کار در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ترکیه
  • ویزای کاری ترکیه
  • مدارک مورد نیاز کار در ترکیه
  • نرخ بیکاری در ترکیه
  •  لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه 2021
  • میزان حقوق در ترکیه
  • نحوه کاریابی در ترکیه
  • مؤسسات کاریابی در ترکیه
  • بررسی ویزای همراه ترکیه
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ترکیه
  • سخن پایانی کار در ترکیه
✅ کار در ترکیه ✅ شرایط اخذ تابعیت و اقامت از طریق کار در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور مورد تحقیق و بررسی قرار خواهد گرفت.

کار در ترکیه و مقدمه بر آن

کار در ترکیه، شرایط همراه در این کشور و اخذ تابعیت و اقامت کشوراز طریق کار در ترکیه در این مقاله مورد تحقیق و بررسی قرار خواهد گرفت. در این مقاله سعی شده است به تمام سوالات شما عزیزان در مورد کار در ترکیه پاسخ داده شود. شرایط اخذ ویزای همراه چگونه است؟ متقاضیان بعد از چند سال اقامت دائم و تابعیت این کشور را می گیرند؟ آیا اقامت و پاسپورت شامل همراهان می شود؟ شما می توانید پاسخ اکثر سوالاتتان را در این مقاله پیدا کنید. پیشنهاد میکنم بعد از مطالعه دقیق این مقاله، ویدئوهای آقای ملک پور را مشاهده کرده و در صورت وجود هر گونه سوال با موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش تماس گرفته تا درمورد  کار در ترکیه مشاوره رایگان دریافت کنید.افرادی که مشاوره رایگان دریافت می کنند می توانند با مشاوران ارشد وقت مشاوره داشته باشند. در صورتی که شرایط لازم برای مهاجرت را داشته باشید مشاوره تخصصی با مشاوران ارشد در تصمیم گیری بهتر و سریعتر موثر می باشد.

شرایط عمومی کار در ترکیه:

برخی افراد متقاضی کار در ترکیه بوده و قبل از اقدام باید شناختی در مورد شرایط عمومی این کشور به دست آورند. کشور ترکیه با کشورهای ایران، ارمنستان، نخجوان، بلغارستان، یونان و روسیه هم مرز بوده و زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی می باشد. مساحت این کشور حدود ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع بوده و جعیتی حدود ۸۲ میلیون نفر دارد. افرادی که به دنبال اجازه کار در ترکیه می باشند می توانند در خاک کشور ترکیه و هم در خارج از این کشور اقدام کنند ولی به طور کلی باید اجازه کار داشته باشند. افرادی که به صورت موقت در این کشور حضور داشته می توانند به صورت مستقیم درخواست کار دهند. توجه داشته باشید که منظور از اقامت موقت و معتبر اقامت ۶ ماهه توریستی، درمانی، ورزشی و … می باشد. بنابراین برای اخذ ویزای کاری و کار در ترکیه دو راه وجود دارد:

  • افرادی که به صورت موقت و معتبر به مدت ۶ ماه به قصد توریستی، ورزشی، درمانی و ... در این کشور حضور دارند و می تواندد از کارفرما اجازه کار دریافت کرده و شرایط کار در ترکیه را دارند.
  • افرادی که در خارج از این کشور قرار دارند می توانند از طریق سایت های کاریابی و مؤسسات مربوط به کاریابی اقدام کنند.
پایتخت ترکیه مساحت و جمعیت ترکیه درباره ترکیه کار در ترکیه

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ترکیه

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص دریافت پاسپورت ترکیه و اجازه کار

ویزای کاری ترکیه:

قبل از دریافت ویزای کار ترکیه لازم است فرد از داشتن اجازه کار در این کشور اطمینان حاصل کند. افرادی که از روش های خرید ملک موفق به دریافت پاسپورت ترکیه شده اند مانند یه شهروند ترک اجازه هر نوع کار قانونی را خواهند داشت. اما افرادی که اقامت و تابعیت و اجازه کار ترکیه را ندارند، می بایست در ابتدا به دنبال یک پیشنهاد کاری باشند. طبیعتا متخصصان و افراد حرفه ای شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد کار دارند. همانگونه که در این مقاله ذکر شد برای کار در ترکیه به دو روش می توان اقدام کرد.

  • افراد می توانند از طریق موسسات کاریابی در جستجوی فرصت های شغلی باشند و در صورتی که رزومه ارسال شده و دعوت نامه از طرف کارفرما دریافت شود، شخص می تواند برای کار در ترکیه اقدام کند.
  • روش دوم به این صورت است که شخص در اقامت موقت و معتبر خود می تواند به دنبال کارفرما بوده و در صورت اخذ پیشنهاد شغلی ویزای کار دریافت کند.

در این قسمت می خواهیم به بررسی  اعتبار ویزای کاری بپردازیم:

  • اجازه کار در مدت زمان مشخص: مطابق با قانون کار ۶۷۳۵ و قانون ۲۹۸۰۰ افرادی که مدت قرارداد کاری آنها کمتر از ۱ سال می باشد اجازه کار داده می شود و بعد از تمام شدن مدت قرارداد و کار در محل قبلی اجازه کار ۲ ساله می گیرند. در تمدیدهای بعدی حداقل به مدت ۳ سال تمدید می شود.
  • افرادی که به مدت ۸ سال در این کشور کار کرده باشند و اجازه کاردر ترکیه به مدت حداقل ۸ ساله داشته باشند می توانند برای اقامت نامحدود اقدام کرده و از تمام مزایای شهروندی ترکیه بهره مند شوند.
  • یکی دیگر از ویزاهای کاری مربوط به کارت فیروزه ای بوده و با اخذ این کار اجازه کار نامحدود دارند و این اقامت نامحدود شامل همراهان شخص نیز می شود. این کارت به افرادی که قصد کار در ترکیه و سرمایه گذاری در این کشور را دارند  تعلق می گیرد و ۳ سال اول بسیار مهم بوده و باید نشان دهد که سرمایه گذاری او سود دهی داشته و یا در صورت کار مورد تایید کارفرما باشد، که در غیر اینصورت کارت او باطل می شود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز کار در ترکیه:

افرادی که متقاضی کار در ترکیه می باشند باید برای اخذ ویزای کاری مدارک مورد نیاز را به کنسولگری این کشور ارائه دهند. یکی از نکات مهم این است که متقاضیان باید دقت داشته باشند که مدارک خود را به صورت کامل ارائه سفارت دهند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری:

  • دعوت نامه اخذ شده از کارفرما
  • پاسپورت دارای اعتبار به همراه کپی
  • ترجمه مدارک تحصیلی به زبان ترک استانبولی
  • ارائه قرارداد کاری
  • تاییدیه حسابدار رسمی برای ارائه سود و زیان سال گذشته

موسسه مورد نظر که اقدام به استخدام نیروهای خارجی می کند باید اسناد مورد نیاز را اسکن کرده و این اسناد را به صورت آنلاین ارسال کند. همچنین متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به وزارت کار این کشور ارسال کند. افرادی که با اجازه موقت در این کشور حضور دارند، باید مدارک خود را به صورت آنلاین ارائه داده و ۶ روز بعد از درخواست  نامه و فرم درخواست ارائه اداره کار این کشور شود.

نرخ بیکاری در ترکیه :

یکی از موارد مهم در کاریابی و کار در ترکیه  بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. در این قسمت از مقاله به بررسی نرخ بیکاری و کار در ترکیه خواهیم پرداخت. با توجه به نمودار زیر نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۸ در این کشور حدود ۱۰.۸ درصد بوده که در ژانویه ۲۰۱۹ به ۱۴.۷ درصد رسیده است. با توجه به نمودار و طی تحقیقات اخیر این میزان به ۱۳ درصد در آوریل ۲۰۱۹ رسیده است. بنابراین به این نتیجه میرسیم که نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا بوده و افراد می توانند با توجه به شرایط خود کشورهایی نظیر آلمان، اتریش، دانمارک، کانادا و … اقدام کنند که نرخ بیکاری زیر ۴ درصد دارند. از کشورهای ذکر شده کشور اتریش و آلمان ویزای جستجوی کار داشته و افراد می توانند با ویزای جستجوی کار در این کشورها حضور داشته و دنبال کار مورد نظر باشند. کشور کانادا و استرالیا سیستم امتیاز بندی داشته و در صورت انتخاب شدن از همان ابتدا اقامت دائم می گیرند. لازم به ذکر می باشد که این مقاله تحت عنوان کار در ترکیه توسط مؤسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش، تهیه و تدوین شده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر قانونی می باشد.

نرخ بیکاری ترکیه

مشاغل مورد نیاز ترکیه 2021:

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور ترکیه بالای 13 درصد است، نشان می دهد که این کشور نیاز زیادی به نیروی کار ندارد. با این حال در این قسمت سعی شده است به برخی از مشاغل مهم اشاره کنیم. به عبارت ساده تر، قبل از اقدام برای کار در ترکیه باید در مورد مشاغل مورد نیاز این کشور لیستی تهیه کرد تا وارد بازار کار شغلی شویم که آینده کاری خوبی دارد. اگر بدون تحقیق شغلی را انتخاب کنیم، ممکن است وارد شغلی شویم که درآمد خوبی نداشته و همچنین نتوانیم در آن کار ادامه دهیم. همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، اگر در ویزای کار در ترکیه یکسال با یک کارفرما کار کنیم کارت اقامت تمدید می شود.

مشاغل مورد نیاز
جوشکاری
مکانیک خودرو
تراشکار
فروشندگی
صافکاری
تاسیسات و لوله کشی
خیاط
سیم کشی
قالیشویی
کفاش
نجار

همانطور که در قسمت های قبلی ذکر شد, شما عزیزان می توانید کشورهای  دیگری را که بازار کاری خوبی داشته و اقتصاد آن ها نسبت به این کشور خوب است انتخاب کنید.

میزان حقوق در ترکیه:

یکی از مقوله های مهم در موضوع کار در ترکیه موضوع میزان درآمد و میزان حقوق در ترکیه می باشد. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد نرخ بیکاری در این کشور حدود ۱۳ درصد بوده و ما باید قبل از اقدام برای ویزای کاری و کار در ترکیه از میزان دقیق این حقوق ها اطلاع کامل داشته باشیم. در این قسمت اطلاعاتی در مورد میزان درآمد در این کشور برای شما ذکر شده است.

  • به طور متوسط کل حقوق در ترکیه برابر با ۱۳۵۹۱۷ لیر می باشد.
  • بیشترین درآمد حدود ۷۳۰۴۳ می باشد.
  • مدرک تحصیلی مورد نیاز لیسانس می باشد.
  • به طور کلی بالاترین میزان درآمد مربوط به شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا است.
شغل میزان حقوق به طور متوسط
مدیر حدود ۱۶۰۰۰۰ لیر
مهندس حدود ۱۰۵۰۰۰ لیر
مدیر عامل حدود ۳۰۰۰۰۰ لیر
مدیریت فروش ۱۵۰۰۰۰ لیر
مدیریت عمومی ۳۰۰۰۰۰ لیر
معمار ۸۰۰۰۰ لیر
مهندسIT ۱۹۰۰۰۰ لیر
مدیریت منابع انسانی ۱۵۰۰۰۰ لیر

در حالت کلی پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته تا به صورت رایگان شرایط شما را به طور کامل بررسی کنند.

نحوه کاریابی در ترکیه:

یکی از موارد مهم در موضوع کار در ترکیه نحوه کاریابی در این کشور بوده و باید از این راهکارها اطلاع کافی داشته باشیم. همانگونه که ذکر شد کاریابی در این کشور به دو صورت امکانپذیر بوده و افراد می توانند از این روش ها برای کاریابی استفاده کنند.

  • کاریابی از طریق حضوری: افرادی که با اقامت موقت و معتبر در این کشور حضور دارند می توانند حضوری به جستجوی کار در این کشور بپردازند. در صورت اخذ اجازه کاری می توانند از طریق مجوز کاری در ترکیه اقامت بگیرند.
  • کاریابی از طریق حضوری: افرادی که با اقامت موقت و معتبر در این کشور حضور دارند می توانند حضوری به جستجوی کار در این کشور بپردازند. در صورت اخذ اجازه کاری می توانند از طریق مجوز کاری در ترکیه اقامت بگیرند.

مؤسسات کاریابی در ترکیه:

یکی از بهترین راه ها برای  کار در ترکیه، کاریابی از طریق مؤسسات و سایت های کاریابی می باشد. کارفرما فرصت های شغلی موجود را در این سایت ها آگهی کرده و افراد براساس رشته تحصیلی و سابقه کاری، رزومه خود را برای کارفرما ارسال می کنند. در صورت پذیرش توسط کارفرما، شخص اجازه کار گرفته و می تواند مشغول به کار شود. استفاده از این روش ها آسان و سریع بوده ولی همچنان که ذکر شد, اشخاص جویای کار می توانند به صورت حضوری و غیرحضوری برای کاریابی اقدام کنند. در این قسمت سعی کرده ایم به برخی از سایت های کاریابی اشاره کنیم برای کار در ترکیه و اخذ ویزای کاری می تواند مفید باشد.

  • Nunu
  • HRM Danismanlik
  • Mento
  • Onster.com.ir
  • Profil international
  • Alexander Hufghes
  • Arbeitsvermittlng

نکته مهم این است که شما عزیزان خود باید در مورد سایت های معتبر تحقیق کنید. اگر شما در این کشور خویشاوندی داشته باشید، می توانید از طریق آن ها از فرصت های شغلی موجود آگاهی کامل پیدا کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین بررسی شرایط برای سایر کشورها با مؤسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

بررسی ویزای همراه در ترکیه:

یکی دیگر از موارد مهمی که در موضوع کار در ترکیه  بیشتر افراد بخصوص افراد متاهل کنجکاو به کسب اطلاعات بیشتر هستند در مورد ویزای همراه است. همراه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال بوده و با اقامت متقاضی اصلی همراه نیز اقامت می گیرد. افرادی که دارای فرزند می باشند باید در اقدام دقت زیادی کنن،, زیرا ممکن است فرزندان آنها در ادامه تحصیل و کاریابی با مشکل مواجه شوند. هدف ما از مهاجرت بهبود شرایط زندگی بوده و ممکن است شما بعد از چند سال ادامه زندگی بخواهید کشور خود را عوض کنید و برای کشوری اقدام کنید که شرایط اقتصادی خوبی دارد.

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که قبل از مهاجرت با یک وکیل مجرب در زمینه مهاجرت و کار در ترکیه صحبت کنید، زیرا ممکن است شرایط شما برای برخی از کشورها ایده ال بوده و بعد از گذشت چند سال فرصت ها را از دست دهید. مشاورین ما در زمینه کار در کشور ترکیه و به طور کلی مهاجرت می توانند به طور کامل شرایط شما را بررسی کرده و شما را راهنمایی کنند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ترکیه:

یکی دیگر از نکات خیلی مهم کار در ترکیه اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور می باشد. افرادی که اقدام به کار در ترکیه می کنند تحت شرایط خاص می توانند بعد از 5 سال درخواست اقامت دائم دهند. این اقامت شامل همراهان نیز می شود. همانطور که ذکر شد همراهان ویزای کار در ترکیه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال بوده و بعد از چند سال منجر به اخذ پاسپورت می شود. شما عزیزان باید دقت داشته باشید که اخذ اقامت دائم و پاسپورت دارای شرایط خاص بوده و باید آن شرایط را داشته باشید.

شرایط لازم برای اخذ تابعیت ترکیه با کار در این کشور:

  • تسلط به زبان ترکی
  • آشنایی به فرهنگ کشور ترکیه
  • ارائه درآمد کافی در ترکیه
  • ارائه عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک شناسایی
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده سلامت جسمی و روانی متقاضی باشد.
  • زندگی در ترکیه در 5 سال اخیر و اینکه حداقل 6 ماه در سال را در این کشور حضور داشته باشید.
کار در ترکیه و سخن پایانی:

کار در ترکیه ، اخذ تابعیت و اقامت این کشور و نرخ بیکاری در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. در این مقاله سعی شد در مورد مشاغل مورد نیاز اطلاعاتی ارائه شود و همچنین نرخ بیکاری در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. روش های مختلف اخذ ویزای کاری در ترکیه مورد تحلیل قرار گرفته و پیشنهاد شد که در خصوص روش های بهتری و کشورهای خوبی می تواند جایگزین کار در ترکیه شود، نیز تحقیق کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که این مقاله را مطالعه فرموده و برای کسب اطلاعات دیگر در زمینه سایر کشورها موضوع مورد نظر را با کلید واژه ملک پور سرچ کنید. همچنین شما می توانید ویدئوی گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت را مشاهده فرموده و با مشاورین نیز مشورت کنید.
شما می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته تا در زمینه کار در ترکیه و سایر روش های مهاجرتی مشورت کنید. برای دریافت پاسخ به سوال خود قسمت مربوطه در پایین این مقاله را تکمیل فرموده تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در ترکیه

✅ کاریابی در ترکیه از چه روش های امکان پذیر است؟

افرادی که با اقامت موقت و معتبر در این کشور حضور دارند می توانند حضوری به جستجوی کار در این کشور بپردازند. یکی دیگر از روش ها از طریق مؤسسات و سایت های کاریابی بوده و افرادی که در این کشور حضور ندارند می توانند از این راه استفاده کنند.

✅ چه مشاغلی در ترکیه شانس کاربابی بیشتری دارند؟

رشته های شغلی همچون مکانیک خودرو،جوشکاری و تراشکاری از جمله مشاغل مورد نیاز در ترکیه است.

✅ آیا اخذ ویزای همراه از طریق کار در ترکیه امکان پذیر است؟

بله امکان پذیر است. همراه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال بوده و با اقامت متقاضی اصلی همراه نیز اقامت می گیرد.

4 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      بله متفاوت است. به طور کلی بالاترین میزان درآمد مربوط به شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا است.

      پاسخ
  1. امیر
    امیر گفته:

    سلام من 28سالمه بچه تبریز هستم ترکی استانبولی رو هم ۸۰تا۹۰درصد کامل بلدم شغلم جوشکاری نور مخفی و سقف کاذب ساختمان هست, اگه استانبول کار کنم ماهیانه چقدر درآمد کسب میکنم, البته هزینه‌های زندگی تک نفره رو اگه در نظر بگیریم

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      حقوق و دستمزد در ترکیه بر اساس مدرک تحصیلی، میزان تخصص، نوع شغل و کارفرما متفاوت است. اداره کار این کشور یک حداقل دستمزد مشخص می کند که کارفرمایان مستلزم به رعایت آن هستند. حقوق ناخالص کارگران در ترکیه بر اساس آخرین قوانین در حدود 2943 لیر (495.9 دلار) دلار در ماه است. البته این مبلغ ناخالص درآمد است. مالیات نیز از 15 تا 35 درصد متغیر است. پس از کسر مالیات و سایر کسورات مبلغ کمتری خواهد بود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *