حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ایتالیا
  • حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در ایتالیا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در ایتالیا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ایتالیا
  • مزایا و پاداش های پزشکان در ایتالیا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در ایتالیا
  • هزینه های زندگی در ایتالیا
  • حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا و سخن پایانی

حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا، هزینه زندگی در ایتالیا، درآمد پزشک متخصص در ایتالیا و دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار بر حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا را مورد بررسی علمی قرار می دهیم.  در صورت تمایل به مهاجرت به ایتالیا و کار به عنوان یک پزشک، تا آخر این مقاله همراهی فرمایید و علاوه بر اطلاعات کلی از شرایط حقوقی پزشکان، از پاسخ سوالات احتمالی خود بهره‌مند گردید. حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا چگونه می باشد؟ هزینه زندگی در ایتالیا به چه میزان می باشد؟ درآمد پزشک متخصص در ایتالیا چقدر می باشد؟ برای آگاهی از پاسخ چنین سوالاتی می توانید علاوه بر مطالعه مقاله حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا، دیگر مقالات علمی ما را در سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور مطالعه و برای کسب اطلاعات مهاجرتی به بهترین روش، از کاردانان این موسسه مشاوره کاملاً رایگان از طریق تماس تلفنی دریافت نمایید.

 

شرایط عمومی کار پزشکان در ایتالیا:

جزیره ساردنی، جزیره سیسیل و شبه جزیره ایتالیا، سه جزیره‌ ای می‌ باشند که ایتالیا را در جنوب اروپای مرکزی واقع کرده اند. ایتالیا دو کشور واتیکان و سان مارینو را در خاک خود جای داده و شهر با قدمت رم، به عنوان پایتخت این کشور پهناور می‌ باشد. از شهر مهم ایتالیا می‌ توان شهر های زیبای ونیز، ناپل و میلان را نام برد. زبان مردم ایتالیا، ایتالیایی و در رتبه ۸ جهان از نظر تولید ناخالص می باشد. همچنین واحد پول کشور ایتالیا همانند اکثر کشور های اروپایی یورو و نرخ بیکاری در کشور ایتالیا در موقعیت مناسبی نبوده و حدود ۱۰ درصد می‌ باشد، که حدوداً در سطح بالایی است. افراد متقاضی قبل از مهاجرت کاری به ایتالیا و اقدام جهت اخذ ویزای کار ایتالیا، نیازمند کاریابی در ایتالیا می باشند، اما پزشکان می بایست برای کاریابی در این کشور در ابتدا مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کرده و اجازه کار به عنوان یک پزشک را کسب کنند. درآمد پزشک در ایتالیا قابل افزایش می باشد و قرار است در ادامه مقاله حقوق و درامد پزشکان در ایتالیا، به بررسی تمامی عوامل تاثیر گذار بر این روند می پردازیم. نمودار رسم شده در زیر این مطلب بیانگر نرخ بیکاری ایتالیا می باشد.

نرخ بیکاری در ایتالیا 2021

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص معادل سازی پزشکان و پرستاران

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص معادل سازی پزشکان و پرستاران

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا:

درآمد پزشکان به طور کلی در هر کشوری از جایگاه بالایی برخوردار می باشد. از این رو می‌ توان گفت درآمد پزشکان در ایتالیا از مشاغل پر درآمد در ایتالیا می باشد. چرا که درآمد در ایتالیا برای همه مشاغل، به طور متوسط 3650 بوده و متوسط درآمد پزشکان در ایتالیا ۸۵۸۰ یورو در یک ماه می باشد. حداقل حقوق و حداکثر حقوق پزشکان در ایتالیا، به ترتیب ۳۱۵۰ یورو و ۱۴۵۰۰ یورو می باشد. برای آگاهی بیشتر از میزان حقوق پزشکان در زمینه های مختلف طبابت، جدول زیر را تشریح نمودیم.

مشاغل در حوزه پزشکی میزان درآمد(یورو)
دستیار تغذیه پیشرفته 5270
متخصص آلرژی 7180
دکتر 9290
پزشک قانونی 9550
متخصص داخلی 12400
متخصص مغز و اعصاب 11000
متخصص قلب و عروق 14500
چشم پزشک 7690
پزشک پوست 10900
پزشک عمومی 8120
نمودار توزیع درآمد پزشکان در ایتالیا

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در ایتالیا:

موارد بسیار زیادی در باب افزایش حقوق پزشکان در ایتالیا وجود دارد، که سبب می شود، پزشکان در جهت این گونه عوامل تحقیقات جمع آوری نمایند. یکی از عوامل اصلی، تاثیر تجربه کاری آنان بر میزان درآمدی که می توانند کسب نمایند، می باشد. آنان همچنین می خواهند بدانند با تجربه کاری و سوابق کاری که دارند، چگونه می توانند به کاریابی در ایتالیا بپردازند، و با چه شرایطی می‌ توانند در موسسات دولتی استخدام شوند. البته تحقیق در این زمینه ها بسیار معقول می باشد، زیرا پزشکان با دارا بودن سوابق کاری بالا علاوه بر این که افزایش میزان درآمد خویش را به وضوح مشاهده می نمایند، می توانند در موسسات دولتی به کار پرداخته و یا خود به راه اندازی یک مطب و کلینیک شخصی بپردازند. درآمد پزشک متخصص در ایتالیا نیز با افزایش تجربه کاری افزایش می یابد و به شرح نمودار زیر می باشد.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در ایتالیا:

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در ایتالیا:

همانگونه که به هنگام کاریابی در ایتالیا، به دنبال مزایای کار در این کشور می باشید، لازم است در زمینه معایب کاری این کشور هم کمی بررسی نمایید. زیرا ممکن است برخی از عواملی که بر درآمد در ایتالیا تاثیر می گذارند، برای افراد ناخوشایند باشد. مثلا پزشک زن باید توجه داشته باشد، در ایتالیا درآمدی که می‌ تواند از موسسات کسب نماید، ۶ درصد از حقوق مردان کمتر می باشد. گرچه جنسیت یک پزشک تاثیری بر روند درمان بیماران ندارد، اما مسئله ای می باشد، که تمام زنان در هر صنایع را بنا به وجود علت تبعیض جنسیتی در بر می‌ گیرد. به طور کلی در زمانی که یک پزشک مرد ۸۷۹۰ یورو دستمزد دریافت نماید، یک پزشک زن دستمزدی معادل ۸۳۲۰ یرو دریافت می نماید. در ادامه برای اطلاع بیشتر از روند تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در ایتالیا، نموداری در زیر این مطلب تهیه و تدوین دادیم.

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در ایتالیا:

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ایتالیا:

نیرو های پزشکی و دیگر نیرو های کادر درمان و تمامی اشخاصی که به ایتالیا مهاجرت می نمایند، قطعا می خواهند که آینده ای روشن و درخشانی را برای خود به وجود بیاورند و لازم است به هنگام کاریابی در ایتالیا، از میزان درآمد در ایتالیا و روند افزایش درآمد برای پزشکان را مورد بازنگری علمی قرار دهند. لازم به ذکر است در ایتالیا نه تنها پزشکان و متخصصان این کشور از افزایش حقوق به صورت روند رشد متوسط حقوق سالانه برخوردار می‌ شوند، بلکه تمامی کارمندان و کارکنان در این کشور بر اساس وجود قانون روند رشد متوسط حقوق سالانه، از امر افزایش حقوق برخوردار می‌ شوند. ولی نکته ای که افزایش حقوق پزشکان را از افزایش حقوق ملی ایتالیا جدا می‌ سازد، روند افزایشی و میزان افزایشی آن می‌ باشد. به طوری که روند رشد متوسط حقوق سالانه ملی هر ۱۷ ماه ۸ درصد در ایتالیا بوده در حالی که این روند هر ۱۶ ماه ۱۲ درصد شامل حال پزشکان ایتالیایی می‌ شود. در نمودار زیر، روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ایتالیا را تهیه و تنظیم کردیم.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ایتالیا:

مزایا و پاداش های پزشکان در ایتالیا:

امروزه مشاهده می‌ شود که در هر صنعتی و در هر کاری کار فرمایان روندی را برای بهتر انجام شدن کار ها در پیش می‌ گیرند و نتیجه مثبتی را دریافت می نمایند. وجود مزایا و پاداش در اکثر مشاغل از این دست است که بر این اساس، کارمندان به دلیل وجود مزایا و پاداش، کار خود را به روشی بهتر و با شور و هیجانی بهتر به انجام می رسانند. در کشور ایتالیا نیز پزشکان در موسساتی که شاغل می‌شوند، بر اساس عملکرد فوق العاده خود شامل پاداش و مزایا می‌ شوند. همراهان گرامی مقاله حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است. هر گونه کپی برداری از مطالب آن بدون ذکر منبع، نارضایتی این موسسه را در پی داشته و شرعاً و قانوناً حرام می باشد. به طور کلی پزشکانی که اظهار داشته اند از پاداش های نقدی در ایتالیا بهره‌ مند شده‌ اند، ۸۰ درصد بوده اند و پاداش هایی با نرخ ۵ الی ۹ درصدی را کسب کرده‌ اند.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در ایتالیا:

درآمد پزشکان در ایتالیا و درآمد پزشک متخصص در ایتالیا، می‌ تواند با قرار گرفتن در برخی دیگر از عوامل، همانند سکونت شهری، کار های دولتی و یا در سطحی از تجربه کاری باشد که مسئولیت بیشتری را در کار متحمل شود. در این بخش به سایر عوامل تأثیر گذار بر درآمد پزشکان در ایتالیا خواهیم پرداخت.

سکونت در شهر های اقتصادی:

در برخی از ایالت ها و شهر های ایتالیا سطح اقتصادی در سطح بالایی بوده و اشخاص می‌ توانند با سکونت در  شهر های اقتصادی و پر درآمد، از حقوق مناسبی برخوردار شوند. به این منظور شهرهای ایتالیا را از نظر درآمد برای پزشکان مقایسه کردیم و در جدول زیر شرح داریم.

شهر ها درآمد ماهانه (یورو)
بولونیا 9060
میلانو 9930
پارما 8620
تریست 8750
کاتانیا 8900
ناپولی 9760
رم 10100
جنوا 9230
پالرمو 9410
تورینو 9580

کار های دولتی:

متقاضیان کار پزشکی در ایتالیا به غیر از اشخاصی که می خواهند در این کشور مطب شخصی راه اندازی نمایند، می توانند در شهر های اقتصادی، در موسسات دولتی شروع به کار کرده و ۵ درصد حقوق بیشتری کسب نمایند.

درجه ارشدیت حاصل تجربه کاری بالا:

تجربه کاری بالا به پزشکان درجه ارشدیت می دهد و سبب می شود بر اساس مسئولیت های فراوان، از حقوق و درآمدی بسیار بالا بهره مند گردند.

 

هزینه های زندگی در ایتالیا:

بررسی نمودن میزان هزینه زندگی در ایتالیا برای پزشکی که قصد دارد این کشور را برای زندگی و کار خود برگزیند، به جرأت مهم ترین مسئله می باشد، که رابطه مستقیمی با درآمد پزشکان در ایتالیا دارد. زیرا یک پزشک زمانی می‌ تواند تصمیم خود را به طور قطع به اجرا درآورد، که تمام عوامل موجود در شرایط زندگی خویش را در کشور ایتالیا بررسی و آن را مناسب برای زندگی بداند. به طور کلی برای آگاهی از میزان هزینه زندگی در ایتالیا جدولی در زیر این مطلب قرار دادیم و در آن قیمت برخی از ضروریات زندگی و هزینه میزان اجاره ها و خرید آپارتمان های ایتالیایی را بررسی کرده‌ ایم.

اقلام هزینه ها (یورو) اقلام هزینه ها (یورو)
آپارتمان یک خوابه شهری 596.97 هر کیلو پیاز 1.33
آپارتمان یک خوابه برون شهری 451.26 هر کیلو گوجه فرنگی 2.02
آپارتمان سه خوابه شهری 1036.26 هر کیلو سیب زمینی 1.25
آپارتمان سه خوابه برون شهری 750.89 هر کیلو سیب 1.81
خرید هر متر آپارتمان شهری 3274.98 یک راس کاهو 1.06
خرید هر متر آپارتمان برون شهری 1956.24 هر کیلو پرتقال 1.81
هر کیلو گوشت گاو 14.85 هر کیلو موز 1.66
هر کیلو برنج سفید 1.96 12 عدد تخم مرغ 2.80
هر کیلو پنیر 12.47 500 گرم نان سفید 1.60
هر کیلو فیله مرغ 8.41 کاپوچینو منظم 1.39
حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا، درآمد در ایتالیا، کاریابی در ایتالیا برای پزشکان ، هزینه زندگی در ایتالیا و عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در ایتالیا پرداختیم. در طول بررسی و ارزیابی مقاله حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا دانستیم، نرخ بیکاری در ایتالیا حدود ۱۰ درصد بوده و شرایط شغلی برای افراد غیر بومی مناسب نمی باشد. زمانی که نرخ بیکاری در یک کشور به حد چشم گیری بالا باشد، بدین معنا است، که افراد بومی این کشور به میزان قابل توجهی آماده به کار ولی بیکار می‌ باشند. دولت ایتالیا سعی بر این دارد، تا ابتدا افراد بومی و یا افرادی که اقامت و اجازه کار در این کشور را دارند، را به کار بگیرد. از این رو کاریابی پزشکان در ایتالیا بدون داشتن اقامت و اجازه کار، در چنین شرایطی بی‌ نتیجه خواهد بود. یکی از روش هایی که می تواند به شما برای کار به عنوان یک پزشک در ایتالیا کمک کند، تحصیل در رشته پزشکی در این کشور است. در غیر این صورت به شما پزشکان محترم پیشنهاد می کنیم به کشور های تاپ اروپایی از جمله، آلمان، سوئد و دانمارک با شرایط بهتر کاری و مهاجرتی آسان سفر کنید. شما خوبان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کشور های اروپایی با کاردانان موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید. در صورت رضایت از این مقاله ۵ ستاره علمی بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در ایتالیا

✅حداقل حقوق در کشور ایتالیا برای پزشکان به چه میزان می باشد؟

پزشکان در کشور ایتالیا حداقل حقوقی معادل 3150 یورو در یک ماه کاری دریافت می نمایند.

✅هزینه زندگی در ایتالیا به چه میزان می باشد؟

متوسط هزینه زندگی در ایتالیا برای یک فرد، بدون احتساب هزینه مسکن ۷۵۰ یورو می باشد.

✅درآمد پزشکان در ایتالیا به چه میزان می باشد؟

درآمد پزشکان در ایتالیا به طور متوسط ۸۵۸۰ یورو می باشد.

✅عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشک متخصص در ایتالیا، چیست؟

عواملی که بر درآمد پزشک متخصص و یا دیگر پزشکان در ایتالیا تاثیر می گذارد، تجربه کاری، جنسیت پزشک، روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان، محل کاری، دولتی و یا خصوصی بودن کار و ممکن است برخی نکات دیگر در محل کار باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *