لیست مشاغل مورد نیاز عمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در عمان
  • ویزای کار عمان
  • مدارک مورد نیاز کار در عمان
  • نرخ بیکاری در عمان
  • لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021
  • میزان حقوق کار در عمان
  • نحوه کاریابی در عمان
  • مؤسسات کاریابی در عمان
  • بررسی ویزای همراه عمان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در عمان
  • لیست مشاغل مورد نیاز عمان و سخن پایانی

لیست مشاغل مورد نیاز عمان و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز عمان ، ویزای کاری عمان، شرایط کاریابی در عمان، نرخ بیکاری در عمان و کار در عمان را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نرخ بیکاری در عمان به چه اندازه است؟ سطح درآمد در عمان چه میزان می باشد؟ ساعت کاری در عمان چگونه است؟ مدارک لازم جهت دریافت ویزای کاری کدام اند؟ چه مشاغلی جزو لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021 می باشد؟ در ادامه به این سوالات و نکات مهم در ارتباط با لیست مشاغل مورد نیاز در عمان خواهیم پرداخت. عمان کشوری پادشاهی است که در کنار خلیج فارس واقع شده است. عمان دارای اقتصادی با ثبات بر پایه صادرات نفت و گاز می باشد. این کشور هر ساله اقدام به جذب نیروی کار ماهر خارجی می کند و به این دلیل متقاضیان کار در عمان درخواست ویزای کاری می دهند. مقالات موجود در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور در فضای مجازی می توانند منبع معتبری در زمینه ویزای کاری و مهاجرت به کشور های مختلف باشند. همچنین شما با تماس با این مؤسسه می توانید در خصوص مهاجرت کاری به عمان و لیست مشاغل مورد نیاز عمان و سایر کشور ها مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در عمان:

عمان کشوری سلطنتی در حاشیه خلیج فارس و در شرق شبه جزیره عربستان واقع شده و پایتخت این کشور شهر مسقط می باشد. عمان با کشور هایی نظیر عربستان سعودی، یمن و امارات متحده عربی مرز زمینی و با ایران مرز دریایی دارد. مساحت این کشور در حدود ۳۰۹٫۵۰۰ کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بیش از ۴٫۸ میلیون نفر دارد. واحد پول این کشور ریال عمان است و زبان رسمی کشور عمان عربی می باشد. اقتصاد کشور عمان بر پایه صادرات نفت و گاز است که بیش از ۶۷ درصد درآمد این کشور را تشکیل می دهد. بیشتر صادرات نفت این کشور به مقصد تایلند، کره جنوبی، چین و ژاپن می باشد. کشاورزی و ماهی گیری نیز دو منبع مهم درآمد در کشور عمان هستند. این کشور بیست و هفتمین تولید کننده نفت در جهان است. عمان به سرمایه گذاران خارجی مالکیت صد درصدی اعطا می کند و به این صورت می توانند از وام های کلان با بهره کم استفاده کنند. همچنین این کشور معافیت های گمرکی به شرکت ها و وارد کنندگان تجهیزات صنعتی و مواد خام کارخانه ها اعطا می کند. برای دریافت ویزای کاری کشور عمان باید حتما پیشنهاد کاری از این کشور داشت که در ادامه شرایط و مدارک دریافت ویزای کاری لیست مشاغل مورد نیاز در عمان را مورد بررسی قرار می دهیم.

عمان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور عمان

ویزای کار در عمان:

عمان کشوری ثروت مند و دارای اقتصادی قوی می باشد و هرساله لیست مشاغل مورد نیاز در عمان توسط دولت این کشور ارائه می شود. به همین منظور متقاضیان زیادی برای دریافت ویزای کار در این کشور وجود دارند. برای کار در عمان حتما باید ویزای کاری دریافت کرد که برای دریافت این ویزا حتما باید پیشنهاد کاری داشت. کارفرما باید برای برای ورود به عمان، اجازه اقامت در کشور و ویزای شغلی برای کارمند خود بدست آورد. فرد متقاضی ویزای کار عمان باید بین ۲۱ تا ۶۰ سال سن داشته باشد و از یک شرکت عمانی پیشنهاد کار دریافت کند. اولین مرحله برای حمایت مالی این است که کارفرما باید مجوز کار را از وزارت نیروی انسانی دریافت کند تا بتواند یک کارمند خارجی را استخدام نماید. کارفرما این فرم استخدام را برای ریاست نیروی کار ارسال می کند تا بتواند پروانه مجوز کار در عمان را دریافت نماید. کارفرما در عمان دعوت نامه را برای کلیه کارکنانی که شرایط ویزای کاری را دارند ارسال می کند. کارفرما باید ویزای شغلی فردی را برای کارکنان خود دریافت کند و درخواست ویزای کاری متقاضی خود را به اداره مهاجرت و پلیس عمان اعمال کند. در صورتی که تخصص متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021 باشد شانس بیشتری برای اخذ ویزای کار در عمان دارد. همچنین فرد متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد تا بتواند ویزای کار عمان را دریافت کند.

  • سن متقاضی باید بین ۲۱ تا ۶۰ سال باشد
  • متقاضی باید همان جنسیتی را داشته باشد که در ویزای کار ذکر شده است.
  • شغل و موقعیت باید با شغل مندرج در ویزای کاری یکسان باشد
  • برخی از ملیت ها به مجوز های ویژه نیاز دارند.
  • اتباع خارجی از کشور های خاص نیاز به گواهی پزشکی دارند.

بعد از رسیدن فرد متقاضی کارفرما به عنوان حامی، فرد متقاضی را برای انجام انگشت نگاری به دفتر محلی پلیس عمان همراهی می کند.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار عمان:

پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در عمان برای دریافت ویزای کاری عمان، متقاضی باید سری مدارکی را آماده کند و به کارفرما ارائه دهد و بعد از مرتب سازی مدارک توسط کارفرما، آن ها را به سفارت و اداره مهاجرت عمان ارائه دهد. این مدارک باید معتبر بوده و به زبان انگلیسی یا عربی ترجمه شده باشند. هرگونه نقض در ارائه مدارک موجب رد شدن درخواست ویزای کاری خواهد شد. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری عمان به شرح زیر می باشد:

  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی از پاسپورت معتبر که بیشتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد
  • برای اتباع کشور های خاص، اصل و کپی گواهی پزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • فرم درخواست ویزای کار
  • دعوت نامه کاری که توسط کارفرما یا اداره کار عمان تأیید شده باشد
  • اگر یک فرد خارجی دو سال را در عمان مشغول به کار بوده، نامه عدم اشتغال به کار که مورد تأیید اداره کل اقامت و گذرنامه است

نرخ بیکاری در عمان:

از جمله مواردی که برای مهاجرت کاری به کشور دیگر مورد نیاز است، بررسی نرخ بیکاری آن کشور می باشد. بدین صورت که هرچه نرخ بیکاری در یک کشور کمتر باشد، میزان و درخواست کار برای افراد ماهر خارجی بیشتر از کشور هایی است که نرخ بیکاری در آن ها زیاد است. به عنوان یک متقاضی کار در خارج از کشور باید نرخ بیکاری کشور مقصد را مورد بررسی قرار داد. نرخ بیکاری در عمان در سال های اخیر رشد نزولی را سپری کرده است به همین دلیل می تواند محل مناسبی برای اتباع متخصص و ماهر خارجی باشد و پیدا کردن کار به دلیل کمبود نیروی متخصص در این کشور وجود دارد. بیشترین نرخ بیکاری در چندسال اخیر در کشور عمان مربوط به سال ۱۹۹۹ و به اندازه ۵٫۶۷ درصد بوده است. همچنین کمترین میزان نرخ بیکاری مربوط به سال اخیر و به اندازه ۲٫۶۷ درصد بوده است. پس همانطور که متوجه هستید، این کشور می تواند بازار کاری خوبی برای افراد خارجی را دارا باشد. با بررسی نرخ بیکاری و لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021 می توانید شرایط خود را برای کار در عمان بسنجید. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور عمان را مشاهده می کنید:

لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021:

یکی دیگر از موارد مورد توجه برای مهاجرت کاری، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در عمان می باشد. دولت عمان هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز عمان را ارائه می دهد و با بررسی این لیست می توان با سرعت و به راحتی شغل مورد نظر را پیدا کرد. از آن جا که اقتصاد عمان بر پایه صادرات نفت و گاز می باشد، افرادی که در این زمینه دارای تخصص هستند، می توانند وارد بازار کار این کشور شوند و مشاغل مرتبط با این زمینه، فرصت خوبی در این رشته ها دارند. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021 را مشاهده می فرمایید:

لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021
مدیریت هتل مدیر مدرسه
مدیر املاک وکیل
مدیر پروژه ساخت و ساز مدیر منابع انسانی
مدیر استخدام مدیر IT
جوشکاری معلم زبان
مدیر فروش و بازاریابی تدوین گر
پزشک پرستار
جوشکاری صنعتی صنایع نفت
صنایع گاز مهندس صنایع

هفته کاری در عمان بسته به سیاست های شرکت بین ۴۰ تا ۴۸ ساعت متغیر است. ساعت اداری معمولا از ۸:۳۰ یا ۹ صبح تا ساعت ۶ عصر می باشد و در زمستان و تابستان هیچ تفاوتی در وقت کاری وجود ندارد. در ماه رمضان ممکن است ساعت کاری به ۶ ساعت کاهش یابد. این کاهش در بعضی شرکت ها فقط برای کارگران مسلمان تخصیص می یابد و کارگران غیر مسلمان باید ساعت کاری استاندارد را رعایت کنند. پرستاری عمان یکی از مشاغل پرطرفدار برای کار در عمان است. خوشبختانه پرستاری نیز جزو لیست مشاغل مورد نیاز در عمان است. علاقه مندان به کار پرستاری عمان می توانید شرایط و مدارک مورد نیاز را در مقاله مرتبط مطالعه فرمایید. پرستاران در صورت قبولی در آزمون پرومتریک پرستاری عمان اجازه کار در این کشور را خواهند داشت.

میزان حقوق برای کار در عمان:

بدون شک یکی از عمده ترین دلایل مهاجرت کاری به یک کشور، سطح درآمد در آن کشور می باشد. هرچه درآمد بیشتر باشد سطح رفاه درآن کشور نیز بیشتر است و به همین دلیل متقاضیان زیادی برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام می کنند. رنج درآمد در کشور عمان از ۴۵۰ ریال عمان تا ۷۹۰۰ ریال عمان در ماه می باشد. متوسط درآمد در این کشور ۱۶۳۰ ریال عمانی است. در جدول زیر میزان درآمد برخی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز در عمان را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد
وکیل ۸۲۳۳$
حسابدار ارشد ۳۲۳۶$
مدیر IT ۷۳۳۳$
مدیر فروش ۵۳۰۷$
مدیر منابع انسانی ۶۹۷۶$
تدوین گر ۴۸۲۰$
مسؤل پذیرش ۱۶۲۰$
مجری تدارکات ۳۴۵۳$
مدیر استخدام ۷۲۳۹$
مدیر کل هتل ۱۳۸۷۰

نحوه کاریابی در عمان:

افرادی که قصد مهاجرت کاری به عمان را دارند در ابتدای کار نیاز به دعوت نامه کاری یا پیشنهاد کاری دارند که بتوانند برای ویزای کار عمان درخواست بدهند. این کار را می توان توسط وب سایت های کاریابی یا مؤسسات کاریابی و حتی به صورت مکاتبه مستقیم با کارفرمای مورد نظر انجام داد. شخص متقاضی می تواند توسط وب سایت های کاریابی در کشور عمان شغل مورد نظر خود را پیدا کند. بدین صورت که ویزای کاری خود را برای این وب سایت ها ارسال کرده و یا این وب سایت ها مشاغل مورد نیاز در کشور عمان را به صورت پیشنهاد در وب سایت خود قرار می دهند. پس از ارسال رزومه به کارفرما و بعد از انجام مصاحبه کاری و مراحل مورد نیاز جهت تست تخصص شخص، می توان از کارفرما پیشنهاد کاری دریافت نمود. در زیر لیستی از وب سایت های کاریابی در کشور عمان موجود است:

سایت های کاریابی 
Bayt
Tanqeeb Oman
Indeed
Naukrigulf
Linkedln
GulfTalent
Glassdoor
Wisdom Job Gulf
Google for jobs
Monater

مؤسسات کاریابی در عمان:

در عمان همچینین مؤسساتی وجود دارند که شخص متقاضی می تواند با کمک آن ها پیشنهاد کاری خود را دریافت کرده و برای ویزای کاری عمان درخواست کند. این مؤسسات با ارسال روزمه متقاضی به شرکت ها و کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار ماهر خارجی دارند می تواند برای متقاضیان پیشنهاد کاری و کار مورد نظر پیدا کند. این روش هم به صورت حضوری و هم به صورت راه دور انجام می گیرد و متقاضی می تواند در کشور مبدأ ارسال رزومه و مصاحبات مورد نظر را انجام دهد. این مؤسسات در قبال وظیفه ای که انجام می دهند مقداری وجه از شما دریافت می کنند که میزان معقولی است. در زیر نام چند مؤسسه در زمینه کاریابی در عمان را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  عمان
BAYT
Work Circle Oman
Competence HR
Oxygen Oman
Randstad Middle East
MENA HR Solutions LLC
Al-Miladi Global Human Resources Management
Talent Development LLC
Global Business Network LLC
Budget Talent

بررسی ویزای همراه در عمان:

متقاضیانی که جهت کار در عمان درخواست ویزای کار می دهند، در صورت داشتن همسر و فرزند زیر ۲۱ سال می توانند درخواست ویزای همراه عمان را داشته باشند که این روند نیاز به گواهی از وزارت کشور برای وضعیت ازدواج متقاضی و همسر را دارد. اعطای این ویزا به صلاح دید وزارت کشور عمان است و انقضای این ویزا بستگی به اجازه اقامت فرد متقضی دارد. از سری سرایط لازم برای دریافت ویزای همراه عمان:

  • متقاضی باید مطابق با استاندارد های شورای همکاری خلیج فارس در یک شغل ارشد باشد.
  • محل زندگی مناسبی که به نام یکی از اعضای خانواده یا به نام کارفرما اجاره شده باشد
  • درآمد ماهیانه نباید کمتر از ۶۰۰ ریال عمانی باشد.
  • یک نسخه از سند ازدواج متقاضی و همسر که توسط سفارت خارجه کشور مبدا تایید شده باشد.

فرم درخواست ویزای همراه باید توسط کارفرما امضا شده باشد و تمامی مدارک باید به زبان عربی یا انگلیسی ترجمه شده باشند. مدارک لازم‌جهت درخواست ویزای همراه عمان به شرح زیر است:

  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی پاسپورت معتبر که کمتر از ۶ ماه معتبر نباشد.
  • اصل و مدرک گواهی پزشکی تأیید شده توسط وزارت بهداشت
  • کپی فرم تأیید شده توسط وزارت نیرو که حاوی مشخصات کارمند، میزان حقوق و بیانیه بانکی انتقال حقوق ماهیانه برای مدت کمتر از ۶ ماه
  • کپی سند ازدواج تأیید شده توسط وزارت امور خارجه عمان
  • کپی قرارداد یا سندی که که محل زندگی متقاضی را تأیید می کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در عمان:

عمان از معدود کشور هایی است که اجازه تابعیت به متقاضیان کار و کارگران خارجی را نمی دهد و حتی گرفتن تابعیت این کشور بسیار سخت می باشد. تنها افرادی می توانند تابعیت کشور عمان را دریافت کنند که با تبعه عمانی ازدواج و به مدت بیشتر از ۱۵ سال با هم زندگی مشترک داشته باشند. در حالت کلی اخذ تابعیت عمان و یا دریافت اقامت دائم کشور عمان برای اتباع خارجی که از طریق ویزای کار در عمان و چه از طریق سرمایه گذاری غیر ممکن است. از شرایط لازم برای دریافت تابعیت عمان می توان به داشتن عدم سو پیشینه، تسلط به زبان عربی، تسلط به فرهنگ و تاریخ عمان و همچنین رعایت اصول شهروندی در این کشور اشاره کرد. رتبه بندی پاسپورت عمان در جهان نشان می دهد که قدرت پاسپورت این کشور در رتبه ۴۱ قرار دارد و با داشتن پاسپورت عمان افراد می توانند به ۶۳ کشور دنیا بدون داشتن ویزا سفر کنند و این از ضعف کشور عمان محسوب می شود.

لیست مشاغل مورد نیاز عمان و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز عمان ، ویزای کاری عمان، نرخ بیکاری در این کشور، نحوه دریافت تابعیت عمان و همچنین سطح متوسط درآمد در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. عمان کشوری در حال رشد است و اقتصادی نسبتا پایدار با نرخ بیکاری پایین دارد. برای اتباع خارجی و افراد ماهر، بازار بسیار مناسبی می باشد و اقدامات مناسبی جهت جذب نیروی کار را داشته است. مشکل اصلی این است که افراد متقاضی ویزای کار نمی توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند، پس از آن می شود برای ایجاد شرایط مناسب جهت کار در کشور های پیشرفته تر مانند کانادا، آلمان و اتریش استفاده کرد. این کشور ها بازار کار بسیار مناسبی برای اتباع خارجی دارند و سطح درآمد و رفاه اجتماعی در این کشور ها به مراتب مناسب تر است. شما عزیزان می توانید با تماس با موسسه حقوقی ملک پور ، مشاوره رایگان در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز عمان و سایر کشور ها دریافت نمود. همچنین شما با مطالعه مقالات مربوط به مهاجرت از طریق ویزای کاری به کشور عمان و سایر کشور ها در وب سایت های رسمی این موسسه می توانید روش های مهاجرت را از منبعی معتبر فرا بگیرید. همچنین می تواند سوالات خود را در رابطه با لیست مشاغل مورد نیاز عمان بیان کنید تا در اسرع وقت پاسخ آن را دریافت کنید. اگر از مطالب موجود در این مقاله رضایت دارید می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر این مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز عمان

✅ مهاجران چگونه می توانند ویزای کار عمان را به دست آورند؟

برای کار در عمان حتما باید ویزای کاری دریافت کرد که برای دریافت این ویزا حتما باید پیشنهاد کاری داشت.

✅ شرایط لازم برای متقاضی کار در عمان چیست؟

فرد متقاضی ویزای کار عمان باید بین ۲۱ تا ۶۰ سال سن داشته باشد و از یک شرکت عمانی پیشنهاد کار دریافت کند.

✅ در لیست مشاغل مورد نیاز عمان، مشاغل در کدام حوزه شانس کاریابی بیشتری دارند.

از آن جا که اقتصاد عمان بر پایه صادرات نفت و گاز می باشد، افرادی دارای تخصص در مشاغل مورد نیاز عمان مرتبط با این زمینه، فرصت خوبی برای کار در عمان دارند.

✅ محدوده درآمد مشاغل در عمان چه مقدار است؟

محدوده درآمد در کشور عمان از ۴۵۰ ریال عمان تا ۷۹۰۰ ریال عمان در ماه می باشد. متوسط درآمد در این کشور ۱۶۳۰ ریال عمانی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *