کاریابی در فنلاند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در فنلاند
  • ویزای کار در فنلاند
  • مدارک مورد نیاز کار در فنلاند
  • نرخ بیکاری در فنلاند
  • لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021
  • میزان حقوق برای کار در فنلاند
  • نحوه کاریابی در فنلاند
  • مؤسسات کاریابی در فنلاند
  • بررسی ویزای همراه فنلاند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در فنلاند
  • کاریابی در فنلاند و سخن پایانی
✅ کاریابی در فنلاند ✅ نحوه کاریابی در فنلاند توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

کاریابی در فنلاند و مقدمه ای بر آن

کاریابی در فنلاند ، مهاجرت به فنلاند از طریق ویزای کاری و هم چنین نحوه کاریابی در فنلاند در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. مدارک مورد نیاز ویزای کار فنلاند کدامست؟ نحوه کاریابی در فنلاند چگونه است؟ شرایط ویزای همراه فنلاند چیست؟ مشاغل مورد نیاز فنلاند 2020 چیست؟ در ادامه این مقاله به بررسی تمامی این سوالات خواهیم پرداخت و نکات مورد اهمیت برای کاریابی در فنلاند را با شما همراهان گرامی در میان خواهیم گذاشت. فنلاند کشوری اروپایی و یکی از چند کشور حوزه اسکاندیناوی می باشد که دارای چندین تنوع آب و هوایی است. نرخ بیکاری فنلاند هر ساله مقداری کاهش می یابد و به همین دلیل شرایط کاریابی در آن بسیار مناسب خواهد بود.

به منظور بررسی شرایط خود و آگاهی از راه های ورود به فنلاند و کار در این کشور می توانید با مشاورین ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس حاصل نموده و مشاوره ابتدایی را بصورت رایگان دریافت نمایید. هم چنین می توانید با اخذ مشاوره تخصصی به صورت آنلاین شرایط خود را به صورت کاملا فردی بررسی نمایید. شما همراهان گرامی می توانید در صورت داشتن هر گونه سوالی در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف و یا کاریابی در فنلاند سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ همگانی این سایت مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی پرسش های شما باشند.

شرایط عمومی کاریابی در فنلاند:

به منظور کاریابی در فنلاند خوب است در ابتدا با شرایطی عمومی این کشور بیشتر آشنا شوید. فنلاند یکی از کشور های حوزه اسکاندیناوی در کنار کشورهای دانمارک، نروژ و سوئد می باشد که جمعیتی در حدود 5.5 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. این کشور دارای آب و هوایی نسبتا سرد بوده و زبان رسمی آن فنلاندی یا Fennish می باشد که به زبان های استونی و لهستانی نزدیک است. پایتخت و بزرگ ترین شهار آن هلسینکی است که جمعیت آن 600 هزار نفر می باشد. بر اساس بررسی هایی که توسط دولت فنلاند در سال های اخیر انجام شده این کشور در سال های آینده دچار کمبود نیروی کار خواهد شد و از آنجا که به لحاظ برابری حقوق و قوانین کاری دارای شرایط مساعدی است، می تواند گزینه ای ایده آل به منظور کار باشد.

به طور کلی برای کاریابی در فنلاند باید در ابتدا اقامت این کشور را داشته باشید یا با یافتن کارفرما و دریافت پیشنهاد شغلی بر اساس نظر اداره مهاجرت مستقیماً برای اخذ اقامت این کشور اقدام نمایید.

درباره فنلاند جمعیت فنلاند مساحت فنلاند پایتخت فنلاند زبان فنلاندی واحد پول فنلاند زبان رسمی فنلاند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور فنلاند

ویزای کار در فنلاند:

کاریابی در فنلاند برای داوطلبان خارج از اتحادیه اروپا نیاز به داشتن ویزا و همینطور اقامت این کشور دارد. افراد خارجی که خارج از حوزه اسکاندیناوی تمایل به کار در این کشور دارند، باید اجازه اقامت فنلاند را داشته باشند. به این منظور در ابتدا باید کار مورد نظر را پیدا نموده و بعد با کسب اجازه از اداره مهاجرت در این کشور مشغول به کار شوند. انواع مختلف اقامت در فنلاند وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • اجازه اقامت یک فرد شاغل

    این اجازه اقامت برای افرادی است که به منظور کار در فنلاند در برخی از مشاغل عمومی قصد اشتغال دارند و دسته بندی شغلی و نوع کاری خاصی برای این دسته تعیین نشده است. مشاغلی مانند:

    • پرستار بچه
    • آشپز
    • نظافت چی
  • اجازه اقامت نیروی کار فصلی

    در صورتی که فردی برای کار موقت یا کار فصلی قصد مهاجرت به فنلاند را داشته باشد باید به عنوان نیروی کار فصلی درخواست دهد. مدت زمان این اقامت نهایتا 9 ماهه بوده و به برخی مشاغل خاص نظیر جنگلداری و مشاغل مربوط به راه اندازی جشنواره و فستیوال تعلق می گیرد.

  • سایر اجازه های اقامت برای کار در فنلاند

    بعضی مجوزهای اقامت به منظور کاریابی در افنلاند به افراد و متخصصین مشاغل خاص اعطا شده و شخص مورد نظر باید در همان شغل به کار مشغول شود. مشاغلی از قبیل:

    • کارهایی در حوزه علم و هنر و فرهنگ
    • پست های پژوهشی
    • پست های تخصصی
    • پست های فنی
    • پست های مدیریتی
  • اشتغال بر حسب اجازه اقامت همسر

    در این نوع اقامت اگر شخص با هر یک از ویزاهای اقامت با مجوز کار در فنلاند حضور داشته باشد نیازی با دریافت دوباره این اجازه از اداره کار نخواهد داشت. به طور مثال افرادی که به عنوان همراه به فنلاند آمده و اجازه کار دریافت نموده اند می توانند بی نیاز از هر مجوز دیگری به کار در این کشور مشغول شوند.

  • اشتغال بر حسب اجازه اقامت همسر

    در این نوع اقامت اگر شخص با هر یک از ویزاهای اقامت با مجوز کار در فنلاند حضور داشته باشد نیازی با دریافت دوباره این اجازه از اداره کار نخواهد داشت. به طور مثال افرادی که به عنوان همراه به فنلاند آمده و اجازه کار دریافت نموده اند می توانند بی نیاز از هر مجوز دیگری به کار در این کشور مشغول شوند.

مدارک مورد نیاز کار در فنلاند:

کاریابی در فنلاند و دریافت اقامت کاری فنلاند انواع مختلفی دارد. به منظور دریافت هر یک از این اقامت ها به مدارک مختلفی نیاز خواهید داشت. مهم ترین مورد در اخذ اقامت کاری فنلاند برای فردی که خارج از این کشور قرار گرفته و قصد مهاجرت دارد، انعقاد قرارداد کاری بین کارفرما و شخص می باشد و این اقامت به TTOL معروف می باشد. اسناد و مدارکی که برای اقامت کاری TTOL مورد نیاز می باشد به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر دارای انقضا
  • عدم ممنوعیت ورود به خاک فنلاند
  • ارائه قرارداد کاری و یا جاب آفر(job offer) یا پیشنهاد شغلی معتبر
  • عدم تهدید فرد در امنیت ملی و اجتماعی فنلاند
  • نامه عدم سوء سابقه
  • شخص برای سلامت فنلاند تهدید نباشد
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • کپی مدارک تحصیلی و حرفه ای
  • اثبات محل سکونت
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

نرخ بیکاری در فنلاند:

برای کاریابی در فنلاند و اخذ ویزای کاری فنلاند باید به شاخص های متعددی در این کشور توجه نمایید. یکی از شاخص های مورد نظر، نرخ بیکاری فنلاند می باشد. متقاضیان کار در فنلاند و دانشجویانی که با قصد کار همزمان با تحصیل و یا کاریابی در فنلاند بعد از اتمام تحصیلات به این کشور مهاجرت می کنند بهتر است تغییرات نرخ بیکاری فنلاند را طی چند سال اخیر بررسی نمایند. نرخ بیکاری فنلاند در سال 2019 به 7.25 درصد رسیده است و نسبت به سال 2015 کاهش داشته است. کمترین میزان نرخ بیکاری فنلاند مربوط به سال 1990 است که کمتر از 3% بوده است و بیشترین میزان آن مربوط به سال 1994 می باشد که نزدیک به 17% بوده است. در ادامه نمودار نرخ بیکاری فنلاند را مشاهده می کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021:

مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021 متفاوت از سال های پیشین می باشد. بیشترین میزان کمبود نیروی کار این کشور در بخش های تکنولوژی، مدیریت، کارهای هنری، فنی و سمت های اداری می باشد. مشاغلی نظیر دندان پزشک، مهندس برق، مدیر مارکتینگ، مهندس بیواکونومیک جزو تخصص های مورد نیاز این کشور می باشد و در این بخش ها نیاز به نیروی کار احساس می شود. بر اساسی آماری که منتشر شده است بیشترین میزان نیروی کار مورد نیاز در بخش ها و مشاغل زیر می باشد:

کد رشته مشاغل مورد نیاز فنلاند
2266 شنوایی و گفتار درمانی
3123 سرپرست ساختمان
2142 مهندس عمران
3221 متخصص کاردانی پرستاری
2635 مشاور اجتماعی حرفه ای
2342 مربی کودکستان
2212 پزشک متخصص
3322 نماینده فروش بازرگانی
2211 پزشک عمومی
2261 دندانپزشک
7212 جوشکار و برش شعله
7114 کارگر آداپتورهای بتنی، بتن ریزی و موارد مرتبط
5244 فروشنگان تلفنی
7119 کارگران سازنده قاب و موارد مرتبط
9112 خدماتی دفاتر، هتل و مراکز دیگر

میزان حقوق برای کار در فنلاند:

کاریابی در فنلاند و میزان حقوق دریافتی در این کشور برای هر فرد باید بر اساس قانون کار فنلاند باشد و حقوق شهروندی افراد رعایت شود تا فرد بتواند اجازه اقامت را دریافت نماید. میانگین حقوق دریافتی در فنلاند در حدود 3000 یورو در ماه می باشد که قسمتی از این حقوق به عنوان مالیات بر درآمد فرد از حقوق کسر می شود و میزان آن حدود 25 الی 40 درصد است. میزان حقوق پرداختی در هریک از تخصص ها متفاوت می باشد و بر اساس تخصص و شغلی که انتخاب می کنید حقوق دریافت خواهید کرد.

در جدول زیرمیانگین حقوق دریافتی در برخی از مشاغل تخصصی در فنلاند را مشاهده می کنید:

شغل درآمد کل درآمد پس از کسر مالیات نرخ مالیات ساعت کاری
فیزیک دان ۵۱۰۷ یورو ۳۱۷۷ ۴۲% ۳۸
دندان پزشک ۴۵۶۴ ۲۹۳۷ ۴۰% ۳۷٫۲
حسابداری ۴۱۶۶ ۲۷۷۱ ۳۸% ۳۷٫۵
دبیر ۲۶۵۴ ۱۹۳۶ ۳۲% ۳۶٫۴
راننده اتوبوس ۲۰۷۴ ۱۶۲۴ ۲۷% ۳۹٫۹

نحوه کاریابی در فنلاند:

به منظور یافتن شغلی در فنلاند، در مرحله نخست نیازمند کاریابی در فنلاند هستید. در فنلاند کارفرما برای اینکه جاب آفر یا پیشنهاد شغلی ارسال نماید نیازی به آگهی شغل مورد نظر 3 ماه در فنلاند و 3 ماه در اتحادیه اروپا ندارد اما با توجه به سخت گیری های موجود در اداره مهاجرت فنلاند برای صدور ویزای کار اتباع کشورهای جهان سوم (با توجه به بند شرایط و مدارک ویزای کار و اینکه شخص برای جامعه فنلاند یک تهدید بین المللی نباشد) امکان دریافت ویزای کار فنلاند بدون حضور در این کشور کاری سخت و محال به نظر می آید. چرا که حتی در صورت توافق کارفرمایی جهت استخدام فرد مورد نظر بدون اجازه اداره کار و مهاجرت کاری از پیش نخواهد رفت. البته افرادی که سابقه تخصصی خیلی عالی و رزومه خوبی دارند شانس آن را دارند که کارفرما بتواند اداره مورد نظر را متقاعد کند که ایشان بهترین گزینه برای شغل مورد نظر می باشد. در مجموع شاید بهترین راه کاریابی در فنلاند آن است که فرد با گذراندن دوره های کوتاه مدت و یا فارغ التحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف در فنلاند و یا دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی نظیر دانمارک و سوئد با یافتن کار مورد نظر به راحتی وارد این کشور شده و اقامت کاری فنلاند را دریافت نماید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در فنلاند:

افرادی که حرفه و تخصص ویژه ای دارند و تخصص ایشان در لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2020 نیز موجود است، شانس خوبی جهت کاریابی در فنلاند دارند. برای یافتن کار در فنلاند از روش های مختلفی می توانید اقدام کنید. یکی از این راه ها آن است که با ویزای توریستی به فنلاند وارد شده و پس از انجام مصاحبه و یافتن کارفرمای مورد نظر برای اخذ ویزای کاری فنلاند اقدام کنید. البیته این راه از آن جهت که شما باید دوباره به کشور خود بازگشته و از انجا برای ویزای کاری اقدام کنید پیشنهاد نمی شود. چرا که ویزاهای توریستی کوتاه مدت بوده و به هیچ عنوان امکان تمدید ندارند. البته کارفرماها نیز تمایلی به استخدام توریست ها از خود نشان نخواهند داد.

مورد دیگر آن است که از طریق سایت های کاریابی بین المللی و یا مؤسسات کاریابی موجود در فنلاند به دنبال کار مورد نظر خود باشید. در این روش می توانید بی نیاز از وکیل و با تهیه رزومه مناسب جهت کاریابی در فنلاند اقدام نمایید. برخی از وب سایت ها و مؤسسات کاریابی در فنلاند به شرح زیر می باشد:

مؤسسه کاریابی در هلسینکی http://www.jobsinhelsinki.com/
مشاغل فنلاند https://www.indeed.com/jobs?q=Vacancies&l=Finland%2C%20MN&vjk=feaf7cd6c66cc9ed
مؤسسه کاریابی در فنلاند https://www.oikotie.fi/
مؤسسه کاریابی مانستر https://www.monster.fi/

بررسی ویزای همراه در فنلاند:

ویزای همراه برای افرادی که متاهل هستند و دارای فرزند می باشند از جمله مواردی است که در هنگام کاریابی در فنلاند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موضوعی است که باید به آن پرداخته شود. در صورتی که شما در کشور فنلاند حضو داشته باشید و اقامت کاری این کشور را اخذ نموده باشید می توانید به عنوان شخص اصلی و اسپانسر درخواست الحاق خانواده نمایید. به طور کلی همراه در قوانین حقوق به افراد زیر گفته می شود:

  • همسر
  • شریک زندگی
  • شریک زندگی رسمی
  • فرزند زیر 18 سال

شما برای آن که بتوانید برای ویزای همراه خانواده تان اقدام نمایید در ابتدا باید ثابت کنید که درآمد مشخص و ثابتی در فنلاند دارید و این درآمد نباید از خدمات اجتماعی همانند بیمه های بیکاری اخذ شود و باید با راه اندازی کسب و کار و یا کار نزد کارفرما این درآمد را به دست آورده باشید. میزان سپرده ای که برای الحاق همسر یا شریک زندگی تان باید در نظر بگیرید در حدود ماهی 1000 یورو و به ازای هر یک از فرزندان 500 یورو در ماه می باشد. مدارک و اسنادی نیز به منظور درخواست ویزای همراه مورد نیاز است که به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • سایر مدارک هویتی همانند شناسنامه و کارت ملی
  • عکس رنگی پرسنلی
  • کپی از تمامی صفحات پاسپورت - عقدنامه رسمی
  • کارت اقامت قانونی شخص در فنلاند
  • اثبات تمکن مالی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در فنلاند:

کاریابی در فنلاند و دریافت اجازه اقامت در فنلاند به صورت موقت می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد. البته در صورتی که این روش به اقامت دائم و تابعیت و پاسپورت فنلاند ختم شود و فرد متقاضی بتواند از امکانات شهروندی این کشور استفاده نماید. اقامت هایی که به صورت موقت از کشورهایی مانند مالزی، تایلند، کشورهای حوزه خلیج فارس و … صادر می شود ارزش اقامتی خیلی بالایی ندارد و فرد نمی تواند به راحتی و در مدت زمان مناسب این اقامت موقت را به اقامت دائم و پاسپورت تبدیل نموده و شهروند کشور مورد نظر شود و در نهایت در مرحله ای قرار می گیرد که باید کشور مورد نظر را ترک کند. اما در خصوص کشور فنلاند این شرایط متفاوت بوده و شما با چهار سال کار و زندگی در فنلاند و پرداخت مالیات می توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

جهت درخواست تابعیت و پاسپورت فنلاند در صورتی که فنلاندی آشنایی کامل داشته باشید می توانید بلافاصله بعد از دریافت اقامت دائم برای پاسپورت فنلاند درخواست کنید.

کاریابی در فنلاند و سخن پایانی:

کاریابی در فنلاند و اخذ اقامت و تابعیت فنلاند از طریق کاریابی در فنلاند در این مقاله مورد تحلیل علمی و بررسی قرار گرفت. همان طور که قبل تر نیز گفته شد به دلیل سخت گیری هایی که در چند سال اخیر در خصوص صدور ویزاهای کاری برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا صورت گرفته است پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل به کار در فنلاند و یا دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی در ابتدا برای تحصیل در دوره های مختلفی که در این کشور ارائه می شود اقدام نموده و یا با ویزای همراه وارد خاک فنلاند شده و به کار و زندگی در این کشور بپردازید. در خصوص کاریابی در فنلاند شاید پیچیدگی اصلی در خصوص زبان این کشور باشد که زبانی سخت است و آموزش آن در ایران به سادگی امکان پذیر نباشد و کاریابی در فنلاند را با مشکل روبه رو کند. به منظور کار در اروپا امکان اخذ ویزای جستجوی کار کشورهایی نظیر آلمان و اتریش نیز برای شما وجود دارد که بتوانید با این ویزاها به صورت حضوری با کارفرماها ملاقات کرده و کاری با حقوق مناسب بیابید. به منظور دریافت اطلاعات جزیی تر می توانید از طریق تماس با مشاورین ما در مؤسسه حقوقی ملک پور اقدام به رزرو وقت مشاوره تخصص نموده و اطلاعات تکمیلی در زمینه کاریابی در فنلاند دریافت نمایید. هم چنین در انتهای همین نوشتار و در بخش دیدگاه ها و یا در قسمت پرسش و پاسخ همگانی سایت ما می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در فنلاند

✅برای مهاجرت به فنلاند از طریق کار به چه چیز نیاز است؟

متقاضیان خارجی برای مهاجرت به فنلاند از طریق کار نیاز به یک پیشنهاد کار معتبر از کارفرمایی در فنلاند دارند.

✅ اقامت TTOL فنلاند چه نوع اقامتی است؟

مهم ترین مورد در اخذ اقامت کاری فنلاند برای فردی که خارج از این کشور قرار گرفته و قصد مهاجرت دارد، انعقاد قرارداد کاری بین کارفرما و شخص می باشد و این اقامت به TTOL معروف می باشد.

مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021 که بیشترین نیاز به نیروی کار را دارد، کدامند؟

مشاغلی نظیر دندان پزشک، مهندس برق، مدیر مارکتینگ، مهندس بیواکونومیک جزو تخصص های مورد نیاز این کشور می باشد.

✅ بهترین راه کاریابی در فنلاند چیست؟

بهترین راه کاریابی در فنلاند آن است که فرد با گذراندن دوره های کوتاه مدت و یا فارغ التحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف در فنلاند با یافتن کار مورد نظر اقامت کاری فنلاند را دریافت نماید.

2 پاسخ
  1. amir
    amir گفته:

    سلام
    امکان کاریابی در فنلاند بدون حضور در این کشور و فقط از طریق موسسات کاریابی وجود دارد؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب دوست عزیز
      برای دریافت ویزای کار در فنلاند نیازبه دریافت پیشنهاد کار از کارفرمایی در این کشوراست. افراد خارجی که خارج از حوزه اسکاندیناوی تمایل به کار در این کشور دارند، باید اجازه اقامت فنلاند را داشته باشند. به این منظور در ابتدا باید کار مورد نظر را پیدا نموده و بعد با کسب اجازه از اداره مهاجرت در این کشور مشغول به کار شوند. پیدا کردن کار بدون حضور در این کشور کار دشواری است و بعلاوه نیاز به کسب اجازه از اداره مهاجرت این کشور است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *