لیست مشاغل مورد نیاز اسلواکی

آنچه در این مقاله میخوانید

  •  شرایط عمومی کار در اسلواکی
  • ویزای کاری اسلواکی
  •  مدارک مورد نیاز ویزای کار در اسلواکی
  • نرخ بیکاری در اسلواکی
  • لیست مشاغل مورد نیاز اسلواکی 2021
  • میزان حقوق کار در اسلواکی
  • نحوه کاریابی در اسلواکی
  • مؤسسات کاریابی در اسلواکی
  • بررسی ویزای همراه اسلواکی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسلواکی
  • لیست مشاغل مورد نیاز اسلواکی و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز در کشور اسلواکی ✅ ویزای کار اسلواکی توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهد گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز اسلواکی و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور اسلواکی ، چگونگی اخذ اقامت از طریق کار در کشور اسلواکی و نیز  اطلاعات مورد نیاز جهت اشتغال در اسلواکی، در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پیرامون موضوعات مربوط به مشاغل مورد نیاز در اسلواکی به تفصیل توضیح داده خواهد شد. مشاغل مورد نیاز در اسلواکی کدام هستند؟ چگونه می توان از طریق اخذ اقامت این کشور به تابعیت رسید؟ در این مقاله به سؤالاتی از این قبیل پاسخ خواهیم داد و نیز تمامی موارد مورد نیاز را شرح خواهیم داد. از میان راه های مهاجرت به اسلواکی، مهاجرت از طریق کار را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد. این نوشتاربا بررسی دقیق و علمی پیرامون بازار کار در کشور اسلواکی توسط کارشناسان زبده مؤسسه حقوقی ملک پور ، بر آن است تا بتواند به تمامی پرسش های ذهنی مخاطبین گرامی پاسخ لازم را بدهد. متقاضیان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در اسلواکی و موضوعات مربوط به اقامت کاری این کشور با مشاورین مجرب مؤسسه  حقوقی ملک پور  تماس حاصل فرمایند.

شرایط عمومی کار در اسلواکی:

اسلواکی کشوری واقع در اروپای مرکزی است که با کشورهای اتریش، جمهوری چک، لهستان و مجارستان دارای مرز مشترک است. کشور اسلواکی از نظر اقتصادی به کشور آلمان وابستگی دارد و عمدتا از طریق صادرات خودرو و وسایل صنعتی و الکترونیکی رونق دارد. جمعیت این کشور ۵ میلیون نفر است. این کشور دارای مراکز تفریحی و طبیعی بسیاری است و از این رو همه ساله مردم بسیاری را جذب خود می کند. طبق قانون کشور اسلواکی مردم ادیان مختلف آزادانه زندگی کرده و حقوق برابر دارند. با این وجود اکثریت مردم این کشور مسیحی هستند. از مهم‌ترین و پر رونق ترین صنایع این کشور می توان به صنایع نساجی، صنایع الکتریکی، صنایع شیمیایی، صنایع فلزی، صنایع نظامی و خودروسازی اشاره کرد. لیست مشاغل مورد نیاز در اسلواکی با توجه به صنایع پر رونق در این کشور در حوزه های مختلفی در این مقاله بیان می شود.

اسلواکی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسلواکی

ویزای کار اسلواکی:

از آنجایی که به کشور اسلواکی یکی از کشورهای کم جمعیت عضو پیمان شینگن می باشد متقاضیان بسیاری برای مهاجرت به این کشور اقدام می نمایند. اخذ ویزای کاری یکی از راه های مهاجرت به کشور اسلواکی است، که این راه معمولا از طریق دریافت دعوت نامه کاری از سمت کارفرما در این کشور صورت می‌گیرد. البته این امر برای ایرانیان در صورتی است که کارفرما فردی را در کشور اسلواکی و یا اتحادیه ارروپا  متناسب با کار خود پیدا نکند. چرا که طبق قانون، کارفرما موظف است که مشاغل مورد نیاز خود را به مدت سه ماه در سراسر اسلواکی آگهی نماید و اگر فرد مورد نظر پیدا نشد در این صورت نیروی کار بین المللی که متقاضی کار در کشور اسلواکی است، می تواند جهت اخذ ویزای کار اسلواکی اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در اسلواکی:

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز کاری عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس به سبک پاسپورت
  • فرم درخواست تایپ شده در زبان اسلواکی
  • دلیل صدور سند برای درخواست (برای کسب و کار، اشتغال، تحصیل و غیره)
  • بررسی سوء سابقه (اسلواکی و کشور اصلی)
  • گواهی پزشکی که نشان دهد متقاضی بدون بیماری مسری است.
  • ثبات تمکن مالی
  • ثبات بیمه درمانی
  • اثبات داشتن مسکن (موافقت نامه، اجاره نامه و یا مالکیت و غیره) در کشور اسلواکی

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اخذ ویزای کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اخذ ویزای کار در خارج از کشور

نرخ بیکاری در اسلواکی:

متقاضیانی که قصد کار در کشور اسلواکی را دارند و به این جهت به این کشور مهاجرت می نمایند، علاوه بر بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در اسلواکی می بایست قبل از  تصمیم نهایی، نیازمند کسب آگاهی های لازم در خصوص شاخصه هایی همچون نرخ بیکاری و نرخ مالیات در این کشور هستند. چنانچه در نمودار مشاهده می نمایید،نرخ بیکاری در کشور اسلواکی در حدود۵/۹ درصد می باشد که می توان گفت این عدد نشان دهنده ی سطح متوسطی از  نرخ بیکاری در این کشور است.

در ادامه به بررسی نرخ مالیات در این کشور می پردازیم.نرخ مالیات بر درآمد یکی از کلیدی ترین شاخصه ها برای بررسی سطح کیفیت زندگی افراد می باشد. از این رو توصیه می شود که متقاضیان کار در اسلواکی قبل از تصمیم حتما به بررسی دقیق در این رابطه بپردازند. همانطور که گفته شد نرخ مالیات آیتمی تعیین کننده در سطح رفاه مردم یک کشور است،نرخ مالیات بر درآمد در اسلواکی در حدود ۱۸/۹ درصد است که می توان آن را رقم بالا و قابل توجهی دانست.

لیست مشاغل مورد نیاز اسلواکی 2021:

متقاضیانی که قصد کار در کشور اسلواکی را دارند بهتر است از قبل با  لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور آشنایی داشته باشند و چنانچه حیطه کاری آن ها متناسب با این مشاغل بود برای کار در این کشور اقدام نمایند. مشاغل مورد نیاز در کشور اسلواکی عبارتند از:

  • مهندسیIT و برنامه نویسی
  • مشاغل مهندسی مخصوصا رشته های برق، الکترونیک و ساختمانی
  • مجلات و روزنامه نگاری
  • چاپ و صنایع وابسته
  • حسابداری
  • رانندگی
  • آرایشگری، خیاطی و مد
  • طراحی صنعتی

میزان حقوق برای کار در دانمارک:

از دیگر شاخصه های مهم برای بررسی موقعیت کاری در کشور اسلواکی میزان حقوق دریافتی است. کار در اسلواکی شرایط بسیار مطلوبی دارد. چرا که دستمزد و حقوق در کشور اسلواکی به میزان متوسط  می‌باشد و همچنین هزینه‌های زندگی در این کشور تقریباً نرخ پایینی دارند همانطورکه  بررسی کردیم نرخ بیکاری در این کشور حدودا متوسط رو به پایین است و می توانیم بگوییم که میانگین حقوق در این کشور (به صورت سالانه ۲۷/۳۱۸ دلار) رقم متناسبی محسوب می شود. مشاغل مورد نیازدر اسلواکی میزان در آمد مخصوص به خود را دارند اما به طور کلی می توان میزان حداقل دستمزد در اسلواکی در نمودار زیر بیان نمود:

نحوه کاریابی در اسلواکی:

پیدا کردن کار از طریق اخذ دعوت نامه از طرف کارفرما در کشور اسلواکی شانس خیلی پایینی خواهد داشت. زیرا همانطور که گفته شد کارفرما در مرحله نخست موظف به آگهی کردن پوزیشن کاری مورد نظر در اسلواکی و اتحادیه اروپاست. از این رو  متقاضیان می توانند با اخذ اقامت موقت ۹۰ روزه در این کشور برای کاریابی اقدام نمایند. این نوع اقامت به مدت سه ماه اعتبار داشته و قابل تمدید برای یکسال نیز می باشد . همانطور که می دانیم افراد به برای اشتغال در اسلواکی  نیازمند دریافت مجوز از اداره کار این کشور هستند و در آغاز قادر خواهند بود ویزای کاری 6 ماهه دریافت نمایند و پس از آن ویزای خود را به مدت 2 سال دیگر تمدید نمایند.

ضمنا متقاضیان باید بدانند که مجوز اخذ شده قابل انتقال نبوده، و این اجازه فقط برای یک موقعیت کاری و با یک کارفرما و در یک محل کار دریافت می گردد. چنانچه متقاضی قصد تغییر موقعیت شغلی داشته باشد ملزم به اخذ مجدد مجوز کار می باشد.

مؤسسات کاریابی در اسلواکی:

از آنجا که پیدا کردن شغل مناسب برای افراد مهاجر امری به نسبت دشوار است متقاضیان می توانند به موسسات کاریابی معتبر مراجعه کرده و از آنها در یافتن شغل مورد نظر خود کمک دریافت نمایند .سایت های کاریابی معتبر و موسسات کاریابی وجود دارند که افراد را در این زمینه یاری نمایند. متقاضیان می توانند رزومه خود را در این سایت ها قرار دهند و شانس خود را از این طریق این امتحان کنند. موسسات و سایت های کاریابی، شما عزیزان را در خصوص یافتن شغل مورد نظر از میان لیست مشاغل مورد نیاز در اسلواکی یاری نمایند.

اسامی برخی از سایت های معتبر کاریابی در زیر ذکر شده است:

  • PROFESIA.SK
  • EURES.SK
  • PONUKY.SK
  • TRHPRACE.SK
  • TOPJOBS.SK

همچنین اسامی برخی مؤسسات معتبر کاریابی نیز در اینجا ذکر شده است:

  • NOSLUŠ
  • AUJOB
  • خدمات استخدام سازمانی DK

بررسی ویزای همراه در اسلواکی:

امکان اخذ ویزای همراه، یکی از عوامل مهم در هنگام انتخاب یک کشور به عنوان مقصد، خصوصا برای افراد متاهل است. اگر همراهان فرد نتوانند از طریق ویزای همراه وارد شوند، ممکن است فرد اصلی در انتخاب کشور مقصد تردید کند. خوشبختانه کشور اسلواکی به خانواده اهمیت داده و این امکان را فراهم آورده است که فرد شاغل بتواند برای خانواده نیز درخواست اقامت دهد. منظور از همراه همسر و فرزندان غیر وابسته تا 18 است. در واقع پدر و مادر و خواهر و برادر را حتی به شرط وابستگی نمی توان به عنوان همراه معرفی کرد. در هنگام اخذ ویزای کار کشور اسلواکی باید توجه داشت که امکان درخواست به صورت همزمان برای خانواده وجود ندارد. در واقع فرد اصلی پس از یک سال می تواند برای الحاق خانواده خود درخواست دهد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلواکی:

هنگامی که متقاضیان بتوانند در این‌ کشور کار مناسبی بیابند این امر می تواند منجر به اخذ اقامت شود، این پروسه به گونه ای است که پس از عقد قرارداد کاری میان کارگر و کارفرما لازم است که کارفرما در طول ۷ روز کاری متقاضی را در اداره کار و امور اجتماعی این کشور ثبت نام نموده و در طول ۸ روز کاری بیمه وی را در دفاتر معتبر این کشور ثبت نماید و در صورتی که مجوز کاری متقاضی به اتمام برسد می بایست طی ۳۰ روز کاری قبل از تمام ‌شدن مجوز کاری اقدام به تمدید آن نماید. پس از اینکه متقاضیان جواز اقامت و کار در کشور اسلواکی را دریافت می‌کنند پس از ۳ الی ۵ سال کار در این کشورقادر به درخواست برای اقامت دائم  هستند. پس‌از طی کردن این مراحل برای اخذ پاسپورت و تابعیت کشور اسلواکی در صورت آشنایی با زبان و فرهنگ این کشور اقدام نمایند.

کار در اسلواکی و سخن پایانی:

کار در کشور اسلواکی و شرایط اخذ ویزای آن، در این نوشتار بررسی شد. از آنجا که اقامت کشور اسلواکی به سبب موقعیت و امکانات مناسب این کشور برای افراد زیادی مورد اهمیت بوده و متقاضیان بسیاری مایل هستند تا در خصوص اخذ اقامت کاری این کشور اطلاعاتی را کسب نمایند. به همین دلیل بر آن شدیم تا در خصوص موضوعات مهمی همچون لیست مشاغل مورد نیاز در اسلواکی و اقامت کاری در این مقاله مطالبی را گردآوری نماییم تا راهنمای شما مخاطبان و همراهان عزیز ما باشد. چگونگی اخذ اقامت کاری در اسلواکی، لیست مشاغل پر نیاز کشور اسلواکی، چگونگی پیدا کردن شغل مورد نظر، نرخ بیکاری و مالیات بر درآمد و نکات مربوط به قوانین و چگونگی اقامت کاری در این کشور از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت. امید است تا توانسته باشیم سئوالات شما در باب اقامت کاری در کشور اسلواکی را پاسخ دهیم. متقاضیان عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با مشاورین متخصص ما تماس حاصل فرمایند. همراهان گرامی می توانند در انتهای مقاله و در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز اسلواکی

✅ چه مشاغلی در اسلواکی بیشترین نیاز به نیروی کار را دارد؟

مهندسیIT و برنامه نویسی و مشاغل مهندسی مخصوصا رشته های برق، الکترونیک و ساختمانی

✅  نرخ بیکاری در کشور اسلواکی چقدر است؟

نرخ بیکاری در کشور اسلواکی در حدود۵/۹ درصد می باشد که می توان گفت این عدد نشان دهنده ی سطح متوسطی از نرخ بیکاری در این کشور است.

✅ میانگین حقوق یک نیروی کار در کشور اسلواکی به چه میزان است؟

میانگین حقوق در این کشور  به صورت سالانه ۲۷/۳۱۸ دلار است.

2 پاسخ
  1. amin
    amin گفته:

    سلام
    با توجه به اینکه رشته مهندسی برق جز لیست مشاغل مورد نیاز اسلواکی است آیا می توان برای جستجوی کار به این کشور رفت؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      اخذ ویزای کاری یکی از راه های مهاجرت به کشور اسلواکی است، که این راه معمولا از طریق دریافت دعوت نامه کاری از سمت کارفرما در این کشور صورت می‌گیرد

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *