حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آمریکا
  • حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در آمریکا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در آمریکا
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در آمریکا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در آمریکا
  • مزایا و پاداش های مشاغل در آمریکا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در آمریکا
  • هزینه های زندگی در آمریکا
  • حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا و سخن پایانی
✅حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا ✅ متوسط درآمد ماهیانه در آمریکا و دیگر عواملی تاثیرگذار بر درآمد شغل ها در آمریکا

حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا و مقدمه ای بر آن

در این نوشتار حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا،  هزینه زندگی در آمریکا، حداقل حقوق در آمریکا و عوامل موثر بر درآمد در آمریکا را مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارید، قطعاً با سوالات و ابهامات زیادی در این رابطه مواجه می شوید. از جمله : چه عواملی بر حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا تاثیر دارد؟ هزینه زندگی در آمریکا به طور متوسط چقدر است؟ حداقل دستمزد در آمریکا 2021 چه میزان می باشد؟ حقوق یک کارگر ساده در آمریکا چقدر است؟ ما در ادامه این نوشتار به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد. شما متقاضیان مهاجرت به آمریکا می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، دیگر مقالات موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش را در این زمینه مطالعه نمایید. همچنین می توانید با کارشناسان متخصص این موسسه بدون پرداخت هزینه، تماس حاصل نمایید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

شرایط عمومی کار در آمریکا:

در این قسمت از مقاله به معرفی کشور آمریکا می پردازیم‌. آمریکا از سرزمین های پراکنده تشکیل شده است و دارای رتبه دوم جهانی در زمینه تولید می باشد. همچنین این کشور یکی از بزرگترین دانش های اقتصادی در جهان محسوب می شود. همین امر سبب گشته تا آمریکا به یک کشور محبوب جهت کار و تحصیل تبدیل گردد. متقاضیان کار در کشور آمریکا توجه داشته باشند که این کشور ویزاهای بسیاری بسته به نوع کار در کشور خود ارائه می‌دهد. لذا اشخاص می‌توانند با بررسی شرایط خود، ویزای کاری مربوط به شغل خود رادریافت نمایند. لازم به ذکر است نرخ بیکاری در آمریکا اخیراً کاهش یافته و حدوداً به ۳.۷ درصد رسیده است، همین امر سبب گشته تا اتباع خارجی جهت کار به این کشور مهاجرت نمایند. یکی از مواردی که آنان بسیار بدان توجه می نمایند میزان حقوق دریافتی می باشد. ما در ادامه این مقاله به بررسی کلی و دقیق تمام جزئیات در خصوص حقوق و درآمد مشاغل آمریکا خواهیم پرداخت.

درباره آمریکا پایتخت آمریکا واحد پول آمریکا جمعیت آمریکا مساحت آمریکا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا:

همان طور که دانستید آمریکا یک کشور با اقتصاد بالا و قوی می باشد. بنابرین جای تعجب نیست که میزان حقوق دریافتی کارکنان در این کشور نسبت به سایر کشورها بالاتر باشد. کارگران بنا به رزومه کاری که ارائه می دهند از کارفرمای خود دستمزد دریافت می نمایند. همچنین متوسط حقوق مشاغل مختلف در آمریکا ۹۴۷۰۰ دلار است. مشاغلی که حقوق دریافتی بالاتر از این مقدار را دارند معمولا جزو شغل های پردرآمد در آمریکا شناخته می شوند. حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق و دستمزد بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است. به طور کلی می توان گفت حداقل دستمزد در آمریکا 2021 ، ۲۴۰۰۰ دلار و بیشترین میزان حقوق و درآمد در آمریکا ۴۲۳۰۰۰ دلار است. بنابرین برخی از کارکنان کمتر از متوسط حقوق و برخی بیشتر از حد متوسط دستمزد دریافت می کنند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در آمریکا:

یکی از عوامل موثر بر میزان حقوق، میزان تجربه کاری فرد نسبت به همان شغل می باشد. به طور کلی می توان گفت افزایش تجربه کاری سبب افزایش میزان حقوق دریافتی می شود. در زیر این متن دستمزد دریافتی افراد در کشور آمریکا بنا به تجربه کاری شرح داده شده است:

  • کارکنان با تجربه کاری ۲ الی ۵ سال، ۳۲ درصد بیشتر نسبت به سایر تازه واردها دستمزد دریافت می کنند.
  • کارکنان با تجربه کاری بیش از ۵ سال، ۳۶ درصد بیشتر نسبت به افراد با سابقه کاری کمتر از ۵ سال دستمزد دریافت می کنند.
  • اشخاصی که بیش از ۱۰ سال تجربه دارند، ۲۱ درصد نسبت به زمانی که تازه وارد بودند درآمد کسب می کنند.
  • اشخاصی که بیش از ۱۵ سال سابقه کار دارند، ۱۴ درصد نسبت به همکاران تازه استخدام شده خود حقوق دریافت می کنند.

 باتوجه به متن بالا می توان گفت کارکنانی که بیش از ۱۰ سال تجربه کاری دارند، دو برابر تازه واردان دستمزد دریافت می کنند. نمودار زیر نشان دهنده افزایش حقوق با توجه به میزان تجربه کاری می باشد.

نمودار افزایش درآمد در امریکا بر اساس تجربه کار

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در آمریکا:

لازم به ذکر است بدانید که در همه ی کشورها تبعیض جنسیتی وجود دارد. البته در جوامع امروزی تمامی کشورها تلاش می کنند تا زنان را در موقعیت کار یکنواخت قرار دهند. خوشبختانه کشورآمریکا از لحاظ کاری میان زنان و مردان تفاوت کمی قائل می شود. درصد حقوقی که کارفرمایان آمریکایی برای کارمندان مرد خود در نظر می گیرند فقط کمی بیش تر از کارمندان زن است. به عبارتی دقیق تر، درصد حقوق دریافتی مردان تنها ۶ درصد بیشتر از زنان است. همراهان همیشگی مقاله حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا توسط موسسه ملک پور اتریش به تحریر درآمده است، لذا هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام و غیر قانونی می باشد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در آمریکا:

بر اساس تحقیقات به دست آمده در زمینه تحصیلات، دریافتیم که میزان تحصیلات بر روند افزایش حقوق کارگران در هر کشوری موثر می باشد. در کشور آمریکا نیز اشخاص با سطح مدارک بالا از جمله کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا، قطعاً میزان حقوق و درآمد بیشتری نسبت به لیسانس و دیپلم دریافت می کنند. میزان حقوق دریافتی کارمندان با توجه به سطح تحصیلات آن ها به شرح زیر می باشد:

  • حقوق دریافتی اشخاص با مدرک دیپلم نسبت به دبیرستانی ها و زیر دیپلمی ها ۱۷ درصد بیشتر می باشد.
  • حقوق دریافتی اشخاصی که مدرک لیسانس دارند، نسبت به اشخاصی که دارای مدرک دیپلم هستند، ۲۴ درصد بیشتر می باشد.
  • حقوق دریافتی اشخاصی که مدرک کارشناسی ارشد دارند۲۹ درصد بیشتر از اشخاصی که کارشناسی ارشد دارند، می باشد.
  • حقوق دریافتی اشخاصی که موفق به کسب مدرک دکترا شدند، ۲۳ درصد بیشتر از اشخاصی می باشد که کارشناسی ارشد دارند.

در ذیل این مطلب نموداری از تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در اتریش را مشاهده می کنید.

نمودار تاثیر تحصیلات بر رشد درآمد در آمریکا

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در آمریکا:

روند رشد متوسط حقوق سالانه در کشورها متفاوت می باشد. در اکثر کشورها این روند رشد به صورت سالانه یعنی هر ۱۲ ماه یک بار اتفاق می‌افتد. ولی در بعضی کشورها نیز این روند هر چند ماه یکبار (تعداد ماه ها معمولاً بیشتر از ۱۲ ماه) می باشد. به طور متوسط روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در آمریکا معمولاً هر ۱۶ ماه یک بار اتفاق افتاده و به میزان ۸ درصد افزایش پیدا می کند، در صورت محاسبه این روند رشد به صورت سالانه، روند رشد متوسط حقوق سالانه در امریکا ۶ درصد می باشد.

میزان حقوق در سال های اخیر در آمریکا

مزایا و پاداش های مشاغل در آمریکا:

اگر در یک شرکت منحصر به فرد و دولتی آمریکا استخدام شوید، قطعاً هرچند ماه یکبار از سوی کارفرمای خود پاداش دریافت می نمایید‌. البته مقدار آن بستگی به عملکرد شما دارد. هر اندازه در کار خود خبره باشید به همان اندازه  مزایا و پاداش دریافت می کنید. در آمریکا چند نوع پاداش به کارمندان تعلق می گیرد که عبارتنداز:

  • پاداشی که به کارمند بر اساس شیوه کار فوق‌العاده تعلق می‌گیرد.
  • پاداشی که شرکت بخشی از سود به دست آمده خود را به کارمندان اعطا می نماید.
  • پاداشی که براساس اهداف موفق شرکت به اشخاص تعلق می گیرد.
  • پاداشی که بدون دلیل به کارمندان در پایان هر سال پرداخت می‌شود و به نوعی قدردانی از کارمندان محسوب می شود.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در آمریکا:

معمولاً عوامل متاثر بسیاری در زمینه مشاغل وجود دارد که بر حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا تاثیر می گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به شغلی که انتخاب می‌کنید یا منطقه و شهری که در آن زندگی می کنید اشاره کرد. مثلاً می توان گفت اگر در یک شرکت دولتی شاغل شوید نسبت به شرکت‌های خصوصی حقوق بیشتری دریافت می کنید. علاوه بر این شهری که در آنجا سکونت می‌کنید نیز بر درآمد مشاغل شما موثر می باشد. مثلاً شهرهای لس آنجلس و نیویورک از اقتصاد قوی برخوردار هستند و اشخاص شاغل در این شهرها حقوق و درآمد بالایی نسبت به دیگر شهرها دریافت می کنند.

هزینه های زندگی در آمریکا:

زندگی در هر کجای جهان هزینه های متفاوتی دارد و این موضوع سوالات و تفکرات زیادی در رابطه با هزینه های زندگی برای مهاجران به وجود می آورد. در آمریکا نیز این هزینه ایالت به ایالت متفاوت میباشد. به گونه ای که قیمت آپارتمان از ۵۰۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار در ایالت های این کشور متفاوت است. به طور کلی هزینه زندگی در آمریکا متغیر و تقریبا ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار در ماه می باشد. در زیر این مطلب جدولی شرح دادیم تا اجاره ماهانه در بین دو شهر آمریکا (نیویورک و سانفرانسیسکو) را مقایسه کنیم.

اجاره در آمریکا متوسط هزینه ماهانه در نیویورک (دلار) متوسط هزینه ماهانه در سانفرانسیسکو(دلار)
آپارتمان یکخوابه در مرکز شهر 3003 3273
آپارتمان یکخوابه در خارج از مرکز شهر 1896 2542
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 5832 6478
اپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر 3318 4501
اینترنت 60 54
سایر امکانات برق، گاز، و… در یک اپارتمان 85 متری 128 117
حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا و سخن پایانی:

ما در این نوشتار، حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا، حداقل دستمزد در آمریکا 2021 ، حقوق یک کارگر ساده در آمریکا ، درامد در امریکا و عواملی که بر حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا تأثیر می‌گذارد را مورد تحلیل و بررسی علمی قرار داریم. دریافتیم که، آمریکا به دلیل صنعت و توسعه تولیدات ناخالص داخلی که دارد، توانسته یک اقتصاد قوی و پایدار برپا کند. همین امر سبب گردیده تا این کشور به مقصدی ایده آل جهت کار و زندگی تبدیل گردد. یک نکته مهم در خصوص کار در آمریکا این می باشد که شما جهت کار در این کشور بایستی از یک کارفرمای آمریکایی پیشنهاد شغلی دریافت نمایید درغیر این صورت نمی توانید ویزای کاری آمریکا را درخواست نمایید. در نظر داشته باشید که، در یافت پیشنهاد شغلی پیچیدگی های خاص خود را دارد ولی غیر ممکن نیست و هرفردی که رزومه عالی ارائه دهد می تواند موفق به اخذ آن شود.حال اگر شماهم متقاضی کار در کشور پهناور و ایده‌آل آمریکا هستید، می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا با کارشناسان خبره موسسه ملک پور اتریش تماس تلفنی رایگان برقرار کنید و اطلاعت کامل و به روزی را کسب نمایید. همچنین می توانید در بخش پرسش و پاسخ، سوالات خود را مطرح نمایید. کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگو هستند. همراهان گرامی در صورت رضایت از این مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟

هزینه زندگی در این کشور به طور متوسط ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار در ماه می باشد.

متوسط درآمد ماهیانه در آمریکا چقدر است؟

متوسط در آمد ماهیانه به طور میانگین ۹۴۷۰۰ دلار می باشد.

حداکثر و حداقل دستمزد در آمریکا 2021 چه مقدار است؟

حداقل دستمزد در آمریکا 2021 ، ۲۴۰۰۰ دلار و بیشترین میزان حقوق و درآمد در آمریکا ۴۲۳۰۰۰ دلار است.

تفاوت درآمد در آمریکا برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند نسبت به افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی به چه صورت است؟

حقوق دریافتی اشخاصی که مدرک لیسانس دارند، نسبت به اشخاصی که دارای مدرک دیپلم هستند، ۲۴ درصد بیشتر می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *