کار در ایرلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ایرلند
  • ویزای کار ایرلند
  • مدارک مورد نیاز کار در ایرلند
  • نرخ بیکاری در ایرلند
  • مشاغل مورد نیاز 2020 ایرلند
  • میزان حقوق کار در ایرلند
  • نحوه کاریابی در ایرلند
  • مؤسسات کاریابی در ایرلند
  • بررسی ویزای همراه ایرلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ایرلند
  • سخن پایانی
✅ کار درایرلند ✅ چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری ایرلند توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

کار در ایرلند و مقدمه ای بر آن

کار درایرلند و چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری ایرلند در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. آیا ایرلند مکان خوبی برای کار است؟ اقامت گرفتن در ایرلند چه مراحلی دارد؟ شرایط اخذ ویزای کار در ایرلند چگونه است؟ در این مقاله به بررسی هر چه کامل تر شرایط کار در ایرلند و نحوه گرفتن اقامت کاری ایرلند پرداخته شده است. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب اقامت کاری ایرلند خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به کار در ایرلند با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در ایرلند:

ایرلند در شمال غربی اروپا قرار دارد. این کشور به دو بخش ایرلند شمالی و ایرلند جنوبی تقسیم شده است. که با یک مرز خاکی در شمال شرقی از ایرلند شمالی جدا شده است. در بخش غربی این کشور اقیانوس اطلس دیده می شود و در بخش جنوبی آن نیز دریای کلتی قرار دارد. دوبلین شهر زیبا و پایتخت ایرلند محسوب می شود. این شهر دارای تاریخ بسیار وسیعی است. مناظر باشکوه خط ساحلی اقیانوس اطلس ایرلند با وسعت3200 کیلومتر اقیانوس، روبرو است و انزوای جغرافیایی آن به آن کمک کرده است تا میراث غنی از فرهنگ و سنت را که در ابتدا با زبان گالیکی پیوند داشت، توسعه دهد. یورو، ارز رسمی ایرلند است. یورو به 100 سنت(Cent) تقسیم می شود و علامت اختصاری آن   است و کد الفبایی EUR، یکای پول رایج در کشور ایرلند می‌باشد. همچنین دو زبان رسمی کشور ایرلند، ایرلندی و انگلیسی می باشند.

ایرلند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ایرلند

ویزای کار در ایرلند:

افرادی که از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا نقل مکان می کنند، فقط به مدرکی که تضمین کند از حمایت مالی خوبی برخوردارند نیاز دارند. اتباع خارج از اتحادیه اروپا برای کار در ایرلند و گرفتن ویزای کاری آن باید اجازه کار داشته باشند. افراد نمی توانند بدون پیشنهاد شغل و قرارداد کار امضا شده درخواست اجازه کار کند. 9 نوع اجازه اشتغال وجود دارد، که در جدول ذیل به دو مورد از آن ها اشاره شده است.

دو نوع اصلی مجوز اشتغال
مجوز استخدام عمومی برای دوره های شش ماهه تا دو ساله اعطا می شود. تمدید آن برای دوره های شش ماه تا سه سال انجام می شود.
مجوز استخدام مهارت‌های بحرانی برایاقامت دائم کارگران با مهارت بالا در ایرلند برای مدت دو سال صادر می شود و متخصصان فن ‌آوری اطلاعات و ارتباطات، مهندسین حرفه‌ای و متخصصان فنی تحت این نوع مجوز اشتغال، را مورد پذیرشقرار می دهد.

لازم به ذکر است اجازه اشتغال عمومی و اجازه اشتغال به مهارت های حیاتی، به ترتیب جایگزین اجازه کار و گرین کارت شده اند. هر دو این پروانه های کاری، باید قبل از تأیید، در آزمون نیازهای بازار کار قبول شوند. یعنی کارفرما باید ثابت کند که موقعیت شغلی به کارمندان عضو اتحادیه اروپا داده شده است، ولی متقاضی مناسبی برای آن پیدا نشده. بنابراین، موقعیت کاری به یک مهاجر پیشنهاد شده است. نکته ای که وجود دارد این است که کار فرما و متقاضی هر دو می توانند در بخش مجوزهای استخدام گروه تجارت، سرمایه گذاری و نوآوری برای مجوزهای اشتغال عمومی درخواست دهند.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار ایرلند:

پس از اینکه برای اجازه کار خود اقدام کردید، می توانید برای ویزای کار در ایرلند در کشور خود درخواست دهید، این ویزا یک ویزای طولانی مدت D است. برخلاف مجوز کار، شما برای ویزای کار از طریق خدمات تابعیت و مهاجرت ایرلند (INIS) اقدام خواهید کرد. هزینه ویزای کار به مدت اعتبار ویزا بستگی دارد، که از 500-1000 یورو متغیر است. به طور متوسط، مجوزهای شش ماهه 500 یورو و مجوزهای دو ساله 1000 یورو هزینه دارند، همچنین مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری شامل:

  • فرم درخواست ویزای کار ایرلند
  • پاسپورت معتبر
  • مجوز کار ایرلند
  • عکس به اندازه گذرنامه
  • اطلاعات تماس شما
  • مدرکی که نشان دهد هزینه ویزای کار پرداخت شده است.
  • اثبات اقامت قانونی در کشوری که در آن درخواست می دهید.
  • نامه ای در توضیح اینکه هدف شما از سفر به دست آوردن شغل است.
  • مدارکی از محل اقامت شما در ایرلند
  • رزومه
  • مدارک تحصیلی
  • پرینت حساب بانکی در طول 6 ماه اخیر
  • مدرکی که نشان دهد پس از پایان کار به کشور خود برمی گردید.
  • بیمه پزشکی

نرخ بیکاری در ایرلند:

نرخ بیکاری ایرلند که به صورت فصلی تنظیم شده است در آگوست سال 2020 به 5.2 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ بیکاری در ماه قبل از آن 5،1 بوده است. از آنجا که بیماری COVID-19 همچنان تأثیر قابل توجهی بر بازار کار دارد، این درصد از بیکاری بالاترین نرخ از ژوئن سال 2019 بوده و تعداد بیکاران با 2،600 نفر افزایش به 121،200 نفر رسیده است.  ابتلا به بیماری COVID-19 باعث تعدیل نیروی زیادی شده که به سبب آن نرخ بیکاری افزایش پیدا کرده است. در خصوص این بیماری نرخ 15،4 درصد، به عنوان بیشترین نرخ بیکاری در نظر گرفته شده بود، ولی این نرخ از 17 درصد در ماه جولای به 17.5 درصد رسیده است که بالاترین میزان خود را از فوریه 2016 تا کنون داشته است.

مشاغل مورد نیاز 2020 ایرلند:

طی دهه گذشته شغل های جدید محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند، بسیاری از آنها قبلاً وجود نداشته اند، در زمینه اشتغال تغییرات زیادی ایجاد شده که باعث به وجود آمدن مشاغل متنوعی شده است. برخی از مشاغلی که در حال حاضر در ايرلند با كمبود مواجه هستند و به نیروی کار ماهر نیاز دارند در جدول ذیل گردآوری شده اند:

مشاغل مورد نیاز 2020 لیتوانی
حوزه تخصصی تخصص مورد نیاز
علوم طبیعی و اجتماعی شیمی دان، زیست شناس، بیوشیمی، فیزیکدان و دانشمندان آزمایشگاه پزشکی
مهندسی فناوری اطلاعات ICT
بهداشت پزشکان، داروسازان و غیره
خدمات بهداشتی و اجتماعی مدیران
تدریس و آموزش دانشگاهیان با مدرک دکترا
معماری نقشه بردار
رسانه مدیر هنری در انیمیشن 2D و 3D
حسابداری و امور مالی حسابدار
صنایع دارویی علم داروسازی، تجهیزات پزشکی
آموزش زبان آلمانی، آفریقایی، اندونزیایی و ویتنامی
مهندسی مهندسین اعتبار سنجی، مهندسین ایمنی فرآیند و مهندسان پروژه

میزان حقوق برای کار در ایرلند:

متوسط ​​حقوق در ایرلند 38500 یورو در سال است، به این معنی که نیمی از مردم (50٪) کمتر از 38،500 یورو درآمد دارند و نیمی دیگر بیش از 38،500 یورو درآمد دارند. کمترین میانگین حقوق 9،730 EURدر ماه و بالاترین میانگین حقوق 172،000 EUR در ماه می باشد. برای آشنایی بیشتر با حقوق مشاغل مختلف در این کشور جدول ذیل طراحی شده، که امیدواریم تا حدودی راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد:

عنوان شغلی متوسط حقوق به یورو
مشاور فروش 40،000
خدمات مشتری / نمایندگی های پشتیبانی فنی 21،000
توسعه دهنده iOS 40،000 تا 50،000
دستیار مراقبت های بهداشتی 23،920 تا 30،080
تکنسین داروساز 32،000 تا 34،000
مدیر حقوق و دستمزد 27،500 تا 35،000
دستیار حساب های قابل دریافت 35،000 تا 40،000
راننده (برای ماشین های با ظرفیت حداقل 7.5 تن) 30،000 تا 35،000
نقشه بردار 40،000 تا 50،000
تکنسین کنترل کیفیت 35،000 تا 45،000
پذیرش هتل 23،400 تا 28،600

نحوه کاریابی در ایرلند:

اگر به دنبال کار در ایرلند هستید و در خارج از کشور زندگی می کنید، فرصت های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. در این کشور اشتغال زایی به بالاترین سطح خود رسیده است. با اینکه برای افرادی که در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) زندگی نمی کنند محدوید هایی وجود دارد، اما هنوز فرصت هایی برای استخدام در این کشور وجود دارد. برای کسانی که در منطقه اتحادیه اروپا زندگی می کنند جستجو در تابلوهای کاریابی و سایت ها می تواند پیشنهاد خوبی باشد، همچنین می توانند از آژانس های استخدام استفاده کنند. برای کسانی که تابعیت یک کشور EEA را ندارند، کارآمدترین راه برای جستجوی کار در ایرلند، استفاده از برخی وب سایت های تبلیغاتی شغلی مانندIndeed.com ،Jobs.ie  و.. است. تابلوهای کاریابی یکی دیگر از راه های خوب برای آگاهی از فرصت های شغلی است.

مؤسسات کاریابی در ایرلند:

یکی از بهترین منابعی که می توانید برای کاریابی از آن استفاده کنید آژانس های استخدام هستند. این آژانس ها مستقیماً با شرکت ها همکاری می کنند و پس از تطبیق مهارت و تخصص داوطلبان با جایگاه های خالی شغلی متقاضی را به شرکت ها معرفی می کنند. روال کار آن ها به این صورت است که پس از اینکه از طریق شرکت ها با آن ها تماس گرفتند و درخواست نیرو داشتند، به پایگاه داده فعلی خود نگاه می کنند و کار را به صورت آنلاین برای متقاضیان با مهارت های مناسب ارسال می کنند. هنگامی که نامزدهای مناسب را پیدا کردند، آنها را برای تأیید به شرکت می فرستند و به طور کلی مصاحبه هایی را برای بهترین نامزدها ترتیب می دهند. شما می توانید با برخی از آژانس های استخدام مانند Hays، Approach People Recruitment، Firstaff Recruitment Agency، ICE Group، Servisource در ارتباط باشید.

بررسی ویزای همراه در ایرلند:

بعد از یک سال کار قانونی با مجوز اشتغال عمومی، این امکان برای شما وجود دارد که خانواده خود را برای زندگی به ایرلند بیاورید. برای این کار باید نشان دهید که می توانید از آنها حمایت مالی داشته باشید. انواع مختلفی از ویزاهای خانوادگی وجود دارد که مهاجران به ایرلند می توانند برای آن ها درخواست دهند. به طور کلی، اگر یک شهروند اتحادیه اروپا  EEA هستید و تمایل به پیوستن به یکی دیگر از شهروندان اتحادیه اروپا EEA را دارید، می توانید این کار را انجام دهید. اتباع غیر اتحادیه اروپا EEA و شهروندانی که نه سوئیسی هستند و نه بریتانیایی، مجبور به درخواست ویزا به عنوان طرح پیوستن به خانواده غیر اتحادیه اروپا هستند. این طرح مربوط به کودکان و افراد تحت تکفل است. بخاطر داشته باشید که ایرلند تا حدودی یک کشور محافظه کار است. شاید لازم باشد برای اثبات ازدواج واقعی خود، مدارکی مبنی بر اینکه شما و همسرتان حداقل پنج سال با هم زندگی کرده اید را ارائه دهید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایرلند:

پس از پنج سال اقامت از طریق اجازه کار عمومی، می توانید برای اقامت طولانی مدت در ایرلند اقدام کنید. همچنین امکان اقامت دائم از طریق مجوز استخدام مهارت های بحرانی وجود دارد. به این صورت که پس از دو سال مهاجران می توانند برای تمبر 4 درخواست کنند که می توانید با آن به طور دائم در ایرلند زندگی و کار کنید. برای این نوع اقامت لازم است مجوز شما تا دو سال معتبر باشد و باید در قرارداد شما ذکر شود که حداقل برای دو سال استخدام خواهید شد. بسیاری از افرادی که به دنبال شغل درخارج از کشور هستند، به ایرلند به عنوان یک گزینه مناسب نگاه می کنند. جدا از اینکه کار و زندگی در ایرلند، دسترسی راحتی را به اتحادیه اروپا فراهم می کند، کسانی که به مدت پنج سال در ایرلند زندگی می کنند می توانند متعاقباً درخواست تابعیت کنند.

کار در ایرلند و سخن پایانی:

کار در ایرلند و چگونگی اخذ ویزای کاری ایرلند در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در در ایرلند، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، مشاغل مورد درخواست این کشور برای مهاجران کار و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به اقامت کار در ایرلند مطالبی را به نگارش درآوریم، تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. همانطور که گفته شد برای کار در ایرلند علاوه بر ویزا به مجوز کار هم نیاز است، همچنین نرخ بیکاری رو به افزایش است و شرایط اقامتی و تابعیتی خوبی دارد. ولی نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که درخواست کار به صورت Joboffer امکان پذیر است، که با توجه به اینکه کارفرما ابتدا باید ثابت کند که هیچگونه نیروی کار مناسبی در ایرلند و اتحادیه اروپا برای آن شغل وجود ندارد، شرایط اخذ ویزا را با مشکل رو به رو کرده است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و از طریق سایر کشور های اروپایی که اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است مانند کانادا و اتریش برای کار اقدام کنید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص کار در ایرلند را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در ایرلند

✅ متقاضی کار در ایرلند تحت چه شرایطی می تواند ویزای کار ایرلند را درخواست کند؟

اخذ ویزای کار در صورتی که متقاضی پیشنهاد کار یا Joboffer داشته باشد امکان پذیر است و کارفرما ابتدا باید ثابت کند که هیچگونه نیروی کار مناسبی در ایرلند و اتحادیه اروپا برای آن شغل وجود ندارد.

✅ متوسط درآمد برای کار در ایرلند چه میزان است؟

متوسط ​​حقوق در ایرلند 38500 یورو در سال است.

✅ کارآمدترین راه برای جستجوی کار در ایرلند چه راهی است؟

کارآمدترین راه برای جستجوی کار در ایرلند، استفاده از برخی وب سایت های تبلیغاتی شغلی مانندIndeed.com ،Jobs.ie  و.. است.

اخذ اقامت دائم پس از چه مدت زمان امکان پذیر است؟

پس از پنج سال اقامت از طریق اجازه کار عمومی، می توانید برای اقامت طولانی مدت در ایرلند اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *