کاریابی در تایلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در تایلند
  • ویزای کار تایلند
  • مدارک مورد نیاز کار در تایلند
  • نرخ بیکاری در تایلند
  • لیست مشاغل مورد نیاز تایلند 2021
  • میزان حقوق کار در تایلند
  • نحوه کاریابی در تایلند
  • مؤسسات کاریابی در تایلند
  • بررسی ویزای همراه تایلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در تایلند
  • کاریابی در تایلند و سخن پایانی
✅کاریابی در تایلند ✅ اقامت در تایلند ✅سایت کاریابی در تایلند

کاریابی در تایلند و مقدمه ای بر آن

کاریابی در تایلند، اقامت در تایلند و سایت کاریابی در تایلند در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. چه مشاغلی برایکار در تایلند در دسترس است؟ ویزای کار در تایلند چگونه به دست می آید؟ کاریابی در تایلند را با استفاده از چه سایت هایی می توان انجام داد؟ با ایجاد تعادل کامل بین مدرنیته و میراث، تایلند به یک آهنربای قدرتمند برای تجارت و استعدادهای خارجی از سراسر جهان تبدیل شده است. بنابراین، مورد بحث و ارزیابی قرار دادن کار در تایلند و عواملی که در این خصوص تأثیر گذارند، خالی از لطف نیست. با در نظر گرفتن این موضوعات بر آن شدیم تا کاریابی در تایلند را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. در پایان در صورتی که در خصوص کاریابی در تایلند یا سایر کشورها، به مشاوره نیاز داشته باشید می توانید مشاوره رایگان را از همکاران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ دریافت کنید.

شرایط عمومی کاریابی در تایلند:

تایلند، یا همان پادشاهی تایلند که قبلاً سیام شناخته می شد، کشوری در جنوب شرقی آسیا است. واقع در مرکز شبه جزیره هندوچین، این کشور از 76 استان تشکیل شده است و مساحت آن 513.120 کیلومتر مربع و جمعیت بیش از 69 میلیون نفر است. تایلند پنجاهمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و 22 امین کشور پرجمعیت جهان است. پایتخت و بزرگترین شهر آن بانکوک است. تایلند از شمال با میانمار و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با خلیج تایلند و مالزی و از غرب با دریای آندامان و انتهای جنوبی میانمار همسایه است. مرزهای دریایی آن شامل ویتنام در خلیج تایلند در جنوب شرقی، اندونزی و هند در دریای آندامان در جنوب غربی است. به طور کلی، تایلند یک پادشاهی مشروطه و دموکراسی پارلمانی است. با این حال، در تاریخ اخیر، دولت آن چندین کودتا و دوره استبداد نظامی را تجربه کرده است. در این کشور از بات (฿) (THB) به عنوان ارز رسمی استفاده می شود و زبان رسمی در آن تایلندی است.

درباره تایلند کار در تایلند مساجت تایلند پایتخت تایلند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار تایلند:

در این قسمت ویزای کار در تایلند را بررسی می کنیم. مجوز کار، همانطور که توسط وزارت کار تایلند شرح داده شده است، یک سند حقوقی تایلند است که موقعیت، شغل و شرکای خارجی را شرح می دهد. در حال حاضر دو شرط اصلی برای مهاجران علاقه مند به کار در تایلند وجود دارد. ابتدا باید برای ورود به تایلند برای ویزای دسته بندی “B” ویزا غیر مهاجر اقدام کنید. پس از تأیید ویزای فوق، می توانید مراحل درخواست مجوز کار را شروع کنید. پردازش این مجوز حدود هفت روز کاری طول می کشد و شامل بررسی دقیق سوابق متقاضی است. توجه داشته باشید که دو نوع ویزای تجاری غیر مهاجر B وجود دارد. یکی از آن ها برای خارجیانی که قصد ورود به تایلند و راه اندازی یا تجارت در داخل کشور را دارند، صادر می شود. مورد دیگر مربوط به کارگران بین المللی است که قصد اشتغال دارند. به محض اینکه اجازه کار خود را دریافت کردید، مهم است که توجه داشته باشید که این اجازه فقط مربوط به اشتغال شما در شرکتی است که مجوز با آن اعمال شده است. درصورتی که تصمیم بگیرید نقش دیگری را با یک شرکت دیگر در تایلند به عهده بگیرید، باید برای مجوز کار جدید اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار تایلند:

تغییرات منطقه ای در روند اجازه کار به ویژه برای شهر هایی غیر از پایتخت وجود دارد. بنابراین به عنوان مثال، اگر موقعیت شما در بانکوک واقع شده باشد، می توانید درخواست خود را در وزارت کار واقع در دین دائنگ ارسال کنید. اما اگر محل کار شما در مکانی غیر از پایتخت واقع شده است، باید از اداره اشتغال استان خاص تأیید کنید. شما باید شخصاً با گذرنامه اصلی خود حضور پیدا کنید. تا کارکنان وزارت کار بتوانند مهر مجوز کار شما را ارائه دهند و آن را برای شما صادر کنند. پس از تصمیم گیری برای شروع روند درخواست، تهیه اسناد و مدارک اجازه کار بر عهده کارفرما است. لیست زیر انواع اسنادی را که کارفرما طبق سفارت تایلند باید ارائه دهد را نشان می دهد. این اسناد فقط باید به زبان انگلیسی یا تایلندی نوشته شوند.

  • چک لیست لیست سهامداران
  • تأیید گواهی شرکت و لیست اهداف
  • انتخاب برنامه مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده)
  • تأیید مالیات نگهداری شرکت
  • تأیید صورت مالی
  • تأیید کپی پاسپورت مدیر و اجازه کار
  • تأیید نقشه و مکان دفتر
  • تأیید نامه استخدام با بیان موقعیت و حقوق متقاضی
  • تأیید قرارداد کار

برای کارمندان، لیست الزامات بسیار ساده تر است و باید مدارک زیر را آماده کنند.

  • شش عکس 2 اینچی
  • تأیید گواهی پزشکی (حداکثر شش ماه)
  • تأیید گذرنامه معتبر
  • تأیید نامه استخدام امضا شده
  • تأیید گواهی آموزش
  • آدرس محل کار در تایلند

نرخ بیکاری در تایلند:

همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، نرخ بیکاری تایلند را نیز همانند بسیاری از کشور ها تحت تأثیر قرار داده است. این نرخ در سال گذشته زیر 1 درصد بوده، ولی امسال با تغییراتی که این ویروس در بازار کار ایجاد کرده به رقمی بیش از 2 درصد افزایش پیدا کرده است. نرخ بیکاری در تایلند از 1.79 درصد در سپتامبر سال 2020 به 2.09 درصد در ماه اکتبر افزایش یافته که این مسئله را می توانید در نمودار زیر با جزئیات بیشتری مشاهده کنید. به طور کلی، از طریق مقایسه نرخ بیکاری تایلند با سایر کشور ها در می یابیم که این نرخ پایین بوده و درصد موفقیت افراد جویای کار برای کاریابی در تایلند زیاد است. مطالبی که در حال مطالعه آن هستید و پیش روی شما قرار دارد، توسط تیم کاری مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ مکتوب شده و کپی برداری از آن خلاف قانون و شرع است.

نمودار نرخ بیکاری تایلند کار در تایلند 2021

لیست مشاغل مورد نیاز تایلند 2021:

برای کاریابی در تایلند نیاز است که بدانید بیشتر فرصت های شغلی در شهرهای بزرگتر موجود است. اگر می خواهید در یک جزیره کوچک توریستی مانند کوه فی فی یا کوه لانتا کار کنید، به احتمال زیاد برای ادامه زندگی در آنجا نیاز به شروع کار دارید. مقصد محبوب سابق از قبیل بانکوک، چیانگ مای، پاتایا و پوکت بهترین فرصت را برای یافتن شغل به یک خارجی ارائه می دهند. زیرا تعداد زیادی گردشگر هم به آنجا سفر می کنند. کلید موفقیت برای کار در تایلند داشتن مهارت خاصی است که می توانید آموزش دهید. معلمان رقص لاتین، معلمان باله و انواع مشاغل تخصصی وجود دارند که حتی فکرش را هم نمی کنید. اگر نوع خاصی از مهارت را دارید که به راحتی یافت نمی شود در این صورت می توانید جایگاهی برای آن مهارت پیدا کنید. در جدول زیر لیستی از شایع ترین مشاغلی را می بینید که افراد در تایلند مشغول انجام آن ها هستند و برای خارجیان در دسترس هستند.

مشاغل مورد نیاز تایلند 2021
تدریس (مدارس انگلیسی و بین المللی) طراح
مربی یوگا برنامه نویس
مهارت حرفه ای (موسیقی، رقص، هنر، آواز و غیره) عکاسی
فیزیوتراپی مدیر هتل
وبلاگ نویس مربی غواصی

میزان حقوق برای کار در تایلند:

حقوق مشاغل در تایلند بسیار کمتر از آنچه در یک کشور غربی کار می کنید پرداخت می شود. به همین دلیل، بیشتر مردم تصمیم می گیرند که برای تفریح باز این کشور بازید کنند و کمتر مواردی وجود دارد که افراد برای مهاجرت کاری به این کشور بروند.. فقط صاحبان مشاغل، عشایر دیجیتال، مربیان حرفه ای یا معلمان بین المللی می توانند درآمد قابل مقایسه در تایلند کسب کنند. مربیان معمولاً نرخ مشابهی را که برای مربی در خانه پرداخت می کنید دریافت می کنند. اگر آنقدر خوش شانس باشید که می توانید با یک شرکت جهانی با شعبه ای در تایلند (معمولاً در بانکوک) شغل پیدا کنید، می توانید دستمزد غربی در برخی موارد حتی بهتر از غرب را دریافت کنید. اشخاصی که در تایلند کار می کنند به طور میانگین ماهانه حدود 96،900 THB درآمد کسب می کنند. بازه حقوق دریافتی می تواند از 24،500 تا 433،000 THB باشد. در جدول زیر حقوق برخی از مشاغل این کشور را مشاهده می کنید.

عنوان شغلی متوسط درآمد(thb)
مربی یوگا 87،400
تدریس (مدارس انگلیسی و بین المللی) 90،600
مدیر هتل 184،000
طراح 60،200
برنامه نویس 96،600
عکاس 54،700
پزشک فیزیوتراپی 46،300

نحوه کاریابی در تایلند:

توجه داشته باشید که بیشتر افرادی که در تایلند به دنبال کار هستند از وب سایت هایی که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم، استفاده می کنند و شما فقط باید برای موقعیت هایی که مطابق با شرایط شما هستند، اقدام کنید و تجربه لازم را داشته باشید. نکته جالب این است که وب سایت هایی که به عنوان سایت کاریابی در تایلند مورد استفاده قرار می گیرند، پیشنهادات جدید شغلی را به صورت روزانه ارائه می دهند، بنابراین، شما می توانید در خانه آنلاین شوید و فقط موارد جدید را بررسی کنید. شما با ارسال CV، منابع و انگیزه نامه خود به ایمیل یا شماره تماس ذکر شده در پست شغلی، برای مشاغل درخواست می دهید. موارد زیر مهمترین وب سایت های شغلی در تایلند است که به ترتیب تعداد پست های شغلی و محبوبیت آن ها ترتیب داده شده است.

  • مشاغل DB
  • مشاغل پست بانکوک
  • ThaiVisa
  • LinkedIn
  • Jobs DB (بزرگترین وب سایت شغلی در تایلند است. در هر زمان از سال بیش از 5 برابر پیشنهادات شغلی دارد.)

مؤسسات کاریابی در تایلند:

برای کاریابی در تایلند تعداد زیادی آژانس استخدام وجود دارد که شما CV و منابع خود را برای آن ها ارسال می کنید و آن ها سعی می کنند شغلی را برای شما تنظیم کنند که انتظارات و تجربه شما را برآورده کند. تعداد این آژانس های استخدام بسیار بیشتر از وب سایت های شغلی است، بنابراین لیست کردن همه آن ها با وجود این شرایط تقریباً غیرممکن است. برخی از مهمترین موارد تاکنون عبارتند از:

موسسات کاریابی در  تایلند
استخدام PRTR 
استخدام RSM
رابرت والترز
استخدام جستجوی هوشمند
استخدام JAC
 استعدادهای درخشان آسیا

توصیه می شود اگر نمی توانید به تنهایی شغل پیدا کنید، به این آژانس های استخدام مراجعه کنید زیرا همه آن ها برای کاریابی از شما هزینه هایی را دریافت می کنند. بنابراین، در وب سایت های آن ها بررسی کنید که هزینه تنظیم شغل شما چقدر است. در برخی از موارد ممکن است این آژانس ها از شما هزینه ای دریافت نکنند، در این حالت باز هم کارمزد را از کارفرمای آینده شما دریافت می کنند که ممکن است حقوق اولیه شما را کاهش دهد.

بررسی ویزای همراه در تایلند:

همسر و فرزندان زیر 20 سال شما می توانند برای ویزای Non-O-X اقدام کنند و شما را در مسافرت کاریتان همراهی کنند. خارجیانی که مدارک لازم را برای احراز صلاحیت و مدارک لازم را داشته باشند، می توانند برای ویزای Non-O-X در سفارت رویال تایلند یا کنسولگری رویال تایلند در کشور ملیت خود یا محل اقامت دائم خود اقدام کنند. سفارت رویال تایلند یا سرکنسولگری سلطنتی تایلند صلاحیت ها و مدارک پشتیبانی را بررسی می کند و نتیجه را به متقاضیان اطلاع می دهد. در صورت تأیید ویزا، خارجیان ویزای چند ورودی غیر O-X را با اعتبار ویزا 5 ساله دریافت می کنند. پس از ورود به تایلند، افسر مهاجرت به دارندگان ویزای غیر O-X اجازه اقامت در تایلند را برای مدت بیش از 5 سال با توجه به اعتبار ویزا اعطا می کند. برای اخذ این ویزا باید مدارک لازم را داشته باشند. همسر (بدون محدودیت سنی) باید یک نسخه از سند ازدواج را به همراه اسناد دیگر نشان دهد. برای فرزند باید کپی شناسنامه یا اثبات فرزند قانونی را نشان دهید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در تایلند:

بسیاری از مردم مایل به اقامت دائم در تایلند هستند زیرا این کشور یکی از مهمترین مقاصد در جنوب شرقی آسیا است که سطح زندگی پایین و در عین حال مناسب را ارائه می دهد. برای درخواست اقامت دائم تایلند، قبل از ارائه درخواست خود باید حداقل سه سال ویزای غیر مهاجرتی تایلند را داشته باشید. دارندگان چندین ویزای غیر مهاجرتی نمی توانند درخواست دهند. برای واجد شرایط بودن باید 3 برنامه اضافی سالیانه متوالی داشته باشید. علاوه براین، بسیاری از مهاجران که مدت زمان قابل توجهی در تایلند زندگی می کنند تصمیم می گیرند روند طولانی را که منجر به تبدیل شدن به یک شهروند طبیعی تایلند می شود را انجام دهند. اخذ تابعیت تایلند از طریق تابعیت یک فرایند طولانی و غالباً خسته کننده است. مشروط بر اینکه شرایط اصلی را داشته باشید. به عنوان یک فرد خارجی می توانید تحت شرایط زیر تابعیت تایلند را کسب کنید:

  • شما باید سنتان حداقل 20 سال باشد.
  • باید دارای شخصیت خوب و بدون محکومیت کیفری یا مواد مخدر عمده در هر کشوری باشید.
  • باید به طور مداوم در تایلند زندگی کرده و حداقل پنج سال اقامت دائم داشته باشید.
کاریابی در تایلند و سخن پایانی:

کاریابی در تایلند، اقامت در تایلند و سایت کاریابی در تایلند در این نوشتار بررسی شد. همانطور که گفته شد این کشور در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است. با بررسی کاریابی در تایلند و چگونگی آن دریافت می شود که حقوق مشاغل در این کشور نسبت به کشور های اروپایی مانند آلمان و اتریش پایین بوده و این کشور ها پرداخت بهتری را دارند. بنابراین اگر درآمد برای شما پر اهمیت است می توانید کاریابی را در این کشور ها و سایر کشور های اروپایی را مورد مطالعه قرار دهید. نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز در تایلند، ویزای کار در تایلند، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا و بررسی ویزای خانواده از مواردی هستند که حین کاریابی در تایلند باید در مورد آن ها مطالعه کنید. ما در این متن به تمامی این موارد پرداختیم. امیدواریم که مطالب گفته شده مفید واقع شوند. در پایان می توانید در نظر سنجی ستاره ای ما شرکت کنید، سوالات و دیدگاه های خود را بیان کنید. همچنین، برای دریافت مشاوره به صورت رایگان می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در تایلند

✅چه مشاغلی برای کار در تایلند در دسترس است؟

مشاغلی همچون تدریس در مدارس انگلیسی و بین المللی، مربی یوگا، مهارت حرفه ای (موسیقی، رقص، هنر، آواز و غیره)، فیزیوتراپی، برنامه نویس و مدیر هتل در تایلند در دسترس هستند.

ویزای کار در تایلند چگونه به دست می آید؟

ابتدا باید برای ورود به تایلند برای ویزای دسته بندی “B” ویزا غیر مهاجر اقدام کنید. پس از تأیید ویزای فوق، می توانید مراحل درخواست مجوز کار را شروع کنید و ویزای کار خود را دریافت کنید.

✅بیشتر از چه سایت کاریابی در تایلند استفاده می شود؟

موارد زیر مهمترین وب سایت های شغلی در تایلند است که به ترتیب تعداد پست های شغلی و محبوبیت آن ها ترتیب داده شده است.

  • مشاغل DB
  • مشاغل پست بانکوک
  • Craigslist تایلند
  • ThaiVisa
  • LinkedIn
  • Jobs DB (بزرگترین وب سایت شغلی در تایلند است. در هر زمان از سال بیش از 5 برابر پیشنهادات شغلی دارد.)

اقامت در تایلند به صورت دائم چگونه ممکن است؟

برای درخواست اقامت دائم تایلند، قبل از ارائه درخواست خود باید حداقل سه سال ویزای غیر مهاجرتی تایلند را داشته باشید. دارندگان چندین ویزای غیر مهاجرتی نمی توانند درخواست دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *