کاریابی در کرواسی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در کرواسی
  • ویزای کار کرواسی
  • مدارک مورد نیاز کار در کرواسی
  • نرخ بیکاری در کرواسی
  • لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی 2021
  • میزان حقوق کار در کرواسی
  • نحوه کاریابی در کرواسی
  • مؤسسات کاریابی در کرواسی
  • بررسی ویزای همراه کرواسی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کرواسی
  • کاریابی در کرواسی و سخن پایانی
✅کاریابی در اوکراین ✅ نحوه اخذ اقامت اوکراین

کاریابی در کرواسی و مقدمه ای بر آن

کاریابی در کرواسی ، ویزای کار در کرواسی و نرخ بیکاری در کرواسی در این مقاله به جهت پر اهمیت بودن این موضوعات برای کار در کرواسی مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. کاریابی در کرواسی به چه نحو است؟ چه شرایطی برای اخذ ویزای کار در کرواسی وجود دارد؟ اقامت در کرواسی به چه شکل است؟ کرواسی در حال تبدیل شدن به یک کشور مهاجرت پذیر است که علت عمده این مهاجرت، مهاجرت از طریق کار است. با سواحل باورنکردنی، جزایر خیره کننده، محلی های دوستانه و قائل بودن ارزش زیادی برای پول و سبک زندگی آرام، به راحتی می توان فهمید که چرا کرواسی مکانی محبوب برای کار در اروپا است. کرواسی یکی از جوانترین کشورهای اروپا می باشد. با خط ساحلی دیدنی آدریاتیک، کوه های پر جنگل و آب و هوای مدیترانه ای این کشور یکی از متنوع ترین کشور ها از نظر جغرافیا است. در این نوشته ما این کشور را به گونه ای بررسی می کنیم که تمامی اطلاعات مورد نیاز برای کاریابی در کرواسی و کار در کرواسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای دریافت خدمات مشاوره ای رایگان می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ ارتباط تلفنی برقرار کنید.

شرایط عمومی کاریابی در کرواسی:

کرواسی به طور رسمی جمهوری کرواسی یک کشوری در چهار راه اروپای مرکزی و جنوب شرقی در دریای آدریاتیک قرار دارد. این کشور از شمال غربی با اسلوونی، از شمال شرقی با مجارستان، از شرق با صربستان و از جنوب شرقی با بوسنی و هرزگوین و مونته نگرو همسایه است و با ایتالیا مرز دریایی دارد. پایتخت و بزرگترین شهر آن، زاگرب، به همراه بیست شهرستان یکی از زیر مجموعه های اصلی این کشور را تشکیل می دهد. مساحت کرواسی 56،594 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 4،102میلیون نفر است. زبان رسمی این کشور کرواتی بوده و در آن از ارز رسمی کونا (HRK) استفاده می شود. کرواسی یک کشور مستقل، جمهوری است که تحت سیستم پارلمانی اداره می شود. این کشور عضو اتحادیه اروپا، سازمان ملل، شورای اروپا، ناتو و سازمان تجارت جهانی است و یکی از اعضای بنیانگذار اتحادیه مدیترانه است. کرواسی توسط بانک جهانی به عنوان یک اقتصاد پردرآمد طبقه بندی می شود و در شاخص توسعه انسانی رتبه بسیار بالایی دارد. اقتصاد تحت تأثیر بخش های خدماتی و صنعتی و کشاورزی است. کرواسی امنیت اجتماعی، مراقبت های بهداشتی جهانی و آموزش ابتدایی و متوسطه بدون شهریه را فراهم می کند،

مساحت کرواسی درباره کرواسی جمعیت کرواسی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار کرواسی:

اگر در یک شرکت کرواسی شغلی پیدا کرده اید، به مجوز کار و اقامت نیاز دارید. مهاجران خود اشتغالی، برای فعالیت قانونی در زمینه خود به مجوز تجارت احتیاج دارند. هنگامی که به منظور استخدام وارد کشور می شوید، شما هنوز هم نیاز به درخواست مجوز کار دارید. ویزای استخدام نیاز به توضیح کارفرمای شما در مورد صلاحیت شما در این شغل و توجیه دلیل استخدام یک تبعه خارجی برای کار گفته شده دارد. قبل از تأیید شدن، انجام این ویزا می تواند دو تا سه هفته طول بکشد. پس از تأیید، باید برای اجازه کار درخواست کنید. مجوزهای کار به دو شکل مجوزهای مربوط به کارشناسان فنی و مجوزها برای کارفرمایان می باشند، پردازش مجوزهای کار حدود 30 روز طول می کشد و بر اساس شغل انجام شده برای مدت زمان محدودی صادر می شود. معمولا این اجازه تا 12 ماه صادر می شود. کرواسی از سیستم سهمیه بندی برای مجوزهای کار و اقامت استفاده می کند، به این معنی که متقاضیان فقط در صورتی که کشور زیر سهمیه خود باشد، اجازه کار می گیرند. گاهی اوقات، این کشور حتی پس از رسیدن به سقف مجاز به متقاضیان مجوز ارائه می دهد. با این حال، متقاضی باید جزئیات بیشتری را ارائه دهند یا شایستگی خود را برای یک نقش توضیح دهند و اینکه چرا این سمت شغلی نمی تواند به صورت محلی پر شود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار کرواسی:

برای شروع روند کار، یک متقاضی باید به نزدیک ترین ایستگاه پلیس اداری به محل اقامت خود در کرواسی، سفارت یا کنسولگری در کشور خود برود. بعد، آن ها باید تمام اسناد ذکر شده در لیست زیر و همچنین یک برنامه را ارائه دهند. پس از تأیید اجازه کار و اقامت، فرد باید برای صدور مجوز به همراه مجوز اقامت بیومتریک و هزینه های اداری جداگانه هزینه ای را پرداخت کند. کرواسی پس از پرداخت کلیه هزینه ها، اجازه اقامت را سفارش می دهد و کارمند شما می تواند پس از 21 روز آن را در ایستگاه پلیس تحویل بگیرد. همه متقاضیان به اسناد خاصی نیاز دارند، از جمله:

  • یک کپی از گذرنامه آن ها
  • یک عکس به اندازه گذرنامه
  • اثبات توانایی آن ها در تأمین هزینه های زندگی در کرواسی
  • مدارک بیمه درمانی
  • قرارداد کار
  • اثبات مدارک و مهارت های آکادمیک
  • مدارک ثبت شرکت آن ها

نرخ بیکاری در کرواسی:

در ژانویه 2016، نرخ بیکاری کرواسی 16.4 درصد بود، در حالی که میانگین اتحادیه اروپا 8.9 درصد است. اما هنگام تصمیم گیری در مورد محل کار در کرواسی، باید به یاد داشته باشید که نرخ بیکاری بین 21 منطقه کشور کرواسی بسیار متفاوت است. افرادی که در بخش های شمالی کرواسی یا مناطق ساحلی کار می کنند شانس بیشتری برای استخدام در مقایسه با افراد جنوب و شرق دارند. حدود 10 درصد از جمعیت فعال به عنوان بیکار طولانی مدت تعریف می شوند و از این رو به ویژه آسیب دیده اند. علاوه بر این، به نظر می رسد ورود به بازار کار و حتی شروع به کار در کرواسی برای جوانان بسیار دشوار است. تحت این شرایط، جای تعجب نیست که بیش از 20 درصد از کروات ها جمعیت تحت تهدید فقر زندگی می کنند و مصرف داخلی در حال کاهش است. آخرین اندازه گیری نرخ بیکاری در کرواسی در اکتبر سال 2020 اندازه گیری شده که این نرخ به کمترین میزان خود طی سال های اخیر رسیده است و در حال حاضر عدد 6.94 را نشان می دهد. نمودار زیر این گفته را به خوبی بیان می کند.

نرخ بیکاری در کرواسی

لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی 2021:

بیشترین تعداد فرصت های شغلی در کرواسی و بزرگترین بخش تولید ناخالص داخلی از بخش خدمات است. همه صنایع خدماتی با هم تقریبا 70 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند. به این معنا که بیش از 70 درصد افرادی که در کرواسی کار می کنند برای امرار معاش خود به مشاغل مرتبط با خدمات متکی هستند. با توجه به موقعیت استراتژیک کرواسی و زیبایی دیدنی آن، تجارت و گردشگری منابع غالب درآمد در بخش خدمات هستند. در حال حاضر کرواسی به تعداد زیادی کارگر نیاز دارد. صنایع زیادی مانند ساخت و ساز و گردشگری وجود دارد که به سادگی افراد کافی برای پر کردن تمام این موقعیت را ندارند. در نتیجه، شرکت های کرواسی برای پر کردن این نقش ها در خارج از کشور به دنبال افراد واجد شرایط می گردند. این کمبود نیروی کار تا حدودی به این دلیل است که جوانان کروات به خارج از کشور به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا نقل مکان می کنند و بخشی دیگر به این دلیل است که کروات ها نمی خواهند این نوع مشاغل را انجام دهند. اگر شهروند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا باشید، در صورت داشتن شرایط مناسب، می توانید برای این مشاغل درخواست دهید. مشاغل مورد نیاز در کرواسی را در لیست زیر قرار داده ایم.

مشاغل مورد نیاز کرواسی 2021
آشپز
پیشخدمت
مکانیک
معمار
مهندس مکانیک
مهندس برق
کارگر ساختمانی
مونتاژ سازه های فلزی

میزان حقوق برای کار در کرواسی:

بررسی ها نشان می دهد، افرادی که در کرواسی زندگی می کنند و کار می کنند، تقریباً وضعیت خوبی دارند. کرواسی یکی از ثروتمندترین مناطق یوگسلاوی بود و امروزه این امر به چشم می خورد. به عنوان مثال، متوسط ​​درآمد در اینجا بیشتر از بسیاری از کشورهای عضو اخیر اتحادیه اروپا در اروپای شرقی و در امتداد دریای بالتیک است. کسانی که در کرواسی مشغول به کار هستند معمولاً ماهیانه حدود 14،800 HRK درآمد متوسط دارند. میزان حقوق دریافتی در این کشور متفادت بوده و به طور کلی حداقل حقوق برابر 3،750 HRK در ماه و حداکثر حقوق 66،300 HRK می باشد. استخدام تمام وقت یک روش استاندارد در کرواسی است. ساعت کاری منظم 40 ساعت در هفته در نظر گرفته شده است. کار نیمه وقت، زمان کاری است که کمتر از 40 ساعت در هفته باشد. ساعات کار متناسب با اثرات مضر شرایط کار بر سلامتی و توانایی کار کارمند نسبت به مشاغل از جمله مواردی است که باعث کاهش این ساعات می شود. در جدول زیر حقوق برخی از مشاغل مورد نیاز این کشور را ذکر کرده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد
آشپز 9،220 HRK
پیشخدمت 4،470 HRK
مکانیک 1،680 HRK
معمار 4،660 HRK
مهندس مکانیک 13،200 HRK
مهندس برق 14،800 HRK

نحوه کاریابی در کرواسی:

سایت های زیادی در دسترس هستند که می توانید فرصت های شغلی را در آن ها پیدا کنید و کاریابی در کرواسی را از طریق آن ها انجام دهید. این سایت ها به طور کلی سریع ترین و قابل قبول ترین استراتژی برای جستجوی برنامه های کاری می باشند. مشاغل قابل دسترسی به طور معمول در طبقه بندی های جداگانه با تکیه بر بخشی از تجارت تقسیم می شوند. جای خالی شغل در کرواسی پس از رضایت کارفرمایان در کرواسی به صورت عمومی ذکر شده است، نامزدهای متقاضی کار در کرواسی می توانند رزومه خود را برای کارفرمایان در کرواسی ارسال کنند تا با آنها تماس بگیرند. منابع آنلاین بسیاری وجود دارد که می توانید شرایط استخدام در کرواسی را مشاهده کنید. برخی از پورتال ها مقالاتی را با توصیه هایی منتشر می کنند که می تواند در جستجوی کار به شما کمک کند. در اینجا چند مورد سایت های جستجوی کار در کرواسی را ذکر می کنیم که شامل Hzz.hr، Posao.hr و Moj Posao می باشند. روزنامه های بزرگ کرواسی با لیست های شغلی خوب شامل Večernji List، Jutarnji List،Novi List و Slobodna Dalmacija می باشند.

مؤسسات کاریابی در کرواسی:

آژانس های کاریابی پایه اصلی استخدام ها هستند و اغلب اولین مرکز درخواست داوطلبانی هستند که به دنبال کار جدید هستند. هدف یک آژانس کاریابی اتصال شرکت هایی است که به دنبال پرکردن جای خالی در مشاغل خود با نامزدهای واجد شرایطی هستند که مهارت مناسب برای آن نقش خالی را دارند. این هدف آژانس های کاریابی است که هر دو طرف را هنگامی که سازگاری زیادی بین یک کاندیدا و یک کارفرما وجود دارد، به هم متصل کنند. قابل ذکر است آژانس های کاریابی شبکه گسترده ای از شرکت ها و کاندیداها را تشکیل می دهند و تخصص آن ها در این است که بتوانند کارفرما ها و متقاضیان را با هم ارتباط دهند. در ادامه تعدادی از این مؤسسات را که برای کاریابی در کرواسی مورد استفاده خارجیان قرار می گیرند را ذکر کرده ایم. مقاله کاریابی در کرواسی نوشته شده به قلم متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ بوده و شما نمی توانید محتوای آن را در جاهای دیگری کپی کنید و نشر دهید.

  • Zorovic Maritime Services Ltd
  • Uspinjaca Posao Zagreb
  • Hill
  • Plan B d.o.o
  • Adriatic Crewing & Maritime Agency

بررسی ویزای همراه در کرواسی:

یکی از اجازه های اقامت موقت، برای اقامت در کرواسی برای پیوستن به خانواده است. بدین منظور همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد مهاجر می توانند برای ادامه زندگی خود در کنار مهاجر متقاضی به کرواسی بیایند. برای اخذ این ویزا نیاز به تعدادی مدرک وجود دارد که فرد متقاضی برای آماده سازی آن ها باید اقدام کند. بعد از فراهم کردن این اسناد از قبیل پاسپورت معتبر برای افراد خانواده، فرم درخواست ویزا، سندی که به عنوان گواهی ازدواج تلقی شود، سندی که نسبت فرزندان را نشان دهد و عکس و سایر مدارک می توان برای ثبت درخواست ویزا اقدام کرد. الزامی است که کلیه مدارک با سفارت هماهنگ باشد و تمامی مدارک خواسته شده آماده شود. پس از پشت سر گذاشتن این مراحل اعضای خانواده فرد مهاجر می توانند در کرواسی حضور پیدا کنند و به زندگی خود در این کشور ادامه دهند. کاریابی در کرواسی از مجموع مقالات نوشته شده مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ می باشد و حقوق نگارش آن برای این مجموعه محفوظ است.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کرواسی:

اقامت در کرواسی به دو صورت موقت و دائم است. برای واجد شرایط شدن اقامت موقت در کرواسی، باید اسناد اجباری و دلیل اینکه چرا می خواهید در این کشور زندگی کنید را ارائه دهید. دلایل شما می تواند برای اهداف سرمایه گذاری، تجارت، خانواده، شغل یا اجاره املاک و مستغلات و یا خرید باشد. این نوع ویزا به شما امکان می دهد یک سال در کشور بمانید و پس از پایان این مدت می توانید اجازه خود را تمدید کنید. با داشتن اجازه اقامت موقت، شما هنوز هم نمی توانید در کرواسی بدون اجازه کار در خارج از کشور کار کنید. به همین ترتیب، مهاجران مستقل نیز به مجوزهای تجاری احتیاج دارند. اجازه اقامت موقت به سادگی ویزایی است که به شما امکان می دهد مدت بیشتری در کشور بمانید. برای درخواست اقامت دائم کرواسی، باید پنج سال در این کشور زندگی کرده باشید. برای تأیید به گذرنامه معتبر، اثبات درآمد دائمی، بیمه درمانی و تأمین اجتماعی و دانش اولیه از زبان کرواتی نیاز دارید. همچنین، پس از پنج سال اقامت دائم، می توانید درخواست تابعیت دهید. برای اخذ تابعیت از شما خواسته خواهد شد که زبان کرواتی را بدانید. لازم به ذکر است، کرواسی از هر تابعیت دیگری صرف نظر خواهد کرد، زیرا اجازه تابعیت مضاعف را نمی دهد.

کاریابی در کرواسی و سخن پایانی:

کاریابی در کرواسی ، ویزای کار در کرواسی و نرخ بیکاری در کرواسی در این نوشتار بررسی شد. کرواسی یک کشور در اتحادیه اروپا بوده که نرخ بیکاری نسبتاً زیادی داشته و کار در کرواسی به صورت جاب آفری می باشد. در این کشور تقاضای کار برای بخش های کاری گردشگری و ساخت و ساز بیشتر بوده و کسانی که در این امور تخصص دارند شانس کاریابی بهتری دارند. در کنار این مفاهیم ما در مورد موضوع هایی چون حقوق مشاغل و شرایط اقامت و تابعیت این کشور بحث کردیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده و سوال بی پاسخی در مورد نحوه و چگونگی کاریابی در کرواسی نداشته باشید. شما همچنین می توانید کشور های اروپای دیگری را که در سایت ما به آن ها پرداخته شده است را مورد مطالعه قرار دهید. زیرا کشور هایی چون آلمان و اتریش نحوه کاریابی متفاوت و راحتی را دارند که در صورت واجد شرایط بودن می توانید شرایط خوبی را در این کشور به دست آورید. گرفتن مشاوره از افراد خبره یکی از راه حل هایی است که شما را بیشتر در این زمینه راهنمائی می کند. به همین علت همکاران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ با استفاده از تماس این امکان را به صورت رایگان برای شما عزیزان فراهم کرده اند. شما همچنین می توانید به ما امتیاز ستاره ای بدهید و در کادر پایانی نظرات خود را در مورد کاریابی در کرواسی بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در کرواسی

کار در کرواسی به چه نحو است؟

برای کار در کرواسی به ویزای کار و دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما نیاز دارید.

 ✅چه شرایطی برای اخذ ویزای کار در کرواسی وجود دارد؟

پس از دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما شما می توانید برای مجوز کار و اقامت در کرواسی اقدام کنید و ویزای کار خود را دریافت کنید.

اقامت در کرواسی به چه شکل است؟

اقامت در این کشور به دو صورت موقت و دائم است که برای به دست آوردن اقامت دائم باید 5 سال به طور مدام در این کشور زندگی کرده باشید.

نرخ بیکاری در کرواسی چقدر است؟

آخرین اندازه گیری نرخ بیکاری در کرواسی نشان می دهد که این نرخ به 9،3 درصد افزایش پیدا کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *