حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اسپانیا
  • حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در اسپانیا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در اسپانیا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در اسپانیا
  • مزایا و پاداش های پزشکان در اسپانیا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در اسپانیا
  • هزینه های زندگی در اسپانیا
  • حقوق و درآمد مشاغل در اسپانیا و سخن پایانی
حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا

حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا، درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا و هزینه زندگی در اسپانیا را در مقاله علمی حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا مورد بررسی و ارزیابی علمی قرار می‌ دهیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور اسپانیا، جهت انجام کار پزشکی را دارید، قطعاً با سوالات بسیاری مواجه شده اید. حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا چگونه می باشد؟ درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا به چه میزان می باشد؟ هزینه زندگی در اسپانیا به چه میزان است؟ به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب پاسخ سوالات خود، ما را تا انتهای نگارش مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا همراهی نمایید. در صورتی که قصد دارید اطلاعاتی در مورد کشور های دیگر به دست بیاورید، می توانید دیگر مقالات علمی ما را در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور مطالعه فرموده و پس از تصمیم‌ گیری در جهت مهاجرت به برترین کشور، از مشاوران حاذق این موسسه به صورت ارتباط تلفنی مشاوره رایگان و علمی دریافت نمایید. لازم به ذکر است شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به دریافت تماس از سوی کارشناسان ما فرم درخواست تماس را به صورت کاملاً صحیح تکمیل نمایید.

شرایط عمومی کار در اسپانیا:

اسپانیا کشوری می‌باشد که بخشی از اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه جزیره ایبری مستقل بوده و در جنوب غربی اروپا واقع شده می‌ باشد. اسپانیا از پهناور ترین کشور ها در دنیا محسوب می‌ شود، که مساحتی حدود ۵.۵.۹۹۲ کیلومتر مربع را دارا بوده و از این نظر در رده پنجاه و دومین کشور جهان می‌ باشد. اسپانیا با کشور های نظیر پرتغال و فرانسه هم مرز می باشد و پایتخت این کشور مادرید است. همچنین زبان مردم اسپانیا، اسپانیایی و واحد پول آن یورو است. جمعیت کشور اسپانیا ۶۶ میلیون نفر بوده و به دلیل وجود شهر مادرید مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. نرخ بیکاری اسپانیا در شرایط مناسبی نبوده و حدود ۱۶.۱۳ درصد می‌ باشد، که در ذیل، نمودار نرخ بیکاری را تدوین داده‌ ایم. پزشکی و کار در اسپانیا دارای شرایط و ضوابط بسیاری می باشد و حقوق در اسپانیا برای پزشکان با توجه به عناوینی که در ادامه مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا مورد بررسی واقع می نماییم، بسیار متفاوت و رو به افزایش می باشد.

نمودار نرخ بیکاری در اسپانیا

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا:

مسئله درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا متفاوت از یکدیگر می باشد. زیرا پزشکان در زیر شاخه های مختلف پزشکی، حقوق و درآمد متفاوتی نسبت به کار خود دریافت می نمایند. همچنین وجود شرایط تحصیلی، تجربه کاری و …، تاثیر بسیار زیادی در درآمد پزشکان دارد. متوسط حقوقی که یک شخص می تواند با پزشکی در اسپانیا دریافت نماید، ۶۱۲۰ یورو می باشد. به همین ترتیب حداقل حقوق برای یک پزشک عمومی ۲۳۷۰ یورو و حداکثر حقوق ۱۰۲۰۰ یورو در ماه می باشد. برای آگاهی کامل از درآمد پزشکان متخصص در اسپانیا، جدول زیر را تهیه و تنظیم کردیم. شما عزیزان می توانید برای آگاهی از حقوق و درآمد مشاغل در اسپانیا این قسمت از متن را مطالعه فرمایید.

مشاغل میزان حقوق (یورو) (ماهانه)
متخصص قلب و عروق 11000
متخصص مغز و اعصاب 7990
روانشناسان بالینی 8490
متخصص تغذیه 5340
متخصص داخلی 8620
چشم پزشک 5740
متخصص اطفال 6440
پزشک بیهوشی 9260
پزشک عمومی 5970
پزشک غدد درون 7760

نمودار تنظیم شده در زیر این مطلب روند توزیع دستمزد پزشک در اسپانیا می باشد‌

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در اسپانیا:

در اکثر کشور های دنیا قوانینی را مشاهده می نمایید، که افراد توسط این قوانین مورد تشویق و یا جریمه قرار می‌ گیرند. برخی از قوانین مربوط به کار و افزایش درآمد کارمندان یک مجموعه کاری می باشد. یکی از عواملی که در هر کشوری و در هر زمینه‌ ای از کار مشاهده می گردد، وجود افزایش حقوق و درآمد مشاغل بر اساس افزایش تجربیات کاری می باشد. در کشور اسپانیا نیز پزشکان در سمت شغلی خود، از دو سال سابقه کار، افزایش حقوق را تجربه می نمایند و این افزایش، تا ۲۰ سال سابقه کاری ادامه دارد. روند افزایشی حقوق پزشکان در اسپانیا نسبت به  تجربیات کاری آنان به شرح لیست زیر می باشد.

    • 0 الی 2 سال: هیچ افزایش حقوقی نخواهند داشت.
    • 2 الی 5 سال: 32 درصد افزایش حقوق خواهند داشت.
    • 5 الی 10 سال: 36 درصد افزایش حقوق نسبت به 2 الی 5 سال سابقه خواهند داشت.
    • 10 الی 15 سال: 21 درصد افزایش حقوق نسبت به 5 الی 10 سال سابقه خواهند داشت.
    • 15 الی 20 سال: 14 درصد افزایش حقوق نسبت به 10 الی 15 سال سابقه خواهند داشت.
    • 20 سال به بالا : 9 درصد افزایش حقوق نسبت به 15 الی 20 سال سابقه خواهند داشت.

نمودار زیر این مطلب، تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در اسپانیا می باشد.

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در اسپانیا:

همانگونه که در مطلب فوق بدان اشاره نمودیم،  در هر کشوری، قوانینی خاصی در صنعت کاری وجود دارد، که مسئله جنسیت یکی از قوانین نابرابری میان افراد جامعه می‌ باشد و در کشور اسپانیا نیز به وضوح می توان تفاوت میان افراد خانم و آقا را در زمینه کاری مشترک مشاهده فرمود. همراهان گرامی مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است. لذا هرگونه کپی برداری از مطالب این نوشتار و یا سایر مقالاتی که در این موسسه موجود می باشند، شرعاً و قانوناً حرام بوده و موسسه حقوقی ملک پور هیچ گونه رضایتی در قبال کپی برداری از مطالب نخواهد داشت. به طور کلی تبعیض جنسیتی که در زمینه کاری اسپانیا وجود دارد، سبب گشته تا یک پزشک خانم 5 درصد از پزشک آقا حقوق و دستمزد کمتری کسب نماید. مثلا در زمانی که یک پزشک مرد 6260 یورو دستمزد دریافت نماید، پزشک زن در شرایط برابر کاری 5950 یورو حقوق دریافت می کند.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در اسپانیا:

بنا به وجود قوانین کشوری در اسپانیا، درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا و یا درآمد تمام مشاغل اسپانیا، نسبت به فعالیتی که انجام می‌ دهند چند درصد بر درآمد کلی آنان افزوده می‌ شود. میزان افزایش حقوق پزشکی در اسپانیا نسبت به سطح تجربیات پزشکان، جنسیت یک پزشک، حقوق مصوبه سالانه و یا می تواند توسط عوامل گونا گون دیگری تأثیر بیابد. روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در اسپانیا در یک زمان مشخص در نظر گرفته شده و طی قرار گرفتن در این زمان مقرر، پزشکان افزایش حقوق خواهند داشت. زمان تعیین شده در این روند برای پزشکان، هر ۱۶ ماه ۱۲ درصد می‌ باشد، در حالی که زمان تعیین شده برای تمامی مشاغل اسپانیا هر ۱۷ ماه ۸ درصد می‌ باشد. در زیر برای آگاهی بیشتر شما عزیزان نمودار روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در اسپانیا را قرار دادیم.

مزایا و پاداش های پزشکان در اسپانیا:

پزشکان در اسپانیا علاوه بر افزایش سالانه بر اساس تجربه کاری و روند رشد متوسط حقوق در اسپانیا، ممکن است از مزایا و پاداش های پزشکی نیز بهره‌ مند شوند. پزشکان به دلیل سختی شغل، از پاداش هایی با نرخ بالا در اسپانیا بهره‌ مند می‌ شوند و از نرخ های تشویقی ۶ الی ۸ درصدی برخوردار می باشند. معمولاً پاداش برای کارکنان یک کشور چرخه ای می باشد، که علاوه بر اعطای پاداش به کارمند و بر اساس بهترین عملکرد کارمند، سود آوری بیشتری برای شرکت‌ ها و موسسات به وجود می‌ آیند. در سال گذشته در کشور اسپانیا  تنها ۲۵ درصد از پزشکان شامل پاداش و مزایا نشده اند و ۷۵ درصد از پزشکان در اسپانیا پاداش دریافت نموده اند. به طور کلی پاداش های در نظر گرفته شده در اسپانیا به شرح لیست زیر می باشد.

  • پاداش به مناسبت آخر سال و تعطیلات آن
  • پاداش بر حسب نوع کار و ویژگی های عالی در آن
  • پاداش بر اساس خواست دلخواه کارفرما
  • پاداش بر اساس موفقیت های جمعی

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در اسپانیا:

تا رسیدن به این بخش از نوشتار، طبق بررسی های فوق دانستیم، درامد رشته های پزشکی در اسپانیا، بر اساس موارد بسیاری افزایش می یابد. و همچنین این نکته را ذکر کردیم، حقوق در اسپانیا برای پزشکان زن چند درصد کمتر از آقایان می باشد. ولی دیگر عواملی در اسپانیا موجود می باشند، که رابطه مستقیمی بر میزان افزایش حقوق یک پزشک دارند. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

مشاغل دولتی:

آیا تا کنون به این مسئله اندیشیده اید که مشاغل دولتی حقوق بیشتری نسبت به مشاغل خصوصی اعطا می نمایند؟ از این رو سعی بر این داشته باشید، تا در شهر های پر اقتصاد در موسسات دولتی شاغل شوید و از 5 درصد حقوق بیشتر بهره مند شده و کاری با ضمانت را دریافت نمایید.

سطح ارشدیت:

پزشکانی که در یک موسسه از تجربه کاری بالایی برخوردارند، نسبت به ارشدیتی که دارند و مسئولیت هایی را متحمل می شوند، درآمد بیشتری کسب می نمایند.

شهر ها:

با توجه به جدول زیر می توانید در نظر بگیرید برخی از شهر های اسپانیا از اقتصاد شکوفا تری نسبت به دیگری برخوردار هستند، از این رو شهری را برای سکونت در نظر بگیرید که از نظر درآمد، پر اقتصاد و سطح رفاه زندگی در آن بالا باشد.

شهر میانگین درآمد (یورو) ماهانه
بارسلونا 7050
مالاگا 6560
بیلبائو 6060
مورسیا 6430
لاس پالماس 6180
ساراگوسا 6680
مادرید 7180
پالما دو مایورکا 6310
والنسیا 6930
سویا 6810

هزینه های زندگی در اسپانیا:

پزشکی که در صدد مهاجرت به کشور اسپانیا و یا دیگر کشور های اروپایی می باشد، پس از بررسی نمودن شرایط کاری خویش در مقصد، به بررسی عوامل دیگری در آن کشور می پردازد. یقینا می توان بیان کرد هزینه های زندگی، یکی از عوامل برای ارزیابی می باشد. به عنوان مثال، شخصی که اسپانیا را برای آینده زندگی خویش در نظر گرفته است، باید توجه داشته باشد، هزینه زندگی در اسپانیا به طور متوسط 18.87 درصد و همچنین هزینه مسکن در اسپانیا به طور متوسط 44.37 درصد ارزان تر از ایالات متحده می باشد و به طور کلی هزینه زندگی در اسپانیا برای یک خانواده 5 نفره، 3055 یورو در یک ماه می باشد، که این میزان از هزینه ها ، بدون احتساب هزینه های مسکن است. برای اطلاع کلی از هزینه مسکن و ضروریات زندگی در اسپانیا جدول زیر را تهیه و تنظیم نمودیم.

اقلام هزینه ها (یورو)
یک کیلو برنج 1.00
یک کیلو پیاز 1.14
کاپوچینو منظم 1.65
یک کیلو موز 1.59
یک کیلو سیب زمینی 1.13
بسته سیگار مارلبرو 5.00
یک کیلو پرتقال 1.41
یک کیلو گوجه فرنگی 1.63
یک کیلو پنیر محلی 9.49
یک لیتر شیر 0.79
نوع مسکن هزینه (یورو)
اجاره آپارتمان یک خوابه شهری 648.04
اجاره آپارتمان یک خوابه بیرون شهری 497.25
اجاره آپارتمان سه خوابه شهری 1030.73
اجاره آپارتمان سه خوابه بیرون شهری 758.86
خرید هر متر آپارتمان در شهر 2948.00
خرید هر متر اپارتمان بیرون شهر 1958.64
حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا، پزشکی در اسپانیا، حقوق در اسپانیا و دیگر عناوین مهم نظیر، تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در اسپانیا و هزینه زندگی در اسپانیا را مورد بررسی و ارزیابی علمی قرار دادیم. در طی بررسی مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا، دانستیم، نرخ بیکاری کشور اسپانیا بسیار بالا بوده و افراد بومی زیادی در این کشور بیکار می‌ باشند. متقاضیان عزیزی که قصد کار پزشکی در کشور اسپانیا را دارند، باید در نظر داشته باشند، این کشور ویزای معادل‌سازی به خارجیان ارائه نمی دهد و افراد خارجی در صورتی که جهت تحصیل پزشکی به این کشور مهاجرت نمایند، علاوه بر امکان تحصیل رایگان، پس از فارغ التحصیلی در اسپانیا، اجازه کار پزشکی را خواهند داشت. ولی به غیر از این، افراد غیر بومی که در این کشور تحصیل نکرده اند، شانس بسیار کمی دارند تا بتوانند در اسپانیا معادل سازی نمایند. شما عزیزان می توانید برای آگاهی از نحوه مهاجرت پزشکی به تمام کشور های دنیا، از کاردانان موسسه حقوقی ملک پور از طریق برقراری تماس تلفنی، مشاوره رایگان و علمی دریافت نمایید. در صورت رضایتمندی از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا ۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در اسپانیا

✅هزینه زندگی در اسپانیا به چه میزان می باشد؟

متوسط هزینه زندگی در اسپانیا بدون احتساب هزینه مسکن برای یک خانواده پنج نفره ۳۰۵۵ یورو می باشد.

✅پزشکی در اسپانیا دارای چه شرایطی می باشد؟

اشخاص خارجی جهت پزشکی در اسپانیا می‌ توانند با تحصیل پزشکی در این کشور اجازه کار پزشکی را دریافت نمایند.

✅متوسط حقوق در اسپانیا برای پزشکان چه مقدار می باشد؟

متوسط حقوقی که یک پزشک در اسپانیا دریافت می‌نماید، ۱۰۲۰۰ یورو در یک ماه می باشد.

✅درآمد رشته های پزشکی در اسپانیا به چه میزان می باشد؟

درآمد متخصص قلب و عروق: 11000 یورو، درآمد متخصص مغز و اعصاب: 7990 یورو، درآمد روانشناسان بالینی: 8490 یورو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *