کار در فنلاند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در فنلاند
  • ویزای کار در فنلاند
  • مدارک مورد نیاز کار در فنلاند
  • نرخ بیکاری در فنلاند
  • لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021
  • میزان حقوق برای کار در فنلاند
  • نحوه کاریابی در فنلاند
  • مؤسسات کاریابی در فنلاند
  • بررسی ویزای همراه فنلاند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در فنلاند
  • سخن پایانی کار در فنلاند
✅ کار در فنلاند ✅ لیست مشاغل مورد نیاز آن توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد.

کار در فنلاند و مقدمه ای بر آن

کار در فنلاند ، شرایط کار در فنلاند برای ایرانیان و لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند به همراه بررسی شرایط اخذ اقامت از طریق ویزای کاری فنلاند در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. آیا شما نیز متقاضی کار در فنلاند هستید؟ شرایط ویزای همراه در فنلاند چگونه است؟ وضعیت کار در فنلاند برای ایرانیان چگونه است؟ میانگین حقوق دریافتی در فنلاند به چه میزان است؟ کار در فنلاند برای آن دسته از افرادی که قصد کار کردن در اروپا را دارند، می تواند انتخاب خوبی باشد. اگر شما نیز متقاضی مهاجرت کاری به فنلاند و یا کشورهای دیگر می باشید می توانید برای آگاهی از شرایط کار در این کشورها، با مشاورین حقوقی ما در مؤسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور  اتریش،  تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به قوانین کشورهای مختلف و قوانین کار در فنلاند می توانید در کانال های تلگرامی و صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تماشا، نماشا و آپارات ما را دنبال کنید تا از آخرین و به روز ترین قوانین مهاجرتی دنیا با خبر شوید.

شرایط عمومی کار در فنلاند:

نرخ بیکاری کشور فنلاند هر سال رو به کاهش می باشد. بر طبق آماری که توسط دولت این کشور، ارائه شده در سال های نه چندان دور فنلاند دچار کمبود نیروی کار خواهد شد. این کشور از جمله کشورهای می‌باشد که به لحاظ برابری نظام حقوقی و شرایطی که برای کار بسیار مناسب می باشد و یکسان بودن حقوق زنان و مردان و هم چنین خدمات اجتماعی بی نظیری که دارد، جزو بهترین ها در جهان در حال حاضر محسوب می شود. این نکات مثبت سبب شده است که مهاجرت کاری به فنلاند مورد توجه افراد بیشتری قرار بگیرد. برای این که افراد بتوانند در این کشور کار کنند، می بایست اقامت این کشور را داشته باشند یعنی بدون داشتن اجازه اقامت فنلاند و کار نمی توان در این کشور کار کرد. برخی از کشورها قوانین متفاوتی دارد و شخص بعد از پیدا کردن کار می بایست از اداره کار درخواست مجوز کار نماید و بعد از آن می تواند برای اقامت و ویزای کار فنلاند درخواست دهد. البته در نظر داشته باشید که در فنلاند تشخیص این که به فردی که پیشنهاد کار دارد مجوز بدهند یا خیر با اداره مهاجرت می باشد.

درباره فنلاند جمعیت فنلاند مساحت فنلاند پایتخت فنلاند زبان فنلاندی واحد پول فنلاند زبان رسمی فنلاند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور فنلاند

ویزای کار در فنلاند:

به طور کلی ویزای کاری به 2 صورت می باشد، یا به صورت پیشنهاد شغلی می باشد یا به صورت مهارت کاری. سیستم ویزای کاری فنلاند بر اساس پیشنهاد کاری می باشد. یعنی باید یک کارفرما پیشنهاد شغلی به شخص بدهد تا بتواند اقدام به اخذ ویزا نماید. برای کار در فنلاند ابتدا باید بررسی شود که شخصی که متقاضی کار در این کشور است، عضو اتحادیه اروپا می باشد یا خیر. افرادی که عضو اتحادیه اروپا و حوزه اسکاندیناوی مانند نروژ، سوئد، فنلاند، دانمارک و ایسلند می باشند، برای کار کردن در فنلاند نیازمند گرفتن ویزا نیستند و تنها با ثبت نام کردن و اطلاع رسانی از طریق اداره مهاجرت می‌توانند اقامت فنلاند را بدست آورده و مشغول به کار شوند. اما متقاضیانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند، می بایست برای کار کردن در فنلاند ویزای کاری فنلاند را دریافت کنند. در پاسخ به این سوال که وضعیت کار در فنلاند برای ایرانیان چگونه است؟ باید گفت که با توجه به این شرایط، وضعیت کار در فنلاند برای ایرانیان و شانس کاریابی بدون تحصیل در این کشور چندان راحت نمی باشد. ایرانیان فنلاند در صورتی که یکی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند را دنبال کرده و در این کشور فارغ التحصیل شوند شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار فنلاند دارند. برای کسانی که متقاضی کار در فنلاند هستند، اقامت های متنوعی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  • اجازه اقامت فنلاند برای فرد شاغل

    این نوع اقامت برای کسانی صادر می شود که می توانند در بعضی از مشاغل عمومی مانند نظافت، پرستاری بچه و شغل هایی مانند این فعالیت کنند.

  • اجازه اقامت فنلاند برای نیروهای متخصص

    این مجوز برای افرادی می باشد که دارای تخصصی خاص هستند و به آنها اجازه می‌دهند که در شغل مورد نظر فعالیت کنند.

  • اجازه کار برای ویزای همراه

     این اجازه کار برای افرادی صادر می شود که همسر آنها در این کشور اجازه اقامت خود را از یکی از راه های قانونی کسب کرده است.

  • اجازه اقامت برای فارغ التحصیلان دانشگاه های فنلاند

    برای کسانی که یکی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند را خوانده و در این کشور فارغ التحصیل شده اند نیز مجوز اقامت فنلاند صادر می شود. شانس کار در فنلاند برای ایرانیان از این روش بسیار بیشتر است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز ویزای کار در فنلاند:

کار در فنلاند و دریافت اقامت فنلاند برای کار، دارای انواع مختلف اقامت می باشد. برای دریافت هر یک از انواع اقامت کاری فنلاند مدارک مختلفی جهت ارائه مورد نیاز است. برای مهاجرت کاری به فنلاند و دریافت اقامت فنلاند که مجوز اقامت برای شخص استخدام شده می باشد، مهمترین مسئله قرارداد کاری منعقد شده بین شخص و کارفرما می باشد که این نوع اقامت کاری رایج ترین نوع اقامت کاری فنلاند می باشد که به آن TTOL میگویند.

مواردی که باید برای درخواست اقامت  TTOL رعایت شود، به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • عدم ممنوعیت ورود به فنلاند
  • شخص تهدید برای جامعه فنلاندی نباشد.
  • شخص تهدیدی برای سلامت عمومی نباشد.
  • شخص تهدیدی برای روابط بین المللی فنلاند نباشد.
  • ارائه قرارداد کاری امضا شده و یا پیشنهاد شغلی معتبر

نرخ بیکاری در فنلاند:

در این بخش به بررسی نرخ بیکاری و مقایسه آن با دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی می‌پردازیم. دریافتیم که نرخ بیکاری در این کشور به حدود ۷.۶ درصد می رسد. اگر بخواهیم به مقایسه این نرخ بیکاری با سال های گذشته بپردازیم، خواهیم دریافت نرخ بیکاری حدود نیم درصد در این سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. بیشترین نرخ بیکاری به سال ۱۹۹۴ مربوط می‌شود که تقریبا ۱۷ درصد بوده است و کمترین آن به سال ۱۹۹۰ مربوط می‌شود که حدود ۳ درصد بوده است. با توجه به نرخ بیکاری در فنلاند، در صورت دارا بودن شرایط، می توان به مهاجرت به فنلاند از طریق کار و دریافت ویزای کار فنلاند امیدوار بود. در صورتی که علاقه مند به دریافت ویزای کاری فنلاند هستید، می توانید شانس کاریابی در این کشور را با توجه به نموار زیر بسنجید.

نرخ بیکاری در فنلاند

مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021:

آن دسته از شغل هایی که در این کشور با بحران نیروی کار روبرو می باشد در سال 2021 بسیار متفاوت از سالهای اخیر می باشد که بیشترین کمبود و بحران نیروی کار در فنلاند در بخش های کار فنی، هنری، مدیریتی، اداری و صنعتی می باشد. دانستن مشاغل مورد نیاز فنلاند می توان برای انتخاب رشته های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند و مهاجرت کاری به فنلاند نیز بهتر تصمیم گرفت. برخی از شغل ها نظیر مهندس برق و مدیریت مارکتینگ و دندان پزشک از مشاغل مورد نیاز کشور فنلاند می باشند که در این زمینه ها نیاز به نیروی کار احساس می شود ولی طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده، مشاغل مورد نیاز در کشور فنلاند به شرح زیر می باشد:

مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021
نماینده فروش تجاری دستیار فروشنده فروشگاه
آشپز نظافتچی دفاتر ، هتل و…
سرپرست دستیار مراقبت های بهداشتی
متخصصان پرستاری کارکنان مراقبت های شخصی خانه
آرایشگاه مکانیک خودرو و تعمیر خودرو

میزان حقوق برای کار در فنلاند:

افرادی که تمایل به دریافت ویزای کار فنلاند دارند، قطعا نسبت به میزان درآمد در این کشور کنجکاو هستند. کار در فنلاند و میزان حقوق دریافتی اشخاص می بایست طبق قانون باشد و حداقل حقوق قانونی شخص باید رعایت شود تا به او اجازه اقامت تعلق بگیرد. در فنلاند هر شخص حدود ۳۰۰۰ یورو در ماه به صورت متوسط حقوق خالص دریافت می‌کند که یک بخشی از این حقوق که حدودا بین ۲۵ الی ۴۰ درصد می باشد را نیز به عنوان مالیات بر درآمد به دولت پرداخت می کند. میزان درآمد ایرانیان فنلاند نیز مانند سایر افراد شاغل در این کشور بسته به موقعیت کاری، تحصیلات، میزان تجربه کار، ساعت کار و سختی کار تعیین می شود.

نحوه کاریابی در فنلاند:

همانطور که مستحضر هستید، شرایط دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برای استخدام افراد خارجی بدین صورت می باشد که ابتدا در این کشورها سه ماه آگهی می شود و بعد در کل اتحادیه اروپا به میزان ۳ ماه آگهی شده و در صورت پیدا نکردن نیروی کار در خود این کشور و اتحادیه، نیروی کار از کشورهای آسیایی استخدام می کنند.  اما فنلاند شرایط متفاوتی با دیگر کشورها دارد. نیازی به آگهی کردن در کل اتحادیه و در خود فنلاند نیست اما، سخت گیری های بسیار زیادی را نیز در چند سال اخیر اداره مهاجرت نسبت به کار در فنلاند برای ایرانیانی که در این کشور قصد استخدام شدن و گرفتن اقامت دارند، اعمال کرده است. و به همین خاطر نیز باعث شده است که کارفرماها نیز نسبت به استخدام افراد تمایل بسیار زیادی نشان ندهند. زیرا نمی دانند که در نهایت این شخص موفق به گرفتن اقامت خواهد شد یا خیر. البته مشخص است که افرادی که دارای سابقه کار نسبتا خوب و تخصص می باشند، نسبت به سایر افراد شانس بسیار زیادی دارند که بتوانند نظر کارفرما را جلب کرده و ویزای کار فنلاند را دریافت کنند. همین موضوع باعث می شود که اداره مهاجرت نیز در صدور اقامت حساسیت خیلی زیادی نشان ندهد. برای مهاجرت به فنلاند در طریق کار می توانید از طریق موسسات و وب سایت های کاریابی از راه دور اقدام به کاریابی در این کشور کنید. در صورت یافتن پیشنهاد کار مورد تایید اداره کار این کشور می توانید برای ویزای کار فنلاند اقدام کنید. ایرانیان فنلاند که اکثرا از روش تحصیلی وارد این کشور شده اند، معمولا برای کاریابی مشکل خاصی ندارند و موفق به دریافت ویزای کار فنلاند شده اند.

مؤسسات کاریابی در فنلاند:

آن دسته از افرادی که تخصص بسیار خوبی در حرفه های خاصی دارند و یا اینکه رشته تحصیلی آنها جزو مشاغل مورد نیاز در سال 2021 در کشور فنلاند می باشد، شانس بسیار زیادی برای پیدا کردن کار در این کشور و مهاجرت به فنلاند دارند. برای پیدا کردن کار این افراد می‌توانند از موسسات کاریابی که در این کشور وجود دارد نیز کمک بگیرند. بعضی از افراد با اخذ ویزای توریستی و ورود به کشور فنلاند قصد پیدا کردن کار و تبدیل ویزای توریستی به ویزا کاری را دارند. این کار پیشنهاد نمی شود زیرا در وهله اول ویزاهای توریستی در حوزه شنگن قابلیت تمدید شدن را ندارند و شخص در نهایت مجبور به بازگشت به کشور خود می شود و در وهله دوم نیز کارفرماهای اروپایی عموماً تمایلی به استخدام توریست ندارند، زیرا در هر صورت مشخص نیست شخص می تواند مجوز اقامت را از اداره مهاجرت دریافت کند یا خیر؟

 از دیگر روش های کاریابی استفاده از موسسات کاریابی و وب سایت های کاریابی کشور فنلاند می باشد که این روش می تواند روش کم هزینه و مناسبی باشد. البته در ادامه لیستی از موسسات کاریابی و سایت های کاریابی برای شما متقاضیان کار در فنلاند آورده شده است که اشخاص می‌توانند به کمک این موسسات بدون اینکه به وکیل نیاز داشته باشند، خودشان از طریق ارسال رزومه خود به این وب سایت ها برای کاریابی و کار در فنلاند اقدام نمایند. در ادامه لیست چند موسسه کاریابی آورده شده است:

موسسه کاریابی در هلسینکی http://www.jobsinhelsinki.com/
مشاغل فنلاند https://www.indeed.com/jobs?q=Vacancies&l=Finland%2C%20MN&vjk=feaf7cd6c66cc9ed
موسسه کاریابی در فنلاند https://www.oikotie.fi/

بررسی ویزای همراه در فنلاند:

همانطور که مستحضر هستید افرادی که برای کار در فنلاند به این کشور می روند و مهاجرت می کنند در صورتی که متاهل باشند، طبیعتا خواستار الحاق خانواده خود نیز می باشند که موضوع بسیار اساسی و مهمی برای آنها می باشد. در این بخش به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و خواهیم دانست چه اشخاصی اجازه الحاق به خانواده خود را دارند. این اشخاص شامل مواردی می باشد که در زیر آمده است و در این حالت می باشد که نفر اصلی به عنوان اسپانسر تعیین شده و می بایست از پس هزینه های همراهان خود نیز بر بیاید.

  • همسرمتقاضی
  • بچه های زیر 18 سال

این افراد برای اینکه بتوانند خانواده خود را نیز به خود ملحق کند باید بتوانند نشان دهند که حقوق ثابتی دارند که این حقوق ثابت به جز خدمات اجتماعی باشد که از سمت دولت مانند بیمه بیکاری دریافت می کنند.  این مبلغ می بایست به ازای هر نفر بالغ حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه می باشد و برای فرزندانی که زیر ۱۸ سال می باشند  ۵۰۰ یورو باشد.  سایر مدارک مورد نیاز برای همراهان شامل موارد زیر می باشد:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن عکس رنگی
  • یک عددکپی از تمام صفحات پاسپورت (رنگی)
  • داشتن مدرکی برای اثبات رابطه خویشاوندی
  • مدرکی برای اثبات داشتن اقامت قانونی شخص

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در فنلاند:

کسانی که متقاضی مهاجرت کاری به فنلاند و کار در فنلاند می باشند، باید بدانند که وضعیت اعطای اقامت و پاسپورت در این کشور به چه صورت می باشد. چون اگر بعد از این که در این کشور سالیانه سال کار کردند، به آنها اقامت دائم و نهایتا پاسپورت ندهند، این کشور نمی تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری باشد. برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس مانند: عمان، امارات، کشورهای مثل مالزی و… اقامت های موقت به افراد می دهند که خیلی ارزش مهاجرتی و اقامتی ندارد و شخص بعد از گذشت این چند سال می بایست خاک کشور را ترک کند و نهایتا اقامت دائم این کشور را دریافت نمی کند و نمی تواند از حقوق و مزایای شهروندی این کشور استفاده کند. اما در فنلاند شرایط کمی متفاوت تر از این کشورها است و معمولاً شخص بعد از اینکه چهار سال در این کشور کار کرد و مالیات پرداخت کرد، می تواند درخواست اقامت دائم بدهد. گرفتن پاسپورت این کشور تنها در شرایطی امکان پذیر می باشد که مدت زمان اقامت دائم شخص تا حد معقولی بگذرد و اثبات شود که شخص در این مدت با محیط سازگار شده و به زبان فنلاندی نیز تسلط کامل پیدا کرده است. از دیگر مزایای کشور فنلاند این است که این کشور قوانین دو تابعیتی را می پذیرد و افرادی که تابعیت کشور دیگری را دارند برای اینکه بتوانند تابعیت این کشور را بگیرند نیاز به سلب تابعیت قبلی خود ندارند. مواردی که برای درخواست تابعیت افراد باید بدان توجه کنند شامل موارد زیر می باشد:

  • هویت شخص
  • برخوردار بودن از سطح زبان نسبتا خوب
  • داشتن فرصت کافی برای اقامت در فنلاند
  • سازگاری با محیط
  • داشتن تمکن مالی نسبتا خوب
  • نداشتن بدهی به کسی (مالی)
کار در فنلاند و سخن پایانی:

کار در فنلاند و چگونگی کاریابی در این کشورزیبا به انضمام مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در این کشور در این مقاله کاملا اجمالی مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. در این مقاله دریافتیم که کار در فنلاند فقط از طریق داشتن یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما امکان پذیر می باشد وتنها در این حالت است که می توانند با این دعوت نامه کاری به سفارت مراجعه کنند و درخواست ویزای کاری نمایند. اشخاص می توانند این پیشنهاد کاری را حتی از طریق موسسات کاریابی معتبر پیدا کنند. در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهامی می توانید در زیر همین مقاله سوالات خود را مطرح نمایید تا در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید. هم چنین شما با تهیه ویدیوی آموزش گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت که در وب سایت های ما قرار داده شده است، می توانید تمامی مسیرهای مهاجرتی را فرا بگیرید و تبدیل به یک وکیل مهاجرتی شوید و مهم تر از همه بتوانید از آخرین و به روزترین قوانین مهاجرتی دنیا با خبر شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در فنلاند

مهاجرت کاری به فنلاند چگونه امکان پذیر است؟

مهاجرت کاری به فنلاند فقط از طریق داشتن یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما امکان پذیر می باشد.

✅ به طور متوسط میزان حقوق ایرانیان فنلاند چه مقدار است؟

در فنلاند هر شخص حدود ۳۰۰۰ یورو در ماه به صورت متوسط حقوق خالص دریافت می‌کند.میزان درآمد ایرانیان فنلاند نیز مانند سایر افراد شاغل در این کشور بسته به موقعیت کاری، تحصیلات، میزان تجربه کار، ساعت کار و سختی کار تعیین می شود.

✅ آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق کار در فنلاند وجود دارد؟

شخص بعد از اینکه چهار سال در این کشور کار کرد و مالیات پرداخت کرد، می تواند درخواست اقامت دائم بدهد.

ایرانیان فنلاند در چه صورت شانس بیشتری برای کاریابی در این کشور دارند؟

ایرانیان فنلاند در صورتی که یکی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند را دنبال کرده و در این کشور فارغ التحصیل شوند شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار فنلاند دارند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *