لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  •  شرایط عمومی کار در اسپانیا
  • ویزای کاری اسپانیا
  •  مدارک مورد نیاز ویزای کار در اسپانیا
  • نرخ بیکاری در اسپانیا
  • لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا 2021
  • میزان حقوق کار در اسپانیا
  • نحوه کاریابی در اسپانیا
  • مؤسسات کاریابی در اسپانیا
  • بررسی ویزای همراه اسپانیا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسپانیا
  • سخن پایانی کار در اسپانیا
✅ لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا ✅ مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا ، اخذ ویزای کار و همچنین تخصص های مورد نیاز درج شده در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفته است. چگونه می توان از مشاغل مورد نیاز کشور اسپانیا اطلاع پیدا کرد؟ کدام رشته ها در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا قرار گرفته است؟ پر درآمدترین شغل ها در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا چه مواردی می باشد؟  سایت های کاریابی اسپانیا کدامند؟ بهتر است شما عزیزان این مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال دیگری در خصوص شرایط و قوانین لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا  با مؤسسه  حقوقی ملک پور  تماس حاصل نموده و با کارشناسان ارشد و متخصص و آگاه به امور بین الملل به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید. یا با طرح سوالات خود در همین وبسایت پاسخ سوالات خود را به دست آورید.

شرایط عمومی کار در اسپانیا:

متقاضیان عزیز می بایست پیش از پرداختن به لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا در خصوص شرایط عمومی این کشور اطلاعاتی داشته باشند.  اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه‌جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم‌مرز است. مرز اسپانیا با پرتغال (به طول ۱۲۱۴ کیلومتر) طولانی‌ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است. زبان رسمی مردم اسپانیا، اسپانیایی است. اسپانیایی زبان مادری ۴۸۳ میلیون نفر شناخته می‌شود و تعداد کل سخنوران این زبان به ۵۷۰ میلیون نفر می‌رسد.  تا سال ۲۰۰۱ واحد پول آن پزوتا بود و از سال ۲۰۰۲ به بعد به یورو تغییر پیدا کرد.

از نظر مساحت در حدود ۵۰۵,۹۹۰ کیلومتر مربع و از نظر جمعیت در حدود ۴۷,۰۰۰,۰۰۰ نفر می باشد.  بزرگترین شهر اسپانیا مادرید است که پایتخت این کشور نیز می باشد. با توجه به نرخ بیکاری بالای اسپانیا (حدود 13 درصد) کاریابی در این کشور امر راحتی نیست. در نتیجه پیشنهاد می گردد برای روش هایی نظیر ویزای جستجوی کار اتریش اقدام نمود. جهت روشن شدن این امر برای شما عزیزان، در ادامه به تحلیل دقیق تر این موضوع می پردازیم.

اسپانیا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسپانیا

ویزای کار اسپانیا:

پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا می بایست جهت اخذ ویزای کار این کشور اقدام نمایند. در صورتی که شخص جویای کار از اتحادیه اروپا یا کشور سوئیس باشد، نیازی به ویزای کار این کشور ندارند. پیش از اقدام جهت اخذ ویزا در وهله اول نیاز به یک دعوتنامه کاری است. دعوتنامه کاری می بایست از سوی یک کارفرما یا یک شرکت و کمپانی باشد. بر اساس قرارداد کاری می توان ویزای کاری این کشور را به دست آورد. مدارکی که زمان دریافت پیشنهاد شغلی می بایست به سفارت اسپانیا ارائه گردد مدارک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط می باشد. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری اسپانیا می پردازیم.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

مدارک مورد نیاز ویزای کار در اسپانیا:

پس از اخذ دعوتنامه کاری از سوی کارفرمای اسپانیایی متقاضی می بایست جهت اخذ ویزای کاری اسپانیا با مدارکی که در بخش زیر ارائه گشته است به سفارت اسپانیا در کشورش مراجعه نماید.

  • اصل پاسپورت به همراه کپی
  • مدارک تحصیلی و ترجمه آن
  • قرارداد کاری مورد تایید وزارت کار و بازرگانی کشور اسپانیا
  • نامه مخصوص نوع فعالیت شرکت مورد نظر
  • نامه تمکن مالی از سوی شخص متقاضی کار
  • ۳ قطعه عکس مخصوص پاسپورت
  • کد مخصوص از طرف تامین اجتماعی و کارفرما

نرخ بیکاری در اسپانیا:

اطلاع از شرایط کاریابی و نرخ بیکاری اسپانیا برای متقاضیانی که در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا به دنبال کار هستند، الزامیست. طی سالیان اخیر اقتصاد این کشور شرایط نابسامانی را تجربه کرد و بحران عظیم کاریابی و اقتصادی این کشور را فرا گرفت. بسیاری از شرکت ها و کمپانی ها این کشور ورشکست شدند و همچنین تعدیل نیروی بسیاری انجام گرفت. بحران بیکاری در سال 2013 به اوج خود یعنی 25% رسید و خیلی از افراد شغل خود را از دست دادند. این شرایط وخیم اقتصادی گرچه با اصلاحاتی از سوی مدیران رو به بهبود نسبی رفت اما همچنان به حد ایده ال و منطقی نرسیده است.

در نمودار زیر آمار نرخ بیکاری در طی سال های تا را ارائه داده ایم:

نرخ بیکاری اسپانیا

با بررسی هایی که انجام گرفت می توان به این نتیجه رسید کشور اسپانیا مقصد مناسبی جهت کاریابی نمی تواند باشد و افراد حتی با داشتن مدارک تحصیلی عالی، سوابق کاری بالا و رزومه قوی نمی توانند به راحتی در این کشور موفق به کاریابی شوند. کشورهایی نظیر آلمان و اتریش این شرایط را فراهم ساخته اند تا افراد حتی بدون داشتن دعوتنامه کاری از طریق ویزای (Job seeker) به مدت 6 ماه در محیط به جستجوی کار بپردازند. این کشورها در حال حاضر در بخش های مکانیک، برق، کامپیوتر، it  و…. به شدت نیازمند نیروی کار هستند و افراد بدون نیاز به آگهی اولیه در این رشته ها مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است نرخ بیکاری در این دو کشور بر خلاف کشور اسپانیا بسیار پایین بوده و زیر ۴ درصد است و پیدا کردن کار در این کشورها با سهولت بیشتری نسبت به اسپانیا انجام می گیرد.

لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا 2021:

اشخاص معمولاً در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا به طور طبیعی در مورد مشاغلی تحقیق می کنند که مربوط به حیطه کاریشان می باشد. با توجه به آمار گذشته، آمار فعلی و پیش بینی 3 تا 4 سال آینده، یکسری از مشاغل در لیست مشاغل موردنیاز این کشور در اولویت قرار دارند، به این معنا که در شرایط کمبود قرار دارند. خواننده محترم! نوشتار « لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا  » توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور با برند تجاری ملک پور اتریش به نگارش درآمده است و هر گونه کپی برداری از آن شرعا و قانونا مجاز نمی باشد.

در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز کشور اسپانیا در سال 2021 ارائه شده است:

مشاغل مورد نیاز اسپانیا
مهندسی فناوری اطلاعات مهندس مکانیک
مهندسی الکترونیک مهندس برق
مهندسی صنایع مهندس کشتی
مهندسی نیروی دریایی مهندس عمران
مدیریت MBA مهندس معماری
مدیریت گردشگری خلبان
مدیریت پروژه آتش نشان
مدیریت فروش پزشک
مدیریت منابع انسانی مدیریت ساخت و ساز

میزان حقوق برای کار در اسپانیا:

نکته دیگر قابل ملاحظه در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا  موضوع درآمد ماهیانه و حقوق شخص کارمند می باشد. در این بخش مقاله به بررسی دستمزد مردم اسپانیا در کمترین و بیشترین حالت می پردازیم. اطلاع از میزان دستمزد یکی از عوامل اصلی می باشد، زیرا زمانی که حقوق شخص قابل توجه باشد با اشتیاق بیشتری در آن حیطه قدم می گذارد و ادامه می دهد اما میزان دریافتی پایین موجب نا امیدی شخص می گردد. کمترین میزان حقوق در اسپانیا (کارگر ساده) 1000 یورو در ماه و در بالاترین میانگین حقوق 21000 یورو می باشد به طور متوسط میزان دریافتی مردم اسپانیا مبلغی حدود 5010 یورو می باشد.

در جدول زیر میانگین حقوق ماهیانه افراد را در مشاغل مختلف مشاهده می فرمایید:

عنوان شغلی میانگین حقوق ماهیانه
حسابداری ۳۷۸۰ یورو
مدیر حسابداری ۶۳۷۰ یورو
مدیر مالی ۹۷۰۰ یورو
خزانه دار شرکت ۹۱۱۰ یورو
خلبان ۶۰۲۰ یورو
مهندس معمار ۴۷۴۰ یورو
مهندس مکانیک ۲۸۳۰ یورو
بانکداری ۷۶۵۰ یورو
مدیر پروژه ۵۹۵۰ یورو
مهندس عمران ۴۴۷۰ یورو
مهندس برق ۵۲۰۰ یورو
مهندس مکانیک ۴۹۵۰ یورو
مدیر هتل ۷۲۰۰ یورو
پزشک ۱۲۰۰۰ یورو
متصدی منایع انسانی ۴۳۵۰ یورو
مدیر منابع انسانی ۷۰۱۰ یورو
آتش نشان ۴۰۰۰ یورو
برنامه نویس ۴۵۸۰ یورو
تکنسین کامپیوتر ۴۰۳۰ یورو
مدیر فناوری اطلاعات ۷۴۶۰ یورو

در نمودار زیر میزان رشد حداقل دستمزد اسپانیا از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۰ خدمت شما عزیزان ارائه گشته است. بر اساس این نمودار در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میزان متوسط حداقل دستمزد ماهیانه در حدود ۷۵۰ یورو بوده است و از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به تدریج تا مرز ۱۰۵۰ یورو کاهش داشته است.

نحوه کاریابی در اسپانیا:

 نحوه کاریابی اصولا به دو صورت آنلاین از طریق سایت های کاریابی و به صورت حضوری انجام می گیرد. در نتیجه افرادی که مایل به کاریابی در این کشور هستند از این دو طریق می توانند اقدام نماند. طبق مواردی که در ابتدای مقاله ذکر شد متقاضیان کار در اسپانیا می بایست از طریق ویزای کار به این کشور ورود پیدا کنند که قطعا مراحل دریافت این ویزا پیچیدگی های خود را دارد. مهم ترین بخش در واقع اخذ پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما و انعقاد قرارداد می باشد. جهت بستن قرارداد دو راه وجود دارد. اولین راه این است که شخص در کمپانی به صورت فیزیکی حضور یابد و دومین مسیر این است که از طریق موسسات کاریابی اقدام نماید و در مراحل بعد به مصاحبه و بستن قرارداد به صورت انلاین بپردازد. در نتیجه پروسه آنلاین از طریق بنگاه های کاریابی سهل تر از حضور فیزیکی می باشد.

مؤسسات کاریابی در اسپانیا:

زمانی که شما به صورت فیزیکی به کمپانی مراجعه می کنید، کارفرما می بایست پس از اطمینان از تخصص شما، مراحل اداری صدور دعوتنامه را طی کند. بخشی از این مراحل شامل آگهی 3 ماهه شغل موردنظر در اسپانیا و 3 ماهه در کل اتحادیه اروپا می باشد، که اگر نیروی کار یافت نشود کارفرما اجازه دارد به شخص غیر اروپایی دعوت نامه بدهد. بهتر است بدانید این پروسه با توجه به نرخ بیکاری کشور اسپانیا عملاً شدنی نیست و شانس فرد بسیار پایین است. روش دوم این است که شخص به صورت اینترنتی رزومه خود را از طریق سایت های کاریابی برای کارفرما ارسال می نماید تا مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که درخواست مورد تایید واقع شود، برای متقاضی وقت مصاحبه تعیین می شود و فرآیند آگهی شغل و صدور دعوت نامه صورت می گیرد. این مراحل نیز چندان آسان نیست و کاری بسیار دشوار خواهد بود.

تعدادی از سایت های موسسات کاریابی در اسپانیا در بخش زیر قرار گرفته است:

لیست سایت های کاریابی معتبر در اسپانیا
www.iagora.com/?lang=en
http://www.eurograduate.com
www.primerempleo.com
www.thinkspain.com/jobs-spain
www.expatica.com/new/es/jobs
www.jobs.theguardian.com/jobs/spain
www.oficinaempleo.com
www.infoempleo.com
www.monster.es
www.infojobs.net/home/index.xhtml
www.bebee.com/jobs
www.indeed.es

بررسی ویزای همراه در اسپانیا:

یکی از موارد بسیار مهم برای افرادی که در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا در حال تحقیق و جستجو هستند، موضوع ویزای همراه می باشد. البته باید بدانید شرایط ویزای همراه اسپانیا پیچیدگی های خود را دارد. در خصوص کشور اسپانیا متاسفانه باید گفت اخذ ویزای کار برای شخص اصلی شک و تردید به همراه دارد. بنابراین اینکه بتوان در خصوص ویزای همراه نظر داد قطعا امری سهل نخواهد بود. اصولاً قوانین به این شکل است که ابتدا متقاضی کار به این کشور ورود پیدا می کند و پس از اخذ اقامت کاری یک ساله خود جهت الحاق خانواده و همراهانش نیز اقدام می نماید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسپانیا:

در صورتی که پس از تحقیق در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا موفق به کاریابی شدید در وهله اول باید جهت انعقاد قرارداد کاری اقدام نمایید. اشخاصی که به دنبال اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا هستند، باید بدانند قرارداد های کاری عموماً در ابتدا به صورت 1 ساله است و در صورت ادامه همکاری این قرارداد تمدید می گردد. بعد از گذشت 5 سال از زمان دریافت اقامت کاری می توان اقامت دائم اسپانیا و پس از گذشت 10 سال به تابعیت این کشور رسید. اعتبار پاسپورت کشور اسپانیا در مقام دوم قرار دارد. با داشتن پاسپورت این کشور می توان بدون ویزا به 126 کشور جهان سفر کرد. اسپانیا قانون دو تابعیتی را نپذیرفته است و فقط به یکسری کشور محدود از جمله شیلی، آرژانتین، کشور هندوراس و… اجازه داده است تا تابعیت این کشور را بدون ترک تابعیت قبلی خود اخذ نمایند. در مقابل، اتباع کشور اسپانیا اگر بخواهند تابعیت این کشورها را به دست آورند می توانند تابعیت اسپانیایی خود را همچنان حفظ نمایند.

کار در اسپانیا و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا و نحوه کاریابی در این کشور در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. همان طور که خدمتتان توضیح داده شد شرایط اقتصادی این کشور به شدت نابسامان است و همچنین نرخ بیکاری آن بالاست در نتیجه شانس کاریابی در این کشور بسیار پایین است. پیشنهاد می گردد اگر به دنبال کار در یک کشور خوب اروپایی می باشید که در نهایت منجر به اخذ اقامت و تابعیت شود، برای ویزای JOB SEEKERیا همان ویزای جستجوی کار آلمان و ویزای جستجوی کار اتریش اقدام نمایید. کشورهای آلمان و اتریش به دلایل زیادی از جمله عدم نیاز به دریافت پیشنهاد شغلی، پایین بودن نرخ بیکاری، نیازمند بودن به نیروی کامپیوتر، IT، برق و قدرت، برق و الکترونیک، مکانیک، برنامه نویسی، و… می تواند بهترین گزینه برای افراد باشد.
در این نوشتار سعی بر آن شد تا همه نکات مهم و اساسی در خصوص لیست مشاغل موردنیاز اسپانیا برای شما عزیزان به طور جامع شرح داده شود. مؤسسه حقوقی ملک پور با 15 سال سابقه درخشان در زمینه مهاجرت و همچنین با داشتن بهترین وکلا در داخل و خارج از کشور آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام می توانید به بخش پرسش و پاسخ مراجع کنید و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار چگونه امکان پذیر است؟

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار بر اساس قرارداد کاری با کارفرمایی در کشور اسپانیا ممکن است و می توان ویزای کاری این کشور را به دست آورد.

✅ میزان حقوق کارگر ساده در اسپانیا به چه میزان است؟

کمترین میزان حقوق در اسپانیا (کارگر ساده) 1000 یورو در ماه و در بالاترین میانگین حقوق 21000 یورو (افراد ماهر) می باشد به طور متوسط میزان دریافتی مبلغی حدود 5010 یورو می باشد.

✅  امکان ویزای همراه و زندگی در اسپانیا از طریق کار، چه زمانی وجود دارد؟

ابتدا متقاضی کار به این کشور ورود پیدا می کند و پس از اخذ اقامت کاری یکساله خود جهت الحاق خانواده و همراهانش نیز اقدام می نماید.

2 پاسخ
  1. مونا
    مونا گفته:

    با توجه به هزینه های مناسب تر زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی وضعیت کاریابی چگونه است؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      با بررسی هایی که در این مقاله در خصوص نرخ بیکاری و وضعیت اقتصادی اسپانیا انجام گرفت می توان به این نتیجه رسید کشور اسپانیا مقصد مناسبی جهت کاریابی نمی تواند باشد و افراد حتی با داشتن مدارک تحصیلی عالی، سوابق کاری بالا و رزومه قوی نمی توانند به راحتی در این کشور موفق به کاریابی شوند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *