کار در امارات

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در امارات
  • ویزای کار در امارات
  • مدارک مورد نیاز کار در امارات
  • نرخ بیکاری در امارات
  • مشاغل مورد نیاز 2020 امارات
  • میزان حقوق برای کار در امارات
  • نحوه کاریابی در امارات
  • مؤسسات کاریابی در امارات
  • بررسی ویزای همراه امارات
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در امارات
  • سخن پایانی کار در امارات
✅ کار در امارات ✅ شرایط دریافت ویزای کاری توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله علمی مورد تحلیل علمی قرار گرفته است.

کار در امارات و مقدمه ای بر آن

کار در امارات ، شرایط دریافت ویزای کاری و مهاجرت کاری به این کشور در این مقاله علمی مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفته است. شرایط دریافت ویزای کاری در این کشور به چه صورت است؟ مشاغل مورد نیاز و مؤسسات کاریابی در این کشور کدام اند؟ آیا اخذ اقامت و تابعیت از طریق اشتغال به کار امکان پذیر است؟ شرایط اقتصادی این کشور موجب شده است که در سال های اخیر، کار در کشور امارات طرفداران بسیاری داشته باشد. مقاله حاضر جهت پاسخ گویی به این سوالات و هرآنچه که لازم است تا در این مورد بدانیم، نگارش یافته است. چنانچه نیار به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص داشته باشید، می توانید با کارشناسان موسسه  حقوقی ملک پور با همکاری موسسه مشاوره ای ملک پور در دفتر مرکزی وین تماس حاصل نموده و با مشاورین متخصص ما مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید.

امارات

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

ویزای کار در امارات:

کار در امارات مستلزم دریافت ویزای کاری این کشور می باشد که برای این منظور متقاضیان کار در این کشور می بایست ابتدا یک پیشنهاد کاری معتبر یا همان جاب آفر را از یک شرکت یا کارفرمای اماراتی داشته باشند. البته نکته حائز اهمیت این است که در اعطای جاب آفر ها برخلاف قوانین اکثر کشورهای دنیا اولویت با اتباع خود کشور امارات نیست و کارفرمایان می توانند از نیروهای خارجی استخدام نماید و برای این منظور می بایست درخواست خود را به وزارت منابع انسانی امارات متحده عربی (Mohre) تسلیم نمایند. این ویزاها برای مدت دو ماه صادر می گردند که متقاضیان می توانند در خاک این کشور با ادامه کار خود ویزایشان را تمدید نمایند و چنانچه همکاری آنان با کارفرمایشان به هر علتی خاتمه یابد، ملزم به ترک خاک این کشور می باشند. مگر در صورتی که کارفرمای دیگری آن ها را بپذیرد و جاب آفر جدیدی داشته باشند. همچنین در صورتی که کارفرمای سابق دو ماه از حقوقشان را پرداخت ننموده باشد طبق قوانین این کشور می توانند برای مدتی در خاک این کشور باقی بمانند و جویای کار جدید باشند که البته این یک شرایط خاص و استثنایی است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در امارات:

متقاضیان کار در امارات و اقامت در این کشور نیازمند دریافت ویزای کار می باشند که برای این منظور می بایست مدارکی را به سفارت تحویل نمایند. این مقاله توسط گروه حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور  اتریش گردآوری شده و کپی برداری از آن یا استفاده از محتوای مقاله با تغییر کوچکی در کلمات شرعاً و قانوناً حرام است. موسسه حقوقی ملک پور هیچ گونه رضایتی از این کار ندارد.  به طور کلی مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کار در امارات عبارتند از:

  • گذرنامه متقاضی و فتوکپی آن
  • 2 فرم تکمیل و امضا شده سفارت
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • پرداخت هزینه ویزا که فقط بصورت نقدی میسر می باشد.
  • نامه کارفرما و توضیح علت استخدام شخص متقاضی کار در امارات
  • مدرک پزشکی مبنی بر سلامت جسمانی و روانی

نرخ بیکاری در امارات:

از مهمترین فاکتورهایی که متقاضیان کار و اخذ ویزای کاری این کشور می بایست به آن توجه نمایند، نرخ بیکاری در کشور امارات است. نرخ بیکاری در این کشور شرایط نسبتا مطلوبی را دارا می باشد به صورتی که این کشور را جزو ۳۰ کشور برتر جهان از نظر نرخ بیکاری قرار داده است. نرخ بیکاری در کشور امارات 1.7% گزارش شده است. این رقم نشان دهنده آن است که در کشور امارات از هر ۱۰۰ نفر تنها حدود 2 نفر بیکار می باشد و به این ترتیب اکثر مردم دارای کار بوده و شرایط کاریابی در این کشور وضعیت مناسبی دارد. این مقاله مختص گروه حقوقی ملک پور می باشد و کپی برداری از آن یا استفاده از محتوای مقاله هرچند با تغییر در کلمات شرعاً و قانوناً حرام است و در این مورد رضایتی ندارد.

همانطور که در نمودار زیر نمایش داده شده است نرخ بیکاری در کشور امارات از سال ۲۰۱۰  روند نزولی خود را طی نمود و کاهش یافته است:

نرخ بیکاری در امارات

مشاغل مورد نیاز 2020 امارات:

برای یافتن شغل در کشور امارات مستلزم شناخت مشاغل مورد نیاز این کشور می‌باشد، چرا که با بررسی این مشاغل به دلیل مورد نیاز بودن و شانس کاریابی بالای آن ها، تحصیل درآمد بیشتری برای متقاضیان ممکن می گردد. کشور امارات دارای یکی از عظیم ترین ذخایر نفتی دنیا است و از این نظر کشور قوی محسوب می‌گردد. پر واضح است که صنایع نفت و پتروشیمی در این کشور بسیار مورد توجه بوده است و از جمله صنایع و مشاغل مورد نیاز می باشد. همچنین کشور امارات کشور توریستی می باشد که در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفتی که داشته مورد توجه بسیاری از مسافرین خارجی قرار گرفته است. بنابراین صنعت توریسم جزو مشاغل مورد نیاز کشور امارات محسوب می گردد. به طور کلی صنایع و مشاغل مورد نیاز در کشور امارات در سال 2020 عبارتند از:

مشاغل مورد نیاز 2020 امارات
نفت و پتروشیمی توریسم
ساخت و ساز منسوجات و صنایع دستی
آلومینیوم ساخت قایق و تعمیر کشتی
صید ماهی ___

میزان حقوق برای کار در امارات:

کار در امارات مستلزم بررسی میزان حقوق دریافتی در این کشور می باشد. پر واضح است که افراد به شغل های با درآمدهای بالاتر گرایش بیشتری دارند. به همین منظور قبل از شروع به کار، نیازمند اطلاعاتی پیرامون درآمد آن شغل مورد نظر خود می باشند. مسئله مورد توجه که نیاز است به آن اشاره شود این است که در کشور امارات از سال ۲۰۱۷ طبق قوانین تصویب شده مالیات بر درآمد از افراد اخذ نمی گردد و این مسئله باعث شده تا در کنار معایب بی شمار کار در امارات از قبیل عدم اعطای اقامت و تابعیت در این کشور و همچنین دشوار بودن یادگیری زبان عربی، کار در امارات مورد توجه برخی از افراد قرار گیرد. در جدول زیر لیست برخی از مشاغل در امارات به همراه متوسط حقوق دریافتی آنها برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان نمایش داده شده است:

عنوان شغلی میزان درآمد کل
مهندس برق 28.000 دلار
مهندس مکانیک 38.000 دلار
مهندس صنایع 28.000 دلار
پرستار 30.000 دلار
حسابدار 19.000 دلار

نحوه کاریابی در امارات:

همانطور که قبلا نیز اشاره کردید به منظور کار در امارات متقاضیان می بایست یک پیشنهاد شغلی معتبر یا همان جاب آفر را از یک شرکت یا کارفرمای اماراتی داشته باشند. برای این منظور متقاضیان کار در امارات باید رزومه خود را که به صورت کامل و دقیق تهیه نموده اند برای کارفرمایان متعدد ارسال نمایند. ممکن است در بعضی از موارد مصاحبه کاری نیاز باشد که به صورت آنلاین و از طریق تماس تصویری صورت می پذیرد. مؤسسات کاریابی پل ارتباطی میان افراد جویای کار در امارات و کارفرمایان می باشند و به این ترتیب این افراد می توانند رزومه خود را برای این مؤسسات ارسال نموده و از کمک و تجربه آن ها در مورد کاریابی بهره مند شوند. کشور امارات محدودیتی در مورد استخدام نیروهای خارجی اعمال نمی نماید و در این مورد بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا اولویت را برای اتباع کشور خودش قرار نمی دهد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار یابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در امارات:

برخی از افراد به منظور جستجوی کار در امارات و دریافت ویزای کار در این کشور از طریق ویزای توریستی اقدام نموده و در کشور امارات به دنبال کار گشته و با کارفرمایان متعدد مصاحبه می نمایند و پس از یافتن پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر به کشور مبدا بازگشته و برای دریافت ویزای کار اقدام می نمایند. اما امروزه با وجود موسسات کاریابی متعدد این امکان فراهم شده تا افراد به صورت آنلاین رزومه خود را برای این موسسات ارسال نموده تا آنها با استفاده از تجربه کاری خود پل ارتباطی قوی میان کارفرمایان و افراد جویای کار در امارات ایجاد نمایند. با استفاده از این روش دیگر نیازی به اخذ ویزای توریستی و حضور فیزیکی افراد و به تبع آن صرف هزینه‌های بسیار نمی باشد. به همین منظور در قسمت زیر نام چند مورد از موسسات کاریابی معتبر جهت جستجوی کار در امارات آورده شده است:

  • موسسه کاریابی در امارات
  • موسسه کاریابی در حوزه خلیج فارس
  • موسسه کاریابی ناکریگلف
  • موسسه کاریابی BAC دبی
  • موسسه کاریابی دوبیزل

بررسی ویزای همراه در امارات:

متقاضیان کار در امارات علی الخصوص افراد متاهل نیازمند اطلاعاتی در مورد بررسی ویزای همراه در این کشور می‌باشند. نکته حائز اهمیت این است که چنانچه متقاضیان کار در امارات در مشاغل تخصصی مشغول به کار باشند می توانند درخواست الحاق خانواده خود را بنمایند. این در حالی است که در مشاغل غیر تخصصی نظیر کارگر خانگی امکان درخواست الحاق خانواده وجود ندارد. مدت زمان ویزای همراه متناسب با نفر اصلی و به همان میزان در نظر گرفته می شود. مطابق با قوانین کشور امارات همراهان شخص اصلی عبارتند از:

  • همسر
  • فرزند دختر تا زمانی که ازدواج نکرده باشد
  • فرزند پسر در صورتی که زیر ۱۸ سال داشته باشد
  • فرزند پسر در صورتی که دانشجو بوده و زیر ۲۱ سال داشته باشد

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای همراه در کشور امارات عبارتند از:

  • تکمیل فرم الحاق خانواده به صورت آنلاین
  • پاسپورت همسر و فرزندان
  • عکس رنگی اندازه پاسپورت همسر و فرزندان
  • تست های پزشکی همسر و فرزندان مبنی بر سلامت جسمی و روحی
  • کپی قرارداد کار در امارات
  • مدرک مثبت حقوق دریافتی که مبلغ آن به طور واضح مشخص باشد
  • سند رسمی ازدواج
  • مدرک مثبت اقامت شخص در امارات از قبیل اجاره نامه
  • فیش برق یا آب یا گاز یا تلفن

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در امارات:

متقاضیان کار در امارات عموما به دنبال اخذ اقامت و تابعیت این کشور می باشند تا با صرف وقت و هزینه در نهایت بتوانند اقامت و شهروندی این کشور را به دست آورند. بنابراین در این بند به توضیح اختصاری مطالبی در این خصوص می پردازیم. امارات کشور مهاجر پذیری نمی باشد و در شرایط خاصی تنها پس از گذشت سی سال اقامت و تابعیت را به افراد اعطا می نماید. بنابراین این مسئله از بزرگترین معایب کار در امارات محسوب می گردد. این مقاله به نام تیم حقوقی ملک پور بوده و کپی برداری از آن شرعا و قانونا حرام است. موسسه حقوقی خواهشمند است تا از هر گونه کپی برداری از مقالات ما بدون ذکر منبع بپرهیزید. توضیح بیشتر آن که متقاضیان همواره پس از مدتی کار در این کشور مجبور به ترک خاک کشور امارات شده و در نهایت به کشور مبدا خود بازمی‌گردند. چه بسا افرادی که در زمان تمدید ویزاهای موقت کاری خود در امارات نیز دچار اضطراب و نگرانی هستند.

کار در امارات و سخن پایانی:

کار در امارات ، نحوه کاریابی در امارات و شرایط اخذ اقامت و تابعیت امارات از طریق کار در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. امیدواریم تا مقبول پسند واقع شده باشد. در کنار مزایای کار در امارات از جمله میزان حقوق و دستمزد در این کشور و همچنین نزدیکی آن به ایران و پایین بودن نرخ بیکاری در کشور امارات، همانگونه که در بالا نیز اشاره گردید معایبی نیز برای کار در این کشور متصور است. عدم اعطای اقامت و تابعیت در این کشور موجب شده تا متقاضیان کار در امارات در صورت دارا بودن شرایط به منظور کار در کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی یا کشورهای انگلیسی زبان نظیر کانادا و استرالیا اقدام نمایند. تا علاوه بر کار و داشتن درآمد در نهایت بتوانند اقامت و تابعیت این کشور ها را نیز به دست آورند.
همچنین کشور امارات قوانین سختگیرانه ای را در مورد ایرانیان در پیش گرفته است که این مساله خود قابل توجه است. بنابراین بهتر است تا قبل از هر اقدامی در زمینه مهاجرت اطلاعات خود را در مورد قوانین تمامی کشورها افزایش داده و شرایط خود را پیرامون این موضوع بطور کامل بررسی نمایید تا بتوانید درست ترین تصمیم را در این مورد اتخاذ بنمایید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار در امارات و سایر کشور های دنیا می توانید با موسسه حقوقی ملک پور با همکاری موسسه مشاوره ای ملک پور در دفتر مرکزی وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل نموده و با کارشناسان و مشاورین مجرب و حرفه ای ما مشاوره تلفنی به صورت رایگان داشته باشید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در امارات

حقوق پرداختی برای کار در امارات چقدر است؟

حقوق پرداختی برای مشاغل در امارات بین 11 تا 16 هزار درهم امارات است.

✅ امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد یا خیر؟

بله. دارنده ویزای کار امارات می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به امارات ببرد

آبا امکان اخذ تابعیت کشور امارات با کار در این کشور وجود دارد؟

خیر. امارات جزو کشورهایی است که به راحتی به خارجی ها تابعیت اعطا نمی کند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *