بازار کار مهندس مکانیک در اتریش

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بازار کار مهندس مکانیک در اتریش
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک اتریش
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان مکانیک در اتریش
  • میزان درآمد مهندس مکانیک در اتریش
  • اخذ ویزای کار اتریش برای مهندس مکانیک
  • اخذ اقامت اتریش از طریق کار مهندس مکانیک
  • نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در اتریش
  • بازار کار مهندس مکانیک در اتریش و سخن پایانی
بازار کار مهندس مکانیک در اتریش

بازار کار مهندس مکانیک در اتریش و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس مکانیک در اتریش، ویزای جستجوی کار اتریش، بررسی هزینه زندگی در اتریش، شرایط درآمد در بازار کار مهندس مکانیک در اتریش، شرایط مورد نیاز برای کار در بازار کار مهندس مکانیک در اتریش از اصلی ترین عناوینی می باشند که در این مقاله مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد. اتریش از مطرح ترین کشور های عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است که به دلیل شرایط مناسب اقتصادی به یکی از کشور های پر طرفدار تبدیل شده است که هر ساله افراز زیادی از جمله مهندسین برای مهاجرت به آن از انواع روش ها اقدام می کنند. موسسه حقوقی ملک پور با ارائه بهترین خدمات مهاجرتی این امکان را فراهم کرده تا متقاضیان مهاجرت از بهترین روش ها به برترین کشور های جهان مهاجرت نمایند. همچنین متقاضیان می توانند با برقرار نمودن تماس با موسسه به طور رایگان اطلاعات جدیدی در خصوص شرایط بازار مهندس مکانیک در اتریش و دیگر اطلاعات در خصوص مهاجرت از مشاورین ما کسب نمایند و در صورت تمایل به بررسی بهترین روش مهاجرت برای خود بپردازند.

بازار کار مهندسی مکانیک در اتریش:

اتریش دارای یک اقتصاد توسعه یافته است که در حال حاضر از ثبات و قدرت برخوردار است و بر خلاف سایر کشور های اروپایی تحت سلطه شرکت های کوچک و بزرگ خود است. اتریش با جمعیت 9 میلیون نفری و نرخ بیکاری پایین از رونق اقتصادی خوبی برخوردار است که سطح زندگی در آن بسیار بالا می باشد. کشور اتریش علارغم این موضوع که جمعیت پایینی دارد اما جز کشور های صنعتی می باشد و به واسطه این موضوع و همچنین به دلیل بالا رفتن میانگین سنی از کشور های می باشد که به نیروی کار ماهر نیاز دارد. یکی از مشاغلی که کشور اتریش در آن به نیروی کار ماهر نیاز دارد رشته مهندسی مکانیک می باشد و این فرصت برای نیرو های با تجربه در میان مهندسین مکانیک از دیگر کشور ها می باشد که بتوانند وارد بازار کار مهندس مکانیک در اتریش شوند. اتریش دارای منابع طبیعی مانند سنگ آهن و مواد معدنی می باشد، رشد مداوم در بخش صنعتی باعث شده تا اتریش به طور افزایشی به نیروی کاری ماهر نیاز داشته باشد.

نرخ بیکاری در اتریش

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار اتریش

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار اتریش

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک در اتریش:

برای ورود به بازار کار مهندس مکانیک در اتریش ، نیاز است تا متقاضیان قبل از اقدام برای مهاجرت به این کشور به انجام تحقیقات در خصوص موارد مختلف مانند شرایط ورود به بازار کار و شرایط مهاجرت به اتریش بپردازند. با انجام این تحقیقات متقاضیان می توانند تا با اشراف به وضعیت کار در اتریش خود را برای این مهاجرت آماده کنند. مهندسین مکانیکی که تمایل به مهاجرت و ورود به بازار کار مهندس مکانیک در اتریش را دارند می توانند از دو روش اقدام نمایند. روش اول از طریق جاب سیکر یا  ویزای جستجوی کار اتریش می باشد که به متقاضی این اجازه را می دهد تا در مدت زمان 6 ماه به کاریابی در اتریش مشغول شود و در صورتی که در مدت زمان کمتر از 6 ماه موفق به پیدا کردن کار در اتریش شد می تواند اقامت موقت این کشور را کسب کند، روش دوم روش پیشنهاد شغلی یا جاب آفر می باشد، در این روش متقاضی با پیشنهاد کار از سوی یک کارفرما در اتریش و دریافت نامه پیشنهاد کاری برای اخذ ویزا اقدام می نماید و پس از مهاجرت به اتریش و ورود به کار مورد نظر اقامت موقت اتریش را دریافت می نماید. افرادی که تمایل دارند تا به عنوان نیروی کار ماهر به اتریش مهاجرت کنند باید شرایط مهاجرت کاری را داشته باشند، ویزای جستجوی کار اتریش یا جاب سیکر اتریش بر اساس امتیاز بندی می باشد که شرایط اصلی آن را در این قسمت توضیح خواهیم داد:

  • داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته مهندسی مکانیک
  • داشتن شرایط سنی مناسب (حداکثر 45 سال)
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی در سطح A2
  • داشتن سابقه کار

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان در اتریش:

از دیگر مواردی که متقاضیان قبل از ورود به بازار کار مهندس مکانیک در اتریش و قبل از استخدام در اتریش باید مورد بررسی قرار دهند، شرح وظایف شغلی مهندسین مکانیک در اتریش می باشد، با این بررسی مهندس مکانیک می تواند نسبت به زمینه شغلی خود بازار کار  مهندس مکانیک در اتریش را سنجیده و از وظایف سمت مهندس مکانیک در بازار کار این رشته قبل از استخدام در اتریش اطلاع یاید. شخصی که تحت عنوان مهندس مکانیک به اتریش وارد می شود، می تواند نسبت به تخصص و سطح دانش و تجربه خود در سمت های مختلف  شغلی مشغول به کار شود. از جمله این سمت های شغلی می توان به موارد پایین اشاره نمود:

    • تحقیق، توسعه، طراحی و برنامه ریزی محصولات و سیستم های مکانیکی و الکترومکانیکی را که ممکن است شامل فناوری نانو باشد.
    • نظارت و هماهنگی فعالیتهای مربوط به ساخت، بهره برداری، کاربرد، نصب و تعمیر محصولات و سیستمهای مکانیکی یا الکترومکانیکی.
    • فعالیتها ممکن است شامل کار در زمینه های ژنراتورهای الکتریکی، موتورهای احتراق داخلی و توربین های بخار و گاز، ماشینهای مصرف برق مانند تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع، ابزارآلات، سیستمهای حمل و نقل مواد، آسانسور و پله برقی، تجهیزات تولید صنعتی و ربات های مورد استفاده در ساخت و غیره
    • نگهداری و اصلاح تجهیزات برای اطمینان از ایمنی، اطمینان و کارآیی تجهیزات
    • با استفاده از نرم افزار طراحی / مدل سازی با کمک رایانه
    • ارتباط با تامین کنندگان
    • انجام تحقیقات مربوطه
    • آزمایش، ارزیابی، اصلاح و آزمایش مجدد محصولات

کارفرمایانی که معمولاً در اتریش نیروی مهندس مکانیک را به استخدام خود در می آورند به شرح زیر می باشند:

  • شرکت های مهندسی ، حمل و نقل ، تولید ، ساخت و ساز و فرآیند
  • سازمان های تحقیق و توسعه، سازمان های دولتی
  • شرکت های مشاوره ای، شرکت های تاسیساتی
  • نیروهای مسلح

میزان درآمد مهندس مکانیک در اتریش

مطمئناً میزان حقوق و درآمد در هر شغلی یک از مهم ترین دلایل برای انتخاب آن شغل می باشد و تمامی افراد در تمام دنیا قبل از ورود به هر کاری ابتدا موضوع حقوق و درآمد را در نظر می گیرند. مهندسین مکانیکی که قصد دارند تا برای کار به اتریش مهاجرت کنند، می توانند با بررسی  و تحقیق  در خصوص میزان حقوق و با در نظر گرفتن شرایط زندگی در اتریش، بهترین انتخاب را داشته باشند تا پس از استخدام در اتریش و ورود به کار با مشکل مواجه نشوند. میزان حقوق در بازار کار مهندس مکانیک در اتریش بسته به نوع کار، میزان تجربه، سطح تحصیلات و دیگر عوامل به شدت متغیر می باشد. ما سعی کردیم در این قسمت میانگینی از میزان حقوق مهندسین مکانیک در اتریش را برای شما عزیزان قرار بدهیم:

پس از استخدام در اتریش، میزان متوسط حقوق یک مهندس مکانیک به صورت میانگین 44800 یورو می باشد، که می توان گفت هر مهندس مکانیک برای هر ساعت کار به صورت متوسط 22 یورو دریافت می کند. همانطور که گفتیم مسائلی مانند سطح تحصیلات بالاتر، تجربه بیشتر، شهر محل کار مهندس مکانیک و عوامل مرتبط دیگر در میزان حقوق یک مهندس مکانیک در اتریش تاثیر می گذارند، به همین دلیل می توان گفت محدوده حقوق مهندسان مکانیک در اتریش در پایین ترین حالت برای یک سال کار مهندسی مکانیک 23300 یورو و در بالاترین حالت برای هر سال کار در این شغل 68600 یورو می باشد.

در قسمت زیر میزان حقوق یک مهندس مکانیک در شهر های مختلف اتریش را برای شما قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
دورنبیرن 39،900 یورو
گراتس 46،500 یورو
اینسبروک 45200 یورو
کلاگنفورت 43200 یورو
لینز 44،500 یورو
سالزبورگ 47200 یورو
سنت پولتن 41،800 یورو
وین 48،500 یورو
ویلچ 41،300 یورو
ولز 43،700 یورو
وینر نوستاد 38100 یورو

بالا رفتن سطح تجربه یکی از علت های اصلی افزایش حقوق در هر حرفه و تخصصی می باشد، نمودار زیر تاثیرات که تجربه بر افزایش حقوق مهندسین مکانیک را نشان می دهد:

تاثیرات تجربه بر افزایش درآمد مهندسین مکانیک در اتریش

اخذ ویزای کار اتریش برای مهندسین مکانیک:

گفته شد که مهندسین مکانیک و یا هر نیروی ماهر دیگری که واجد شرایط برای کار در اتریش تحت عنوان نیروی ماهر می باشند، می توانند از دو روش به کشور اتریش مهاجرت کاری نمایند. حال سوالی که پیش می آید این است که تفاوت روش ویزا جاب آفر یا پیشنهاد کار با روش ویزا جستجوی کار اتریش یا جاب سیکر در چیست؟ باید گفت در هر دو این روش ها فرد به اتریش وارد می شود اما فردی که با جاب آفر یا پیشنهاد شغلی برای اخذ ویزا کار اتریش اقدام می کند، پس از ورود به اتریش در موسسه یا شرکتی که برای او دعوت نامه ارسال کرده است مشغول به کار خواهد شد. اما فردی که با ویزای جستجوی کار اتریش به این کشور وارد شده است، 6 ماه فرصت دارد تا به کاریابی در اتریش بپردازد و در این مدت موفق شود تا از سمت یک کارفرما و یا یک شرکت معتبر به استخدام درآید در غیر این صورت باید خاک اتریش را ترک نماید. باید گفت در هر دو این روش ها کشور اتریش بر اساس یک جدول امتیاز بندی ویزا را به متقاضیان اعطا می نماید. به این معنی که حتی افرادی که موفق به کاریابی در اتریش شده اند و پیشنهاد شغلی دریافت نموده اند باید حداقل امتیاز را کسب نمایند. حداقل امتیاز قبولی برای اخذ ویزای اتریش 70 امتیاز  از 100 امتیاز می باشد. متقاضیانی که امتیاز قبولی را کسب می نمایند پس از ورود به اتریش و ورود به بازار کار اقامت این کشور را دریافت می نمایند و کارت اقامتی اتریش به نام قرمز سفید قرمز را دریافت می نمایند. برای اخذ ویزای اتریش متقاضیان باید از 4 پارامتر اصلی امتیاز کسب کنند که به ترتیب مدرک تحصیلی حداقل لیسانس،  سن مناسب حداکثر تا 45 سال، سابقه کار مناسب و مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A2 . متقاضیان با داشتن این شروط می توانند برای اخذ ویزای کاری اتریش به سفارت اتریش مراجعه نمایند. در ادامه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری اتریش را برای شما قرار داده ایم:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • عکس
  • ارائه نامه تمکن مالی و گردش حساب(متقاضیان ویزای جستجوی کار اتریش با اثبات نمایند که از پس مخارج خود در مدت زمان 6 ماه بر خواهند آمد.)
  • ارائه مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات همراه با ترجمه رسمی
  • ارائه اسناد سابقه کاری( بیمه، فیش حقوقی)
  • ارائه مدارک شناسایی همراه با ترجمه و مهر تایید وزارت خارجه
  • ارائه مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی

اخذ اقامت اتریش از طریق کار مهندس مکانیک:

مهاجرت کاری یکی از اصلی ترین و کم هزینه ترین روش ها برای مهاجرت به اتریش می باشد. به افرادی که با پیشنهاد شغلی و با کسب امتیاز مناسب موفق به اخذ اقامت اتریش می شوند و یا متقاضیانی که با ویزای جست و جوی کار اتریش وارد این کشور می شوند و پس از کاریابی در اتریش موفق به اخذ اقامت می شوند، کارتی تحت عنوان قرمز سفید قرمز اعطا می شود که در ابتدا دارای یک اعتبار دو ساله می باشد. افرادی که موفق به ورود به بازار کار مهندس مکانیک در اتریش شده اند و کارت اقامت این کشور را اخذ نموده اند، در صورتی که  در این کشور به مدت 5 سال مشغول به کار باشند و در این کشور دچار جرم و جنایت نشوند و در مدت 5 سال مالیات بر کار خود را پرداخت نمایند می توانند جهت اخذ اقامت دائم اتریش اقدام نمایند و با گذشت سال ششم در صورتی که به زبان آلمانی مسلط باشند و با جامعه اتریش ادغام شده باشند و همچنین آزمون تابعیت این کشور را با موفقیت پشت سر بگذارند امکان دریافت تابعیت یا پاسپورت اتریش برای آن ها فراهم می شود.

پادکست صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در اروپا برای مهندس مکانیک

نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در اتریش:

توضیحاتی نظیر شرایط اخذ ویزای جستجوی کار اتریش، بازار کار مهندس مکانیک در اتریش، میزان حقوق و درآمد مهندسین مکانیک پس از کاریابی در اتریش و دیگر موارد مربوط به بازار کار مهندس مکانیک در اتریش داده شد. متوجه شدیم که مهندسین مکانیک برای ورود به اتریش و کار در این کشور این امکان را دارند تا از دو روش به این کشور مهاجرت کاری نمایند. گفته شد که در ویزای جستجوی کار اتریش متقاضی 6 ماه فرصت دارد تا به کاریابی در اتریش بپردازد و در صورتی که موفق به کاریابی در اتریش شد می تواند اقامت این کشور را اخذ نماید. گفته شد که روش دیگر اخذ ویزای اتریش، روش پیشنهاد کاری یا جاب آفر می باشد، می توان گفت متقاضی در این روش بدون دغدغه برای پیدا کردن کار در یک مدت زمان مشخص می تواند ویزای اتریش را کسب کند. اما چگونه می توان این امکان را داشت که قبل از ورود به اتریش و در کشور خود به کاریابی در اتریش پرداخت؟ می توان گفت روش های مختلفی برای کاریابی در اتریش وجود دارد، روش های مانند ثبت نام در موسسات و یا سایت کاریابی در اتریش که با ثبت نام در آن ها و با قرار دادن مشخصات و رزومه کاری خود می توان شانس خود را جهت پیدا کردن کارفرما در سایت کاریابی در اتریش امتحان کرد. علاوه بر سایت کاریابی در اتریش، وجود دوست و یا فامیلی در اتریش جهت پیدا کردن کارفرما نیز می تواند موثر باشد و جهت انجام مصاحبه با کارفرما به صورت آنلاین اقدام نمود. در این قسمت لیستی از سایت های کاریابی در اتریش را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

سایت کاریابی در اتریش
www.michaelpage.at
www.teamwork-one.com
www.aupairaustria.at
www.experis.at
www.monster.at
www.teampool.com
www.jobbox.at
بازار کار مهندس مکانیک در اتریش و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در اتریش، شرایط اخذ ویزای جست و جوی کار اتریش، بررسی میزان حقوق و درآمد در اتریش، معرفی سایت کاریابی در اتریش، شرایط استخدام در اتریش و بررسی شرح وظایف پس از ورود به بازار کار مهندس مکانیک در اتریش از اصلی ترین عناوینی بود که سعی کردیم در مقاله بازار کار مهندس مکانیک در اتریش مورد تحلیل به صورت علمی قرار دهیم. اتریش از پیشرفته ترین و مرفه ترین کشور های اروپا و جهان می باشد که به دلیل نیاز به نیروی کار ماهر، شرایط بسیار عالی برای کار و زندگی برای متخصصان در حرفه های مختلف قرار داده است. مهندسین مکانیکی که تمایل به استخدام در اتریش دارند می توانند از روش های گوناگون مانند ثبت نام و مراجعه به سایت کاریابی در اتریش و یا اخذ ویزای جست و جوی کار اتریش شانس خود را جهت پیدا کردن کار در این کشور امتحان نمایند. موسسه حقوقی ملک پور با تخصصی که در زمینه اخذ ویزای جست و جوی کار اتریش و دیگر روش های مهاجرتی دارد می تواند به شما متقاضیان خدمات بی نظیری را ارائه نماید. شما این امکان را دارید تا با برقرار کردن تماس و صحبت با مشاورین با تجربه موسسه، از آخرین اطلاعات مهاجرتی در خصوص ورود به بازار کار مهندس مکانیک در اتریش آگاه شوید و شرایط خود را جهت این مهاجرت مورد بررسی قرار دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس مکانیک در اتریش

آیا امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت اتریش برای مهندسان مکانیک در اتریش وجود دارد؟
بله. باید گفت متقاضیانی که بتوانند وارد بازار کار در اتریش شوند با گذشت 5 سال می توانند اقامت دائم و با گذشت 6 سال در صورت داشتن شرایط تابعیت این کشور را اخذ کنند.


✅ آیا امکان اخذ ویزای جستجوی کار اتریش برای مهندسان مکانیک ایرانی وجود دارد؟
بله. کشور های اتریش و آلمان امکان دریافت ویزای جستجوی کار را برای شهروندان دارای شرایط در برنامه مهاجرتی خود قرار داده اند و مهندسی مکانیک نیز جزو مشاغل مورد نیاز این کشور هاست که شانس بالایی برای دریافت ویزای جستجوی کار و دریافت پیشنهاد کار خواهند داشت.


✅ شرایط اخذ ویزای جستجوی کار اتریش برای مهندسان مکانیک چیست؟
داشتن مدرک لیسانس، شرایط سنی مناسب، مدرک زبان آلمانی در سطح B1 – داشتن حداقل سابقه کار مرتبط از جمله شرایط مورد نیاز است.


✅ میزان درآمد مهندسین مکانیک در اتریش به صورت متوسط چه مقدار است؟
مهندسین مکانیک به صورت میانگین برای هر سال کار حقوقی معادل با 44800 یورو می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *