ویزای جستجوی کار (JOB SEEKER) اتریش

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای جستجوی کار (JOB SEEKER) اتریش
  • ویزای کار در اتریش
  • مدارک مورد نیاز کار در اتریش
  • نرخ بیکاری در اتریش
  • مشاغل مورد نیاز اتریش 2021
  • میزان حقوق کار در اتریش
  • نحوه کاریابی در اتریش
  • مؤسسات کاریابی در اتریش
  • بررسی ویزای همراه اتریش
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اتریش
  • سخن پایانی
✅ ویزای جستجوی کار (Job Seeker) اتریش ،✅ مراحل اخذ ویزا توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله به صورت علمی تحلیل و بررسی شده است.

ویزای جستجوی کار (Job Seeker) اتریش و مقدمه ای بر آن

ویزای جستجوی کار (Job Seeker) اتریش ، مراحل و هزینه های اخذ ویزا، مدارک و مشاغل مورد نیاز در این مقاله به صورت علمی تحلیل و بررسی شده است. آیا لیست مدارک ویزای جستجوی کار اتریش را در هنگام مراجعه به سفارت اتریش می دانید؟ در چه صورت می توان فرم درخواست ویزای کار اتریش را تکمیل نمود؟ نخستین گام برای ویزای جستجوی کار (Job Seeker) اتریش چیست؟ چه مشاغلی در اتریش شانس کاریابی بیشتری دارند؟ چه فیلد هایی سبب افزایش شانس افراد در پروسه Austria Job Seeker Visa خواهد شد؟ اگر کنجکاوید که پاسخ این سوالات و سایر پرسش های خود را به صورت یک جا و کامل دریافت کنید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. اتریش کشوری واقع در غرب اروپا و یکی از کشورهای قوی از لحاظ اقتصادی در دنیاست. از آنجا که اتریش نرخ بیکاری پایینی دارد، می توان گفت مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری است.

دولت این کشور از طریق ویزای job seeker اتریش، اقدام به جذب نیروی متخصص می نماید. ویزای کاریابی اتریش مشابه این نوع ویزا در آلمان است با این تفاوت که این ویزا به صورت امتیاز بندی است. افراد برای کسب این ویزا از فیلدهای سن، تحصیلات، مدرک زبان و سابقه کار باید امتیاز کسب کنند. موسسه حقوقی ملک پور( ملک پور اتریش) با داشتن سال ها تجربه و تخصص در زمینه مهاجرت به بسیاری از کشورهای دنیا، درخصوص ویزای جستجوی کار اتریش آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و به صورت رایگان در رابطه با شرایط خود مشاوره داشته باشید. در ادامه می توانید اطلاعات دقیق تری در خصوص اخذ ویزای job seeker اتریش بدست آورید.

شرایط عمومی ویزای جستجوی کار (Job Seeker) اتریش:

کشور خوش آب و هوی اتریش در قلب اروپا قرار گرفته است و با جمعتی 9 میلیون نفری، مساحتی برابر ۸۳۸۷۸ کیلومتر مربع دارد. کشور های آلمان، جمهوری چک، ایتالیا، مجارستان، لیختن اشتاین و سوئیس همسایگان این کشور زیبا هستند. زبان رسمی مردم این کشور آلمانی است. شهر وین که پایتخت کشور اتریش است یکی از بهترین و استانداردترین شهرهای دنیا برای زندگی است. جمعیت شهر وین در حدود 1.8 میلیون نفر است. این کشور ثروتمند به دلیل داشتن تولید ناخالص داخلی در سطح بالا و هم چنین اقتصاد قوی، دارای کیفیت بالایی برای زندگی است. کشور اتریش یکی از اعضای اتحادیه اروپا و هم چنین عضو حوزه شینگن می باشد. واحد پول این کشور نیز چون سایر کشورهای حوزه اروپا یورو می باشد. کشور اتریش شامل 9 ایالت است که شامل ایالات وین، بورگن لند، سالزبورگ، استایرا، اتریش فوقانی، اتریش پایین، وراربرگ، کارینتیا و تیرول می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای کاریابی اتریش در این مقاله با ما همراه باشید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار اتریش

فایل صوتی این ویدئو

کار در اتریش درباره اتریش مساحت و جمعیت اتریش پایتخت اتریش واحد پول اتریش

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اتریش

ویزای کار در اتریش:

در کشور اتریش ویزا های کار به دو دسته تقسیم می شود. که در ادامه با هر دو نوع آن آشنا خواهید شد.

  • ویزای (job offer) یا پیشنهاد کاری اتریش
  • ویزای جستجوی کار (Job Seeker) اتریش

 (job offer) یا پیشنهاد کاری اتریش:

درصورتی که فرد بتواند از یک کارفرمای مورد تایید کشور اتریش، پیشنهاد کاری دریافت کند، می تواند برای اخذ ویزای پیشنهاد کاری اتریش درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه دهد. این پیشنهاد کار در صورتی مورد تایید دولت اتریش خواهد بود که کارفرما اثبات نماید، فرد واجد شرایط دریافت شغل مورد نظر در کشور اتریش وجود ندارد. برای اثبات این ادعا ممکن است کارفرما یا مؤسسه بین المللی مجبور به چاپ آگهی استخدام در کشور اتریش و حتی در سطح اروپا شود. ویزای کار که از طریق پیشنهاد کار و با تکمیل فرم درخواست ویزای کار اتریش صادر می گردد.

اعتبار این ویزا معمولا 2 ساله است و به کارت قرمز سفید قرمز معروف است. این کارت تحت شرایطی قابلیت این را دارد که به کارت آبی یا بلو کارت منجر شود. از آنجا که ویزای کاری کشور امتیاز بندی است، شما می توانید نحوه امتیاز بندی ویزای پیشنهاد کاری (Job offer) اتریش را در جدول ذیل مطالعه بفرمایید.

امتیاز شرایط اصلی متقاضی
بیشترین امتیاز : 30 مدرک تحصیلی
20 گذراندن دوره فنی حرفه ای در اتریش
25 تحصیلات دانشگاهی
30 گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی ۳ ساله در اتریش
بیشترین امتیاز: 15 مهارت زبان آلمانی
آیلتس با نمره 5.5 5
آیلتس با نمره 6 10
5 زبان آلمانی تا سطح A1
10 زبان آلمانی تا سطح A2
15 زبان آلمانی تا سطح B1
بیشترین امتیاز: ۲۰ سوابق و پیشنهادات کاری
به ازای هر سال 2 امتیاز سابقه کاری خارج از اتریش
به ازای هر سال 4 امتیاز سابقه کاری در اتریش
بیشترین امتیاز: ۱۵ سن متقاضی
15 تا ۳۰ سالگی
10 تا 40 سالگی
90 کل امتیازات
55 کمترین امتیاز مورد نیاز

 ویزای جستجوی کار (Job Seeker) در اتریش:

این ویزا که بر اساس سیستم امتیاز بندی PBS (Point Base System)  می باشد، برای افراد متخصصی صادر می شود که دارای شرایط زیر باشند:

  • سن متقاضی بین ۲۴ سال تا ۴۰ سال باشد.
  • مدرک تحصیلی فرد متقاضی حداقل لیسانس باشد.
  • حداقل سه سال سابقه ی کار مرتبط با رشته تحصیلی خود داشته باشد.
  • متقاضی دارای مدرک زبان IELTS با نمره ی ۶ و یا B2 زبان آلمانی باشد.

فرد متقاضی برای دریافت این نوع ویزا لازم است حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز کسب کند. اگر شخصی امتیاز اولیه را کسب کند، از طریق سفارت اتریش می تواند برای دریافت ویزای جستجوی کار اتریش اقدام کند. از طریق این ویزا فرد اجازه پیدا می کند که به مدت 6 ماه در خاک اتریش به دنبال کار بگردد. در صورت یافتن شغل مرتبط با رشته، امکان اخذ ویزای کار و اقامت کاری اتریش امکان پذیر خواهد بود. در غیر این صورت فرد ملزم به ترک خاک کشور اتریش می باشد. اگر متقاضی امتیاز لازم را کسب نماید اما ویزای ایشان صادر نگردد، وی امکان اعتراض به رای صادره افسر ویزا را از طریق طرح دعوی خواهد داشت. نحوه امتیاز بندی فیلد های سن، تحصیلات، سابقه کار و مدرک زبان وسایر فیلدهای موثر در ذیل آورده شده است.

امتیاز شرایط اصلی متقاضی
بیشترین امتیاز : 30 مدرک تحصیلی
20 مقطع کارشناسی
30 مدرک کارشناسی ارشد
40 مدرک دکترا
20 داشتن اختراع و سابقه پژوهشی
20 ارائه جوایز معتبر علمی در تورنومنت ها
5 تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش
10 تحصیل مدرک کارشناسی ارشد در اتریش
امتیاز سوابق کاری
2 سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
10 سابقه کاری به مدت 6 ماه در اتریش
۲۰ داشتن حقوق در اتریش سالیانه 60 تا 70 هزار یورو
25 حقوق 70 هزار یورو
30 حقوق بیشتر از 70 هزار یورو
بیشترین امتیاز: 10 مهارت زبان
5 مهارت زبان آلمانی در سطح A1
10 مهارت زبان آلمانی در سطح A2
5 آیلتس 5.5
10 آیلتس 6
بیشترین امتیاز: 20 سن
20  از 24 تا 35 سالگی
15  از 35 تا 40 سالگی
10  از 40 تا 40 سالگی
100 جمع امتیازات
70 حداقل امتیاز مورد نیاز

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص محاسبه امتیازبندی ویزای کار اتریش

  • 10 دقیقه
  • 13 K
  • ارسال

مدارک مورد نیاز ویزای جستجوی کار (Job Seeker) اتریش:

برای دریافت هر نوع ویزا قاعدتاً نیاز به تهیه یک سری مدارک لازم است. در این بخش به بیان مدارک ویزای جستجوی کار اتریش جهت ارائه درخواست ویزای (Job Seeker) اتریش به سفارت این کشور می پردازیم.

  • ترجمه مدارک هویتی فرد متقاضی
  • گذر نامه معتبر و دارای انقضا
  • تهیه اسنادی نشان دهد فرد امتیازات لازم را کسب کرده است.
  • عکس پاسپورتی که در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد
  • بیمه مسافرتی دارای اعتبار
  • اثبات مکان اقامت در مدت اقامت در اتریش
  • اثبات تمکن مالی برای زندگی در مدت زمان حضور در این کشور

قابل توجه است که مبلغ تمکن مالی باید حداقل از سه ماه قبل از مراجعه به سفارت در حساب باشد. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور نگارش شده است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع قانوناً و شرعاً حرام است.

نرخ بیکاری در اتریش:

اتریش یکی از ثروتمندترین و قدرت مند ترین کشورهای اروپایی است. این کشور به واسطه داشتن صنایع قوی و پیشرفته، دارای نرخ بیکاری پایینی است. نرخ بیکاری اتریش بر اساس بررسی های اخیر، بین 6 تا 9 درصد است. این عدد در نمودار نرخ بیکاری نرخ پایینی محسوب می شود و این نشان می دهد که این کشور دارای فرصت های شغلی مناسبی برای افراد متخصص است. پایین بودن نرخ بیکاری اتریش نسبت به سایر کشورهای اروپایی چون ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و … سبب روی آوردن بسیاری از افراد برای مهاجرت به این کشور است. البته به خاطر داشته باشید که اخذ ویزای جستجوی کار اتریش مستلزم کسب امتیازات لازم است. افراد متخصص در صورتی که موفق به کسب امتیازات لازم شوند، با بررسی نرخ بیکاری کشور اتریش می توانند نسبت به کاریابی در این کشور امیدوارم باشند. نمودار نرخ بیکاری اتریش و نمودار مقایسه ای نرخ بیکاری در سه کشور از جمله اتریش را می توانید در شکل زیر مشاهده کنید.

نرخ بیکاری در اتریش

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021:

اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز کشورها از مهم ترین فاکتورهای انتخاب کشور جهت مهاجرت کاری است. علاقه مندان به اخذ ویزای کاری اتریش لازم است قبل از هر چیز از آخرین لیست مشاغل مورد نیاز این کشور آگاهی یابند. در صورتی که رشته تحصیلی و شغل تخصصی شما جز مشاغل این لیست است، شانس بالاتری برای کار در این کشور خواهید داشت. از آنجا که ویزای job seeker اتریش، مدت زمان محدود 6 ماهه دارد، لذا بررسی شانس خود برای کاریابی در این مدت زمان از ضروریات اولیه است. دولت و سفارت اتریش هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می کند. لیست زیر نشان دهنده مشاغل مورد نیاز کشور اتریش است. با مشاهده این لیست می توانید شانس خود را برای کاریابی در این کشور ارزیابی کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021
مهندسین مکانیک مهندسین برق
مهندسین رشته IT مهندسین رشته کامپیوتر
رشته های مرتبط با تجارت مهندسین رشته شیمی
رشته بهداشت عمومی مددکاران اجتماعی
مهندسین رشته ساخت و تولید

میزان حقوق برای کار در اتریش:

میزان حقوق مشاغل مختلف، یکی از فاکتورها اساسی دیگر برای انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت کاری است. در این بخش ما به بررسی میزان حقوق مشاغل مختلف در کشور اتریش می پردازیم. واضح است که میزان حقوق دریافتی بر اساس نوع شغل، سابقه کار  و میزان تخصص افراد متفاوت است. در جدول زیر می توانید میزان حقوق مشاغل مختلف را مشاهده کنید.

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه(یورو)
مدیر عامل ۱۳۳,363
مدیر ریسک 76.636
مدیران ۷۹,۲۸۸
مدیران پروژه 74.247
مدیر بازاریابی ۷۱,۵۸۳
توسعه دهنده نرم افزار 46.069
مدیران پروژه در بخش IT 62.169
مهندسین 61.094
توسعه دهنده Java 44.183
مدیران IT ۷۲٫۹۰۰

میانگین حقوق مشاغل در شهرهای مختلف نیز متفاوت است. درجدول زیر میانگین حقوق مشاغل در شهرهای مختلف کشور اتریش آورده شده است:

میانگین حقوق در شهرهای مختلف

نام شهر متوسط حقوق سالانه(یورو)
وین 260.63
لینز 855.52
کلاژنفورت 614.56
برگنز 704.55
گراتس 373.53
اینسبروک 359.61
سالزبورگ 738.45

نحوه کاریابی در اتریش:

حال که با شرایط کلی کشور اتریش و هم چنین شرایط لازم برای اخذ ویزای جستجوی کار اتریش آشنا شدید، لازم است بدانید برای ورود به بازار کار این کشور چگونه امر کاریابی را انجام دهید. روش های کاریابی در اتریش به دو صورت حضور فیزکی و کاریابی از راه دور امکان پذیراست. خوشبختانه کشور اتریش با داشتن ویزای جستجوی کار (JOB SEEKER)  امکان حضور فیزیکی در این کشور را برای افراد متخصص علاقه مند فراهم آورده است. وجود موسسات کاریابی در کشور اتریش سبب تسهیل در امر کاریابی در این کشور شده است. شما می توانید با ثبت نام در سایت های کاریابی در اتریش و ارسال رزومه خود برای کارفرماهای این کشور نسبت به کاریابی اقدام نمایید. موسسات کاریابی واسطه مطمئنی برای ارسال رزومه شما به کارفرمایان معتبر در جستجوی نیروی کار خواهند بود. از طریق این موسسات حتی بدون حضور در اتریش هم می توانید کاریابی در اتریش را آغاز کنید.

محصول گام به گام کاریابی در خارج از کشور که توسط استاد ملک پور و کارشناسان خبره موسسه حقوق ملک پور تهیه شده است به شما در یافتن کار در خارج از کشور کمک به سزایی می کند. با تهیه این پکیج حتی بدون وجود وکیل مهاجرتی می توانید نسبت به کاریابی در کشورهای خارجی اقدام کنید. در این پکیج اطلاعاتی کاملی در خصوص کاریابی در خارج از کشور نظیر نحوه تکمیل فرم درخواست ویزای کار اتریش ، مدارک ویزای جستجوی کار اتریش بیان شده است.

مؤسسات کاریابی در اتریش:

همانطور که پیش تر از این گفتیم، برای دریافت ویزای کار اتریش دو راه ویزای جستجوی کار (Job Seeker) اتریش است و داشتن پیشنهاد شغلی (job offer) از کارفرمای معتبر در دسترس است. در هر صورت فرد متقاضی لازم است با کارفرمای معتبر از طریقی ارتباط گیرد. موسسات کاریابی معتبر در اتریش یکی از بهترین راه های ارتباط با کارفرماست. به دلیل اهمیت این موسسات در کاریابی، در این بخش به معرفی برخی از این موسسات می پردازیم. در ذیل آدرس وب سایت تعدادی از این موسسات آورده شده است.

  • austria.xpatjobs.com
  • europa.eu
  • stepstone.at
  • xpatjobs

علاوه بر موسسات کاریابی ، روزنامه هایی نیز هستند که معمولا بخشی مجزا را برای درج آگهی های استخدام اختصاص داده اند. از جمله آن ها موارد زیر است:

  • derstandard
  • krone
  • diepresse
  • nachrichten

بررسی ویزای همراه در اتریش:

امکان اخذ ویزای همراه خصوصاً برای افراد متاهل همواره دغدغه ای اساسی بوده است. لازم به ذکر است که امکان الحاق همراه در ویزای ویزای جستجوی کار (Job Seeker) اتریش وجود ندارد. فرد می بایست به تنهایی برای امر کاریابی به این کشور سفر کند و پس از دریافت پیشنهاد شغلی و اخذ ویزا کاری این کشور امکان الحاق همراه را خواهد داشت. در کشور اتریش منظور از الحاق همراه همسر بالای 21 سال و فرزندان زیر 18 سال است. در صورتی که فرد از طریق ویزای  (job offer) یا پیشنهاد کار موفق به ورود به اتریش شود، امکان الحاق همراه از ابتدا وجود دارد. هنگامی که فرد ویزای کاری اتریش یا کارت قرمز سفید قرمز دریافت می کند، همراهان وی از طریق ویزای قرمز سفید قرمز (plus) پلاس می توانند وارد این کشور شوند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اتریش:

اقامت کاری و اخذ ویزای قرمز سفید قرمز اتریش یکی از بهترین اقامت های این کشور است. دغدغه بسیاری از  افرادی که موفق به اخذ این ویزا می شوند این است که پس از چه مدت زمان می توانند اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ کنند. در کشور اتریش اخذ اقامت دائم پس از 5 سال کار کردن و در صورت پرداخت بیمه و مالیات امکان پذیر است. افراد پس از یک سال از گذشت کسب اقامت دائم اتریش، می توانند برای تابعیت و پاسپورت در این کشور اقدام کنند. کشور اتریش یکی از قوی ترین پاسپورت های دنیا را داراست و امکان سفر به 135 کشور جهان بدون نیاز به ویزا را برای دارنده پاسپورت فراهم آورده است.

فردی که موفق به اخذ ویزای قرمز سفید قرمز می شود با ارائه مدارک و نشان دادن درآمد سالیانه خود به دولت اتریش می توانند برای اخذ  Blue card اقدام کنند. با داشتن کارت آبی فرد اجازه کار و زندگی در کل اتحادیه اروپا را خواهد داشت.

سخن پایانی ویزای جستجوی کار (Job Seeker)اتریش:

ویزای جستجوی کار (JOB SEEKER) اتریش ، شرایط و مدارک اخذ ویزا و نکات مهم در این رابطه را در این مقاله مورد ارزیابی قرار دادیم. از آنجا که افراد متخصص با صرف کمترین هزینه، از طریق ویزای کاریابی اتریش شانس بدست آوردن کار در کشور پیشرفته اتریش را خواهند داشت، این ویزا یکی از پرطرفدار ترین انواع ویزاست. به علاوه کشور اتریش نیز با داشتن اقتصادی قوی و صنایع پیشرفته شرایط بسیار خوبی برای کار و زندگی را فراهم آورده است. در این مقاله هم چنین به راه های اخذ اقامت کاری اتریش و نحوه کاریابی در این کشور پرداختیم. دانستیم که موسسات کاریابی در اتریش کمک بسیار بزرگی برای کاریابی سریع، مطمئن و حتی بدون حضور در این کشور هستند. حال می توانید در صورت تمایل به دریافت ویزای جستجوی کار (JOB SEEKER) اتریش امتیازات خود را محاسبه کرده و شانس خود را برای دریافت این ویزا امتحان کنید.
در صورتی که هنوز سوالاتی در خصوص ویزای جستجوی کار (JOB SEEKER) اتریش دارید، در انتهای این مقاله می توانید در قسمت دیدگاه ها پرسش خود را مطرح نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات تخصصی شما هستند. هم چنین این امکان وجود دارد که برای تحلیل هر چه بهتر شرایط خود با تماس به مشاوران موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای جستجوی کار (Job Seeker) اتریش

✅ ویزاهای کاری در کشور اتریش چند دسته هستند؟

در کشور اتریش ویزا های کار به دو دسته تقسیم می شود.

ویزای (job offer) یا پیشنهاد کاری
ویزای جستجوی کار (job seeker)
✅ مدت اعتبار ویزای کار اتریش چه مدت زمانی است؟

اعتبار این ویزا معمولا 2 ساله است و به کارت قرمز سفید قرمز معروف است.

✅ مدت اعتبار ویزای کاریابی اتریش یا job seeker چه مدت زمانی است؟

اعتبار این ویزا 6 ماهه است و متقاضی 6 ماه فرصت کاریابی در اتریش را خواهد داشت.

✅ ویزای جستجوی کار اتریش بر چه اساسی است؟

این ویزا که بر اساس سیستم امتیاز بندی PBS (Point Base System) می باشد و افراد از سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و سطح زبان خود باید حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز کسب کنند.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *