کار در اوکراین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اوکراین
  • ویزای کار در اوکراین
  • مدارک مورد نیاز کار در اوکراین
  • نرخ بیکاری در اوکراین
  • لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین 2021
  • میزان حقوق برای کار در اوکراین
  • نحوه کاریابی در اوکراین
  • مؤسسات کاریابی در اوکراین
  • بررسی ویزای همراه اوکراین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اوکراین
  • سخن پایانی کار در اوکراین
✅ کار در اوکراین ✅ قوانین مهاجرت کاری به این کشور در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور به صورت تخصصی مورد بررسی علمی قرار داده ایم.

کار در اوکراین و مقدمه ای بر آن

کار در اوکراین ، مهاجرت کاری به اوکراین و قوانین اخذ اقامت این کشور به واسطه کار در اوکراین و همچنین شرایط و قوانین مهاجرت کاری به این کشور را در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی علمی قرار می دهیم تا در صورتی که کشور اوکراین را مقصد مهاجرتی خود قرار داده اید با اطلاعات حقوقی کافی اقدام به مهاجرت به این کشور نمایید. کار در اوکراین چگونه امکان پذیر است؟ آیا از شرایط و مدارک اخذ ویزای کاری اوکراین مطلع هستید؟ امروزه افراد بسیاری خواستار مهاجرت به کشور اوکراین از طریق کار هستند و گاهاً این افراد با نداشتن علم کافی نسبت به قوانین کاری و مهاجرتی این کشور با مشکلات متعددی روبرو می شوند که در رابطه با موضوع کار در اوکراین ، پیشنهاد می شود در ابتدا این مقاله را با دقت مطالعه نمایید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات تخصصی تر می توانید با مشاورین متخصص موسسه  حقوقی ملک پور  تماس حاصل نموده و اطلاعات حقوقی خود را ارتقا دهید.

شرایط عمومی کار در اوکراین:

کشور اوکراین یکی از کشورهای اروپای شرقی است که با کشورهایی همچون بلاروس و روسیه از شمال و شرق مرز مشترک خاکی دارد و این کشور با کشورهای مجارستان، لهستان و اسلواکی در غرب و جنوب هم مرز است. در ضمن اوکراین از جنوب به دریای سیاه و دریای ازوف ختم می شود. در رده بندی پاسپورت کشور اوکراین جایگاه 25 را در جهان دارد و پاسپورت این کشور امکان سفر را بدون اخذ ویزا به 90 کشور، به اتباع این کشور می دهد. پایتخت کشور اوکراین شهر زیبای” کی اف است. زبان رسمی و رایج در این کشور اوکراینی است که البته از جمعیت 42 میلیون نفری این کشور در حدود 40 درصد از اتباع این کشور به زبان روسی تکلم می کنند. واحد پول رایج در اوکراین گریونا است. اقتصاد این کشور بر پایه کشاورزی و انرژی های تجدید پذیر و تامین نیرو از انرژی هسته ای است.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

 ویزای کار در اوکراین:

با توجه به اینکه کار در اوکراین همانند بسیاری از کشورها دارای شرایط و قوانین خاصی است که افراد متقاضی باید نسبت به آن شرایط آگاهی کافی داشته باشند، ما در این مقاله سعی کردیم تا قوانین این کشور را به صورت تخصصی و علمی مورد بررسی قرار دهیم تا علم شما عزیزان در خصوص کار در اوکراین افزایش یابد. پروسه اخذ ویزای کشور اوکراین همانند بسیاری از کشورها با داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما انجام پذیر است. با داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت معتبر در این کشور، کار در اوکراین امکان پذیر است. لازم به ذکر است زمانی که کارفرمایی در کشور اوکراین روزمه کاری فرد را تایید کند باید براساس قوانین این کشور یک پروسه 3 ماهه در این کشور آگهی جذب نیرو منتشر کند. سپس در صورت نبودن نیروی مد نظر می تواند دعوتنامه کاری برای فردی متقاضی ارسال کند که از خارج از این کشور درخواست جذب در بازار کار این کشور را داده است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در اوکراین:

افرادی که برای اقامت و مهاجرت کاری در اوکراین اقدام می کنند برای دریافت ویزای کار اوکراین باید یکسری مدارک را آماده و ارائه دهند که این مدارک در صورت کامل بودن می تواند در پروسه صدور ویزای فرد متقاضی تاثیر بسزایی داشته باشد. شهروندان غیر اوکراینی و افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند برای ورود به این کشور باید در ابتدا پیشنهاد شغلی معتبری از سوی کارفرما داشته باشند، با داشتن دعوتنامه از سوی کارفرما با تشکیل پرونده، فرد می تواند درخواست ویزای این کشور را ارائه کند. افراد متقاضی برای اخذ ویزای کار در اوکراین باید مدارک زیر را آماده و ارائه دهند:

  • ارائه پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشتته باشد
  • ارائه مدارک معتبر در خصوص ثبت درخواست شغل به زبان اوکراینی
  • ارائه دعوتنامه شغلی معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی و رزومه کاری
  • ارائه دو قطعه عکس
  • ارائه گواهی پزشکی و سلامت
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه کیفری
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه مدارک و اسناد محل اسکان فرد
  • ارائه بیمه درمانی

نرخ بیکاری در اوکراین:

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در پروسه اقامت کاری در هر کشوری من جمله اوکراین، اطلاع از نرخ بیکاری در آن کشور است. نرخ بیکاری در کشور اوکراین بر اساس آخرین آمار اعلام شده در سال 2018 در حدود 8.3 درصد بود که این نرخ نشان دهنده بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور است. البته این نرخ در جولای 2019 به میزان 7.8 درصد کاهش یافت و این امر نشان دهنده بهبود در بازار کار و اقتصاد این کشور دارد. میزان حداقل حقوق در اوکراین در سال 2018 در حدود 320 دلار در ماه بود. در نمودار زیر ما سعی کردیم آمار اعلام شده نرخ بیکاری اوکراین را از سال 2016 تا 2019 خدمت شما عزیزان ارائه دهیم:

نرخ بیکاری در اوکراین

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین 2021:

یکی از مواردی که در پروسه ورود به بازار کار اوکراین افراد متقاضی باید به آن توجه داشته باشند علاوه بر نرخ بیکاری این کشور، مشاغل مورد نیاز در این کشور است که این امر می تواند نقش مهمی برای افراد متقاضی در ورود به بازار کار داشته باشد. با توجه به شرایط اقتصادی اوکراین و بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور، قطعا ورود به بازار کار این کشور برای افراد متقاضی سخت خواهد بود، در این خصوص پیشنهاد می شود کشورهایی را برای کار انتخاب کنید که بازار کار خوبی داشته باشد و نیاز به نیروی کار در آن ها وجود داشته باشد. به عنوان مثال کشور آلمان و اتریش بدلیل نیاز به نیروی کار متخصص و با داشتن نرخ بیکاری پایین می تواند مقصد مناسبی برای کار، به حساب آید. با این تفاسیر در اوکراین نیز یکسری مشاغل نسبت به دیگر مشاغل بیشتر مورد نیاز است که در سال 2020 این مشاغل از سوی اداره کار این کشور اعلام شد و شامل موارد زیر است:

  • افرادی که تسلط به ترجمه دارند .
  • افرادی که تسلط به آموزش زبان دارند و به عنوان دبیر زبان هستند.
  • رشته های مربوط به علوم کامپیوتر مثل نرم افزار و سخت افزار و IT

تسلط افراد متقاضی کار در اوکراین می تواند یک مزیت به حساب آید زیرا این افراد به راحتی می توانند ارتباط برقرار کنند و جذب بازار کار این کشور شوند. افرادی که مسلط به چند زبان می باشند و به راحتی می توانند به زبان مختلف مکاتبه و صحبت کنند می توانند به راحتی در اوکراین وارد بازار کار شوند. لازم به ذکر است حقوق و مزایا در اوکراین براساس رشته کاری تعیین می شود و میزان مشخصی ندارد.

میزان حقوق برای کار در اوکراین:

یکی از عوامل بسیار مهم در خصوص کار در اوکراین برای افرادی که قصد مهاجرت و کار در این کشور را دارند اطلاع و آگاهی از میزان حقوق دریافتی آن ها در این کشور است. کشور اوکراین طی سال های اخیر به دلیل مسائل سیاسی و مشکلات اقتصادی فراوان دچار رکود شدید اقتصادی شد و این امر باعث کاهش چشمگیر دستمزدها در این کشور شد. با توجه به بحران های بوجود آمده در این کشور و نرخ بیکاری بالای موجود در اوکراین پیشنهاد ما این است که در صورتی که شرایط کار در کشورهای تاپ اروپایی مثل آلمان و اتریش را دارید بر روی این کشورها تمرکز کنید و اقدام به مهاجرت به این کشورها نمایید. با توجه به بحران های اقتصادی موجود در اوکراین، حداقل حقوق در نظر گرفته شده برای افراد شاغل در حدود 300 الی 400 دلار درنظر گرفته شده است.

 البته باید در نظر گرفت قیمت ها نیز در این کشور بسیار پایین است و هزینه های زندگی در اوکراین برای افرادی که در این کشور زندگی می کنند در مقایسه با کشورهای بزرگ اروپایی بسیار پایین و مقرون به صرفه است.

نحوه کاریابی در اوکراین:

کاریابی در کشورهایی که به افراد متقاضی اجازه ورود می دهد یکی از موارد مهم و تاثیر گذار خواهد بود. باید توجه داشته باشید برای ورود به بازار کار اوکراین شما در ابتدا باید از طریق سایت ها و ایمیل های کارفرماها رزومه کاری خود را ارسال کنید که در صورت تایید آنها و انجام پروسه آگهی در این کشور می توانید جذب بازار این کشور شوید. نحوه صحیح کاریابی در اوکراین همانند دیگر کشور از طریق سایت های کاریابی و یا ارتباط مستقیم از طریق ایمیل با کارفرمایان است. فرآیند صحیح کاریابی در این کشور بدین صورت است که باید با مؤسسات کاریابی در این کشور ارتباط برقرار کنید و رزومه کاری خود را برای آنها ارسال کنید تا آنها نیز بر اساس رزومه شما با کارفرماها در این کشور ارتباط برقرار کرده و رزومه شما را برای آنان ارسال کنند و تایید نهایی را از آنها اخذ نمایند.

مؤسسات کاریابی در اوکراین:

یکی از مواردی که در امر ورود به بازار کار اوکراین افراد متقاضی باید به آن توجه داشته باشند علاوه بر داشتن پیشنهاد شغلی، چگونگی ارتباط برقرار کردن با موسسات کاریابی در این کشور است. ما در این بخش به بررسی و معرفی برخی موسسات کاریابی معتبر در این کشور می پردازیم که شامل موارد زیر می باشد:

  • NEW RECRUITING GROUP
  • BRAIN SOURCE INTERNATIONAL
  • IT JOBS
  • IT FLOCATION
  • IT TALENT FIND

بررسی ویزای همراه در اوکراین:

کار در اوکراین و اجازه داشتن همراه به صورت همزمان، بدین صورت است که زمانی که فرد از سوی کارفرما یا شرکتی تاییدیه نهایی کار را داشت با داشتن دعوتنامه کاری و دیگر مدارک می تواند به سفارت این کشور مراجعه کند و درخواست ویزای خود و همراهانش را ارائه دهد، البته همراه شامل همسر و فرزندان زیر سن 18سال می باشد. افرادی که به وسیله ویزای کار به همراه خانواده خود وارد این کشور می شوند، می توانند از طریق کار در این کشور اقامت و تابعیت خود را به دست آورند، که البته این اقامت و تابعیت شامل همراهان متقاضی نیز می شود. افرادی که که در این کشور قصد کار کردن دارند زمانی که درخواست الحااق خانواده را می دهند باید ثابت نمایند توانایی تامین هزینه های خانواده خود را دارد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اوکراین:

افرادی که کشور اوکراین را مقصد مهاجرتی خود قرار داده اند و از طریق کار در اوکراین اقدام به مهاجرت به این کشور نموده اند باید توجه داشته باشند برای اخذ اقامت دائم این کشور پس از ورود به بازار کار، در صورتی که به صورت مستمر و مرتب مالیات پرداخت کرده باشید می توانند درخواست اقامت دائم دهند. افرادی که قصد مهاجرت به اوکراین و اخذ اقامت این کشور را دارند می بایست پیش از ورود به اوکراین اجازه ورود به بازار کار و مجوز مهاجرت به این کشور را به دست آورند. براساس قوانین موجود در اوکراین افرادی که تمایل دارند به این کشور مهاجرت کنند و اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند باید از سوی کابینه ورزای این کشور اجازه رسمی و تایید شده داشته باشند .

سهمیه ای که کابینه وزرا برای افراد متقاضی مهاجرت به این کشور در نظر می گیرند شامل افراد ذیل است:

  • دانشمندان و فرهیختگان فرهنگی که مهاجرت آنان به نفع اوکراین می باشد.
  • تجار و سرمایه گذران و همچنین کار آفرینانی که در حوزه اقتصاد و بهبود شرایط اقتصادی اوکراین مثمر ثمر بوده اند.
  • متقاضیان باید توجه داشته باشند در صورتی که به مدت 3 سال مستمر در این کشور کار کرده باشند می توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند.

براساس قوانین اوکراین افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را به واسطه مهاجرت کاری دارند باید مدارک زیر را تهیه و آماده کنند:

  • گذرنامه معتبر با حداقل دو صفحه خالی
  • یک قطعه عکس
  • پر کردن فرم درخواست ویزا به همراه امضا
  • بیمه مسافرتی
  • برای مدت زمان حضورتان در اوکراین تمام هزینه های درمانی شما را پوشش دهد.
  • اثبات هزینه های مکفی در زمان اقامت در اوکراین به عنوان مثال صورت حساب بانکی در دو ماه اخیر
  • رزرو هتل و یا مشخص شدم محل اقامت
کار در اوکراین و سخن پایانی:

کار در اوکراین، شرایط اخذ اقامت و تابعیت اوکراین به واسطه مهاجرت کاری و همچنین قوانین کار در این کشور را ما در این مقاله مورد بررسی علمی قرار دادیم تا در صورتی که این کشور را مقصد مهاجرت خود قرار داده اید با اطلاعات کامل و دقیق اقدام نمایید. با توجه به اینکه کار در اوکراین و قوانین کاری این کشور دارای شرایط خاصی است پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی سعی کنید اطلاعات حقوقی خود را ارتقا دهید و با اشراف کامل در این خصوص اقدام نمایید. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات حقوقی شما عزیزان را ارتقا دهیم و پیشنهاد میکنیم در ابتدا مقاله فوق را به صورت کامل مطالعه نمایید و در صورتی که به اطلاعات کامل تری نیاز داشتید با مشاورین ارشد موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور اتریش مراجعه مشاوره کامل و تخصصی داشته باشید. در انتهای مقاله نیز می توانید نظرات و پیشنهادات و یا سوالات خود را مطرح نموده تا در اسرع وقت کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در اوکراین

✅ حداقل حقوق در اوکراین چه میزان است؟

حداقل حقوق در نظر گرفته شده برای افراد شاغل در حدود 300 الی 400 دلار درنظر گرفته شده است.

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور اتریش در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری در این کشور به میزان 7.8 درصد است.

✅ کار در اوکراین چگونه امکان پذیر است؟

با داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت معتبر در این کشور، کار در اوکراین امکان پذیر است.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *