بازار کار مهندس عمران در اروپا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به اروپا
  • نرخ بیکاری در اروپا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در اروپا
  • میزان درآمد مهندس عمران در اروپا
  • اخذ ویزای کار اروپا برای مهندس عمران
  • اخذ اقامت اروپا از طریق کار مهندس عمران
  • نحوه کاریابی برای مهندس عمران در اروپا
  • بازار کار مهندسی عمران در اروپا و سخن پایانی
بازار کار مهندس عمران در اروپا

بازار کار مهندس عمران در اروپا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی عمران در اروپا، قانون کار در اروپا برای مهندسین عمران، میزان حقوق کار در اروپا و دیگر شرایط کار مهندس عمران در بازار کار مهندسی عمران در اروپا را بررسی می نماییم. شاید شما عزیزان می خواهید به یکی از سرزمین های بکر اروپا مهاجرت کاری داشته باشید. بدین ترتیب ممکن است با سوالات بسیار زیادی در این زمینه مواجه شوید. آیا بازار کار مهندسی عمران در اروپا و کشور های آن مناسب برای مهاجرت می باشد؟ آیا قانون کار در اروپا برای مهندسین عمران سخت است؟ آیا میزان حقوق کار در اروپا برای مهندسین عمران بسیار بالا می باشد؟ شما عزیزان می توانید نسبت به شرایطی که دارید، به یکی از کشور های اروپایی مهاجرت داشته باشید و در بازار کار مهندسی عمران در اروپا بپردازید. لازم به ذکر است، برخی از کشور های اروپایی زمینه بسیار مناسبی برای کار مهندسین عمران می باشد و برخی از کشور ها در اروپا از اقتصاد مناسبی برخوردار نبوده و به طور کلی برای مهاجرت مهندسین عمران مناسب نمی باشند. شما خوبان می توانید برای در نظر گرفتن بهترین کشور اروپایی برای مقصد کاری خود، با دفاتر و شعب های موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و تمامی شرایط خود را برای کارشناسان ما بیان کرده و بر اساس مهارت ها و شرایطی که دارید، به یکی از بهترین کشور های اروپایی مهاجرت نمایید. در نظر داشته باشید، مشاوره کارشناسان ما به صورت رایگان می باشد. همچنین می توانید در این وب سایت رسمی این موسسه، مقالات بسیار زیاد دیگری را مطالعه نمایید. برای آگاهی بیشتر از روند کار مهندسین عمران در اروپا، با ما تا انتهای مقاله بازار کار مهندسی عمران در اروپا همراه باشید.

فایل تصویری توضیحات مدیریت محترم موسسه در خصوص این که چگونه می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم

فایل صوتی این ویدئو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به اروپا:

همانگونه که عنوان کردیم، مهاجرت به برخی کشور های اروپایی مناسب می باشد و متقاضیان بسیار زیادی می خواهند به این کشور ها مهاجرت نمایند. اما ممکن است شما عزیزان از قانون کار در اروپا بی اطلاع باشید و بخواهید بدون تحقیق و ارزیابی گشور های اروپایی، وارد بازار کار مهندسی عمران در اروپا شوید. بدین منظور می خواهیم شما عزیزان را با  قانون کار در اروپا برای مهندسی عمران و سرزمین های اروپایی آشنا نماییم. کشور های بسیار زیبا و ثروتمندی در قاره اروپا جای گرفته اند و هر کدام از این سرزمین ها دارای شرایط و ضوابط بسیار متفاوتی برای مهندسین عمران می باشند. در زیر این نوشتار، می خواهیم چهار کشور آلمان، اتریش، انگلستان و سوئیس را بررسی نماییم. این کشور ها از نظر اقتصادی و مهاجرتی بسیار جایگاه ویژه ای در میان کشور های اروپایی می باشند.

آلمان:

کشور آلمان یکی از بهترین کشور های اروپایی به شمار می رود. این کشور در تولید ناخالص های داخلی، در رده چهارم در میان کشور ها قرار دارد و از اقتصاد شکوفایی برخور دار می باشد. کشور آلمان ویزای جستجوی کار به متقاضیان خارجی ارائه می نماید و اجازه کاریابی به صورت حضوری به خارجیان می دهد.

اتریش:

کشور اتریش در قلب اروپا می باشد و یکی از کشور های ایده آل در اروپا به شمار می رود. پایتخت این کشور زیبا شهر وین می باشد. اتریش از نظر ثروتمندی در رده دوازدهم سرزمین های اروپایی قرار دارد و هر ساله به دلیل زیبایی و کار، مورد توجه مهاجران قرار می گیرد. به علاوه کشور آلمان، ویزای جستجوی کار در اتریش نیز به متقاضیان خارجی اعطا می گردد.

انگلستان:

کشور انگلستان یک کشور جزیره ای بوده و در سواحل شمال غربی اروپا جای گرفته است. کشور انگلستان یکی از ثروتمند ترین و قوی ترین کشور های جهان و اروپا است و هر ساله بیش از 500 هزار متقاضی می خواهند در این کشور به کار بپردازند.

سوئیس:

کشور سوئیس نیز یکی از کشور های ثروتمند در اروپا می باشد و به کارمندان و کارکنان خود، دستمزد خوبی اعطا می نماید. مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری از رایج ترین روش های مهاجرتی به این سرزمین می باشند و به این امر، کشوری است که هر ساله مورد توجه خارجیان قرار می گیرد.

به طور کلی مهندسین برای ورود به یکی از کشور های اروپایی، نیازمند واجد شرایط بودن برای مهاجرت می باشند. آنان بایستی در ابتدا شرایط و مدارک زیر را داشته باشند و سپس برای اخذ ویزای کار اقدام نمایند.

داشتن مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه های معتبر

داشتن تجربه کاری بالا در زمینه کاری مهندسی عمران

داشتن سواد مهندسی

داشتن مجوز مهندسی

و دیگر شرایطی که ممکن است، نیاز باشد، همانند، داشتن قدرت ارتباط کلامی با مشتریان.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در اروپا:

همانگونه که در مقاله بازار کار مهندسی عمران در اروپا مطالعه کردید، داشتن برخی شرایط، نیازمند مهاجرت کاری به اروپا می باشد. همچنین داشتن نرخ بیکاری پایین در کشوری از اروپا که می خواهید به آن مهاجرت کنید، یکی از مهم ترین امور در مهاجرت کاری می باشد. بدین منظور به نمودار های ترسیم شده در زیر این مطلب توجه داشته باشید.

نمودار نرخ بیکاری در آلمان:

نرخ بیکاری در آلمان

نمودار نرخ بیکاری در اتریش:

نرخ بیکاری در اتریش

نمودار نرخ بیکاری در انگلستان:

نرخ بیکاری در انگلستان

نمودار نرخ بیکاری در سوئیس:

نمودار نرخ بیکاری در سوئیس

طبق نمودار هایی که در بالا مشاهده می نمایید، میزان نرخ بیکاری در کشور های اروپایی مانند دیگر کشور های جهان با تاثیرات منفی ویروس سال 2019 (کرونا ویروس)، رو به افزایش بوده است. ولی در سال جدید اکثر کشور ها در حال بهبود وضعیت بازار کار خود می باشند و نرخ بیکاری در آنان در حال کاهش می باشد. همچنین جالب است بدانید، در وضعیت فعلی، مهاجرت به کشور های آلمان، اتریش، انگلستان و سوئیس بسیار مناسب می باشد.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در اروپا:

مهندسین عمران در بازار کار مهندسی عمران در اروپا دارای عناوین و وظایف شغلی بسیار زیادی می باشند و در بخش های مختلفی از رشته مهندسی مشغول به کار می شوند. به بیان ساده تر، مهندسین عمران در بازار کار مهندسی عمران در اروپا در عناوین شغلی متفاوتی اعم از، طراحی تعمیر و نگهداری بزرگراه ها، رئیس تحویل پروژه، مهندسین عمران و بزرگراه ها، مهندس زهکشی، مهندس ارشد عمران، مهندس ارشد سازه، مهندس اصلی عمران، مهندس سایت بزرگراه ها و … می باشد.

همچنین مهندسین عمران در اروپا دارای وظایف بسیاری می باشند، که عبارتند از:

مدیریت پروژه برای حل کردن مسئله های پروژه ای
اطمینان داشتن از کار موفقیت آمیز پروژه
به صورت مناسب برخورد کردن با مقامات مهندس
ضمانت داشتن برای ساخت و فعالیت ها
نظارت و داشتن مسئولیت بر دیگر اعضای تیم مهندسی در روند انجام گزارش های فنی و گزارش نویسی
تهیه و ترسیم نقشه های مرتبط با ساخت

میزان درآمد مهندس عمران در اروپا:

همراهان عزیز، مقالاتی که در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تهیه و تدوین گردیده است، حاصل ارزیابی های تیم کارشناس این موسسه می باشد. هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام بوده و موجب نارضایتی این موسسه می گردد. مهندسین عمرانی که می خواهند در بازار کار مهندسی عمران در اروپا مشغول به کار شوند، لازم است تا قبل از مهاجرت کاری خود، به بررسی عوامل مختلفی از جمله میزان حقوق کار در اروپا بپردازند. در بازار کار مهندسی عمران در هر کدام از کشور های اروپایی حقوق و دستمزد متفاوتی به مهندسین عمران تعلق می گیرد. همچنین بایستی در نظر داشت، میزان حقوق و دستمزد مهندسن عمران در بازار کار مهندسی عمران در اروپا با سطح سابقه کاری و سن افراد رابطه مستقیمی دارد. در واقع مهندسین در سنین مناسب، می توانند شروع به کار مهندسی نمایند و نسبت به سطح تجربه ای که کسب می کنند، از افزایش حقوق بهرهمند شوند.

به طور کلی در جدول زیر حقوق کار در اروپا را برای مهندسین عمران بیان کرده ایم.

آلمان اتریش انگلستان سوئیس
39700 یورو در سال 44280 یورو در سال 77947 یورو در سال 108132 یورو در سال

اخذ ویزای کار اروپا برای مهندسین عمران:

پس از بررسی میزان حقوق کار در اروپا برای مهندسین عمران، می خواهیم روند اخذ ویزای کار کشور های اروپایی را بررسی نماییم. مهندسین عمران نیز همانند دیگر اشخاصی که می خواهند به سرزمین های اروپایی مهاجرت نمایند و در بازار کار مهندسی عمران در اروپا استخدام شوند، بایستی پس از بررسی شرایط خویش، برای اخذ ویزای کاری کشور مربوطه اقدام نمایند. در اکثر کشور های اروپایی، متقاضیان بایستی از طریق های متفاوت کاریابی با یک کارفرما ارتباط بگیرند و پس از بیان مهارت ها و شرایط خویش یک دعوت نامه شغلی دریافت نمایند. پس از این امر، آنان می توانند با دعوت نامه کاری که در دست دارند و با تهیه و آماده کردن مدارک ذیل، به کنسولگری کشور مربوطه مراجعه کرده و برای اخذ ویزای کار، درخواست بدهند. مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کشور های اروپایی عبارتند از:

تکمیل فرم درخواست ویزا

رسید پرداخت هزینه ویزا

ارائه پاسپورت با مدت اعتبار لازم و صفحات خالی

عکس مخصوص پاسپورت به تعداد لازم

اثبات محل اقامت در کشور مقصد

ارائه گواهی سلامت پزشکی

ارائه نمکن مالی

ارائه نامه نداشتن سابقه حبس و کیفر

ارائه مدارک تحصیلی

ارائه مدارک شناسایی اعم از، کارت ملی و شناسنامه

در ادامه نوشتار بازار کار مهندسی عمران در اروپا قصد داریم، تا روند اخذ اقامت دائم کشور های اروپایی را بیان نماییم.

اخذ اقامت اروپا از طریق کار مهندس عمران:

اگر شما نیز می خواهید به یکی از سرزمین های تاپ و برتر اروپا مهاجرت کاری داشته و در بازار کار مهندسی عمران در اروپا به کار مهندسی مشغول شوید، قطعا درصدد راهی برای اخذ اقامت دائم آن کشور می باشید. بدین منظور، لازم است تا از شرایط اخذ اقامت کشور های اروپایی از طریق مهاجرت کاری آگاه شوید. در کشور های اروپایی، متقاضیان کار پس از اتمام اقامت موقت اولیه خود، اجازه دارند تا مدت زمان اقامت خود را با اثبات کار در آن کشور تمدید نمایند. شرایط اعطا اقامت دائم به متقاضیان در کشور های اروپایی با یکدیگر متفاوت می باشد، برای مثال در کشور های آلمان و اتریش اقامت دائم در مدت 5 سال اعطا می شود و در کشور سوئیس اقامت دائم پس از 10 سال به فرد متقاضی اعطا می شود. لازم به ذکر است، در دیگر کشور های اروپایی نیز، ارائه اقامت دائم به مهندسین عمران ممکن است، بیش از 10 سال به درازا بکشد. همچنین مهندسین عمرانی که بتوانند اقامت دائم خویش را دریافت نمایند، پس از گذشت مدت زمانی، می توانند تابعیت و پاسپورت کشور مقصد را به دست بیاورند. البته برای به دست آوردن تابعیت در هر کشوری لازم است، فرد متقاضی سابقه کیفری نداشته باشد، مالیات پرداخت کرده باشد، با قوانین و فرهنگ جامعه آشنا بوده و به آن احترام بگذارد و همچنین بر زبان ملی آن کشور تسلط کافی پیدا کرده باشد.

نحوه کاریابی برای مهندس عمران در اروپا:

اگر می خواهید قدم در بازار کار مهندسی عمران در اروپا بگذارید، لازم است تا در ابتدای امر به کاریابی در کشور های اروپایی بپردازید تا با انجام این کار بتوانید با یک کارفرما در اروپا قرار داد کاری امضا کنید. اما سوال اساسی این است، چونه می توان در کشور های اروپایی به کاریابی پرداخت؟

متقاضیان عزیز شما می توانید با اخذ ویزای جستجوی کار در اتریش و آلمان، در این دو کشور به صورت حضوری به کاریابی بپردازید و پس از دریافت پیشنهاد کار در یکی از این دو کشور اقامت کاری خود را دریافت نمایید. ولی برای کاریابی در دیگر کشور های اروپایی و همچنین اتریش و آلمان، می توانید از طریق اینترنت و در موسسات معتبر کاریابی به جستجوی کار بپردازید. در این روش شما می توانید با ایجاد یک رزومه بسیار مناسب و قوی و ارسال آن برای کارفرما کارفرما، در شرایط لزوم، یک پیشنهاد شغلی دریافت نمایید. همچنین اشخاصی که قصد دارند، تا به غیر از کشور های اتریش و آلمان، در دیگر کشور ها به کاریابی حضوری بپردازند، می توانند با اخذ ویزاهایی نظیر گردشگری، توریستی، درمانی و … به کاریابی در کشور مورد نظر بپردازند. نا گفته نماند، این روش از کاریابی بسیار گران و هزینه بر می باشد. لازم به ذکر است، مهندسین عمران و یا سایر اشخاصی که می خواهند در کشور های آلمان و اتریش با ویزای جستجوی کار به کاریابی بپردازند، بایستی ابتدا بررسی نمایند که آیا با چنین ویزایی می توانند فرصت کافی برای کسب مجوز کار و کاریابی داشته باشند یا خیر؟در صورتی که اشخاص با اخذ چنین ویزایی فرصت کافی برای کاریابی نداشته باشند، می بایست از طریق دریافت پیشنهاد شغلی (جستجوی کار در کشور مبدا)، اقدام به کاریابی نمایند.

بازار کار مهندس عمران در اروپا و سخن پایانی

بازار کار مهندسی عمران در اروپا، ویزای جستجوی کار در اتریش و آلمان، قانون کار در اروپا برای مهندسین عمران و دیگر شرایط کاری اروپا و سرزمین های اروپایی را برای مهندسین عمران بررسی کردیم. در طول بررسی مقاله علمی بازار کار مهندسی عمران در اروپا دانستیم، مهندسین عمران می بایست برای مهاجرت به سرزمین های اروپایی شرایط لازم را داشته باشند و از طریق کاریابی در این کشور ها، پیشنهاد کار بگیرند. سپس می توانند برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایند. همچنین دانستیم، مهندسین عمران می توانند با گذشت چند سال از اقامت موقت خود در سرزمین های اروپایی، برای اقامت دائم درخواست بدهند. شما مهاجرین عزیز می توانید برای مهاجرت به بهترین کشور اروپایی از نظر برتری برای کار مهندسی عمران، با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و از بهترین شرایط کاری خود در یکی از کشور های اروپایی، به صورت مشاوره رایگان بهره مند شوید. در صورت رضایتمندی از مقاله بازار کار مهندسی عمران در اروپا 5 ستاره بدهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *