حقوق و درآمد پرستاران در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آلمان
  • حقوق و درآمد پرستاران در آلمان
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در آلمان
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در آلمان
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در آلمان
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در آلمان
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در آلمان
  • هزینه های زندگی در آلمان
  • حقوق و درآمد پرستاران در آلمان و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در آلمان

حقوق و درآمد پرستاران در آلمان و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در آلمان، مهاجرت به آلمان از طریق رشته پرستاری، بررسی موارد مهمی که با کمک آن ها حقوق و درآمد پرستاران در آلمان افزایش می یابد، میزان مزایا و پاداش پرستاران در آلمان و دیگر مواردی که حول محور مهاجرت پرستاران به آلمان و حقوق و درآمد پرستاران در آلمان می باشد از اصلی ترین موضوعات در نگارش این مقاله می باشد. آلمان قوی ترین اقتصاد اروپا می باشد و همچنین جایگاه چهارمین اقتصاد برتر جهان را به خود اختصاص داده است. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه ی طولانی و تبحر و تخصص در زمینه مهاجرت می تواند اطلاعات دقیقی در خصوص حقوق پرستار و حقوق کمک پرستار در آلمان را در اختیار شما عزیزان قرار دهد و همچنین در زمینه مهاجرت پرستاران به آلمان به متقاضیان این رشته یاری رساند. متقاضیان این امکان را دارند تا با برقراری تماس با موسسه شرایط خود را به صورت رایگان با مشاورین ما در میان بگذارند تا با بررسی شرایط بهترین نوع مهاجرت به متقاضیان پیشنهاد شود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص تحصیل و معادل سازی پزشکان و پرستاران در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

شرایط عمومی کار پرستاران در آلمان:

آلمان کشوری در قسمت غربی قاره اروپا با جمعیتی بیش از 83 میلیون نفر می باشد. این کشور با اقتصاد قوی، برترین اقتصاد اروپا می باشد. از شرکت بوش تا زیمنس از بی ام دبلیو تا بنز و پورشه و آئودی و بسیاری دیگر از شناخته شده ترین محصولات این کره خاکی از تولیدات کشور آلمان می باشد که کشور های نظیر چین و ایالت متحده در حال خرید محصولات با کیفیت آلمانی با نرخ بی سابقه هستند و به این معنی می باشد که اشتغال همچنان در این کشور پر رونق است و این امر تحت تاثیر فعالیت های اقتصادی مثبت و بازار کار قوی و پایدار است. اما کشور آلمان مطابق با آخرین آمار، در رتبه دوم مسن ترین کشور جهان با میانگین سن 46 سال قرار دارد که این نشان دهنده کمبود نیروی جوان و پایین بودن زاد و ولد و افزایش سالمندان می باشد که باعث گردیده این کشور برای جلوگیری از این معضل مرز های خود را به روی مهاجران دارای شرایط باز کند. همانگونه که گفته شد به دلیل افزایش سالمندان در آلمان این کشور نیاز جدی به کادر درمانی دارد و با توجه به نرخ پایین بیکاری و اقتصاد قوی که دارد می تواند مقصدی مناسب برای نیروی پرستار و دیگر متخصصان باشد. پرستاران برای دریافتن اجازه کار در آلمان می بایست در ابتدا مدرک خود را در این کشور معادل سازی نمایند. پس از معادل سازی امکان کار در زمینه پرستاری و دریافت حقوق را خواهند داشت. شما می توانید برای معادل سازی و کاریابی تضمینی در رشته پرستاری در آلمان با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.

کاریابی برای پرستاران در آلمان. کار تضمینی پرستار در آلمان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پرستاران در آلمان:

به لطف شرایط عالی زندگی در کشور آلمان، بخش عمده ای از جمعیت این کشور از سلامتی خوب تا سنین بالا برخوردار هستند، با این حال با افزایش امید به زندگی و به وجود آمدن جامعه مسن، همراه با کاهش تعداد نیروی جوان، تقاضا برای مراقبت های پزشکی و نیروی پرستار و کمک پرستار در این کشور در حال افزایش است. در حالی که کشور آلمان دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی پایدار می باشد، با این وجود برای استخدام پرستار تقاضای زیادی وجود دارد، بیمارستان ها، خانه سالمندان و سایر مراکز مراقبت همیشه در جست و جوی پرسنل پرستاری با سطوح مختلف هستند. در این بخش به موضوع حقوق و درآمد پرستاران در آلمان می پردازیم:

  • محدوده حقوق و درآمد پرستاران در آلمان:

    نیروی پرستاری که در کشور آلمان مشغول به کار می باشد به صورت معمولاً برای هر سال کار پرستاری 34800 یورو درآمد کسب می نماید، محدوده حقوق پرستاران در حداقل حالت 16000 یورو و در حداکثر حالت خود 55400 یورو می باشد. در کشور آلمان مسائلی مثل جنسیت پرستاران، میزان تجربه و مهارت پرستاران و یا موقعیت مکانی آن ها باعث می شود تا میزان حقوق پرستاران نسبت به یک دیگر متفاوت باشد.

  • حقوق متوسط:

    میانگین حقوق و درآمد پرستاران در آلمان 37600 یورو در سال می باشد، میانگین حقوق به این معنی می باشد که 50% از پرستاران در آلمان حقوقی کمتر از 37600 یورو دریافت می نمایند و 50% از پرستاران حقوقی بالاتر از 37600 یورو در سال دریافت می کنند.

حقوق و درآمد پرستاران در آلمان

درصد ها:

همانگونه که مشاهده می کنید در نمودار توزیع حقوق پرستاران در آلمان نشان می دهد که 25% از پرستارانی که در آلمان مشغول به فعالیت می باشند سالیانه حقوقی پایین تر از 24100 یورو دریافت می کنند و 75% دیگر حقوقی بالاتر از این رقم دارند. در ادامه مشاهده می کنید که 75% از پرستارانی که در آلمان به کار پرستاری مشغول می باشند حقوقی کمتر از 50200 یورو در سال درآمد دارد و تنها 25% از پرستاران حقوقی بالاتر از این مبلغ دریافت می نمایند.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در آلمان:

بی شک داشتن تجربه اصلی ترین اصل و عنصر در هر کاری می باشد، کارفرمایان در هر کار اولویت استخدام را با نیروهای می گذارند که از تجربه بالاتری برخوردار هستند. بی شک روند افزایش حقوق پرستار و حقوق کمک پرستار در آلمان به مسائل متعدد و مختلفی بستگی دارد اما داشتن تجربه مهم ترین اصل برای افزایش حقوق آن ها می باشد. افرادی که از تجربه بالاتری برخوردار هستند هم از حقوق و مزایای بالاتری بهرمند هستند و هم می توانند با تجربه ای که دارند کارفرما ها را برای استخدام خودشان قانع نمایند. در ادامه این قسمت نموداری را قرار داده ایم که مطابق با آن شما می توانید تفاوت حقوق و درآمد پرستاران در آلمان را نسبت به هر سال تجربه در کار مشاهده نمایید. شایان به ذکر است که داشتن تجربه تنها یکی از موارد برای افزایش حقوق پرستاران می باشد و عوامل تاثیر گذار دیگری وجود دارند و این موضوع باعث می شود که حقوق پرستاران با هم متفاوت باشد.

نمودار حقوق و درامد پرستاران در آلمان بر اساس تجربه

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در آلمان:

در همه کشور های جهان افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند شرایط ورود به کار برایشان راحت تر از افرادی می باشد که تحصیلات دانشگاهی ندارند. برای مثال اگر دو شخص دارای تخصص در حرفه یا شغلی باشند و هر دو به یک میزان تجربه کار داشته باشند ولی تنها یکی از آن ها دارای مدرک و تحصیلات دانشگاهی باشد، اولویت استخدام و ورود به کار با او می باشد. تحصیلات علاوه بر این که از الزامات ورود به کار پرستاری می باشد منجر به افزایش حقوق نیز می گردد و پرستارانی که مدارک تحصیلی بالا تری دارند از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار هستند. متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق رشته پرستاری باید در کشور خود موفق به اخذ حداقل مدرک لیسانس پرستاری شده باشند تا بتوانند پس از گذراندن دوره معادل سازی وارد کار پرستاری شوند. همان گونه که گفته شد مدرک تحصیلی باعث افزایش حقوق پرستاران در آلمان می شود. پرستارانی که دارای مدرک لیسانس می باشند به صورت معمول و میانگین برای هر سال کار پرستاری در آلمان 21100 یورو حقوق دریافت می نمایند اما پرستارانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس شده اند در شرایط برابر برای هر سال کار پرستاری 40800 یورو دریافت می نمایند و این میزان 93% بیشتر از حقوق و درآمد پرستاران در آلمان با مدرک لیسانس می باشد. توصیه ما به شما عزیزان و متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق رشته پرستاری این است که در صورت امکان با مدرک کارشناسی ارشد برای مهاجرت اقدام نمایید زیرا این یک سرمایه گذاری به حساب می آید.

نمودار تاثیر تحصیلات بر حقوق پرستاران

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در آلمان

یکی از اصلی ترین مسائلی که پرستاران قبل از مهاجرت به مطالعه و تحقیق در مورد آن می پردازند روند رشد حقوق پرستاران در دیگر کشور ها است، این که چه مسائلی حقوق یک پرستار را افزایش می دهد؟ این که به صورت کلی حقوق پرستار و حقوق کمک پرستار در آلمان و یا دیگر کشور ها هر چند ماه یک بار افزایش می یابد و میزان افزایش حقوق در حالت کلی به چه میزان است؟ این سوالات ممکن است ذهن هر متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق رشته پرستاری را درگیر کند، و ما قصد داریم تا در این قسمت به صورت دقیق به سوال ها پاسخ دهیم. همان طور که گفته شد عواملی در افزایش حقوق و درآمد پرستاران در آلمان نقش مستقیم دارند و عواملی نیز وجود دارند که خود پرستار در آن نقشی ندارد. از عواملی که خود پرستاران در آن نقش مستقیم دارند می توان به میزان تجربه، تحصیلات، شهر محل کار، شیفت کاری، کار کردن در موسسات دولتی یا خصوصی و .. اشاره کرد، اما از عواملی که پرستاران در آن نقش مستقیم ندارند می توان به افزایش حقوق سالیانه ملی اشاره کرد که توسط دولت آلمان برای تمام نیرو ها در تمام مشاغل در نظر گرفته شده است، اگر چه اسم آن افزایش سالانه ملی می باشد اما برای تمام مشاغل در آلمان هر 16 ماه یک بار می باشد که در هر دفعه 8% از کل حقوقشان افزایش حقوق دارند، اما این افزایش حقوق برای پرستاران متفاوت است و پرستاران در هر 18 ماه یک بار افزایش حقوق دارند که 9% از حقوقشان می باشد

مزایا و پاداش های کار پرستاری در آلمان:

در تمامی کشور ها و در تمام مشاغل موجود، هر نیروی کار علاوه بر حقوق و درآمدی که به صورت ثابت و ماهیانه دریافت می کند در صورتی که در کار خود به بهترین شکل ممکن عمل نماید و باعث شود که کل مجموعه کاری تحت تاثیر کار آن نیرو قرار بگیرند و باعث افزایش درآمد مجموعه شود، به صورت معمول از سمت کارفرمای خود پاداش دریافت می نماید، اهدای پاداش و مزایا به نیرو های کاری بیشتر در مشاغلی دیده می شود که میزان سود دهی و چرخش مالی بالا دارند و این مشاغل بیشتر به کارکنان و نیرو های خود مزایا و پاداش اهدا می نمایند. در کشور آلمان مزایا و پاداش برای نیروی کار پرستار وجود دارد ولی میزان آن به نسبت دیگر مشاغل پایین تر می باشد، زیرا شغل پرستاری از جمله پرستاری می باشند. بر اساس آخرین گزارشی که از پرستاران آلمانی گرفته شد 64 درصد از پرستاران آلمانی اعلام کرده اند که هیچ گونه پاداشی شامل حالشان نشده و 36 درصد از پرستاران اعلام نموده اند که در سالی که گذرانده اند پاداش و مزایا دریافت نموده اند.

فایل تصویری معادلسازی مدرک پزشکان و پرستاران در آلمان در 60 ثانیه با ملک پور

فایل صوتی این ویدئو

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در آلمان:

تا این بخش از مقاله به تحقیق و بررسی در خصوص عواملی مانند تجربه پرستاران، سطح و میزان تحصیلات پرداخته شد که در موضوع تعیین شدن و رشد حقوق و درآمد پرستاران در آلمان تاثیر بسزایی دارند. میزان افزایش سالانه ملی حقوق در آلمان نیز از مواردی است که تا این قسمت از مقاله مورد بررسی قرار گرفت. مسائل دیگری مانند شهر محل کار پرستاران، کار کردن در موسسات و مجموعه های دولتی یا خصوصی، جنسیت پرستاران از دیگر مسائل مهم در افزایش حقوق پرستار و حقوق کمک پرستار در آلمان می باشد که در ادامه این قسمت به بررسی آن ها می پردازیم:

  • تاثیر جنسیت در حقوق و درآمد پرستاران درآلمان:

    همان گونه که گفته شد کشور آلمان از کشورهای سطح اول اروپا می باشد و این کشور از جمله کشور های است که برابری میان زن و مرد در ان اجرا می شود و هر دو جنسیت در این کشور از یک جایگاه بر خوردار هستند. اما این موضوع در بعضی از موارد ممکن است تفاوت های داشته باشد، برای مثال در بعضی از مشاغل ممکن است نیرو های زن به مراتب کارایی بیشتری نسبت به آقایان داشته باشند و از حقوق و مزایای بالاتری بهره مند باشند و همین طور ممکن است در بعضی از مشاغل حقوق آقایان بالاتر باشد. حقوق پرستار و حقوق کمک پرستار در آلمان برای خانم ها 6% بالاتر از حقوق دریافتی آقایان می باشد، این به این معنی است که یک پرستار زن در شرایط برابر با یک پرستار مرد 6% حقوق بیشتری دریافت می نماید.

  • کار در موسسات دولتی یا خصوصی آلمان و تاثیرات آن در حقوق و درآمد پرستاران:

    حقوق پرستار و حقوق کمک پرستار در آلمان برای پرستاران که در مراکز دولتی مشغول به کار و فعالیت می باشند 5% بالاتر از همتایان خود در بخش خصوصی می باشد.

  • تفاوت حقوق پرستاران در آلمان در شهر های مختلف:

    در شهر های بزرگ مانند مونیخ، برلین و هامبورگ مانند دیگر شهر های بزرگ جهان حقوق و درآمد نیرو های کار بالاتر از حقوق نیرو ها در شهر های کوچک تر می باشد، زیرا جمعیت بالاتر میزان فعالیت بیشتری را برای نیرو های کاری به وجود می آورد و همچنین هزینه زندگی افراد در شهر های بزرگ به مراتب بالاتر از شهر های کوچک و کم جمعیت می باشد. میزان حقوق و درآمد پرستاران در شهر های مختلف کشور آلمان را در قالب یک جدول برای شما عزیزان قرار داده ایم:

میزان حقوق و درآمد شهر محل کار
34100 یورو اشتوتگارت
39000 یورو هامبورگ
30900 یورو هانوفر
38،700 یورو کلن
31100 یورو لایپزیگ
37200 یورو برلین
34800 یورو برمن
34300 یورو دورتموند
34600 یورو دوسلدورف
36700 یورو فرانکفورت

هزینه های زندگی در آلمان:

تا این قسمت از مقاله به بررسی حقوق و درآمد پرستاران در آلمان پرداختیم زیرا تا یک شخص از میزان حقوق و مزایا در کار خود مطلع نباشد نباید اقدام به مهاجرت کاری نماید و با بررسی این مسائل می تواند با خیالی آسوده و مطمعن به بررسی دیگر مسائل مهم قبل از مهاجرت بپردازد. از دیگر مسائل مهم که قبل از اقدام برای مهاجرت به هر کشوری باید از آن اطلاع داشت، هزینه های زندگی در کشور مقصد می باشد. با بررسی میزان حقوق پرستار و حقوق کمک پرستار در آلمان و همچنین بررسی میزان هزینه های زندگی در این کشور می توان به یک جمع بندی کلی رسید که آیا مهاجرت پرستاران به آلمان می تواند گزینه ای مناسب باشد یا خیر؟ این مقاله به دست تیم مشاوره و تیم آی تی موسسه حقوقی ملک پور نگارش و تدوین گردیده است و هر گونه استفاده از این مقاله و سایر مقالاتی که توسط این موسسه نگارش شده است خلاف مقررات می باشد و از نظر شرعی حرام می باشد. در این قسمت به بررسی برخی از اقلام مصرفی در شهر هامبورگ آلمان و هزینه های اجاره و خرید ملک در این شهر در قالب جدول پرداخته ایم:

کالا مقدار قیمت
مرغ 1 کیلو 7.16 یورو
گوشت 1 کیلو 10.32 یورو
نان 500 گرم 1.60 یورو
برنج 1 کیلو 2.12 یورو
شیر 1لیتر 0.88 یورو
پنیر 1 کیلو 8.04 یورو
سیب 1 کیلو 2.35 یورو
آب معدنی 1.5 لیتر 0.60 یورو
اینترنت ماهیانه 31.28 یورو
مکالمه تلفنی با موبایل 1 دقیقه 0.12 یورو
بلیط وسایل نقلیه عمومی یک طرفه 3.30 یورو
تاکسی هر کورس 3.50 یورو
بنزین 1 لیتر 1.37 یورو
نوع اندازه هزینه
خرید آپارتمان / مرکز شهر 1 متر مربع  7000 یورو
خرید آپارتمان/ خارج از مرکز شهر 1 متر مربع 4280 یورو
اجاره آپارتمان خارج از مرکز شهر 1خوابه 660 یورو
اجاره آپارتمان/ خارج از مرکز شهر 3خوابه 1300 یورو
اجاره آپارتمان /مرکز شهر 1خوابه 924 یورو
اجاره آپارتمان /مرکز شهر 3خوابه 1785 یورو
حقوق و درآمد پرستاران در آلمان و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در آلمان، نگاهی به برخی از هزینه های زندگی در آلمان، موارد و عواملی که منجر به افزایش حقوق و درآمد پرستاران در آلمان می شود، بررسی حقوق پرستار و حقوق کمک پرستار در آلمان و مواردی که متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق رشته پرستاری باید از آن اگاه باشند را در این مقاله مورد بررسی دقیق و تخصصی قرار دادیم. آلمان از برترین و قوی ترین اقتصاد های حال حاظر اروپا و جهان، هفتمین کشور پهناور اروپا و از بهترین کشور های جهان می باشد. در سال های که گذشت مهاجران بسیاری از انواع روش ها به این کشور مهاجرت نموده اند. آلمان از معدود کشور های می باشد که به شهروندان ایرانی اجازه اخذ ویزای جستوجوی کار را می دهد. موسسه حقوقی ملک پور با با خدماتی عالی و بی نظیر و با کادری حرفه ای و مجرب آماده است تا به شما عزیزان خدمات ارائه نماید. در صورتی که تمایل دارید اطلاعاتی دقیقتر در مورد میزان حقوق و درآمد پرستاران در آلمان داشته باشید می توانید با برقرار کردن تماس با دفاتر موسسه در سراسر دنیا به صورت رایگان از مشاورین با تجربه اطلاعات دریافت نمایید و به بررسی شرایط مهاجرتی خود بپردازید. در صورت به وجود آمدن سوال ایا ابهام در قسمت پرسش و پاسخ مقالات مطرح کنید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ دهیم.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در آلمان

✅تفاوت حقوق برای پرستاران در آلمان با مدرک فوق لیسانس و پرستارانی که دارای مدرک لیسانس می باشد چه مقدار است؟

پرستارانی که در کشور آلمان با مدرک فوق لیسانس مشغول به فعالیت هستند برای هر سال کار 93درصد حقوق بیشتری از پرستاران با مدرک لیسانس دریافت می کنند.

✅تفاوت حقوق و درآمد پرستاران در آلمان در مراکز دولتی و مراکز خصوصی چه مقدار است؟

پرستارانی که در آلمان در مراکز خصوصی کار می کنند از 5 درصد حقوق کمتری نسبت به پرستارانی که در مراکز دولتی کار می کنند درآمد کسب می کنند.

✅میانگین حقوق پرستاران در آلمان چه میزان است؟

میانگین حقوق پرستاران در آلمان برای هر سال کار 34800 یورو می باشد.

✅بالاترین و پایین ترین میزان حقوق پرستاران در کدام شهر های آلمان می باشد؟

بالاترین میزان حقوق در شهر هامبورگ با حقوق میانگین 39000 یورو و پایین ترین میزان حقوق در شهر لایپزیک با 31100 یورو می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *