ویزای کار چین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در چین
  • ویزای کار چین
  • مدارک مورد نیاز کار در چین
  • نرخ بیکاری در چین
  • مشاغل مورد نیاز 2020 چین
  • میزان حقوق کار در چین
  • نحوه کاریابی در چین
  • مؤسسات کاریابی در چین
  • بررسی ویزای همراه چین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در چین
  • سخن پایانی
✅ ویزای کار چین✅ شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ این نوع ویزا در این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد.

ویزای کار چین و مقدمه ای بر آن

ویزای کار چین ، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ این نوع ویزا و اخذ اقامت و تابعیت چین از طریق ویزای کار چین در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار چین چیست؟ آیا اخذ اقامت و تابعیت چین از طریق مهاجرت کاری قابل حصول است؟ درآمد مشاغل مختلف در چین چقدر است؟ سوالاتی از این دست ممکن است در ذهن افرادی که قصد مهاجرت کاری به چین را داشته باشند شکل گیرد و ما در این مقاله بر آن شدیم که شرایط اخذ ویزای کار چین را به صورت علمی تشریح نماییم. امیدواریم به تمامی سوالات شما را در زمینه مهاجرت کاری به چین پاسخ دهیم. شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و در باب اخذ ویزای کار چین مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در چین:

کشور چین در همسایگی کشورهایی نظیر؛ کره شمالی، هند، تاجیکستان، پاکستان، نپال و … و در شرق آسیا واقع گردیده است. از نظر مساحت کشور چین به عنوان چهارمین کشور پهناور دنیا شناخته می گردد که وسعتی قریب به 9,596,960 کیلومتر مربع دارد. چین پرجمعیت ترین کشور دنیاست و در سال 2020 بر حسب برآورد هایی که صورت گرفته است حدود 1,439,323,776 نفر در این کشور زندگی می کنند. پایتخت کشور چین پکن می باشد. تنوع آب و هوایی در کشور چین بالاست. زبان مردم چین چینی می باشد و به دلیل جمعیت زیاد این کشور، زبان چینی پر گوینده ترین زبان را به خود اختصاص داده است.

کشور چین اقتصاد بسیار قویی دارد و همواره به عنوان رقیب آمریکا در صنایع مختلف شناخته می شود و یکی از مهم ترین عوامل موفقیت اقتصاد این کشور تکیه به نیروی انسانی و استفاده از تکنولوژی های مدرن دنیا می باشد. کشور چین به عنوان برترین اقتصاد قاره آسیا به شما می آید و از همین رو افراد زیادی از آسیا یا سایر کشورها تمایل به کار یا تحصیل و … در چین دارند. روش مهاجرت کاری یکی از کم هزینه ترین و کم ریسک ترین مسیر های مهاجرت می باشد که در ادامه به بررسی ویزای کار چین و شرایط کار در این کشور می پردازیم.

چین

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور چین

ویزای کار در چین:

افرادی که قصد اقامت در کشوری را داشته باشند بایستی در ابتدای امر ویزای اقامتی آن کشور را داشته باشند. متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری را دارند بایستی ویزای کار دریافت نمایند. در برخی از کشورها نظیر آلمان یا اتریش ویزای جستجوی کار ارائه می گردد که متقاضیان می توانند با کسب آن ویزاها به مدت 6 ماه در این کشورها به دنبال شغل باشند و با پیدا نمدن شغل مناسب اقامت بگیرند. ویزای کار کشورهایی نظیر کانادا و استرالیا و نیوزلند و … نیز امتیاز بندی می باشد و فرد بایستی بر حسب شرایط سن، مدرک تحصیلی،سابقه کار و سطح زبان امتیاز دریافت نماید که برای کسب اقامت بلند مدت یا دائم واجد الشرایط شود. در سایر کشورها فرد بایستی از طرف کارفرمایی پیشنهاد شغلی دریافت کند.

برای اخذ ویزای کار چین موسوم به( ویزای Z) نیز نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما می باشد و فرد با تهیه نمودن مدارک ویزای کار چین می تواند به این کشور وارد شود که درابتدای امر به مدت 30 روز می توانند اقامت داشته باشد و طی این سی روز بایستی روند اخذ اقامت موقت خود را انجام دهد شایان ذکر است این نوع ویزا یک بار ورود و خروج می باشد. فرد می توانند از سه ماه تا 5 سال بر حسب شرایطی که دارد و طبق قراداد منعقده اقامت دریافت دارد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار چین:

برای کار در چین فرد بایستی الزاماتی را رعایت فرماید و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را مهیا سازد. شما عزیزان در بخش ذیل می توانید مدارک لازم بمنظور دریافت ویزای کار چین به عینه نظاره کنید.

  • متقاضی بایستی پاسپورتی که برای 12 ماه دارای اعتبار هست به همراه فتوکپی از صفحه اول داشته باشد. گذرنامه متقاضی حداقل بایستی دارای 2 صفحه خالی باشد.
  • متقاضی بایستی فرم های مربوط به ویزا را تکمیل نماید.
  • داشتن عکسی که اخیرا و طی شش ماه گذشته با استاندارد های لازم تهیه شده باشد مورد نیاز است.
  • ارائه نمودن مجوز کاری متقاضی که توسط وزرات امور خارجه چین صادر شده است. کپی یا اسکن واضح نیز مورد قبول است.
  • پرداخت فی و هزینه های مربوط به بررسی پرونده درخواست ویزا و ...
  • گواهی نداشتن عدم سوء پیشینه و ارائه نمودن گواهی سلامت

نرخ بیکاری در چین:

یکی از شاخص های اساسی در زمینه اشتغال و موضوع کاریابی نرخ بیکاری می باشد که بایستی متقاضیانی که قصد اخذ ویزای کار چین را دارند به عنوان موضوع مهمی در نظر داشته باشند. میزان نرخ بیکاری به درصد افرادی تلقی می گردد که همواره به دنبال شغل بوده اند ولی شغلی را پیدا نکرده اند. شما عزیزان می توانید از طریق نمودار زیر نسبت به نرخ بیکاری در کشور چین آگاهی لازم را کسب نمایید. همانطور که از نمودار ذیل نیز پیداست میزان نرخ بیکاری در چین در سطح بسیار پایینی قرار دارد و در ژانویه 2020 حدود 3.62 درصد برآورد گردیده است.

مشاغل مورد نیاز 2020 چین:

کشور چین جز کشورهای صنعتی دنیا به حساب می آید و مشاغل متعددی وجود دارد که خارجیان می توانند به آن دست پیدا کنند یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیانی که قصد اخذ ویزای کار چین را دارند بایستی مد نظر قرار دهند این موضوع است که فرد بایستی دارای مهارت و تخصص باشد. دانستن زبان چینی برای امر کاریابی بسیار مهم می باشد. شما عزیزان می توانید برخی از مشاغل مورد نیاز چین را مشاهده فرمایید.

مشاغل مورد نیاز 2020 چین به همراه توضیحات هر شغل
معلم معلمان زبان انگلیسی یکی از شغل های مورد تقاضا در چین می باشد
پزشکی به دلیل اینکه طب سنتی در کشور چین رواج بیشتری دارد افرادی که در امر پزشکی متخصص هستند می توانند با ایجاد مطب درامد بسیار خوبی کسب نمایند و پزشکی یکی از شغل های مورد نیاز می باشد.
طراحس لباس از آنجایی که کشور چین به عنوان بزرگترین کشورهای تولید کننده البسه و پوشاک می باشد لذا به خیاطان و طراحان لباس احساس نیاز می شود.
برنامه نویس و شغل های در حوزه IT کشور چین سالیان متمادی است که به عنوان یکی از کشورهای صادر کننده نرم افزار و تکنولوژی های از این دست بوده است و همواره به مهندسینی که در این زمینه فعالیت می کنند و دارای تخصص هستند نیاز دارد.
داروسازی یکی دیگر از رشته هایی که در لیست مشاغل موردنیاز چین می باشد دارو سازی می باشد.
حسابرس و مشاور امور مالی کشور چین روز به روز در حال توسعه می باشد و مردم و شرکت های مختلف برای آگاهی از میزان ریسک های مالی و خطرات احتمالی مالی نیاز به یک مشاور مالی دارند.
پرستاری کودک با توجه به جمعیت رو به رشد کشور چین به رشته پرستاری کودک نیاز است این رشته جز لیست مشاغل مورد نیاز چین قلمداد می گردد.

میزان حقوق برای کار در چین:

بدون شک درآمد مشاغل یکی از مهم ترین دلایل افراد برای مهاجرت کاری می باشد. همانطور که خاطر نشان کردیم وضعیت کار در چین مناسب می باشد و نرخ بیکاری پایینی دارد. متوسط درآمد برای مشاغل گوناگون در حدود 29,500 ین یا 4236 دلار می باشد و کمترین حقوق در ماه نیز در حدود 574 دلار می باشد. افرادی که قصد اخذ ویزای کار چین را دارند می توانند از طریق نمودار ذیل آگاهی لازم در مورد متوسط حقوق برای مشاغل مختلف را کسب نمایند.

عنوان شغلی میزان درآمد / دلار
حسابدار 2,700
مدیر مالی 8,040
طراح گرافیک 2,950
مهندس هوافضا 4,460
مهماندار هواپیما 3,400
خلبان 4,800
معمار 3,900
معلم 3,070
مترجم 3,600
مدیر پروژه 5,000
پرستار بچه 2,500
معلم مهد کودک 3,100
مهندس عمران 3,800
مهندس برق 4,200
مهندس مکانیک 4,100
مدیر اجرایی 9,800
مدیر ارشد مالی 8,700
مدیر پروژه 4,600
سرآشپز 3,400
دندانپزشک 10,000
متخصص تغذیه 9,800
تکنیسین آزمایشگاه 3,100
پرستار 3,300
برنامه نویس / برنامه نویس 3,600
مدیر فناوری اطلاعات 6,040
مهندس شبکه 3,700
وکیل 6,100
داروساز 4,900
مدیر فروش 6,600
معلم دبستان 2,800

نحوه کاریابی در چین:

همانطور که خاطر نشان کردیم متقاضیانی که قصد اخذ مهاجرت کاری به چین را دارند بایستی بتوانند از طرف کارفرمایی در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نمایند لذا یکی از مهم ترین کارهایی که متقاضیان کار در چین می توانند انجام دهند ارسال رزومه کاری خود برای موسسات کاریابی و ثبت نام در سایت های مختلف کاریابی برای کسب آگاهی در مورد استخدام هایی که در این کشور انجام می گیرد، می باشد. امروزه اینترنت تمامی مرز ها را برداشته است و جز لاینفک جهان امروز است. متقاضیان ویزای کار چین می توانند از طریق سایت های مختلف کاریابی به جستجو شغل های مرتبط با رشته تحصیلی خود و شرکت های گوناگون باشند تا از این طریق با پیدا نمودن کار و متقاعد نمودن کارفرما بتوانند برای ویزای کار چین اقدام نمایند. در ادامه به بررسی انواع موسساتی که در کشور چین می توانند به کاریابی شما کمک شایانی نمایند خواهیم پرداخت.

مؤسسات کاریابی در چین:

همانطور که بیان داشتیم موسسات کاریابی یکی از مهم ترین بخش ها برای کسب آگاهی از شغل های موجود و پل ارتباطی بین نیروی کار و کارفرما می باشد. یکی از معتبرترین موسسه کاریابی در چین موسسه Robert Half رابرت هالف می باشد. از دیگر موسسات کاریابی در چین می توان از موسسه هادسون نام برد که دارای چندین شعبه در شهرهای بزرگ این کشور نظیر شانگهای، گوانجو و بیجینگ می باشد. یکی از بهترین موسسات کاریابی در چین که در کشورهای دیگری نظیر ژاپن، سنگاپور، انگلستان نیز دارای شعبه است موسسه Eban   می باشد. Jobsdb.com نیز یکی از سایت های معروف کشور چین می باشد. این مقاله به وسیله مشاورین موسسه حقوقی ملک پور نگارش شده است و کپی نمودن از آن بدون ذکر منبع حرام می باشد و بر خلاف اصول اخلاق است.

بررسی ویزای همراه در چین:

افرادی که ویزای کار چین (Z) را دارند می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه درخواست نمایند که در این صورت ویزای نوع S برای همراهان صادر می گردد. ویزای همراه S1 برای افرادی که دارای اقامت بیشتر از 6 ماه می باشند صادر می گردد و ویزای S2 برای افرادی که اجازه اقامت کمتر از 6 ماه را دارند صادر می شود.  نکته قابل ذکر این موضوع است که همسر فرد اصلی در چین اجازه کار ندارد مگر اینکه پس از ورود به این کشور و با دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمایی چینی نوع ویزای خود را به ویزای کاری کشور چین تغییر دهد. مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه به شرح ذیل می باشد:

  • داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و یک صفحه خالی
  • فتو کپی از گذرنامه
  • تکمیل نمودن فرم درخواست ویزا
  • داشتن عکس استاندارد با زمنیه سفید
  • داشتن دعوتنامه از متقاضی اصلی که از طریق ویزای کار چین اقدام نموده است و دارای اقامت است. اطلاعات کامل مربوط به متقاضی مانند جنسیت، سن، تاریخ تولد، نام کامل و ... بایستی ذکر گردیده باشد.
  • ارائه اسنادی که اثبات کننده رابطه است مانند گواهی ازدواج و ...
  • اثبات تمکن مالی لازم برای پوشش هزینه ها

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در چین:

داشتن کارت اقامت دائم این امکان را به دارنده آن می دهد که به صورت آزدانه وارد چین شود و از آن خارج گردد و تقریباً تمامی حقوقی را که یک شهروند چینی از آن برخوردار است دارنده کارت اقامت دائم نیز برخوردار است. دستیابی به اقامت دائم چین قدری دشوار است. افرادی که از طریق ویزای کار چین وارد این کشور شده اند بایستی به مدت 4 سال را در یک پست ارشد مشغول باشند تا بتوانند برای اقامت دائم چین درخواست نمایند. شایان ذکر است ازدواج با تبعه چینی نیز بعد از 5 سال منجر به اخذ اقامت دائم می گردد. کسب تابعیت چین بسیار دشوار می باشد و در ظاهر راحت به نظر می رسد اما در عمل دسوار است. با توجه به قانون این کشور فردی که ویزای کاری کشور چین را دریافت نموده است و پس از پیدا کردن کار اقامت دائم این کشور را به دست آورده است می توانند برای پاسپورت اقدام نمایند اما این موضوع بسیار دشواری می باشد. شایان ذکر است کشور چین دو تابعیتی را نمی پذیرد و فرد بایستی از تابعیت قبلی خود دست بکشد.

ویزای کار چین و سخن پایانی:

ویزای کار چین، اسناد و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری این کشور و کسب اقامت و تابعیت چین از طریق ویزای کاری کشور چین در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. کشور چین پرجمعیت ترین کشور دنیاست و در صنایع مختلفی پیشرو بسیاری از کشورها می باشد و کسب و کار ها و مشاغل گوناگونی وجود دارد که فرد می تواند در آنها مشغول به کار شود. یکی از موارد مهمی که متقاضیان ویزای کار چین بایستی در نظر بگیرند داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما می باشد که پیچدگی های زیادی را برای متقاضی به همراه دارد و از دیگر نکات مهم این موضوع است که کسب اقامت دائم چین و تابعیت این کشور از طریق ویزای کاری کشور چین بسیار دشوار می باشد. لذا به افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند توصیه می کنیم که در رابطه با ویزاهای جستجو کار آلمان و اتریش تحقیق نمایند. امیدواریم پاسخ تمامی پرسش های شما در زمینه ویزای کار چین در این مقاله مرتفع گردیده باشد. در صورت داشتن پرسشیدر زمینه ویزای کار چین می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان اخذ نمایید. دیدگاه این مقاله نیز برای مطرح نمودن پرسش های شما طراحی گردیده است.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار چین

✅ اخذ ویزای کار چین مستلزم چه شرایطی است؟

برای اخذ ویزای کار چین موسوم به (ویزای Z) نیز نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما می باشد.

✅ متوسط درآمد در چین چقدر است؟

متوسط درآمد برای مشاغل گوناگون در حدود 29,500 ین یا 4236 دلار می باشد.

✅ آیا کاریابی در چین بدون حضور در این کشور امکان پذیر است؟

متقاضیان می توانند از طریق سایت های مختلف کاریابی به جستجو شغل های مرتبط با رشته تحصیلی خود و شرکت های گوناگون باشند تا با پیدا نمودن کار و متقاعد نمودن کارفرما بتوانند برای ویزای کار چین اقدام نمایند.

✅ نرخ بیکاری کشور چین در چه سطحی است؟

میزان نرخ بیکاری در چین در سطح بسیار پایینی قرار دارد و در ژانویه 2020 حدود 3.62 درصد برآورد گردیده است.

✅ دستیابی به اقامت دائم چین تحت چه شرایطی ممکن است؟

دستیابی به اقامت دائم چین قدری دشوار است. افرادی که از طریق ویزای کار چین وارد این کشور شده اند، در صورتی که 4 سال را در یک پست ارشد مشغول باشند می توانند درخواست اقامت دائم دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *