ویزای کار در اروپا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اروپا
  • ویزای کار در اروپا
  • نرخ بیکاری در اروپا
  • بهترین کشور اروپایی برای کار
  • لیست مشاغل مورد نیاز در اروپا 2021
  • میزان حقوق کار در اروپا
  • موسسات کاریابی در اروپا
  • بررسی ویزای همراه در اروپا
  • شرایط اقامت و تابعیت در اروپا
  • ویزای کار در اروپا و سخن پایانی

شرایط ویزای کار اروپا در 30 ثانیه

ویزای کار در اروپا و مقدمه ای بر آن

ویزای کار در اروپا، کاریابی در اروپا، مهاجرت به اروپا از روش کار و تمامی جزئیات کار در اروپا را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. مهاجران کشورهای اروپایی قبل از مهاجرت به اروپا با سوالاتی روبه رو می شوند از جمله: شرایط اخذ ویزای کار در اروپا برای ایرانیان چگونه است؟ موسسات کاریابی در اروپا چگونه در امر کاریابی اروپا کمک می کنند؟ شرایط اقامت در اروپا چگونه می باشد؟ در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد. اروپا قاره ای می باشد که از نظر اقتصاد در سطح بالایی قرار دارد. پایین بودن نرخ بیکاری در اروپا سبب گشته مشاغل زیادی در این کشور به وجود آید. کادر مجرب موسسه حقوقی ملک پور با سال ها تجربه در زمینه روش های متنوع مهاجرتی شرایطی فراهم آورده تا شما بتوانید از طریق ارتباط گرفتن با کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. آنان بهترین و آسان ترین روش مهاجرتی را به شما پیشنهاد می دهند. همچنین برای مطالعه دیگر مقالات در خصوص مهاجرت کاری به اروپا می توانید عبارت کار در خارج از کشور ملک پور را در موتورهای جستجو، تایپ کرده و  دانش خود را در زمینه مهاجرت کاری افزایش دهید.

شرایط عمومی کار در اروپا:

اروپا قاره ای پهناور و معروف به قاره سبز می باشد که، کشورهای بسیاری در آن جای گرفته اند. هر ساله به دلیل اقتصاد بالا و نرخ بیکاری پایین در اروپا متقاضیان بسیاری از روش های مختلف به این کشور مهاجرت می کنند که یکی از پرمتقاضی ترین آن ها مهاجرت کاری می باشد. قانون کار در کشورهای اروپایی متفاوت می باشد. ولی اکثر آنان در خصوص استخدام کارکنان خارجی شرایطی مشابه را وضع کرده اند. بدین صورت که کار فرمایان اروپایی تنها در صورتی می توانند از کشورهای دیگر کارگر استخدام نمایند که نیروی جایگزین پیدا نکرده باشند. به عبارتی متقاضیان در صورتی می توانند درخواست ویزای کاری در کشورهای اروپایی را دهند که پیشنهاد کاری از کارفرمای اروپایی دریافت کرده باشند. با ما همراه باشید، در ادامه به بررسی کلی ویزای کار در اروپا و دیگر عناوین آن خواهیم پرداخت.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار در اروپا

  • 13 دقیقه
  • 55 K
  • ارسال
✅ویزای کار در اروپا ✅ بهترین کشور اروپایی برای کار✅ اقامت در اروپا✅و روش های اخذ ویزای کار کشورهای اروپایی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کار در اروپا

ویزای کار در اروپا:

ویزای کار اروپا یکی از روش های مهاجرت پرطرفدار برای متقاضیانی می باشد، که درصدد اخذ این ویزا به گونه های مختلف (بنا به قانون کشورهای اروپایی) می باشند. ویزای کار در اروپا به روش های متفاوتی ارائه می گردد که در زیر شرح داده ایم.

  • بعضی کشورهای اروپایی، سیستم امتیاز بندی تعبیه کرده می باشند، که اشخاص باید امتیاز لازم را جهت مهاجرت به این کشور کسب نمایند. این امتیاز ها شمال سن، تحصیلات، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، سطح زبان و ...
  • در برخی کشورها مانند فرانسه، اشخاص باید یک پیشنهاد کاری (job offer) از طرف کارفرمای این کشور را داشته باشند، تا بتوانند ویزای کار این کشور را اخذ نمایند. به بیان دیگر، کارفرمای یک کشور، شغل مرود نظر را به مدت 6 ماه در آن کشور و در کل اتحادیه اروپا آگهی کرده، اگر در این مدت فردی اروپایی جهت کار مراجع نکند، در این صورت کارفرما یک دعوت نامه برای فرد غیر اروپایی ارسال کرده و دعوت به کار می نماید.
  • در اتحادیه اروپا تنها دو کشور آلمان و اتریش از ویزای جستجوی کار پشتیبانی می کنند. یعنی اشخاص علاوه بر اینکه می توانند به صورت غیر حضوری به کاریابی بپردازند، می توانند با ویزای جستجوی کار (job seeker) به مدت 6 در این کشورها اقامت گرفته و به صورت حضوری به کاریابی بپردازند.

دریافت ویزای کار کشورهای اروپایی از روش های گفته شده، قطعا نیاز به بررسی دقیق شرایط، کسب تجربه کار کافی، داشتن مدرک تحصیلی مناسب و تسلط به زبان اول یا دوم کشور مقصد دارد. از آنجا که دریافت نوبت سفارت کشوری مانند آلمان در روش جستجوی کار بسیار زمان بر است، بهتر است از سایر روش هایی که سبب تسریع در امر مهاجرت و تضمین کاریابی شما می شود، آگاه شوید.البته اگر عجله ای برای مهاجرت ندارید، ممکن است طولانی بودن نوبت سفارت برایتان چندان اهمیت نداشته باشد. اما گذر زمان ممکن است به نفعتان نباشد. به این دلیل که با گذر زمان علاوه بر بالا رفتن سن و ریسک ویزا، لیست مشاغل مورد نیاز و قوانین نیز دستخوش تغییر می گردد. اگر شما از قوانین و شرایط اخذ اقامت اروپا و هم چنین روش های کاریابی در اروپا مطلع باشید، می توانید مناسب ترین، کوتاه ترین و مطمئن ترین راه را انتخاب کنید. پکیج راهنمای اخذ اقامت و پکیج گام به گام تا کاریابی خارج از کشور با تدریس استاد ملک پور در این زمینه کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

روش دیگری که علاوه بر تسریع در امر مهاجرت، سبب کاریابی تضمینی می شود، روش تحصیل است. خوشبختانه علاوه بر تحصیل در دانشگاه، شما می توانید در دوره های کار تحصیل در آلمان و یا کار تحصیل انگلستان نیز شرکت کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه تحصیل می کنید، درآمد هم خواهید داشت. با دریافت ویزای تحصیل یا شرکت در دوره های کار تحصیل، حتی در صورت داشتن همراه، می توانید برای ویزای همراه و اجازه کار همراه نیز اقدام کنید.

برای دریافت ویزای کار اروپا چه کنیم؟

فایل صوتی این ویدئو

نرخ بیکاری در اروپا:

بیکاران، افرادی در سن کار می باشند که بدون شغل هستند. یعنی برای کار در دسترس می باشند و اقدامات خاصی را برای یافتن کار انجام داده‌اند. کاربرد یکنواخت این تعریف منجر به تخمین نرخ بیکاری می‌شود، که از نظر بین‌المللی قابل مقایسه با برآورد تعاریف ملی بیکاری است. این شاخص در تعداد افراد بیکار به عنوان درصدی از نیروی کار اندازه گیری می شود و به صورت فصلی تنظیم می شود. نیروی کار به عنوان تعداد کل افراد بیکار به علاوه افراد شاغل تعریف می‌شود. به طور کلی میانگین نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی ۷ درصد می‌ باشد.

نمودار مقایسه ای نرخ بیکاری اتحادیه اروپا و حوزه یورو

بهترین کشور اروپایی برای کار:

یکی از جنبه هایی که در مهاجرت به کشورهای اروپایی مهم و قابل توجه می باشد، یادگیری زبان است. ولی آنچه ممکن است مهم تر باشد، انتخاب کشورهایی می‌ باشد که به طور کلی چشم‌انداز شغلی خوبی دارند. معمولاً مهاجران قصد دارند به کشورهایی سفر کند که دارای فرهنگ کاری متناسب با سبک زندگی باشد. مهاجرت به کشورهای اروپایی بنا به علایق شخصی و شغلی مهاجران می باشد، در ادامه ۵ کشور برتر از لحاظ موقعیت کار و استخدام شرایط خوبی دارند را شرح داده ایم.

  • دانمارک:

    یکی از کشور هایی می باشد که کم ترین نرخ بیکاری را دارد. شانس کاریابی برای متخصصان خصوصاً در زمینه های درمانی و بهداشتی بالا می باشد. کار پزشکان و پرستاران در دانمارک همواره مورد توجه ایرانیان بوده است.

  • آلمان:

    کشوری صنعتی، اقتصاد رو به رشد و نرخ بیکاری در آن بسیار کم است. این کشور در زمینه های مهندسی، پزشکی و پرستاری با بحران نیروی کار مواجه است. به این معنا که به شدت نیاز به نیروی متخصص آماده به کار در این زمینه دارد.

  • نروژ:

    نروژ کشوری ایده آل برای مشاغل است، نرخ اشتغال بسیار بالایی دارد و جز ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می شود. رشته های پزشکی و پرستاری در این کشور به شدت مورد نیاز است.

  • انگلیس:

    این کشور هنوز به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری در رتبه سوم قرار دارد. علاوه بر این انگلستان دارای ویزای کار تحصیل می باشد، که ایرانیان با دریافت این ویزا در این کشور، می توانند بخشی از زمان تحصیل خود را به کار کردن مشغول شوند و مخارج تحصیلی خود را تامین کنند.

  • اتریش:

    یکی از معدود کشورهایی است که تعداد کارمندان بیشتری نسبت به قبل از بحران اقتصادی دارد. مشاغل مهندسی در اتریش به شدت مورد نیاز است. امکان تحصیل رایگان به زبان آلمانی در این کشور وجود دارد و تحصیل فرصت مناسبی برای مهاجرت و کاریابی در این کشور است. به علاه اتریش با داشتن ویزای جستجوی کار به افراد متخصص فرصت اقامت موقت و کاریابی را می دهد. ویزای جستجوی کار در اتریش امتیازبندی است.

در ادامه مقاله ویزای کار اروپا به بررسی دقیق مشاغل مورد نیاز در اروپا می پردازیم. که یکی از عوامل مهم در جهت مهاجرت کاری، برای مهاجران می باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز اروپا 2021:

در دنیای مدرن امروزی، آموزش حرفه های معتبر نقش مهمی در زندگی بشر دارد، از این رو هر دانشجویی می‌ خواهد در بهترین کشور دنیا و بهترین دانشگاه ها در جهت پیشرفت خود تحصیل کند. در این مقاله سعی داریم  تا به شما در انتخاب مسیر آینده شغلی خود کمک کنیم. کشور های اروپایی بنا به داشتن معتبر ترین، محبوب ترین و مهم ترین مشاغل، از کمبود متخصصان تحصیل کرده، شایسته و واجد شرایط با کمبود نیروی کار مواجه شده اند. شایان ذکر است مشاغل مورد تقاضا در اروپا متخصصان پزشکی، مهندسی و برنامه نویسی فناوری اطلاعات می باشند، با این حال مشاغل دیگری در این کشور مورد تقضا می باشد. در زیر این مطلب جدولی ترسیم کردیم تا برخی از مشاغل مورد نیاز کشورهای اروپایی را شرح دهیم.

مشاغل مورد نیاز  اروپا 2021
تکنسین های شبکه کامپیوتر سر آشپز ها مدیران منابع انسانی
فینیشر های بتن مهندسین شیمی دستیاران اداری
افسران حفاظت و شیلات شیمی دانان افسران اداری
بازرسان ساخت و ساز متخصصان عمل جراحی تکنسین های حسابداری و دفتر داران
مدیران ساخت و ساز مهندسین عمران معماران
پیمانکاران و ناظران، تجارت نجاری ناظران نظافت مدیران معماری و علوم
تجارت مکانیک کالج و سایر مدرسان حرفه ای تعمیر و نگه داری لوازم خانگی
پیمانکاران و ناظران حفاری و خدمات نفت و گاز زیست شناسان و دانشمندان مرتبط مدیران آموزش دوره متوسطه و آموزش حرفه ای

میزان حقوق برای کار در اروپا:

جدول زیر لیست برخی کشورهای اروپایی بر اساس متوسط دستمزد ماهانه (سالانه تقسیم بر ۱۲ ماه) درآمد ناخالص و خالص می باشد. لازم به ذکر است بدانید که بعضی از کشورها به دلیل وجود اقتصادهای رو به رشد ممکن است درآمد واقعی بیشتری از درآمد ذکر شده در جدول داشته باشند. در بعضی کشورها، تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگی، مدرسه دولتی و بهداشت در این مالیات‌ ها گنجانده شده است.

درآمد ناخالص درآمد خالص کشور
4451 یورو 2740 یورو اتریش
3.627 یورو 2226 یورو بلژیک
41.736 کرون 26513 کرون دانمارک
3.097 یورو 2411 یورو فرانسه
3.978 یورو 2531 یورو آلمان
2.808 یورو 2240 یورو هلند
47.290 یورو 33400 یورو نروژ
3.380 یورو 2.509 یورو فنلاند

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

مؤسسات کاریابی در اروپا:

استفاده از آژانس کاریابی در خارج از کشور برای یافتن شغل در اروپا ایده خوبی برای افرادی است که اهداف شغلی مشخصی دارند. ثبت نام در آژانس استخدام بین المللی هزینه ای ندارد و شما را در جهت یافتن شغل مورد نظر و مرتبط با رشته تحصیلیتان یاری می دهد. یک نمایندگی خوب دقیقا می داند شما چه می خواهید، و از نام و اعتبار خود جهت یافتن شغل مناسب برای شما استفاده می کند. گلسدور (Glassdoor) را می توان به عنوان یکی از معتبر ترین کاریابی ها در اروپا معرفی کرد. آشنا شدن به موسسات کاریابی معتبر در اروپا، چگونگی نگارش رزومه قوی، ارتباط صحیح با کارفرما و بسیاری از مسائل دیگر در امرو کاریابی در اروپا نیز بسیار مهم است. بنابراین لازم است که در رابطه با کاریابی در اروپا نکات بیشتری را بدانید تا بتوانید در این امر موفق شوید. موسسه ملک پور تمامی تجربیات و تحقیقات کارشناسان و استاد ملک پور را در پکیج راهنمای گام به گام تا کار در خارج از کشور در اختیار علاقه مندان به کار در خارج از کشور قرار داده است. با تهیه این پکیج می توانید از تمامی شرایط و فاکتورهای مهم در امر کاریابی، روش های نگارش روزمه و ارتباط صحیح با کارفرمایان و معیارهای افزایش شانس کاریابی خارج از کشور آگاه شوید.

 در زیر این مطلب جدولی از سایت های کاریابی در آلمان و اتریش را وضع کرده ایم.

نام تعدادی از موسسات کاریابی معتبر در آلمان:

نام سایت آدرس وب سایت
جاب وکتور www.jobvector
استپ استون www.stepstone.de
مانستر www.monster.de
ایندید www.indeed.de

نام تعدادی از موسسات کاریابی معتبر در اتریش:

نام سایت آدرس وب سایت
manpower http://www.manpower.at
rantasa http://www.rantasa.at
AVM http://www.avm-personal.atv
adecco http://www.adecco.at

بررسی ویزای همراه در اروپا:

متقاضیان گرامی اگر می‌خواهید پس از مهاجرت کاری به اروپا برای همسر و فرزندان خود (زیر ۱۸ سال) ویزای همراه اخذ نمایید، توجه داشته باشید پس از دریافت ویزای کار کشور اروپا، که به آن مهاجرت کرده‌اید، می توانید اقامت اروپا از طریق کار را اخذ نموده و سپس برای ویزای همراه اقدام نمایید. شایان ذکر است فرزندان تا زیر سن ۱۸ سال می‌توانند از ویزای همراه استفاده نمایند و پس از سن ۱۸ سالگی باید با ویزای دیگری مانند، ویزای کار، تحصیل و غیره در این کشور اقامت بگیرند. همراهان عزیز این مقاله توسط تیم کارشناسی موسسه حقوقی ملک پور به تحریر در آمده است، لذا هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع نارضایتی این موسسه را در پی دارد و قانونا حرام می باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اروپا:

اقامت و تابعیت در اروپا دارای شرایط و ضوابطی است که در این قسمت از مقاله به بررسی دقیق آن می پردازیم. متقاضیان کار در کشورهای اروپایی می توانند پس از دریافت دعوت نامه کاری از کارفرما، بستن قرداد کار و دریافت ویزای کاری، ابتدا به مدت 2 سال اقامت اروپا را گرفته و مشغول بکار شوند. در صورتی که 21 ماه از این دو سال را سابقه کاری داشته باشند، می توانند اقامت 3 ساله اخذ نمایند. البته مدت زمان لازم برای درخواست اقامت دائم در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است اما عموماً پس از گذشت ۵ سال از تاریخ دریافت ویزای کاری خود، در جهت اخذ اقامت دائم اروپا اقدام کنند. سپس می توانند با گذر زمان (زمان بسته به کشور های متفاوت اروپایی می باشد، 1 الی 2 سال) با یاد گیری زبان، فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم، برای دریافت پاسپورت کشورهای اروپایی اقدام به عمل آورند. البته متقاضیان در صورتی می توانند درخواست پاسپورت دهند که در کشور میزبان هیچگونه جرم و جنایتی مرتکب نشده باشند، به زبان آن کشور مسلط و طی سال های اقامت مالیات بپردازند.

ویزای کار در اروپا و سخن پایانی:

ویزای کار در اروپا، بهترین کشور اروپایی برای کار، اقامت در اروپا، مهاجر پذیر ترین کشور اروپایی و روش های اخذ ویزای کار کشورهای اروپایی ازجمله مواردی هستند که در این مقاله ارزیابی شدند. در مقاله ویزای کار در اروپا آموختیم، آلمان و اتریش از مهاجر پذیر ترین کشورهای اروپایی برای متخصصان و متقاضیان کار در اروپا می باشد. همچنین دانستیم اخذ اقامت و تابعیت در اروپا ۵ سال پس از دریافت ویزای کار در کشورهای اروپایی می باشد. متقاضیان باید قبل از مهاجرت رزومه کاری خود را بررسی نمایند و در صورت داشتن شرایط اقدام به اخذ ویزای کاری نمایند‌. پیشنهاد می کنیم، مقالات دیگری در جهت اطلاعات مهاجرتی مطالعه کرده و در صورت نیاز به اطلاعات کامل تر با تیم متخصص موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و از آنان مشاوره علمی دریافت نمایید. همچنین می توانید دیگر مقالات ما را در جهت افزایش اطلاعات مهاجرتی، در این موسسه مطالعه نمایید. شما عزیزان می توانید سوالات ذهنی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید. خبرگان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات متقاضیان می باشند. امید است تا اطلاعات کافی را در این مقاله خدمت شما متقاضیان ارجمند بیان کرده باشیم. خواهشمندیم در صورت رضایت از این مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار در اروپا

✅بهترین کشور اروپایی برای کار کدامند؟

دانمارک،آلمان ، نروژ، انگلیس، اتریش از نظر رشد اقتصاد و نرخ پایین بیکاری جزو بهترین کشورها برای کار در اروپا می باشند.

✅آیا راهی برای یادگیری روش های کاریابی در اروپا وجود دارد؟

بله، موسسه ملک پور تمامی تجربیات و تحقیقات کارشناسان و استاد ملک پور را در پکیج راهنمای گام به گام تا کار در خارج از کشور در اختیار علاقه مندان به کار در خارج از کشور قرار داده است. با تهیه این پکیج می توانید از تمامی شرایط و فاکتورهای مهم در امر کاریابی، روش های نگارش روزمه و ارتباط صحیح با کارفرمایان و معیارهای افزایش شانس کاریابی خارج از کشور آگاه شوید.

✅مهاجر پذیر ترین کشور اروپایی کدامند؟

آلمان و اتریش از مهاجر پذیر ترین کشورهای اروپایی برای متخصصان و متقاضیان کار در اروپا می باشد.

✅اخذ اقامت در اروپا به صورت دائم چگونه است؟

اشخاص پس از گذشت 5 سال از تاریخ دریافت ویزای کاری می توانند، جهت اخذ اقامت دائم در اروپا اقدام نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *