لیست مشاغل مورد نیاز کویت

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در کویت
  • ویزای کار کویت
  • مدارک مورد نیاز کار در کویت
  • نرخ بیکاری در کویت
  • لیست مشاغل مورد نیاز کویت 2021
  • میزان حقوق کار در کویت
  • نحوه کاریابی در کویت
  • مؤسسات کاریابی در کویت
  • بررسی ویزای همراه کویت
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کویت
  • لیست مشاغل مورد نیاز کویت و سخن پایانی
لیست-مشاغل-مورد-نیاز-کویت 444

لیست مشاغل مورد نیاز کویت و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز کویت ، موسسات کاریابی در کویت و استخدام در کویت مجموعه مباحثی است که در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت و در این نوشته ما به این موضوعات در قالب جزئی تری می پردازیم. مؤسسات کاریابی در کویت چه مؤسساتی هستند؟ لیست مشاغل مورد نیاز کویت چه مشاغلی را در خود گنجانده است؟ درآمد در کویت چقدر است؟ این مقاله نوشته شده توسط متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ بوده و کپی برداری از آن پیگرد دارد. کویت مقصدی محبوب برای مهاجران است که حدود دو سوم جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. صنعت نفت و بخش مالی قوی این کشور، آن را به مکانی جذاب برای کار تبدیل کرده است. بسیاری از مهاجران خارج از کشور که به کویت نقل مکان می کنند، با حقوق بالایی که به خوبی با استانداردهای جهانی مقایسه می شود و همچنین عدم پرداخت مالیات جذب می شوند. ما نحوه استخدام در کویت با استفاده از مؤسسات کاریابی در کویت را در کنار مباحثی چون لیست مشاغل مورد نیاز کویت مورد تحلیل قرار می دهیم. شما با داشتن سؤال و برای اخذ مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید و رایگان مشاوره دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در کویت:

کویت کشوری است که در آسیای غربی واقع گشته است. این کشور در قسمت شمالی عربستان شرقی و در بالای خلیج فارس قرار گرفته است. همچنین، از شمال با عراق و از جنوب با عربستان هم مرز می باشد. شهر کویت پایتخت این کشور محسوب می شود. این کشور 4،4 میلیون نفر جمعیت دارد که مهاجران تقریباً 70 درصد از جمعیت آن را تشکیل می دهند. این کشور منبع ذخایر نفت بوده و در سال 1938 مجموعه این ذخایر اکتشاف شد و در سال 1946 به مرحله صادرات رسید. این کشور در بانک جهانی نقش یک اقتصاد پر درآمد را دارد.که ششمین منابع نفتی را مورد پشتیبانی قرار داده است. در این کشور از واحد پول دینار استفاده می شود که به عنوان یک ارز پر ارزش در جهان شناخته شده است. این کشور از نظر مساحت با 17،818 متر مربع، یکی از کوچکترین کشورهای جهان است. زبان رسمی کویت عربی استاندارد مدرن است، اما کاربرد روزمره آن فقط به روزنامه نگاری و آموزش محدود می شود. عربی کویتی نوعی عربی است که در زندگی روزمره استفاده می شود.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار کویت:

مهاجران از هر جایی از دنیا که بخواهند به کویت سفر کنند و در این کشور مشغول به کار شوند باید برای مجوز کار کویت اقدام کنند. البته شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) از این قانون مستثنی هستند. کشور های بحرین، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعضای این شورا می باشند.  اجازه کار فقط در صورتی صادر می شود که مهاجر پیشنهاد کاری معتبری را داشته باشد. با داشتن پیشنهاد شغلی هنگام کار در کویت، شرکت شما کلیه کارهای اجرایی را از تشکیل پرونده ویزا تا افتتاح حساب بانکی را برای شما انجام می دهد. به عبارتی، شما برای دریافت ویزای کار کویت، به یک کارفرما نیاز دارید که می تواند برای اجازه کار شما در وزارت کار کویت درخواست کند. پس از اینکه وزارت کشور مجوز را داد می توانید از سفارت کویت درخواست ویزا کنید. در کویت حداکثر سن ویزای کار 60 سال بوده و برای کارمندان جدید برخی صنایع شغلی 50 سال می باشد و حداقل سن جواز کار کویت 21 سال تمام است.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار کویت:

با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کویت این امکان وجود دارد که شما بتوانید شغل دلخواهتان را در این کشور بیابید. بنابراین، پس از کاریابی در این کشور می توانید اقدامات لازم را برای دریافت ویزای کار این کشور انجام دهید. برای این امر شما نیاز دارید که مدارک و اسناد زیر را تهیه کنید و ارائه دهید.

  • گذرنامه ای که حداقل شش ماه قبل از تاریخ انقضا معتبر باشد.
  • فرم درخواست تکمیل ویزا
  • یک عکس به اندازه گذرنامه
  • آزمایش اچ آی وی (ایدز)
  • یک گواهی بهداشت از یک پزشک محلی که نشان می دهد متقاضی از سلامتی خوبی برخوردار است و بیماری مسری ندارد.
  • گواهی عدم سو پیشینه

پس از ارائه این اسناد، شما گواهی بدون اعتراض (NOC) را دریافت می کنید که به شما اجازه ورود به کویت را می دهد. به محض ورود به کویت، ویزای اقامت دریافت می کنید و پس از آن، می توانید ظرف 30 روز پس از دریافت ویزای اقامت، برای کارت شناسایی کویت درخواست دهید. وزارت امور خارجه کویت یک نسخه از اجازه کار را باید به سفارت کویت در کشور محل اقامت کارمند ارسال کند. همچنین کارفرما باید یک نسخه از اجازه کار خود را برای کارمند ارسال کند تا در صورت لزوم شخصاً به سفارت ببرد. قانون کار در بخش خصوصی کویت شرایط خاصی برای کارفرمایان دارد. به عنوان مثال، آن ها باید پرونده ای برای هر کارمند خارجی نگه دارند که شامل کپی هایی از موارد زیر باشد:

  • اجازه کار
  • قرارداد کاری
  • کارت شناسایی شهروندی
  • اسناد مربوط به مرخصی سالانه و استعلاج
  • ساعات اضافه کاری
  • آسیب دیدگی کار یا بیماری در صورت وجود
  • مجازات ها
  • تاریخ پایان خدمت و دلایل ترک شغل

نرخ بیکاری در کویت:

نرخ بیکاری کویت یکی از عواملی است که هر متقاضی را وسوسه می کند که لیست مشاغل مورد نیاز کویت را چک کند. کویت با کمترین نرخ بیکاری در سراسر جهان و نداشتن مالیات بر درآمد شخصی، بازار کار جذابی را برای مهاجران فراهم کرده است. این کشور، شهروندان خود را برای کار تشویق می کند، که این امر کار را برای مهاجران دشوار می کند. مهاجران به دلیل وجود شرکت های چند ملیتی و جامعه انگلیسی زبان کویت برای کار نیازی به مهارت های زبان عربی ندارند. کویت دارای یک اقتصاد ثروتمند و نسبتاً باز است که عمدتاً، به منابع عظیم نفتی این کشور متکی است. کویت با نرخ بیکاری حدود 3 درصد یکی از کمترین نرخ های بیکاری در جهان را دارد. نمودار زیر آمار نرخ بیکاری کویت از سال 2000 تا 2020 را نشان می دهد. در سال 2020، نرخ بیکاری در کویت تقریبا 3 درصد بود. کمترین نرخ بیکاری کویت 0،7 درصد در سال 1999 بوده است.

نرخ بیکاری کویت 2020

لیست مشاغل مورد نیاز کویت 2021:

مهاجران با مهارت های مورد نیاز در اقتصاد پررونق کشور با آغوش باز پذیرفته می شوند. هنوز هم، این موضوع بیشتر مربوط به کسانی است که فقط برای یک دوره موقت در کویت استخدام می شوند. اقتصاد كويت تحت سلطه صنعت عظيم نفت است و دارای ذخایر نفت خام حدود 104 میلیون بشکه، بیش از 8 درصد ذخایر در سراسر جهان است. به دلیل تولید انبوه نفت در کشور کویت بیشترین  درآمد این کشور از فروش آن است. بسیاری از مهاجران خارج از کشور که در کویت کار می کنند در این بخش شاغل هستند. بخش تولید نیز تحت سلطه فرآورده های نفتی است و عمدتاً صادرات محور است. اخیراً، زمینه های سریعترین رشد در بخش خدمات املاک و مستغلات، خدمات بازرگانی و امور مالی بوده است. این موارد همچنین فرصت های مختلفی را برای مهاجران فراهم می کند. با وجود تلاش های دولت برای خودکفایی بیشتر از نظر نیروی کار، تقاضای متخصصان خارج از کشور به طور کلی متوقف نمی شود. مهاجران ماهر در زمینه های اصلی برای توسعه اقتصاد کویت هنوز فرصت خوبی برای استخدام در آنجا خواهند داشت. این امر به ویژه برای مهاجران دارای مدرک و تجربه حرفه ای جامع در بخش مالی یا در زمینه بازاریابی، فروش و توسعه تجارت اعمال می شود. مهندسان، به ویژه آن هایی که مهارت های مرتبط با صنعت نفت دارند، احتمالاً بیشترین شانس را دارند که آرزوی کار در کویت را برآورده کنند. لیست مشاغل مورد نیاز کویت مشاغل درج شده در جدول زیر را در خود جای داده است.

مشاغل مورد نیاز کویت 2021
پرستار
طراح داخلی
بازاریابی
مهندسی معماری
پزشکی
مهندسی کامپیوتر

میزان حقوق برای کار در کویت:

در هنگام بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کویت اطلاع از حقوق مشاغل یک امر مهم برای ارزیابی است. فردی که در کویت کار می کند به طور معمول حدود 1،260 دینار در ماه درآمد دارد. حداقل حقوق320 دینار بوده و حداکثر حقوق 5،640 دینار است. بیشتر هزینه های گسترده دولت کویت از محل درآمد نفت تأمین می شود. به نظر می رسد مالیات، منبع اصلی درآمد دولت از بخش های دیگر تأمین می شود. به همین ترتیب، حتی برای مهاجران شاغل در کویت مالیات شخصی وجود ندارد و این مالیات برای شرکت های خارجی مقیم کویت صدق می کند. مدت زمان هفتگی قانونی 8 ساعت در روز و 48 ساعت در هفته است. قرارداد های کاری بخش خصوصی دارای دو نوع قرارداد است: قرارداد برای مدت نامحدود و قرارداد برای مدت زمان محدود که نمی تواند بیش از پنج سال باشد. در جدول زیر حقوق مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز کویت هستند را قرار داده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد(دینار کویت)
پرستار 1،040
طراح داخلی 1،270
بازاریابی 1،420
معماری 1،620
پزشکی 3،380
برنامه نویس 1،260
تکنسین کامپیوتر 980

نحوه کاریابی در کویت:

کاریابی در کویت مهم ترین بخش در بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کویت است. یکی از متداول ترین روش های جستجوی کار در فرصت های شغلی امروز جستجوی آنلاین است. صدها تابلوی شغلی و همچنین برنامه ها، تجمیع کنندگان، کانال های رسانه های اجتماعی، گروه های شبکه ای و وب سایت های شرکت های پرسنلی برای انتخاب شغل وجود دارند. شما برای دیدن مشاغل و ارسال رزومه خود می توانید از سایت هایی چون Monster.com و Bayt.com دیدن کنید. هر دو لیست کار گسترده ای برای کار در کویت دارند. همچنین، تعدادی از آژانس های استخدام معتبر وجود دارد که عمدتاً با مشاغل مدیریت عالی کار می کنند. شما همچنین می توانید از شبکه های حرفه ای کاریابی چون لینکدین و Ineeded استفاده کنید. که این دو می توانند بهترین گزینه های شغلی را در اختیار شما قرار می دهند. زیرا لیست مشاغل مورد نیاز کویت را در صفحه های خود منتشر می کنند و شما به خوبی می توانید با آن ها ارتباط بگیرید.

مؤسسات کاریابی در کویت:

همانطور که گفته شد مؤسسات کاریابی در کویت یکی دیگر از روش های کاریابی در این کشور هستند و برای بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کویت استفاده می شوند. لیست مشاغل مورد نیاز کویت مقاله ای است که متخصصان زبده مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ کار های نگارش آن را انجام داده اند و کپی و نشر این مطالب بدون ذکر منبع اصلی آن غیر قانونی است. حین کاریابی با آژانس های استخدام زیادی روبرو خواهید شد. اما تعداد کمی از آن ها می توانند خدمات خوبی را به شما ارائه دهند. برای استخدام در کویت نحوه ارائه رزومه و ثبت درخواست شما بسیار مهم است تا آژانسی که از طریق آن اقدام می کنید، متناسب با شرایط و مهارتتان، شما را یاری کند. این آژانس ها برقرار کننده ی ارتباط کارفرما ها با شما بوده و نقش مؤثری در کاریابی شما خواهند داشت. ما در این قسمت آژانس هایی را به شما معرفی می کنیم که از جمله بهترین مؤسسات کاریابی در کویت هستند و معتبر می باشند. این آژانس ها در لیست زیر قرار گرفته اند.

  • Al Derbas Recruitment
  • TM City Company for Medical Services &Recruitment
  • TalentScript
  • janish kwt
  • XRUIT RECRUITMENT AGENCY

بررسی ویزای همراه در کویت:

پس از اعطای اجازه کار و اخذ اقامت، یک مرد شاغل می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به کویت بیاورد تا با او زندگی کنند. برای انجام این کار، وی باید حداقل 450 دینار ماهانه (در صورت داشتن ویزای 17) و حداقل 650 دینار ماهانه (در صورت داشتن ویزای 18) درآمد کسب کند. اگر زن و مرد هر دو در کویت کار می کنند، آن ها می توانند فرزندان خود را در آنجا حمایت مالی کنند، اما تنها در صورتی این امر ممکن است که حقوق آنها بیش از 350 دینار در ماه باشد. اگر افراد تحت تکفل نیز خواهان کار در کویت باشند، مجبور به دریافت مجوز کار جداگانه هستند. به محض ورود به کشور، تشریفات اقامت شخص تحت تکفل همانند ویزای کار کویت است. فرد وابسته باید آزمایش پزشکی دهد و انگشت نگاری شود. برای اخذ این ویزا نیاز است که مدارکی را تهیه کنید که آن ها را در لیستی قرار داده ایم.

  • فرم درخواست باید به زبان عربی تایپ شود
  • گواهی حقوق حامی مالی
  • کپی شناسه مدنی حامیان مالی
  • کپی گذرنامه فرد تحت تکفل
  • سند ازدواج معتبر و شناسنامه کودک
  • گواهی ازدواج و شناسنامه کودک باید توسط سفارت اسپانسر احراز شود و توسط وزارت امور خارجه کویت تأیید شود.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کویت:

با بررسی اقامت دائم و تابعیت کویت دریافتیم که برای اخذ این دو شرایط راحتی وجود ندارد که به تشریح آن ها می پردازیم. اصولاً اقامت فرد متناسب با قرار داد کار او بوده و در صورت تمدید شدن آن می تواند اقامت خود را تمدید کند و ویزای اقامت کویت به ویزای کار وابسته است. مطابق قانون فعلی، برای دستیابی به تابعیت، باید از طرف وزارت کشور تصویب شود که شخصی از بدو تولد مسلمان باشد، یا شخصی که طبق قوانین مقرر شده به اسلام گرویده باشد. فرد باید حداقل20 سال متوالی در کویت اقامت داشته باشد، یا اگر عرب است و در یک کشور عربی زندگی می کند حداقل یک دوره 15 سال متوالی باید در کویت اقامت داشته باشد. این فرد باید منبع درآمد قانونی داشته باشد، باید فردی با شخصیت خوب باشد و به هیچ جرمی محکوم نشود. فرد باید زبان عربی را بداند و باید شرایط لازم برای ارائه خدمات در کویت را داشته باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز کویت و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز کویت ، موسسات کاریابی در کویت و استخدام در کویت در این نوشتار بررسی شد. کویت به دلیل با ارزش بودن واحد پولش و حقوق خوب مشاغلش یکی از محبوب ترین کشور ها در میان متقاضیان است و شاید اغراق نباشد که بیشتر افراد رؤیای کار در این کشور را در سر داشته باشند. از طرف دیگر به دلیل اینکه برای استخدام شدن به پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما نیاز است و همچنین امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت در شرایط بسیار سختی وجود دارد. بنابراین، در صورتی که تمایل به دریافت حقوق خوب و به دست آوردن اقامت دائم یک کشور خارجی را دارید، می توانید به بررسی کشور هایی چون کانادا و آلمان بپردازید و برای آن ها اقدام کنید. زیرا این کشور ها شرایط بهتری را دارند. ما سعی داشتیم تمامی مواردی را که در مورد لیست مشاغل مورد نیاز کویت مهم هستند را در اختیار شما قرار دهیم. مؤسسه حقوقی ملک پور می تواند خدمات رایگانی را در مورد مشاوره لیست مشاغل مورد نیاز کویت در اختیار شما قرار دهد. تماس رایگان روشی است که می توانید از طریق آن از این خدمات بهره ببرید. همچنین می توانید نظرات خود را با ما از طریق کادر انتهای صفحه به اشتراک بگذارید و از طریق روشن کردن ستاره ها به ما امتیاز دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز کویت

✅چه کسی می تواند ویزای کار کویت را دریافت کند؟

افرادی که بتوانند از طرف کار فرما پیشنهاد شغلی دریافت کنند می توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند.

مؤسسات کاریابی در کویت به چه صورت به کارجویان کمک می کنند.؟

مؤسسات کاریابی در کویت با دریافت رزومه کارجویان و ارتباط با کارفرمایان می توانند موقعیت های شغلی را اطلاع رسانی کرده و برای جذب نیرو به کارفرمایان کمک کنند.

لیست مشاغل مورد نیاز کویت چه مشاغلی را در خود گنجانده است؟

پزشکی، پرستاری، معماری، مشاغل مربوط به بازاریابی و مهمان نوازی از جمله مشاغل مورد نیاز کویت هستند.

درآمد در کویت چقدر است؟

فردی که در کویت کار می کند به طور معمول حدود 1،260 دینار در ماه درآمد دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *