ویزای کار امارات

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در امارات
  • ویزای کار امارات
  • مدارک مورد نیاز کار در امارات
  • نرخ بیکاری در امارات
  • مشاغل مورد نیاز امارات 2021
  • میزان حقوق کار در امارات
  • نحوه کاریابی در امارات
  • مؤسسات کاریابی در امارات
  • بررسی ویزای همراه امارات
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در امارات
  • ویزای کار امارات و سخن پایانی

ویزای کار امارات و مقدمه ای بر آن

ویزای کار امارات ، مشاغل مورد نیاز امارات، کاریابی در امارات، موسسات کاریابی در امارات و مدارک مورد نیاز ویزای کار امارات را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نحوه کاریابی در امارات چگونه است؟ سطح درآمد در کشور امارات به چه میزان است؟ نرخ بیکاری در امارات در چه سطحی قرار دارد؟ چه نوع ویزای کاری برای ایرانیان بیشترین استفاده را دارد؟ در ادامه مقاله به این نوع سوالات و نکات مهم در ارتباط با ویزای کار امارات خواهیم پرداخت. امارات کشوری در جنوب غربی قاره آسیا و دارای ثروتی عظیم است. به دلیل کم بودن جمعیت در این کشور و همچنین نبود نیروی کار متخصص، امارات از نیروی متخصص خارجی برای مشاغل موجود در این کشور استفاده می کند، به همین دلیل این کشور مقصد بزرگ متخصصان می باشد. شما دوستان گرامی می توانید با مطالعه مقالات مهاجراتی در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور در فضای مجازی، روش های مهم در مهاجرت به کشور های تراز اول جهان را فرا بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید با برقراری تماس با مشاورین این موسسه، در خصوص ویزای کار امارات یا سایر کشور های جهان مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در امارات:

امارات متحده عربی یا به صورت خلاصه امارات، یک کشور پادشاهی در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه می باشد. این کشور با قطر و عربستان سعودی و همچنین خلیج فارس همسایگی دارد. مساحت امارات 83,600 کیلومتر مربع است و دارای 7 شهر امیر نشین می باشد که ابوظبی یکی از آن ها و همچنین پایتخت این کشور است. جمعیت کشور امارات چیزی بیشتر از 8 میلیون نفر می باشد و واحد پول این کشور درهم امارات است. فقط 38‌ درصد اهالی این کشور اصلیت اماراتی دارند و مابقی این افراد از دیگر کشور های عربی و همچنین ایرانیان، چینی ها و پاکستانی می باشند. زبان رسمی این کشور عربی است و انگلیسی نیز کاربرد زیادی دارد. امارات یکی از بزرگ ترین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد و تولید ناخالص سرانه آن در حد ثروتمند ترین کشور های اروپایی است. این کشور به خاطر داشتن اقتصادی امن و شفاف پذیرای بخش بزرگی از شرکت های بین المللی است. به دلیل کم بودن جمعیت این کشور سالانه مهاجران زیادی به امارات می آیند و این کشور را به پنجمین کشور مهاجر پذیر در دنیا تبدیل کرده است. اقتصاد این کشور بر پایه صادرات نفت و همچنین گردشگری است که این کشور را به چهارمین صادر کننده نفت در جهان تبدیل کرده است. شهر دبی برترین مقصد گردشگری در خاور میانه شناخته شده است و همچنین پنجمین مقصد توریستی در جهان محسوب می شود. دبی به تنهایی بیش از نیمی از اقتصاد گردشگری امارات را به خود اختصاص داده و شهر های ابوظبی و شارجه در رتبه های بعدی قرار دارند. این کشور دارای ویزا های کاری متعددی برای متخصصین خارجی می باشد که امروزه به دلیل هجوم مهاجران قوانین این ویزا ها سخت تر می شود. در ادامه به بررسی انواع ویزا های کاری در کشور امارات و مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری امارات را مورد بررسی قرار می دهیم.

امارات

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور امارات

ویزای کار در امارات:

برای داشتن اجازه کار در کشور امارات باید ویزای کاری این کشور را دریافت نمود. این کشور دارای ویزا های متعددی می باشد اما ما در این مقاله به بررسی دو مورد از پر طرفدار ترین ویزا ها خواهیم پرداخت. برای دریافت ویزای کاری امارات متقاضی باید درخواست خود را به وزارت منابع انسانی امارات ارسال کند. از شرایط درخواست ویزای کاری می توان به دارا بودن حداقل سن 18 سال، شرکت معتبر (شرکت مورد نظر نباید هیچ گونه تخلفی داشته باشد و کار مورد نظر باید با ماهیت شرکت که در آن متقاضی کار انجام می دهد مطابقت داشته باشد) اشاره کرد. در کشور امارات دو نوع ویزای جستجوی کار و پیشنهاد کاری بیشترین طرفدار را در بین مهاجرین کاری به این کشور دارند.

ویزای مورد نظر شرایط ویزا
ویزای جستجوی کار job seeker در ویزا جست و جو کار به متقاضی اجازه داده می شود که به مدت 6 ماه تا یک سال در کشور امارات اقامت موقت داشته باشد و به دنبال کار در این کشور بگردد. متقاضی باید با استفاده از تخصص و مهارتی که دارد بتواند در این مدت شغل مورد نظر خود را پیدا کند و پس از امضا قرار داد با کارفرما ویزای جستجوی خود را به ویزا کاری تبدیل کند و پس از آن مدت اعتبار این ویزا به مدت اعتبار موجود در قرار داد بستگی دارد. دریافت این ویزا برای ایرانیان به شدت سخت می باشد و به این دلیل ویزای پیشنهاد کاری شرایط مناسبی برای هم وطنان عزیز دارد.
ویزای پیشنهاد کاری job offer متقاضیان برای دریافت ویزای کاری کشور امارات باید از طرف یکی از کارفرمایان معتبر این کشور پیشنهاد کاری دریافت کند. متقاضیان می توانند با استفاده از وب سایت های کاریابی و یا موسسات کاریابی این پیشنهاد کاری را دریافت کند. در این روش کارفرما باید به عنوان حامی متقاضی ویزای کار عمل کند و کار های درخواست ویزای کاری فرد مورد نظر را در کشور امارات انجام دهد. همچنین کارفرما باید به اداره کار کشور امارات اعلام کند که قصد استخدام نیروی کار خارجی را دارد و دلیل این استخدام را برای این اداره اثبات نمایید.

برای هر دو نوع ویزا متقاضی باید معاینات پزشکی را انجام دهد و همچنین مدارک تحصیلی، رزومه و اثبات سابقه کار برای کارفرما و اداره مهاجرت امارات الزامی است. این ویزا ها قابل تمدید هستند و حتما باید 30 روز قبل از پایان اعتبار تمدید شوند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار امارات:

متقاضیان ویزای کار امارت پس از دریافت پیشنهاد کاری و یا عقد قرار داد خود با کارفرما باید به وزارت کار و مهاجرت کشو امارات مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. این مدارک به دو نوع مدارک هویتی و تحصیلی یا تخصص فرد متقاضی تقسیم می شوند. هر دو نوع مدارک باید به صورت کاملا معتبر و ترجمه شده به زبان عربی باشند. داشتن هر گونه نقض در مدارک موجب رد شدن درخواست ویزای کاری می شود. همچنین متقاضیان باید هزینه درخواست ویزا را بر اساس نوع شغل و سطح آن پرداخت کنند و برای افراد بالای 65 سال این میزان به 5000 هزار درهم می رسد. در زیر لیست مدارک مورد نیاز ویزای کار امارات را مشاهده می نمایید:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر که دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد.
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • تکمیل فرم مربوط به سفارت
  • ارائه سند تمکن مالی
  • دو قطعه عکس
  • گواهی معتبر پزشک مبنی بر نداشتن هیچگونه بیماری مسری و سلامت کامل جسم
  • بیمه نامه مسافرتی
  • ر‌زومه کاری

مراحل پردازش این مدارک به مدت 5 روز کاری می باشد و پس از ورود به کشور امارات در دفتر پلیس محلی انگشت نگاری صورت گیرد.

نرخ بیکاری در امارات:

یکی از عواملی که مهاجران کاری باید بررسی کنند، نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. افراد می توانند با بررسی این نرخ متوجه شوند که کشور مقصد بازار مناسبی برای خارجیان دارا است یا خیر؟ هرچه این نرخ کمتر باشد می توان متوجه شد که کشور مقصد دارای بازار کار مناسبی برای متخصصین خارجی است. کشور امارات دارای نرخ بیکاری پایین در سطح جهان می باشد از این رو می توان متوجه شد که به دلیل کمبود جمعیت و نداشتن نیروی ماهر پذیرای نیروی کار خارجی متخصص است. کم ترین نرخ بیکاری در امارات در سال 2016 و با میزان 1.64 درصد اتفاق افتاده است. از طرف دیگر بیشترین نرخ بیکاری در سال 2005 و با نرخ 3.18 درصد بوده است که هر دو این ارقام از متوسط جهانی بسیار پایین تر می باشد. در چند سال اخیر نرخ بیکاری در امارت در حال افزایش بوده است و در سال 2020 با نرخ 3.0 درصد می باشد. نمودار زیر نشانه دهنده نرخ بیکاری در کشور امارات است:

مشاغل مورد نیاز امارات 2021:

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد برای مهاجران کاری می تواند باعث شود که متقاضیان شغل مورد نظر خود را بر اساس تخصص خود در این کشور پیدا کنند. دولت امارات هر سال بر اساس نیاز های کاری که کارفرمایان این کشور اعلام می کنند، لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را ارائه می دهد. به دلیل کمبود نیروی کاری ماهر در کشور امارات، دولت این کشور از متخصصین ماهر خارجی استفاده می کند تا کمبود های هر یک از رشته های کاری خود را برطرف سازد. به همین دلیل متقاضیان زیادی برای کار در این کشور هر ساله اقدام می کنند. لیست مشاغل مورد نیاز کشور امارات را در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز  امارات
حسابدار مدیریت ریسک
توسعه دهنده هوش مصنوعی مهندس فناوری اطلاعات
تحلیلگر امنیتی مهندس عمران
مهندس برق پزشک
معلم پرستار
راننده ماشین سنگین جراح

میزان حقوق برای کار در امارات:

از مهم ترین دلایل برای مهاجرت کاری و همچنین نکات مهم در مهاجرت، بررسی سطح متوسط درآمد و میزان درآمد شغل مورد نظر می باشد. با دانستن این موضوع و میزان هزینه ها در کشور مقصد می توان متوجه شد که مهاجرت کاری به این کشور می تواند سودمند باشد یا خیر؟ امارات کشوری ثروتمند است و به همین دلیل سطح درآمد در این کشور می تواند مناسب باشد. کمترین درآمد در کشور امارات 4,370 درهم است و در طرف مقابل بیشترین درآمد 90,100 درهم است. متوسط درآمد در این کشور 19,600 درهم می باشد که 50 درصد مردم این کشور بیشتر از این میزان درآمد دارند. این میزان بر اساس نوع کار سطح تخصص محل کار مورد نظر و همچنین میزان تحصیلات متغییر است و می تواند بالا تر نیز باشد. همچنین افراد می توانند با بررسی درآمد هر شغل در کشور امارات سطح رفاهی کارگران در آن شغل را متوجه می شوند. لیست مشاغل همراه با درآمد سالیانه آن ها را در زیر مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد (درهم امارات)
توسعه دهنده نرم افزار 6-20 هزار
تحلیلگر مسائل مالی 5-14 هزار
مهندس مکانیک 5-10 هزار
مهندس نفت 10-20 هزار
بازاریابی 3-7 هزار
معلم 9-15 هزار
مهندس برق 5-10 هزار
راهنمای تور های تفریحی 5-7 هزار
پرستار 6-8 هزار
مدیر منابع انسانی 5-20 هزار

نحوه کاریابی در امارات:

همانطور که اشاره شد برای دریافت ویزای کاری کشور امارات باید پیشنهاد کاری و یا در کل قرارداد کاری با کارفرمای این کشور داشته باشید. بدین منظور برای پیدا کردن کار مورد نیاز روش های متعددی وجود دارد، افراد می توانند با استفاده از ویزای توریستی به کشور امارات سفر کنند و با ارائه رزومه خود به کارفرمایان به صورت حضوری مصاحبه انجام دهند و پس از بازگشت به کشور خود درخواست ویزای کار امارات از طریق پیشنهاد کاری را ارائه دهند. از طرف دیگر در این کشور وب سایت ها و موسسات کاریابی وجود دارد که می تواند کار در امارات را برای متقاضیان پیدا کنند. متقاضی ویزای کاری می تواند از طریق وب سایت های کاریابی در کشور مبدا خود و با ارسال رزومه به این وب سایت ها و یا از طریق آگهی های کاری که توسط کارفرمایان ارائه شده است، رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنند و پس از انجام مصاحبه کاری و همچنین تست های تخصص، پیشنهاد کاری و یا قرارداد را دریافت کند و برای ویزای کاری درخواست دهد. در زیر لیست وب سایت های کاریابی در کشور امارات را مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در امارات
Linkedin.com Gulftalent.com
Indeed.com Bayt.com
Laimoon.com Mnostergulf.com
Naukrigulf.com Oliv.com
GnCareers DITRC

مؤسسات کاریابی در امارات:

در کشور امارات موسسات کاریابی وجود دارند که می توانند کاریابی را به صورت حضوری و یا غیر حضوری برای متقاضی انجام دهند. پس از ارائه رزومه به این موسسات، کارفرمایانی که به دنبال استخدام نیروی خارجی هستند توسط موسسات کاریابی رزومه افراد خارجی را دریافت می کنند. این موسسات پس از این که برای متقاضی مصاحبه کاری دریافت کردند مبلغ مناسبی را از متقاضی دریافت می کنند. میزان این مبلغ به نوع کار و سطح درآمد در این کار بستگی دارد. متقاضی پس از انجام مصاحبه با کارفرما قرار داد کاری امضا می کند و با ارائه آن به اداره مهاجرت امارات می تواند برای ویزای کاری درخواست دهد در زیر لیست موسسات کاریابی کشور امارات را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  امارات
3-Step Foreign Work Services
A&T Human Resource
Sephora
Future tense
Ace Recruitment
Adam Recruitment
Adecco
Adept group
Aerotek
Agent Secret

بررسی ویزای همراه در امارات:

از مهم ترین مسائلی که برای افراد مهاجر دارای اهمیت است، داشتن ویزای همراه برای خانواده خود می باشد. متقاضیان ویزای کار می توانند برای خانواده خود در کشور امارات ویزای همراه دریافت کنند. این ویزا برای همسر، دختران مجرد، والدینی که نمی توانند از خود مراقبت کنند و همچنین پسران زیر 18 سال می باشد. اگر پسر بالا 18 سال و دانش آموز باشد این ویزا می تواند تا سن 21 سال را پوشش دهد. مهاجران مرد برای حمایت مالی از خانواده باید حداقل 3000 درهم در ماه به همراه محل سکونت و مهاجران زن باید حداقل 8000 درهم در ماه به علاوه محل اقامت داشته باشند. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای همراه به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزای همراه امارات
  • کپی پاسپورت تمام اعضای تحت حمایت
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی پزشکی برای تمام اعضای بالای 18 سال
  • کپی قرار داد فرد حامی با کارفرما اماراتی
  • اثبات درآمد فرد حامی
  • سند ازدواج معتبر
  • اثبات محل اقامت مانند آدرس
  • گواهی تمکن مالی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در امارات:

یکی از مسائل مهمی که برای متقاضیان ویزای کاری اهمیت دارد، دریافت تابعیت کشور مقصد می باشد. کشور امارات بر خلاف کشور های اروپایی که با اقامت موقت 5 ساله می توان اقامت دائم این کشور ها را دریافت کرد، در امارات این شرایط برای متقاضیان ویزای کاری وجود ندارد و همانند سایر کشور های خلیج فارس شرایط دریافت تابعیت بسیار سخت می باشد. افراد برای دریافت تابعیت کشور امارات باید به مدت 30 سال اقامت موقت خود را تمدید کنند و همچنین در این مدت اقامت فرد نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشد.

ویزای کار امارات و سخن پایانی:

ویزای کار امارات ، کاریابی در امارات، مدارک مورد نیاز ویزای کاری امارات و نرخ بیکاری در امارات را مورد بررسی قرار دادیم. امارات کشوری ثروتمند با جمعیت و نرخ بیکاری پایین می باشد و به همین دلیل متقاضیان ویزای کار زیادی برای این کشور درخواست می دهند. از طرف دیگر سطح درآمد در این کشور مناسب بوده و شرایط رفاهی خوبی برای متقاضی و خانواده او وجود دارد، اما از معایب ویزای کاری امارات می توان به سخت بودن دریافت تابعیت این کشور اشاره کرد. به همین منظور پیشنهاد مشاورین موسسه حقوقی ملک پور بر این است که از ویزای کاری امارات به عنوان سکوی پرتابی برای دریافت ویزای کاری کشور های تراز اول جهان از جمله آلمان و اتریش استفاده کرد. این کشور ها با دارا بودن بازار کار مناسب برای ایرانیان و راحتی دریافت تابعیت این کشور ها مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری هستند. شما عزیزان می توانید با مطالعه منابع معتبر در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور راه های مهاجرت به کشور های تراز اول جهان را فرا بگیرید. همچنین می توانید با تماس با مشاورین خبره این موسسه، مشاوره رایگان در رابطه با ویزای کار امارات و سایر کشور های جهان دریافت کنید. با مطرح نمودن سوالات خود در ارتباط با ویزای کار امارات در قسمت پرسش و پاسخ در همین صفحه، در اسرع وقت جواب آن را دریافت کنید. شما می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره، ما را در نوشتن بیشتر مقالات تشویق کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار امارات

✅ نحوه کاریابی در امارات چگونه است؟

از طریق وب سایت ها و موسسات کاریابی و همچنین ویزای توریستی انجام خواهد شد.

✅سطح درآمد در کشور امارات به چه میزان است؟

از محدوده 4000 تا 90,000 درهم در سال است.

✅نرخ بیکاری در امارات در چه سطحی قرار دارد؟

کمتر از 3 درصد در سال 2020  می باشد.

✅چه نوع ویزای کاری برای ایرانیان بیشترین استفاده را دارد؟

ویزای پیشنهاد کاری برای ایرانیان مناسب تر می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *