویزای همراه، کلیه شرایط برای متقاضی اصلی به جز گواهی نامه بانکی باید توسط همسر ملحق شده تأمین شود. الزامات اضافی مانند اثبات ازدواج (قرارداد ازدواج یا گواهی ازدواج) که در صورت لزوم باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و در جایی که گواهی یا قرارداد از آن تأمین شده است باید به آن پیوست شود. برای فرزندان نیز الزامات اضافی مانند اثبات رابطه با متقاضی اصلی (گواهی تولد یا ثبت نام خانواده) که در صورت لزوم باید به انگلیسی ترجمه شود و در جایی که گواهی از آن تأمین شده است، باید به آن پیوست شود. مورد نیاز می باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در فیلیپین:

اخذ مجوز اقامت دائم در آسیا اغلب بسیار دشوار و پر هزینه است و همچنین نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد. در مورد فیلیپین هر کسی که اقامت دائم گرفته باشد، می تواند به طور دائم در فیلیپین مستقر شود و هر چند بار که بخواهد می تواند به این کشور وارد و یا از آن خارج شود. به این ترتیب با صرفه جویی در هزینه های مربوطه، مجبور نیستید هر دو ماه یکبار برای تمدید ویزا به اداره مهاجرت مراجعه کنید. برای تبدیل شدن به یک شهروند در فیلیپین باید 10 سال در آنجا زندگی دائمی داشته باشید. که واقعاً مدت زمان طولانی است. در عوض با گذرنامه جدید خود از فیلیپین می توانید به 61 کشور بدون ویزا دسترسی داشته باشید. اقامت دائم و تابعیت فیلیپین تحت شرایطی امکان پذیر است که باید آن شرایط را برآورده کنید. یکی از این شروط پرداخت مالیات است، که حتماً لازم است انجام بگیرد.

کاریابی در فیلیپین و سخن پایانی:

کاریابی در فیلیپین ، ویزای کار فیلیپین و اقامت در فیلیپین در این نوشتار بررسی شد. فیلیپین یک کشور آسیایی و مهاجر پذیر بوده که برخی از متقاضیان تمایل به کار و زندگی در این کشور دارند. قبل از کاریابی در این کشور نیاز است که افراد اطلاعاتی را در مورد نرخ بیکاری، کمبود مشاغل و نحوه کاریابی را به دست آورند که ما در این مقاله به تمامی این موارد و موارد پس از کاریابی نیز پرداختیم. با توجه به شرایط گفته شده می توان دریافت که کار در این کشور به صورت جاب آفر بوده و نرخ بیکاری در آن نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی سطح بالا زیاد است. کشوری چون آلمان شرایط بهتری را برای مهاجران دارد و کاریابی در آن نسبتاً آسان تر است. علاوه بر این موضوع بعضی از افراد به دید اخذ اقامت دائم و تابعیت یک کشور را برای کار انتخاب می کنند. در حالی که فیلیپین شرایط اقامتی و تابعیتی سختی را دارد. برای کمک به شما عزیزان ما در این مجموعه آمادگی ارائه مشاوره رایگان به شما در مورد کاریابی در فیلیپین و سایر کشور ها را داریم. کافی است با ما تماس برقرار کنید. شما می توانید در نظر سنجی ما شرکت کنید و نظرات خود را در انتهای متن برای ما درج نمائید. این مقاله به مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تعلق دارد و کپی کردن از آن غیر قانونی می باشد.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در فیلیپین

شرایط کار در فیلیپین به چه نحو است؟

برای کار در این کشور به مجوز کار و ویزای کار فیلیپین نیاز خواهید داشت که پس از کاریابی در این کشور باید برای آن اقدام کنید.

فرایند کاریابی در فیلیپین به چه صورت است؟

برای کاریابی در این کشور باید از طریق وب سایت های کاریابی و آژانس ها و موسسات کاریابی اقدام کنید.

اقامت در فیلیپین از طریق کار چگونه است؟

اقامت از طریق کار در فیلیپین در ابتدا موقت بوده و در صورت تمدید قرارداد کار امکان تمدید ویزای کار فیلیپین و اقامت وجود دارد. برای اخذ اقامت دائم نیز می بایست شرایط خاصی را داشته باشید.

✅مشاغل مورد نیاز فیلیپین در چه حوزه های کاری است؟

به طور کلی، فیلیپین برای مشاغل پشتیبانی فنی و مشتری، مشاغل مرتبط با مراقبت های بهداشتی و مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات و کامپیوتر درخواست زیای دارد و شما در این بخش ها شانس کاریابی خوبی را در این کشور می توانید داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *