حقوق و درآمد پرستاران در اتریش

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اتریش
  • حقوق و درآمد پرستاران در اتریش
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در اتریش
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در اتریش
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در اتریش
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در اتریش
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در اتریش
  • هزینه های زندگی در اتریش
  • حقوق و درآمد پرستاران در اتریش و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در اتریش

حقوق و درآمد پرستاران در اتریش و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در اتریش ، بررسی هزینه زندگی در اتریش، شرایط مهاجرت پرستار به اتریش، تحصیل پرستاری در اتریش، بررسی دلایلی که منجر به افزایش حقوق و درآمد پرستاران در اتریش می شوند، عوامل تاثیر گذار در تعیین حقوق پرستار در اتریش از اصلی ترین موضوعاتی می باشند که ما در این مقاله به بررسی و تحلیل آن ها می پردازیم. اتریش از کشور های سطح اول جهان و اروپا با نرخ بیکاری پایین همراه با امنیت بالا و اقتصادی قوی از جمله کشور های می باشد که در حال حاضر متقاضیان بسیاری تمایل به مهاجرت به آن را از انواع روش ها دارند. موسسه حقوقی ملک پور با تخصص و مهارت بالا در زمینه حقوق مهاجرت و با در اختیار داشتن بهترین وکلا و مشاورین با تجربه در زمینه مهاجرت می تواند در اختیار شما اطلاعات دقیق مهاجرتی از جمله حقوق و درآمد پرستاران در اتریش را قرار دهد و در این راستا خدمات مهاجرتی به شما ارائه نماید. این امکان برای شما عزیزان وجود دارد که پس از برقرار کردن ارتباط با موسسه به صورت رایگان با مشاورین موسسه به صحبت بپردازید و با بازگو کردن شرایط خود از بهترین نوع مهاجرت آگاه شوید.

شرایط عمومی کار در اتریش:

اتریش کشوری در جنوب مرکزی اروپا و از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می رود. پایتخت اتریش شهر زیبای وین می باشد که در سالیان گذشته بالاتر از زوریخ سوییس به عنوان بهترین پایتخت و شهر جهان انتخاب شده است و تقریباً یک چهارم از جمعیت اتریش در این شهر زندگی می کنند. اتریش با کشور های سوییس، آلمان، چک، مجارستان، ایتالیا مرز مشترک دارد. اتریش کشوری کوچک و کم جمعیت به شمار می رود اما در رده بندی ثروتمند ترین کشور های جهان جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است. اتریش با کمبود نیروی کار در خدمات درمان و مراقبت رو برو است که باعث گردیده به یکی از مقاصد برای پرستاران مهاجر به ویژه از کشور های اروپای شرقی تبدیل شود. اتریش کشوری با سطح رفاه و امنیت بالا و همچنین نرخ بیکاری پایین می باشد که می تواند برای پرستارانی که تمایل به مهاجرت دارند گزینه ای مناسب باشد. در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت پرستار به اتریش و حقوق و درآمد پرستاران در اتریش خواهیم پرداخت که می تواند به شما برای انتخاب یک مقصد مناسب برای کار در رشته پرستاری کمک نماید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار اتریش

فایل صوتی این ویدئو

حقوق و درآمد پرستاران در اتریش:

پس از بررسی شرایط کلی کشور مقصد مانند شرایط اقتصادی، نرخ بیکاری، میزان امنیت و .. که در مقالات دیگر به بررسی آن ها پرداخته ایم، پرستاران باید به بررسی مواردی بپردازند که مستقیما کار آن ها را تحت شعاع خود قرار می دهد و باعث می شود انتخابی دقیق تر برای مهاجرت کاری داشته باشند. از مهم ترین مسائل برای پرستارانی که تمایل به مهاجرت دارند میزان حقوق و درآمد پرستاران در اتریش می باشد. با بررسی این موضوع پرستاران با یک جمع بندی کلی می توانند متوجه این موضوع شوند که آیا اتریش می تواند کشوری مناسب برای کار پرستاران باشد یا خیر؟ در این قسمت به بررسی حقوق و درآمد پرستاران در اتریش خواهیم پرداخت:

  • میانگین، حداقل و حداکثر حقوق پرستاران در اتریش:

    پرستارانی که در اتریش کار می کنند برای یک سال کار به صورت میانگین حقوقی معادل با 35000 یورو دریافت می نمایند، اما محدوده حقوق و درآمد پرستاران در اتریش در پایین ترین حالت 17500 یورو و در بالاترین حالت 54300 یورو برای یک سال کار می باشد.

  • حقوق متوسط:

    حقوق متوسط یک پرستار در اتریش 35000 یورو می باشد و به این معنی می باشد که 50 درصد از پرستاران اتریش حقوقی کمتر از 35000 یورو دریافت می نمایند و نیم دیگر پرستاران در اتریش حقوقی بالاتر از 35000 یورو دریافتی دارند.

نمودا میزان حقوق و درآمد پرستاران در اتریش

درصدها:

همان طور که در نمودار توزیع حقوق پرستاران در اتریش مشاهده می نمایید میزان متوسط حقوق برای 50 درصد از پرستاران 35000 یورو می باشد، از جمعیت پرستارانی که زیر 35000 یورو در سال درآمد دارند 25% حقوقی کمتر از 23600 یورو در سال دریافت می نمایند و 75 درصد از آن ها بالاتر از 23600 یورو دریافت می کنند. در ادامه مشاهده می نمایید که 50% از پرستاران حقوقی بالاتر از 35000 یورو دریافت می نمایند، که از این جمعیت 75 درصد حقوقی کمتر از 44700 یورو درآمد دارند و تنها 25درصد حقوق بالای 44700 یورو دریافت می کنند

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در اتریش:

داشتن تجربه در هر کاری بدون شک مهم ترین و اصلی ترین موضوع می باشد. در همه جای دنیا برای استخدام نیروی کار، افرادی که دارای تجربه بالاتری می باشند در ارجحیت هستند و اولویت استخدام برای کارفرمایان در هر صنف و شغلی افراد با تجربه می باشد. یکی دیگر از مسائل که با بالا رفتن میزان تجربه در هر کاری صورت می گیرد، میزان افزایش حقوق و درآمد نیرو های کاری می باشد. بالا رفتن تجربه کاری موجب می شود تا میزان حقوق نیروی کار افزایش یابد. میزان حقوق و درآمد پرستاران در اتریش نیز رابطه مستقیم با بالا رفتن سطح تجربه دارد. قابل به ذکر است که عوامل تاثیر گذار در میزان افزایش حقوق و درآمد پرستاران در اتریش باعث گردیده تا حقوق پرستاران با هم متفاوت باشد. برای مثال حقوق و درآمد پرستاری که 5 سال تجربه دارد با میزان دریافتی پرستاری که تازه وارد بازار کار شده است تفاوت دارد. در ادامه در قالب یک نمودار میزان حقوق و درآمد پرستاران در اتریش را بر اساس هر سال تجربه کاری برای شما قرار داده ایم:

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در اتریش:

در مطالب بالا گفته شد که داشتن تجربه یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل برای تعیین حقوق و افزایش حقوق در شغل پرستاری می باشد. اما یک پرستار تنها در صورتی می تواند وارد بازار کار پرستاری شود که در این رشته به تحصیل پرداخته باشد و موفق به اخذ مدرک تحصیلی شده باشد. از اصلی ترین شرایط مهاجرت پرستار به اتریش برای مهاجرین خارجی، ارائه مدرک دانشگاهی معتبر در رشته پرستاری می باشد. مدارک دانشگاهی معتبر علاوه بر این که از اصلی ترین الزامات برای ورود به کار پرستاری می باشد، در تعیین حقوق یک پرستار و همچنین در روند افزایش حقوق و درآمد پرستاران در اتریش نیز تاثیر مستقیم دارد. در اتریش پرستارانی که دارای مدرک فوق لیسانس پرستاری می باشند از حقوق و درآمد بالاتری نسبت به پرستاران با مدرک لیسانس برخوردار هستند. حقوق و درآمد پرستاران در اتریش با مدرک فوق لیسانس برای هر سال کار در این کشور 47300 یورو می باشد و این در صورتی می باشد که فارغ التحصیلان در رشته پرستاری با مدرک لیسانس برای هر سال کار حقوقی معادل 30000 یورو دریافت می نمایند و نشان دهنده آن است که پرستارانی که دارای مدرک فوق لیسانس پرستاری هستند 58 درصد حقوق بالاتری نسبت به همکاران خود که مدرک لیسانس دارند دریافت می نمایند.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در اتریش:

پرستارانی که با امید پیشرفت و ساختن آینده ای روشن تمایل دارند تا به کشور اتریش مهاجرت نمایند و در این کشور به کار پرستاری مشغول شوند، باید به بررسی مسائل مختلفی بپردازند تا بتوانند با خیالی آسوده اتریش را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایند، یکی از مهم ترین مسائل که باید مورد بررسی قرار گیرد روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در اتریش می باشد. شاید برای شما این سوال به وجود آید که حقوق پرستاران هر چند مدت یک بار افزایش پیدا می کند و با هر افزایش چه مقدار به حقوق یک پرستار اضافه می شود؟ به طور کلی در تمامی کشور ها برای تمامی مشاغلی که زیر نظر اداره کار می باشند با گذشت یک بازه زمانی مشخص به حقوق و درآمد نیرو های کاری اضافه می شود که مقدار افزایش حقوق در هر کشور و در هر شغل ممکن است متفاوت باشد. متوسط افزایش سالانه ملی در کشور اتریش برای پرستاران در هر 30 ماه یک بار اتفاق می افتد که مقدار 6% از کل حقوق افزایش می یابد. افزایش سالانه ملی حقوق در دیگر مشاغل کشور اتریش در هر 28 ماه اتفاق می افتد که میزان 5% افزایش حقوق انجام می گیرد.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در اتریش:

دریافت مزایا و پاداش برای هر نیروی کار یک اتفاق خوب و خوشحال کننده می باشد. در هر شغلی نیرو های کاری تلاش خود را می کنند تا به بهترین نحو کار خود را انجام دهند تا از سمت کارفرمای خود مورد تشویق قرار بگیرند، حال این تشویق می تواند پاداش و افزایش حقوق باشد یا می تواند ترفیع در درجه کاری آن نیرو باشد. می توان گفت اعطای پاداش و مزایا به نیروی کاری در تمامی مشاغل وجود دارد اما ممکن است در بعضی از مشاغل بیشتر باشد. مشاغلی که با تولید درآمد رابطه مستقیم دارند و در چرخه اقتصادی قرار دارند بیشتر به نیرو های خود مزایا و پاداش اعطا می کنند. این مقاله توسط تیم آی تی و تیم مشاوره موسسه حقوقی ملک پور( ملک پوراتریش) شده است و هر گونه کپی کردن از آن خلاف قانون و مقررات است و شرعاً نیز حرام می باشد. مطابق با آخرین گزارش در سال 2020 تنها 12 درصد از پرستاران در کشور اتریش پاداش و مزایا دریافت نموده اند و 82 درصد از پرستاران هیچ گونه پاداشی دریافت نکرده اند. میزان پاداش پرستاران در اتریش از 0 تا 3درصد کل حقوق یک پرستار می باشد.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص اقامت کاری و بدون اجازه کار در اتریش

با مشاهده این ویدئو پاسخ سوالات زیر را خواهید یافت :

  • چه کشورهایی برای مهاجرت کاری و کاریابی مناسب تر است؟
  • در چه کشورهایی شانس کاریابی بیشتر است؟
  • چگونه می توانیم از لیست مشاغل مورد نیاز اتریش و سایر کشورها مطلع شویم؟
  • اقامت کاری و بدون کار در اتریش چگونه است؟
  • کاریابی در خارج از کشور را چگونه شروع کنیم؟
  • چه مشاغلی در اتریش مورد نیاز است؟
  • آیا موسسه ملک پور مجوز کاریابی دارد؟
  • هزینه کاریابی در اروپا به عهده چه کسی است؟
  • متقاضی کار در اروپا چه هزینه هایی را برای کاریابی خواهد داشت؟
  • خدمات موسسه ملک پور در زمینه کاریابی در اروپا چیست؟
  • اقامت بدون کار در اتریش چگونه است؟
  • حداقل حقوق برای اخذ کارت قرمز سفید قرمز و بلو کارت چه میزان است؟
  • خودحمایتی چگونه منجر به اخذ اقامت می شود؟
  • وضعیت اقامت دائم و پاسپورت با کار یا بدون کار در اتریش چگونه است؟
  • در خصوص اقامت با کار یا بدون کار اتریش چگونه می توانیم اطلاعات کاملی به دست آوریم؟

فایل صوتی این ویدئو

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در اتریش:

در مطالب بالا خواندیم که تجربه و تحصیلات اصلی ترین عوامل و عناصری هستند که در تعیین حقوق و درآمد پرستاران در اتریش و هم چنین در روند افزایش حقوق پرستاران در این کشور تاثیر مستقیم دارند، همچنین گفته شد که در روند افزایش سالانه ملی با گذشت  هر30 ماه 6درصد به حقوق و درآمد پرستاران در اتریش اضافه می شود. عوامل تاثیر گذار دیگری نیز در روند افزایش حقوق و درآمد پرستاران در اتریش وجود دارند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در تعیین حقوق هر پرستار نقش دارند که در این قسمت به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. عواملی مانند جنسیت پرستاران در اتریش، شهر محل خدمت هر پرستار و همچنین دولتی یا خصوصی بودن مجموعه کاری از دیگر موارد برای تعیین حقوق پرستاران می باشند.

  • تاثیر جنسیت در حقوق و درآمد پرستاران در اتریش:

    گرچه جنسیت نباید تاثیری در حقوق و دستمزد داشته باشد، اما در واقع این موضوع در تمام کشورها دیده می شود. در کشور اتریش حقوق پرستاران زن به صورت معمول 4% از حقوق یک پرستار مرد بیشتر می باشد.

  • کار در موسسات دولتی یا خصوصی اتریش و تاثیرات آن در حقوق و درآمد پرستاران:

    در کشور اتریش حقوق و درآمد پرستارانی که در بخش دولتی و عمومی مشغول به کار می باشند 7% بیشتر از همکاران خود در مراکز و مجموعه های درمانی خصوصی می باشد.

  • تفاوت حقوق پرستاران در اتریش در شهر های مختلف:

    به طور معمول در شهر های بزرگ حقوق و درآمد نیرو های کاری بیشتر از شهر های کوچک می باشد و می توان دلیل آن را جمعیت بیشتر و درآمد بالا تر دانست. در این قسمت میزان حقوق و درآمد پرستاران در شهر های مختلف اتریش را برای شما قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد برای هر سال
وین 40،900 یورو
ویلچ 36100 یورو
ولز 34200 یورو
وینر نوستاد 31،900 یورو
دورنبیرن 33،700 یورو
گراتس 38،800 یورو
اینسبروک 36،500 یورو
کلاگنفورت 38100 یورو
لینز 36،700 یورو
سالزبورگ 38،500 یورو
سنت پولتن 35،700 یورو

هزینه های زندگی در اتریش:

از دیگر مسائل مهمی که پرستاران قبل از هر گونه تصمیم گیری برای انتخاب اتریش به عنوان کشور مقصد باید به آن توجه ویژه کنند، بررسی هزینه های زندگی در اتریش و مقایسه آن با میزان حقوق و درآمد پرستاران در این کشور می باشد. با انجام این کار می توان به این نتیجه مهم دست یافت که آیا حقوق و درآمد پرستاران در اتریش می تواند کفاف هزینه زندگی در اتریش را بدهد و پرستاران با حقوقی که از کار خود دریافت می نمایند می توانند زندگی راحتی و بی دغدغه ای را داشته باشند؟ هزینه زندگی در اتریش برای یک نفر برای یک ماه زندگی با کیفیت متوسط رو به بالا در شهر وین پایتخت اتریش، بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن 700 تا 900 یورو می باشد. در قسمت زیر جدولی از هزینه برخی اقلام مصرفی و هزینه اجاره و خرید مسکن در شهر وین پایتخت اتریش را برای شما قرار داده ایم:

هزینه مقدار کالا
4.26€ 1 لیتر شیر
4.49€ 1 کیلو پنیر
5.72€ 1 کیلو گوشت قرمز
3.86€ 1 کیلو مرغ
2.82€ 12 عدد تخم مرغ
1€ 1 کیلو پرتغال
0.80€ 1 کیلو موز
0.94€ 1کیلو سیب
0.60€ 1.5 لیتر آب معدنی
10€ یک وعده-ارزان رستوران
4.55€ 1 لیتر بنزین
2.40€ 1 طرفه بلیط حمل و نقل محلی
4€ هر کورس تاکسی
33€ 1 ماه اینترنت
201€ 1 ماه(آپارتمان 80 متری) قبض آب، برق، گاز، شارژ ساختمان
0.05€ هر دقیقه مکالمه موبایل
27€ یک ماه باشگاه ورزشی
نوع قیمت
اجاره اپارتمان- یک خوابه مرکز شهر 700 تا 1300 یورو €
اجاره آپارتمان -یک خوابه -خارج از مرکز شهر 500 تا 800 یورو €
اجاره آپارتمان- سه خوابه -مرکز شهر 1200 تا 2500 یورو €
اجاره آپارتمان- سه خوابه -خارج از مرکز شهر 950 تا 1700 یورو €
خرید آپارتمان- هر متر مربع- مرکز شهر 465 تا 1300 یورو €
خرید آپارتمان- هر متر مربع- خارج از مرکز شهر 372 تا 473 یورو €
حقوق و درآمد پرستاران در اتریش و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در اتریش، بررسی هزینه زندگی در اتریش، شرایط مهاجرت پرستار به اتریش، تحصیل پرستاری در اتریش، دلایل و مواردی که در روند افزایش حقوق و درآمد پرستاران در اتریش تاثیر مستقیم دارند و دیگر مواردی که با موضوع حقوق و درآمد پرستاران در اتریش مربوط می شود را به صورت کامل در این مقاله مورد نقد و بررسی قرار دادیم. اتریش از بهترین و پیشرفته ترین کشور های جهان و اروپا می باشد که به دلیل شرایط بسیار مناسبی که دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت واقع گردیده. تعیین و افزایش حقوق و درآمد پرستاران در اتریش همانگونه که گفته شد به مسائل متعددی بستگی دارد که باعث می شود حقوق هر پرستار با پرستار دیگر تفاوت داشته باشد. پرستارانی که به کشور اتریش مهاجرت می نمایند برای ورود به بازار کار پرستاری نیاز است تا مدارک تحصیلی و کاری خود را معادل سازی نمایند اما افرادی که به تحصیل پرستاری در اتریش می پردازند و در دانشگاه های این کشور موفق به اخذ مدرک تحصیلی می شوند نیازی به انجام معادل سازی نخواهند داشت. موسسه حقوقی ملک پور با تجربه دو دهه کار در زمینه مهاجرت می تواند راه مهاجرت را برای شما عزیزان هموار نموده و در این راه همراه با شما باشد. شما می توانید با برقرار کردن تماس با موسسه به صورت رایگان، اطلاعات دقیقی در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در اتریش به دست آورید. در صورت وجود هر گونه ابهام در بخش پرسش و پاسخ این مقاله مطرح نموده تا به آن پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در اتریش

✅میزان حقوق و درآمد پرستاران در اتریش برای هر سال کار در کمترین و بیشترین حالت چه مقدار است؟

پرستاران در اتریش در پایین ترین حالت 17300 یورو و در بالاترین حالت 54300 یورو برای هر سال کار پرستاری حقوق دریافت می کنند.

✅افزایش حقوق و درآمد پرستاران در اتریش به چه عواملی بستگی دارد؟

عواملی مانند میزان تجربه پرستاران و سطح تحصیلات دانشگاهی آن ها از اصلی ترین موارد در افزایش حقوق می باشند.

✅جنسیت پرستاران در میزان حقوق و درآمد پرستاران در اتریش چه تفاوتی ایجاد می کند؟

پرستاران خانم که در اتریش مشغول به کار می باشند برای هر سال کار به عنوان پرستار در این کشور  4درصد حقوق بالاتری نسبت به پرستاران آقا دریافت می کنند.

✅تفاوت حقوق پرستاران در اتریش با مدرک لیسانس و فوق لیسانس چه مقدار است؟

پرستارانی که در اتریش با مدرک لیسانس پرستاری مشغول به کار می باشند از 58 درصد حقوق کمتری نسبت به پرستاران با مدرک فوق لیسانس درآمد دریافت می نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *