حقوق و درآمد پزشکان در نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در نروژ
  • حقوق و درآمد پزشکان در نروژ
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در نروژ
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در نروژ
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در نروژ
  • مزایا و پاداش های پزشکان در نروژ
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در نروژ
  • هزینه های زندگی در نروژ
  • حقوق و درآمد مشاغل در نروژ و سخن پایانی
حقوق و درآمد پزشکان در نروژ

حقوق و درآمد پزشکان در نروژ و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در نروژ، مهاجرت پزشکان متخصص، ویزای کار نروژ و عناوین مهم و مرتبط با حقوق و درآمد پزشکان در نروژ را مورد ارزیابی علمی واقع خواهیم ساخت. هر شخص پزشکی ممکن است به هنگام مهاجرت به کشور نروژ با سوالاتی مواجه گردد. حقوق و درآمد پزشکان در نروژ چگونه می باشد؟ شرایط اخذ ویزای کار نروژ چگونه است؟ آیا مهاجرت پزشکان متخصص منجر به اخذ اقامت دائم کشور نروژ می شود؟ اگر شما هم قصد مهاجرت کاری به کشور نروژ را دارید، می توانید جهت دریافت پاسخ سوالات خود علاوه بر اینکه مقاله حقوق درآمد پزشکان در نروژ را مطالعه نمایید، دیگر مقالات علمی ما را با مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی ملک پور مطالعه کنید. شما عزیزان می توانید با برقراری تماس تلفنی با کارشناسان این مجموعه در سراسر دنیا از مشاوره علمی و کاملاً رایگان در جهت مهاجرت پزشکی و دیگر روش های مهاجرت آگاه شوید.

شرایط عمومی کار در نروژ:

کشور نروژ از جمله کشور هایی می‌باشد که در شمال اروپا و اسکاندیناوی قرار گرفته و به عنوان یکی از کشور های پیشرفته در اروپا شناخته می شود. این کشور جمعیتی حدود ۵ میلیون بوده و پایتخت آن شهر اسلو است. اکثریت مردم به دلیل امنیت اقتصادی، نرخ بیکاری ،سطح رفاه بالا و اجتماعی بودن این کشور، مشتاق مهاجرت به نروژ می باشند. تحصیل تخصص پزشکی در نروژ از روش هایی می باشد، که شخص می تواند برای مهاجرت به این کشور انتخاب کند و در نهایت با مدرکی که از دولت نروژ دریافت می‌نماید به پزشکی مشغول گردد. مهاجرت پزشکان به نروژ یک مهاجرت کاری به شمار می رود و پزشکان در این کشور می توانند از طریق کسب تجربه، حقوق خود را افزایش دهند. ولی به طور کلی کار در نروژ برای افراد خارج از اتحادیه اروپا نیازمند اخذ ویزای کار این کشور می باشد. در ادامه مقاله حقوق و درآمد پزشکان در نروژ به بررسی دیگر عوامل تاثیر گذار بر حقوق و درآمد پزشکان می پردازیم. نمودار زیر این مطلب، نرخ بیکاری کشور نروژ را نمایش می دهد.

نرخ بیکاری در نروژ

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در نروژ:

حقوق و درآمد پزشکان در نروژ یکی از عوامل بسیار مهم در نظر اشخاصی می باشد که قصد کار پزشکی در این کشور را دارند. حقوق در نروژ از جمله مواردی است که اشخاص متمایل می باشند تا بدانند در ازای کاری که انجام می دهند چه میزان حقوق دریافت می کنند؟ برای این منظور در این نوشتار، لیستی از حداقل و حداکثر و متوسط حقوق یک پزشک را تهیه کرده ایم.

  • حداقل حقوق یک پزشک سالانه: 528000 کرون نروژ
  • حداکثر حقوق پزشک سالانه: 2430000 کرون نروژ
  • متوسط حقوق پزشک سالانه:1440000 کرون نروژ

در زیر این متن، نمودار پرداخت حقوق پزشکان را قرار داده ایم که با توجه به این نمودار در می یابیم که 50 درصد پزشکان در نروژ 1550000 کرون نروژ حقوق دریافت می کنند و 25 درصد از پزشکان حقوقی معادل با 2150000 کرون نروژ درآمد دارند.

جهت آگاه شدن از حقوق مشاغل پزشکی در کشور نروژ، جدول را زیر را تهیه و تنظیم کردیم.

درآمد سالانه (کرون نروژ) شغل
1220000 بینایی سنج
2200000 پزشک بیهوشی
1430000 متخصص اطفال
2270000 قلب و عروق
998000 فیزیوتراپیست
1860000 پزشک پوست
1110000 مدیر فیزیوتراپی

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در نروژ:

کار در نروژ و کسب سوابق کاری از عواملی می باشد که بر درآمد مشاغل در نروژ می‌ افزاید. شخصی که تجربه کاری ندارد و تازه وارد در دنیای کار است، حقوقی که دریافت می‌ کند، حداقل دستمزد در کار می باشد، اما هرچه افراد سابقه بیشتری در زمینه کاری داشته باشند و ماهرانه به کار بپردازند، حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد. میزان حقوق در نروژ برای پزشکان نیز طبق نمودار زیر افزایش می یابد.

طبق این نمودار پزشکانی که تجربه کاری بیش از 5 سال 32 درصد افزایش حقوق، پزشکان با تجربه 10 الی 15 ساله 21 درصد افزایش حقوق نسبت به اشخاص با سابقه 5 الی 10 ساله، اشخاصی که در حدود 20 سال تجربه کار دارند، 14 درصد از افراد با تجره کاری 15 ساله و در نهایت پزشکانی که بیشتر از 20 سال تجربه کار دارند، 70 درصد از افراد دارای 5 سال سابقه حقوق بیشتری دریافت می کنند. در صورت کلی می توان در این نمودار مشاهده کرد که یک پزشک با دارا بودن تجربه کاری بالای 20 سال، بیش از دو برابر حقوق اولیه خویش را دریافت می نماید.

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در نروژ:

مهاجرت پزشکان به نروژ شامل افراد زن و مرد می باشد که همگی جهت کار پزشکی و ادامه زندگی به این کشور مهاجرت می نمایند. شرایط کاری برای پزشکان زن و مرد در یک محیط کاری، مانند دندانپزشکی برابر است. ولی باید در نظر داشته باشید که میزان حقوقی که پزشک زن در دولت نروژ به دست می‌آورد ۴ درصد کمتر نسبت به همکار مرد خود می باشد. یعنی زمانی که یک پزشک زن حقوقی معادل ۱۴۱۰۰۰۰ کرون نروژ پرداخت می شود، به پزشک مرد ۱۴۷۰۰۰۰ کرون نروژ حقوق پرداخت می گردد. به تفاوتی که میان زنان و مردان پزشکان وجود دارد، تبعیض جنسیتی در نروژ می گویند. در نمودار ترسیم شده در زیر این مطلب می توانید تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در نروژ را مشاهده نمایید.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در نروژ:

افزایش یافتن حقوق یک پزشک در کشور نروژ به عوامل متعددی مربوط می باشد که در قسمت های قبلی نوشتار بررسی کردیم و دانستیم که تجربه کار و جنسیت پزشکان از عواملی می باشند که حقوق یک پزشک را متغیر  می سازند و با افزایش تجربه کاری، یک شخص درآمد بیشتری کسب می نماید. ولی حقوق در نروژ برای پزشکان و دیگر کارکنان، بر اثر روند رشد متوسط حقوق سالانه نیز افزایش می‌ یابد. به صورت کلی روند رشد هر یک سال بر حقوق و درآمد می‌ افزاید، در حالی که کشور های مختلف، این روند را هر چند ماه (بیش تر از ۱۲ ماه) اجرا می نمایند. در نمودار زیر مشاهده می نمایید که پزشکان هر ۱۴ ماه در کشور نروژ ۱۳ درصد افزایش حقوق را تجربه می‌ کنند. ولی افزایش حقوق ملی در این کشور هر ۱۵ ماه به میزان ۹ درصد می‌ باشد.

نمودار روند افزایش حقوق پزشکان در نروژ

مزایا و پاداش های پزشکان در نروژ:

در کنار همه این موارد ذکر شده که سبب افزایش حقوق یک پزشک در کشور نروژ می‌شوند دریافت مزایا و پاداش در کار، یکی دیگر از عواملی است که علاوه بر افزودن به درآمد یک پزشک، سبب خوشحالی و خوشنودی وی از کار می گردد. پاداش ها به انواع مختلفی به کارمندان نروژی در مشاغل پرداخت می‌شود، که عملکرد خود به خودی کارفرما جهت اشتیاق افراد در کار می باشد. ۸۳ درصد از پزشکان نروژی به دلیل کار فوق‌العاده خود پاداش دریافت کرده‌ اند و حدود ۱۷ درصد دیگر پزشکان بی نصیب از پاداش بوده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در نروژ:

از عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشک در کشور نروژ، تجربه کاری اشخاص می باشد که تاثیر بسزایی در درآمد پزشکان دارد. همچنین جنسیت سبب گشته تا مردان کارمند در کشور نروژ نسبت به زنان کارمند حقوق بیشتری دریافت نمایند. اما اندیشیده اید که آیا ممکن است دیگر عواملی بر درآمد پزشکان در نروژ بیافزاید؟ مثلا کار کردن در بخش های دولتی ۵ درصد حقوق بیشتری نسبت به بخش های خصوصی را دارا می باشد یا به کار پرداختن در شهر هایی که از نظر رفاه در سطح بالا بوده و پر جمعیت می باشند، از درآمد بالایی برخوردار است. مثلا درآمد در شهر های اسلو، استاوانگر، ترومسو و تروندهایم به ترتیب ۱۱۵۰۰۰۰ کرون، ۱۳۶۰۰۰۰ کرون، ۱۳۱۰۰۰۰ کرون و ۱۴۴۰۰۰۰ کرون نروژ می باشد.

هزینه های زندگی در نروژ:

همراهان ارجمند مقاله حقوق و درآمد پزشکان در نروژ توسط تیم کاردان و کاربلد موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) تهیه و تنظیم گردیده است. هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام بوده و موجب نارضایتی این موسسه خواهد بود. هزینه زندگی در نروژ یکی دیگر از نکات بسیار مهم قبل از مهاجرت پزشکان به نروژ می باشد و لازم است پزشکان با پرداختن به بررسی درباره میزان هزینه مسکن و زندگی در این کشور، آگاهی لازم در مورد گرانی و یا ارزانی در نروژ را داشته باشند. با توجه به گران بودن کشور نروژ میان کشور های اروپایی، جدولی در زیر این مطلب ترسیم کردیم و میزان هزینه‌ زندگی و مسکن در نروژ را شرح دادیم و به طور کلی گفتنی است، هزینه زندگی برای دو نفر در نروژ بدون در نظر گرفتن میزان هزینه مسکن، 10651.52 کرون نروژ می باشد.

هزینه (کرون نروژ) مقدار اقلام
27.15 یک کیلو برنج
37.94 12 عدد تخم مرغ
107.54 یک کیلو پنیر محلی
267.02 یک کیلو گوشت گاو
125.45 یک کیلو فیله مرغ
20.45 یک کیلو سیب زمینی
22.59 یک کیلو پیاز
23.15 یک کیلو موز
29.84 یک کیلو سیب
28.33 یک کیلو پرتقال
18.81 یک لیتر شیر
28.65 500 گرم نان
اجاره و خرید منطقه آپارتمان
10045.78 در شهر یک خوابه
7904.45 بیرون شهر یک خوابه
16316.10 در شهر سه خوابه
12787.45 بیرون شهر سه خوابه
59861.63 در شهر یک متر خرید
40947.86 بیرون شهر یک متر خرید
حقوق و درآمد پزشکان در نروژ و سخن پایانی:

حقوق درآمد پزشکان در نروژ، حقوق در نروژ، مهاجرت پزشکان به نروژ و عناوین مرتبط با حقوق و درآمد پزشکان در نروژ نظیر، روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در نروژ را علمی طریق بررسی و ارزیابی کردیم. در مقاله حقوق و درآمد پزشکان در نروژ بیان گردید، حقوق یک پزشک با وجود شرایط کشور نروژ همچون تجربه کاری، جنسییت فرد، روند رشد متوسط حقوق سالانه، مزایا و پاداش های کاری، شهر های مختلف نروژ و … افزایش می یابد. اگر خواهان زندگی در نروژ و پزشکی در این کشور می باشید، برای دریافت آگاهی بیشتر از شرایط و ضوابط این کشور می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور از طریق تماس تلفنی مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید در بخش پرسش، پاسخی روشن از کاردانان این موسسه برای ابهامات خود دریافت نمایید. توجه داشته باشید این موسسه با کارشناسان با تجربه و شعب در سراسر دنیا شما را جهت مهاجرت هر چه بهتر یاری می دهد. در صورت رضایت داشتن از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در نروژ ۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در نروژ

✅متوسط حقوق پزشکان در نروژ چه مقدار می‌ باشد؟

 متوسط حقوق پزشکان در کشور نروژ طی یک سال کار 2430000  کرون نروژ می باشد.

✅آیا مهاجرت پزشکان متخصص به نروژ منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود؟

از همان بدو ورود به نروژ خیر. اما زمانی که یک پزشک مدرک خود را معادل سازی نموده و شروع به کار کند، می تواند با دادن مالیات، پس از ۵ سال اقامت دائم خویش را در نروژ اخذ نماید.

✅اخذ ویزای کار نروژ چگونه امکان پذیر است؟

 اخذ ویزای کار، نیازمند داشتن شرایط لازم مهاجرت به این کشور و دریافت جاب آفر از دولت نروژ می باشد.

✅روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در نروژ چه مقدار می باشد؟

پزشکان در کشور نروژ در هر ۱۴ ماه ۱۳ درصد افزایش حقوق را تجربه می‌ کنند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *