ویزای کار مالزی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در مالزی
  • ویزای کار در مالزی
  • مدارک مورد نیاز کار در مالزی
  • نرخ بیکاری در مالزی
  • مشاغل مورد نیاز 2020 مالزی
  • میزان حقوق در مالزی
  • نحوه کاریابی در مالزی
  • مؤسسات کاریابی در مالزی
  • بررسی ویزای همراه مالزی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مالزی
  • سخن پایانی کار در مالزی

ویزای کار مالزی و مقدمه ای بر آن

ویزای کار در مالزی و چگونگی دریافت آن در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت و به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. شرایط اخذ اقامت از طریق ویزای کار در مالزی چگونه است؟ اخذ اقامت و تابعیت از طریق ویزای کار در مالزی به چه صورت است؟ همه ساله افراد زیادی کشور مالزی را به عنوان مقصدی برای اشتغال انتخاب می کنند. کشور مالزی از شرایط اجتماعی سیاسی پایداری برخوردار است با این حال کار در مالزی مزایا و معایبی مخصوص به خود را دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. شناخت عوامل موثر بر ویزای کار در مالزی موضوع مهمی است و متقاضیان می بایست قبل از اقدام به نکات مهم آن توجه نمایند. شما عزیزان در صورتی که نیاز به اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار مالزی دارید می توانید با موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان داشته باشید.

شرایط عمومی ویزای کار مالزی:

ویزای کار در مالزی موضوعی است که می توان آن را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار داد. یکی از عوامل موثر بر انتخاب مالزی برای کار، هزینه های پایین زندگی در این کشور به نسبت بسیاری از کشور ها می باشد. مردم این کشور به زبان مالایی سخن می گویند و زبان دوم مردم این کشور زبان انگلیسی است و عموما مردم به راحتی به این زبان سخن می گویند. کشور مالزی دارای امکانات رفاهی مناسبی می باشد. آب و هوای مناسب در این کشور، وجود مناظر زیبایی همچون کوه ها و جنگل ها، دریا و سواحل بسیار زیبا این کشور را به یکی از کشور های پرطرفدار مبدل ساخته است. اما لازم به ذکر است که ویزای کار در مالزی منجر به اقامت ارزشمندی نمی شود و اقامتی که به افراد تعلق می گیرد به صورت محدود و موقتی است. به همین دلیل، اکثر افرادی که برای  گرفتن ویزای کار در مالزی اقدام می کنند، از این کشور به عنوان سکوی پرتابی به سمت کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا استفاده می کنند.

مالزی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور مالزی

ویزای کار در مالزی:

در کشور مالزی هنگامی که یک کمپانی بتواند ثابت نماید که شخصی از تبعه کشور مالزی نمی تواند در پوزیشن مورد نیاز استخدام شود قادر خواهد بود که فرد خارجی را استخدام نماید. هرچند در مواردی استثنا نیز وجود دارد. از آنجا که در حال حاضر مالزیایی ها اکثرا افراد تحصیل کرده ای هستند، متقاضیان خارجی می بایست شرایط مناسبی را از خود نشان دهند. به منظور اخذ ویزای کار در مالزی نیاز است شرایطی فراهم شود. این شرایط عبارتند از سن حداقل 27 سال و حداقل حقوق ماهیانه تعیین شده 5000 رینگت. همچنین کمپانی مورد نظر باید دارای سرمایه کافی باشد. در صورتی که قرارداد کار در مالزی با حقوق بیشتر از 8000 رینگت ارایه شود، مجوز کار سریعا تایید خواهد شد و نیز کارکنان متخصص قادر خواهند بود تا برای  اخذ ویزای ویژه 10 ساله اقدام کنند.

عمدتا مجوز های کار در مالزی به مدت 1 یا 2 ساله صادر گردند و پس از پایان قرار داد، کارفرما می بایست برای تمدید مجوز فرد استخدام شده اقدام نماید. افراد با دریافت اجازه کار قادر به افتتاح حساب در بانک های مالزی و نیز دریافت وام هایی مانند وام مسکن هستند. افراد همچنین قادر به پرداخت مالیات در کشور مالزی یا خارج از آن هستند . کشور مالزی با بسیاری از کشورها تفاهم نامه ممانعت از پرداخت مالیات دوگانه را دارد. می توان گفت که بالاترین درصد مالیات در کشور مالزی 26 درصد محاسبه شده است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز کار در مالزی:

اخذ ویزای کار در مالزی و درخواست مجوز کار از طریق شرکت در طی پروسه ای سه مرحله ای انجام می گردد. این مراحل به شرح زیر می باشند:

  • مرحله قبل از درخواست – بررسی واجد شرایط بودن

    اتباع خارجی می بایست در این مرحله از یک شرکت در مالزی، نامه ای به عنوان یک پیشنهاد کاری دریافت نمایند. افراد در این مرحله مستلزم داشتن یک گذرنامه با مهلت اعتبار حداقل 18 ماه هستند. انواع اجازه کار برای تبعه خارجی در کشور مالزی:

    • مجوز بازدید حرفه ای (PVP)

    این نوع اجازه کار برای کارکنانی ارایه می شود که برای مدت موقت حدود 12 ماه قصد کار کردن برای یک شرکت را دارند. قبل از ورود متقاضی به مالزی نیاز است که در خواست ورود توسط شرکت ارایه شود.

    • (Residence Pass-Talent (RP-T

    این نوع مجوز برای نیروی کار خارجی ناهر و مجرب صادر می شود و تا 10 سال قابل تمدید است. معیار های مورد نیاز برای درخواست این نوع از مجوز عبارتند از:

    • حداقل 3 سال کار در مالزی
    • در زمان درخواست، مجوز اشتغال معتبر ( (EP) را در اختیار داشته باشد.
    • توانایی دریافت حقوق ماهانه حداقل 15،000 رینگت در مالزی
    • دارای کد پرونده مالیاتی در مالزی و پرداخت حداقل 2سال مالیات بر درآمد پرداخت
    • مدرک دکترا، فوق لیسانس، لیسانس یا دیپلم در هر رشته ای از یک دانشگاه شناخته شده یا یک گواهینامه حرفه ای صلاحیت از یک موسسه حرفه ای شناخته شده
    • حداقل 5 سال تجربه کاری
  • درخواست اشتغال خارجی – درخواست از طریق سیستم آنلاین خدمات اتباع خارجه (ESD)

    در این مرحله شرکت ها قادر خواهند بود بعد از تأیید مدارک کارفرمایان و کارکنان، با ایجاد یک اکانت در اینترنت و اجرای بقیه پروسه ها برای دریافت مجوز اقدام نمایند.

  • بعد از تصویب شدن درخواست استخدام، پاسپورت امضا شده و پرونده کامل می شود.

    پس از  تأیید درخواست مجوز در ESD ، متقاضی می بایست پاسپورت خود را امضا نماید و مجوز کار را در یکی از مراکز MYXpats در مالزی فراهم نماید.

مدارک عمومی مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری مالزی عبارتند از:

  • مجوز واصله از کارگران خارجی باید توسط کارفرمایان به دست آید.
  • سن فرد متقاضی در زمان درخواست نباید کمتر از 18 سال و بیش از 45 سال باشد.
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی سلامت پزشکی تایید شده
  • گواهی اثبات هویت
  • اسناد مرتبط با تحصیل و سابقه کار
  • دعوتنامه شغلی

نرخ بیکاری در مالزی

بررسی نرخ بیکاری یکی مهمترین عواملی است که متقاضیان قبل از اقدام به انجام پروسه اخذ ویزای کاری در هر کشور باید بررسی نمایند. نرخ بیکاری در کشور مالزی در سال 2019 برابر با 3.3 درصد است که نرخ بسیار قابل قبولی می باشد. به طور کلی کشور مالزی در طی سال های اخیر دارای نرخ بیکاری نسبتا پایداری بوده و تغییرات زیادی نکرده است. بر طبق پیش بینی ها می توان بیان کرد که در سال های آینده نرخ بیکاری در مالزی به 3.20 درصد خواهد رسید و نیز بر اساس پیش بینی ها  برطبق مدل های اقتصادسنجی در طولانی مدت، نرخ بیکاری در مالزی به حدود 3.60 درصد خواهد رسید.

مشاغل مورد نیاز 2020 مالزی:

ویزای کار در مالزی به دلیل وجود پایداری اقتصادی و وضعیت مناسب این کشور از لحاظ موقعیت های شغلی مورد توجه بسیاری از مخاطبین قرار گرفته است. افراد قبل از اقدام برای ویزای کار در مالزی باید از مشاغل مورد نیاز در این کشور مطلع باشند. برخی از مشاغل مورد نیاز درمالزی در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته اند:

مشاغل مورد نیاز 2020 مالزی
مهندسی سازه معماران، نقشه برداران و طراحان داخلی و مهندسین ساختمانی شرایط شغلی مناسبی را در این کشور دارا هستند. افرادی که دارای مدرک مهندسی ساخت هستند و نیز دارای مهارت های طراحی هستند ، می توانند مالزی را به عنوان گزینه ای ایده ال در نظر بگیرند. حقوق بازنشستگی برای یک مهندس سازنده در مالزی از دلار500 تا 1400 دلار می باشد.
داروسازان شغل دارو سازی نیز از جمله مشاغل مورد نیاز در کشور مالزی به حساب می آید. حداقل حقوق و دستمزد داروسازان در حدود سه هزار رینگت در هر ماه (767 دلار) است، و گاهی برای افراد مجرب به صدو پنجاه هزار رینگت در ماه (3840 دلار) نیز خواهد رسید. افراد متخصص در زمینه داروسازی شانس بسیار خوبی برای یافتن موقعیت شغلی مناسب و کار در مالزی خواهند داشت.
مشاوران مالیاتی با توجه به دغدغه های مالیاتی موجود در کشور مالزی نیروی کافی و متخصص  در این زمینه وجود ندارد و کشور مالزی به مشاورین مالیاتی نیاز دارند. حقوق و دستمزد مشاوران مالیاتی در کشور مالزی از 3500 رینگت (900 دلار) تا 6500 رینگت (1660 دلار) در ماه قابل تغییر می باشد.

معلمان

شغل معلمی در مالزی یکی از مشاغل بسیار ارزشمند و مورد نیاز به حساب می آید و معلمان از جایگاه شغلی بسیار مناسبی در این کشور برخوردار هستند. حقوق معلمی در مالزی  2500 رینگت حقوق و دستمزد ماهانه (640 دلار) می باشد، البته این رقم بسته به شرایط افراد متغیر است.
فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) در مالزی از موقعیت مناسبی برخوردار است، که همین امر فرصت مناسبی برای متخصصین در این حوزه ایجاد کرده است. به عنوان مثال مشاغلی همچون تحلیلگر سیستم،  توسعه دهنده نرم افزار، برنامه نویس، مدیر پایگاه داده و مهندس شبکه برخی از مشاغل مرتبط در این حوزه می باشد.

میزان حقوق برای کار در مالزی:

حداقل حقوق افرادی که با نامه کارفرما در مالزی استخدام می شوند در حدود ده هزار رینگت در هر ماه می باشد. کارکنان در اغلب مواقع از کمک هزینه های جانبی نیز برخوردار می شوند. هزینه های حمل و نقل، کمک هزینه های خرید لباس و کمک هزینه های خودرو از این قبیل هزینه های جانبی به حساب می آیند. افراد با داشتن چنین دستمزدی قادر به داشتن یک زندگی بسیار خوب و مناسب هستند. لازم به ذکر است که این مبلغ مبلغی بسیار معمولی به حساب می آید و دریافت آن به هیچ وجه کار دشواری نیست. همچنین افراد با داشتن 15000 تا 20000 رینگت در ماه قادر به تآمین یک زندگی ایده ال و کامل برای خود هستند به طوری که بتوانند در یک آپارتمان بسیار لوکس زندگی کنند و روزانه در رستوران غذا میل نمایند. حقوق مردم محلی در  حدود 2000-4000 رینگت در ماه و حقوق کارکنان مغازه و رستوران ها در حدود 1000 رینگت در هر ماه می باشد.

لازم به ذکر است که شرایط حقوق و دستمزد برای افراد متخصص بالاتر است و افرادی که برای اولین بار برای دریافت ویزای کار در مالزی اقدام می نمایند با حقوقی در حدود 5000 رینگت در ماه رندگی مناسب و راحتی خواهند داشت.

نحوه کاریابی در مالزی:

ویزای کار در مالزی یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به این کشور برای متقاضیان خارجی است و دریافت دعوتنامه شغلی(job offer)  از یک کارفرمای بین المللی راه حلی برای اخذ ویزای کار این کشور است. می توان گفت این راه از راه های بسیار کم هزینه و بدون دردسر برای دریافت ویزای کار در مالزی می باشد. متقاضیان ویزای کار در مالزی باید بدانند که جست و جوی کار در سفر توریستی به مالزی بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است، مگر در صورت داشتن تحصیلات مناسب و تجربه و تخصص بالا. یافتن و شناسایی شرکت های بین المللی فعال در کشور مالزی یکی از بهترین روش ها برای اقدام به دریافت ویزای کار در مالزی است. پس از آن متقاضیان می توانند رزومه و انگیزه نامه خود را برای  این شرکت ها ارسال نمایند. در صورتی که متقاضیان در ابتدا امکان ورود به مالزی را نداشته باشند، این کار می تواند شروع مناسبی برای آنها محسوب شود. استفاده از سایت های کاریابی گوناگون می تواند راه مناسبی برای یافتن چنین شرکت هایی باشد.

مؤسسات کاریابی در مالزی:

همان گونه که بررسی گردید متقاضیان با پیدا کردن کارفرما و دریافت دعوتنامه کاری می توانند برای ویزای کار در مالزی اقدام نمایند. از آنجا که انجام این پروسه به صورت دقیق مستلزم تجربه و تخصص است بهره گیری از وکلای با تجربه این امر متقاضیان را تا حد بسیاری یاری می نماید. این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور اتریش گرداوری شده است و هر گونه کپی برداری از آن شرعا و قانونا حرام و غیر قانونی می باشد.  متقاضیان عزیز می توانند برای پیدا کردن شغل مورد نظر در مالزی از سایت های کاریابی و یا موسسات در این زمینه کمک بگیرند.

برخی از سایت ها ی کاریابی کشور مالزی در جدول زیر نمایش داده شده اند:

موسسات کاریابی

سایت LinkedIn

سایت Indeed

سایت achievegroup.asia

سایت jobnexus

سایت jobsearch

بررسی ویزای همراه در مالزی:

شرایط اخذ ویزای همراه برای متقاضیان ویزای کار در مالزی همواره موضوع مهم و سوال برانگیزی بوده است. همانطور که در بسیاری از کشورها افراد دارای اقامت کاری، قادر خواهند بود تا برای همراه خود درخواست اقامت دهند کشور مالزی نیز چنین قانونی را دارد و اجازه کار برای همراه مستلزم صدور مجوز کار بعد از ورود به کشور می باشد. بر طبق وجود قانون های سخت گیرانه برای کارکنان غیر قانونی در کشور مالزی، توصیه می شود افراد حتما برای شروع به کار در این کشور ابتدا برای اخذ مجوز از اداره کار مالزی اقدام نمایند. پس از دریافت مجوز کار، می توانید برای اخذ ویزای همراه خود (شامل همسر و فرزندان) به مالزی اقدام نمایید. این نوع ویزا در طول مدت منعقد بودن قرارداد شما معتبر خواهد بود.

در صورتی که اسناد زیر آماده شود، می توان فرایند اخذ ویزای همراه را انجام داد:

  • نامه کتبی و مجوز از شرکت که برای اجازه کار اولیه درخواست شد
  • فرم DP11A شامل عکس
  • اثبات رابطه خویشاوندی با همراه (همسر و فرزند زیر 18 سال)
  • فتوکپی کامل پاسپورت افراد وابسته
  • فتوکپی کامل پاسپورت شخص اصلی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مالزی:

همانطور که بررسی شد دریافت ویزای کار در مالزی منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور نمی گردد و بر اساس آنچه که پیش از این بیان شد کشور مالزی در این رابطه از قوانین سختگیرانه ای پیروی می کند. همچنین لازم به ذکر است که کشور مالزی به صورت تک تابعیتی است و از تابعیت مضاعف نیز استقبال نمی کند. موسسه حقوقی ملک پور شما را در مسیر مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت کشورهای گوناگون یاری می نماید و شما مخاطبین عزیز می توانید به منظور اخذ مشاوره در ارتباط با روش های گوناگون مهاجرت با کارشناسان متخصص مؤسسه تماس حاصل فرمایید.

کار در مالزی و سخن پایانی:

هـمانـ گونـه که گـفته شـد، اخذ ویزای کار در کشور مالزی بـه دلیل وجود پایداری اقتصادی و اجتماعی در این کشور و نیز دلایل متعددی همچون کیفیت نسبتا بالای زندگی و سطح رفاه خوب همه ساله مورد توجه متقاضیان بسیاری قرار می گیرد .همچنین متقاضیان زیادی با هدف ارتقا کیفیت زندگی خود، در پی دریافت اقامت اقامت کاری در مالزی هستند. بــا بــررسی نکـاتی هــمـچـون چگونگی دریافت ویزای کار مالزی، مشاغل مورد نیاز در مالزی، میزان حقوق دریافتی برخی از مشاغل در مالزی در این نوشتار سعی کرده ایم که پـاسـخ تـمامی سـؤالات شـما مخاطبین گرامی در رابـطه بـا چـگونگی دریافت ویزای کار مالزی را پاسخ دهیم . در صـورت نیاز بـه اطـلاعـات بیشتر و یا درخـواسـت بـررسی شرایط خـود می توانید بـا کارشـناسـان بـا تجـربـه مـؤسـسه حـقوقی ملک پور(ملک پور ملک پور) تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ها و یا در بخش سوالات مهاجرت در منوی سایت طرح نمایید تا مشاوردین متخصص موسسه به پرسش های شما عزیزان پاسخ دهند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار مالزی

چگونه در مالزی کار پیدا کنیم؟

استفاده از سایت های کاریابی گوناگون و ارسال رزومه و انگیزه نامه برای این موسسات، می تواند راه مناسبی برای یافتن کار در مالزی باشد.

شغل های پردرآمد در مالزی چه شغل هایی هستند؟

در کشور مالزی به دلیل رونق بازار ساخت و ساز، مشاغل مهندسی ساختمان و مهندسی سازه جزو شغل های پر درآمد در مالزی است.  هم چنین داروسازان با تجربه و شاغلان در حوزه فناوری اطلاعات نیز درآمد قابل توجهی دارند.

چه مشاغلی دارای بیشترین نیاز در لیست مشاغل مورد نیاز مالزی هستند؟

از آنجا که صنعت املاک در مالزی پررونق است، مشاغل معماری، نقشه برداری، طراحان داخلی و مهندسین ساختمانی جزو پر درخواست ترین مشاغل مورد نیاز مالزی هستند.

اخذ ویزای کار مالزی در چه صورت امکان پذیر است؟

اخذ ویزای کار مالزی با داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمایی در این کشور ممکن خواهد شد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      با توجه به شرایط شما ممکن است بهترین راه متفاوت باشد. شما می توانید از طریق موسسات کاریابی برای کاریابی در این کشور بدون حضور اقدام کنید. تحصیل نیز راه مناسبی برای افزایش شانس کاریابی شما خواهد بود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *