ویزای کار سوئد

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در سوئد
  • ویزای کار در سوئد
  • مدارک مورد نیاز کار در سوئد
  • نرخ بیکاری در سوئد
  • مشاغل مورد نیاز 2020 سوئد
  • میزان حقوق در سوئد
  • نحوه کاریابی در سوئد
  • مؤسسات کاریابی در سوئد
  • بررسی ویزای همراه سوئد
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سوئد
  • سخن پایانی کار در سوئد
✅ ویزای کار سوئد ✅اقامت در سوئد از طریق کار ✅ نحوه کاریابی در سوئد توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور  در این مقاله به صورت تخصصی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

ویزای کار سوئد و مقدمه ای بر آن

ویزای کار سوئد، اقامت در سوئد از طریق کار و نحوه کاریابی در سوئد در این مقاله به صورت تخصصی و علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. شرایط دریافت ویزای کار سوئد به چه نحو می باشد؟ اقامت در سوئد از طریق کاریابی چگونه است؟ شرایط دریافت مجوز کار در سوئد چگونه می باشد؟ در این مقاله سعی بر این است ویزای کار کشور سوئد به صورت تخصصی بررسی شود و به تمامی سوالات شما در خصوص ویزای کار سوئد پاسخ داده شود. اگر پس از اتمام مطالعه این مقاله در خصوص ویزای کار سوئد سوالی برای شما عزیزان مطرح شد می توانید با دفاتر موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید و یا سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ وب سایت مطرح کنید تا کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ دهند.

همینطور می توانید با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام موسسه ملک پور از سایر اطلاعات رایگان ما جهت پاسخ به سوالات خود استفاده کنید. ویزای کار سوئد یکی از شش روش مهاجرت به کشور سوئد می باشد و شرایط بسیار ویژه و خاصی دارد. ویزای کار همیشه جزو محبوب ترین روش های مهاجرت بوده است.

شرایط عمومی ویزای کار سوئد:

کشور سوئد در شمال اروپا و حوزه دریای بالتیک قرار دارد و با کشورهای فنلاند و نروژ و دانمارک هم مرز می باشد. کشور سوئد به علت شرایط رفاه مناسب، اقتصاد پویا، آزادی اجتماعی، برابری جنسیتی، نظام آموزشی پیشرفته، نظام بهداشتی و سلامت عالی، فرهنگ بالای مردم، نظام سیاسی سالم و بدون فساد و … جزو برترین کشورهای جهان از نظر زندگی به حساب می آید. سوئد از نظر اقتصادی در سال های اخیر پیشرفت فوق العاده ای داشته و در زمینه های تکنولوژی و صنعت، تمرکز خاصی داشته است. کشور سوئد با جمعیتی نزدیک به 10 میلیون نفر پر جمعیت ترین کشور حوزه اسکاندیناوی می باشد. زبان رسمی مردم این کشور سوئدی است، ولی به علت آموزش زبان انگلیسی از کلاس اول دبستان تقریبا تمام مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند. واحد پول رسمی این کشور کرونا سوئد می باشد و پایتخت این کشور شهر استکهلم است.

ویزای کار سوئد در حال حاضر برای رشته های فنی مهندسی به خصوص در بخش کامپیوتر و در بخش کادر بهداشتی بسیار محبوب و پر تقاضا است.

درباره سوئد پایتخت سوئد مساحت سوئد جمعیت سوئد زبان رسمی سوئد

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سوئد

ویزای کار در سوئد:

اولین مرحله جهت ویزای کار سوئد مرحله کاریابی می باشد. در این بخش تنها باید مدارک شغلی، رزومه و سوابق کاری و مدارک مربوط به مهارت های شخص و مدارک تحصیلی وی ترجمه و تهیه شوند. داشتن مدرک زبان نیز به شانس کاریابی فرد می افزاید؛ ولی این مورد جزو الزامات نیست. پس از اینکه بخش کاریابی انجام شد فرد باید با مدارک خود به اداره کار سوئد مراجعه کند و با ارائه قرارداد شغلی و مدارک هویتی درخواست مجوز کار دهد. این بخش معمولاً به عهده کارفرما می باشد و کارفرما سوئدی باید تائیدیه اداره کار را جهت استخدام شدن فرد خارجی دریافت کند که این مرحله نزدیک به 6 ماه شاید بطول انجامد. طولانی بودن پروسه و انجام کارهای اداری بسیار زیاد و هزینه های مختلف موجب شده است، کارفرما سوئدی عموماً برای افراد خارج اتحادیه اروپا دعوتنامه شغلی ارسال نکنند. مگر برای شخصی که تائیدیه اداره کار و یا اقامت اروپا را به نحوی داشته باشد.

مدارک مورد نیاز کار در سوئد:

همانطور که گفته شد، ویزای کار سوئد مراحل خاصی دارد و برای این کار مدارک مختلفی باید ارائه شود.  پس از دریافت مجوز کار، ابتدا کارفرما می بایست مدارک قرارداد کار و مدارک هویتی نیروی کار را به اداره کار کشور سوئد تحویل نماید و مجوز کار ایشان را دریافت کند. پس از اخذ مجوز کار، فرد برای دریافت ویزای کار سوئد، می بایست با مدارکی که عنوان می کنیم به مهاجرت مراجعه کند.

  • پاسپورت متقاضی
  • قرارداد کاری با یک شرکت یا کارفرما در رشته مربوطه
  • مدارک تحصیلی مرتبط
  • مدرک ازدواج و تولد در صورتی که شخص همراه دارد

نرخ بیکاری در سوئد:

نرخ بیکاری از مهمترین بخش های مورد نظر برای ویزای کار سوئد است. در مجموع شخصی که قصد اقدام برای ویزای کار یک کشور را دارد، باید ابتدا نرخ بیکاری آن کشور را بررسی کند. کشوری که نرخ بیکاری بالایی دارد به این مفهوم است که اتباع و شهروندان همان کشور بیکار هستند و به همین جهت فرصت شغلی کمتر می باشد و سخت گیری اداره کار برای استخدام نیروی خارجی بیشتر است. در کشورهایی که نرخ بیکاری پایین تر است این مفهوم وجود دارد که نیروی کار متخصص در آن کشور کم می باشد و در نتیجه در برخی مشاغل خاص که کمبود نیروی بیشتر احساس می شود سخت گیری های اداره مهاجرت و اداره کار در تائید استخدام شخص خارجی کمتر می باشد و فرد راحت تر می تواند مجوز کار دریافت کند. نرخ بیکاری در کشور سوئد طبق آخرین بررسی ها،آمار قابل قبولی است. البته در مقایسه با دانمارک و نروژ این آمار بالاتر است.

نرخ بیکاری سوئد

مشاغل مورد نیاز 2020 سوئد:

با توجه به محدودیت هایی که برای استخدام افراد خارجی و خارج از اتحادیه اروپا وجود دارد در هر رشته و شغلی نمی توان انتظار موفقیت پرونده را داشت. در اولین مرحله شخص باید از تخصص خاصی برخوردار باشد که در کشور سوئد مورد نیاز است. اگر شغل فرد در کشور سوئد تقاضای کمی داشته باشد، قطعاً امکان دریافت مجوز کار وجود ندارد و کارفرما نیز در صورتی اقدام به دریافت مجوز کار می کند که از داشتن همچین نیروی کاری در سوئد محروم باشد. به همین جهت بررسی مشاغل مورد نیاز کشور سوئد، در هر سال از الزامات می باشد و یکی از مهمترین مراحل دریافت ویزای کار سوئد است. با توجه به شرایط مناسب اقتصادی و نرخ بیکاری پایین کشور سوئد رشته های زیادی جزو رشته های مورد نیاز می باشند. بیشترین تقاضای نیروی کار در کشور سوئد در زمینه رشته کامپیوتر و آی تی، رشته های بهداشت و زیر شاخه سلامت و پیراپزشکی می باشد. برای کار در رشته های پیراپزشکی شرایط متفاوت است و متقاضی باید ابتدا 1 سال با شرکت در دوره های زبان سوئدی و پاس کردن آزمون های مربوط و دریافت مجوز مشغول به کار شود. برخی دیگر از مشاغل مورد نیاز سوئد:

مشاغل مورد نیاز 2020 سوئد
 کادر آموزشی کار در معدن
خبرنگار مدیریت منابع انسانی
برق مخابرات سایر رشته های مهندسی

میزان حقوق برای کار در سوئد:

سوئد یکی از بیشترین سرانه درآمد در دنیا را دارد و کشور ثروتمندی محسوب می شود. در کشور سوئد حقوق و پایه حقوق کارکنان نزدیک به یکدیگر می باشد. میزان مالیات ها، بالا ولی متناسب از تمامی افراد جامعه دریافت می شود و در نهایت برای تمامی مردم مصرف می شود. همین موضوع موجب شده است کشور سوئد جزو کمترین فاصله های طبقاتی در دنیا به حساب آید و درصد فقر و کمبود در این کشور بسیار پایین باشد. میزان حقوق در کشور سوئد به چند فاکتور بستگی دارد. شغل، سن، میزان تحصیلات، سوابق کاری و درجه شغلی از مهمترین موارد مشخص شدن حقوق متقاضی می باشند. بالاترین دستمزد در کشور سوئد مربوط به مشاغل مدیریتی می باشد و به همین علت یکی از رشته های پر تقاضا در سوئد رشته های مدیریت است. همینطور رشته های کامپیوتر و آی تی نیز در خصوص ویزای کار سوئد از درآمد بسیار بالایی بهره مند هستند.

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه
کارهای تحقیقاتی 6200 یورو
پزشکی 75000 یورو
ساختمانی 60000 یورو
خدمات اجتماعی 52000 یورو
آموزشی 45000 یورو
کامپیوتر و ای تی 45000 یورو

نحوه کاریابی در سوئد:

یکی دیگر از مراحل اصلی ویزای کار سوئد نحوه کاریابی در کشور سوئد می باشد. کاریابی در گذشته از طریق پرداخت هزینه های بسیار زیاد به موسسات کاریابی و یا مهاجرتی بود و یا برخی افراد با دریافت ویزاهای توریستی کوتاه مدت در کشور سوئد برای ویزای کار سوئد جستجوی کار انجام می دادند و این روش ها نیازمند پرداخت هزینه های بسیار زیاد و در نهایت عدم وجود تضمین در امر کاریابی و دریافت ویزای کار بود که روشی منطقی به نظر نمی آمد. با پیشرفت علم و تکنولوژی و اینترنت در حال حاضر حتی افرادی که در سوئد زندگی می کنند نیز برای کاریابی نیاز به مراجعه شخصی و حضوری به مراکز و شرکت ها ندارند و تقریبا تمام مصاحبه های شغلی در مرحله اول آنلاین انجام می شود. به همین جهت کاریابی در سوئد تقریبا به صورت آنلاین می باشد. برای این کار تهیه یک رزومه مختصر و مفید ولی کامل از الزامات اولیه است. نحوه صحبت کردن در مصاحبه شغلی نیز بسیار موثر است. برخی نیز با استفاده از ویزای تحصیلی و شرکت در دوره های مختلف تحصیلی یا حتی دوره زبان در خاک سوئد دنبال کار می گردند. چرا که کارت اقامت تحصیلی شخص تاثیر فوق العاده زیادی بر شانس کاریابی وی دارد نه لزوماً حضور در کشور سوئد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد

مؤسسات کاریابی در سوئد:

همانطور که اشاره شد جهت دریافت ویزای کار سوئد کاریابی معمولاً از طریق وب سایت ها و حتی اخیرا برنامه های کاریابی که روی موبایل انجام می شود، امکان پذیر است. ولی برخی موسسات نیز هستند که به جهت سهولت کار متقاضی این مراحل را به عهده می گیرند. کمک از یک موسسه کاریابی باید در کشور سوئد انجام شود و موسسات کاریابی که در ایران هستند کمک زیادی به متقاضی نمی توانند انجام دهند. به این علت که موسسات کاریابی در سوئد می توانند در خصوص دریافت مجوز شغلی از طرف کارفرما کار را ساده تر کنند. باید مجوز از کشور سوئد داشته باشند که به همین علت بهتر است با موسسات کاریابی داخل سوئد ارتباط برقرار شود. این مقاله توسط تیم حقوقی موسسه ملک پور فراهم و تهیه شده است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع از آن شرعاً و قانونا حرام می باشد و قابل پیگیری است. برخی از موسسات کاریابی در کشور سوئد در لیست زیر برای شما عزیزان فراهم شده است.

موسسات کاریابی در سوئد
careerbuilder.se.
jobb.blocket.se.
jobbmaskinen.se.
jobbsafari.se.
studentjob.se.
metrojobb.se.
monster.se.
stepstone.se.

بررسی ویزای همراه در سوئد:

خانواده یکی از مهم ترین اصول و جزو بنیادی ترین موارد در کشورهای اسکاندیناوی می باشد. مردم این کشور از ابتدا اهمیت بالایی برای خانواده قائل می شدند. این موضوع در قوانین این کشور و سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی نیز صدق می کند. قطعاً برای افرادی که با دریافت ویزای کار تمایل دارند تا خانواده شان در کنار آن ها در کشور سوئد زندگی کنند، این بخش برای آنها اهمیت بسیار بالایی دارد. خانواده در کشور سوئد به مفهوم همسر و فرزندان تا 18 سال می باشد. در صورت دریافت ویزای کار سوئد برای شخص اصلی اگر حقوق و دستمزد وی به میزان ساپورت کردن و حمایت کردن از خانواده اش باشد، می تواند به صورت هم زمان برای خانواده اش نیز درخواست اقامت کشور سوئد را بدهد. عموماً پایه حقوق در کشور سوئد برای زندگی شخص و خانواده اش کافی می باشد و اکثر قرارداد های کاری از نظر حقوق و مزایا مشکلی جهت الحاق خانواده وجود ندارد. همینطور فرزند و همسر شخص نیز از نظر خدمات اجتماعی، تحصیلی، بهداشت و … هیچ تفاوتی نسبت به سایر افرادی سوئدی ندارند و فرزند می تواند از تحصیلات رایگان این کشور استفاده کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سوئد:

افرادی که برای ویزای کار اقدام می کنند، معمولاً به دنبال اقامت دائم و تابعیت هستند و معمولاً فردی تمایل به کار به مدت 1 سال و یا کوتاه مدت ندارد. برای کارهای کوتاه مدت و فصلی ویزاهای مختلف در قوانین کشور سوئد مشخص شده است که شرایط خاص خود را دارند ولی برای دریافت اقامت دائم و تابعیت شرایط متفاوت است. برخی کشورها نظیر کانادا قوانین مهاجرپذیری دارند و پس از کار و زندگی در این کشورها می توان درخواست اقامت دائم و تابعیت داد. برخی کشورها نظیر کشورهای عربی نیز مهاجر پذیر نیستند و حتی با 10 سال زندگی و کار در این کشورها نمی توان درخواست شهروندی داد. ویزای کار سوئد و زندگی در سوئد به این علت که امکان تبدیل به اقامت دائم و پاسپورت دارد، یکی از گزینه های مناسب می باشد. در کشور سوئد با 5 سال زندگی از طریق کار و پرداخت مالیات می توان درخواست اقامت دائم این کشور را داد. جهت دریافت اقامت دائم باید مشخص شود هدف شخص زندگی دائم در سوئد می باشد و در 5 سال گذشته محل زندگی آنها سوئد بوده است. بعد از دریافت اقامت دائم، شخص 1 سال بعد می تواند درخواست تابعیت کشور سوئد را بدهد. تابعیت سوئد در صورتی که شخص با فرهنگ سوئدی و زبان سوئدی آشناییت کامل داشته باشد می تواند دریافت کند و پاسپورت کشور سوئد از معتبرترین پاسپورت های جهان می باشد.

کار در سوئد و سخن پایانی:

ویزای کار سوئد از محبوب ترین روش های مهاجرت به کشور سوئد می باشد. برای ویزای کار سوئد از جانب اداره مهاجرت و اداره کار که در سال های اخیر بیشتر نیز شده است و بسیاری از افراد که حتی با دریافت پیشنهاد شغلی نیز ناتوان در دریافت مجوز کار و یا ویزا و اقامت سوئد می باشند. با توجه به محدودیت های خاص بسیاری به جای جستجوی کار چند ماهه و مشخص نبودن نتیجه کاریابی و دریافت ویزا و ریسک های زیاد پرونده و شانس موفقیت پایین در دریافت ویزای کار سوئد تمایل به این دارند که ابتدا با روش های مختلف وارد کشور سوئد بشوند و در خاک این کشور پس از دریافت کار اقامت کاریابی انجام دهند. از این طریق شانس آنها چند برابر باشد. یکی از بهترین روش های ورود قانونی به کشور سوئد با دریافت اجازه کار روش تحصیل می باشد. تحصیل در کشور سوئد به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است و با گذراندن یک دوره آموزشی و تحصیلی خود دولت سوئد و اداره مهاجرت به دانشجو یک سال ویزای کاریابی می دهند. همین طور شخص می تواند خانواده خود را نیز همزمان با تحصیل همراه خود به کشور سوئد بیاورد و پس از اتمام تحصیل، ویزای کار سوئد را دریافت کند. تحصیل در سوئد محدودیت سنی نیز ندارند و این از دیگر نکات مثبت می باشد. باز جهت بررسی بیشتر پرونده خود و اطلاع از راه های مختلف مهاجرت به سوئد و ویزای کار سوئد می توانید با دفاتر ما در نقاط مختلف جهان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. سوالات خود را نیز می توانید در بخش پرسش و پاسخ سایت مطرح بفرمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار سوئد

ویزای کار سوئد برای ایرانیان در چه صورت صادر می شود؟

در صورتی که فرد دارای پیشنهاد کار معتبر از کارفرمایی در کشور سوئد باشد، ویزای کار سوئد برای ایرانیان نیز صادر می شود.

آیا در مهاجرت به سوئد از طریق کار توجه به نرخ بیکاری مهم است؟

بله. کشورهایی که نرخ بیکاری پایین تر است، نیروی کار متخصص در آن کشور کم می باشد. نرخ بیکاری در کشور سوئد طبق آخرین بررسی ها،آمار قابل قبولی است.

در چه صورت اداره کار سوئد اجازه استخدام فرد خارجی را می دهد؟

اداره کار سوئد در صورتی که مطمئن شود فرد واجد شرایط اشتغال به کار مورد نظر در کشور سوئد وجود ندارد، اجازه استخدام فرد خارجی را به کارفرما خواهد داد.

برای جستجوی آگهی استخدام در سوئد از چه طریق می توان اقدام کرد؟

با مراجعه به سایت های کاریابی در سوئد می توان از آگهی های استخدام در سوئد مطلع شده و نسبت به ارسال رزومه اقدام کرد.

4 پاسخ
  1. عرفانه
    عرفانه گفته:

    سلام
    من 26 ساله و لیسانس کامپیوتر هستم زبانم در حد ایلتس 5 هست. حدود 3 سال هست که در زمینه طراحی وب فعالیت می کنم. آیا توی سوئد شانسی برای پیدا کردن کار دارم؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      شرایط شما برای کار در سوئد خوب است. بهتر است زبان خود را تقویت کنید و مدرک زبان بگیرید. از طریق محصول گام به گام تا کار خارج از کشور نیز می توانید بیاموزید چگونه برای کاریابی خارج ازکشور اقدام کنید.

      پاسخ
  2. مهران غلامي
    مهران غلامي گفته:

    سلام بنده فيزيوتراپيست هستم ٢٨ساله با بيش از سه سال سابقه كار همسرم بتازگي ليسانس روانشناسي گرفته باتوجه به اينكه شغل هر دو ما جز مشاغل مورد نياز كانادا هست بنظرتون راحت ترين و ارزانترين كشور براي بنده كاناداست يا اروپا مثل سوئد و المان؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب دوست عزیز
      رشته های تحصیلی شما و همسر محترمتون به گونه ای هست که برای کار نیاز به معادل سازی مدرک خواهید داشت. بنابراین پیدا کردن پیشنهاد کار بدون معادل سازی و داشتن اجازه کار فایده ای نخواهد داشت. برای معادل سازی هم نیاز هست که زبان کشور مقصد رو مسلط بشید. بنابراین برای تحلیل شرایطتون و شرایط معادل سازی در کشورهای اروپایی مثل سوئد حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا کامل شما رو راهنمایی کنند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *