بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به کانادا
  • نرخ بیکاری در کانادا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در کانادا
  • میزان درآمد مهندس کامپیوتر در کانادا
  • اخذ ویزای کار کانادا برای مهندس کامپیوتر
  • اخذ اقامت کانادا از طریق کار مهندس کامپیوتر
  • نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در کانادا
  • بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا و سخن پایانی

بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا و عناوین اصلی آن نظیر: درآمد رشته کامپیوتر در کانادا، فرصت های شغلی رشته کامپیوتر و دیگر عناوین تاثیر گذار بر روند بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا را مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. اگر شما یک مهندس کامپیوتر هستید و قصد مهاجرت به کانادا جهت کار را دارید، ممکن است سوالاتی در ذهن شما شکل گرفته باشد. بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا چگونه است؟ درآمد رشته کامپیوتر در کانادا چقدر می باشد؟ آیا می توان کانادا را بهترین کشور برای مهاجرت مهندس کامپیوتر دانست؟ با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید. پاسخ سوالات خود را در رابطه با بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا دریافت خواهید کرد. درآمد رشته کامپیوتر در کانادا بالای ۶۰ هزار دلار در سال می باشد که افراد دارای سابقه بالا بیشتر از این میزان دریافت می‌ کنند. کانادا کشوری مهاجر پذیر می باشد که راه های مهاجرتی بسیاری برای مهاجرت به آن موجود است. به دلیل وجود راه های مهاجرتی متعدد و بازار کار مناسب برای مهندسان کامپیوتر به عقیده بسیاری کانادا را می توان بهترین کشور برای مهاجرت مهندس کامپیوتر دانست. اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور کانادا برای کار، تحصیل، ازدواج  و… و یا به عنوان مهندس کامپیوتر به این کشور مهاجرت می‌ کنید، می‌ توانید در این باره با متخصصان کاردان موسسه حقوقی ملک پور ارتباط تلفنی برقرار کرده و از مشاوره رایگان آنان اطلاعات تکمیلی دریافت نمایید. همچنین می توانید مقالات دیگری که در وب سایت رسمی این موسسه موجود است را مطالعه کنید و به اطلاعات مهاجرتی خود بیفزاید.

شرایط مورد نیازبرای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به کانادا:

برای اخذ ویزای کاری کانادا اشخاص باید واجد شرایط باشد تا بتوانند از طریق اسکیل ورکر یا سایر روش های کاری کانادا مهاجرت کنند. دولت فدرال و برخی از ایالت های کانادا به  اشخاص واجد شرایطی که از تحصیلات، تجربه کاری و غیره امتیازات لازم را دریافت کنند، دعوت نامه ارسال می کند. قابل ذکر است که رشته کامپوتر و رشته it در کانادا از جمله رشته های تحصیلی پرطرفدار در میان دانشجویان خارجی نیز می باشد. مهندسان کامپیوتری که اشتیاق به کار در کانادا را دارند، به این نکته توجه نمایند که برای کسب امتیازات بالا بایستی شرایطی که در زیر آورده شده است را داشته باشند:

 سن تا ۲۹ سالگی

 آیلتس ۷.۵ داشتن

 سابقه کاری کانادا

 داشتن خواهر و برادر در کانادا

 مسلط بودن به زبان فرانسوی

 سابقه کار همسر و سطح زبان همسر شخص اصلی امتیاز می آورد.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کانادا

آخرین تغییرات برنامه نیروی کار ماهر دولت فدرال کانادا:

همانطور که می دانید برنامه نیروی کار ماهر دولت فدرال کانادا یکی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت کاری برای افراد واجد شرایط است. در این ویدئو مشاور رسمی مهاجرت دولت کانادا آقای افضلی در خصوص آخرین تغییرات برنامه federal skilled worker یا نیروی کار ماهر دولت فدرال کانادا که تحت عنوان سیستم اکسپرس اینتری اقدام می کنید را ارائه می دهند.

با دیدن این ویدئو اطلاعات زیر را کسب خواهید کرد.

میزان تمکن مالی طبق آخرین به روز رسانی قوانین برای برنامه اکسپرس اینتری چه مقدار است؟

در صورت داشتن همراه میزان تمکن مالی به چه مقدار افزایش می یابد؟

تمکن مالی به چه صورت و چگونه می بایست به دولت ارائه شود؟

آیا در مرحله ایجاد پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری نیاز به ارائه مدرک تمکن مالی می باشد؟

پس از دریافت دعوتنامه چه مدارک مالی می بایست ارائه گردد؟

نامه تمکن مالی چه شرایطی دارد و چه اطلاعاتی را نشان می دهد؟

کف امتیازی برای انتخاب شدن در این سیستم چقدر است؟

در چه صورت شانس بیشتری برای انتخاب شدن خواهیم داشت؟

فایل صوتی این ویدئو

نرخ بیکاری در کانادا:

یکی از اساسی ترین عناوینی که مهندسین کامپیوتر و دیگر مهندسین باید قبل از اقدام به مهاجرت کاری به کانادا در نظر بگیرند، نرخ بیکاری این کشور می‌ باشد. نرخ بیکاری هر کشور نشان دهنده میزان اشتغال مردم آن کشور می باشد. لطفا توجه داشته باشید امروزه اکثر کشور ها با کمبود نیروی ماهر و متخصص از جمله مهندس کامپیوتر مواجه شده اند. از این رو شرایط کار برای مهندسین و متخصصین برای مهاجرت به کشورهایی با اقتصاد بالا از جمله کانادا مناسب می باشد. کشور کانادا با نرخ بیکاری حدود 9.4 درصد زمینه مناسبی جهت اشتغال می باشد. در زیر این نوشتار نمودار نرخ بیکاری کانادا در دو سال های اخیر را تهیه و تدوین داده ایم تا به طور دقیق بتوانیم میزان نرخ بیکاری در این کشور را نمایش دهیم.

نرخ بیکاری در کانادا 2020

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسان در کانادا:

مهندسان کامپیوتر که می‌ خواهند برای کار به کانادا بروند، ممکن است تحت عناوین کاری زیر قرار بگیرند.

برنامه مهندسی طراحی مدار مجتمع خاص

مهندس کامپیوتر

تحلیلگر برنامه ریزی ظرفیت

مهندس سخت افزار

مهندس سیستم‌ های رایانه‌ ای

متخصص مخابرات رایانه

متخصص ارتباطات داده

طراحی شبکه فیبر نوری صفحه مدار سخت افزار

مهندسی طراحی سخت افزار

مهندسی توسعه فناوری اطلاعات و مهندس برنامه ریز پردازنده

مهندسی سیستم های مایکروویو و سیستم های انتقال مایکروویو

معمار شبکه سیستم رایانه‌ ای

طراح شبکه سیستم رایانه‌ ای

مهندس شبکه سخت افزار ارتباطی

متخصص شبکه سیستم های رایانه ای

همچنین مهندسان کامپیوتر وظایف زیر را انجام می ‌دهند.

تجزیه و تحلیل نیازهای کاربران برای محصولات جدید

طراحی سخت افزار رایانه و مخابرات مانند برد مدار و مانیتور

طراحی و توسعه معماری شبکه سیستم اطلاعات انجام آزمایش جهت اطمینان از عملکرد جدید

عملکرد های مطابق انتظار نظارت بر روند تولید برقراری ارتباط با تامین کنندگان و مشتریان

هماهنگی و هدایت تیم های مهندس، فنی و تکنسین

میزان درآمد برنامه نویس در کانادا:

مهندس کامپیوتر یکی از پر طرفدار ترین رشته های کار و تحصیلی در کشورها می‌ باشد، که در کانادا متقاضیان بسیاری جهت کار در مهندس کامپیوتر وجود دارد. میزان درآمد مهندس کامپیوتر در کانادا متوسط وار درآمد بالایی در بین درآمد دیگر رشته های مهندسی در کانادا می باشد. البته لازم به ذکر است مهندسین کامپیوتر مانند دیگر مهندسین بنا به مهارت ها و سابقه کاری خود حقوق بیشتری دریافت می‌ کنند. یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار بر درآمد مهندسین کامپیوتر ایالت های کانادا می باشد، که در این کشور پرداخت حقوق در شهرهای مختلف متفاوت می باشد. به گونه ای که، متوسط حقوق مهندسین کامپیوتر در شهرهای مختلف این کشور از ۶۷ هزار دلار الی  ۱۰۸ هزار دلار در سال می باشد. در زیر نموداری از نرخ رشد درآمد در کشور کانادا قرار داده ایم.

نمودار رشد درآمد در کانادا

اخذ ویزای کار کانادا برای برنامه نویسان:

امروزه کشور کانادا روش های جذابی را برای مهاجرت کاری قرار داده است. سیستم کاری کانادا به گونه ای می باشد که اشخاص از دو طریق می‌ توانند اقدام به دریافت ویزای کاری‌ کنند، یا از طریق برنامه‌ های جذاب دولت فدرال و برخی از ایالت ها یا از طریق برخی مشاغل مورد نیاز. البته توجه نمایید که اگر از طریق مشاغل مورد نیاز اقدام به دریافت ویزا نمایید، نیاز به پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی دارید. یکی از اصلی ترین برنامه هایی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، برنامه هایی می باشد که تحت دولت فدرال هستند. از آنجا که دولت فدرال نیازی به نیروی کار ماهر دارد، اشخاصی که رشته آن ها مهندسی کامپیوتر می باشد، می‌ توانند از این طریق اقدام کنند. ابتدا آنان وارد سیستم شده و امتیازات آنان به طور دقیق بررسی می‌ شود. اگر آنان شرایط لازم را داشته باشند، از دولت فدرال دعوت نامه دریافت می کنند. در این صورت می‌ توانند اقدام به دریافت ویزای کاری کانادا نمایند. یکی دیگر از روش‌ هایی که اشخاص می‌ توانند اقدام کنند، از طریق جاب آفر(job offer) یا پیشنهاد شغلی می باشد. در این روش افراد می‌ توانند به کمک آژانس های کاریابی شغل مرتبط با رشته تحصیلی را بیابند. در حال حاضر اشخاص می‌ توانند از طریق برنامه شهر های شمالی و مناطق روستایی از یک کارفرمای کانادایی دعوت نامه دریافت نمایند. این برنامه برای چهار استان حوزه آتلانتیک در نظر گرفته شده است.

اخذ اقامت کانادا از طریق کار مهندس کامپیوتر:

تمامی اشخاصی که از طریق دولت فدرال اقدام به یافتن کار می نمایند، پس از دریافت دعوت نامه موظف هستند تمامی مدارک خود را جهت بررسی نهایی و اخذ ویزای کاری به دولت کانادا ارسال نمایند و پس دریافت دعوت نامه می بایست، پرونده اقامت دائمشان را جهت بررسی به دولت فدرال ارسال کنند. پرونده اقامت مهندسان کامپیوتر نیز توسط دولت فدرال بررسی می شود. ۳ الی ۶ ماه پس از تایید پرونده اقامت، کارت اقامت دائم برای آنان صادر می‌شود. حال اگر از طریق برنامه‌ های استان ساسکاچوان و یا سایر ایالت ها اقدام می کنید، پس از دریافت دعوت نامه تحت دولت فدرال یا برنامه استانی به اقامت دائم می‌ رسید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هنگامی که پرونده اقامت دائم خود را آماده کرده و به دولت فدرال ارسال می نمایید، ممکن است اثر انگشت شما چک شود. در ادامه این مطلب به بررسی علمی نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در کانادا می پردازیم. همراهان همیشگی این مقاله توسط تیم متخصص و کار بلد موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تدین گردیده می باشد. لذا هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع نارضایتی این موسسه را در پی دارد و شرعا و قانونا حرام است.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص دعوتنامه کاری جهت اقامت دائم کانادا

فایل صوتی این ویدئو

نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در کانادا:

شما می توانید جهت یافتن کار در کانادا، رزومه خود را به آژانس های کاریابی ارسال نمایید. همچنین می توانید به کمک موسسات معتبر وارد سیستم امتیاز بندی شوید. در این سیستم برای شما پروفایل ایجاد می شود و تمام اطلاعات مربوط به سابقه کار، تحصیل و… وارد این سیستم می شود و شما براساس اطلاعات وارد شده امتیاز کسب می نمایید. البته شما می توانید، شخصا در جستجوی یافتن کارفرمای کانادایی باشید و پس از پیدا کردن کارفرما، رزومه خود را ارسال کنید. قبل از ارسال رزومه برای کارفرمایان کانادایی اطمینان حاصل کنید که قالب رزومه رعایت کرده باشید. رزومه ضعیف نوشته شده مانع موفقیت شما می شود و شما را از کار در کانادا قبل از رسیدن به مرحله مصاحبه باز می دارد. بنابر این فرستادن رزومه کامل و درست تاثیر مثبتی به نظر کارفرمایان خواهد گذاشت. حال اگر رشته شما مهندسی کامپیوتر می باشد، می توانید به کمک موسسات معتبر آگاه شوید که در حال حاضر رشته شما جز مشاغل مورد نیاز می باشد یا خیر؟ اگر تمایل به کار در ایالت‌هایی را دارید که به شما نیاز دارند، می‌ توانید پس از دریافت پیشنهاد شغلی اقدام به اخذ ویزای کاری نمایید. ولی اگر تمایل دارید در همان ابتدا به اقامت دائم برسید، می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام نمایید. برای این که بتوانید یک مسیر موفقیت‌ آمیز را پیش رو بگیرید، پیشنهاد می کنیم محصول اسکیل ورکر کانادا را از موسسه حقوقی ملک پور( ملک پور اتریش) تهیه نمایید. این محصول به شما کمک می کند یک CV کامل بنویسید‌. در واقع صفر تا صد کاریابی را به شما می آموزد.

بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا و سخن پایانی:

بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا، بهترین راه های ورود به کار در رشته کامپیوتر به کانادا، شرایط مهاجرت مهندسان کامپیوتر به کانادا و دیگر عناوین مرتبط با بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا مورد ارزیابی علمی واقع شد. ما در مقاله بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا دریافتیم که برای مهاجرت به این کشور از راه های بسیاری می توان اقدام نمود. همچنین مهندسان کار کامپیوتر می توانند در رابطه با کار خود در این کشور کاریابی کرده و مشاغل مرتبط با رشته خود را پیدا کنند. متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا به عنوان مهندس کامپیوتر را دارند، می‌ توانند در این زمینه با تیم متخصص موسسه حقوقی ملک پور با سالیان سال تجربه درخشان را دارا می باشد، تماس حاصل نموده و مشاوره مهاجرتی جهت مهاجرت به اکثر نقاط دنیا دریافت کنند. همچنین مقالات زیادی در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور قرار دارد که می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی، این نوشتار را مطالعه نموده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. شما عزیزان می توانید فرم درخواست تماس را به طور کامل تکمیل کرده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. امید می رود تا اطلاعات مفیدی را در این مقاله خدمت شما متقاضیان گرامی قرار داده باشیم. لطفا در صورت رضایت مندی از این مقاله ۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در کانادا

شرایط مهاجرت مهندسان کامپیوتر به کانادا چگونه است؟

مهندسان کامپیوتر می توانند با داشتن سابقه کار مرتبط و مدرک زبان برای مهاجرت کاری از طریق اسکیل ورکر کانادا یا دریافت پیشنهاد شغلی معتبر، به این کشور مهاجرت نمایند.

✅درآمد رشته کامپیوتر در کانادا چقدر می باشد؟

متوسط حقوق سالیانه رشته کامپیوتر در کانادا ۶۰ هزار دلار می باشد که بیشتر افراد با تجربه نیز در این زمینه ۱۰۲ هزار دلار یا بیشتر در سال حقوق دریافت می‌کنند.

✅بهترین راه های ورود به کار در رشته کامپیوتر در کانادا چگونه است؟

بهترین راه های ورود به کار در رشته کامپیوتر از طریق مهاجرت اکسپرس اینتری، برنامه‌ های استانی، ویزای تحصیل در کالج های ورود به بازار کار و … می باشد.

✅بهترین فرصت های شغلی رشته کامپیوتر در چه زمینه هایی می باشد؟

بهترین فرصت های شغلی رشته کامپیوتر در زمینه های مهندسی نرم افزار، مهندسی داده، امنیت شبکه، امنیت اطلاعات سایبری، بازاریابی SEO , SEM، طراحی UX , UI و … می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *