ویزای کار لتونی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در لتونی
  • ویزای کار لتونی
  • مدارک مورد نیاز کار در لتونی
  • نرخ بیکاری در لتونی
  • مشاغل مورد نیاز لتونی 2021
  • میزان حقوق کار در لتونی
  • نحوه کاریابی در لتونی
  • مؤسسات کاریابی در لتونی
  • بررسی ویزای همراه لتونی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در لتونی
  • ویزای کار لتونی و سخن پایانی

ویزای کار لتونی و مقدمه ای بر آن

ویزای کاری لتونی و نحوه اخذ اقامت لاتویا در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. نحوه مهاجرت به لتونی از طریق کار چگونه است؟ چگونه می توان اقامت لتونی را به دست آورد؟ مشاغل مورد نیاز لتونی کدام هستند؟ لتونی عضوی از اتحادیه اروپا و بخشی از توافق نامه شینگن است. در نتیجه برای همه اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه اقامت و کار آزادانه در لتونی را بدون نیاز به اجازه کار تضمین می کند. این در حالی است که ساکنان و اتباع سایر کشور ها برای کار به مجوز اقامت و کار نیاز دارند. در این مقاله که توسط متخصصان  مؤسسه حقوقی ملک پور نگاشته شده، مباحثی چون ویزای کار لتونی و کار در لتونی (لاتویا) به طور جامع بیان شده است تا سؤال بی پاسخی برای شما همراهان عزیز باقی نماند. امید است این مقاله راهنمایی خوبی را در زمینه اخذ ویزای کار لتونی به شما ارائه دهد. پس از مطالعه این نوشتار در صورتی که به مشاوره نیاز داشتید می توانید با موسسه حقوقی ملک پور ؛ ارتباط برقرار کرده و از خدمات رایگان بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در لتونی:

لاتویا یا لتونی یک کشور اروپایی است و در امتداد سواحل دریای بالتیک و خلیج ریگا قرار دارد. به طور کلی همسایه های این کشور از شمال، ساتنی و از جنوب، لیتوانی هستند و از سمت شرق نیز با روسیه و بلاروس مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر ریگا بوده و زبان رسمی مردم این کشور لتونیایی است. مساحت این کشور ۶۴٬۵۸۹ کیلومتر مربع است و با جمعیت 1،886،198 نفر یکی از کم ‌جمعیت ‌ترین و کم‌ تراکم ‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا به‌شمار می‌آید. جاذبه های تاریخی زیادی در این کشور دیده می ‌شود و شهر ریگا در آثار یونسکو به ثبت رسیده است. واحد پول لاتویا در گذشته لت بوده و از سال 2014 به یورو تغییر یافته است. لتونی یکی از جوانترین دموکراسی های اروپا است و در دهه 90 پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی استقلال خود را بازیافته است. در 25 سال گذشته لتونی اصلاحاتی را برای تغییر اقتصاد خود از گذشته آشفته قبلی انجام داده است. بازار کار در پایتخت این کشور بسیار پویا است و بسیاری از شرکت های بین المللی در این شهر نمایندگی دارند. همچنین، مالیات پایین در این کشور، بسیاری از شرکت های فناوری را به این کشور بالتیک جذب می کند.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در لتونی:

اتباع ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوزیلند، استرالیا، اسرائیل، ژاپن، سوئیس و اتحادیه اروپا پس از ورود به لتونی مجاز به درخواست اجازه اقامت خود به منظور انجام قرارداد کار هستند. با این حال، کلیه اتباع کشورهایی که از لیست فوق خارج شده اند، لازم است قبل از ورودشان به این کشور، برای اخذ ویزای کار لتونی درخواست اجازه کار و اقامت بدهند. اجازه کار لتونی را می توان بر اساس ویزا و اجازه اقامت از اداره امور شهروندی و مهاجرت دریافت کرد. متقاضی برای اخذ این ویزا باید از طرف کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کند. اگر کارفرما قصد استخدام یک شهروند خارجی را داشته باشد، موظف است حداقل یک ماه قبل از مراجعه به سازمان مربوطه برای تأیید دعوت نامه ویزا یا حمایت مالی برای اجازه اقامت، یک جای خالی شغلی را در آژانس استخدام لاتویا ثبت کند. اتباع خارجی اگر قصد دارند برای بیش از یک کارفرما یا در چند سمت کار کنند، موظف به دریافت چندین مجوز کار جداگانه هستند. به طور کلی ویزای کار لتونی به صورت یک سند استاندارد یا یک مهر در گذرنامه شما خواهد بود. لازم به ذکر است که برخی از افراد نیازی به دریافت ویزای کار لتونی ندارند. معافیت های دریافت مجوز کار لتونی شامل موارد زیر است:

  • اگر مدیر شرکتی هستید که نماینده یک شرکت خارجی است، برای انجام فعالیت های تجاری خود در لتونی نیازی به گرفتن مجوز کار ندارید.
  • اگر سهامدار یک شرکت ثبت شده در لتونی هستید، دیگر نیازی به اجازه کار ندارید.
  • اگر در حال حاضر دارای مجوز اقامت دائم لتونی هستید، برای ادامه کار در لتونی نیازی به اخذ مجوز کار ندارید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار لتونی:

خارجیانی که با ویزا یا بدون ویزا وارد لتونی می شوند در ابتدا به عنوان کارمند اجازه فعالیت اقتصادی را ندارند. آن ها فقط در مواردی که در مقررات لتونی آمده است و در صورتی که ویزای اجازه کار دریافت کرده باشند، می توانند استخدام شوند. زمان پردازش ویزای کار لتونی یک ماه است و سفارت مربوطه در مورد صدور ویزا ظرف 5 روز کاری (7 روز تقویمی) که از روز بعد از ثبت درخواست محاسبه می شود، تصمیم خود را می گیرد. اسناد مورد نیاز برای درخواست مجوز کار لتونی شامل:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 عدد عکس پاسپورتی
  • فرم تکمیل شده درخواست اجازه کار
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامتی متقاضی
  • اثبات تمکن مالی (می تواند به صورت پرینت حساب بانکی باشد)
  • بیمه درمانی
  • هزینه درخواست ویزا مربوطه
  • قرارداد کار از طرف اسپانسر

نرخ بیکاری در لتونی:

برای مهاجرت به لتونی از طریق کار باید بازار کار و نرخ بیکاری این کشور را بررسی کنید. این نرخ در لاتویا درصد افراد بیکار جویای کاری را که آماده هستند تا مشغول به کار شوند را نشان می دهد. طبق نمودار قرار داده شده در این بخش، نرخ بیکاری این کشور از سال 2017 تا 2020 نمایش داده شده است. با مشاهده این نمودار می توان دریافت که این نرخ در طول این سه سال بین دو رقم 6 درصد تا 8،6 درصد متغیر بوده است. بیشترین درصد آن در سه ماه دوم سال 2020 بوده که مقدار 8،6 درصد را داشته است. علت افزایش یافتن این نرخ، همه گیر شدن، نشر و تکثیر ویروس کرونا بوده است. به عبارتی، تعداد بیکاران با افزایش 11.3 هزار نفر روبرو شده و به 83.5 هزار نفر رسیده است، از طرف دیگر تعداد افراد شاغل به میزان 10.0 هزار نفر کاهش یافته و به 892.1 هزار نفر رسیده است.

مشاغل مورد نیاز لتونی 2021:

برای اخذ ویزای کار لتونی همان اندازه که یافتن مشاغل مورد نیاز لتونی می تواند آسان باشد، گرفتن پیشنهاد شغلی برای موقعیتی که واقعاً دوست دارید بسیار دشوار است. هدف از این نوشتار ارائه نمای کلی از نحوه کار بازار اشتغال و بیان شغل های مورد نیاز در لاتویا است. که در این جا برای سهولت کار شما مشاغل را دسته بندی کرده و قرار داده ایم. مهم ترین کمبود نیروی کار در گروه آموزش عالی انتظار می رود از متخصصان دارای آموزش مهندسی، علوم و ICT (STEM) باشند. تا سال 2025، کمبود کارگران با مهارت کافی می تواند بیش از 17 هزار نفر شود، این مشاغل بیشتر در بخش هایی مانند انرژی، علوم کامپیوتر، ساخت و ساز و مهندسی عمران، الکترونیک و اتوماسیون هستند. علاوه بر این، به دلیل پیری جامعه و تقاضای بیشتر برای خدمات پزشکی در بازارهای داخلی و خارجی، کمبود قابل توجهی از متخصصان مراقبت های بهداشتی و مراقبت های اجتماعی بازار کار لاتویا را آزار می دهند. در جدول زیر به طور جزئی تری به این مشاغل که مورد نیاز کشور لاتویا هستند پرداخته ایم:

  • مهندس عمران
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • حسابدار
  • برنامه نویس PHP
  • متخصص بازاریابی

میزان حقوق برای کار در لتونی:

از نظر سازگاری، لتونی در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا یکی از کشورهای مطلوب برای اشتغال است. و برای کار در این کشور معمولاً مشکلات ارتباطی کمی وجود دارد. بنابراین، در صورتی که واجد شرایط باشید، اخذ ویزای کار لتونی می تواند گزینه مناسبی برای اشتغال شما در این کشور باشد. میزان حقوق در این کشور به ماهر بودن، غیر ماهر بودن و یا مهارت کم شما بستگی دارد. هفته کاری در این کشور معمولاً 40 ساعت با 8 ساعت کار در روز است. ساعات کاری رسمی معمولاً از 8 تا 8:30 صبح آغاز می شود و تا ساعت 4:30 یا 5 بعد از ظهر ادامه دارد. با این حال، در مشاغل تجاری افراد اغلب ساعات کار متفاوتی دارند و امکان دارد کار خود را دیر تر آغاز کنند. در روز های جمعه ساعات کار کوتاه تر است و افراد زود تر از ساعت 4 کارشان به پایان می رسد. حقوق ماهیانه شخصی که در لاتویا کار می کند به طور میانگین از 533 یورو  تا 1،784  یورو می باشد. در جدول زیر لیست حقوق مشاغل مختلف در لاتویا را به صورت ماهانه قرار داده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد 
حسابدار 612 – 1،232 یورو
برنامه نویس 805 – 2،387 یورو
مهندس عمران 685 تا 1758 یورو
مدیر پروژه IT 1،012- 2،419 یورو
مدیر ساخت و ساز 843 تا 1،575 یورو
پرستار 421 – 1،066 یورو
داروساز 654 تا 1،244 یورو

نحوه کاریابی در لتونی:

قبل از اینکه برای ویزای کار لتونی اقدام کنید باید با راه های کاریابی در این کشور آشنا شوید و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. راه های مختلفی برای کاریابی در این کشور وجود دارد. شما ممکن است بخواهید از طریق مشاغل  TEFL عمل کنید. برای استخدام در یک مدرسه دولتی لتونی و مدارس زبان خصوصی، معلمان ESL باید دارای مدرک لیسانس و گواهی TEFL باشند. یک گواهینامه TEFL با اعتبار بین المللی فرصت هایی را ایجاد می کند و بهترین فرصت را برای یافتن مشاغل آموزش انگلیسی در لتونی می دهد. این مشاغل تقریباً در همه کشورهای جهان به طور گسترده در دسترس هستند. آنها یک فرصت عالی برای شروع کار در یک کشور جدید بوده که شاید برای شما مناسب باشند. همچنین، وب سایت های کاریابی، آژانس های کاریابی و شبکه های حرفه ای کاریابی از این دسته هستند. پس از اینکه کار مورد نظر خود را از طریق این روش ها یافتید، باید برای اجازه کار و اقامت لتونی درخواست دهید. اگر می خواهید در بخش های مختلف کاری به گزینه های شغلی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید، در این قسمت برای شما عزیزان بهترین وب سایت ها را قرار داده ایم.

  • CV.LV

    بزرگترین پورتال شغلی به زبان لتونیایی است. نسخه ای به زبان انگلیسی و روسی و همچنین به زبان لاتویایی دارد. در این سایت تعداد زیادی پیشنهاد شغلی به زبان انگلیسی وجود دارد به خصوص در زمینه فناوری اطلاعات

  • پورتال شغلی دولت لتونی

    یک درگاه شغلی که معمولاً نیاز به تسلط کامل به زبان لتونی دارند.

  • SS.LV

    این بزرگترین پورتال طبقه بندی شده در لاتویا است، نه تنها برای پیشنهادات شغلی، بلکه همچنین برای مسکن، اتومبیل و انواع اقلام و خدمات پیشنهاد هایی دارد.

  • پورتال تحرک شغلی اروپا

    وب سایتی عالی است که توسط اتحادیه اروپا برای یافتن مشاغل در لتونی و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نگهداری می شود.

  • visidarbi.lv

    پورتال شغلی قوی دیگری در لتونی با پیشنهادهای فراوان به زبان لتونیایی، روسی و انگلیسی است.

مؤسسات کاریابی در لتونی:

مؤسسات کاریابی که اکثر مردم آن ها را با نام آژانس های کاریابی می شناسند، یکی از روش های کاریابی در لاتویا هستند. متقاضیان ممکن است در بخش های مختلف شغلی به کار نیاز داشته باشند. از این رو این آژانس ها آگهی های زیادی را در این بخش ها قرار داده اند. این آژانس ها مشاغلی در زمینه های فناوری اطلاعات، امور مالی، ساخت، تدارکات، حمل و نقل، فروش، بازاریابی، پزشکی، ساخت و ساز، هتل ها و کشاورزی را مورد بررسی قرار می دهند و از طریق سایت های خود آن ها را در اختیار کارجو ها قرار می دهند. کارجو ها با ثبت نام در این سایت ها و ثبت درخواست شغلی خود می توانند کار پیدا کنند و فرایند اخذ ویزای کار لتونی را دنبال کنند. مؤسسات کاریابی زیادی در این کشور وجود دارد که ما تعدادی از این آژانس ها را که مورد پسند کاربران بوده اند را در لیست زیر در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

موسسات کاریابی در  لتونی
ENJOY Recruitment Latvia
workin.lv
Crewplanet crewing agency
OXY HR
CVO Recruitment Latvia SIA
Westflex Riga
Qbis Latvia

بررسی ویزای همراه در لتونی:

در بیشتر موارد مهاجران تمایل دارند پس از اخذ ویزای کار لتونی خانواده خود را با خود همراه کنند، تا در آن جا با هم زندگی کنند. اگر اعضای خانواده مهاجر شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا باشند، آنها می توانند به صورت رایگان به لاتویا سفر کنند و به مدت سه ماه در این کشور بمانند بدون اینکه مراحل مهاجرت را انجام دهند. اگر اعضای خانواده مهاجر شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشند، باید مراحل مهاجرت را به صورت خاصی طی کنند. به طور کلی مهاجر اگر مراحل مهاجرت خود را به اتمام رسانده باشد و کارت ثبت نام معتبر (EU / EFTA) یا اجازه اقامت موقت (برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا) داشته باشد، می تواند نزدیکترین اقوام خود شامل والدین، ​​خواهر و برادر، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به لاتویا دعوت کند. برای اخذ این ویزا متقاضی باید درخواست خود را به زبان لتونیایی برای اداره مهاجرت در ریگا ارسال کند و هزینه مربوط به آن را پرداخت کند. همچنین باید علت دعوت از آن ها، گواهی نامه های بیمه درمانی آن ها و نسخه های گذرنامه برای دعوت از همه بستگان را ضمیمه درخواست خود کنید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در لتونی:

اگر می خواهید پس از اخذ ویزای کار لتونی اقامت دائم این کشور را به دست آورید، پس از پنج سال، در صورتی که اجازه اقامت موقت این کشور را داشته باشید می توانید برای اقامت دائم این کشور تقاضا دهید. برای احراز شرایط اقامت دائم، داوطلب باید در طول این پنج سال، به مدت چهار سال در لاتویا اقامت موقت داشته باشد و آزمون مهارت زبان دولتی را با موفقیت پشت سر بگذارد. پس از اخذ اقامت دائم این کشور در صورتی که 5 سال از اخذ این اجازه بگذرد، متقاضی می تواند درخواست تابعیت لاتویا را ثبت کند. برای گرفتن تابعیت این کشور همان شرایطی را که برای اخذ اجازه اقامت دائم لاتویا لازم بود را مجدداً باید رعایت کنید. به عنوان مثال باید در 5 سال اخیری که اقامت دائم داشته اید، حداقل 4 سال را در لتویا زندگی کرده باشید. پارلمان لتونی (سایما) اصلاحاتی را در قانون تابعیت در ماه مه 2013 تصویب کرد که به افراد واجد شرایط اجازه می دهد تابعیت مضاعف لتونی را بدست آورند.

ویزای کار لتونی و سخن پایانی:

ویزای کار لتونی و نحوه اخذ اقامت لتونی در این نوشتار بررسی شد. کشور لاتویا هر ساله مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار می گیرد. بنابراین، به امید اینکه این مقاله راهنمای کاملی برای ویزای کار لتونی باشد، به بیان مطالبی در خصوص مهاجرت به لتونی از طریق کار، مشاغل مورد نیاز لتونی و کار در لتونی (لاتویا) پرداختیم. از این مقاله می توان دریافت که لاتویا نرخ بیکاری رو به افزایشی دارد که عمده ترین علت آن شیوع ویروس کرونا است، کار در لتونی (لاتویا) به صورت Job offer می باشد و اخذ ویزای کار لتونی را با سختی هایی روبرو کرده است و این کشور قانون دو تابعیتی را نقض می کند، یعنی برای گرفتن تابعیت این کشور باید از تابعیت قبلی خود انصراف دهید. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم ویزای کاری کشور های دیگری را که شرایط بهتری برای کار و اقامت دارند را بررسی کنید. در صورتی که شما به اطلاعات بیشتری در خصوص ویزای کار لتونی داشته باشید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید. در پایان با استفاده از امتیاز دهی ستاره ای می توانید به ما امتیاز دهید و سؤالات و نظرات خود را در مورد این مباحث در بخش ثبت دیدگاه بیان کنید. همکاران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات شما هستند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار لتونی

✅ نحوه مهاجرت به لتونی از طریق کار چگونه است؟

برای این نوع از مهاجرت باید ویزای کاری لتونی را از طریق دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما، کسب کنید.

✅ چگونه می توان اقامت لتونی را به دست آورد؟

برای لتونی دو نوع اقامت موقت و دائم وجود دارد. زمانی که برای ویزای کار این کشور درخواست می دهید باید برای اقامت موقت نیز درخواست دهید. در نهایت پس از طی 5 سال اقامت موقت در لتونی می توانید اقامت دائم این کشور را بدست آورید.

مشاغل مورد نیاز لتونی کدام هستند؟

لتونی در صنایع و بخش های مختلفی به نیروی کار نیاز دارد. بیشترین درخواست های شغلی در این کشور مربوط به حوزه ساخت و ساز، فناوری اطلاعات و مشاغلی چون برنامه نویسی با زبان های مختلف، متخصص امنیت و مدیر it می باشد.

کار در لتونی (لاتویا) به چه نحو است؟

برای کار در لتونی ابتدا باید از طریق سایت های کاریابی به دنبال کار بگردید. در صورتی که شغل مورد نظر خود را یافتید می توانید رزومه خود را ارسال کنید تا برای مصاحبه دعوت شوید و در نهایت در شغل مربوطه استخدام شوید و بتوانید ویزای کار لتونی را دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *