کار در مالتا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مالتا
  • ویزای کار در مالتا
  • مدارک مورد نیاز کار در مالتا
  • نرخ بیکاری در مالتا
  • مشاغل مورد نیاز 2020 مالتا
  • میزان حقوق برای کار در مالتا
  • نحوه کاریابی در مالتا
  • مؤسسات کاریابی در مالتا
  • بررسی ویزای همراه مالتا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مالتا
  • سخن پایانی کار در مالتا
✅ کار در مالتا ✅ شرایط اخذ ویزای کاری ✅ شغل های مورد نیاز مالتا توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله علمی، مورد بررسی قرار گرفته است.

کار در مالتا و مقدمه ای بر آن

کار در مالتا ، شرایط کار و اخذ ویزای کاری کشور مالتا هم چنین شغل های مورد نیاز این کشور را در این مقاله علمی، مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد. مدارک مورد نیاز برای کار در مالتا چیست؟ چگونه می توان در مالتا کاریابی کرد؟  از جمله سؤالاتی است که در ادامه به پاسخ آن ها می پردازیم. کشور مالتا یک کشور کوچک اروپایی محسوب می شود که عموم افراد شناخت کمتری نسبت به آن دارند و شاید شرایط کار در مالتا برای بسیاری ناشناخته باشد. در ادامه این نوشتار  به تمامی جوانب کار در مالتا می پردازیم. این کشور کوچک اروپایی امروزه در برخی موارد، مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کشور و همچنین مشاوره رایگان برای کار در سایر کشورها، می توانید با موسسه  حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور اتریش تماس برقرار نمایید تا از مشاوره رایگان کارشناسان این موسسه بهره مند گردید.

 شرایط عمومی کار در مالتا:

کار در مالتا از جمله روش های دریافت اقامت موقت این کشور است. متقاضیان زندگی در مالتا، باید در خصوص شرایط کاری و عمومی این کشور شناخت داشته باشند. دریافت ویزای کار جهت کار در مالتا مستلزم داشتن یک قرارداد کاری و یا پیشنهاد کاری معتبر با کارفرمای مالتی می باشد که در آن وظایفی برای کارمند مشخص شده باشد و کارفرما نیز معلوم و معین باشد. این قرارداد کاری می بایست حداکثر در  هشت روز کاری به کارمندان و متقاضیان کار در مالتا تحویل داده شود. کار در مالتا یا به صورت آزمایشی و یا به صورت دائمی است. کارهای آموزشی معمولاً حدود 6 ماه طول می کشد و اگر کارفرمای مالتایی از کار شما راضی نباشد، می تواند این قرارداد را فسخ نماید.

در ادامه کمی بیشتر با این کشور آشنا خواهیم شد: جمهوری مالتا یا مالت،کشوری است جزیره ای و کوچک که در جنوب اروپا واقع شده است. پایتخت کشور مالتا، شهر زیبای والتا است. کشورهای ایتالیا، تونس و لیبی همسایه های این کشور هستند. وسعت این کشور تقریبا 316 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 475 هزار نفر می باشد. شهر والتا را می توان کوچکترین پایتخت اتحادیه اروپا دانست. این شهر کمتر از یک کیلومتر مربع مساحت دارد. زبان رسمی کشور مالتا انگلیسی و مالتی است و واحد پول مالتا یورو می باشد.

مالتا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور مالتا

ویزای کار مالتا:

دریافت ویزای کاری مالتا، مستلزم داشتن یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایی در این کشور می باشد. افرادی که جز شهروندان کشوری از حوزه اتحادیه اروپا محسوب نمی شوند، برای کار در مالتا نیازمند مجوز استخدام هستند. این مجوز که با عنوان مجوز کار شناخته می شود، برای افراد خارج از اتحادیه اروپا الزامی است. بنابراین مجوز کار در مالتا جهت اخذ ویزای کاری این کشور شرط لازم و اولیه است. این مجوز کار با نام ETC شناخته می شود و صادر کننده آن اداره استخدام و آموزش شغلی کشور مالتا می باشد. مجوز کار که به مدت یک سال اعتبار دارد برای متخصصان مشاغل مورد نیاز در این کشور صادر می شود. با این حال برخی از افراد ممکن است نیاز به اخذ مجوز کار برای بدست گرفتن شغل در این کشور نداشته باشند. این افراد باید جز یکی از گروه های زیر باشند:

  • مدیران پاره وقت غیر مقیم و غیر اجرایی
  • شهروندان اتحادیه اروپا (بجز کرواسی)، حوزه اروپا و سوئیس که دارای مجوز کار در کشور خود می باشند
  • کارگران انتقالی از کشورهای اتحادیه اروپا، حوزه اروپا و سوئیس که به مدت محدودی برای انجام پروژه به کشور مالتا فرستاده می شوند (Posted Workers)
  • کارگران فصلی و پروژه ای

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مدارک مورد نیاز ویزای کار در مالتا:

برای کار در مالتا شما باید ابتدا مدارکی به سفارت ارائه دهید تا بتوانید ویزای کاری دریافت نمایید. مجوز کار در مالتا باید در ابتدا توسط یک کارفرما در خاک کشور مالتا درخواست شود و نه شخص متقاضی کار در مالتا. شهروندان غیر اروپایی و خارجی که شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای کار مالتا و مجوز استخدام این کشور را دارا باشند، می بایست مدارک زیر را به اداره کار و امور برون مرزی کشور مالتا تقدیم نمایند:

  • رزومه کامل کاری
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه نامه پیشنهاد کاری
  • ارائه تعهدنامه کاری
  • عکس پاسپورتی
  • بلیط سفر به مالتا
  • کپی پاسپورت که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • کپی مدارک مهارتی در صورت دارا بودن
  • نامه کارفرمای مالتی که در آن تایید صلاحیت علمی و کاری متقاضی اعلام شده باشد
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا توسط شخص متقاضی ( تقریبا 58 یورو )
  • ارائه اسناد نبود متقاضی اروپایی برای دریافت شغل مورد نظر کارفرما از سوی کارفرما
  • رسید گواهی سلامت متقاضی کار
  • ارائه بیمه سلامت معتبر

نرخ بیکاری در مالتا:

از جمله مهمترین نکات در خصوص کار در مالتا، اطلاع از وضعیت بازار کار این کشور و میزان نرخ بیکاری کشور مالتا است. نرخ بیکاری این کشور بسیار پایین است و تقریبا 3.5 درصد است. این نرخ بیکاری بدین معناست که تقریبا از هر 100 نفر حدودا 96 نفر مشغول به کار و فعالیت هستند. اما موضوع اصلی برای دریافت ویزای کار مالتا، دریافت پیشنهاد شغلی است که کار آسانی نیست و برای دریافت آن باید با کارفرماهای این کشور ارتباط و لینک برقرار نمایید. از نظر آماری این کشور نرخ بیکاری پایینی دارد که در جدول زیر ملاحظه میفرمایید:

کار در مالتا

مشاغل مورد نیاز 2020 مالتا:

از آنجایی که کشور مالتا انگلیسی زبان به حساب می آید و بیشتر افراد به زبان انگلیسی مسلط هستند و امکان کاریابی برای مهاجرینی که از سطح زبان خوبی برخوردار هستند، باعث شده است که هر ساله متقاضیان زیادی برای کاریابی به خصوص در زمینه بازی های آنلاین، مدیریت مالی، آی تی و گردشگری به این کشور مهاجرت کنند و برای کار در مالتا درخواست دهند. باید توجه داشت که این نوشتار توسط مشاورین مؤسسه حقوقی ملک پور، همکار ملک پور اتریش نوشته شده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام است و قابل پیگیری است. همانطور که بیان شد دریافت ویزای کار در مالتا برای افرادی که از شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا نیستند کار سختی است. در جدول زیر برخی از این مشاغل که مورد نیاز دولت مالتا است، نمایش داده شده است.

مشاغل مورد نیاز 2020 مالتا
پزشک دندانپزشک
روانشناس مدیر امور مالی
مدیر تحقیقات و توسعه مدیر اجرایی
آی تی مدیر فروشگاه زنجیره ای
مدیر بانکداری اینترنتی توسعه دهنده وب

میزان حقوق برای کار در مالتا:

از جمله موضوعات و مسائل اصلی و مهمی که متقاضیان کار در مالتا باید بدانند و نسبت با آن آگاه باشند، حداقل دریافتی میزان حقوق در قبال کار در این کشور است. متقاضیانی کار در این کشور با دانستن این موضوع می توانند برای درآمدها و خرج کردن هزینه های لازم، یک برنامه ریزی مناسب داشته باشند و این موضوع را مورد بررسی قرار دهند که اصلا آیا مهاجرت برای کار در مالتا مقرون به صرفه هست یا خیر؟ متقاضیان کار در مالتا به طور میانگین، حدود 2.704 یورو در ماه درآمد دارند. البته باید گفت حقوق دریافتی برای مشاغل مختلف متفاوت خواهد بود. شما عزیزان می توانید در جدول زیر نام برخی از مهترین مشاغل و حداقل دریافتی بابت انجام آن کار را ملاحطه بفرمایید:

عنوان شغلی حقوق ماهیانه به یورو
پزشک 8620
روانشناس 7052
مدیر اجرایی 5430
مدیر فروشگاه های زنجیره ای 5179
مدیر تحقیقات و توسعه 4916
مدیر امور مالی 4460
مدیر بانکداری الکترونیکی 4270
مدیر پروژه 4221
مدیر کنترل کیفیت 4093
وکیل 3983
استاد دانشگاه 3949
مدیریت خدمات پس از فروش 3798
کارشناس میکروبیولوژی 3731
مدیر آزمایشگاه 3642
مدیر رسانه ای 3599
کارشناس شبکه 3199
مدیر بازاریابی اینترنتی 3187
خبرنگار 3141

نحوه کاریابی در مالتا:

متقاضیان از طرق مختلفی می توانند به کاریابی بپردازند. مثلاً برخی از متقاضیان به سایت های استخدامی مراجعه می کنند و از طریق ETC  فرصت های شغلی در کشور مالتا را بررسی می نمایند. یکی دیگر از راه های کاریابی مراجعه به روزنامه هایی است که بخش کاریابی دارند و شغل مورد نظر با تخصص خود را پیدا کنند مانند Sunday Times . همچنین می توانید از موسسات کاریابی بین المللی که در کشور مالتا وجود دارد استفاده نمایید و رزومه کاری و تحصیلی خود را به سایت های این موسسات ارسال نمایید تا شانس خود را در زمینه جست و جوی کار امتحان کنید. در نهایت نیز می توانید از افراد محلی و یا آشنایان خود در این کشور راهنمایی بگیرید.

مؤسسات کاریابی در مالتا:

از دیگر طرق های کاریابی در کشور مالتا، مراجعه به موسسات و یا سایت های کاریابی در کشورهای مالتا است. شما می توانید از طریق بررسی فرصت های شغلی موجود در این سایت ها و همچنین ارسال رزومه کاری خود از طریق ایمیل، کاریابی انجام دهید و این فرصت را به کارفرماهای کشور مالتا بدهید که با مراجعه به پروفایل شما و بررسی رزومه متقاضیان کار در مالتا، یک پیشنهاد شغلی مناسب ارائه نمایند. در زیر مراکز و موسسات کاریابی این کشور را مشاهده می فرمایید:

مراکز و موسسات کاریابی در مالتا
CROWN ADVERTISING LTD MARKET INTELLIGENCE SERVICES CO. LTD
PERSONNEL RESOURCES LTD COMMERCIAL SERVICES BUREAU (CSB) LTD
SECRETARIAL SERVICES LTD PRICEWATERHOUSECOOPERS
MEDSERV OPERATIONS LTD DELOITTE SERVICES LTD
GRANT THORNTON PEOPLE & COMPANY LTD

بررسی ویزای همراه در مالتا:

متقاضیانی که از طریق کار در مالتا اقدام می نمایند، معمولا علاقه دارند که بتوانند از مزیت استفاده از ویزای همراه این کشور استفاده کنند. ویزای همراه شاما همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود، که اگر فرد اصلی اقامت دریافت کند، می تواند آن را درخواست نماید تا خانواده ی او در کنارش حضور داشته باشند. اگر نفر اصلی از اتباع و شهروندان غیر اروپایی باشد پس از یک سال از کار کردن در مالتا می توانند درخواست ویزای همراه را اعلام کنند. ویزای همراه مالتاTCN  نامیده می شود، و یک ساله خواهد بود. به این منظور متقاضی می بایست دارای شرایط زندگی مناسب از جمله مسکن مناسب و درآمد ثابت که بالاتر از میانگین حقوق تعیین شده توسط دولت این کشور باشد.

متقاضیان ویزای همراه مالتا که به مدت 5 سال در این کشور زندگی کنند، امکان درخواست مجوز اقامت مستقل (ARP) را خواهند داشت که یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید خواهد بود. زبان انگلیسی و مالتایی به شخص همراه آموزش داده می شود و وی اجازه ی کار خواهد داشت. فرزند متقاضی اصلی نیز، می تواند در این کشور تحصیل کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مالتا:

رسیدن به اقامت و دریافت تابعیت از جمله مزایای کار در مالتا است. کارت اقامتی این کشور الکترونیکی است و در واقع این کارت، مجوز اقامت به حساب می آید. متقاضیانی که قصد اقامت در مالتا به مدت بیش از سه ماه را دارند، می بایست کارت اقامت الکترونیکی را اخذ نمایند. طبق قانون مهاجرتی دولت این کشور، پس از پنج سال کار در مالتا ، امکان دریافت اقامت دائم برای متقاضیان وجود خواهد داشت. کشور مالتا از جمله کشورهای محدودی است که تابعیت دوگانه را می پذیرد.

مهمترین مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت را در زیر بیان کردیم:

  • ارائه ی پاسپورت معتبر
  • کارت شناسایی فرد اصلی
  • گواهی در خصوص عدم سوء پیشینه
  • ارائه نامه انگشت نگاری از پلیس مالتا
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • انگیزه نامه در خصوص هدف از اخذ تابعیت مالتا
  • سند ازدواج در صورتی که فرد متاهل باشد.
کار در مالتا و سخن پایانی:

کار در مالتا، چگونگی کاریابی در مالتا و طرق دریافت ویزای کار در مالتا را در این نوشتار علمی مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. دانستیم که کار در مالتا شرایط سختی دارد و افراد باید دارای شرایط و مدارک خاصی باشند. کار در مالتا موجب اخذ اقامت و دریافت پاسپورت این کشور در صورت دریافت اقامت دائم خواهد شد. از دیگر مزایای کار در مالتا، امکان همراه داشتن است. شما عزیزان می توانید در خصوص بررسی شرایط خود برای دریافت اقامت کاری مالتا و سایر کشور های خوب اروپایی، می توانید با موسسه ملک پور، ملک پور اتریش تماس برقرار نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی موسسه بهره مند گردید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در مالتا

✅ افراد خارج از اتحادیه اروپا چگونه می توانند ویزای کار مالتا را دریافت کنند؟

افرادی که جز شهروندان کشوری از حوزه اتحادیه اروپا محسوب نمی باشند، برای کار در مالتا نیازمند مجوز استخدام هستند. این مجوز با نام ETC شناخته می شود و صادر کننده آن اداره استخدام و آموزش شغلی کشور مالتا می باشد.

✅اعتبار مجوز کار در مالتا چقدر است؟

مجوز کار که به مدت یک سال اعتبار دارد برای متخصصان مشاغل مورد نیاز در این کشور صادر می شود

✅ آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری مالتا وجود دارد؟

اگر نفر اصلی از اتباع و شهروندان غیر اروپایی باشد پس از یکسال از کار کردن در مالتا می توانند درخواست ویزای همراه را اعلام کنند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      کشور مالتا علی رغم داشتن نرخ بیکاری پایین اما دریافت ویزا برای ایرانی ها سخت است. دریافت ویزای کاری مالتا، مستلزم داشتن یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایی در این کشور می باشد. افرادی که جز شهروندان کشوری از حوزه اتحادیه اروپا محسوب نمی شوند، برای کار در مالتا نیازمند مجوز استخدام هستند. این مجوز که با عنوان مجوز کار شناخته می شود، برای افراد خارج از اتحادیه اروپا الزامی است. بنابراین مجوز کار در مالتا جهت اخذ ویزای کاری این کشور شرط لازم و اولیه است. مجوز کار که به مدت یک سال اعتبار دارد برای متخصصان مشاغل مورد نیاز در این کشور صادر می شود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *