کاریابی در قبرس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در قبرس
  • ویزای کار در قبرس
  • مدارک مورد نیاز کار در قبرس
  • نرخ بیکاری در قبرس
  • مشاغل مورد نیاز 2020 قبرس
  • میزان حقوق برای کار در قبرس
  • نحوه کاریابی در قبرس
  • مؤسسات کاریابی در قبرس
  • بررسی ویزای همراه قبرس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در قبرس
  • سخن پایانی کار در قبرس

کاریابی در قبرس و مقدمه ای بر آن

کاریابی در قبرس، مهاجرت به قبرس از طریق ویزای کاری و اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق کار در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار قبرس چیست؟ سایت ها و مؤسسات کاریابی در قبرس کدام اند؟ نحوه اخذ اقامت و پاسپورت قبرس از طریق کار چگونه است؟ در مقاله حاضر بر آنیم که اطلاعات علمی در باب کاریابی در قبرس را بیان داریم و امیدواریم شما عزیزان پاسخ تمامی سوالات خود را بیابید. مهاجرت از طریق ویزای کاری یکی از مسیر های مقرون به صرفه و کم هزینه برای مهاجرت تلقی می شود. چنانچه شما عزیزان در مورد کاریابی در قبرس پرسشی دارید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل کنید و مشاوره رایگان اخذ نمایید.

شرایط عمومی کاریابی در قبرس:

کشور کوچک قبرس در شرق دریای مدیترانه واقع گردیده است. پایتخت این کشور نیکوزیا می باشد. کشور قبرس به دو قسمت ترک زبان و یونانی زبان تقسیم می گردد. این کشور جزیزه ای به عنوان سومین جزیره بزرگ مدیترانه شناخته می شود. شایان ذکر است که قبرس به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم می شود که بخش جنوبی آن عضو اتحادیه اروپا می باشد و بخش شمالی را فقط ترکیه به عنوان کشور مستقلی می شناسد. پول رایج در این کشور یورو می باشد. جمعیت قبرس در سال 2020 در حدود 1,207,359 نفر برآورد گردیده است. از شهرهای مهم این کشور می توان از لاراناکا، قاموگوستا، نیکوزیا، پافوس و … نام برد.

اقتصاد کشور قبرس بر پایه صادرارت محصولات کشاورزی، انواع پوشاک و صنایع دستی استوار می باشد. از سال 2013 که کشور قبرس با اعطای تابعیت به افرادی که به مبلغ 2 میلیون یورو در زمینه املاک مسکونی سرمایه گذاری می نمایند، توانست سرمایه گذاران بسیاری را جذب نماید و پول های بزرگی به سمت این کشور روانه گردد به گونه ای که در حال حاضر ثروتمندان بسیار زیادی از در این کشور زندگی می کنند.

یکی از آسانترین راه های مهاجرت از طریق کار می باشد و افرادی نیز تمایل دارند که کشور قبرس را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب نمایند و با کاریابی در قبرس اقامت این کشور را اخذ نمایند که در ادامه پیرامون این موضوع بحث می کنیم.

درباره قبرس پایتخت قبرس واحد پول قبرس جمعیت قبرس مساحت قبرس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور قبرس

ویزای کار در قبرس:

افرادی که قصد پیدا کردن کار در کشور قبرس را دارند و در خارج از اتحادیه اروپا می باشند بایستی ویزای کاری قبرس را دریافت نمایند. افرادی که نیز در اتحادیه اروپا زندگی می کنند می توانند با ارائه درخواست به اداره مهاجرت این کشور اجازه اقامت بیشتر از سه ماه را دریافت می نمایند و مشغول به کار شوند.

متقاضیانی که قصد پیدا کردن شغل در قبرس را دارند بایستی از کارفرمایی در قبرس پشنهاد شغلی دریافت نمایند و کارفرما بایستی از اداره کار قبرس اجازه کار و سپس مجوز اقامت را دریافت نماید. در برخی از انواع ویزای کاری این کشور مانند استارت آپ، ویزای کار داوطلبانه و کار خانگی نیاز به داشتن جاب آفر نمی باشد. شایان ذکر است افرادی که دارای مهارت و تخصصی می باشند و به عنوان نیروی کار ماهر شناخته می گردند با کاریابی در قبرس شرایط مساعدتری برای دریافت اقامت دائم دارند که در ادامه به بیان این موضوعات می پردازیم.

مدارک مورد نیاز کار در قبرس:

همانطور که خاطر نشان کردیم افرادی که قصد یافتن شغل در قبرس اروپایی را دارند بایستی ویزای کار این کشور را دریافت نمایند و برای این امر بایستی مدارکی را مهیا سازند. تکمیل نمودن فرم های مروبط به ویزای کاری بسیار مهم می باشد. در بخش ذیل شما عزیزان می توانید مدارک مورد نیاز برای ویزای کار قبرس را برای کاریابی در قبرس مشاهده فرمایید:

  • داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما برای ویزاهای کاری که نیاز به جاب آفر دارند.
  • تکمیل نمودن فرم های مربوط به ویزا (M.58 و M64)
  • ارائه نمودن گذرنامه معتبر
  • داشتن مدرک عدم سوء پیشینه و ارتکاب جرم
  • ارائه نمودن گواهی سلامت پزشکی
  • داشتن تمکن مالی لازم
  • داشتن قراردادنامه که به تاییدیه اداره کار رسیده باشد.
  • ارائه دادن مدارک تحصیلی و کاری

نرخ بیکاری در قبرس:

افرادی که قصد مهاجرت به کشوری را دارند بایستی در رابطه به فرهنگ، زبان، تاریخ، شرایط اقتصادی آن کشور تحقیق نمایند. مهم ترین منابع برای این موضوع آمار و ارقام می باشند. در زمنیه اقتصادی شاخص های مهم و تاثیر گذار بایستی بررسی شوند. بدون شک مهم ترین شاخص برای پیدا کردن کار در قبرس نرخ بیکاری این کشور می باشد. نرخ بیکاری به درصد افرادی که به دنبال شغل می باشند ولی نمی توانند کار پیدا کنند تعریف می گردد. افرادی که دارای مهارت و تخصص باشند و به زبان ترکی یا یونانی مسلط باشند شانس کاریابی بالاتری دارند. نرخ بیکاری در قبرس طی ماه های اخیر سال 2019 شیب نزولی و کاهشی داشته است و در ژانویه 2020به 6 درصد رسیده است. عزیزانی که قصد کاریابی در قبرس را دارند می توانند میزان نرخ بیکاری این کشور را در یک سال قبل از طریق نمودار ذیل مشاهده نمایند.

مشاغل مورد نیاز 2020 قبرس:

افرادی که قصد مهاجرت کاری را دارند بایستی شرایط رشته و شغل خود را در آن کشور بررسی نمایند. کشورهای مختلف ممکن است در برخی از مشاغل نیاز به نیروی کار داشته باشند و دارای کمبود باشند، ازاین رو همه ساله با انتشار لیست مشاغل مورد نیاز سعی در جذب نیروی کار دارند. مسلماً افرادی که قصد یافتن شغل مورد نظرشان در کشور قبرس را دارند چنانچه شغل آآآنها جزء لیست مشاغل مورد نیاز قبرس باشد شانس کاریابی بالاتری دارند. میزان حقوق و درآمد در رشته هایی که دارای کمبود می باشد بالاتر است. یکی از مهم ترین مسائل برای افرادی که متخصص می باشند و قصد کار در حرفه های دارای کمبود را دارند می توانند اقامت کاری خود را به راحتی تمدید نمایند و اقامت دائم قبرس را دریافت دارند. در ادامه روش گرفتن اقامت قبرس از طریق کار را بیان می داریم. لیست مشاغل مورد نیاز برای کاریابی در قبرس در جدول ذیل ارائه گردیده است.

مشاغل مورد نیاز 2020 قبرس
حسابدار
پرستار
دندانپزشک
حسابرس
مهندس
داروساز
مهندس فناوری اطلاعات

میزان حقوق برای کار در قبرس:

قطعاً میزان درآمد مشاغل در تصمیم مهاجران برای مهاجرت کاری به قبرس نقش تعیین کننده ای را ایفا می نماید. به طور متوسط میزان حقوق در قبرس 3,400 یورو در ماه می باشد که بسته به نوع شغل می تواند بالاتر یا پایین تر باشد. اما این عدد به این معنی است که نیمی از نیروی کار بیشتر از این مبلغ و نیمی از نیروی کار کمتر از میزان درآمد کسب می نمایند. کمترین حقوق در قبرس 460 یورو در ماه می باشد و بیشترین به 15,200 یورو در ماه می رسد. بیشترین حقوق مربوط به مشاغل مالی، معماری، تجارت، بازاریابی می باشد و کم ترین آن مربوط به ساخت و ساز، حمل و نقل، و خدماتی بیمارستان است. در نمودار زیر نحوه افزایش متوسط حقوق در سالهای اخیر را می توان مشاهده نمود، سپس در ادامه به بررسی میزان حقوق مشاغل مختلف برای کاریابی در قبرس پرداخته ایم.

عنوان شغلی درآمد
حسابدار 2350 یورو
تحلیلگر مالی 3،410 یورو
مدیر مالی 7000 یورو
مهندس هوافضا 3،730 یورو
خلبان 4،110 یورو
معمار 2،920 یورو
معلم 2،660 یورو
مترجم 2،880 یورو
مدیر پروژه 3800 یورو
پرستار بچه 2،030 یورو
معلم مهد کودک 2300 یورو
مهندس عمران 2،980 یورو
مدیر پروژه ساخت و ساز 4،080 یورو
مهندس برق 3،120 یورو
مهندس مکانیک 3،290 یورو
مدیر اجرایی 7،200 یورو
مدیر ارشد مالی 6،830 یورو
سرآشپز 2700 یورو
دندانپزشک 7،920 یورو
تکنیسین آزمایشگاه 2،530 یورو
پرستار 2،620 یورو
تکنسین کامپیوتر 2،540 یورو
برنامه نویس 2،930 یورو
مدیر فناوری اطلاعات 4،820 یورو
وکیل 4،720 یورو
داروساز 3،620 یورو
مدیر فروش 5،210 یورو
معلم دبستان 2،360 یورو

نحوه کاریابی در قبرس:

متقاضیان کار در قبرس بعد از داشتن اطلاعات در زمینه شغل های دارای کمبود و میزان نرخ بیکاری در آنها، برای اخذ ویزای کاری نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمایی می باشند. پیدا نمودن کارفرما امر دشواری می باشد. متقاضیان بایستی یک رزومه مناسب از سوابق کاری و سوابق تحصیلی خود تهیه نمایند و برای سایت های مختلف کاریابی و مؤسسات کاریابی ارسال نمایند. یکی از مهم ترین موارد در باب کاریابی در قبرس داشتن حرفه و تخصص و آشنایی با زبان ترکی یا یونانی می باشد.

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به قبرس را دارند به صورت حضوری و با اخذ ویزای توریستی نیز می توانند به قبرس وارد شوند و به دنبال شغل مورد نظر خود باشند. لازم به ذکر است چنانچه افرادی که با ویزای توریستی وارد این کشور شده باشند و شغل مرتبط به رشته خود را بیابند بایستی به کشور خود بازگردند و درخواست ویزای اقامتی نمایند. در حال حاضر بیشتر مصاحبه های کاری به صورت اینترنتی برگزار می گردد. افرادی که نیز گزینه تحصیل را به عنوان مسیر مهاجرت به قبرس را انتخاب می نمایند و با گذراندن دوره های علمی و تحصیلی در جستجوی شغل می باشند و با پیدا نمودن آن اقامت دریافت می نمایند. در ادامه به بررسی مؤسسات کاریابی قبرس می پردازیم.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در قبرس:

افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور قبرس اروپایی را دارند بایستی با شرکت های مختلفی ارتباط بگیرند و شرایط خود را بیان دارند و بر حسب رزومه ای که دارند کارفرما را قانع سازند که آنها را استخدام نماید. برای اینکه فرد با تمامی این شرکت ها ارتباط گیرد کار بسیار دشواری و هزینه برداری است. مؤسسات کاریابی به عنوان حلقه اتصال نیروی کار و کارفرما تلقی می گردد و متقاضیان می توانند رزومه کاری و تحصیلی خود را از طریق سایت های کاریابی و مؤسسات کاریابی برای شرکت ها و کارفرما های مختلف به اشتراک بگذارند. شما عزیزان می توانید برخی از سایت ها و مؤسسات کاریابی در قبرس را در جدول ذیل مشاهده فرمایید.

سایت های کاریابی قبرس
www.cyprusjobs.com
www.cyprusemployment.com
www.cyprusjobcentre.com
kariera.com.cy
www.ergodotisi.com

بررسی ویزای همراه در قبرس:

افرادی که با قصد کاریابی در قبرس به این کشور مهاجرت می نمایند و متاهل می باشند می توانند همسر و فرزندان خود را از طریق ویزای الحاق به خانواده وارد آن کشور نمایند. به طور کلی طبق قانون وحدت خانواده افرادی که مهاجرت می نمایند می توانند برای همسر و فرزند خود درخواست ویزا نمایند که قبرس نیز از این قانون پیروی می نماید. افرادی که قصد دارند برای همسر و فرزند خود از طریق ویزای الحاق به خانواده اقدام نمایند بایستی حداقل دارای یک سال اقامت باشند. در قانون این کشور همراه به همسر و فرزند زیر 18 سال اطلاق می شود. جالب است بدانید همسر نیز بایستی بالاتر از 21 سال سن داشته باشد. افرادی که قصد دارند همراهان خود را به کشور قبرس وارد نمایند بایستی اثبات نمایند میزان سرمایه لازم برای هزینه های زندگی همه افراد خانواده را دارند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در قبرس:

پاسپورت کشور قبرس پاسپورت معتبر و قدرتمندی به شمار می آید و در رتبه 7 دنیا قرار گرفته است. با پاسپورت این کشور می توان به 165 کشور دنیا سفر کرد و از این بین 122 کشور نیازی به اخذ ویزا ندارد. همچنین از آنجایی که افرادی که پاسپورت قبرس را داشته باشند آزادانه می توانند در کشورهای اتحادیه اروپا و شنگن تردد نمایند لذا پاسپورت این کشور طرفدارانی دارد که از طریق سرمایه گذاری آن را به دست می آورند. ذکر این نکته ضروری است که افرادی که قصد کاریابی در قبرس را دارند و با اخذ ویزای کار به این کشور مهاجرت می نمایند به سختی می توانند اقامت دائم و پاسپورت این کشور را به دست آورند. چرا که متقاضیان کار در قبرس نهایتاً تا 4 سال اقامت دریافت می کنند که تمدید نمی گردد و کشور قبرس بعد از 5 سال اقامت دائم اعطا می نماید؛ لذا افراد نمی توانند اقامت دائم را اخذ نمایند. اگرچه استثنا هم برای افرادی که دارای تخصص می باشند و به عنوان نیروی کار ماهر شناخته می گردند وجود دارد و می توانند تا 5 سال تمدید نمایند اما به صورت کلی اقامت دائم مسیر دشواری برای متقاضیان می باشد. افرادی که اقامت دائم قبرس را دارند بعد از 7 سال با یادگیری زبان، قانون، تاریخ، فرهنگ این کشور می توانند برای پاسپورت درخواست نمایند.

کار در قبرس و سخن پایانی:

کاریابی در قبرس، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار قبرس و اقامت و تابعیت این کشور از طریق کار در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. یکی از بهترین مسیرها برای اخذ تابعیت قبرس از طریق سرمایه گذاری در املاک می باشد. افرادی که به قصد کاریابی در قبرس به این کشور مهاجرت نمایند اگر نیروی متخصص و ماهری نباشند، نهایتاً می توانند اقامت 4 ساله دریافت نمایند که منجر به اقامت دائم قبرس نمی گردد. لذا توصیه می نماییم در صورتی که قصد مهاجرت کاری را دارید در رابطه با قوانین کشورهای کانادا، استرالیا، اتریش و آلمان تحقیق نمایید زیرا افرادی که واجد الشرایط هستند می توانند اقامت دائم این کشورها را دریافت نمایند. در این مقاله سعی نمودیم در رابطه با کاریابی در قبرس و شرایط آن مطالبی را بیان داریم. در صورت داشتن سوال و ابهامی در رابطه با ویزای کار قبرس و کاریابی در قبرس می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های رایگان استفاده نمایید. در قسمت دیدگاه این مقاله نیز می توانید پرسش های خود را در مورد کاریابی و به طور کلی مهاجرت کاری به قبرس بیان نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در قبرس

✅ نحوه دریافت ویزای کار در قبرس چگونه است؟

متقاضیانی که قصد پیدا کردن شغل در قبرس را دارند بایستی از کارفرمایی در قبرس پشنهاد شغلی دریافت نمایند و کارفرما بایستی از اداره کار قبرس اجازه کار و سپس مجوز اقامت را دریافت نماید.

✅ نرخ بیکاری در کشور قبرس در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

نرخ بیکاری در قبرس طی ماه های اخیر سال 2019 شیب نزولی و کاهشی داشته است و در ژانویه 2020به 6 درصد رسیده است.

✅ وضعیت دریافت ویزای همراه در کشور قبرس چگونه است؟

در قانون این کشور همراه به همسر و فرزند زیر 18 سال اطلاق می شود. همسر نیز بایستی بالاتر از 21 سال سن داشته باشد

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      افرادی که قصد کاریابی در قبرس را دارند به سختی می توانند اقامت دائم و پاسپورت این کشور را به دست آورند. چرا که متقاضیان کار در قبرس نهایتاً تا 4 سال اقامت دریافت می کنند که تمدید نمی گردد و کشور قبرس بعد از 5 سال اقامت دائم اعطا می نماید لذا افراد نمی توانند اقامت دائم را اخذ نمایند اگرچه استثنا هم برای افرادی که دارای تخصص می باشند و به عنوان نیروی کار ماهر شناخته می گردند وجود دارد و می توانند تا 5 سال تمدید نمایند اما به صورت کلی اقامت دائم مسیر دشواری برای متقاضیان می باشد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *