کار در لیختن اشتاین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در لیختن اشتاین
  • ویزای کار در لیختن اشتاین
  • مدارک مورد نیاز کار در لیختن اشتاین
  • نرخ بیکاری در لیختن اشتاین
  • لیست مشاغل مورد نیاز لیختن اشتاین 2021
  • میزان حقوق برای کار در لیختن اشتاین
  • نحوه کاریابی در لیختن اشتاین
  • مؤسسات کاریابی در لیختن اشتاین
  • بررسی ویزای همراه لیختن اشتاین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در لیختن اشتاین
  • سخن پایانی کار در لیختن اشتاین
✅ کار در لیختن اشتاین ✅ مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کار در این مقاله علمی توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده ایم.

کار در لیختن اشتاین و مقدمه ای بر آن

کار در لیختن اشتاین ، شرایط اخذ ویزای کار، هزینه های زندگی و کار در لیختن اشتاین، را در این مقاله علمی به صورت تخصصی مورد بررسی قرار خواهیم داد. در خصوص کار در لیختن اشتاین و اخذ ویزای کار این کشور سوالاتی پیش خواهد آمد، مانند اینکه مدارک مورد احتیاج برای اخذ ویزای کار لیختن اشتاین کدامند؟ آیا امکان اخذ ویزای کار وجود دارد؟ آیا می توان با کار در لیختن اشتاین، اقامت این کشور را اخذ کرد؟ این ها از جمله سوالاتی هستند که در ادامه مقاله به آنها پاسخ داده خواهد شد. برای کار در لیختن اشتاین متقاضیان باید شرایط خاصی داشته باشند. این کشور به دلیل کوچک بودن از نظر وسعت، شرایط خاص و ویژه ای را برای افراد و متقاضیان کار در این کشور اعلام داشته است. شما عزیزان می توانید برای بررسی شرایط خود، در خصوص کار در لیختن اشتاین، یا کار در سایر کشورهای خوب اروپایی با دفاتر موسسه  حقوقی ملک پور، همکار ملک پور اتریش تماس حاصل بفرمایید و مشاوره رایگان و تخصصی به صورت تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در لیختن اشتاین

جهت کار در این کشور متقاضیان کار باید به شرایط عمومی این کشور آگاه باشند و اطلاعات کلی در این خصوص را فرا بگیرند. لیختن اشتاین کشور کوچکی می باشد که در اروپای مرکزی قرار دارد و شهر فادوتس پایتخت آن است. این کشور حدودا 160 کیلومتر مساحت دارد و جمعیتی معادل 37.666 نفر دارد. این کشور  از سمت شرق و شمال با کشور اتریش و از سمت غرب و جنوب با کشور سوئیس همسایه است. شهر شان با 5500 نفر جمعیت، بزرگترین شهر این کشور می باشد. فرانک سوئیس (CHE)واحد پول لیختن اشتاین است و زبان رسمی این کشور آلمانی و دین رسمی مردم، مسیحی است. کشور لیختن اشتاین از نظر سیاسی و اقتصادی تحت حمایت دولت سوئیس می باشد ولی در عمل یک کشور مستقل محسوب می شود. درست است که اکثر مردم در این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند.عموماً برای کار در لیختن اشتاین باید زبان آلمانی بدانید.

لیختن اشتاین

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور لیختن اشتاین

ویزای کار لیختن اشتاین:

متقاضیان کار در لیختن اشتاین باید ابتدا ویزای کاری و یا مجوز کار را اخذ کنند. برای کار در لیختن اشتاین افراد باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما داشته باشند. سه نوع  ویزای کار لیختن اشتاین وجود دارد:

  • ویزای کار لیختن اشتاین برای شهروندان کشور سوئیس
  • ویزای کار لیختن اشتاین برای شهروندان کشورهای اروپایی غیر شهروندان سوئیسی
  • ویزای کار لیختن اشتاین برای شهروندان کشورهای غیر اروپایی. با نام مجوز گذر از مرز که اعتبار 1 ساله دارد.

شاید با مطالعه انواع مجوز کار برای متقاضیان خارجی، این سوال پیش بیاید که چرا مجوز کار در لیختن اشتاین، مجوز گذر از مرز نامیده شده است. مطابق قانون اداره مهاجرت کشور لیختن اشتاین، متقاضیان کار در این کشور، اگر غیر اروپایی باشند، باید روزانه بعد از پایان روز کاریشان، از این کشور خارج بشوند و روز بعد برای کار با ارائه مجوز گذر از مرز به این کشور بازگردند و به فعالیت بپردازند. حدودا بیش از 52% از کارگران خارجی لیختن اشتاین از این مجوز کاری استفاده می کنند. لازم به ذکر است که این مقاله توسط کارشناسان ارشد موسسه حقوقی ملک پور، همکار ملک پور اتریش نگاشته و به تحریر درآمده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون اعلام منبع غیر قانونی است و این موضوع قابل پیگیری قانونی است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در لیختن اشتاین:

برای اخذ ویزای کار لیختن اشتاین، متقاضی باید برخی از شرایط و مدارک را تهیه نماید. برای کار در این کشور شما باید اقامت بلند مدت داشته باشید و ویزای کاری دریافت کنید. باید توجه داشت که کلیه امور مهاجرتی کشور لیختن اشتاین در سفارت کشور سوئیس و در کشور مبدا انجام خواهد شد و کشور سوئیس در واقع حافظ منافع این کشور به حساب می آید. متقاضی اصلی در ارائه ی مدارک می بایست دقت لازم را داشته باشد تا مشکلی برای ادامه روند پرونده وی ایجاد نشود. در جدول زیر برخی از این مدارک را ملاحظه می فرمایید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا که سفارت ارائه میدهد
  • ارائه پاسپورتی که حداقل 6 ماه معتبر باشد
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه نامه پیشنهاد شغلی
  • ارائه نامه تمکن مالی

نرخ بیکاری در لیختن اشتاین:

دانستن نرخ بیکاری این کشور یکی از موارد مهمی است که افرادی که می خواهند برای کار در لیختن اشتاین اقدام کنند، باید بدانند، چرا که کار در کشورهایی با نرخ بیکاری پایین برای مهاجرین خارجی امکان پذیر و راحت تر خواهد بود. حدود نرخ بیکاری در این کشور ۲.۴۳ درصد است که کمترین میزان این نرخ ۱.۵ درصد در ماه می سال ۲۰۱۸ اعلام شده است و بیشترین آمار آن میزان ۳.۵ درصد در ژانویه ۲۰۰۶ اعلام شد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور لیختن اشتاین قابل مشاهده می باشد:

نرخ بیکاری لیختن اشتاین

لیست مشاغل مورد نیاز لیختن اشتاین 2021:

هرساله دولت لیختن اشتاین لیستی ارائه میدهد که در آن شغل های مورد نظر اعلام شده است. افرادی که تخصص و مهارت کافی دارند، نبایند نگران کاریابی باشند، چون این کشور به افراد متخصص در بیشتر مشاغل نیازمند است. در جدول زیر شغل های مورد نیاز کشور لیختن اشتاین و حقوق پرداختی آنان نیز مشخص شده است:

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه
حسابداری 3.699 فرانک سوئیس
معمار 5.009 فرانک سوئیس
وکیل 8.164 فرانک سوئیس
صندوق دار 3.158 فرانک سوئیس
آشپز 4.487 فرانک سوئیس
مهندس شهرسازی 4.829 فرانک سوئیس
مهندس کامپیوتر 4.033 فرانک سوئیس
دندانپزشک 12.883 فرانک سوئیس
برنامه نویس 4.543 فرانک سوئیس
مهندس برق 5.315 فرانک سوئیس
معلم ابتدایی 3.819 فرانک سوئیس
مدیر منابع انسانی 7.616 فرانک سوئیس
مهندس مکانیک 5.268 فرانک سوئیس
پرستار 4.445 فرانک سوئیس
داروساز 6.024 فرانک سوئیس
پیش خدمت 3.382 فرانک سوئیس

میزان حقوق برای کار در لیختن اشتاین:

متقاضیان کار در لیختن اشتاین، معمولاً برای ایجاد یک زندگی بهتر و آینده ای روشن تر به این کشور مهاجرت میکنند. در نتیجه میانگین حقوق دریافتی افراد بسیار مهم خواهد بود. حقوق دریافتی افراد باید متناسب با هزینه های زندگی آنها باشد تا مشکلی برای گذراندن زندگی به وجود نیاید. در اروپا شما باید متناسب با حقوق دریافتی خود، مالیات پرداخت کنند. میانگین حقوق دریافتی در این کشور حدود 69.690 فرانک سوئیس به طور سالیانه خواهد بود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

نحوه کاریابی در لیختن اشتاین:

برای دریافت ویزای کار در لیختن اشتاین شما نیاز به داشتن یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای لیختن اشتاینی هستید. شما ابتدا باید برای دریافت ویزای کار لیختن اشتاین با یک کارفرمای کشور لیختن اشتاین ارتباط برقرار نمایید. لازم به ذکر است کشور لیختن اشتاین ویزای جست و جوی کار ارائه نمی دهد ، برای کاریابی در این کشور باید از خارج کشور لیختن اشتاین صورت بگیرد. از سه راه  می توانید برای کاریابی اقدام نمایید: 1- از طریق مؤسسات کاریابی 2-سفر توریستی به لیختن اشتاین و کاریابی به صورت فیزیکی، 3- استفاده از افراد محلی و شهروندان این کشور جهت جستجوی کارمحلی و فرصت های شغلی در لیختن اشتاین.

مؤسسات کاریابی در لیختن اشتاین:

با توجه به موضوعاتی که بررسی نمودیم، یکی از بهترین روش های کاریابی در کشور لیختن اشتاین مراجعه به سایت ها و موسسات کاریابی بین المللی است. موسسات کاریابی خدمات خود را یا به صورت آنلاین و غیر حضوری ارائه می دهند و یا به صورت فیزیکی و حضوری. برای استفاده از موسسات کاریابی بین المللی شما ابتدا باید در سایت آن ها ثبت نام بفرمایید. در جدول زیر برخی از این سایت های کاریابی معرفی شده است:

  • Welcome.li
  • Jobber.li
  • AMSFL.LI

بررسی ویزای همراه در لیختن اشتاین:

یکی از  مهمترین و اصلی ترین موضوعات در موضوع کار در لیختن اشتاین، بررسی اخذ ویزای همراه است. باید توجه داشته باشید که از نظر محدودیت های زیادی که ذکر شده است، این اجازه تنها برای خانواده متقاضیانی صادر خواهد شد که دارای اقامت این کشور باشند. در ادامه شرایط اخذ ویزای همراه را بررسی می کنیم.

ویزای همراه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد متقاضی اصلی می شود. اگر قصد اقدام برای ویزای همراه  را دارید، باید شرایط زیر را فراهم نمایید:

  • نفر اصلی باید اقامت موقت و یا دائم لیختن اشتاین را داشته باشد. .
  • ازدواج فرد متقاضی با همراه قانونی باشد.
  • شخص همراه از سطح زبان آلمانی مناسبی برخوردار باشد.
  • فرد اصلی مسکن مناسب جهت زندگی یک خانواده داشته باشد.
  • فرد اصلی، یک قرارداد کاری به اداره مهاجرت و پاسپورت لیختن اشتاین ارائه کند.

پس از اینکه فرد متقاضی اقامت خود را دریافت نمود، می بایست مشخصات همراهان خود را به اداره مهاجرت و پاسپورت لیختن اشتاین ارائه نماید. متقاضیان پس از دریافت اقامت خود می توانند، فرزندان خود را در مدارس دولتی این کشور ثبت نام نمایند از دیگر مزایای ویزای همراه، داشتن اجازه کار برای همراه می باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در لیختن اشتاین:

در بیشتر کشورهای اروپایی، بعد از چند سال کار می توان در ابتدا اقامت موقت، پس از تمدید اقامت موقت، اقامت دائم و در انتهای آن درخواست پاسپورت و تابعیت آن کشور را نمود. اما در لیختن اشتاین به این دلیل که اقامت کاری آن بدون امکان زندگی در این کشور می باشد، قوانین و مقررات پیچیده تر خواهد بود و اخذ اقامت و تابعیت دارای برنامه خاصی می باشد. اقامت دائم کشور لیختن اشتاین از طریق کار، مجوز  B Permit نامیده می شود که به دو صورت اهدا می شود:

  • اقامت دائم جهت اتباع کشور سوئیس و کشورهای اتحادیه اروپا

    اقامت دائم از طریق کار برای اتباع سوئیسی و اروپایی به صورت لاتاری و صلاحیتی است، موضوع به این صورت است  که سالیانه تعداد 28 مجوز اقامت  برای متقاضیان کار در این کشور صادر خواهد شد.

  • اقامت دائم برای شهروندان کشورهای غیر اروپایی

    اقامت دائم برای شهروندان کشورهای غیر اروپایی فقط برای متخصصین، نیرهای تخصصی و مدیران می باشد که دارای سابقه کار و مهارت های زیادی باشند.

کار در لیختن اشتاین و سخن پایانی:

کار در لیختن اشتاین و شرایط و نحوه کاریابی در این کشور را مورد بررسی علمی و تخصصی قرار دادیم و متوجه شدیم که برای کار در لیختن اشتاین باید شرایط خاصی را داشته باشید. کار در لیختن اشتاین سخت می باشد و متقاضیان کار در اروپا نمی توانند به راحتی وارد بازار کار این کشور شوند و به همین خاطر به متقاضیان کار در اروپا توصیه می شود که برای کاریابی از ویزاهای جستجوی کار کشور اتریش و یا آلمان استفاده نمایند، زیرا شانس بیشتری خواهند داشت. برای آگاهی بیشتر در خصوص کار در لیختن اشتاین و سایر کشورهای خوب اروپایی، می توانید با موسسه حقوقی ملک پور، همکار موسسه ملک پور اتریش تماس برقرار نمایید و از مشاوره کارشناسان ارشد استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در لیختن اشتاین

✅ انواع ویزای کار در لیختن اشتاین کدامند؟

سه نوع  ویزای کار لیختن اشتاین وجود دارد: ویزای کار لیختن اشتاین برای شهروندان کشور سوئیس، ویزای کار لیختن اشتاین برای شهروندان کشورهای اروپایی غیر شهروندان سوئیسی، ویزای کار لیختن اشتاین برای شهروندان کشورهای غیر اروپایی. با نام مجوز گذر از مرز که اعتبار 1 ساله دارد.

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور لیختن اشتاین در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

حدود نرخ بیکاری در این کشور ۲.۴۳ درصد است.

✅ میانگین درآمد مشاغل در لیختن اشتاین چه مقدار است؟

میانگین حقوق دریافتی در این کشور حدود 69.690 فرانک سوئیس به طور سالیانه خواهد بود.

 

2 پاسخ
  1. امین
    امین گفته:

    آیا از طریق ویزای جستجوی کار می توان در کشور لیختن اشتاین کاریابی کرد؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب دوست عزیز
      خیر کاریابی از طریق این ویزا تنها در کشورهای آلمان و اتریش برای ما ایرانیان امکان پذیر است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *