حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مجارستان
  • حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در مجارستان
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در مجارستان
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در مجارستان
  • مزایا و پاداش های پزشکان در مجارستان
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در مجارستان
  • هزینه های زندگی در مجارستان
  • حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان و سخن پایانی
حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان

حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان، مهاجرت به مجارستان، هزینه زندگی در مجارستان و دیگر عواملی نظیر، تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در مجارستان را در مقاله حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان بررسی و ارزیابی کرده و به تفصیل علمی بیان می نماییم. شاید شما هم قصد مهاجرت کاری و پزشکی به کشور مجارستان را داشته باشید، از این رو ممکن است برخی سوالات شما را دچار ابهام نمایند. حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان چگونه می باشد؟ بهترین راه مهاجرت به مجارستان کدام است؟ هزینه زندگی در مجارستان به چه میزان می باشد؟ با ما همراه باشید، در ادامه مقاله حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان، به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ خواهیم داد. شما عزیزان مهاجری که قصد مهاجرت کاری به کشور مجارستان و یا دیگر کشور های جهان را دارا می باشید، می توانید برای افزودن بر اطلاعات مهاجرتی خود مقالات علمی بسیاری را در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) مطالعه فرمایید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره علمی و مهاجرتی از کاردانان این موسسه به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در مجارستان:

کشور مجارستان در مرکز اروپا واقع شده و از همسایگان اسلوونی، رومانی، اتریش، کرواسی و اسلواکی به شمار می‌ رود. پایتخت این کشور بوداپست، جمعیتی کم و در حدود ۹ میلیون نفر و زبان این کشور زیبا، مجاری می باشد. همچنین واحد پول مجارستان فورینت می باشد. مجارستان به دلیل قرار گرفتن در رتبه ۲۳ از نظر تولید ناخالص داخلی در میان کشور های اروپایی، این امر را بیان می نماید که در این کشور سطح زندگی در حد پایین تری نسبت به دیگر کشور های اروپایی می باشد. ولی نکته ای که این کشور را محبوب می‌ نماید این است که مجارستان از کشور های امن در بین کل کشور های جهان می باشد. همچنین این کشور رشد شکوفایی در اقتصاد خود داشته است. هزینه زندگی در مجارستان و درآمد در مجارستان از سطح پایینی برخوردار بوده و تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان یکی از راه های مهاجرت به مجارستان به شمار می‌ رود و حدودا در یک دوره ۶ ساله به طول می‌ انجامد. اخذ ویزای کار مجارستان دارای پروسه خاصی می باشد، که پس از طی نمودن مراحل لازم، اشخاص می توانند جهت کار به این کشور مهاجرت نمایند. لازم به ذکر است، میزان نرخ بیکاری هر کشوری بیانگر وضعیت نرخ اشتغال در آن کشور می باشد. به این منظور نمودار نرخ بیکاری در کشور مجارستان را زیر این مطلب ترسیم کردیم.

نرخ بیکاری در مجارستان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص معادل سازی پزشکان و پرستاران

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص معادل سازی پزشکان و پرستاران

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان:

همانگونه که در متن فوق بررسی کردیم، درآمد در مجارستان نسبت به سطح کیفیت این کشور در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی کم تر می باشد. ولی با این حال پزشکان درآمد بیشتری را در این کشور نسبت به متوسط حقوق ملی کسب می‌ نمایند. به عنوان مثال درآمد در مجارستان برای یک پزشک به صورت متوسط به میزان ۳۲۴۱ یورو در یک ماه می باشد. با وجود نرخ میانگین درآمد برای پزشکان، ممکن است برخی از پزشکان در مجارستان کمتر از این میزان را دریافت نمایند و حداقل حقوقی معادله ۱۱۸۷ یورو کسب نمایند و همچنین برخی پزشکان متخصص ممکن است بیشتر از حد متوسط حقوق دریافت نمایند، پزشکان در مجارستان حداکثر حقوقی معادل ۵۴۷۶ یورو کسب می نمایند. شایان ذکر است، رشته پزشکی در مجارستان، از جمله مشاغل پولساز در مجارستان می باشد. به طور کلی درآمد پزشکان در زمینه های طبابت مختلف در مجارستان، با توجه به نرخ متوسط حقوق، طبق جدول زیر می باشد.

میزان حقوق (یورو) (ماهیانه) مشاغل
2450 متخصص آلرژی
1540 متخصص کایروپراکتیک
2350 متخصص درمان اصلاحی
3870 متخحصص پوست
3313 دکتر
3091 فیزیولوژیست ورزشی
2564 پزشک عمومی
4177 متخصص داخلی
5346 ممتخصص قلب و عروق
3870 متخصص مغز و اعصاب

نمودار رسم شده در زیر این مطلب، روند توزیع حقوق پزشکان در مجارستان می باشد.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در مجارستان:

مهاجرت به مجارستان از طریق های متفاوتی امکان پذیر می باشد، که مهاجرت کاری یکی از اصلی ترین روش ها برای مهاجرت متقاضیان کار به این کشور است. به کار پرداختن در هر کشور و یا صنایعی نیازمند تجربه کاری و سوابق ماهرانه می باشد. مخصوصاً یک پزشک برای یافتن یک شغل پزشکی نیازمند تجربیات تخصصی در زمینه پزشکی می باشد، زیرا در هر کشوری در ابتدا افرادی به کار گرفته می‌ شوند که دارای تخصص و تحصیلات مربوطه در حد عالی باشند. همچنین پزشکانی که در کشور مجارستان به کار پزشکی می‌ پردازند، نسبت به سطح تجربیاتی که دارند با توجه به نمودار زیر حقوق و درآمد بیشتری کسب می نمایند.

با توجه به نمودار ذیل، شخصی که به طور میانگین، تجربه کاری 10 الی 15 ساله را در مجارستان دارا می باشد، حدود دو برابر بر درآمد او افزوده می شود. و با گذز ار 20 سال سابقه کاری، 9 درصد بیشتر از شخصی که فقط 15 الی 20 سال سابقه دارد، حقوق بالاتری کسب می کند.

تاثیرات تجربه کاری بر درآمد پزشکان در مجارستان

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در مجارستان:

اگرچه در زمان حال برابری ها به گونه ای به نظر می‌ رسد، که مردم باور دارند که دیگر تبعیضی میان جنسیت ها وجود نخواهد داشت، ولی با این حال می توان تبعیض جنسیتی را در اکثر کشور ها مشاهده نمود. به عنوان مثال، تبعیض بر اساس جنسیت در محل های کار در مجارستان نشان می‌ دهد، که تبعیض بر اساس جنسیت در محل کار نیز وجود دارد. البته وجود تبعیض در صنایع کاری مجارستان، شامل دریافت حقوق کم برای زنان این کشور می باشد و این امر تاثیری بر درآمد مردان نخواهد داشت. به طور کلی پزشکانی که قصد کار در کشور مجارستان را دارند، باید در نظر داشته باشند، پزشک زن در این کشور ۵ درصد از پزشک مرد حقوق و درآمد کمتری کسب می نماید.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در مجارستان:

درآمد در مجارستان برای مشاغل و مخصوصا پزشکان، یک ویژگی خاصی را دارا می باشد، که علاوه بر سطح تجربیات فردی، که افزایش حقوق را در پیش دارد، روند رشد متوسط حقوق سالانه این کشور بر میزان حقوق کل مشاغل در هر سال می افزاید. ولی پزشکان در جایگاه خاصی در این کشور برخوردار می‌ باشند، که به دلیل دارا بودن ماهیت شغلی (سختی کار) بیش از دیگر مشاغل شامل این روند می شوند. به عبارتی ساده تر، روند رشد متوسط حقوق سالانه ملی در کشور مجارستان هر ۱۷ ماه ۹ درصد می باشد، در حالی که روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان، هر ۱۶ ماه ۱۳ درصد است. نمودار زیر در رابطه با روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در مجارستان می باشد.

مزایا و پاداش های پزشکان در مجارستان:

در این بخش از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان، به بررسی مزایا و پاداش پزشکان در مجارستان می پردازیم. پزشکان پس از گذر از مراحل پزشکی در مجارستان، که از روند های متفاوتی، همانند تحصیل در رشته پزشکی مجارستان امکان‌ پذیر است، علاوه بر درآمدی که می‌ توانند در این کشور دریافت نمایند، شامل مزایا و پاداش های خاصی می شوند. پاداش و مزایا از مسائل مهم در بحث کاری می باشند، که کار فرمایان این امر را یک تجربه جهت انجام امور هر چه بهتر وظایف محوله به کارمند، به کار می‌ گیرند. تجربیات نشان داده به هنگامی که یک فرد کار خویش را به درستی و دقیق انجام می‌ دهد، با دریافت پاداش از کار فرمای خود، اشتیاق بیشتری به کار خود نشان می دهد و سبب می گردد تا دیگر اعضای کار به همین روند با یکدیگر رقابت کرده و به ازای پاداشی که شامل می‌ شوند، کار بهتری را ارائه بدهند. به طور کلی پزشکانی که در کشور مجارستان به کار طبابت می پردازند. مطابق با اخرین آمار که در سال 2021 منتشر شده است 76 درصد از پزشکان شاغل در این کشور شامل پاداش و مزایا شده اند و 24 درصد دیگر پاداشی دریافت نکرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در مجارستان:

تا رسیدن به این مبحث از متن مقاله، موارد تاثیر گذار بر درآمد یک پزشک را بررسی کردیم و دانستیم جنسیت یک پزشک، سوابق کاری یک پزشک، روند رشد متوسط حقوق سالانه برای پزشکان، در درآمد آنان موثر می باشد. ولی در این بخش، به بررسی و ارزیابی شهرها، بخش کاری و سطح ارشدیت یک پزشک می پردازیم، که یک شخص متقاضی می تواند، قبل از مهاجرت کاری و پزشکی به کشور مجارستان، چنین عواملی را در نظر گرفته و تا حدود چشمگیری حقوق خود را افزایش دهد.

تاثیر بخش کاری:

  • ممکن است در مکانی که می خواهید در آن به کار بپردازید، خصوصی باشد، که در این صورت حقوقی ۹ درصد کمتر از بخش عمومی دریافت می نمایید.

سطح ارشدیت:

  • ممکن است پزشکی باشید، که دارای تجربیات بسیار زیادی در زمینه کاری خود باشید. به این منظور مسئولیت های بسیاری را متحمل شده و از درآمد بالایی برخوردار می شوید.

شهر محل کار:

  • قبل از مهاجرت، بررسی نمایید و شهر های پر اقتصاد مجارستان را بیابید. زیرا در برخی از شهر های مجارستان، از رفاه اقتصادی بالا بوده و حقوق پرداختی به کارمندان در حد بالایی می باشد. به عنوان مثال، در شهر بوداپست مجارستان، میانگین حقوقی معادل ۳۲۶۵ یورو و در شهر دبرسن مجارستان، میانگین حقوقی معادل ۳۰۶۹ یورو دریافت خواهید کرد.

هزینه های زندگی در مجارستان:

بر اساس تحقیقاتی که پزشکان قبل از مهاجرت به کشور مجارستان جمع‌ آوری می‌ نمایند، می‌توان بیان کرد، هزینه زندگی در مجارستان از جمله عوامل مهم و ضروری می باشد، که در وهله اول، اشخاص مهاجر به تحقیق در زمینه مخارج پرداخته و از میزان حدودی هزینه‌ ها آگاه می‌ شوند. البته تحقیق و بررسی فقط در زمینه هزینه‌ ها به تنهایی کافی نبوده و در صورتی می تواند نتیجه کلی گرفت، که تمامی جوانب این کشور را از جمله درآمد و سطح قیمت‌ ها بررسی کرده و بتوان تمام این موارد را با یک دیگر مقایسه کرد. به طور کلی هزینه زندگی در مجارستان، شهر بوداپست، برای یک نفر بدون اجاره مسکن، ۵۰۶ یورو می باشد. در ادامه جدولی از اقلام و اجاره های ماهانه در شهر بوداپست مجارستان را برای آگاهی از قیمت های حدودی تشریح کردیم.

اقلام هزینه ها (یورو)
شیر یک لیتر 0.71
برنج یک کیلو 1.11
پنیر یک کیلو 6.02
نان 500 گرم 0.70
کاهو یک راس 0.93
گوشت گاو یک کیلو 7.49
گوشت مرغ یک کیلو 4.30
سیب زمینی یک کیلو 0.79
سیب یک کیلو 1.36
پیاز یک کیلو 0.82
پرتقال یک کیلو 1.49
موز یک کیلو 1.25
گوجه فرنگی یک کیلو 1.61
کاپوچینو 1.41
نوع مسکن هزینه(یورو)
اجاره آپارتمان یک خوابه در شهر 435.60
اجاره آپارتمان یک خوابه خارج شهر 335.58
اجاره آپارتمان سه خوابه در شهر 800.57
اجاره آپارتمان سه خوابه خارج شهر 570.26
خرید یک متر آپارتمان در شهر 2895.25
خرید یک متر آپارتمان خارج شهر 1904.57
حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان، درآمد در مجارستان، تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در مجارستان، تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در مجارستان و دیگر عوامل موثر و مرتبط با حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان را بررسی و به نگارش در آوردیم. متقاضیان گرامی جهت کار پزشکی در کشور مجارستان، همانطور که در طول ارزیابی این مقاله آموختیم، کشور مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی از درآمد و اقتصاد پایین تری برخوردار است. هم چنین کار پزشکان نیازمند معادل سازی است و این کشور ویزای معادلسازی را به افراد خارجی ارائه نمی دهد. از این رو پیشنهاد می کنیم، جهت کار با درآمد بالا و مهاجرت آسان، به کشور های برتر اروپایی از جمله آلمان، دانمارک و سوئد مهاجرت نمایید. شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات کامل از شرایط کاری کشور های اروپایی برای پزشکی، با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار کرده و مشاوره علمی و کاملا رایگان دریافت نمایید. در صورتی که پس از مشاوره همچنان با سوالاتی مواجه گردیدید، می‌ توانید ابهامات خویش را در زمینه پرسش ها مطرح کرده و پاسخ بسیار مناسبی در اسرع وقت دریافت نمایید. در صورت رضایت از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان ۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در مجارستان

✅بهترین راه مهاجرت به مجارستان کدام می باشد؟

شرایط هر شخص بیان می‌ کند از چه طریقی می تواند به مجارستان مهاجرت نماید، ولی به طور کلی تحصیل در دانشگاه های مجارستان، ویزای کاری مجارستان، سرمایه‌ گذاری، از بهترین راه ها جهت مهاجرت به مجارستان می باشند.

✅هزینه زندگی در مجارستان چگونه است؟

متوسط هزینه زندگی در مجارستان برای یک فرد تنها بدون اجاره مسکن ۵۰۶ یورو می باشد.

✅درآمد در مجارستان برای پزشکان به چه میزان می باشد؟

متوسط درآمد یک پزشک در مجارستان ۳۲۴۱ یورو می باشد.

✅آیا جنسیت در مجارستان، تاثیری بر درآمد اشخاص دارد؟

بله، پزشکان زن در مجارستان ۵ درصد حقوق و دستمزد کمتری نسبت به مردان دریافت می نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *